Θελω να αλλαξω λαστιχα, καμια προταση???

GTX

Μηνύματα
3.813
Reaction score
39
Λοιπόν έχω ενα Ford Focus 1.6 (το προηγούμενο μοντέλο) και του΄χα βάλει Michelin Pilot πριν ενα χρόνο και 9 μήνες περίπου. Τα είχα βάλει Αύγουστο που εν γνώση μου είναι λάθος εποχή αφού λόγω ζέστης δε στρώνουν καλά και καίγονται απ'οτι λένε, αλλά θα ταξίδευα και ήταν σε τραγική κατάσταση αυτά που είχε οπότε δεν είχα επιλογή. Και τώρα βασικά δεν είναι η καλύτερη εποχή αλλά πιστεύω οτι άμα κινηθώ γρήγορα και δε πιάσουν οι ζέστες θα είμαι οκ, τί λέτε? Πάντως απο τα pilot δεν έμεινα ευχαριστημένος (πιθανόν να φταίει οπως είπα και το κακό στρώσιμο) τον πρώτο καιρό (2-3 μήνες) ήταν πολύ καλά, δε γλίστραγε το αμάξι ούτε σε βροχή ούτε στο στεγνό και δε σπίνιαρε εύκολα, μετά άρχισε ο κατήφορος και τώρα πλέον είναι ανυπόφορη η κατάσταση. Να πω οτι ελέγχω τακτικά την πίεση και τα λάστιχα δεν έχουν εμφανισιακή φθορά, ούτε λιωμένα φαίνονται, ούτε σκασμένα ούτε κομματιασμένα παρ'ολα αυτά έχει γίνει πολύ ενοχλητικό το σπινιάρισμα και πλέον και το γλίστριμα (τα λάστιχα δε πρέπει να έχουν κάνει πάνω απο 20.000χλμ).

Τί λάστιχα να πάρω??? Γενικά προτιμώ τα μαλακά αφού οι δρόμοι είναι χάλια, δε με νοιάζει η αντοχή τους αφού έτσι κι αλλιώς κανα χρόνο σκοπεύω ακόμα να το κρατήσω το αμάξι. Να πάρω πάλι pilot τί λέτε?? Εγώ τα έχω βοβηθεί λίγο γιατί οπως είπα δε μου βγήκαν τόσο καλά όσο περίμενα, μήπως είναι παράλογες οι απαιτήσεις μου για τους Ελληνικούς δρόμους?
 

V

VIDEOMIX

Guest
Εγώ πριν 2 εβδομάδες έβαλα τα Dunlop και είμαι πολύ ευχαριστημένος.
 

Μηνύματα
10.483
Reaction score
7
Και εγω (πρεπει να) ξανααλλαξω συντομα.
Bridgestone Potenza R720.
Τα πρωτα που φορουσε -καποια Continental- νομιζω οτι ηταν καλυτερα, αλλα δεν ειναι αντικειμενικο απολυτα, αφου δεν ηταν και στα καλυτερα τους οι αναρτησεις οταν τα ειχα αλλαξει.
Tα ιδια R720 θα ξαναβαλω (ή τον αντικαταστατη τους) μιας και εχω αλλαξει και αναρτησεις περσυ.

Μπορω να σου συστησω μαγαζι-εγκαταστατη παντως που οσες φορες τον χρειαστηκα με εξυπηρετησε.
 

Μηνύματα
8.256
Reaction score
5
Τα πρώτα λάστιχα που φοράει ένα αυτοκίνητο είναι τα καλύτερα που θα φορέσει ποτέ. Αυτό γιατί οι παρτίδες π.χ. Michelin Pilot που πάνε στους κατασκευαστές είναι ειδικά φτιαγμένες για το συγκεκριμένο αυτοκίνητο. Και το ίδιο φαινομενικά Michelin Pilot να βάλεις όταν αλλάξεις, ΔΕΝ είναι το ίδιο με του κατασκευαστή.

Γιώργο, ρώτησα τον τεχνικό υπεύθυνο της Ford Hellas (όχι συνεργείου), που είναι κολλητός από το εξωτερικό, και έχει δουλέψει στην Dunlop UK και αλλού, και μου είπε 2 πραγματάκια:

1. Αυτοί προτείνουν Michelin ή Bridgestone. Το ότι χάνουν τα χαρακτηριστικά τους μετά από 2-3 μήνες, είναι φυσιολογικό, ιδιαίτερα αν έχεις το αυτοκίνητο στον ήλιο. Υπάρχουν μαλακές και σκληρές γόμες στο ίδιο προϊόν της κάθε μάρκας, Το Energy π.χ. είναι πιο μαλακό από το Primacy, παρ'ότι είναι και τα δύο Michelin Pilot.

2. Η κάθε παρτίδα ελαστικών είναι ελαφρώς διαφορετική από την άλλη. Δηλαδή μπορεί, μετά από τόσο καιρό, αν βάλεις το ίδιο Michelin Pilot να σου βγει καλύτερο από το προηγούμενο.

Γενικά, αν δεν σε ενδιαφέρει η διάρκεια, και δεν κάνεις πολλά χλμ το χρόνο, πήγαινε σε μαλακές γόμες.

Τέλος να πω ότι, τα All Weather λάστιχα, δεν είναι καλά ΣΕ ΤΙΠΟΤΑ. Δηλαδή πρέπει να καταλάβουμε ότι με το να βάζουμε λάστιχα παντός καιρού, ΔΕΝ έχουμε την καλύτερη πρόσφυση ΟΥΤΕ στο στεγνό, ΟΥΤΕ στο βρεγμένο, σε σχέση με ένα ειδικευμένο ελαστικό. Αλλά ποιός έχει 2 σετ λάστιχα να αλλάζει μέσα στον χρόνο ανάλογα τον καιρό; Κανένας. Εδώ προσπαθούμε να πείσουμε τον κόσμο να μην αλλάζει λάστιχα μετά από π.χ. 4 χρόνια και 70000 χλμ...
 

Μηνύματα
13.106
Reaction score
164
ak1s said:
Τα πρώτα λάστιχα που φοράει ένα αυτοκίνητο είναι τα καλύτερα που θα φορέσει ποτέ. Αυτό γιατί οι παρτίδες π.χ. Michelin Pilot που πάνε στους κατασκευαστές είναι ειδικά φτιαγμένες για το συγκεκριμένο αυτοκίνητο. Και το ίδιο φαινομενικά Michelin Pilot να βάλεις όταν αλλάξεις, ΔΕΝ είναι το ίδιο με του κατασκευαστή.
Αυτό ισχύει σε έναν κόσμο ιδανικά πλασμένο...
Έχω δει αυτοκίνητα ΙΔΙΑ με το δικό μου, της ίδιας χρονολογίας να φοράνε ό,τι μπορείς να φανταστείς. Και διαφορετικές μάρκες, και διαφορετικά μοντέλα και διαφορετικές διαστάσεις! Και δεν νομίζω η Seat να είναι εξαίρεση...
Και επιπλέον λες δηλαδή ότι η Michelin κάθεται και φτιάχνει ένα Pilot ειδικά για το πχ golf 1.4, άλλο για το 1.6, άλλο για το Astra 1.4, και άλλα πουλάει εκ των υστέρων;
Και φυσικά τα πιο φτηνά αυτοκίνητα έχουν ό,τι μάρκα μπορείς να φανταστείς.
 

Μηνύματα
30.532
Reaction score
41
Γιωργος Ανδρεαδης said:
Bridgestone Potenza R720.
Προφανώς ο Γιώργος αναφέρεται στο RE720 POTENZA....
Πολύ καλό λάστιχο, ιδιαίτερα αν συγκριθεί με το RE520 POTENZA που αντικατέστησε.
ΆΨΟΓΟ στην βροχή, εμφανίζει πολύ δύσκολα φαινόμενο υδρολίσθησης, πολύ καλή συμπεριφορά στις στροφές ("διπλώνει" στα πλευρά του λίγο, πολύ καλή πλευρική πρόσφυση) και στο φρενάρισμα (δίνει πληροφορία μέσα απ' το πεντάλ)
Θέλει ζέσταμα για να αποδώσει σωστά (στα πρώτα 2-3 χιλιόμετρα θα γλυστράει λίγο, αλλά ελεγχόμενα)
Το σημαντικότερο πλεονέκτημα είναι η πληροφόρησή του στο όριο. Σε προηδοποιεί από το 90% και πάνω και ακόμα κι αν ξεπεράσεις τα όρια πάντα θα σου προσφέρει λίγο χρόνο να αντιδράσεις σωστά (κοινώς΅στο όριο ΔΕΝ χαστουκίζει....)
Κοπανάει λίγο, ιδιαίτερα αν συνδυάζεται με σκληρές αναρτήσεις (πχ ΚΟΝΙ + EIBACH) ή παίζεις με μεγάλες πιέσεις (πάνω από 32psi)

Αν ΔΕΝ μπριζάρεσαι γενικά (με άλλα λόγια αν δεν το "χώνεις" σε στροφές κάθε μέρα και μάλιστα στο όριο) δες οπωσδήποτε τα ER300 που είναι πολύ πιο φρέσκα σχεδιαστικά (1 χρόνο στην αγορά σε σχέση με τα RE720 που είναι 4+) και έχουν παραπλήσιες επιδόσεις (ένα κλικ κάτω στην υδρολίσθηση, μισό κλικ κάτω στην οριακή πλευρική πρόσφυση, ένα κλικ πάνω στην προειδοποίηση στο όριο, 2-3 κλικ πάνω στην άνεση)

Και οι δύο τύποι έχουν ίδια τιμή. Και λογικά αντοχή στον χρόνο (αν και μου φαίνονται λιιιίγο καλύτερα τα ER300 που έχω τώρα)
Υπολόγισε πως μετά από 25 χιλιάδες χιλιόμετρα θα θέλουν αλλαγή!!!! 8) 8)
 



Μηνύματα
8.256
Reaction score
5
unforgiven said:
Αυτό ισχύει σε έναν κόσμο ιδανικά πλασμένο...
Έχω δει αυτοκίνητα ΙΔΙΑ με το δικό μου, της ίδιας χρονολογίας να φοράνε ό,τι μπορείς να φανταστείς. Και διαφορετικές μάρκες, και διαφορετικά μοντέλα και διαφορετικές διαστάσεις! Και δεν νομίζω η Seat να είναι εξαίρεση...
Και επιπλέον λες δηλαδή ότι η Michelin κάθεται και φτιάχνει ένα Pilot ειδικά για το πχ golf 1.4, άλλο για το 1.6, άλλο για το Astra 1.4, και άλλα πουλάει εκ των υστέρων;
Και φυσικά τα πιο φτηνά αυτοκίνητα έχουν ό,τι μάρκα μπορείς να φανταστείς.
Unfo, θα μου επιτρέψεις να επιμείνω εδώ. Δεν είναι δική μου ιδέα, λέω ότι μου λένε οι κολλητοί μου engineers που δουλεύουν/δούλευαν στην Dunlop UK και Continental Γερμανίας.

Τα πράγματα έχουν ως εξής:

Όταν ο κατασκευαστής αυτοκινήτων σχεδιάζει ένα νέο μοντέλο, κάνει συμφωνίες με πολλούς κατασκευαστές ελαστικών για να το μελετήσουν και να φτιάξουν αντίστοιχο λάστιχο. Μιλάμε για καλοκαιρινό και για χειμωνιάτικο (για βόρειες και σκανδιναβικές χώρες). Έτσι η π.χ. Dunlop, παίρνει 1-2 μοντέλα ΠΡΟ-παραγωγής, και αρχίζει να παίζει στις ειδικές πίστες. Computer simulation, ανάλυση, δυναμικά χαρακτηριστικά, βρεγμένο οδόστρωμα, στεγνό οδόστρωμα, load under cornering, windtunnel testing και άλλα τέτοια. Μετά από καιρό, βγαίνει ένας συνδυασμός γόμας και tread pattern που δίνει τα καλύτερα δυνατά χαρακτηριστικά (για το budget που έχουμε).

Έτσι θα δεις σε ένα Ford Focus, Michelin, Bridgestone, και ίσως άλλες, αναλόγως με το ποιά παρτίδα παραδώθηκε πού. Τα ελαστικά που πάνε σε OEMs, όπως λέγονται, είναι ειδικές παρτίδες, που προέρχονται από την συνεργασία των 2 κατασκευαστών (π.χ. Michelin - Ford), και είναι μελετημένα για το συγκεκριμένο αυτοκίνητο. Μπορεί βέβαια τα 1.4 και 1.6 να φοράνε το ίδιο λάστιχο, αλλά σίγουρα ΔΕΝ είναι αυτά που βρίσκεις στο εμπόριο, ακόμα και αν λένε επάνω "Bridgestone Potenza".

Ο λόγος είναι ότι τα καινούρια αυτοκίνητα γίνονται test drive από περιοδικά, δημοσιογράφους, ακόμα και τον απλό κόσμο, και πρέπει να έχουν την καλύτερη οδική συμπεριφορά που μπορούν. Δες το λίγο σαν διαφήμιση των ελαστικών. Το ότι λέει επάνω Potenza, δεν σημαίνει ότι είναι το ίδιο με το τι πουλάει το μαγαζί παρακάτω.

Από την άλλη μεριά, οι κατασκευαστές ελαστικών, πρέπει να έχουν ελαστικό για οποιονδήποτε πελάτη, π.χ. για την διάσταση 185x55 R14 86T, την οποία φοράνε 10 αυτοκίνητα από 5 διαφορετικές μάρκες, δεν κάθονται να παράγουν/διακινήσουν/στοκάρουν την ειδική γόμα που σου κάνει το SEAT σου 5% καλύτερο under heavy braking, αλλά προτιμούν να σου πουλήσουν ΜΙΑ ΜΕΣΗ ΛΥΣΗ, που κάνει για όλα τα παραπάνω αυτοκίνητα.

Ενώ λοιπόν υπάρχουν ειδικές συμφωνίες, και η π.χ. Michelin πουλάει 1 εκατομ λάστιχα στην Ford για το Focus το μήνα, και της στέλνει το λάστιχο με αντίστοιχες προδιαγραφές, στην Opel αντίστοιχα τις δικές της προδιαγραφές κλπ, στα μαγαζιά στέλνει 10 εκατ λάστιχα που είναι γενικά για πολλά μοντέλα.

Τέλος να πω, ότι για supercars υπάρχουν ειδικά ελαστικά που μπορείς να παραγγείλεις, και είναι όντως αυτά που έχει αναπτύξει η π.χ. Michelin για το συγκεκριμένο αυτοκίνητο. Η Mclaren SLR, η Carrera GT κλπ, έχουν ειδικά ελαστικά που είναι ίδια με αυτά που σου φοράνε όταν το αγοράσεις. Και τα πληρώνεις ανάλογα βέβαια.

Ελπίζω να είναι κατανοητό. Αν υπάρχει ερώτηση, να την μεταφέρω ευχαρίστως.
 

Μηνύματα
2
Reaction score
0
Καλημέρα κι απο μένα

Μια παρατήρηση μόνο, δεν ξέρω και σε ποιούς δρόμους κυκλοφορείς, αλλά αυτή την εποχή δεν γλυστράνε τα λάστιχα αλλά οι δρόμοι.

Πριν μιάμιση βδομάδα άλλαξα λάστιχα (metzeler) στη μηχανή επειδή είχαν φτάσει στο τέλος τους, ειδικά το πίσω.
Με τα καινούργια τα ίδια metzeler) δεν είδα καμιά διαφορά ως προς το κράτημα - γλίστρημα κι αυτό γιατί οι δρόμοι ή γύρη ή σκόνη θα έχουν...

Μόνο μετά απο κάποια βροχή που είχε ρίξει είδα κάποια διαφορά.
 

Μηνύματα
8.256
Reaction score
5
Φίλε K4EVER καλωσόρισες. Πολύ σωστά αυτά που λες, γι'αυτό προσοχή στους δρόμους ακόμα και αν έχουμε σχετικά καινούρια λάστιχα.
 

Μηνύματα
16.004
Reaction score
14
ak1s said:
Φίλε K4EVER καλωσόρισες. Πολύ σωστά αυτά που λες, γι'αυτό προσοχή στους δρόμους ακόμα και αν έχουμε σχετικά καινούρια λάστιχα.
Ακόμα πιο μεγάλη προσοχή αν τα λάστιχα σας είδικ΄αστην μηχανή είναι ολοκαίνουργια και δεν εχουν τριφτεί (δουλέψει) λίγο.

Φίλος απο την Νέα Σμύρνη 45 ετών πρίν 5 μήνες, μας "άφησε" λόγω ολοκαίνουργων ελαστικών στην μηχανή του.
 

Μηνύματα
5.784
Reaction score
14
Yπάρχει άραγε καμία πρόταση για το δικό μου;

215/65/16 Tucson!

Χρήση 70-80% άσφαλτο.
 



Σπύρος Μπλάτσιος

Διακεκριμένο μέλος
Μηνύματα
15.897
Reaction score
305
Λοιπόν να σας πω κι εγώ την πρόσφατη λαστιχοεμπειρία μου...

Πρόσφατά άλλαξα τα (πανάθλια) Pirelli P6 που φορούσε το Almera μου με Continental Premium contact. Φυσικά η όλη διαδικασία ψαξίματος του καλύτερου ελαστικού κράτησε 2-3 μήνες και τελικά με μισή καρδιά προτίμησα τα Conti. Βασικός στόχος ήταν τα Yokohama τα οποία όμως δεν τα είχε κανείς λαστιχάς της περιοχής.

Τα Conti όμως έκαναν το θαύμα τους. Το αμάξι μεταμορφώθηκε. "Ελάφυνε" το τιμόνι, έφυγε ο θόρυβος του οδοστρώματος, κρατάει πολύ καλύτερα σε στεγνό και βρεγμενο και το κυριώτερο σου εμπνέει πλέον εμπιστοσύνη στο οδήγημα. Δεν περίμενα ένα λάστιχο να κάνει τέτοια διαφορά. Μετά από αυτό από δω και πέρα δεν μπαίνει άλλο λάστιχο στο Almera...
 

Μηνύματα
8.256
Reaction score
5
Τα μόνα Pirelli που εμπιστεύομαι είναι των ακριβών σειρών. Είχα βάλει κάποτε P Zero Rosso (225/45ZR17 91Y front, 245/40ZR17 91Y rear) και δεν ξεκόλλαγαν από το δρόμο τα άτιμα...

Τα Conti πιστεύω έχουν βελτιωθεί πολύ τα τελευταία χρόνια.
 

Μηνύματα
16.004
Reaction score
14
ak1s said:
Τα μόνα Pirelli που εμπιστεύομαι είναι των ακριβών σειρών. Είχα βάλει κάποτε P Zero Rosso (225/45ZR17 91Y front,  245/40ZR17 91Y rear) και δεν ξεκόλλαγαν από το δρόμο τα άτιμα... Τα Conti πιστεύω έχουν βελτιωθεί πολύ τα τελευταία χρόνια.
Ακη σε τί τέρας τα φόραγες αυτά τα θηριάκια?????????????
 

Μηνύματα
8.256
Reaction score
5
Μόλις έπιασα κάποια λεφτά στο εξωτερικό πήρα ένα MX5 1.8. Με τη χαρά που μου έδινε αυτό σε όλες τις πλατείες και κοφτές στροφές, λέω τι μπορώ να πάρω για να το αλλάξω, μου έλειπε λίγο γκάζι βρε παιδί μου...και πήρα ένα M Coupe.

3.2 λίτρα 6ακύλινδρο σε σειρά. 321 ατμοσφαιρικοί bhp. Κίνηση αποκλειστικά πίσω. No Traction Control (for real men!!) ;)

Πολλοί είπαν ότι είναι άσχημο αυτοκίνητο. But just look at that *ss!!



And the engine sound! Oh! What an engine sound!

Φυσικά το είχα πάντα με καινούρια λάδια, ξύδια και λάστιχα. Έχω ταξιδέψει στη μισή Ευρώπη με αυτό. Μπορώ να λέω ιστορίες ώρες. Μια φορά στην Ολλανδία με τα χιόνια, έκανα πατινάζ με τις πάντες μέσα στην Χάγη. Στο Βέλγιο ένα βράδυ, μόλις είχε ανοίξει το εκχιονιστικό αρκετά τον αυτοκινητόδρομο, με 100 (μίλια) εγώ που είχα αργήσει. Χωρίς τετρακίνηση και με 321 bhp κάτω από το πόδι μου, να κάνω συνέχεια μικροδιορθώσεις για να μην 'αγοράσω' τα χιονισμένα βοσκοτόπια...Στην Φλωρεντία ένας Ιταλός παρκαδόρος ανεφώνισε 'Μ bella, bella!!!' όταν του έδινα τα κλειδιά (πάντα τρελοί με τα αυτοκίνητα αυτοί οι Ιταλοί!).

Ήρθα και στην Ελλάδα πριν 3 χρόνια, και όταν γλιστρούσα με λίγο γκάζι στα φανάρια στην Κηφισίας, και έσκαγα σαν καρπούζι στις λακκουβάρες, κατάλαβα ότι καλύτερα ένα 4x4 και ψηλότερο, παρά οτιδήποτε πιο συναισθηματικό. Γι'αυτό το πούλησα σε ένα stock broker, πριν έρθω εδώ...

Άστα να πάνε...

Και άλλη μία, για να μην ξεχνιόμαστε :D



Πάντως αν κάτσουν τα λεφτά κάποια στιγμή, θα το πάρω έτσι για τις καλές αναμνήσεις. Έχει γίνει classic πια.

Είμαι λίγο συναισθηματικά δεμένος ε; Ε, τι να κάνουμε, πολύ λίγα πράγματα μας συγκινούν πραγματικά την σήμερον ημέραν (!), αξίζει να μην τα βλέπουμε όλα ορθολογιστικά.
 

GTX

Μηνύματα
3.813
Reaction score
39
Άκη αυτό το αυτοκίνητο το έκανα test drive στην Αγγλία με το που κυκλοφόρησε, στο γαλαζωπό χρώμα που λανσαρίστηκε. Δυστυχώς το είχα κάνει για πλάκα αφού άλλωστε δεν είχα λεφτά για κάτι τέτοιο. Το αμάξι είναι πανέμορφο και πραγματικά highlight από τα αυτοκίνητα που έχω οδηγήσει (και είναι αρκετά) είσαι πολύ τυχερός που όχι μόνο το είχες αλλά που μπόρεσες και το ταξίδεψες τόσο πολύ, γιατί το συγκεκριμένο αμάξι είναι πραγματική απόλαυση, μπράβο!!! 8) 8) :wink:
 


ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.332
Μηνύματα
3.009.096
Members
38.446
Νεότερο μέλος
Gian
Top