Η προσπάθεια μου ...

Μηνύματα
22.267
Reaction score
15.542
αυτα σε 83db με 0 volume η 73db αν θες με -10 volume και το deq off
  • 40-80Hz PINK NOISE -20dBFS.wav – a 40Hz to 80Hz bandwidth limited pink-noise file recorded at -20dBFS
  • 500-2.5kHz PINK NOISE -20dBFS.wav – a 500Hz to 2500Hz bandwidth limited pink-noise file recorded at -20dBFS
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.296
Reaction score
125.088
Για να μην υπάρχουν παρερμηνείες, το φλατ άκουσμα, είναι υπέροχο.
Ακούγονται όλα άριστα, δεν ενοχλεί τίποτα, ακούς άψογα τη μουσική σου.

Το φλατ (μόνιτορ) άκουσμα, έχει ακριβώς 8 ντεσιμπέλ πτώση από 30 κύκλους μέχρι 8 χιλιοκυκλους.

Αυτό επιβεβαιώνεται από τις πιο πρόσφατες μελέτες των sean olive.

Βασίζεται στην αντίληψη της ανθρώπινης ακοής στο ακουστό φάσμα, και αποτελεί δεδομένο της ψυχοακουστικής.

Η βασική αρχή ρύθμισης, είναι πτώση 1 ντεσιμπέλ ανά οκτάβα, που οδηγεί σε συνολική πτώση σε όλο το ακουστό φάσμα κατά 10 ντεσιμπέλ, δηλαδή:

20Hz στα 0 dB
40Hz -1
80Hz -2
160Hz -3
320Hz -4
640Hz -5
1.28 kHz -6
2.56kHz -7
5.12kHz -8
10kHz -9
20kHz -10 dB

Αν παρατηρήσετε στο επικαιροποιημένο σχεδιάγραμμα κατά ολιβ, η στάθμη στους 20 κύκλους βρίσκεται στα ~87dB και στους 20 χιλιοκυκλους ~76, δηλαδή συνολικά ~11 ντεσιμπέλ (ίσως λίγο λιγότερο, 10.5 θα έλεγα πως διακρίνω).

Επειδή είναι εξόχως δύσκολο το φάσμα κάτω από 30 κύκλους, και επειδή πάνω από 8 χιλιοκυκλους μια τόνωση είναι εξόχως ευχάριστη (αέρας στα πρίμα), σας δίνω την βασική γραμμή που πρέπει να ακολουθήσετε για φλατ ακρόαση από 30Ηz έως 8kHz, φάσμα που εμπεριέχει συνολική πτώση 8 ντεσιμπέλ.

Αυτά τα 8 ντεσιμπέλ σε αυτό το φάσμα, καλό είναι να τα ενσωματώσει κάθε ταργκετ κερβ.

Από κει και πέρα, αναλόγως αν σας αρέσει το μπάσο, τότε από 180Hz και κάτω ξεκινήστε ένα ήπιο φούσκωμα στην ταργκετ κερβ, από 2-3 έως 5-6 ντεσιμπέλ, αναλόγως πόσο μπασοκέφαλοι είστε. ;)

Άνωθεν των 8 χιλιοκυκλων, μια ήπια ανύψωση με κέντρο τους 12 χιλιοκυκλους και με εύρος ~2 ντεσιμπέλ, είναι εξόχως ευχάριστη, όπως φαίνεται εδώ:

toole_zps60mrcuow~3.jpg


Και οφείλεται στην συμπεριφορά του αυτιού μας στις υψηλές συχνότητες, όπως φαίνεται εδώ:

265267_d976dfaf977dcbb234c541824849ebba~4.jpeg
 

Μηνύματα
1.395
Reaction score
2.793
Παιδιά για να καταλάβω κι εγώ κι οι υπόλοιποι, αυτό το target curve που λέει ο ear το κάνουμε πέραν της ισοστάθμισης; Δηλαδή εγώ βλέπω στου φίλου για παράδειγμα ότι ήδη μετά από κάποια συχνότητα ξεκινάει ένα roll off, κατεβάζουμε εμείς επιπλέον 7-8db; Αυτά ισχύουν για τα ηχεία, όχι τα υπογούφερ, σωστά;
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.296
Reaction score
125.088
Παιδιά για να καταλάβω κι εγώ κι οι υπόλοιποι, αυτό το target curve που λέει ο ear το κάνουμε πέραν της ισοστάθμισης; Δηλαδή εγώ βλέπω στου φίλου για παράδειγμα ότι ήδη μετά από κάποια συχνότητα ξεκινάει ένα roll off, κατεβάζουμε εμείς επιπλέον 7-8db; Αυτά ισχύουν για τα ηχεία, όχι τα υπογούφερ, σωστά;
Όχι επιπλέον.
Η συνολική τελική απόκριση του σετάπ σαμπ-δορυφορων αποτυπώνεται στο ταργκετ κερβ.

Πολλά ηχεία πλησιάζουν μόνα τους αυτήν την απόκριση, και σε πολλά ηχεία είναι υπαρκτή από "μαμά" η τόνωση στους 12 χιλιοκυκλους. Οπότε, πρακτικά δε χρειάζονται καμία διόρθωση.

Πολλά ηχεία που "αρέσουν" έχουν ενσωματώσει και το φούσκωμα στις χαμηλές συχνότητες. Εφόσον αυτό "αρέσει", τότε ούτε αυτό δε χρειάζεται διόρθωση.

Η ψυχοακουστική τα ερμηνεύει όλα αυτά.
 
Last edited:

Μηνύματα
1.395
Reaction score
2.793
Χαλάσαμε λίγο το θέμα του φίλου αλλά πιστεύω θα τον βοηθήσουν κι αυτόν αυτές οι απορίες.
Δηλαδή ear, εμένα μου έβγαλε και βγάζω ως παράδειγμα το δεξί μπροστά ηχείο ως εξής:


Screenshot_2020-11-29-12-54-57-110_com.dmholdings.AudysseyMultEq.jpg


Εγώ μετά το έκανα ως εξής γιατί έτσι μου ακούτεται πιο ομαλά, έκανα καλά; Επρεπε να τ αφήσω όπως μου το βγαλε ή έπρεπε να του δώσω ακόμα παραπάνω απ τα -2db που κατέβασα τα πρίμα και να δώσω και μία ανηφόρα στις χαμηλές;

Screenshot_2020-11-29-12-56-06-827_com.dmholdings.AudysseyMultEq.jpg
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.296
Reaction score
125.088
Προτείνω να δώσεις μια κλίση από 30 κύκλους έως 8 χιλιοκυκλους συνολικά 8 ντεσιμπέλ, τα 2 που έβαλες είναι λίγα.

Βέβαια είναι προς τη σωστή κατεύθυνση.

Ωστόσο, χρειάζεται να δω το RT 60 του χώρου, διότι αναλόγως των χρόνων, μπορεί να μη θες 8 ντεσιμπέλ πτώση αλλά λιγότερη.

Με βάση το γράφημα, τώρα έχεις συνολική πτώση περί τα 5 ντεσιμπέλ, είσαι +2 στα μπάσα και -3 στα πρίμα, σύνολο 5.

Η "μαμά" πτώση που είχε το ηχείο σου χωρίς διόρθωση, ήταν μεγαλύτερη.
Δηλαδή, με τη διόρθωση έκοψες μπάσα και τόνισες πρίμα.

Οπότε, με τη διόρθωση, ναι μεν το έκανες πιο ισορροπημένο στο φάσμα το ηχείο σου, με ελαττωμένα τα σκαμπανεβάσματα απόκρισης, αλλά το έκανες συνολικά πιο πριμαριστό.

Το ηχείο σου από "μαμά" είχε και τονισμένα μπάσα (αρέσουν), και συνολική πτώση περί τα 10 ντεσιμπέλ (σωστή), και τονισμένο το σημείο στους 12 χιλιοκυκλους (αρέσει).

Έχεις ηχείο που αρέσει, με βάση τις αρχές της ψυχοακουστικής.

Ωστόσο είχε σημαντικά σκαμπανεβάσματα στην απόκριση, που είναι λάθος, και οδηγούν σε σοβαρές αντιληπτές τονικές αλλοιώσεις.

Δηλαδή, έχεις ένα "κακό" ηχείο, έξυπνα φτιαγμένο ώστε να "αρέσει".
Υπ'οψιν, ιδέαν δεν έχω τι ηχείο έχεις.
Δε θα το αγόραζα προσωπικά. ;)

Τέλος, κατά τη γνώμη μου, το έχεις κάνει το ηχείο να παίζει με λιγότερες τονικές αλλοιώσεις, αλλά να αρέσει λιγότερο από όσο χωρίς ισοσταθμιση.
 
Last edited:

Μηνύματα
2.393
Reaction score
3.596
Έχεις ηχείο που αρέσει, με βάση τις αρχές της ψυχοακουστικής.

Ωστόσο είχε σημαντικά σκαμπανεβάσματα στην απόκριση, που είναι λάθος.
Το έσωσες στο τέλος... είναι ωραία τα B&W τελικά... :p :lolsign:

Και με νέο edit το κλειδώσες. . :p :p

Το quote μου είναι πριν τα edit, να σημειωθεί στα πρακτικά παρακαλω.. :) :p :p :p
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.296
Reaction score
125.088
Α, ναι; Μπιενταμπλεγιου είναι; Λογικό. ;)

Τα εντιτ τα κάνω μέχρι να ολοκληρωθεί ο ειρμός μου, αναλύοντας περαιτέρω όσα βλέπω στα σχεδιαγράμματα, και χωρίς να μπερδεύομαι με επόμενα ποστ, απαντάω στα προηγούμενα.

Χρειάζεται να κάνετε λίγη υπομονή να τελειώνω κάθε ποστ... :lol:

Όσον αφορά αν είναι "ωραία" τα μπιενταμπλεγιου, διαφωνώ εντόνως, καθέτως και οριζοντίως. :gotcha:

Ωστόσο, κατά κοινή ομολογία (αντικειμενικά, φαίνεται από τις πωλήσεις άλλωστε) είναι φτιαγμένα έτσι, ώστε να "αρέσουν", χωρίς ισοστάθμιση. Αυτή είναι η γραμμή της φίρμας στα περισσότερα ηχεία της, ενώ κάποια κορυφαία της ίδιας φίρμας, έχουν σαφώς πιο ισορροπημένη απόκριση στο φάσμα, δηλαδή δείχνουν να ενδιαφέρονται λιγότερο για το αν "αρέσουν".

Πάντα προτιμώ ηχεία που να είναι όσο πιο ουδέτερα και ισορροπημένα γίνεται, ώστε να δίνω εγώ το κερβ που "αρέσει", όχι μόνον αναλόγως χώρου, αλλά και με βάση τις πραγματικές αρχές τις ψυχοακουστικής και βεβαίως τις δικές μου γνώσεις και προτιμήσεις, μα και ώστε να μη χρειάζεται η ισοσταθμιση να διορθώνει ενσωματωμένες τονικές αλλοιώσεις του ίδιου του ηχείου, το χώρο τον παλεύεις με παθητικές παρεμβάσεις και τοποθέτηση. ;)
 
Last edited:

Μηνύματα
1.395
Reaction score
2.793
Προτείνω να δώσεις μια κλίση από 30 κύκλους έως 8 χιλιοκυκλους συνολικά 8 ντεσιμπέλ, τα 2 που έβαλες είναι λίγα.

Βέβαια είναι προς τη σωστή κατεύθυνση.

Ωστόσο, χρειάζεται να δω το RT 60 του χώρου, διότι αναλόγως των χρόνων, μπορεί να μη θες 8 ντεσιμπέλ πτώση αλλά λιγότερη.

Με βάση το γράφημα, τώρα έχεις συνολική πτώση περί τα 5 ντεσιμπέλ, είσαι +2 στα μπάσα και -3 στα πρίμα, σύνολο 5.

Η "μαμά" πτώση που είχε το ηχείο σου χωρίς διόρθωση, ήταν μεγαλύτερη.
Δηλαδή, με τη διόρθωση έκοψες μπάσα και τόνισες πρίμα.

Οπότε, με τη διόρθωση, ναι μεν το έκανες πιο ισορροπημένο στο φάσμα το ηχείο σου, με ελαττωμένα τα σκαμπανεβάσματα απόκρισης, αλλά το έκανες συνολικά πιο πριμαριστό.

Το ηχείο σου από "μαμά" είχε και τονισμένα μπάσα (αρέσουν), και συνολική πτώση περί τα 10 ντεσιμπέλ (σωστή), και τονισμένο το σημείο στους 12 χιλιοκυκλους (αρέσει).

Έχεις ηχείο που αρέσει, με βάση τις αρχές της ψυχοακουστικής.

Ωστόσο είχε σημαντικά σκαμπανεβάσματα στην απόκριση, που είναι λάθος, και οδηγούν σε σοβαρές αντιληπτές τονικές αλλοιώσεις.

Δηλαδή, έχεις ένα "κακό" ηχείο, έξυπνα φτιαγμένο ώστε να "αρέσει".
Υπ'οψιν, ιδέαν δεν έχω τι ηχείο έχεις.
Δε θα το αγόραζα προσωπικά. ;)
Είναι μπιεντάμπλιγιου βρε γι αυτό κι άσε ότι δεν το ξέρεις, το ξέρεις πολύ καλά. 😜
Με βάση αυτή την άποψη η ισοστάθμιση μπορούμε να θεωρήσουμε ότι διόρθωσε τα σημαντικά σκαμπανεβάσματα (που μπορεί να είναι και λόγω χώρου) και τα ιδιαίτερα προβλήματά του αυτού και οποιοδήποτε ηχείου γιατί κανένα δεν είναι τέλειο;

Δηλαδή θα τολμούσαμε να πούμε ότι με την ισοστάθμιση διορθώνουμε την απόκριση των ηχείων και τα εξαναγκάζουμε να παίξουν πιο σωστά;
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.328
Reaction score
79.254
Θέλω να δω το μενού του app της Οδύσσειας.
Υποτίθεται πως ειναι ένα δωρεάν, απλό και φιλικό στον αδαή χρήστη, χωρίς απαραίτητη την μεσολάβηση ειδικού.

Δεν μπορεί να μην δίνει εναλλακτική, αυτή η τύπου X-curve καμπύλη που βγάζει είναι ΓΤΠ.
Και μην μου πείτε πως διορθώνεται με το Dynamic Eq. Δεν αρκεί, ξεκινάς απο λάθος βάση.

Για προτείνετε κάποια άλλη επιλογή, κάτι θα υπάρχει.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.296
Reaction score
125.088
Δηλαδή θα τολμούσαμε να πούμε ότι με την ισοστάθμιση διορθώνουμε την απόκριση των ηχείων και τα εξαναγκάζουμε να παίξουν πιο σωστά;
Ναι.

Δυστυχώς αυτό δεν είναι η καλύτερη επιλογή, αλλά ναι, πρακτικά αυτό γίνεται.
 

Μηνύματα
1.395
Reaction score
2.793
Ναι.

Δυστυχώς αυτό δεν είναι η καλύτερη επιλογή, αλλά ναι, πρακτικά αυτό γίνεται.
Πριν επιλέξω τα B&W έφτασα μια ανάσα απ την αγορά Κλιπς, κυριολεκτικά με τα λεφτά της προκαταβολής στην τσέπη, από 14 ζευγάρια ηχείων που άκουσα τα δύο συγκεκριμένα με κέρδισαν, (γούστα είναι αυτά) και τελικά απέρριψα τα Κλιπς γιατί σε κάτι φωνητικά ελληνίδας άκουσα κυριολεκτικά την κόρνα και με χάλασε, με την ισοστάθμιση αυτό το φαινόμενο θα μπορούσε να το διορθώσει και γενικώς την επιθετική στις υψηλές συχνότητες συμπεριφορά των Κλιπς;
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.296
Reaction score
125.088
άκουσα κυριολεκτικά την κόρνα και με χάλασε, με την ισοστάθμιση αυτό το φαινόμενο θα μπορούσε να το διορθώσει και γενικώς την επιθετική στις υψηλές συχνότητες συμπεριφορά των Κλιπς;
Μάλλον όχι.

Το κουκουλώνει αρκετά όμως, τόσο ώστε να μη σου τραβάει την προσοχή.

Όμως ένα εκπαιδευμένο αυτί, μαθημενο σε ισορροπημένο ήχο, πάντα θα διακρίνει εύκολα αυτές τις αλλοιώσεις.

Το όμοιο ισχύει για οποιαδήποτε τονική αλλοίωση έχει "μαμά" το ηχείο.

Γι'αυτό τα ηχεία χωρίς τονικές αλλοιώσεις στο σπινοραμα, είναι τα απολύτως καλύτερα μετά την ισοσταθμιση στο ταργκετ κερβ. ;)

Γι'αυτό το λόγο, είναι πιο ασφαλές να αγοράζεις ηχεία κοιτώντας το σπινοραμα, παρά κάνοντας ακροάσεις.

Η κόρνα των κλιψ κάνει εξαιρετικά κόλπα στα σπινοράματα... Κάνει μπαμ.

Βεβαίως τα σπινοράματα σου δίνουν κι άλλες πληροφορίες, λόγου χάριν ότι οφ αξις θα παίζει πιο σωστά. Αν απορροφήσεις την ον αξις, με πάνελ στην πρώτη ανάκλαση αυτής, στρώνει πιο εύκολα και χρειάζεται ακόμα λιγότερη ισοσταθμιση.

Δηλαδή, το ηχείο που σε ενόχλησε, με πονηρή τοποθέτηση και οφ αξις ακρόαση, δε θα σε ενοχλούσε.

Πάλι λοιπόν, σπινοράματα κι όχι ακροάσεις.

Όλα φαίνονται. Όλα όμως.

Είναι πιο ασφαλές να μελετάς σπινοράματα προ αγοράς, παρά να κάνεις τυχαίες ακροάσεις σε τυχαίους χώρους χωρίς να έχει εφαρμοστεί ταργκετ κερβ. Λάθος συμπεράσματα εύκολα βγαίνουν από τυχαίες ακροάσεις, ενώ τα συμπεράσματα από σπινοραμα είναι εξόχως αντικειμενικά και ασφαλή, μπορείς να βασιστείς.

Για να μη κατακρίνουμε τζάμπα κι άδικα, τα κλιψ μπορούν υπό προϋποθέσεις να παίξουν εξαιρετικά, μερικά εξ'αυτων έχουν αξιόλογες επιδόσεις στο σπινοραμα, και βεβαίως διακρίνονται από τα υψηλότατα spl που είναι ικανά να βγάλουν, εξ'ου και η δικαιολογημένη προτίμηση πολλών σε αυτά τα ηχεία, που επίσης φαίνεται από τις πωλήσεις τους.

Όλα ερμηνεύονται.
Το φτηνό δυναμικό εύρος, ουδείς εμισησε.
Τα κλιψ δικαίως έχουν ευρύτατο αγοραστικό κοινό και μεγάλο φαν κλαμπ. ;)
 
Last edited:



Μηνύματα
43
Reaction score
48
Screenshot_2020-11-29-14-13-13-378_com.dmholdings.AudysseyMultEq.jpg Screenshot_2020-11-29-14-13-04-880_com.dmholdings.AudysseyMultEq.jpg Screenshot_2020-11-29-14-12-54-540_com.dmholdings.AudysseyMultEq.jpg Μετά από αλλεπάλληλες προσπάθειες να ξανά μετρήσω με την Οδύσσεια δεν τα κατάφερα διότι διακόπτεται η σύνδεση μεταξύ κινητού και av και δεν γνωρίζω τον λόγο.οποτε να πειράξω βάσει όσων έχετε γράψει το διάγραμμα στην υπάρχων μέτρηση με το παρακάτω αποτέλεσμα.δεν γνωρίζω από pc πόσο εύκολο είναι να τις φέρεις χωρίς κύματα τις καμπύλες αλλά από κινητό είναι δύσκολο.επισης φαίνεται ότι η αρχή της καμπύλης ανεβαίνει πάνω από σημείο 0 ενώ ότι φτιάχνεις το target curve είναι ακριβώς στην πάνω στο σημείο 0.
 

Attachments


Μηνύματα
1.395
Reaction score
2.793
View attachment 189010 View attachment 189011 View attachment 189012 Μετά από αλλεπάλληλες προσπάθειες να ξανά μετρήσω με την Οδύσσεια δεν τα κατάφερα διότι διακόπτεται η σύνδεση μεταξύ κινητού και av και δεν γνωρίζω τον λόγο.οποτε να πειράξω βάσει όσων έχετε γράψει το διάγραμμα στην υπάρχων μέτρηση με το παρακάτω αποτέλεσμα.δεν γνωρίζω από pc πόσο εύκολο είναι να τις φέρεις χωρίς κύματα τις καμπύλες αλλά από κινητό είναι δύσκολο.επισης φαίνεται ότι η αρχή της καμπύλης ανεβαίνει πάνω από σημείο 0 ενώ ότι φτιάχνεις το target curve είναι ακριβώς στην πάνω στο σημείο 0.
Εμένα μια χαρά μου φαίνεται.
Για τις διακοπές κλείσε ενισχυτή και κινητό και ξανά άνοιξέ τα να κάνει εκ νέου σύνδεση, το παθαίνω κι εγώ συχνά κι έτσι το λύνω.
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.296
Reaction score
125.088
Ο ankokdog έχει εξαιρετικό γράφημα απόκρισης στο φάσμα.

Η πτώση είναι η ενδεδειγμένη.

Μια μικρή τόνωση στους 12κ λείπει, η οποία θα του αρέσει.
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.552
Μηνύματα
2.864.078
Members
37.929
Νεότερο μέλος
stergiosgk
Top