- Μηνύματα
- 27.378
- Reaction score
- 79.477
Up.Πως υπολογίζεις την μέγιστη απόσταση ακρόασης;
Δεν κατάλαβα το σκεπτικό.
Up.Πως υπολογίζεις την μέγιστη απόσταση ακρόασης;
Για εύκολα:Up.
Δεν κατάλαβα το σκεπτικό.
Το 2) εχει και άλλους τρόπους αντιμετώπισης (συνηχητές, tuned bass traps), οπότε δεν ειναι και τελείως απαραίτητο. Αντιθέτως θα προτιμούσα in wall ή on wall placement για να αποφύγεις το comb filtering.Στόχος διπλός: 1) ο προβλεπόμενος κύκλος ακρόασης, με τις προβλεπόμενες αποστάσεις ακρόασης από όλα τα ηχεία του πολυκάναλου συστήματος και 2) η ακύρωση του βασικού ιδιοσυντονισμού του χώρου (ύψους) μέσω ακύρωσης από boundaries.
Τελείως απαραίτητο δεν είναι τίποτα, ακούς κι από ηχόμπαρα.Το 2) εχει και άλλους τρόπους αντιμετώπισης (συνηχητές, tuned bass traps), οπότε δεν ειναι και τελείως απαραίτητο
Μπα, είναι απλά τα πράγματα. Όσο απέχει το αριστερό και δεξί σαραουντ ηχείο από τη θέση ακρόασης, τόσο ακριβώς απέχουν και τα Μέιν μεταξύ τους κι από σένα. Ή τα βάζεις σωστά και δε χρειάζεται διόρθωση με ντιρακ, ή τα βάζεις λάθος και μετά τα διορθώνεις.Για το 1) πρέπει να ξανακάνεις τις πράξεις, γιατι ολα τα ηχεία πλην του κεντρικού βρίσκονται υπο κάποια γωνία, και θελει και λίγο τριγωνομετρία (πίσω κεντρικό δεν υπάρχει)
Δεν ειναι απολύτως σωστή τοποθέτηση αυτη που προτείνεις-όσον αφορά την προσπάθεια ακύρωσης του mode του ταβανιού. Τρικάκι είναι, και το πληρώνεις με comb filtering αλλού. Είπαμε, in wall ή on wall. Μπασοπαγιδες και συνηχητές θα μπουν έτσι και αλλιώς.Το να προσπαθήσεις να μπαλώσεις τα τερτίπια του χώρου στις χαμηλές συχνότητες με μπασοπαγίδες, είναι τραγικά μα τραγικά χειρότερη επιλογή από το να λύσεις το θέμα εξ'αρχής με σωστή τοποθέτηση.
Και δεν ειναι έτσι. Τα modes ταβανιού ειναι μεταξύ 60-65Hz περίπου, οχι πιο κάτω. Μια χαρά αντιμετωπίζονται, δεν θελει τεράστιες και δύσκολες υλοποιήσεις.κι αφετέρου οι απαραίτητοι συνηχητές χαμηλών συχνοτήτων έχουν τεράστιο εμβαδόν και κανείς δε θα τους φτιάξει τελικά όπως θα έπρεπε, άσε το κόστος κατασκευής και τη δυσκολία υλοποίησης..
Τελείως απαραίτητο δεν ειναι τίποτα, ακούς και απο ηχομπάραΠροφανώς, ο εντοιχισμός αποτελεί την απολύτως καλύτερη επιλογή, αυτό δεν είναι θέμα συζήτησης, δεν έχει ενδιαφέρον..
Ναι, αλλα σου δίνεται η δυνατότητα να τα τοποθετήσεις στις 110 μοίρες και όχι καθέτως, κερδίζεις μερικούς πόντους.Όσο απέχει το αριστερό και δεξί σαραουντ ηχείο από τη θέση ακρόασης, τόσο ακριβώς απέχουν και τα Μέιν μεταξύ τους κι από σένα.
Ομοίως τα κυρίως, 22-30. Ποιά είναι η πιο σωστή τοποθέτηση των κυρίως; 30. Των σαράουντ; (Δε ξέρω, πες αν ξέρεις).σου δίνεται η δυνατότητα να τα τοποθετήσεις στις 110 μοίρες και όχι καθέτως,
Όχι μόνο. Σχετίζεται άμεσα και με το SBIR.Το κομπ φιλτερινγκ που λες, είναι ένα άθροισμα ακτινοβολίας, τα χαρακτηριστικά της οποίας εξαρτώνται από ...τις διαστάσεις και αναλογίες του χώρου.
Πρόκειται όμως για τεχνάσματα που αντισταθμίζουν τα γνωστά προβλήματα εν τη γενέσει τους και στην πηγή τους,δηλαδή χωρίς επεξεργαστική χρονοτριβή και στη θέση όπου θα άρχεται ο άμεσος ήχος (το εκάστοτε ηχειακό κανάλι).Γι αυτό και τα αποτελέσματά τους θα γίνονται αισθητά όχι μόνο σε κάποιες προβλεπόμενες θέσεις ακρόασης,αλλά και πέρα από εκείνες.Δεν ειναι απολύτως σωστή τοποθέτηση αυτη που προτείνεις-όσον αφορά την προσπάθεια ακύρωσης του mode του ταβανιού. Τρικάκι είναι, και το πληρώνεις με comb filtering αλλού. Είπαμε, in wall ή on wall. Μπασοπαγιδες και συνηχητές θα μπουν έτσι και αλλιώς.
Και δεν ειναι έτσι. Τα modes ταβανιού ειναι μεταξύ 60-65Hz περίπου, οχι πιο κάτω. Μια χαρά αντιμετωπίζονται, δεν θελει τεράστιες και δύσκολες υλοποιήσεις...
Ποιές...απόψεις εκεί όπου δεν χωράνε ιδιαίτερες αποκλίσεις ελέω άποψης;...
Ακούω τις απόψεις σας!
Δεν κάνεις λάθος ως προς την παράπλευρη συνέπεια,πλην όμως η μείωση της περιττής ενέργειας μέσω απορροφητικών διατάξεων ώστε να μετριάζονταν τα φαινόμενα κτενωτού φίλτρου που θα εκτείνονται σε οκτάβες ανώτερες (δεξιότερα επί του οριζόντιου άξονα ) της επίμαχης θα είναι ευκολότερα εφαρμόσιμη.Δεν προκαλείς comb filtering λόγω SBIR?
...
Η προσπάθεια να πάρεις μια ακύρωση του mode ταβανιού θα οδηγήσει σε comb filtering δεξιότερα στο φάσμα. Κάνω λάθος;
Ελπιζεις πως θα αλληλοακυρώνονται μεχρι τα μεσαία; Ειναι δυνατόν;
Δεν προκαλείς comb filtering λόγω SBIR?Πρόκειται όμως για τεχνάσματα που αντισταθμίζουν τα γνωστά προβλήματα εν τη γενέσει τους και στην πηγή τους,δηλαδή χωρίς επεξεργαστική χρονοτριβή και στη θέση όπου θα άρχεται ο άμεσος ήχος (το εκάστοτε ηχειακό κανάλι).Γι αυτό και τα αποτελέσματά τους θα γίνονται αισθητά όχι μόνο σε κάποιες προβλεπόμενες θέσεις ακρόασης,αλλά και πέρα από εκείνες.
Θεωρητικα μιλωντας, το κολπο που προτεινει ο Κωστας αντιμετωπιζει μεσω sbir ο καθετο mode και οχι τις αρμονικες του. Οι αρμονικες του ομως ειναι πανω απο τα 100Hz και συνεπως ευκολα αντιμετωπισιμες.Δεν προκαλείς comb filtering λόγω SBIR?
View attachment 95902
Και
http://arqen.com/acoustics-101/speaker-placement-boundary-interference/
In general, for two-way speakers you absolutely want to prevent nulls in the 40-80 Hz range, and try your best to avoid them between 80-200 Hz. For your typical studio monitor, that means the recommended speaker-to-wall distances are:
Good: Flush-mounted or as close to wall as possible (see manufacturer recommendations)
Okay: Up to 1 m (3′-3″)
Avoid: 1-2.2 m (3′-3″ to 7′-3″)
Good: Over 2.2 m (7′-3″)
Η προσπάθεια να πάρεις μια ακύρωση του mode ταβανιού θα οδηγήσει σε comb filtering δεξιότερα στο φάσμα. Κάνω λάθος;
Ελπιζεις πως θα αλληλοακυρώνονται μεχρι τα μεσαία; Ειναι δυνατόν;
Πώς κρύβεις έναν ελέφαντα σ'ενα λιβάδι με παπαρούνες;Πως εξολοθρεύεις ενα κοπάδι πράσινους ελέφαντες;
-Με το σπρέι εξολόθρευσης πράσινων ελεφάντων.
Πως εξολοθρεύεις ενα κοπάδι κόκκινους ελέφαντες;
-Τους βάφεις πράσινους και τους σκοτώνεις με το σπρέι εξολόθρευσης πράσινων ελεφάντων.
Αυτό εννοείτε;
Το 2) εχει και άλλους τρόπους αντιμετώπισης (συνηχητές, tuned bass traps), οπότε δεν ειναι και τελείως απαραίτητο. Αντιθέτως θα προτιμούσα in wall ή on wall placement για να αποφύγεις το comb filtering.
Για το 1) πρέπει να ξανακάνεις τις πράξεις, γιατι ολα τα ηχεία πλην του κεντρικού βρίσκονται υπο κάποια γωνία, και θελει και λίγο τριγωνομετρία (πίσω κεντρικό δεν υπάρχει)
View attachment 95858
Ομοιόμορφα σε όλη την έκταση του χώρου ακρόασης.Πρόκειται όμως για τεχνάσματα που αντισταθμίζουν τα γνωστά προβλήματα εν τη γενέσει τους και στην πηγή τους (..) και στη θέση όπου θα άρχεται ο άμεσος ήχος (το εκάστοτε ηχειακό κανάλι). Γι αυτό και τα αποτελέσματά τους θα γίνονται αισθητά όχι μόνο σε κάποιες προβλεπόμενες θέσεις ακρόασης, αλλά και πέρα από εκείνες.