Αρα δεν πρόκειται για ψηλοτάβανη κατασκευή όπως τα παλιά τα χρόνια.Στη μελέτη 2.93, ώστε να μείνει "καθαρό" 2.80. Ο μπετατζής το κόντυνε 8 πόντους και έψαχνα να βρω κάτι θετικό σε αυτό, αλλά δεν...
Έτσι γίνονται τα εγκλήματα.
Και όπως κατά κανόνα γίνεται σήμερα, το 2,80 είναι μικρό, και σε πετάει έξω από σχεδόν όλα τα διάφορα σετ "ιδανικών" αναλογιών διαστάσεων δωματίου, εκτός αν και το δωμάτιο είναι μικρό συνολικά.
Αυτό δεν είναι μεγάλο πρόβλημα για τις συχνότητες πέραν του μπάσου, γιατί αντιμετωπίζεται με κατάλληλη τοποθέτηση και λίγη φροντίδα.
Για τις χαμηλές τώρα:
Το 2,80 δίνει ένα πρώτο στάσιμο ύψους στα 62Hz, το επόμενο στα 123Ηz, και μερικά ανώτερα σε ανώτερα πολλαπλάσια. Το ηχητικό αποτέλεσμα στην θέση ακρόασης των ανώτερων, επηρεάζεται έντονα από τα στάσιμα των άλλων διαστάσεων, τα SBIR, την τοποθέτηση, τις επιπλώσεις, ακόμα και την υφή όλων των υλικών του δωματίου. Η απάντηση είναι λοιπόν ιδιαίτερη για κάθε διαφορετική περίπτωση, αλλά κατά κανόνα αντιμετωπίσιμη
Ta 123Ηz δεν διεγείρονται για ύψος γούφερ γύρω στα 70cm (το 1/4 του ύψους), κάτι που κατά κανόνα συμβαίνει λίγο-πολύ κατά προσέγγιση στα περισσότερα ηχεία. Διεγείρονται όμως από τα σαμπ, ή από γούφερ στο κάτω μέρος ηχειου δαπέδου.
Τα 62Hz είναι τα δύσκολα της ιστορίας, γιατί ενεργοποιούνται τόσο από τα σαμπ, όσο και από τα γούφερ των ηχείων (τόσο πιο αισθητά, όσο χαμηλότερα βρίσκεται το κέντρο του μεγαφώνου από τα ~90cm).
Ολα τα στάσιμα ύψους είναι έντονα στην περιοχή των ηχείων και των σαμπ. Το τι απομένει στην θέση ακρόασης διαφοροποιείται και επηρεάζεται από τις υπολοιπες ανακλάσεις, αλλά τα 62Hz παραμένουν δύσκολα και δυστυχώς αναίσθητα σε απορροφητικές διατάξεις λογικών διαστάσεων.
Θα΄λεγα λοιπόν οτι τα προβλήματα θα ήταν ίδιας φιλοσοφίας για κάθε ύψος ταβανιού, αλλά σε διαφορετικές συχνότητες. Για ένα ταβάνι στα 3,60μ πχ, αυτές θα ήσαν τα 48Ηz και τα 96Hz (και ναι, αυτό ίσως βόλευε κι'όλας σε ένα βαθμό τα δίδρομα με πεντάιντσα)