Η σημασία της Κλασικής Μουσικής στην εποχή μας.

Μηνύματα
1.866
Reaction score
4.431
"Why was classical music so important to Hitler and Goebbels? The stories of Jewish cellist Anita Lasker-Wallfisch, who survived Auschwitz, and of star conductor Wilhelm Furtwängler, who worked with the Nazis, provide insight."
Music in Nazi Germany

Εξαιρετικο ντοκυμαντερ απο την Deutsche Welle
με κεντρικα προσωπα τον μεγαλο μαεστρο Furtwangler και μια Εβραια τσελιστα.
Αριστα αποκατεστημενο αρχειακο υλικο και μαρτυριες
για την παρανοια και την φρικη, συνοδεια μουσικης υποκρουσης, που επικρατουσαν τοτε στην Γερμανια.
Αξιζει τον χρονο σας.

 

Μηνύματα
7.010
Reaction score
6.045
"Why was classical music so important to Hitler and Goebbels? The stories of Jewish cellist Anita Lasker-Wallfisch, who survived Auschwitz, and of star conductor Wilhelm Furtwängler, who worked with the Nazis, provide insight."
Music in Nazi Germany

Εξαιρετικο ντοκυμαντερ απο την Deutsche Welle
με κεντρικα προσωπα τον μεγαλο μαεστρο Furtwangler και μια Εβραια τσελιστα.
Αριστα αποκατεστημενο αρχειακο υλικο και μαρτυριες
για την παρανοια και την φρικη, συνοδεια μουσικης υποκρουσης, που επικρατουσαν τοτε στην Γερμανια.
Αξιζει τον χρονο σας.

Όντως, εξαιρετικά ενδιαφέρον και διαφωτιστικό από αρκετές πλευρές.
Θα ήταν χρήσιμο να επαναλάβω μία ρήση του bhutia που ανέφερε σε προηγούμενη ανάρτησή του, ήτοι ότι η μουσική δεν μπορεί να κάνει έναν κακό άνθρωπο ηθικό ή και το αντίστροφο. Η αξία της μουσικής βαίνει πέρα από το πως μπορεί να εκληφθεί ή χρησιμοποιηθεί κατά περίπτωση. Όπως και το ανάποδο...ήτοι το ότι μία εγκληματική φυσιογνωμία μπορεί να χρησιμοποιήσει τη Μουσική του Beethoven ή του Wagner για τις χείριστες σκοπιμότητες δεν αφαιρεί το παραμικρό από την αξία των σχετικών έργων, που έχουν αναγνωριστεί ως αριστουργήματα της Μουσικής.
Ο σπουδαίος υιός του μεγάλου Bach, C.P.E. Bach, είχε ισχυριστεί..."According to my principles, every master has his true and certain values. Praise and criticism cannot change any of that. Only the work itself praises and criticizes the master, and therefore, I leave to everyone his own value".
 

Μηνύματα
12.477
Reaction score
14.640
Τα προαναφερθέντα επιχειρήματα εστίαζαν σε επιμέρους στοιχεία όπως αρμονία, ρυθμός, μελωδία που δεν αποτελούν αποκλειστικότητα μεμονωμένων μουσικών ιδιωμάτων. Δεν υπήρχε πρόθεση να δοξάσω ή να δαιμονοποιήσω την αξία κάποιων. Τα δεδομένα που θα συναρτούσαν αποκλειστικά κάποια είδη μουσικής με συγκεκριμένα τμήματα του εγκεφάλου θα ήταν αντικείμενο για... υπερφυσικούς - και όχι σκέτους φυσικούς - επιστήμονες. :biggrin:


Η όπερα "Il Trovattore" ήταν τ ο πρώτο έργο που είχα παρακολουθήσει σε μικρή παιδική ηλικία στην Εθνική Λυρική Σκηνή.
Θυμάμαι χαρακτηριστικά από εκείνη την παράσταση ότι οι διάλογοι των ερμηνευτών είχαν μείνει στην αυθεντική γλώσσα ενώ τα χορωδιακά όπως το ανωτέρω είχαν μεταφερθεί στα Ελληνικά..."...Και του τσιγγάνου η μόνη τρέλα η Ζιγκολέεετα!" έψαλλαν στην κατάληξη του ρεφρέν... Εκείνη η εμπειρία ουδέποτε αναπλάστηκε ακόμα και από πανάκριβα ηχοσυστήματα. Το θέμα όμως είναι ότι δεν ξεπεράστηκε ούτε από μετέπειτα παρακολουθήσεις παραστάσεων ακόμα και σε πιο διάσημες λυρικές αίθουσες.

Κατά τη γνώμη μου η σημασία των έργων Κλασσικής έγκειται περισσότερο στο ν'ανιχνεύονται με γνώμονα εκείνα εφάμιλλες καλλιτεχνικές δηλώσεις στη σύγχρονη εποχή.

Αυτά (λίνκ) βοηθούν, νομίζω καλύτερα, στην εξερεύνηση των θέσεων και απόψεων που επικρατούν όσον αφορά τη σχέση ηθικής και μουσικής. Πάλι βέβαια ο αναγνώστης θα κληθεί να σκεφθεί ο ίδιος κάποια απο αυτά τα θέματα για να καταλήξει στην δική του άποψη.

Σίγουρα υπάρχουν αδιευκρίνιστα σημεία για τις έννοιες αυτές, περισσότερες απο τις οποίες δεν μπορούν κάν να αναλυθούν παρά μόνο ως ένα σημείο αλλά ακόμη πιο δύσκολο ο ρόλος τους, ο βαθμός και πόσο μακρυά πάει αυτός.

Το έαν η μουσική αποτελεί γλώσσα και τι είδους ; Εάν απλώς αποτελεί σημειωτικά μεταφορά πληροφορίας λογικής ή/και συναισθηματος ; Εάν απο μόνη της (αλά Σοπενάουερ) αποτελεί αυτή καθαυτή σημαντική και αυθύπαρκτη; Εαν ο άνθρωπος που εξάλλου έχει ήδη μια διαμορφωμένη ηθική είναι αυτός στην ουσία που την παράγει και η μουσική του απλώς την εμπεριέχει ; Εάν ο άνθρωπος που τη δημιουργεί πρέπει κατ΄ανάγκην να είναι ο ίδιος ηθικός για να παράξει ένα υψηλής ηθικής έργο και το αντίθετο (όχι κατά τη γνώμη μου, η ανηθικότητα πολλές φορές είναι μεγαλύτερο κίνητρο και εφοδιο γνώσης και κάποιος για να λυτρωθεί απο αυτό δημιουργεί κάτι υψηλής ηθικής) και πολλά άλλα.

Εγω σε κάποια απο αυτά (για μένα τα σημαντικότερα) με την λογική μου, έχω καταλήξει. Η όποια παρανόηση (εις) προκύπτουν όταν βλέπουμε και εξετάζουμε ένα θέμα μόνο απο μια ορισμένη οπτική (και μάλιστα νευροπειστημόνων) που ο σκοπός τους είναι η δημιουργία κάποια βάσης αποδείξεων που εξετάζουν μερικώς ένα θέμα ενώ στην πραγματικότητα αυτό είναι πολυσύνθετο με πολλους αγνώστους ή μή εξεταζόμενους παράγοντες ... και να βγάζει κάποιος συμπεράσματα βασιζόμενος μόνο σε ορισμένες εργασίες και χωρίς να έχει πλήρη εικόνα του ζητήματος και πλήρη εικόνας του συνολικού πλήθους των εργασιών και του σκεπτικού πίσω απο αυτές ,.... είναι κατά τη γνώμη μου λάθος. Και αυτό χωρίς κάν να εξτάσουμε την αξία τους ή κάν να είμαστε σε θέση να την κρίνουμε, εαν αυτή θεωρήσουμε ότι υφίσταται. Επιστημονικές αναφορές και εργασίες είναι επικίνδυνες για τα συμπεράσματα που μπορεί να βγάλει κάποιος διαβάζοντας τες, με άλματα έστω και εάν αυτά κρίνονται εκ πρώτης όψεως λογικά καθώς οι επιστημονικές εργασίες δεν έχουν αυτό το σκοπό και ο κόσμος στην ουσια δεν καταλαβαίνει την πορεία που ακολουθείται επιστημονικά για να βγεί κάποιο (οποιοδήποτε) θετικό ή ασφαλές συμπέρασμα. Π.χ. για όλα αυτά που είπαμε όλοι μας (και εγώ) μπορεί κάποιος να βρεί βιβλιογραφία που να τα υποστηρίζει ή να τα καταρρίπτει. Η χρήση σαν πυροτεχνήματα αποσπασματικά κάποιων εργασίων αμφίβολής ποιότητας αλλά και ικανότητας κάποιου που δεν έχει σχέση με έναν επιστημονικό τομέα , διανθισμένες με σχολιασμούς (δεν εξαιρώ τον εαυτό μου) με λάθος ερμηνείες, λογικά άλματα, επηρρεασμένες απο την διαφορετική οπτική που μπορεί να έχει ο καθένας, είναι λογικό να δημιουργεί παρανοήσεις. Αυτό είναι το λιγότερο κακό. Το μεγαλύτερο είναι ότι οδηγεί σε βιαστικές fast food πεποιθήσεις. Για αυτό και το ίντερνετ και τα σχόλια στα φόρουμ είναι ότι χειρότερο (σε όλα τα θέματα), εαν το δεί κάποιος σαν κάτι παραπάνω απο ένα ερέθισμα για παραπέρα δική του έρευνα.
Ιδίως όταν μιλάμε για τέτοιες αφηρημένες έννοιες.


Αυτό έχει κατά τη γνώμη μου κάποιες παγίδες και θέλει προσοχή, αλλά χρήσιμο για να αναρωτηθεί κανείς στην μεγάλη βεντάλια απόψεων που κυριαρχούν για το θέμα :


Φυσικά υπάρχουν και πολλά άλλα , καλύτερα.
 

TGD

Μηνύματα
7.193
Reaction score
7.219
"According to my principles, every master has his true and certain values. Praise and criticism cannot change any of that. Only the work itself praises and criticizes the master, and therefore, I leave to everyone his own value".
Που είναι το ίδιο με αυτό που λέει η Tár στην ταινία, αλλά τελικά κανένας δεν κρίνει μόνον το έργο...
 

Μηνύματα
29
Reaction score
31
Χαμογελάω λίγο με τον εαυτό μου αυτή την στιγμή. Φαίνεται πως ένα σχόλιο που έκανα εχθές και το feedback που πήρα κάπως με επηρέασε. Οπότε πριν λίγο,εντελώς αυθόρμητα,μπήκα στο "αθάνατο" iTunes και ψώνισα ένα άλμπουμ κλασικής μουσικής. Ούτε 7€ μην φανταστείτε τίποτα τρελά λεφτά. Και πάλι χωρίς να ξέρω τι έπαιρνα. Απλά στην προεπισκόπηση,άκουσα λίγο και αποφάσισα ότι μου άρεσε αυτό που άκουγα. Ευτυχώς απ'ότι φαίνεται έκανα καλή επιλογή. Θεωρώντας ότι οι περισσότεροι που γράφετε σε αυτό το topic έχετε καλές γνώσεις γύρω από το "εξευγενισμένα όμορφο" - αν μου επιτρέπεται να πω - αυτό είδος μουσικής σας γράφω τον τίτλο του άλμπουμ: Beethoven: Piano Concertos Nos. 3 & 4, Opp. 37 & 58. Boris Giltburg, Royal Liverpool Philharmonic Orchestra & Vasily Petrenko.

Μπορεί σε εσάς να σας λέει κάτι. Εγώ το μόνο που ήξερα - προκαταβολικά - ήταν ότι δεν θα ήταν αργή μουσική. Από το allegro con brio και τα σχετικά. Ως Ιταλομαθής. Και τα δείγματα μου το επιβεβαίωσαν ασφαλώς. Απλά δεν ξέρω πως να το διατυπώσω! Γράφω και ακούω παράλληλα. Η κλασική μουσική ταξιδεύει το μυαλό. Δεν σε "πορώνει" όπως ένα ροκ κομμάτι. Αλλά αισθάνομαι ότι σε παίρνει από το χέρι και κάνει το μυαλό να περιπλανιέται. Δείχνει συντεταγμένη και αυθόρμητη ταυτόχρονα! Ελπίζω να μην σας μπέρδεψα...
 

TGD

Μηνύματα
7.193
Reaction score
7.219
Το έαν η μουσική αποτελεί γλώσσα και τι είδους ; Εάν απλώς αποτελεί σημειωτικά μεταφορά πληροφορίας λογικής ή/και συναισθηματος ;
Στο "Dark Cloud" o Fred Hoyls βάζει τους ήρωες να επικοινωνούν με τους εξωγήινους με τη βοήθεια της "Hammerklavier"...
 

Μηνύματα
7.010
Reaction score
6.045
Που είναι το ίδιο με αυτό που λέει η Tár στην ταινία, αλλά τελικά κανένας δεν κρίνει μόνον το έργο...
Δεν είμαι σίγουρος εάν η Tar είχε κατά νου τη ρήση του C.P.E. Bach, αλλά εάν λέει ακριβώς το ίδιο...έχει καλώς...
Σε ό,τι αφορά τουλάχιστον εμένα και όσους μουσικόφιλους και συλλέκτες γνωρίζω, ασχολούμαστε μόνον με το έργο του συνθέτη και μόνον εγκυκλοπεδικά για το ποιος ήταν και τι έκανε ως...άνθρωπος.
Αυτό που θέλει να πει, πέρα από τη face value ανάγνωση, ο C.P.E. Bach έχει να κάνει όχι μόνον με το πως ο κάθε ακροατής κρίνει το έργο κατά την όποια προσωπική κρίση του αλλά κυρίως με το ότι το έργο του συνθέτη έχει μία μουσική/καλλιτεχνική αξία per se που αυτό το έργο...praises or criticizes the composer.
Χαμογελάω λίγο με τον εαυτό μου αυτή την στιγμή. Φαίνεται πως ένα σχόλιο που έκανα εχθές και το feedback που πήρα κάπως με επηρέασε. Οπότε πριν λίγο,εντελώς αυθόρμητα,μπήκα στο "αθάνατο" iTunes και ψώνισα ένα άλμπουμ κλασικής μουσικής. Ούτε 7€ μην φανταστείτε τίποτα τρελά λεφτά. Και πάλι χωρίς να ξέρω τι έπαιρνα. Απλά στην προεπισκόπηση,άκουσα λίγο και αποφάσισα ότι μου άρεσε αυτό που άκουγα. Ευτυχώς απ'ότι φαίνεται έκανα καλή επιλογή. Θεωρώντας ότι οι περισσότεροι που γράφετε σε αυτό το topic έχετε καλές γνώσεις γύρω από το "εξευγενισμένα όμορφο" - αν μου επιτρέπεται να πω - αυτό είδος μουσικής σας γράφω τον τίτλο του άλμπουμ: Beethoven: Piano Concertos Nos. 3 & 4, Opp. 37 & 58. Boris Giltburg, Royal Liverpool Philharmonic Orchestra & Vasily Petrenko.

Μπορεί σε εσάς να σας λέει κάτι. Εγώ το μόνο που ήξερα - προκαταβολικά - ήταν ότι δεν θα ήταν αργή μουσική. Από το allegro con brio και τα σχετικά. Ως Ιταλομαθής. Και τα δείγματα μου το επιβεβαίωσαν ασφαλώς. Απλά δεν ξέρω πως να το διατυπώσω! Γράφω και ακούω παράλληλα. Η κλασική μουσική ταξιδεύει το μυαλό. Δεν σε "πορώνει" όπως ένα ροκ κομμάτι. Αλλά αισθάνομαι ότι σε παίρνει από το χέρι και κάνει το μυαλό να περιπλανιέται. Δείχνει συντεταγμένη και αυθόρμητη ταυτόχρονα! Ελπίζω να μην σας μπέρδεψα...
To CD που αποκτήσατε είναι μία πολύ πρόσφατη παραγωγή της εταιρείας Naxos, όπου με το εν λόγω CD συμπληρώνεται ο κύκλος των Κοντσέρτων για Πιάνο του Beethoven με τον πιανίστα B. Giltburg και τον μαέστρο V. Petrenko. Φυσικά, τα δύο αυτά Κοντσέρτα, τα νο. 3 & 4, είναι κορυφαία έργα του ρεπερτορίου και ουδόλως αποτελεί έκπληξη ότι σας..."κέρδισαν"...
Για την ιστορία, πέρα από τις εξαιρετικά ενθουσιώδεις και μεγαλοφυείς γρήγορες κινήσεις των δύο Κοντσέρτων, η αργή κίνηση του 3ου Κοντσέρτου αξίζει όσο και οι γρήγορες κινήσεις των δύο Κοντσέρτων. Πρόκειται για ένα εξαιρετικά αισθαντικό Largo (στην πολύ ευαίσθητα εκφραστική Μι μέιζονα), αποτελώντας μία από τις πλεόν προσωπικές, εμβριθείς και εκφραστικές στιγμές του μεγάλου αυτού συνθέτη. Αξίζει τα μέγιστα της προσοχής σας.
 
Last edited:

Μηνύματα
7.010
Reaction score
6.045
Αυτή η αργή κίνηση, η Cavatina από το εξαίσιο Κουαρτέτο Εγχόρδων Op. 130 (σε Σι ύφεση μείζονα) του Beethoven αποτελεί μία από εκείνες τις κορυφαίες στιγμές της Μουσικής, όπου το έργο κατορθώνει να δημιουργήσει εκείνο το σημαντικό αποτέλεσμα που ξεπερνά κατά πολύ την αντίληψη μας που μπορεί οι μουσικοί ήχοι να μας δημιουργήσουν. Αντίθετα και επιπρόσθετα, το εξαιρετικά δημιουργικό και αισθαντικό αυτό έργο μπορεί να μας δημιουργήσει έναν τέτοιο αντίκτυπο πολύ βαθύτερο από ό,τιδήποτε μπορεί να εκφράσουν τα λόγια, πλεόν σημαντικό από κάθε λογική αντίληψη, αγγίζοντας τα συναισθήματά μας και προχωρώντας ακόμη και στη ψυχή μας.
Έργα σαν αυτά αποτελούν το καταφύγιο της αισθαντικής μας γνώσης και των πολιτιστικών μας αξιών, ως μία σημαίνουσα συγκινησιακή εμπειρία.
Στη συγκεκριμένη (νεανική αλλά πιστή) ερμηνεία της Cavatina, το πρώτο βιολί μας δίνει τη δική της συγκινησιακή εμπλοκή στο έργο.
 
Last edited:

Μηνύματα
29
Reaction score
31
Δεν είμαι σίγουρος εάν η Tar είχε κατά νου τη ρήση του C.P.E. Bach, αλλά εάν λέει ακριβώς το ίδιο...έχει καλώς...
Σε ό,τι αφορά τουλάχιστον εμένα και όσους μουσικόφιλους και συλλέκτες γνωρίζω, ασχολούμαστε μόνον με το έργο του συνθέτη και μόνον εγκυκλοπεδικά για το ποιος ήταν και τι έκανε ως...άνθρωπος.
Αυτό που θέλει να πει, πέρα από τη face value ανάγνωση, ο C.P.E. Bach έχει να κάνει όχι μόνον με το πως ο κάθε ακροατής κρίνει το έργο κατά την όποια προσωπική κρίση του αλλά κυρίως με το ότι το έργο του συνθέτη έχει μία μουσική/καλλιτεχνική αξία per se που αυτό το έργο...praises or criticizes the composer.

To CD που αποκτήσατε είναι μία πολύ πρόσφατη παραγωγή της εταιρείας Naxos, όπου με το εν λόγω CD συμπληρώνεται ο κύκλος των Κοντσέρτων για Πιάνο του Beethoven με τον πιανίστα B. Giltburg και τον μαέστρο V. Petrenko. Φυσικά, τα δύο αυτά Κοντσέρτα, τα νο. 3 & 4, είναι κορυφαία έργα του ρεπερτορίου και ουδόλως αποτελεί έκπληξη ότι σας..."κέρδισαν"...
Για την ιστορία, πέρα από τις εξαιρετικά ενθουσιώδεις και μεγαλοφυείς γρήγορες κινήσεις των δύο Κοντσέρτων, η αργή κίνηση του 3ου Κοντσέρτου αξίζει όσο και οι γρήγορες κινήσεις των δύο Κοντσέρτων. Πρόκειται για ένα εξαιρετικά αισθαντικό Largo (στην πολύ ευαίσθητα εκφραστική Μι μέιζονα), αποτελώντας μία από τις πλεόν προσωπικές, εμβριθείς και εκφραστικές στιγμές του μεγάλου αυτού συνθέτη. Αξίζει τα μέγιστα της προσοχής σας.
Ευχαριστώ για τα διαφωτιστικά και αναλυτικά σχόλιά σας.
 

Μηνύματα
7.010
Reaction score
6.045
Ένα ακόμη "θαύμα" Μουσικής από τον μεγάλο δάσκαλο Haydn. H καταληκτική κίνηση της τελευταίας του Σονάτας για Πιάνο (σε Μι ύφεση μείζονα). Πρόκειται για ένα εκπληκτικής έμπνευσης και σύνθεσης Rondo σε φόρμα Moto Perpetuo αλλά με απρόσμενες παύσεις και ένα σύντομο αργό πέρασμα. Η αίσθηση του δημιουργικού και υψηλής ποιότητας χιούμορ, παρά τις εξαιρετικές δεξιοτεχνικές απαιτήσεις από τον σολίστα, χαρακτηρίζει, για άλλη μία φορά, τον σπουδαίο αυτόν συνθέτη.
 
Last edited:


Μηνύματα
7.010
Reaction score
6.045
Αυτή είναι μία από τις πλεόν "μαγικές" στιγμές υψίστης μελωδικής έμπνευσης του μέγιστου Beethoven από μία Σονάτα για Βιολί και Πιάνο Op, 30, no. 1 (σε Λα μείζονα) που δυστυχώς δεν παίζεται ή έχει καταστεί γνωστή, ευρισκόμενη στη σκιά των πλεόν αγαπητών και πλεόν απαιτητικών, όπως εκείνης της Kreutzer (επίσης σε Λα μέιζονα) και της πολύ δημοφιλούς της "Άνοιξης" ή της αμέσως επόμενης (Op. 30, no. 2 στην αγαπημένη κλίμακα του συνθέτη, στη ντο ελάσσονα).
Εν τούτοις, η κίνηση αυτή, στη Ρε μείζονα, είναι "θεικής" έμπνευσης και δημιουργίας από τα πλέον εξαίσιας και εκλεπτυσμένης ομορφιάς έργα που μας άφησε κληροδότημα ο συνθέτης.
 
Last edited:

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Τα μουσικά έργα μπορούν να προκαλέσουν ενίσχυση συναισθημάτων ενεργοποιώντας κέντρα ανταμοιβής στον εγκέφαλο μέσα από μελωδικά σχήματα, έντονες ρυθμικές εναλλαγές και αρμονικές αλληλεπιδράσεις σε οργανικές ενότητες. Η ακρόαση φημισμένων έργων για πρώτη φορά καλλιεργεί στο νου μια κατάσταση γλυκιάς αδημονίας για το τι μπορεί ν'ακολουθήσει σε καθένα από τα επόμενα έργα.

Από την άλλη πλευρά η σταδιακή εξοικείωση με τις δομές και τους όρους λειτουργίας σε διάφορα μουσικά ιδιώματα επιφέρει άμβλυνση της προσδοκίας για το αναπάντεχο με συνέπεια κορεσμό στην επερχόμενη απόλαυση κατά την ακρόαση.

Ευτυχώς στην περίπτωση της Κλασσικής Μουσικής η ποικιλία στις πιθανές εκβάσεις ενός έργου και οι ικανότητες των εκάστοτε ερμηνευτών μπορούν ν'αποσοβούν την εμπλοκή στα δίχτυα της συνήθειας.

1677347181173.png

 

Μηνύματα
12.477
Reaction score
14.640
Ποια είναι η σχέση της μουσικής με το χρόνο;
Πως μπορούμε να κατανοήσουμε την έννοια της μορφής σε αυτήν;
Γιατί η μουσική ασκεί τέτοια επίδραση στο συναίσθημα;
Ποιο είναι το νόημα της μουσικής και ποια η φύση της μουσικής ερμηνείας;
Πως πρέπει να αξιολογούμε τη μουσική;
Ποιες είναι οι σχέσεις της μουσικής με την κοινωνία, τον πολιτισμό και την ανθρώπινη φύση;
Στα κεντρικά αυτά ερωτήματα, που απασχολούν διαχρονικά τη μουσικολογική σκέψη, προσπαθεί να δώσει κάποιες πρώτες απαντήσεις το μικρό αυτό βιβλίο, προσφέροντας συνάμα εναύσματα για περαιτέρω μελέτη και προβληματισμό. Γραμμένο σε γλώσσα όσο γίνεται πιο απλή και προσιτή, το βιβλίο απευθύνεται όχι μόνο, και αυτονόητα, στους σπουδαστές της μουσικής και τους φοιτητές των πανεπιστημιακών τμημάτων μουσικών σπουδών, αλλά και σε όσους ενημερωμένους ακροατές ενδιαφέρονται για τη φύση και την κοινωνική λειτουργία της αγαπημένης τους τέχνης.

ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΖΗΤΟΥΜΕΝΑ ΤΗΣ ΑΙΣΘΗΤΙΚΗΣ ΤΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ
Ιστορικά και συστηματικά ενδιαφέροντα
Η μουσική στο ευρύ πεδίο της αισθηματικής εμπειρίας
Η μουσική ως τέχνη
Το νέο και το ξένο
Έκφραση και λογικότητα στη μουσική νόηση
Πραξιακές αναφορές της αισθητικής της μουσικής
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΑΙΣΘΗΤΙΚΗΣ ΤΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΣΕ ΓΕΝΙΚΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ
Μακρόβιες παραδόσεις
Μουσική και αριθμός
Μουσική και συγκίνηση
Η αισθητική από τον Kant στον Nietzsche
Θεωρία των καλών τεχνών
Φιλοσοφία της ιστορίας της τέχνης
Schopenhauer, Wagner, Nietzsche
Νεότερη αισθητική
Η αισθητική των θεωρητικών της μουσικής και των συνθετών
Η αισθητική της μουσικής στο συγκείμενο φιλοσοφικών ρευμάτων
Ψυχολογία
Ερμηνευτική
Φαινομενολογία
Κοινωνική φιλοσοφία
Αναλυτική φιλοσοφία


Και για τον Κο Χρήστο @christos77 ειδικότερα (απο εδω θα βάλει 5 απο τα 10 θέματα για τις εξετάσεις Ιουνίου ώστε να πιάσουμε την βάση. Γλώσσες εξετασης ΜΟΝΟ Ελληνικά, Γαλλικά και Γερμανικά, ΟΧΙ Αγγλικά χα χα. Απαντήσεις για slew rate και μικρό-μακρό-δυναιμικά θα μηδενίζονται αυτόμάτως χα χα).

Και μη βγεί κανείς και πεί τι σχέση έχουν αυτά με την κλασική μουσική please, pretty please. Πόσα χτυπήματα να αντέξω ο έρμος μετά απο κάτι χθεσινά χα χα.
 
Last edited:

christos77

Master of Diffusion
Μηνύματα
6.288
Reaction score
13.195
Bhutia:hi: thva:hi: edidor:hi:Αντορνο- Ρομεν Ρολαν-Αντρε Μαλρο διαβαζμα παραυτα;)Αμα πιο το τσαι μου θα γραψω περισοτερα ;)
 
Last edited:


christos77

Master of Diffusion
Μηνύματα
6.288
Reaction score
13.195
Εν αρχη ο λογος σωστα πολυ σωστα μηπως και η Μουσικη λεω τωρα εγω μηπως;)
Γραψτε κατι για το θεμα και εσω ετοιμος για σεντονι ;)
 

christos77

Master of Diffusion
Μηνύματα
6.288
Reaction score
13.195
Κανονας πρωτος : ο Πυθαγορας κωδικοποιει την θεωρια της Μουσικης ο αρχηγος ;)
Οι σχεσεις των φθογγων ειναι μαθηματικα απο τα διαστηματα την αρμονια και την αντιστιξη και φουγκα ο ΜΠΑΧ ειναι ο ΜΕΓΑΣ Μαθηματικος της Μουσικης:)
Επομενη ενοτητα: η Ελληνικη Μουσικη απο το 500 πχ μεχρι σημερα και η σχεση της με την δυτικοευρωπαικη γρηγοριανο μελος αναγενηση πολυφωνια μπαροκ κλασικη περιοδος εικοστος αιωνας αυτος και αν ειναι κρισιμος για το πως επηρεασε την Ελληνικη Μουσικη ;)
 
Last edited:

Μηνύματα
12.477
Reaction score
14.640
Εν αρχη ο λογος σωστα πολυ σωστα μηπως και η Μουσικη λεω τωρα εγω μηπως;)
Γραψτε κατι για το θεμα και εσω ετοιμος για σεντονι ;)
Ο λόγος είναι γλώσσα και αποτέλεσμα της σκέψης προσώπου. Η μουσική είναι και αυτή μια γλώσσα. Οι αριθμοί που την αποδίδουν είναι πληροφορία.

Όλα τα παραπάνω αναφερθέντα δεν είναι ούτε ύλη, ούτε ενέργεια άσχετα εάν καβαλάνε στο "άρμα" αυτής. Η σύγχρονη φυσική έχει αποδείξει και εξετάζει το γεγονός ότι η σκέψη μπορεί να δημιουργήσει ύλη. Τα συμπεράσματα δικά σου χα χα.

Δεν τα ξέρουμε στο Ελλαντα αυτά ακόμη, είμαστε στην φιλοσοφία του 1950 (μαρξ και λοιποί) και στην επιστήμη στον Νεύτωνα.
 

christos77

Master of Diffusion
Μηνύματα
6.288
Reaction score
13.195
Απο το 500πχ εως 300πχ εχουμε τον Δωρικο τροπο που κυριαρχει στην Ελλαδα εχουμε ομως σιγα σιγα και τον Λυδιο και τον Φρυγιο που επηρεαζει τον μικρασιατικο ελληνισμο
Ο Ηπειρωτης ειναι μακρια απο την μικρα ασια και κραταει τον δωρικο τροπο
Ηπειρος ειναι απο τον Γενουσο ποταμο μεχρι τον Αμβρακικο κολπο ;)
μετα τον Μεγα Αλεξανδρο οι ελληνες ερχωνται σε επαφη με την μουσικη της ασυριας των εβραιων των αιγυπτιων ακομα και των ινδων!! πως παιζανε την κοσμικη μουσικη δεν ξερουμε
Απο το 100μχ εχουμε μαυρα μεσανυχτα μεχρι το 300πχ ωστοσο ο χριστιανισμος μεταδιδεται απο τους χριστιανους εβραιους και τους ελληνες χριστιανους στη συρια κατοπιν στη μικρα ασια και ελλαδα η εκκλησιαστικη υμνολογια μουσικη ειναι μιξη ελληνικων και αραβοπερσικων κλιμακων
Η ελλαδα ομως εχει ρωμαικη κατοχη απο το 167πχ μεχρι το 700μχ ισως και 800μχ
Οι βαρβαροι Ρωμαιοι δυστυχως ως νεοφωτιστοι κλεινουν της φιλοσοφικες σχολες και η Ελλαδα εισερχεται στον σκοτεινο μεσαιωνα που και η λεξη ΕΛΛΗΝ να θεωρειται υβρις κλπ κλπ
Παω για τα φαγια συνεχιζω μετα;)
 


Τελευταια Μηνυματα

Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.600
Μηνύματα
2.867.492
Members
37.936
Νεότερο μέλος
albie
Top