Η σημασία της Κλασικής Μουσικής στην εποχή μας.

Μηνύματα
724
Reaction score
1.039
Εγώ πάντως για να είμαι και λίγο αισιόδοξος από τον Μάρτιο και μετά έχω ακούσει την 2η του Mahler και κυρίως το Εγένετο Φως (Urlicht), με διάφορες δικαιολογίες (π.χ. μετρώντας πόσες σοπράνο και mezzo έχω στην δισκοθήκη μου που τραγουδούν το Urlicht, πόσα βινύλια, πόσα cd, sacd, dvd και ΒR, κλπ) χωρίς καμμία από αυτές φυσικά να με ενδιαφέρει πραγματικά, την ακούω και την ξανακούω..... Ομως το αποτέλεσμα πάντα το ίδιο, με κυριεύει μία αισιοδοξία, χωρίς να διακατέχομαι από κανένα θρησκευτικό συναίσθημα αλλά καθαρά μάλλον υπαρξιακό και επειδή δεν έχω μάθει στην ζωή μου να καταφεύγω στην προσευχή όπως έκανε ο Γουσταύος αρκούμε στα αισιόδοξα συναισθήματα που μου προκαλεί η ακρόαση της 2ης συμφωνίας............... μπορεί βέβαια να είναι και τυχαίο γεγονός και να μην έχει σχέση με τον κορωνοιό............
Μακάρι νε λειτουργεί η Μουσική κατ' αυτόν τον τρόπο για όλους.
Εγώ προσπαθώ να ακούω καθημερινά ένα πρόγραμμα 90 περίπου λεπτών (όσο μια συναυλία, τρόπον τινά). Στη περίπτωσή μου και ειδικά αυτή την περίοδο του κορωνοιού, η Κλασική περίοδος και κυρίως τα έργα σε ελάσσονες κλίμακες των μεγάλων Κλασικών (και μερικών λιγότερο μεγάλων) μου δίνουν μια περίεργη...λύτρωση. Τα πολύ θετικά/αισιόδοξα έργα μου δημιουργούν τη θλίψη του να σου φέρνουν στη μνήμη τις καλές και όμορφες ημέρες της ζωής σου σε δυσοίωνες εποχές μιζέριας.
 

Μηνύματα
724
Reaction score
1.039
Καθώς συνεχίζουμε να βιώνουμε τις άκρως δυσάρεστες συνέπειες και τις (μέχρι εμφάνισης και επιτυχούς εφαρμογής κάποιου εμβολίου) δυσοίωνες προοπτικές του Covid-19, βρήκα μία νέα αναζωογονητική δύναμη σε κάποιες αργές κινήσεις, περιέργως πως, όλες στην κλίμακα της Μι μείζονος (και μία στην ελάσσονα).
Η ακρόασή μου άρχισε με δύο κινήσεις, τις Allemande & Sarabande από την εξαίρετη Παρτίτα νο. 6 του Bach σε μι ελάσσονα. Ειδικά, η Sarabande αποτελεί μία από τις πλέον κορυφαίες στιγμές εμβάθυνσης, τόσο σε μουσικό όσο και σε αισθαντικό επίπεδο, στο οργανικό έργο του Bach. Η πολύ σπουδαία και τόσο συγκινησιακή ερμηνεία της Angela Hewitt, στην δεύτερη ηχογράφησή της (πάλι στην Hyperion), στο αγαπημένο της Fazioli πιάνο της, είναι...spot on.
Συνέχισα πάλι με τον ίδιο συνθέτη και τις δύο αργές κινήσεις της Σονάτας για Βιολί και Τσέμπαλο/Πιάνο σε Μι μείζονα, BWV 1016. Το πρώτο Adagio είναι από τις πολύ ομόρφες στιγμές του συνθέτη, ενώ η τρίτη κίνηση, το Adagio ma no tanto από τις πλεόν συγκινησιακές και όμορφες ταυτόχρονα. Η πάντα σπουδαία και τόσο αισθαντική ερμηνεία των Frank Peter Zimmermann & Enrico Pace (σε θαυμάσια παραγωγή της Sony) είναι σημείο αναφοράς.
Ακολούθως, προχώρησα στον μέγιστο Beethoven και στην αργή κίνηση (Largo con espressione) του 2ου Τρίο για Πιάνο, Op.1, no.2 (Το έργο είναι σε Σολ μείζονα, η αργή κίνηση σε Μι μείζονα). Από τις πλεόν εσωστρεφείς και "ήπιες", εξαιρετικά ώριμη για νεανικό έργο, κινήσεις του συνθέτη. Από την πληθώρα εξαιρετικών παραγωγών, επέλεξα εκείνη με το Swiss Piano Trio, σε μια υποδειγματική παραγωγή της Audite. (Με Φορτεπιάνο, προτιμώ πάντα την κλασική ερμηνεια του περίφημου London Fortepiano Trio, σε Hyperion).
Αναπόφευκτα, συνέχισα με τη εξαίσια αργή κίνηση του Κουαρτέτου Εγχόρδων Op. 59, no.2 (σε μι ελάσσονα, η αργή κίνηση molto adagio είναι σε Μι μείζονα). Ο σπουδαίος συνθέτης και δάσκαλος Carl Czerny είχε χαρακτηρίσει την κίνηση αυτή ως "Music of the Spheres" και πρόκειται για τις πλέον σημαντικές. αισθαντικές και βαθυστόχαστες στιγμές του Beethoven. Η πλέον πρόσφατη σπουδαία ερμηνεία του Κουαρτέτου Ebene, στη σούπερ παραγωγή της Erato, αποτελεί την τελευταία μου απόλυτη προτίμηση (έχοντας κατά τι ξεπεράσει το αγαπημένο μου Κουαρτέτο Prazak στην SACD παραγωγή της Praga Digitals).
Παραμένοντας στον μεγάλο Beethoven, προχώρησα στην αργή κίνηση (Largo) του 3ου Κοντσέρτου για Πιάνο, Op. 37 (σε ντο ελάσσονα. Εντελώς απρόσμενα ο συνθέτης επέλεξε την Μι μείζονα για την αργή κίνηση). Και εδώ ο συνθέτης καταφέρνει να συγκινήσει, με συγκρατημένο τρόπο και ήπια αλλά εμβριθή γραφή, τον πιστό και προσεκτικό ακροατή. Από την απίστευτη πληθώρα ερμηνειών, επιλέγω εκείνη με την Uchida & Rattle στην σούπερ παραγωγή της Φιλαρμονικής του Βερολίνου (SACD, στην εταιρεία της Ορχήστρας).
Για να καταλήξω στην θεική αργή κίνηση της Ημιτελούς Συμφωνίας του Schubert ( σε σι ελάσσονα. Η αργή κίνηση Andante con moto είναι σε Μι μείζονα). Από τις πλεόν κορυφαίες στιγμές του συνθέτη στην Ορχηστρική του μουσική. Μία κίνηση που πραγματικά δύναται να σου δώσει, μέσα από την εξαίσια γραφή της, το αίσθημα εκείνο για να βρεις ένα νέο ενθαρρυντικό νόημα κάτω και από τις πιο δυσοίωνες συνθήκες της ζωής. Οι ερμηνείες του Harnoncourt με τη Φιλαρμονική του Βερολίνου (Blu-ray στην εταιρεία της Ορχήστρας) και του Jonathan Nott με την Συμφωνική τη Βαμβέργης (SACD σε Tudor) αποτελούν τις αγαπημένες μου ερμηνείες, στις εξαίρετες παραγωγές τους.
Pr.
 


ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
157.063
Μηνύματα
2.430.264
Members
35.477
Νεότερο μέλος
Spikal
Top