Ηχητική περιποίηση χώρου ακρόασης

Μηνύματα
844
Reaction score
723
. . . να κολησει καποιο υλικο σαν πχ το Αριθερμ, που δεν εχει και προβλημα με υγρασιες/μουχλες κτλ (οχι οτι εχω αλλα δεν ξερεις) παχους 3εκ και απ εξω ντυσιμο με τα πανελακια αυτα . . .
Σίφη ψάξε καλύτερα τα εξωτερικά πλακάκια, θα βρεις και ομορφότερες και φθηνότερες λύσεις, ιδίως αν βάλεις αριθέρμ κλπ από κάτω, οπότε δεν σε ενδιαφέρει το πάχος τους (βέβαια... με ανάγλυφα των 1~2 cm πετυχαίνεις διάχυση μόνο σε πολύ υψηλές συχνότητες)

Κάνε οπωσδήποτε μία αναζήτηση για "3D πάνελ, 3D πλακάκι", υπάρχει πολύ πράμα.

Πχ σε πολύ χαμηλό κόστος, κάτι τέτοιο:
https://www.estiatherm.gr/gr/d-86.html υπάρχει(υπήρχε?) και στο LeroyMerlin και στο Praktiker σε μεγάλη ποικιλία σχεδίων

Ή αυτά:
https://www.homeone.gr/diak-smisi-to-choy-3d-p-nel-anarr-chisi-t-m-wa0002.html/
https://www.sarayhome.gr/Wallpapers/thiakosmese-toichoe-panel-3d?product_id=7734
https://www.sarayhome.gr/Wallpapers/thiakosmese-toichoe-panel-3d
https://www.sarayhome.gr/index.php?route=product/product&product_id=6367

Ή γιατί όχι, κάτι τέτοιο:
https://www.leroymerlin.gr/gr/search-results/?q=Wallrock&type=products
 
Last edited:

Μηνύματα
1.166
Reaction score
402
Σίφη ψάξε καλύτερα τα εξωτερικά πλακάκια, θα βρεις και ομορφότερες και φθηνότερες λύσεις, ιδίως αν βάλεις αριθέρμ κλπ από κάτω, οπότε δεν σε ενδιαφέρει το πάχος τους (βέβαια... με ανάγλυφα των 1~2 cm πετυχαίνεις διάχυση μόνο σε πολύ υψηλές συχνότητες)

Κάνε οπωσδήποτε μία αναζήτηση για "3D πάνελ, 3D πλακάκι", υπάρχει πολύ πράμα.

Πχ σε πολύ χαμηλό κόστος, κάτι τέτοιο:
https://www.estiatherm.gr/gr/d-86.html υπάρχει(υπήρχε?) και στο LeroyMerlin και στο Praktiker σε μεγάλη ποικιλία σχεδίων

Ή αυτά:
https://www.homeone.gr/diak-smisi-to-choy-3d-p-nel-anarr-chisi-t-m-wa0002.html/
https://www.sarayhome.gr/Wallpapers/thiakosmese-toichoe-panel-3d?product_id=7734
https://www.sarayhome.gr/Wallpapers/thiakosmese-toichoe-panel-3d
https://www.sarayhome.gr/index.php?route=product/product&product_id=6367

Ή γιατί όχι, κάτι τέτοιο:
https://www.leroymerlin.gr/gr/search-results/?q=Wallrock&type=products
Xa... απτην estia αγοραζω χονδρικη! καλα φαινονται.. κοιταω ελαφρυα, επειδη αν βαλω πχ αριθερμ, δε μπορεις να κολησεις πανω του κατι βαρυ..
θα ανοιξω νημα, να τα πουμε..
 

Μηνύματα
2.001
Reaction score
3.071
Mysound_HeimKino_Aufbau_4-3.jpg

Ναι το ξέρω θα μπορούσε να είναι ο κωσταυτιας μας, αλλά όχι δεν είναι αυτος. :biggrin:
Σας παρουσιάζω το ταβάνι του και καλά ενός από τα καλύτερα χομ σινεμά.
Όπως μπορειται να δείτε από το παρακάτω σκίτσο, κανένα τετραγωνικό δεν πάει χαμένο, πάνελ απορρόφησης-γκρι, πάνελ διάχυσης-λευκο, ηχεία-μαύρες κουκίδες και φωτισμός.

Mysound_HeimKino_Aufbau_2-1024x661.jpg

Mysound_Heimkino_Planung_Decke-1024x686.jpg
 

Μηνύματα
1.953
Reaction score
3.379
View attachment 180352
Ναι το ξέρω θα μπορούσε να είναι ο κωσταυτιας μας, αλλά όχι δεν είναι αυτος. :biggrin:
Σας παρουσιάζω το ταβάνι του και καλά ενός από τα καλύτερα χομ σινεμά.
Όπως μπορειται να δείτε από το παρακάτω σκίτσο, κανένα τετραγωνικό δεν πάει χαμένο, πάνελ απορρόφησης-γκρι, πάνελ διάχυσης-λευκο, ηχεία-μαύρες κουκίδες και φωτισμός.

View attachment 180353
View attachment 180355
Εγω δεν βλεπω διαχυση-αεραγωγους βλεπω!Οι νεκροφορες πρεπει να εχουν περισσοτερο RT...

Και οταν φροντιζουμε τον χωρο,δεν τα τοποθετουμε οπως να ειναι επειδη μας αρεσει το Tetris!
 



Μηνύματα
171
Reaction score
241
Η τυπική ισοστάθμιση στις χαμηλές συχνότητες, που κυρίως παίρνει τη μορφή υποβιβασης στάθμης στις συχνοτικες περιοχές των ιδιοσυντονισμων, οδηγεί (όπως έχουμε όλοι ακούσει) σε ζούφιο μπάσο, λόγω μείωσης ενέργειας στην κρούση, ασχέτως αν σε παρατεταμένες νότες έρχεται ο χώρος καθυστερημένα και καταϊδρωμένα να σηκώσει το λεβελ του προσφιλούς (στο χομ σινεμά) βουϊτού.

Στεντι στειτ στα κάρβουνα γουελ νταν, με ολίγον τι μαύρισμα αμπγρε σολεγγγ.

Οι κριτικές των μηχανημάτων στο διαδίκτυο, συμφωνούν με την δική μας εμπειρία περί μοναδικής αντιμετώπισης σε αυτό το πρόβλημα από το σοφτγουερ ισοστάθμισης του τρινοβ, που δείχνει να είναι το μόνο που διατηρεί την κρουστική αίσθηση αναλλοίωτη, μετά την αυτοματοποιημένη ισοστάθμιση, η οποία προφανώς συμπεριλαμβάνει την ταπείνωση των όποιων ιδιοσυντονισμων. Προφανώς, το πραγματοποιεί με μίγμα φίλτρων που συμπεριλαμβάνουν και μετακυλιση χρονική, καθώς το τρίκαψο μικρόφωνό του, μπορεί να ξεχωρίσει τα γιδγια από τα σκλια, ενώ τα υπόλοιπα μονόκαψα τοιούτα μετράνε κεφάλια, αδιαφορώντας για τα υποείδη των θηλαστικών του κοπαδιού.

Τουλάχιστον, έτσι νομίζω.
++Η τυπική ισοστάθμιση στις χαμηλές συχνότητες, που κυρίως παίρνει τη μορφή υποβιβασης στάθμης στις συχνοτικες περιοχές των ιδιοσυντονισμων, οδηγεί (όπως έχουμε όλοι ακούσει) σε ζούφιο μπάσο, ... ++

Την ιδια αισθηση στο χαμηλο (οποιαδηποτε συχνοτητα χαμηλου κανουμε target) δημιουργει και μια παθητικη αντιμετωπιση με :

1) "Μπσοπαγιδες" (σοβαρου παχους) πορωδους υλικου ?? (δημιουργειται χρονικο προβλημα εδω ?)

2) "Μπασοπαγιδες" με κλειστα αεροστεγη καμπινα και slot ή perforated panel (με απορροφητικο υλικο μεσα) ?? (δημιουργειται χρονικο προβλημα εδω ?).

Επειδη θα προσπαθησω να φτιαξω μια μπασοπαγιδα σαν τη 2) , εχετε καποιο calculator (λινκ) που θεωρειτε καπως ποιο αξιοπιστο κατα τη γνωμη σας. Εχω βρει καποια απο το gearslutz που θεωρουν καλυτερο modeling (καθως το παλιο δινει ιδια αποτελεσματα ενω το modeling αυτο ( Allard & Champoux) με αλλαγη εστω και 1 mm αποσταση της απορροφησης απο το πανελ , δινει αλλη συχνοτητα και αλλο peak.). Ρωταω γιατι και αυτο που βρηκα μπορει να εχει ξεπεραστει και να υπαρχει καποιο αλλο. Εντυπωσιακη αλλαγη καθως μιλανε για "mouth correction" φαινομενα κλπ διαφωνιες. (σας στελνω τα λινκ εαν και πιθανον τα γνωριζετε).

Επισης εαν εχετε και κανονικο μαθηματικο τυπο που να εμπιστευεστε (συγχρονο) (δε ξερω εαν υπαρχει εδω) θα εκτιμουσα ενα λινκ καθως εχω σκοπο να κανω μονο 2 slots και δε ξερω εαν το calculator που αναφερω το δεχεται καθως ζηταει βημα κλπ.

Ευχαριστω,

(συστημα δικαναλο, 300 watt ενισχυτης, μεσης ευαισθησιας ηχεια 91 db με 2 db διαφορα απο 100 ΗΖ και πανω)


 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος Tesla fanboi
Editor
Μηνύματα
34.741
Reaction score
67.819
Οι μπασοπαγιδες δεν δημιουργούν φασικα προβλήματα, διότι στις συχνότητες που συζητάμε, το μήκος κύματος είναι τόσο μεγάλο που παύει να έχει νόημα.

Ωστόσο, η δικιά μου προσέγγιση στο θέμα της συμπεριφοράς του χώρου στις χαμηλές συχνότητες, είναι κάπως διαφορετική:

Εκτιμώ πως δεν γίνεται να κατασκευάσεις τίποτα που να δουλέψει στην πρώτη οκταβα, είναι αδύνατο.

Για την δεύτερη οκταβα και πάνω κάτι μπορεί να γίνει, αλλά δε χρειάζεται να είναι στοχευμένο, καλύτερα γενικές λύσεις.

Οι γενικές λύσεις μεγάλης επιφάνειας, θα κάνουν δουλειά θέλοντας και μη, κι ας μην είναι τέλειες, δε χρειάζεται να είναι.

Αυτό που χρειάζεται, είναι 4 σαμπ για τις πρώτες 2 οκτάβες, ώστε να διορθώσουν αυτές το χώρο, διότι αν έχεις ένα σαμπ, τότε έχεις 4 ντουβάργια να σου διορθώνουν το σαμπ, δηλαδή βράσε ρύζι.

Ο συνδυασμός 4 σαμπ και γενικής φροντίδας του χώρου, δίνει (μετρημένα και διαπιστωμένα) αποτέλεσμα υπεράνω υποψίας.
 

daharis666

Crystalator- Reporter
Moderator
Μηνύματα
20.689
Reaction score
42.841
Ο συνδυασμός 4 σαμπ και γενικής φροντίδας του χώρου, δίνει (μετρημένα και διαπιστωμένα) αποτέλεσμα υπεράνω υποψίας.
στανταράκι αυτό?
να μην πάρουμε καμιά ακόμα γνώμη?:whistling::lolsign:
 

Μηνύματα
171
Reaction score
241
Οι μπασοπαγιδες δεν δημιουργούν φασικα προβλήματα, διότι στις συχνότητες που συζητάμε, το μήκος κύματος είναι τόσο μεγάλο που παύει να έχει νόημα.

Ωστόσο, η δικιά μου προσέγγιση στο θέμα της συμπεριφοράς του χώρου στις χαμηλές συχνότητες, είναι κάπως διαφορετική:

Εκτιμώ πως δεν γίνεται να κατασκευάσεις τίποτα που να δουλέψει στην πρώτη οκταβα, είναι αδύνατο.

Για την δεύτερη οκταβα και πάνω κάτι μπορεί να γίνει, αλλά δε χρειάζεται να είναι στοχευμένο, καλύτερα γενικές λύσεις.

Οι γενικές λύσεις μεγάλης επιφάνειας, θα κάνουν δουλειά θέλοντας και μη, κι ας μην είναι τέλειες, δε χρειάζεται να είναι.

Αυτό που χρειάζεται, είναι 4 σαμπ για τις πρώτες 2 οκτάβες, ώστε να διορθώσουν αυτές το χώρο, διότι αν έχεις ένα σαμπ, τότε έχεις 4 ντουβάργια να σου διορθώνουν το σαμπ, δηλαδή βράσε ρύζι.

Ο συνδυασμός 4 σαμπ και γενικής φροντίδας του χώρου, δίνει (μετρημένα και διαπιστωμένα) αποτέλεσμα υπεράνω υποψίας.
Ευχαριστω, γνωριζω την αποψη σας, σας διαβαζω. Δυστυχως δεν υπαρχει η δυνατοτητα ουτε η οικονομικη , ουτε απλετου χωρου, ουτε γνωσεων για τετοια ενεργεια απο μερους μου. You can't learn an old dog new tricks.

Οσον αφορα τις μπασοπαγιδες, το γνωριζω για τα porous υλικα αλλα ηθελα να σιγουρευτω οτι και οι perforated δε δημιουργουν φασικα προβληματα καθως νομιζα οτι δημιουργουν λογω της λειτουργιας τους.

Ενα αλλο πρακτικο ερωτημα ειναι το εξης : Ως γνωστον η λεξη "μπασοπαγιδα" ειναι μεγαλη κουβεντα καθως τιποτε δεν απορροφα τα χαμηλα κυματα στην ουσια. Στην καλυτερη των περιπτωσεων θα κανεις ενα managmnet αυτης της ενεργειας. Επισης ξεχναμε και τη διαχυση χαμηλων σε μικρους χωρους αυτα ειναι για να λεμε. Ηθελα να ρωτησω ομως κατι που μπορει να ειναι εφικτο καπως. Μπορει καποιος να αναγκασει ενα κυμα (50 - 70 - εστω 80 hZ) με απορροφηση (οχι διαχυση) να ανακλαστει προς μια κατευθυνση που θελει και ετσι να πετυχει να βγει απο το δωματιο απο ενα ανοιγμα που διαθετει. Για παραδειγμα ενα κυμα που χτυπαει σε μια γωνια και εχω σημαντικη απορροφηση εκει θα καταφερω να το κανω να ανακλαστει στην απεναντι διαγωνια γωνια οπου υπαρχει ανοιγμα και να εξελθει του δωματιου (και να μην πηγαινοερχεται ολο μεταξυ της παραλληλιας) και πως θα το κανω πρακτικα για καλυτερο αποτελεσμα.? Με μικρο μετωπο δε καταφερνεις τιποτε, εστω και λιγο ?
στανταράκι αυτό?
να μην πάρουμε καμιά ακόμα γνώμη?:whistling::lolsign:
Χα χα. Φυσικα οποιος αλλος θελει "ελεει τον αοματο".
++Η τυπική ισοστάθμιση στις χαμηλές συχνότητες, που κυρίως παίρνει τη μορφή υποβιβασης στάθμης στις συχνοτικες περιοχές των ιδιοσυντονισμων, οδηγεί (όπως έχουμε όλοι ακούσει) σε ζούφιο μπάσο, ... ++

Την ιδια αισθηση στο χαμηλο (οποιαδηποτε συχνοτητα χαμηλου κανουμε target) δημιουργει και μια παθητικη αντιμετωπιση με :

1) "Μπσοπαγιδες" (σοβαρου παχους) πορωδους υλικου ?? (δημιουργειται χρονικο προβλημα εδω ?)

2) "Μπασοπαγιδες" με κλειστα αεροστεγη καμπινα και slot ή perforated panel (με απορροφητικο υλικο μεσα) ?? (δημιουργειται χρονικο προβλημα εδω ?).

Επειδη θα προσπαθησω να φτιαξω μια μπασοπαγιδα σαν τη 2) , εχετε καποιο calculator (λινκ) που θεωρειτε καπως ποιο αξιοπιστο κατα τη γνωμη σας. Εχω βρει καποια απο το gearslutz που θεωρουν καλυτερο modeling (καθως το παλιο δινει ιδια αποτελεσματα ενω το modeling αυτο ( Allard & Champoux) με αλλαγη εστω και 1 mm αποσταση της απορροφησης απο το πανελ , δινει αλλη συχνοτητα και αλλο peak.). Ρωταω γιατι και αυτο που βρηκα μπορει να εχει ξεπεραστει και να υπαρχει καποιο αλλο. Εντυπωσιακη αλλαγη καθως μιλανε για "mouth correction" φαινομενα κλπ διαφωνιες. (σας στελνω τα λινκ εαν και πιθανον τα γνωριζετε).

Επισης εαν εχετε και κανονικο μαθηματικο τυπο που να εμπιστευεστε (συγχρονο) (δε ξερω εαν υπαρχει εδω) θα εκτιμουσα ενα λινκ καθως εχω σκοπο να κανω μονο 2 slots και δε ξερω εαν το calculator που αναφερω το δεχεται καθως ζηταει βημα κλπ.

Ευχαριστω,

(συστημα δικαναλο, 300 watt ενισχυτης, μεσης ευαισθησιας ηχεια 91 db με 2 db διαφορα απο 100 ΗΖ και πανω)


Διορθωση εαν και θα εγινε αντιληπτο : με 2 Οhm (οχι db που εγραψα) διαφορα απο 100 ΗΖ και πανω). impedance curve.
 
Last edited:

daharis666

Crystalator- Reporter
Moderator
Μηνύματα
20.689
Reaction score
42.841
++Η τυπική ισοστάθμιση στις χαμηλές συχνότητες, που κυρίως παίρνει τη μορφή υποβιβασης στάθμης στις συχνοτικες περιοχές των ιδιοσυντονισμων, οδηγεί (όπως έχουμε όλοι ακούσει) σε ζούφιο μπάσο, ... ++

Την ιδια αισθηση στο χαμηλο (οποιαδηποτε συχνοτητα χαμηλου κανουμε target) δημιουργει και μια παθητικη αντιμετωπιση με :

1) "Μπσοπαγιδες" (σοβαρου παχους) πορωδους υλικου ?? (δημιουργειται χρονικο προβλημα εδω ?)

2) "Μπασοπαγιδες" με κλειστα αεροστεγη καμπινα και slot ή perforated panel (με απορροφητικο υλικο μεσα) ?? (δημιουργειται χρονικο προβλημα εδω ?).

Επειδη θα προσπαθησω να φτιαξω μια μπασοπαγιδα σαν τη 2) , εχετε καποιο calculator (λινκ) που θεωρειτε καπως ποιο αξιοπιστο κατα τη γνωμη σας. Εχω βρει καποια απο το gearslutz που θεωρουν καλυτερο modeling (καθως το παλιο δινει ιδια αποτελεσματα ενω το modeling αυτο ( Allard & Champoux) με αλλαγη εστω και 1 mm αποσταση της απορροφησης απο το πανελ , δινει αλλη συχνοτητα και αλλο peak.). Ρωταω γιατι και αυτο που βρηκα μπορει να εχει ξεπεραστει και να υπαρχει καποιο αλλο. Εντυπωσιακη αλλαγη καθως μιλανε για "mouth correction" φαινομενα κλπ διαφωνιες. (σας στελνω τα λινκ εαν και πιθανον τα γνωριζετε).

Επισης εαν εχετε και κανονικο μαθηματικο τυπο που να εμπιστευεστε (συγχρονο) (δε ξερω εαν υπαρχει εδω) θα εκτιμουσα ενα λινκ καθως εχω σκοπο να κανω μονο 2 slots και δε ξερω εαν το calculator που αναφερω το δεχεται καθως ζηταει βημα κλπ.

Ευχαριστω,

(συστημα δικαναλο, 300 watt ενισχυτης, μεσης ευαισθησιας ηχεια 91 db με 2 db διαφορα απο 100 ΗΖ και πανω)


επειδή έχω κάνει τιουναρισμένες μπασοπαγίδες σε 2 γωνίες
μέτρα πρώτα
linear sweep 40-140hz με Umik στο σημείο που θέλεις να τις βάλεις να δεις τι σου δίνουν
 


Μηνύματα
171
Reaction score
241
επειδή έχω κάνει τιουναρισμένες μπασοπαγίδες σε 2 γωνίες
μέτρα πρώτα
linear sweep 40-140hz με Umik στο σημείο που θέλεις να τις βάλεις να δεις τι σου δίνουν
Εννοειται, ευχαριστω. Ειναι ηδη πολλοι οι ασταθμητοι παραγοντες στη κατασκευη και τι θα σου "δωσει" η ιδια η μπασοπαγιδα, καθως αλλο τι λεει η θεωρια και αλλο η πραξη, που χωρις μετρησεις δε γινεται. Βεβαια η θεση ειναι γνωστη, ακουγεται, ειναι στον εμπρος τοιχο. Πισω εχω κανει μια soffit. Εχεις κανει perforated ή slat. Ειχες ανοιξει καποιο νημα να μου στειλεις να δω τι πετυχες και πως την εκανες ?
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος Tesla fanboi
Editor
Μηνύματα
34.741
Reaction score
67.819
Ενα αλλο πρακτικο ερωτημα ειναι το εξης : Ως γνωστον η λεξη "μπασοπαγιδα" ειναι μεγαλη κουβεντα καθως τιποτε δεν απορροφα τα χαμηλα κυματα στην ουσια. Στην καλυτερη των περιπτωσεων θα κανεις ενα managmnet αυτης της ενεργειας. Επισης ξεχναμε και τη διαχυση χαμηλων σε μικρους χωρους αυτα ειναι για να λεμε. Ηθελα να ρωτησω ομως κατι που μπορει να ειναι εφικτο καπως. Μπορει καποιος να αναγκασει ενα κυμα (50 - 70 - εστω 80 hZ) με απορροφηση (οχι διαχυση) να ανακλαστει προς μια κατευθυνση που θελει και ετσι να πετυχει να βγει απο το δωματιο απο ενα ανοιγμα που διαθετει. Για παραδειγμα ενα κυμα που χτυπαει σε μια γωνια και εχω σημαντικη απορροφηση εκει θα καταφερω να το κανω να ανακλαστει στην απεναντι διαγωνια γωνια οπου υπαρχει ανοιγμα και να εξελθει του δωματιου (και να μην πηγαινοερχεται ολο μεταξυ της παραλληλιας) και πως θα το κανω πρακτικα για καλυτερο αποτελεσμα.? Με μικρο μετωπο δε καταφερνεις τιποτε, εστω και λιγο ?
Κοίτα, το πρόβλημα δεν είναι η συχνότητα, είναι η μοναδική πηγή.

Σωστά το σκέφτεσαι εν μέρει, απλώς θέλει επαρκή επιφάνεια που να καταφέρει να πάρει την ενέργεια που θες και να τη στείλει πίσω στο χώρο, αποτελώντας μια δεύτερη πηγή, και λύνοντας το κύριο πρόβλημα της μοναδικής πηγής.

Εμένα μου έκανε τρομερή εντύπωση η ποσότητα της ενέργειας που μάζευε η κατασκευή που έκανα από ξύλα, αφήνοντας ανοιχτή την εμπρός επιφάνεια. Ένα κουτί 2,5 μέτρα πλάτους, 30εκ ύψους και 1,5μ βάθους.

Έβαζα μουσική να παίζει, και πηγαίνοντας μπροστά στο σαμπ άκουγα ας πούμε 100 ντεσιμπέλ μπάσο. Βάζοντας το αυτί μου στην έξοδο του ανοιχτού αυτού κουτιού, άκουγα 120 ντεσιμπέλ μπάσο. Απίστευτο πράγμα. Αφού να φανταστείς είχα βάλει από πάνω 2 καναπέδες, και το πάνω ξύλο είχε τόση πολύ ταλάντωση που χοροπηδούσαν οι καναπέδες και ακούγονταν το ξύλο να χτυπάει στα κάθετα στηρίγματα! Έπρεπε να σταθώ όρθιος και γω πάνω στο ξύλο για να σταματήσει να χτυπάει!

Απίστευτη ενέργεια, και ταυτόχρονα ακτινοβολία ενέργειας στο χώρο, άρα ομοιομορφία άρα bye bye στάσιμα.

Έχω περιγράψει όμοια εμπειρία από ξύλινη τάβλα σε γωνία, που έκανε ταλάντωση πάνω από 1εκ, σα να έχεις κίνηση μεγαφώνου! Δηλαδή το θέμα είναι να συντονιστεί η κατασκευή στη συχνότητα μεγάλης ενέργειας, στο κομβικό σημείο αυτής, ώστε πρακτικά να την απορροφήσει και να την ξανα-ακτινοβολήσει στη συνέχεια στο χώρο, αλλά πλέον σα να αποτελεί αυτό την πηγή του ήχου, είναι δηλαδή σα να βάζεις ένα σαμπ ακόμα στο σημείο που έχεις κόμβο ενέργειας χαμηλών συχνοτήτων, λύνοντας έτσι το πρόβλημα.

Προφανώς δεν μπορείς να κατευθύνεις αυτή την ενέργεια όπου θες, αυτό δε γίνεται, αλλά δε το θες, μπιλιβ ιτ ορ νοτ. Τη θες όλη την ενέργεια εκεί μέσα να μείνει, να τη χαρείς, απλώς χρειάζεται να την σπείρεις ομοιόμορφα σε όλο το χώρο, προσθέτοντας δευτερεύουσες πηγές, αυτό που αδοκιμα ίσως αποκαλώ συνήχηση. ;)






ΥΓ.


:drinks: επειδή έχω δει πολλά κι έχω παιδευτεί πολύ, εκτιμώ πως είναι κατά πολύ οικονομικότερο και μικρότερου όγκου και ομορφότερο αισθητικά το να έχεις 4 σαμπ στις 4 γωνίες του χώρου ακρόασης, παρά 8 τεράστιους συνηχητές στον ίδιο χώρο, που θα κάνουν την μισή δουλειά από τα 4 μικρά και βολικά και φτηνά σαμπ, έστω τα 10-αρια πρισόνους, στα οποία μπορείς και να επεμβαίνεις ανά πάσα στιγμή με διαφοροποιησεις στην ισοστάθμιση για τροποποίηση του ταργκετ κερβ κατά το δοκούν, έστω και για πειραματισμούς.:drinks:
 
Last edited:

Μηνύματα
171
Reaction score
241
Κοίτα, το πρόβλημα δεν είναι η συχνότητα, είναι η μοναδική πηγή.

Σωστά το σκέφτεσαι εν μέρει, απλώς θέλει επαρκή επιφάνεια που να καταφέρει να πάρει την ενέργεια που θες και να τη στείλει πίσω στο χώρο, αποτελώντας μια δεύτερη πηγή, και λύνοντας το κύριο πρόβλημα της μοναδικής πηγής.

Εμένα μου έκανε τρομερή εντύπωση η ποσότητα της ενέργειας που μάζευε η κατασκευή που έκανα από ξύλα, αφήνοντας ανοιχτή την εμπρός επιφάνεια. Ένα κουτί 2,5 μέτρα πλάτους, 30εκ ύψους και 1,5μ βάθους.

Έβαζα μουσική να παίζει, και πηγαίνοντας μπροστά στο σαμπ άκουγα ας πούμε 100 ντεσιμπέλ μπάσο. Βάζοντας το αυτί μου στην έξοδο του ανοιχτού αυτού κουτιού, άκουγα 120 ντεσιμπέλ μπάσο. Απίστευτο πράγμα. Αφού να φανταστείς είχα βάλει από πάνω 2 καναπέδες, και το πάνω ξύλο είχε τόση πολύ ταλάντωση που χοροπηδούσαν οι καναπέδες και ακούγονταν το ξύλο να χτυπάει στα κάθετα στηρίγματα! Έπρεπε να σταθώ όρθιος και γω πάνω στο ξύλο για να σταματήσει να χτυπάει!

Απίστευτη ενέργεια, και ταυτόχρονα ακτινοβολία ενέργειας στο χώρο, άρα ομοιομορφία άρα bye bye στάσιμα.

Έχω περιγράψει όμοια εμπειρία από ξύλινη τάβλα σε γωνία, που έκανε ταλάντωση πάνω από 1εκ, σα να έχεις κίνηση μεγαφώνου! Δηλαδή το θέμα είναι να συντονιστεί η κατασκευή στη συχνότητα μεγάλης ενέργειας, στο κομβικό σημείο αυτής, ώστε πρακτικά να την απορροφήσει και να την ξανα-ακτινοβολήσει στη συνέχεια στο χώρο, αλλά πλέον σα να αποτελεί αυτό την πηγή του ήχου, είναι δηλαδή σα να βάζεις ένα σαμπ ακόμα στο σημείο που έχεις κόμβο ενέργειας χαμηλών συχνοτήτων, λύνοντας έτσι το πρόβλημα.

Προφανώς δεν μπορείς να κατευθύνεις αυτή την ενέργεια όπου θες, αυτό δε γίνεται, αλλά δε το θες, μπιλιβ ιτ ορ νοτ. Τη θες όλη την ενέργεια εκεί μέσα να μείνει, να τη χαρείς, απλώς χρειάζεται να την σπείρεις ομοιόμορφα σε όλο το χώρο, προσθέτοντας δευτερεύουσες πηγές, αυτό που αδοκιμα ίσως αποκαλώ συνήχηση. ;)






ΥΓ.


:drinks: επειδή έχω δει πολλά κι έχω παιδευτεί πολύ, εκτιμώ πως είναι κατά πολύ οικονομικότερο και μικρότερου όγκου και ομορφότερο αισθητικά το να έχεις 4 σαμπ στις 4 γωνίες του χώρου ακρόασης, παρά 8 τεράστιους συνηχητές στον ίδιο χώρο, που θα κάνουν την μισή δουλειά από τα 4 μικρά και βολικά και φτηνά σαμπ, έστω τα 10-αρια πρισόνους, στα οποία μπορείς και να επεμβαίνεις ανά πάσα στιγμή με διαφοροποιησεις στην ισοστάθμιση για τροποποίηση του ταργκετ κερβ κατά το δοκούν, έστω και για πειραματισμούς.:drinks:
Ολα σωστα επιστημονικα και λογικα αυτα που ειπες. Και το υστερογραφο φυσικα για καποιον που μπορει να το εφαρμοσει, προτιμητεο. Δειχνει οτι το ξερεις βαθια το θεμα στην ουσια του και εχεις σκεφτει περα απο τη θεωρια.

Εγω ασχολουμαι πολυ λιγο καιρο και δεν εχω αφομοιωσει πληρως τα πραγματα εαν και δε μου λειπει το θεωρητικο υποβαθρο. Αλλα οπως καθε τομεας και η ακουστικη εχει την εξειδικευση του και θελει να ωριμασει στο μυαλο καποιου. Επισης οπως τα παντα στο hI FI εχει και αυτη μεγαλους μυθους απο οτι βλεπω και διαστρεβλωση. (δικαιολογημενα οντας δυσκολη η εφαρμογη).

Εγω δε μπορω να το κανω ετσι κι αλλιως αλλα παντως ετσι για το "επιστημονικο" της υποθεσης και για να βοηθουνε αλλοι ισως (ειτε εχουν σαμπ παλι θα βελτιωνοταν ο χωρος τους - παντα υπαρχουν περιθωρια ) να ρωτησω / πω κατι σαν σκεψη και να μου πεις εαν εντασσεται στην αναλυση σου περι πολλων πηγων μεσα στο δωματιο αλλα και ανακλασης χαμηλων : Δε θα ηταν καλη ιδεα εφαρμογης καποιος να εφτιαχνε ενα δευτερο τοιχο (ας αφησουμε το υλικο τωρα οτι μπορει καλυτερα τουβλο) πισω απο τη θεση ακροασης και καποιου βαθους και να αφηνε ας πουμε 3 ανοιγματα συμμετρικα (σαν πορτες π.χ. 80 εκ ?) και αφου εβαζε μεσα απορροφητικα υλικα να εμπαινε ο ηχος να γινοταν οτι απορροφηση θα γινοταν και μετα θα εβγαινε απο αυτα τα 3 ανοιγματα σαν 3 πηγες εκπομπης που λες ? Αυτο ειναι το proncipal που αναφερεσαι (θεωρητικα) ή ειμαι way off και δεν εχω καταλαβει ντιπ ?

Αυτο ισως να ηταν δυνατον να επιτευχθει και βαζοντας ψηλες απορροφητικες διαταξεις μεχρι το ταβανι και παχους αρκετου (σαν στρογγυλες κολωνες ας πουμε) και παλι να αφησει 3 ανοιγματα ? (εαν ειχε το χωρο). Παλι κατι μπορει να πετυχαινε χωρις να χτιζει τοιχο. Το κυμα θα χτυπουσε στον πισω τοιχωματικο οριο και γυρνωντας αφου θα γινοταν και απορροφηση θα αναγκαζοταν να βγει απο τα ανοιγματα σαν 3 πηγες ηχου δε θα ητανε ?

Και στο χωρο αυτο θα μπορουσε να βαλει το γραφειο του και να ειναι κατι σαν παραβαν οι διατξεις αυτες. Δε θα ηταν και πολυ ασχημο εαν υπηρχε το μηκος (που πολυ το εχουν -μακροστενα σαλονια ιδιως σε παλια σπιτια 60'ς 70'ς 80'ς)
 
Last edited:


Μηνύματα
171
Reaction score
241
Θέλει πολύ μελέτη κάτι τέτοιο, μου θυμίζει σχεδίαση κόρνας χαμηλών. ;)
Οκ υποθεση εργασιας ητανε.

Να κανει καποιος αυτο (οπου μπορει) εγω πχ σε ολο τον μπροστινο τοιχο που ειναι ευκολο. Ειναι ξεπερασμενο επειδη ειναι απο την χρυση εποχη του BBC ? Τοτε κανανε πρακτικες μελετες. Κοιτα τι ωραι ομοιμορφη αποκριση που εχουνε (εαν πας 50 % καλυψη με ατσαλινη λαμαρινα 0.7 χιλ). Εχουν μετρησεις μεχρι 50 Ηζ κατω με μικρο παχος υλικου (15 εκ 32 Kg πυκνοτητα νομιζω) και ομοιομορφη καμπυλη. Και βαζεις και διαχυση μετα αφου δαμασεις το Θηριο πρωτα. Και τοτε η διαχυση θα εχει και καλυτερο αποτελεσμα και θα την "ακους" καλυτερα για να ξερεις ποσο και που. Πιστευεις οτι οι μετρησεις αυτες δεν ειναι ακριβεις ? Εμενα μου φαινονται οτι τα εχουν μελετησει ολα καλα.

Ιδανικο και για πλαινες ανακλασεις λογω μικρου παχους. (τα φτιαχνεις και σαν modules φορητα 120 -140 Χ .... (δε θα ειναι και πολυ βαρια).

 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος Tesla fanboi
Editor
Μηνύματα
34.741
Reaction score
67.819
Ειναι ξεπερασμενο επειδη ειναι απο την χρυση εποχη του BBC ?
Όχι βέβαια!
Εφόσον καλύπτει πολύ μεγάλη επιφάνεια, μπορεί να δουλέψει εξαιρετικά.
Μη ξεχνάς και το ταβάνι, είναι μια μεγάλη διαθέσιμη επιφάνεια για να κάνει δουλειά.
 




Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
156.313
Μηνύματα
2.405.787
Members
35.335
Νεότερο μέλος
Σωτήρης Ζαπαντιώτης
Top