Η σημασία της Κλασικής Μουσικής στην εποχή μας.

Μηνύματα
12.496
Reaction score
14.648
Πάντως για να κλείσουμε το θέμα της όποιας πιθανής σχέσης μεταξύ ηθικής και μουσικής και να μειωθούν και οι ελπίδες κάποιων ότι απο την μουσική μπορεί απαραίτητα να προκύψει κάποια συγκεκριμένη μόνο καλή (ή και κακή) ηθική .... να αναλογιστούμε λίγο την αγάπη των Ναζί και Ες Ες ιδιαίτερα στην κλασική μουσική, όπως και πολλά άλλα παραδείγματα.

Η μουσική βοηθάει αλλά με άλλο τρόπο.
 
Last edited:


Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Πάντως για να κλείσουμε το θέμα της όποιας πιθανής σχέσης μεταξύ ηθικής και μουσικής και να μειωθούν και οι ελπίδες κάποιων ότι απο την μουσική μπορεί απαραίτητα να προκύψει κάποια συγκεκριμένη μόνο καλή (ή και κακή) ηθική .... να αναλογιστούμε λίγο την αγάπη των Ναζί και Ες Ες ιδιαίτερα στην κλασική μουσική, όπως και πολλά άλλα παραδείγματα.

Η μουσική βοηθάει αλλά με άλλο τρόπο.
Ευτυχώς που δίνεις την ευκαιρία να καταλάβουμε πως οι αντιδράσεις των δύο προηγούμενων σελίδων οφείλονται σε παρανόηση...

Η Μουσική δεν μπορεί να κάνει έναν ανήθικο άνθρωπο ηθικό ή το αντίστροφο. Θα μπορούσε όμως ανάλογα με τη δομή της να τονώνει ή να ρίχνει το αποκαλούμενο...ηθικό , δηλαδή το ποσό αποφασιστικότητας που θα διακατείχε κάποιους στην ανάληψη διάφορων δράσεων.

Στο παράδειγμα που ανέφερες το ναζιστικό καθεστώς διέστρεψε κορυφαίες εκδηλώσεις πολιτισμού για να εξωθήσει τα φρονήματα της τότε γερμανικής κοινωνίας προς πρωτόγονα ένστικτα ανάξια ακόμα και για ζώα, παρακινώντας σε κατάληψη πάση θυσία ΄΄ζωτικού χώρου΄΄ όπως υποστήριζαν , εννοείται με την παράλληλη απαλοιφή και υποδούλωση όσων άλλων πληθυσμών βρίσκονταν προηγουμένως σε αυτόν.

Θεωρώ ότι ο σύγχρονος κόσμος στο σκληρό του πυρήνα δεν έχει αλλάξει ιδιαίτερα σε σχέση με παλαιότερες εποχές.Προκρίνει μεν επίσημα εν είδει οικουμενικής αξίας τα πολιτισμικά ιδεώδη αλλά όποτε διεγερθεί με κατάλληλα ερεθίσματα το συλλογικό θυμικό - κάτι που γίνεται ευκολότερα όσο εξελίσσεται τεχνολογικά η διάδοση πληροφοριών και το μοίρασμα ιδεών - διάφορες ομάδες είτε προσφεύγουν άμεσα οι ίδιες είτε διευκολύνουν έμμεσα δια της ανοχής τους εκδηλώσεις βαρβαρότητας.

 
Last edited:

Μηνύματα
12.496
Reaction score
14.648
φαντασου να μην την ακουγαν...
Τώρα που ξανασκέφτομαι την φρουδική σου παρατήρηση σε προηγούμενο πόστ σου, δεν είναι τελικά το ότι έχασα στο τάβλι απο επιστήμονα που με έχει πειράξει και βγάζω απωθημένα 40 χρόνια μετά, αλλά ότι με ξεπέρναγε στο χιούμορ, καλή ώρα σαν το δικό σου που το ζηλεύω και δεν θα το φτάσω ποτέ.

Υ.Γ. : Εγώ (και άλλοι επιστήμονες) έπαιζα σκάκι. Τάβλι παίζαν άλλοι.
 

Μηνύματα
12.496
Reaction score
14.648
Στο παράδειγμα που ανέφερες το ναζιστικό καθεστώς διέστρεψε κορυφαίες εκδηλώσεις πολιτισμού για να εξωθήσει τα φρονήματα της τότε γερμανικής κοινωνίας προς πρωτόγονα ένστικτα
Μπορεί να χρησιμοποιήσει κάποιος την επιστήμη και την τέχνη για δώσει μια νομιμοποίηση ή να αποτελέσει μια βάση σε οτιδήποτε ακόμη και να διαμορφώσει ηθική. Αυτό δεν σημαίνει ότι αυτό το προκάλεσε η επιστήμη και η τέχνη ή εμπεριέχει κάτι σε τέτοιο βαθμό ώστε να την επηρρεάσει. Εξάλλου δεν είναι θέμα επηρρεασμού καθώς φιλοσοφικά (άλλη έννοια απο αυτό που καταλαβαίνεις) δεν μπορείς να κάνεις derive ηθικής. Να την εκφράσεις αφού π΄ρωτα έχει δημιουργηθεί ναι (ίσως, δεν το έχω σκεφθεί ή μάλλον δεν θυμάμαι τι έχω σκεφθεί για το θέμα). Το προκαλεί ο άνθρωπος και της το φορτώνει. Εάν η μουσική επηρρέαζε την ηθική, τα προβλήματα θα είχαν λυθεί πρό πολλού. Το ηθικό που λές όπως λέμε το ηθικό στην μάχη (εμβατήρια κλπ) είναι άλλο πράγμα και είναι κάτι προσωρινό και βασίζεται εξάλλου στο ήδη δημιουργημένο συναίσθημα μίσους που υπάρχει και πάλι έχει καλλιεργηθεί απο πρίν στον άνθρωπο. Οι πόλεμοι π.χ. δεν ξεκινάνε έτσι όπως νομίζεις μια ωραία πρωία. Υπάρχει "προετοιμασία" στον πληθυσμό με διάφορα γεγονότα που λαμβάνουν χώρα (καλή ώρα όπως γίνεται με την Τουρκία τώρα).

Στην περίπτωση των Ναζί, υπήρχε ¨βάση" η οποία χρησιμοποιήθηκε και δόθηκε λάθος ερμηνεία της, ήταν αρκετά πιο πίσω χρονικά και αυτή είναι γνωστή φιλοσοφικά και ήταν ο Νίτσε (υπεράνθρωπος), ο Δαρβινισμός (που ακολούθησε ο κοινωνικός Δαρβινισμός) και κάποιοι αναφέρουν και τον Wagner. Έννοιες επιστημονικές και της τέχνης που παραποιήθηκαν. Για να σε προλάβω ιστορικά οι Ναζί (αλλά και άλλοι) πιστεύανε, αρέσκονταν πραγματικά σε αυτά, δεν τα εκμεταλλεύτηκαν μόνο (με εξάιρεση τον Γκέμπελς). Μάλιστα πολλοί ακόμη και επιστήμονες δεν το έχουν καταλάβει ακόμη και σήμερα. Κάποιοι αναγνωρίζω στην γραφή τους ακόμη και σήμερα τέτοιες τάσεις. Ο νιχιλισμός (μηδενισμός) και η γιγάντωσή του είναι και αυτός ένα παράγωγο αυτής. Και άλλα πολλά και σαν "ρεύματα" που έχουμε φορτώσει στην επιστήμη αλλά και στην τέχνη. Ο μεταμοντερνισμός είναι παραγωγο ίσως αλλά και της βιομηχανοποίησης. Τα φιλοσοφικά ρεύματα, τα κοινωνικά, τα επιστημονικά και όλες οι τέχνες είναι συνδεδεμένα. Το ότι δεν είναι ευρέως γνωστό και διαδεδομένο στον κόσμο και σου λένε ήταν τρελοί κλπ, άστο, ειναι για άλλους λόγους. Μην μάθει ο κόσμος την ουσία των προβλημάτων, πως θα τα ξαναεπαναλάβουμε με άλλες μορφές και επίστρωση ; χα χα Κάποιοι νευροεπιστήμονες με διάφορες αμφιλεγόμενης αξίας και ύποπτων χρηματοδοτούμενων ερευνών, ελπίζω να μην χρησιμοποιηθεί (και δίνει και αρκετά πατήματα) για κάποιο ανάλογο τρόπο καθώς γίνεται η μετάβαση στην 4η βιομηχανική "επανάσταση" και η οποία θα αποτελέσει και θα επιφέρει μεγάλες κοινωνικές αλλαγές. Κοινωνικές αλλαγές οι οποίες πρέπει να τις γνωρίζει κανείς και η φιλοσοφία (η οποία δεν είναι αμπελοφιλοσοφία, όπως νομίζει ο κόσμος αλλά η συμβολή της είναι πρακτική) όπως και η ιστορία θα βοηθήσει πολύ στο αυτή η μετάβαση να είναι πιο καλή για όποιον λαό αναρωτηθεί για αυτά τα θέματα και δεν κάθεται να μιλάει ακόμη για δεξιά, αριστερά και μικροπολιτική αλλά και επιστημονικές θεωρίες του περασμένου αιώνα. Στην αλλαγή αυτή που έρχεται η νευροεπιστήμονες θα χρησιμοποιηθούν (κοινωνικά), το ίδιο και οι κομπιουτεράδες (τεχνικά) -εάν και δεν έχει καμιά σχέση με κομπιούτερ όπως νομίζουν πολλοί, -αλλά αυτοί θα χρησιμοποιηθούν για την μετάβαση. Αυτοί οι δύο θα είναι στην αιχμή του δόρατος και για αυτό τους βρίζω , για να τους ταρακουνήσω και να τους κάνω να ενδιαφερθούν πιο σοβαρά και πιο βαθιά. Λές να είμαι κανένας μ@λάκας όπως νομίζουν κάποιοι και να μισώ την επιστήμη ; χα. χα. Εαν ξέρανε μόνο σε ποιόν μιλάνε. Εσυ μόνο κάτι έχεις καταλάβει χα χα. Λοιπόν, αυτοί οι δύο κλάδοι πρέπει να καταλάβουν την ευθύνη τους και φιλοσοφικά και λογικά και ιστορικά. Δεν βλέπω να έχουν τα εφόδια και προσπαθώ να τούς σοκάρω. Εάν και για τους κομπιουτεράδες έχω μια ελπίδα αλλά έχουν καβαλήσει μεγάλο καλάμι και δεν γνωρίζουν ότι οι νέες τεχνολογίες δεν θα τους χρειάζονται. Τουλάχιστον όμως να βοηθήσουν την χώρα και τον εαυτό τους κατά την μετάβαση. Δυστυχώς μόνο με σόκ, ειρωνείες μαγκιά, εξυπνάδες και γλώσσα πεζοδρομίου (όχι βία) καταλαβαίνει ο Έλληνας (και "μορφωμένος" να είναι.).
 
Last edited:

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Μπορεί να χρησιμοποιήσει κάποιος την επιστήμη και την τέχνη για δώσει μια νομιμοποίηση ή να αποτελέσει μια βάση σε οτιδήποτε ακόμη και να διαμορφώσει ηθική. Αυτό δεν σημαίνει ότι αυτό το προκάλεσε η επιστήμη και η τέχνη ή εμπεριέχει κάτι σε τέτοιο βαθμό ώστε να την επηρρεάσει. Εξάλλου δεν είναι θέμα επηρρεασμού καθώς φιλοσοφικά (άλλη έννοια απο αυτό που καταλαβαίνεις) δεν μπορείς να κάνεις derive ηθικής. Να την εκφράσεις αφού π΄ρωτα έχει δημιουργηθεί ναι (ίσως, δεν το έχω σκεφθεί ή μάλλον δεν θυμάμαι τι έχω σκεφθεί για το θέμα). Το προκαλεί ο άνθρωπος και της το φορτώνει. Εάν η μουσική επηρρέαζε την ηθική, τα προβλήματα θα είχαν λυθεί πρό πολλού. Το ηθικό που λές όπως λέμε το ηθικό στην μάχη (εμβατήρια κλπ) είναι άλλο πράγμα και είναι κάτι προσωρινό και βασίζεται εξάλλου στο ήδη δημιουργημένο συναίσθημα μίσους που υπάρχει και πάλι έχει καλλιεργηθεί απο πρίν στον άνθρωπο. Οι πόλεμοι π.χ. δεν ξεκινάνε έτσι όπως νομίζεις μια ωραία πρωία. Υπάρχει "προετοιμασία" στον πληθυσμό με διάφορα γεγονότα που λαμβάνουν χώρα (καλή ώρα όπως γίνεται με την Τουρκία τώρα).

Στην περίπτωση των Ναζί, υπήρχε ¨βάση" η οποία χρησιμοποιήθηκε και δόθηκε λάθος ερμηνεία της, ήταν αρκετά πιο πίσω χρονικά και αυτή είναι γνωστή φιλοσοφικά και ήταν ο Νίτσε (υπεράνθρωπος), ο Δαρβινισμός (που ακολούθησε ο κοινωνικός Δαρβινισμός) και κάποιοι αναφέρουν και τον Wagner. Έννοιες επιστημονικές και της τέχνης που παραποιήθηκαν. Για να σε προλάβω ιστορικά οι Ναζί (αλλά και άλλοι) πιστεύανε, αρέσκονταν πραγματικά σε αυτά, δεν τα εκμεταλλεύτηκαν μόνο (με εξάιρεση τον Γκέμπελς). Μάλιστα πολλοί ακόμη και επιστήμονες δεν το έχουν καταλάβει ακόμη και σήμερα. Κάποιοι αναγνωρίζω στην γραφή τους ακόμη και σήμερα τέτοιες τάσεις. Ο νιχιλισμός (μηδενισμός) και η γιγάντωσή του είναι και αυτός ένα παράγωγο αυτής. Και άλλα πολλά και σαν "ρεύματα" που έχουμε φορτώσει στην επιστήμη αλλά και στην τέχνη. Ο μεταμοντερνισμός είναι παραγωγο ίσως αλλά και της βιομηχανοποίησης. Τα φιλοσοφικά ρεύματα, τα κοινωνικά, τα επιστημονικά και όλες οι τέχνες είναι συνδεδεμένα. Το ότι δεν είναι ευρέως γνωστό και διαδεδομένο στον κόσμο και σου λένε ήταν τρελοί κλπ, άστο, ειναι για άλλους λόγους. Μην μάθει ο κόσμος την ουσία των προβλημάτων, πως θα τα ξαναεπαναλάβουμε με άλλες μορφές και επίστρωση ; χα χα Κάποιοι νευροεπιστήμονες με διάφορες αμφιλεγόμενης αξίας και ύποπτων χρηματοδοτούμενων ερευνών, ελπίζω να μην χρησιμοποιηθεί (και δίνει και αρκετά πατήματα) για κάποιο ανάλογο τρόπο καθώς γίνεται η μετάβαση στην 4η βιομηχανική "επανάσταση" και η οποία θα αποτελέσει και θα επιφέρει μεγάλες κοινωνικές αλλαγές. Κοινωνικές αλλαγές οι οποίες πρέπει να τις γνωρίζει κανείς και η φιλοσοφία (η οποία δεν είναι αμπελοφιλοσοφία, όπως νομίζει ο κόσμος αλλά η συμβολή της είναι πρακτική) όπως και η ιστορία θα βοηθήσει πολύ στο αυτή η μετάβαση να είναι πιο καλή για όποιον λαό αναρωτηθεί για αυτά τα θέματα και δεν κάθεται να μιλάει ακόμη για δεξιά, αριστερά και μικροπολιτική αλλά και επιστημονικές θεωρίες του περασμένου αιώνα. Στην αλλαγή αυτή που έρχεται η νευροεπιστήμονες θα χρησιμοποιηθούν (κοινωνικά), το ίδιο και οι κομπιουτεράδες (τεχνικά) -εάν και δεν έχει καμιά σχέση με κομπιούτερ όπως νομίζουν πολλοί, -αλλά αυτοί θα χρησιμοποιηθούν για την μετάβαση. Αυτοί οι δύο θα είναι στην αιχμή του δόρατος και για αυτό τους βρίζω , για να τους ταρακουνήσω και να τους κάνω να ενδιαφερθούν πιο σοβαρά και πιο βαθιά. Λές να είμαι κανένας μ@λάκας όπως νομίζουν κάποιοι και να μισώ την επιστήμη ; χα. χα. Εαν ξέρανε μόνο σε ποιόν μιλάνε. Εσυ μόνο κάτι έχεις καταλάβει χα χα. Λοιπόν, αυτοί οι δύο κλάδοι πρέπει να καταλάβουν την ευθύνη τους και φιλοσοφικά και λογικά και ιστορικά. Δεν βλέπω να έχουν τα εφόδια και προσπαθώ να τούς σοκάρω. Εάν και για τους κομπιουτεράδες έχω μια ελπίδα αλλά έχουν καβαλήσει μεγάλο καλάμι και δεν γνωρίζουν ότι οι νέες τεχνολογίες δεν θα τους χρειάζονται. Τουλάχιστον όμως να βοηθήσουν την χώρα και τον εαυτό τους κατά την μετάβαση. Δυστυχώς μόνο με σόκ, ειρωνείες μαγκιά, εξυπνάδες και γλώσσα πεζοδρομίου (όχι βία) καταλαβαίνει ο Έλληνας.
Αν θα ήμουν απολύτως πεπεισμένος για κάτι, αυτό είναι ότι δεν είσαι παρανοϊκός... Στο συγκεκριμένο forum όμως άμα πραγματευόμαστε μουσικά θέματα και λογοτεχνικά... θεάματα χρειάζεται κι ένα...πρόσχημα αθωότητας.
1676031937912.png


"...
The Consent of Sound and Meaning was the first piece Richards composed using the tape recorder as a tool. He recorded a violin on tape, and subsequently reversed, looped, and manipulated it, then transcribing the results to create the ten double bass parts. After eight minutes of patient mining of these sounds from every angle, we hear the seven trumpet parts enter, which are similarly a transcription of a recording of an ambulance siren. The brilliant luminosity of the texture belies its genesis, unfolding as a meditation on simple sonic building blocks, and the symbiotic relationship between sound and meaning."
 

Μηνύματα
12.496
Reaction score
14.648
Αν θα ήμουν απολύτως πεπεισμένος για κάτι, αυτό είναι ότι δεν είσαι παρανοϊκός... Στο συγκεκριμένο forum όμως άμα πραγματευόμαστε μουσικά θέματα και λογοτεχνικά... θεάματα χρειάζεται κι ένα...πρόσχημα αθωότητας.
View attachment 280790

"...
The Consent of Sound and Meaning was the first piece Richards composed using the tape recorder as a tool. He recorded a violin on tape, and subsequently reversed, looped, and manipulated it, then transcribing the results to create the ten double bass parts. After eight minutes of patient mining of these sounds from every angle, we hear the seven trumpet parts enter, which are similarly a transcription of a recording of an ambulance siren. The brilliant luminosity of the texture belies its genesis, unfolding as a meditation on simple sonic building blocks, and the symbiotic relationship between sound and meaning."
Κοίτα λίγο παράνοια την έχω, στην Ελλάδα ζώ, απλώς προσπαθώ να μην επηρρεάζει τόσο πολύ την λογική μου. 😀
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Κοίτα λίγο παράνοια την έχω, στην Ελλάδα ζώ, απλώς προσπαθώ να μην επηρρεάζει τόσο πολύ την λογική μου. 😀
Εντάξει, κι εγώ από τη μεριά μου μπορεί να μην εμπιστευόμουν απολύτως τη δική σου φρόνηση, αλλά φροντίζω ώστε αυτό να μην επηρεάζει την κριτική μου ικανότητα.H συνεννόηση γενικώς μοιάζει με τραγούδι δίχως λόγια.

 

Μηνύματα
442
Reaction score
561
ότι με ξεπέρναγε στο χιούμορ, καλή ώρα σαν το δικό σου που το ζηλεύω
...τελικα μετα τη δικη σου τοποθετηση, και ειδικα μετα τον μπαχ, σιγουρα ολοι εχουν καλυτερο χιουμορ απο το δικο σου.
 

Μηνύματα
29
Reaction score
31
Η δική μου σχέση με την κλασική μουσική είναι εμπειρική. Δεν γνωρίζω,ονομαστικά, πολλά κομμάτια. Έχω όμως ακούσει αρκετά σε σχέση με τον μέσο όρο όπως τον βλέπω στον περίγυρό μου. Μου αρέσει η ηρεμία που μου προσφέρει. Ακόμα και αν πρόκειται για "δυνατό" κομμάτι. Μου αρέσει ότι μπορώ να την ακούω χωρίς να είμαι απαραίτητα προσηλωμένος σε αυτή. Μου αρέσει ότι αναδεικνύει τα όργανα και την δεξιοτεχνία του μουσικού. Είναι απαιτητική στην εκτέλεση αλλά με τα ηχεία δαπέδου μου και τον ολοκληρωμένο ενισχυτή μου εισπράττω κάτι παραπάνω από αυτήν. Έστω και αν δεν διαθέτω κάτι σπουδαίο. Θα έλεγα επίσης ότι μετά από αυτήν άρχισα να εκτιμώ και συνθέτες πέρα από τους κλασικούς. Αυτούς που οι ξένοι θεωρούν ότι γράφουν contemporary music. Με πιάνο ή τρομπέτα ή βιολί.
 

Μηνύματα
29
Reaction score
31
Να δώσω ένα παράδειγμα για να μην είμαι τόσο αόριστος. Μου αρέσει η πιανίστρια Khatia Buniatishvili. Ένα από τα κομμάτια που εκτελεί και αγαπώ ιδιαίτερα είναι η Aria: "Schafe konnen sicher weiden" BWV 208/9 , του Γιόχαν Σεμπάστιαν Μπαχ. Το αντέγραψα κατευθείαν από το CD. Όμως μη με ρωτήσεις τι είναι άρια ή τι σημαίνει αυτό στα γερμανικά! Δεν ξέρω να σου απαντήσω! Η κλασική μουσική είναι κάτι το εντελώς βιωματικό για εμένα. Θα ακούσω ότι μου αρέσει, με ηρεμία ψυχής. Όταν τα παιδιά το επιτρέπουν ασφαλώς...
 

Μηνύματα
12.496
Reaction score
14.648
και ειδικα μετα τον μπαχ
Είναι γιατί δεν το κατάλαβες καθώς ήταν επίτηδες δηκτικό και σοκαριστικό αλλά και εμπνευσμένο ειδκά για τον Prince που προσπαθώ να του μάθω κάτι. Να φανταστώ ότι ο Reiser δεν ήξερες ποιός είναι στα φοιτητικά σου χρόνια.

Εσύ για να τα καταλάβεις αυτά, πρέπει πρώτα να κατακτήσεις αυτά με τον Τοτό. Το τάβλι φταίει που έπαιζες και δεν έπαιζες σκάκι, σε έκανε εκλπεπτυσμένο. Πρόσβαλε την αισθητική σου, καταλαβαίνω. Είναι και ξαδελφός σου ο Μπάχ.
 


Μηνύματα
12.496
Reaction score
14.648
Δεν γνωρίζω,ονομαστικά, πολλά κομμάτια.
Τι ; δεν τα ξέρεις ονομαστικά ; Ε, τότε δεν είσαι ικανός να νοιώσεις τίποτε ή να κατανοήσεις τίποτε. Ντίπ να πούμε για να είμαστε και εκλεπτυσμένοι. 😀 😀
παει πιο πισω ...
πρεπει να εχανες (πριν το σκακι)
και στη τριλιζα
(απο αλλους... επιστημονες)
Απο επιστήμονες σαν και εσένα ; 😀

"Ασε τις προσπάθειες αυτές δεν πιάνουν, είναι αργά πλέον να αποκτήσεις, πες μας κανένα με τον Τοτό. 😀
 
Last edited:


Μηνύματα
12.496
Reaction score
14.648
Τσακωθείτε λίγο ακόμα, για να φανεί η σημασία της Κλασικής Μουσικής στην εποχή μας.
Δεν τσακωνόμαστε, εγώ τσακώνομαι, οι άλλοι είναι γαλαζοαίματοι, κύριοι, επιστήμονες σαν του καθηγητές που γνωρίσανε και είχανε, με γραβάτες, και μόνο 2-3 εργασίες και χαλί στο γραφείο, δεχόμαστε έντεκα με μία φοιτητές με ύφος δέκα καρδιναλίων και σοβαροί. 😀
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Τσακωθείτε λίγο ακόμα, για να φανεί η σημασία της Κλασικής Μουσικής στην εποχή μας.
H ανταλλαγή καυστικών πειραγμάτων είναι σα να μιλάμε στον εαυτό μας και... κανείς να μη μας ακούει.

Ένα κομμάτι για ν'ανακτήσουμε τις αναπνοές μας...
 


Μηνύματα
7.017
Reaction score
6.047
O σπουδαίοτερος των γιων του Bach, o C. P. E. Bach είχε ισχυριστεί...
"Α musician cannot move others unless he too is moved. He must of necessity feel all of the affects that he hopes to arouse in his audience, for the revealing of his own humour will stimulate a like humour in the listener".
Και ιδού ένα καλό παράδειγμα πως ο συνθέτης μεταφέρει την δική του αίσθηση του εξαιρετικά εμπνευσμένου μουσικού χιούμορ στον δεκτικό και "πιστό" ακροατή...
 
Last edited:

Μηνύματα
7.017
Reaction score
6.047
Η δική μου σχέση με την κλασική μουσική είναι εμπειρική. Δεν γνωρίζω,ονομαστικά, πολλά κομμάτια. Έχω όμως ακούσει αρκετά σε σχέση με τον μέσο όρο όπως τον βλέπω στον περίγυρό μου. Μου αρέσει η ηρεμία που μου προσφέρει. Ακόμα και αν πρόκειται για "δυνατό" κομμάτι. Μου αρέσει ότι μπορώ να την ακούω χωρίς να είμαι απαραίτητα προσηλωμένος σε αυτή. Μου αρέσει ότι αναδεικνύει τα όργανα και την δεξιοτεχνία του μουσικού. Είναι απαιτητική στην εκτέλεση αλλά με τα ηχεία δαπέδου μου και τον ολοκληρωμένο ενισχυτή μου εισπράττω κάτι παραπάνω από αυτήν. Έστω και αν δεν διαθέτω κάτι σπουδαίο. Θα έλεγα επίσης ότι μετά από αυτήν άρχισα να εκτιμώ και συνθέτες πέρα από τους κλασικούς. Αυτούς που οι ξένοι θεωρούν ότι γράφουν contemporary music. Με πιάνο ή τρομπέτα ή βιολί.
Οψέποτε επιχειρήσετε να ακούσετε με "προσήλωση" τη Μουσική αυτή, πιθανότατα να ανακαλύψετε το επόμενο στάδιο μετά το "τι μου αρέσει", ήτοι αυτό του τι "εκτιμώ" στο κάθε έργο που μου αρέσει αλλά, όχι και πολύ σπάνια, και σε αυτά τα έργα που δεν σας αρέσουν ως άκουσμα.
Να δώσω ένα παράδειγμα για να μην είμαι τόσο αόριστος. Μου αρέσει η πιανίστρια Khatia Buniatishvili. Ένα από τα κομμάτια που εκτελεί και αγαπώ ιδιαίτερα είναι η Aria: "Schafe konnen sicher weiden" BWV 208/9 , του Γιόχαν Σεμπάστιαν Μπαχ. Το αντέγραψα κατευθείαν από το CD. Όμως μη με ρωτήσεις τι είναι άρια ή τι σημαίνει αυτό στα γερμανικά! Δεν ξέρω να σου απαντήσω! Η κλασική μουσική είναι κάτι το εντελώς βιωματικό για εμένα. Θα ακούσω ότι μου αρέσει, με ηρεμία ψυχής. Όταν τα παιδιά το επιτρέπουν ασφαλώς...
Το "Schafe konnen sicher weiden" (Sheep may safely graze) είναι μια άρια για Σοπράνο από την Καντάτα 208 του J.S. Bach, γνωστή ως η Καντάτα του Κυνηγιού (Hunting Cantata). Θα ήταν τουλάχιστον ενημερωτικά ενδιαφέρον (πιθανόν και μουσικά) να ακούσετε όλη την Καντάτα και, φυσικά, την πρωτότυπη άρια σε αυτήν. Θα ανακαλύψετε μερικές από τις πολλές θαυμαστές πτυχές της Μουσικής αυτής.
 


Staff online

  • Zizik
    Chauncey Gardiner * tl;dr *
  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.612
Μηνύματα
2.868.000
Members
37.940
Νεότερο μέλος
geo kok
Top