Θεωρια και εφαρμογη στην πραξη (στο δια ταυτα (των ενεργών)).

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.374
Reaction score
125.447
πάρτε 2 φωτός που δείχνουν πως γίνεται σωστός εντοιχισμός ηχείων που δεν έχουν κατάλληλη ρύθμιση baffle step για εντοιχισμό:
View attachment 67358
Πολύ ωραίος ο τύπος!
Κατά βάση, "έφαγε" τις 2 πίσω γωνίες του τοίχου, και στην τελική είναι κερδισμένος από ελεύθερο χώρο, διότι ελεύθερα τα ηχεία τόσο πίσω δε θα τα είχε ούτε για πλάκα! ;)
 

Y

Yiannis_B

Guest
Επειδή ήμουν με το κινητό πρίν... αν βάλεις δύο ενισχυτές παράλληλα τότε...

if two identical amplifiers (each rated for operation into 4 Ω) are paralleled into a 4 Ω load, each amplifier sees an equivalent of 8 Ω since the output current is now shared by both amplifiers — each amplifier supplies half the load current, and the dissipation per amplifier is halved. This configuration (ideally or theoretically) requires each amplifier to be exactly identical to the other(s), or they will appear as loads to each other.

Επίσης δέν κατανοώ γιατί μπλέκεις τον τύπο της ισχύος. Δηλαδή με την ίδια λογική θα μπορούσα να πώ ότι P=i^2/R άρα θέλουμε ρεύμα και όχι τάση...
κάτι δέν κατάλαβα...αλλα δέν έχει και τόσο σημασία...
Σχετικό ερώτημα στη hypex με απάντηση φυσικά
https://www.hypexshop.com/faq/bridging.htm

Οτι γίνεται γίνεται πάντως...
Θα στο πω απλά (?).

Έχεις έναν "ιδανικό" ενισχυτή, που έχει:

A. P1 = 100Watts @ 8 Ohms και

B. P2 = 200 Watts @ 4 Ohms. (Ας υποθέσουμε ότι παρακάτω δεν πάει).

Από την Α προδιαγραφή, βγάζουμε την μέγιστη τάση που μπορεί να δώσει στην έξοδο ο ενισχυτής:

Vmax (8) ^ 2 / R(8) = 100Watts -> Vmax = SQRT (100 * 8) = 28,3 V = Vmax (αφήνουμε τα ημίτονα και τις αρνητικές ημιπεριόδους για να μην το κάνουμε πολύπλοκο το πράμα).

Από την Β προδιαγραφή βγάζουμε το μέγιστο ρεύμα του ενισχυτή:

Imax = P2 / Vmax = 200 Watts / Vmax = 200 Watts / 28,3 V= 7 A = Imax

Πάμε τώρα να βάλουμε δύο τέτοιους ενισχυτές παράλληλα σε ένα φορτίο 8 Ohm.

Πόση ισχύ θα πάρουμε max?

Μα πάλι, Pmax = 100 watts. (Και δέκα ενισχυτές να βάλεις παράλληλα, η τάση πάνω στην αντίσταση θα είναι πάντα Vmax= 28,3 Volts).

Αν όμως βάλεις τους ενισχυτές σε σειρά πάνω στην αντίσταση, τότε

P2= (2Vmax)^2 / R = 4 (Vmax)^2 / R = 4 P1 = 400 Watts.


Το ρεύμα τότε θα είναι Ι2= 2Vmax / R(8) = (2 * 28,3 ) / 8 = 7 A = Imax.

Άρα με ρεύμα που δεν υπερβαίνει το μέγιστο ρεύμα του ενισχυτή, πήραμε τετραπλάσια ισχύ.

Αλλά, τώρα τα δυναμικά των δύο ενισχυτών είναι floating, που σημαίνει ότι δεν θα αργήσει να γίνει η στραβή, και να βγουν τα τρανζίστορ εξόδου εκτός Safe Operating Area (SOA), οπότε συνήθως περιορίζουμε την ισχύ του εν σειρά συνδιασμού στο μισό.

P_series_max = 2 Pmax = 200 watts @ 8 Ohms.

Επίσης τώρα πάει περίπατο η προδιαγραφή στα 4 Ohms, καλύτερα να μην τον δουλέψεις καν στα 4...

-Μπορείς όμως να τους δουλέψεις στα 16 Ohms. :tongue:
 
Last edited by a moderator:

Y

Yiannis_B

Guest
Παράλληλα θα βάλεις δύο τέτοιους ενισχυτές αν έχεις φορτίο που κατεβαίνει στα 2 Ohms.

(Για αυτούς που τους φαίνονται πολύπλοκα, δύο γ@μημένοι τύποι είναι, V=I*R, και P= V* I)
 
Last edited by a moderator:

dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.797
Reaction score
11.041
Δηλαδή αν πάρω δυο - ή περισσότερα- μεγάλα κόντρα πλακέ με ανοίγματα για τα ηχεία (που θα στηριχθούν σε πλαινούς τοίχους - ταβάνι), δεν? :rolleyes:
The materials you can use to make the monitor wall are:

  • Concrete
This is the best material as it is the heaviest and stiffest. Unfortunately it is not always possible to build concrete walls into existing rooms. No acoustic treatment (rockwool) is needed behind a concrete wall if the wall is air tight. The surface can be finished with wood, soft cloth, etc.

  • Bricks (breeze blocks or normal bricks)
This is also a very good material as it is heavy and can produce very stiff walls. A brick wall is easier to build. No acoustic treatment (rockwool) is needed behind a brick wall if the construction is air tight. The surface can be finished with wood, soft cloth, etc.

  • Gypsum Board
Two to three layers of gypsum board are needed to increase the wall mass and to lower the wall resonant frequency sufficiently. It is possible to insert other materials, such as sand bags, wood and lead sheets, between the layers to add mass. It is better to put sound absorbing material, such as rockwool, behind the wall as some sound energy may leak through the wall into the enclosed volume due to the relatively low wall mass. These walls are typically constructed using steel frames. Use of wooden frames usually does not result in equally good wall characteristics.

  • Wood
Wooden walls are not recommended as these are typically not lossy and stiff enough and the unit mass of a wooden wall remains rather low. It is good to put some sound absorbing material, such as rockwool, into the cavity volume or the volume behind the wall due to the relatively high chance of sound energy transmission due to the low wall mass. When the wall is used for flush mounting the monitors, they should be mounted on a separate heavy stand built into the wall: a brick foot under the monitor stand is also a good idea to reduce sound energy transmission.

Από: http://www.genelec.com/answers-library

Κομπάρε, φτιάξε καφέ και έρχομαι! Πεθαίνω για τέτοια projects. (Πουτ@ν@ θα το κάνουμε το σπίτι.)
 


dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.797
Reaction score
11.041
Δεν θα έπρεπε να μην εξέχουν καθόλου? link?
http://www.northwardacoustics.com/on-the-job/

Ναι, το ιδανικό είναι να μην εξέχει το ηχείο καθόλου:



Πιθανόν στη τελική εφαρμογή τα PMC να σύρονται μέσα μέχρι να έρθουν flush:

Screen Shot 2016-12-19 at 9.07.41 AM.png


O τύπος που έκανε τη σχεδίαση του στούντιο είναι μανούλα και είμαι σίγουρος ότι τίποτα δεν αφήνει στην τύχη. Αν τα άφησε να προεξέχουν, κάποιος σοβαρός λόγος θα υπάρχει.

Τo ενδιαφέρον εδώ είναι ότι είναι το πρώτο studio που φτιάχνει με non-rigid wall εξαιτίας, πιθανότατα, των PMC που, πιθανότατα, δεν έχουν ρύθμιση για soffit εγκατάσταση. Σε αντίθεση με τα ATC που συνήθως βάζει και που τα παραγγέλνει από το εργοστάσιο για soffit εγκατάσταση (μειωμένο μπάσο, χωρίς baffle step compensation) και που τα βάζει πάντα σε rigid wall.
 

dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.797
Reaction score
11.041
Βλάση S, παίρνεις μία ιδέα τι σημαίνει σωστή εγκατάσταση studio monitors. Δεν είναι βάλαμε δύο μπασοπαγίδες, δύο διαχυτές, πήραμε μερικές μετρήσεις και τελειώσαμε. Και όχι, δεν πρέπει να υπάρχουν σπίτια στην Ελλάδα με σωστή εγκατάσταση studio monitors για να ακούσει κανείς.
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.370
Reaction score
79.442
Βλάση S, παίρνεις μία ιδέα τι σημαίνει σωστή εγκατάσταση studio monitors. Δεν είναι βάλαμε δύο μπασοπαγίδες, δύο διαχυτές, πήραμε μερικές μετρήσεις και τελειώσαμε. Και όχι, δεν πρέπει να υπάρχουν σπίτια στην Ελλάδα με σωστή εγκατάσταση studio monitors για να ακούσει κανείς.
Ξεκίνα ;)
 



Μηνύματα
2.412
Reaction score
2.566
...άμα βρίσκεται σε χώρο για τον οποίο εκτιμά ότι δεν παρουσιάζει ικανοποιητική ακουστική συμπεριφορά και όπου δεν θα έκρινε σκόπιμες διαδικασίες αντιστάθμισης της τελευταίας,τότε δεν μπαίνει στον κόπο να στήσει σύστημα γι ανοικτή ακρόαση μουσικής -ούτε καν προς ικανοποίηση κάποιας έμφυτης περιέργειας...
Σε αυτή την σοφή αντίληψη -και αντίστοιχη πρακτική- έχω καταλήξει κι εγώ, ύστερα από την οικειοποίηση βασικών γνώσεων και εμπειριών. Και ξαφνικά όλα έγιναν πολύ πιο απλά...
(Άντε να πείσεις τους χαιεντάδες τώρα -και όχι μόνο- ότι όλο το "χόμπι" είναι ένα ανούσιο κυνήγι αν δεν έχεις τον σωστό χώρο...κι αν είσαι απαιτητικός βεβαίως και ξέρεις τί θέλεις...)
 
Last edited:


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.374
Reaction score
125.447
Σε αυτή την σοφή αντίληψη -και αντίστοιχη πρακτική- έχω καταλήξει κι εγώ, ύστερα από την οικειοποίηση βασικών γνώσεων και εμπειριών. Και ξαφνικά όλα έγιναν πολύ πιο απλά...
(Άντε να πείσεις τους χαιεντάδες τώρα -και όχι μόνο- ότι όλο το "χόμπι" είναι ένα ανούσιο κυνήγι αν δεν έχεις τον σωστό χώρο...κι αν είσαι απαιτητικός βεβαίως και ξέρεις τί θέλεις...)
Έτσι είναι.
Το χώρο ακούς, όχι το ηχείο.
Η γνώση των χαρακτηριστικών του χώρου, μπορεί να σε οδηγήσει σε πονηρές επιλογές ηχείων, που θα καταφέρουν να τον διεγείρουν όπως επιθυμείς, ή μπορεί να σε οδηγήσουν στο ασφαλές συμπέρασμα ότι εκεί μέσα δεν έχει νόημα να το παλέψεις. ;)

Προσωπικά λόγου χάριν, στον νέο χώρο μου, αφού είδα τα χαρακτηριστικά του, άφησα τα ηχεία εντός συσκευασίας για 1,5 έτος. :gotcha:

Στο χρόνο αυτό σκεφτόμουν πιθανές λύσεις και δεν έκανα καν δοκιμές τοποθέτησης, πόσο μάλλον δοκιμές καλωδίων.:gotcha:

Τα ηχεία παρέμειναν στη συσκευασία τους μέχρι που κατέληξα στην λύση που θα υλοποιούσα για την αντιμετώπιση του χώρου. Μέχρι τότε, άκουγα από τα ηχεία του πισί.:gotcha:

Όταν έφτασε ο καιρός της υλοποίησης, και βγήκαν τα ηχεία από τα κουτιά τους, μέχρι να ολοκληρωθεί το έργο στο χώρο, τα οδηγούσα με τον av ενισχυτή, και δε με απασχόλησε ποτέ η επαρκής οδήγησή τους. Δεν είχε νόημα, μόνο κακό θα έκανε! :gotcha:

Δι φακτς οφ λαιφ...
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.374
Reaction score
125.447
Ναι, το ιδανικό είναι να μην εξέχει το ηχείο καθόλου


Πολύ σωστά. ;)

Δίνει και άπειρη μπαφλα! ;)

O τύπος που έκανε τη σχεδίαση του στούντιο είναι μανούλα και είμαι σίγουρος ότι τίποτα δεν αφήνει στην τύχη. Αν τα άφησε να προεξέχουν, κάποιος σοβαρός λόγος θα υπάρχει.
Δε ξέρω αν τα συγκεκριμένα ηχεία θα επωφεληθούν από άπειρη μπαφλα, έχει σχέση με το τουιτερ τους, θέλει μελέτη το πράγμα για να απαντηθεί.
Μπορεί να βάλει κάνα στρώμα ηχοαπορροφησης γύρω γύρω από την κάσα του ηχείου, να συμμαζέψει την περίθαλψη. Ή μπορεί να το σιωσει με μία φασα περιμετρικά. Ποιος ξέρει..
Τόσο που τα άφησε να προεξέχουν, στο μπάσο δεν τίθεται θέμα, το έχει λύσει (υπολόγισε το βάθος που βρίσκεται το πηνίο φωνής).
Σίγουρα πάντως αυτός ξέρει τα άντερά του, κι εγώ μόνο υποθέσεις μπορώ να κάνω, σε καμία περίπτωση δεν δικαιούμαι να κρίνω τη δουλειά του, μόνο να τη θαυμάζω σα χαζός.:gotcha::fuckyou:

Δε ξέρω ο Ζαπ αν θέλει να μας το εξηγήσει.:angel:
 

Μηνύματα
2.412
Reaction score
2.566
Το χώρο ακούς, όχι το ηχείο. Η γνώση των χαρακτηριστικών του χώρου, μπορεί να σε οδηγήσει σε πονηρές επιλογές ηχείων, που θα καταφέρουν να τον διεγείρουν όπως επιθυμείς, ή μπορεί να σε οδηγήσουν στο ασφαλές συμπέρασμα ότι εκεί μέσα δεν έχει νόημα να το παλέψεις.
Σε αυτή τη λογική -και μάλιστα διαισθητικά, πριν καλά καλά την κατανοήσω- έφτιαξα τα Οrion, λόγω της πολικής τους απόκρισης. Βέβαια, στην πρηγούμενη οικία μου (εργένικη), που είχα παρέμβει και λίγο ακουστικά με 2d Qrd διαχύτες και absorbers παίζαν έτσι:




Στο νέο σπίτι δεν τα έχω καν στήσει 1 χρόνο γιατί -μεταξύ άλλων- ξέρω ότι λόγω έλλειψης δυνατότητας παρεμβάσεων (οικογένεια κλπ.) δεν πρόκειται να πάρω αυτό που είχα συνηθίσει και απολάμβανα. Βλέπεις, είναι και αυτό το πρόβλημα...η αύξηση των προσδοκιών κατόπιν της 'οικειοποίησης' που έλεγα...

Εντωμεταξύ, για αυτούς που νομίζουν ότι ένα καλό ηχείο παίζει όπως και να το στήσεις και σε όποιο χώρο, αρκεί να πω ότι οι αρχικές μετρήσεις των orion όταν τα έβαλα για πρώτη φορά στο σαλόνι σε μια φαινομενικά καλή θέση (με το μάτι) και χωρίς ακουστική φροντίδα, δεν ήταν φυσικά έτσι. Ήταν σαφώς καλύτερα από άλλα ηχεία καμπίνας, λόγω του σχεδίου τους, αλλά όχι όπως φαίνεται εδώ. Η δε ακουστική απόδοσή τους μετά την ακουστική παρέμβαση, ειδικά σε μια εκδοχή του σαλονιού μου όπου δεν μπορούσε να διατηρηθεί για πανω από μερικές ώρες λόγω ύπαρξη απορροφητών ακόμα και στο πάτωμα, ήταν κλάσεις ανώτερη από πριν τη παρέμβαση.
 
Last edited:

Μηνύματα
2.412
Reaction score
2.566
Αυτό που θέλω να πω τελικά και πάνω στο θέμα εδώ, είναι ότι όταν κάποιος ακούει πρόχειρα στημένο ένα οποιοδήποτε ηχείο σε έναν χώρο χωρίς ακουστικές παρεμβάσεις, τότε δεν μπορεί να εκφέρει καμία αξιόπιστη άποψη για το ηχείο. Μπορεί να είναι είτε καλό, είτε κακό. Και πιθανότατα αν είναι κακό θα ακούγεται καλύτερα...

Άντε ασχολείσου με το 'χόμπυ' τώρα ε...?
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.374
Reaction score
125.447
Εξαιρετικό σπεκτρογκραμ και απόκριση! Ε-ξαι-ρε-τι-κότατο!

Θα κελαηδούσε, είμαι βέβαιος (χωρίς να το ακούσω).

Όταν πάντως είναι γνωστό πως κατα μέσο όρο το 80% της ηχητικής ενέργειας που φτάνει στα αυτιά σου προέρχεται από το χώρο, και μόλις ένα 20% από τα ηχεία (άμεση ακτινοβολία), απορώ πραγματικά γιατί ο πολύς κόσμος δε καταλαβαίνει τα βασικά.. :)
 

Μηνύματα
2.412
Reaction score
2.566
Νομίζω γιατί από τότε που φοβισμένοι σε μία σπηλιά κοιτάγαμε με δέος την φωτιά, λίγα έχουν αλλάξει ...βασικά μόνο η φωτιά...
Κοινώς, το οπτικό ερέθισμα είναι βαθιά εντυπωμένο στον άνθρωπο...παμε να συγκρίνουμε τώρα μαύρα κουτιά με κρυμμένους ενισχυτές και δωμάτια γεμάτα πετροβάμβακα, σε σχέση με χαιενδοκόρνες και αστραφτερούς κώνους και χρυσές ακίδες και γλυκοροδίζουσες λάμπες και μυρωδιά ξύλου κλπ κλπ...που πας ρε καραμήτρο... αφού κι εγώ δυσκολεύομαι...
 
Last edited:




Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.592
Μηνύματα
2.866.940
Members
37.936
Νεότερο μέλος
albie
Top