Λόγοι να μη χρειαζόμασταν sub και κατά πόσον θα ίσχυαν...

Μηνύματα
1.668
Reaction score
1.753
Γεια σου ρε μονοπραις τσιφτη! :D

Καντε οτι καταλαβαινετε παιδια. Εγω την αποψαρα μου ειπα. Δεν τρεχει κατι. Να λιγακι μονο προκαλεσα μια μικρη διολισθηση απο τα papers του κλιπελ στο σεφερλιδιο humour και να ξυπνησει ως αλλο αντανακλαστικο του παβλοφ το lizard brain του κυριου μονοπραις.
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
57.469
Reaction score
142.158
Κάνε μια μέτρηση noise floor στο χώρο σου, με ανοιχτό το στερεό σου με το βολιουμ εκεί που παίζεις μουσική, αλλά να παίζει ένα κενό κομμάτι (ησυχία), με γράφημα στο φάσμα, κι ανέβασέ τη να σου δείξω κάτι.
 


Μηνύματα
2.320
Reaction score
12.241
Αυτό που αρνούνται ορισμένοι να δουν τη σκληρή (πλην όμως τεκμηριωμένη πραγματικότητα) και επιμένουν στις φαντασιώσεις τους με ξεπερνάει...!

Λες και άμα παρεκλίνεις από το δόγμα θα έρθει το τέλος... :) ELEOC ρε μλκες....
 

Μηνύματα
1.668
Reaction score
1.753
Κάνε μια μέτρηση noise floor στο χώρο σου, με ανοιχτό το στερεό σου με το βολιουμ εκεί που παίζεις μουσική, αλλά να παίζει ένα κενό κομμάτι (ησυχία), με γράφημα στο φάσμα, κι ανέβασέ τη να σου δείξω κάτι.
χρησιμοποίησα το κινητό μου και το decibel x σε slow dbC. Βρήκα ένα track στο YouTube με silence διάρκειας 11 δευτερολέπτων και το έβαλα στο repeat . Τώρα βέβαια άλλαξα και την ένταση κατά τη διάρκεια και κάπως το μετακίνησα κάποιες φορές αλλά ήταν στο ύψος των αυτιών μου
 

Attachments


Μηνύματα
3.852
Reaction score
4.108
@steadyshot άντε και παιρνεις τα subs που σου προτείνουν.Επειδη όμως υπάρχει σοβαρή πιθανότητα ν' ακούσεις χειρότερο μπασσο μ' αυτά,είσαι διατεθειμένος να μπεις στην διαδικασία χωρος-τοποθετηση-ρυθμιση-καλωδια;
 



Μηνύματα
1.668
Reaction score
1.753
@steadyshot άντε και παιρνεις τα subs που σου προτείνουν.Επειδη όμως υπάρχει σοβαρή πιθανότητα ν' ακούσεις χειρότερο μπασσο μ' αυτά,είσαι διατεθειμένος να μπεις στην διαδικασία χωρος-τοποθετηση-ρυθμιση-καλωδια;
Μόνο αν μεταφερθώ σε άλλο χώρο λόγω μετακόμισης. Εχω εξηγήσει τι συμβαίνει στο χώρο μου κάτω από τα 60hz και φαίνεται πιστεύω και στο διάγραμμα noise floor

 


Μηνύματα
1.668
Reaction score
1.753
Δε γίνεται δουλειά έτσι..

Με umic και καλή ανάλυση στο φάσμα.

ΥΓ. Δεν φαίνεται στάθμη σε dB στο γράφημα απόκρισης
Οκ έψαξα στις ρυθμίσεις να το βρω πώς να φαίνεται η στάθμη στο διάγραμμα δεν το βρήκα . Το μικρόφωνο δεν είναι umic αλλά ούτε της πλάκας του iPhone 15.

Δεν έχω UMIK… Αν το πάρω όμως και μάθω το REW μπορεί να ανεβάσω και άλλα γραφήματα για μια πιο πλήρη κάλυψη
 

daharis666

Επαγγελματίας Crystalator Μονολιθίξ
Moderator
Μηνύματα
40.804
Reaction score
82.514
Δε γίνεται δουλειά έτσι..

Με umic και καλή ανάλυση στο φάσμα.

ΥΓ. Δεν φαίνεται στάθμη σε dB στο γράφημα απόκρισης
με μικροφωνάκι των 100 ευρώ δεν γίνεται δουλίτσα σύντροφε :biggrin:
 

Μηνύματα
18.303
Reaction score
21.761
από που να ξεκινήσεις και που να τελειώσεις.... Quantization, Samples, Plugins, Autotunes, Tuning γενικώς, Πρακτικές, Mastering... άστα... δεν είναι επί του θέματος και μάλλον ούτε καν χαϊεντάδικη κουβέντα :p
Σύμφωνοι, απλώς είπα να πω ενδεικτικά μόνο κάτι και για να βγεί και λίγο γέλιο - προβληματισμός.

Να πω μόνο κάτι για να δώσω ένα στίγμα.

Διαφωνώ ότι δεν είναι χαιντέδακη (και όχι μόνο) κουβέντα ακόμη και ότι δεν έχει και άμεση σχέση με το χαμηλό και διερεύνηση του στην αναπραγωγή και μικρή έμμεση όντως σχέση (εδώ έχεις δίκιο) με το τίτλο του νήματος.

Δεν είναι μόνο μη χαιντέδακη κουβέντα αλλά και όλοι (έχω παρατηρήσει) δεν έχουν καλή ή καμιά εικόνα του τι γίνεται. Ενώ θα έπρεπε καθώς αλλιώς κατσναλώνουν άπειρες σελίδες συζητώντας θέματα που είναι απόρροια αυτών βγάζοντας λάθος συμπεράσματα για το τι ακούνε, πως έπρεπε να το ακούνε και γιατί υπάχρουν διαφορές και εάν έπρεπε να υπάρχουν αλλά να μην ενοχλούν. Τα κυριότερα και πιο επζήμια που αφορούν τον κύκλο των οντιοφίλ είναι τα εξής.

α) Αυτό που έχω αναφέρει χθές - προχθές αλλού : Ότι είναι τόσο σκανδαλωδώς (ιδίως στα είδη της ρόκ , ποπ κλπ) ίδιες που η νέα γενιά της ξυνίζει να ακούει πραγματικές εγγραφές όπως γίνονταν παλαιότερα. Μιλάμε για τέτοια ανάγκη και εθισμό στην ομοιομορφία. Τις θεωρεί και "κακές" ενώ δεν είναι κατ' ανάγκην και πολλές φορές δεν είναι και αντικειμενικά συγκρινόμενες. Και σε διαφορετικούς τομείς.

β) δεν κατανοούν οτι δεν υπάρχει "πραγματικότητα" που πρέπει να κυνηγηθεί αλλά και ότι η ηχοληψία, η μίξη κλπ και εντέλει αυτό που λέμε εγγραφή είναι σε μεγάλο βαθμό ένα είδος τέχνης και μουσικής "φρασεολογίας" που πρέπει να μάθουν να την αναγνωρίζουν, αποκρυπτογραφούν, σέβονται και να βρούν ένα σύστημα που να τους το μάθει αυτό ή να την αποτυπώνει. Και αυτό το σύστημα τότε είναι καλό σύστημα.

γ) το χαμηλό (π.χ. μια μπότα) με τις μετρήσεις όλες ίδιες να πληρούνται στο έπαρκο κατά την ηχοληψία και ανπαραγώμενο απο το ίδιο οικιακό σύστημα , στον ίδιο χώρο. ίδια ένταση (και απο την ηχοληψία και απο το σύστημα τους στο σπίτι) κλπ (όλα ίδια) .... εάν χρησιμοποιήσεις ένα μικρόφωνο AKG ή ένα Shure (και τα δυο ειδικά και κατάλληλα για μπότα) η διαφορά είναι τόσο μεγάλη που δε θα το πιστεύει.

δ) Οδηγούνται σε τέστ ακούγοντας μέρη κομμαιτών back and forth για να καταλάβουν και αξιολογήσουν πράγματα για το σύστημα τους. Αυτά (και για άλλους λόγους) είναι άχρηστα και απο αυτήν την άποψη προσέγγισης λόγω των παραπάνω. Τα "τέστ" και η ηχητική εκτίμηση έχει αξία , δεν θέλω να πω αυτό. Αλλά πρέπει να γίνεται αλλιώς.


Έχει και άλλα ... απόρροια και προεκτάσεις των παραπάνω ... αλλά και άλλα γενικότερα επιζήμια συμπεράσματα που βγαίνουν απο μια τέτοια άγνοια. Το να έχεις πάντως πολλά φορμάτ πηγής και να έχει εκπαιδευτεί το αυτί σου σε όλα βοηθάει και αυτό στην κατανόηση του τι γίνεται με τις εγγραφές. Πράγμα που οι νέοι δεν γνωρίζουν γιατί ακούνε π.χ. μόνο απο ένα φορμάτ συνήθως. Γενικά παλιοί - νέοι δεν έχει σημασία ... απλώς κυρίως αυτοί που επιμένουν ή αναγκάζονται για x y λόγους να ακούνε μόνο απο ένα φορμάτ (εκτός ΟΚ εάν έχουν καταλήξει σε αυτό αφού έχουν κάνει όλα αυτά πρώτα όμως και για πολυ καιρό. Όχι ...α ... ναι άκουσα κάποτε μια φορά ή για ένα μήνα ... και μόνο 10-20 εγγραφές)
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
57.469
Reaction score
142.158
Σύμφωνοι, απλώς είπα να πω ενδεικτικά μόνο κάτι και για να βγεί και λίγο γέλιο - προβληματισμός.

Να πω μόνο κάτι για να δώσω ένα στίγμα.

Διαφωνώ ότι δεν είναι χαιντέδακη (και όχι μόνο) κουβέντα ακόμη και ότι δεν έχει και άμεση σχέση με το χαμηλό και διερεύνηση του στην αναπραγωγή και μικρή έμμεση όντως σχέση (εδώ έχεις δίκιο) με το τίτλο του νήματος.

Δεν είναι μόνο μη χαιντέδακη κουβέντα αλλά και όλοι (έχω παρατηρήσει) δεν έχουν καλή ή καμιά εικόνα του τι γίνεται. Ενώ θα έπρεπε καθώς αλλιώς κατσναλώνουν άπειρες σελίδες συζητώντας θέματα που είναι απόρροια αυτών βγάζοντας λάθος συμπεράσματα για το τι ακούνε, πως έπρεπε να το ακούνε και γιατί υπάχρουν διαφορές και εάν έπρεπε να υπάρχουν αλλά να μην ενοχλούν. Τα κυριότερα και πιο επζήμια που αφορούν τον κύκλο των οντιοφίλ είναι τα εξής.

α) Αυτό που έχω αναφέρει χθές - προχθές αλλού : Ότι είναι τόσο σκανδαλωδώς (ιδίως στα είδη της ρόκ , ποπ κλπ) ίδιες που η νέα γενιά της ξυνίζει να ακούει πραγματικές εγγραφές όπως γίνονταν παλαιότερα. Μιλάμε για τέτοια ανάγκη και εθισμό στην ομοιομορφία. Τις θεωρεί και "κακές" ενώ δεν είναι κατ' ανάγκην και πολλές φορές δεν είναι και αντικειμενικά συγκρινόμενες. Και σε διαφορετικούς τομείς.

β) δεν κατανοούν οτι δεν υπάρχει "πραγματικότητα" που πρέπει να κυνηγηθεί αλλά και ότι η ηχοληψία, η μίξη κλπ και εντέλει αυτό που λέμε εγγραφή είναι σε μεγάλο βαθμό ένα είδος τέχνης και μουσικής "φρασεολογίας" που πρέπει να μάθουν να την αναγνωρίζουν, αποκρυπτογραφούν, σέβονται και να βρούν ένα σύστημα που να τους το μάθει αυτό ή να την αποτυπώνει. Και αυτό το σύστημα τότε είναι καλό σύστημα.

γ) το χαμηλό (π.χ. μια μπότα) με τις μετρήσεις όλες ίδιες να πληρούνται στο έπαρκο κατά την ηχοληψία και ανπαραγώμενο απο το ίδιο οικιακό σύστημα , στον ίδιο χώρο. ίδια ένταση (και απο την ηχοληψία και απο το σύστημα τους στο σπίτι) κλπ (όλα ίδια) .... εάν χρησιμοποιήσεις ένα μικρόφωνο AKG ή ένα Shure (και τα δυο ειδικά και κατάλληλα για μπότα) η διαφορά είναι τόσο μεγάλη που δε θα το πιστεύει.

δ) Οδηγούνται σε τέστ ακούγοντας μέρη κομμαιτών back and forth για να καταλάβουν και αξιολογήσουν πράγματα για το σύστημα τους. Αυτά (και για άλλους λόγους) είναι άχρηστα και απο αυτήν την άποψη προσέγγισης λόγω των παραπάνω. Τα "τέστ" και η ηχητική εκτίμηση έχει αξία , δεν θέλω να πω αυτό. Αλλά πρέπει να γίνεται αλλιώς.


Έχει και άλλα ... απόρροια και προεκτάσεις των παραπάνω ... αλλά και άλλα γενικότερα επιζήμια συμπεράσματα που βγαίνουν απο μια τέτοια άγνοια. Το να έχεις πάντως πολλά φορμάτ πηγής και να έχει εκπαιδευτεί το αυτί σου σε όλα βοηθάει και αυτό στην κατανόηση του τι γίνεται με τις εγγραφές. Πράγμα που οι νέοι δεν γνωρίζουν γιατί ακούνε π.χ. μόνο απο ένα φορμάτ συνήθως. Γενικά παλιοί - νέοι δεν έχει σημασία ... απλώς κυρίως αυτοί που επιμένουν ή αναγκάζονται για x y λόγους να ακούνε μόνο απο ένα φορμάτ (εκτός ΟΚ εάν έχουν καταλήξει σε αυτό αφού έχουν κάνει όλα αυτά πρώτα όμως και για πολυ καιρό. Όχι ...α ... ναι άκουσα κάποτε μια φορά ή για ένα μήνα ... και μόνο 10-20 εγγραφές)


 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.855
Reaction score
59.091
χρησιμοποίησα το κινητό μου και το decibel x σε slow dbC. Βρήκα ένα track στο YouTube με silence διάρκειας 11 δευτερολέπτων και το έβαλα στο repeat . Τώρα βέβαια άλλαξα και την ένταση κατά τη διάρκεια και κάπως το μετακίνησα κάποιες φορές αλλά ήταν στο ύψος των αυτιών μου
like για την προθυμία αλλά χρειάζεται UMIK και REW με την υποενότητα RTA...
Υπαστυνόμε Νταχάρη, πρόσεχε τα λόγια σου για πεντάϊντσα , καλωδιώσεις ρεύματος, switch και αντικραδασμικά καθότι όλα αυτά... ΄΄σέρνουν καράβια΄΄.:sneaky:
 


Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.855
Reaction score
59.091
Αν ποτε ανοιξω θεμα για να παρω subs θα σας βγαλω την ψυχη με το ψιρισμα. Θα μου πειτε μη σωσεις και παρεις...
Άμα ερχόταν εκείνη η ώρα σκέψου μήπως θα έπρεπε να πας κατευθείαν σε μοντέλο sub ομόσταυλο με τα main σου... Όχι τόσο επειδή θα είχε ιδεώδη παροχή ενέργειας όσο για να μη σου έμπαινε η υπόνοια ότι δεν θα έδενε ικανοποιητικά η πλαστικότητα με το χαμηλό των Carina που τόσο σε ενθουσιάζει.... :sneaky:
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
57.469
Reaction score
142.158
like για την προθυμία αλλά χρειάζεται UMIK και REW με την υποενότητα RTA...
Ακριβώς.

Κανένας δεν μπορεί να φανταστεί τι στάθμες πιάνει το umic στην πρώτη οκτάβα (και χαμηλότερα) μετρώντας τον θόρυβο ηρεμίας του χώρου ακρόασης σε τυπικούς οικιακούς χώρους.

Κανένας. Εντελώς κανένας.

Για όλους μας, ήταν μια τρομερή και δυσάρεστη έκπληξη όταν κάποτε το ανακαλύψαμε για πρώτη φορά.

Το πραγματικά χρήσιμο Sinad του χώρου ακρόασης βγαίνει για κάθε οκτάβα ανάμεσα στο γράφημα του max SPL (με ροζ θόρυβο σε τυπική στάθμη ακρόασης) και στο γράφημα του θορύβου περιβάλλοντος + το γράφημα των 20 Φον (ότι είναι υψηλότερα σε κάθε συχνότητα καθορίζει τη βάση).

Προφανώς, κατά την ακρόαση μουσικής στη στάθμη μέγιστης δυνατής αντίληψης δυναμικού εύρους (στάθμη αναφοράς - μέση τιμή 83-85 dB SPL) οτιδήποτε κάτω από τα 20 Φον δεν είναι διακριτό (μασκινγκ, άσε που χάνεται μέσα στο θόρυβο ηρεμίας, ακόμα και στο φύσημα της ηχογράφησης).

Το πραγματικό δυναμικό εύρος που αναπαράγεται από το σεταπ, όσο υψηλότερο είναι τόσο πιο κοντά έρχεται στο αληθινό μουσικό γεγονός (αληθοφάνεια), το οποίο έχει άπιαστο δυναμικό εύρος στην πραγματικότητα.

ΥΓ. Θεωρώ χρήσιμο να συνειδητοποιήσει ο κόσμος πως οι 2 γραμμές Φον μεταξύ 40 και 100 Φον, στους 16 κύκλους απέχουν μόλις 25 dB (παρότι απέχουν 60 dB στις μεσαίες), κι αυτό το ταπεινό 25-άρι είναι δυνατόν να αποτελεί το χρήσιμο δυναμικό εύρος του σεταπ μόνον εάν το εν λόγω σεταπ διαθέτει πολλά και πολύ ισχυρά σαμπ ώστε να καταφέρνει να φτάσει στάθμη 125 dB στους 16 κύκλους, πράγμα ιδιαίτερα δύσκολο να επιτευχθεί, χωρίς φυσικά ο χώρος να τα κάνει κουλουβάχατα λόγω μη αντοχής και συντονισμών των δομικών υλικών (χρειάζεται έλλειψη τοιχωματικων ορίων μέχρι DBA και waveforming).

Σε μερικά πράγματα τα νούμερα είναι αμείλικτα. Δεν υπάρχουν "απόψεις", δυστυχώς. Μόνο νούμερα. Μετρημένα κουκιά.
 

Μηνύματα
18.303
Reaction score
21.761


Δεν θυμάμαι καλά (τεράστια η λίστα που είχα δεί) αλλά νομίζω ότι το master tape των Pink Floyd στην Πομπηία είχε χαθεί στην μεγάλη φωτιά στη αποθήκη που η UMG είχε αποθηκεύσει κυριολεκτικά τον θησαυρό πολλών (γύρω στα 500.000 master tapes) ηχογραφήσεων. Μετά απο δέκα χρόνια βγήκε η αλήθεια, πριν λέγανε ότι ήταν δήθεν backups ή είχαν ψηφιοποιηθεί.

Τώρα τι βρήκαν αυτοί που λέει το άρθρο ή και εάν είναι τα multi tracks ή το final mix δεν ξέρω Εάν είναι το πρώτο θα μπορέσει να γίνει καλή δουλειά,, εάν είναι απλώς το δεύτερο ή ακόμη χειρότερα κάποιο copy αυτού... πάλι ο Στήβεν θα το σεβαστεί όπως έχει δείξει η ιστορία του αλλά μην περιμένεις και πολλά (διαφορά).

Γενικά πολλά απο τα remaster κλπ όπως και συναυλίες που βλέπεις πολυ συχνά να γίνονται πλέον παλαιών συγκροτημάτων και νέες εγγραφές γίνονται για λόγους οικονομικούς και συμβολαίων που οι καλλιτέχνες δεν παίρνουν τίποτε. Δεν λέω ότι ισχύει σε αυτή την περίπτωση. Αυτό ισχύει γενικά.

Τώρα για τον Γκίλμουρ και την γυναίκα του ως μάνατζερ, παραγωγός του κλπ ας μην μιλήσω. :D Ανήκουν στο θέμα πόλεμος Ρωσίας - Ουκρανίας και πόλεμος Ισραήλ και αποφάσεων του ICG. :D
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
57.469
Reaction score
142.158
Τώρα τι βρήκαν αυτοί που λέει το άρθρο ή και εάν είναι τα multi tracks ή το final mix δεν ξέρω
Θα σε ενημερώσω μόλις παραλάβω.

Προς ώρας, είμαι σε αναμονή διότι τα blue ray εξαντλήθηκαν (σε ντετέ έφυγε η πρώτη φουρνιά, σε 2-3 μέρες), αλλά έχω κλείσει την παραγγελία και μέσα στο μήνα θα παραλάβω.

Αυτός κάνει καλά ριμάστερ, είναι δυνατός παίχτης. Βέβαια πολύ μεγάλο ενδιαφέρον για μένα έχει και το βίντεο, στο οποίο κάναν θαύματα. Μέχρι τώρα είχα κάτι πολύ θολά βίντεο εκείνης της εποχής, ήταν άθλια η εικόνα, τόσο τα χρώματα όσο και η ανάλυση, και στον προβολέα αυτά φαίνονται χάλι μαύρο.

Το έργο είναι ιδανικό για Dolby Atmos.
Σα να φτιάχτηκε για ιμερσιβ φορμάτ..

ΥΓ. Έχω διαβάσει πολύ θετικά σχόλια για τον ήχο, ακόμα και από κινηματογράφους, όπου διατίθεται το έργο.
 
Last edited:


ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.175
Μηνύματα
3.004.039
Members
38.422
Νεότερο μέλος
dimkkk
Top