Μικρός οδηγός για λάμπες 12AX7 & 12AU7

Μηνύματα
134
Reaction score
4
Οι power sellers του ebay είναι αξιόπιστοι. Με feedback κοντά στο 100% είναι δύσκολο να αποτύχεις. Παράδειγμα αυτός εδώ που πήρα τις raytheon. Πακετάρισμα άψογο, ταχύτατος, άψογες λάμπες. Αλλά και όσους άλλους δοκίμασα, όλοι πολύ καλοί.
(Και η λύση της προπληρωμένης κάρτας σε βγάζει από διάφορα άγχη για συναλλαγές στο ίντερνετ.)
 

MVL

Μηνύματα
49
Reaction score
0
Σερφάροντας σε διάφορα valve or tube e-shops ανάλογα από πια πλευρά του Ατλαντικού μιλάμε ξεχώρισα αυτή την NOS λυχνία Jan-Philips 12AX7WA
που κοστίζει περιπου 50$ έκαστη ή 40 λιρες στα Εγγλέζικα (κρυογεννημένη 45-50 περίπου) Διάβασα μερικά καλά σχόλια. Φαίνεται γνωστή στην πιάτσα και διατίθεται από αρκετά μαγαζιά. Τις έχει κανείς φίλος ακούσει;
 

Μηνύματα
650
Reaction score
9
Απάντηση: Μικρός οδηγός για λάμπες 12AX7 & 12AU7

Καλησπέρα και από εμένα φίλε MVL ότι και να βάλεις σε NOS θα παίξει καλύτερα από τις μαμίσιες άρα είναι καθαρά θέμα γούστου. Στα 50$ ανά λάμπα πας πολύ ακριβά. Αν θες φτηνές και καλές λάμπες στο ebay ένας έμπορος από Βουλγαρία πουλάει αποκλειστικά RFT λάμπες όχι ακριβές με σκοτεινό και ροκάδικο χαρακτήρα. Στις 12ΑU7 έχω ξεχωρίσει τις Raytheon, είτε τις απλές είτες τις πιο primium αλλά αυτές τις βρίσκεις κυρίως από Αμερική. Από αγγλία θα βρεις τις καλές και ζεστές σε ήχο Brimar. Δεν σου προτείνω Mullard, Valvo, Telefunken δεν θες να πληρώσεις τσουχτερή τιμή και δεν νομίζω ότι υπάρχει λόγος υπάρχουν υπέροχες λάμπες σε φτηνές τιμές. Ότι και να πάρεις σε NOS δύσκολα θα σε απογοητεύσει. Εμένα μέχρι σήμερα δεν με έριξε κανένας έμπορος από το ebay το αντίθετο και συμφωνώ να κοιτάς το feedback αυτού που πουλάει. Επίσης καλές είναι και οι RCA Sylvania Amperex Philips. Αν αγοράσεις από Αμερική πρόσεχε το ύψος της αγοράς για να μην έχεις τραβήγματα με το τελωνείο και σου αλλάξουν "τις λάμπες". Σε γενικές γραμμές από αμερική θα βρεις καλες προσφορές σε αμερικάνικες λάμπες ενώ από Ευρώπη θα βρεις πιο καλές προσφορές σε Ευρωπαικές. Σε περίπτωση που δεν θες για κάποιο λόγο να μπλέξεις με το ebay εκτός από το αξιόπιστο http://www.machmat.com/sales/ecc82.htm επίσης πρωτοκλασσάτοι έμποροι είναι οι http://www.watfordvalves.com/home.asp και ο Μαρσέλ στο http://www.hifitubes.nl/catalog/index.php Ότι και να πάρεις καλές ακροάσεις και ενημέρωσε και εμάς τους εξαρτημένους λαμπάκηδες για τις εντυπώσεις σου. Υ.Σ. Μόλις ακούσεις τη διαφορά σειρά έχουν οι power tubes:103:
 

MVL

Μηνύματα
49
Reaction score
0
ευχαριστώ πολύ Ζarastro και άλλους φίλους. Το watford το βρήκα χθές όταν έβαλα στον google valves αντι tubes! Θα ξεκινήσω και θα σας ενημερώσω μόλις ακούσω την διαφορά που λέτε για να πάμε για τους power tubes μετά. Καλο βράδυ!
 

MVL

Μηνύματα
49
Reaction score
0
Επανέρχομαι λοιπόν μετά από τις πρώτες ακροάσεις με τον Primaluna Dialogue I με αλλαγμένες τις προενυσχύτριες λυχνίες που φορούσε από Κίνα. Αλλαγες: 12AU7= Mullard 4003, 12AX7= EI "JADIS". Πρώτα έβαλα τις 12AU7 (οδηγήτριες) και έπαθα το πρώτο σοκ. Βγήκε από τα ηχεία (HERESY III) απίστευτη λεπτομέρεια μαζί με φινέτσα χωρίς να χαθεί η δεδομένη γλύκα των χροιών.Μιλάμε για λεπτομέρειες που πριν δεν άκουγα καν. Προσθέτοντας τις 2 Γιουγκοσλαβικές nos 12AX7 τα παραπάνω χαραχτηριστικά επιτάθηκαν σε σημείο που νόμιζα ότι άκουγα από άλλο ενισχυτή ή ισως άλλα ηχεία. Οι φίλοι που βίωσαν παρομοια εμπειρία είχαν 100% δίκιο. Προφανώς οι προενισχύτριες είναι "λίγες" για το σχέδιο αυτό. Επιπλέον υπάρχει καλύτερο και ισχυρότερο μπάσο αν και δεν είναι ο τομέας που επικεντρώνομαι. Μετα λίγες μέρες παρήγγειλα 4 ματσαρισμένες Svetlana (κρυογεννημένες) τις γνήσιες με το κυριλικό C και σήμερα τις τοποθέτησα.
Δυστυχώς το σοκ δεν επαναλήφθηκε.Διατηρήθηκαν τα προυπάρχοντα στοιχεία με μια ίσως μικρή λέπτυνση στις μεσαίες που έγιναν λίγο πιο μελωδικές όμως. Πόσες ώρες στρώσιμο θέλουν οι καινούριες λυχνίες ισχύος; Είναι θέμα στρωσίματος ή καλής ποιότητας αρχικών μαμίσιων; Είχε κανεις φίλος δεί εντυπωσιακές διαφορές με τις ισχύος όπως συνέβη με τις προενισχύτριες σε αυτό το μηχάνημα;
 

Μηνύματα
650
Reaction score
9
Απάντηση: Μικρός οδηγός για λάμπες 12AX7 & 12AU7

Φίλε MVL ανάλογα με τις λάμπες το στρώσιμο μπορεί να θέλει 30 ώρες και σε μερικές περιπτώσεις και παραπάνω.
 

Μηνύματα
134
Reaction score
4
Επανέρχομαι λοιπόν μετά από τις πρώτες ακροάσεις με τον Primaluna Dialogue I με αλλαγμένες τις προενυσχύτριες λυχνίες που φορούσε από Κίνα. Αλλαγες: 12AU7= Mullard 4003, 12AX7= EI "JADIS". Πρώτα έβαλα τις 12AU7 (οδηγήτριες) και έπαθα το πρώτο σοκ. Βγήκε από τα ηχεία (HERESY III) απίστευτη λεπτομέρεια μαζί με φινέτσα χωρίς να χαθεί η δεδομένη γλύκα των χροιών.Μιλάμε για λεπτομέρειες που πριν δεν άκουγα καν. Προσθέτοντας τις 2 Γιουγκοσλαβικές nos 12AX7 τα παραπάνω χαραχτηριστικά επιτάθηκαν σε σημείο που νόμιζα ότι άκουγα από άλλο ενισχυτή ή ισως άλλα ηχεία. Οι φίλοι που βίωσαν παρομοια εμπειρία είχαν 100% δίκιο. Προφανώς οι προενισχύτριες είναι "λίγες" για το σχέδιο αυτό. Επιπλέον υπάρχει καλύτερο και ισχυρότερο μπάσο αν και δεν είναι ο τομέας που επικεντρώνομαι. Μετα λίγες μέρες παρήγγειλα 4 ματσαρισμένες Svetlana (κρυογεννημένες) τις γνήσιες με το κυριλικό C και σήμερα τις τοποθέτησα.
Δυστυχώς το σοκ δεν επαναλήφθηκε.Διατηρήθηκαν τα προυπάρχοντα στοιχεία με μια ίσως μικρή λέπτυνση στις μεσαίες που έγιναν λίγο πιο μελωδικές όμως. Πόσες ώρες στρώσιμο θέλουν οι καινούριες λυχνίες ισχύος; Είναι θέμα στρωσίματος ή καλής ποιότητας αρχικών μαμίσιων; Είχε κανεις φίλος δεί εντυπωσιακές διαφορές με τις ισχύος όπως συνέβη με τις προενισχύτριες σε αυτό το μηχάνημα;
Γουέλκαμ του δε κλαμπ οφ τιουμπ ρόλινγκ! Ερώτηση: αυτές εδώ πήρες;

Εγώ πάντως αυτές αγόρασα πρόσφατα για τον dialogue 2 και το αποτέλεσμα μάλλον δεν... Είναι καλύτερες από τις ελ34 του primaluna αλλά πιο ανίσχυρες. Είναι πιο στρογγυλός ο ήχος, πιο γλυκός αλλά λιγότερο σαφής και περιγραφικός. Tουλάχιστον πάνω στον 2.
Οπότε επέστρεψα στις μαμίσιες kt88 οι οποίες έχουν καλή περιγραφή, εστιασμό, μπάσο και άκρα. Και στα τεστ διαβάζω ότι οι kt του πριμαλούνα είναι καλές. Θα ήθελα να δοκιμάσω άλλες kt88 όπως τις genalex ή τις treasure που πήρε πρόσφατα ο zarastro...
Από την πείρα μου κάποιες λάμπες αργούν πολύ να στρώσουν. Να τους δώσεις περίοδο χάριτος πάνω από 120 ώρες και μετά να αποφασίσεις. Κατά γενική ομολογία πάντως η διαφορά δεν είναι τόσο έντονη όσο με τις προενισχύτριες.
Αν διαβάζεις αγγλικά, δες τι λέει εδώ ένας συνάδελφος: πήρε πολύ καλό αποτέλεσμα πάνω στον διάλογο ένα, χρησιμοποιώντας kt88.

Part 1: Comparison: Primaluna Dialogue One to Primaluna Prologue Two

My previous experience with Primaluna is the Prologue Two. I have been very happy with it after swapping the Primaluna KT88’s for Siemens EL34’s. Since my preference was the EL34 tube sound (mostly for jazz, with vibes, keyboard, vocals), I purchased the Dialogue One, an EL34 based amp. Current speakers: Energy RC-10 w/Polk Audio PSW-111 subwoofer and Energy RC-30 speakers.

Prologue Two: Whether using the EL34 or KT88 tubes the presentation is very open, airy and intimate. Like being at a live performance with the performers 10 feet away. You’re drawn into the music. Less detail captured. Bass is not as defined, with the midrange and highs emphasized. Good soundstage.

Dialogue One: A more accurate interpretation of the recorded music. Able to capture more detail within a recording. Better bass control with more impact. Performers are easy to identify their location within the soundstage. The presentation is more laid back with either EL34 or KT88 tubes, like the performers are 20 feet from you.

Strengths:
KT88 Tube Sound Listeners: The KT88 tubes present a more transparent sound than the EL34 tubes. I actually felt the KT88 tubes were terrific match with the Dialogue One. This would be a great for those people who love the KT88 sound. And for those who already have the KT88 tubes available I would skip the Dialogue Two and purchase the Dialogue One, then replace the EL34 tubes with KT88 tubes.


Weaknesses:
Yet with either type of tube I found the sound was less open and airy, the midrange not as forward, compared to the Prologue Two. And with the EL34 tubes the Dialogue One sounded slightly veiled and missing the clarity compared to my Prologue Two with EL34 tubes installed.

Since I love the EL34 tube sound with the Prologue Two I started testing with different configurations to isolate the problem with the Dialogue One. One the first things I noticed was too much bass, so I changed the taps for the Energy RC-30 speakers from 4 ohm to 8 ohm, which worked out very well. I swapped the Primaluna EL34 tubes to Siemens EL34 tubes. But I noticed no difference in the sound (good sign for the Primaluna EL34 tube design characteristics). Tried the Triode/Ultralinear switch. It does modify the sound and at times one setting or the other sounds better with a particular cd. But I was getting inconsistent results compared with Prologue Two, which sounds excellent with a number of cd’s. Swapped speakers from Energy RC-30 to RC-10/subwoofer without success.

After unsuccessfully isolating the problem I checked specs for both models:

The Prologue Two has the upgraded solen capacitors and fast recovery diodes.

The Dialogue One does not.

I started to suspect the clarity of the EL34 sound I enjoyed with the Prologue Two was dependent on the upgraded solen capacitors and fast recovery diodes. I concluded I needed to exchange the Dialogue One for the Dialogue Two, which has the upgraded solen capacitors and fast recovery diodes.

EL34 Tube Sound Listeners: I highly recommend you audition the EL34 Dialogue One and KT88 Dialogue Two with EL34 tubes installed before making a purchase.
 

MVL

Μηνύματα
49
Reaction score
0
Αγαπητέ gus-gus αυτές ακριβώς πήρα και τωρα θα τις στρωσω λιγο πριν αποφασίσω όπως λες μήπως και βελτιωθούν τα χαραχτηριστικά τους. Τοτε θα τις δοκιμάσω συγκριτικά με τις παλιες΄με ενα test cd και θα σου πω. Η μόνη επιφύλαξη να βάλω τις KT-88 είναι ότι είχα διαβάσει ότι αυτός ο ενισχυτής όπως και ο αντίστοιχος Prologue I είναι "κουρδισμένος" γύρω από την EL-34 και δεν την συνιστούσαν την άλλη τουλάχιστον τα πρώτα χρόνια. Αυτά έγραφε και ο Kevin Deal της Upscale Audio.Θα στειλω ένα ε-μαιλ στην primaluna για σιγουριά και θα ρωτήσω και τον εδώ αντιπρόσωπο αν εχει υπόψη διότι ναι μεν κάνουν αλλά μήπως ζορίζουν πυκνωτές και άλλα ηλεκτρονικά μέρη; Η απλά ήταν θέμα μαρκετινίστικο να υπάρχουν 2 διακριτά προιόντα χωρις εσωτερικό ανταγωνισμό;
 

Μηνύματα
134
Reaction score
4
Αγαπητέ gus-gus αυτές ακριβώς πήρα και τωρα θα τις στρωσω λιγο πριν αποφασίσω όπως λες μήπως και βελτιωθούν τα χαραχτηριστικά τους. Τοτε θα τις δοκιμάσω συγκριτικά με τις παλιες΄με ενα test cd και θα σου πω. Η μόνη επιφύλαξη να βάλω τις KT-88 είναι ότι είχα διαβάσει ότι αυτός ο ενισχυτής όπως και ο αντίστοιχος Prologue I είναι "κουρδισμένος" γύρω από την EL-34 και δεν την συνιστούσαν την άλλη τουλάχιστον τα πρώτα χρόνια. Αυτά έγραφε και ο Kevin Deal της Upscale Audio.Θα στειλω ένα ε-μαιλ στην primaluna για σιγουριά και θα ρωτήσω και τον εδώ αντιπρόσωπο αν εχει υπόψη διότι ναι μεν κάνουν αλλά μήπως ζορίζουν πυκνωτές και άλλα ηλεκτρονικά μέρη; Η απλά ήταν θέμα μαρκετινίστικο να υπάρχουν 2 διακριτά προιόντα χωρις εσωτερικό ανταγωνισμό;
Στην upscale audio είχα διαβάσει αυτό το σχόλιο περί της ζεστασιάς των winged c και είχα επηρεαστεί (δεν ήταν το μόνο βέβαια, έχω δει και αλλού να τις προτείνουν φανατικά.)

Ο αντιπρόσωπος εδώ έλεγε ότι είναι διαφορετικά μηχανήματα οι διάλογοι (παρότι οι διαφορές είναι κατασκευαστικά ελάχιστες) και ότι ο ένα είναι για κλασική, τζαζ σύνολα κλπ ενώ ο δύο είναι πιο solid state κατάσταση. Εγώ χρειαζόμουν τα παραπάνω βατ και πήγα στον δύο. Τελικά έχω μείνει με την απορία μήπως ο ένα ήταν καλύτερη επιλογή για την περίπτωσή μου μια και είναι πιο κλασική λάμπα (εννοώ με έμφαση στη μεσαία.) Διαβάζω όμως το τεστ του τύπου πιο πάνω και σκέφτομαι ότι καλά έκανα.
Τελικά μπορεί απλώς να είναι μαρκετίστικο κόλπο.
Ναι, στείλε τα μέιλ, αν και νομίζω πως δεν θα πάρεις αρνητική απάντηση. (Ϊσως πρέπει να κάνουμε μια συνάντηση, να ακούσουμε τα μηχανήματα ο ένας του άλλου...)
 

MVL

Μηνύματα
49
Reaction score
0
αυτά περί τζαζ ή στερεάς κατάστασης είναι πιο πολύ χαραχτηριστικά των 2 τύπων λυχνιών παρά του συνολικού σχεδίου νομίζω. Θα δοκιμάσω κι εγώ τις KT 88 και θα ξαναποστάρω. Αρκει να είναι όντως οκ. Δυστυχώς μένω επαρχία αλλά ολα είναι δυνατά! Θα επανέλθω σύντομα με εντυπώσεις.
 

Μηνύματα
11
Reaction score
0
Απάντηση: Μικρός οδηγός για λάμπες 12AX7 & 12AU7

Γειά σας , έχω ένα προενισχυτή υλοποιημένο με 4 λυχνίες ecc83. Οι 2 για το στάδιο
phono και άλλες 2 για το line .Τον αγόρασα μεταχειρισμένο με καμένο μ/τ και δεν ξέρω αν έχουν αλλαχθεί οι λυχνίες του .Η τάση στην έξοδο του Μ/Τ που μου τύλιξαν βάση του παλιού είναι 170 V και 6.3 v .Στην υψηλή τάση ακολουθεί σταθεροποίηση και η τάση με φορτίο (λυχνίες επάνω είναι 212 v και 192 v).
Και στη κάθοδο συνεχές 6.2 v μόνο όταν χρησιμοποιώ τις λυχνίες ULTRON 12AX7 που τις έχω καινούργιες από παλιά) Βέβαια πάλι ανάβουν ελάχιστα αλλά φαίνονται λίγο στο φώς.
Βάζοντας τις λάμπες που είχε όταν τον αγόρασα (SIEMENS ECC83 ) η τάση πέφτει στα 5.2 v και οι λυχνίες ίσα που ανάβουν .
Υπάρχει λέτε κάποιο πρόβλημα με τις SIEMENS , όταν παλιώνουν οι λυχνίες τραβούν περισσότερο ρεύμα ? Πάντως ο μ/τ που έχω τοποθετήσει είναι τοροειδής με έξοδο στα 6.3 2Α. Οπαλιός που είχε λόγω μεγέθους δεν θα πρέπει να ξεπερνούσε το 1Α . Επίσης είναι δυνατόν να είναι χαλασμένες και οι τέσσερις λυχνίες (τις τοποθετώ ανά δύο εναλλάξ).
Στην πλακέτα αν θυμάμαι είναι 4 και 5 pin μαζί και στο 9 pin τα 6.3 v .Είναι αυτό σωστό?
Τέλος άσχετα που ανάβουν λίγο ο προενισχυτής έχει έξοδο με τέρμα το volume 5v και η κυματομορφή του είναι χωρίς παραμόρφωση ακόμα και σε συχνότητες 100 ΗΖ και 10000ΗΖ .
 

Μηνύματα
11
Reaction score
0
Απάντηση: Μικρός οδηγός για λάμπες 12AX7 & 12AU7

Ξανά στο θέμα.
Οι λυχνίες ECC83 μπορούν να τροφοδοτηθούν και με τάση 6.3v και με 12v.
Για 6.3v pin 4 και pin 5 μαζί και pin 9. Κατανάλωση 300 mA.
Για 12.6 pin 4 και pin 5 . Κατανάλωση 150 mA.

http://www.pentalabs.com/pdfs/ecc83.pdf

Πιστεύετε πώς αλλάζοντας τις διόδους της ανόρθωσης (IN5404) με Schottky diode
Θα κερδίσω ακόμη 0.7 v ?
 

Μηνύματα
8.236
Reaction score
3.477
Απάντηση: Μικρός οδηγός για λάμπες 12AX7 & 12AU7

Καλησπέρα και καλή χρονιά σε όλους. Επειδή έχω παρατηρήσει ότι συχνά ζητούνται πληροφορίες για λάμπες οι οποίες βρίσκονται σκόρπιες σε διάφορα ποστς σκέφτηκα να φτιάξω ένα μικρό οδηγό για κάποιες δημοφιλείς λάμπες από την έρευνα που έχω κάνει για τις ανάγκες του προσωπικού μου συστήματος, ώστε να μην αναγκάζονται οι νέοι φίλοι της λάμπας να ψάχνουν δεξιά και αριστερά. Οι πρώτες που έρχονται στο μυαλό μου είναι οι προενισχύτριες 12AX7 & 12AU7 οι εναλλακτικές των οποίων έχουν ως εξής:
....
.....

ECC82: Είναι η Ευρωπαική αντίστοιχη της 12AX7.


....
.....

Όσοι λαμπάκηδες με σαφώς περισσότερη εμπειρία από εμένα θέλουν να συμπληρώσουν/διορθώσουν wellcome. Όσο πιο πολλοί τόσο πιο καλά:135:

Λανθασμένη αντιστοιχία και παρακαλώ να διορθωθεί.

ECC82: Είναι η Ευρωπαική αντίστοιχη της 12AU7.
 

Μηνύματα
650
Reaction score
9
Απάντηση: Μικρός οδηγός για λάμπες 12AX7 & 12AU7

Ψάχνωντας ως συνήθως για λάμπες έπεσα επάνω σε αυτό το ωραίο review για 12AX7 λάμπες το οποίο παραθέτω αυτούσιο:

THE GREAT 12AX7 SHOOT OUT ?!

I think some of you audiophiles may be interested in the admittedly
subjective results of some listening tests I recently performed on a
variety of 12AX7's and their clones.

Two amplifiers were chosen for the evaluation, both of which use 12AX7
type dual triodes in their input circuitry. Both are loosely based on the
Dynaco ST-70 and one features triode circuitry thruout. The amplifiers
chosen were the PAD ST-70 with ultra-linear outputs and the Kennedy Audio
ST-70T, a short description of each is provided in the following paragraphs.

The Purist Audio Design (PAD) is a elegantly simple design utilizing a
single 12AX7 per channel as a cathode coupled (differential) phase inverter
with no negative feedback - loop or current in the voltage amplifier
stages. This amplifier is well suited to this application since all of the
colorations and distortion products are audible due to the absence of
loop feedback, output linearity is good due to use of a limited amount of
current feedback in the cathode circuits of the output tubes. Tube
generated hum and noise are very audible in this amplifier, assisting in
determining the overall quality of the tube. Overall performance of this
amplifier is excellent into my AR-58S loudspeakers.

The Kennedy Audio Amplifier ST-70T (KA) utilizes a single 12AX7 voltage
amplifier shared between channels driving a pair of cathode coupled
12AU7A's which in turn drive the respective pairs of output tubes. Open
loop gain is high enough to allow for up to a 20 dB feedback margin
depending on selected output mode. Local current feedback is employed in
all stages to enhance linearity and to allow for precise control of overall
loop gain and bandwidth. Overall design philosophy means to optomize
circuit performance in the face of varying tube parameters. This amplifier
will drive difficult loads with ease and is relatively unaffected by
variations in load impedance. Overall it has a slightly different sonic
character than the PAD, and overall speed and linearity are better. Slew
induced distortions caused by inferior tubes are quite audible when
present.

The testing was performed under relatively uncontrolled conditions,
with a very limited sample size and with only two amplifier designs, even
so the information should prove useful in a lot of cases. Source material
was mostly CD with a smattering of analog source material. (CD's - Dave
Grusin's Baker Boys album, Charlie Brown, Harmonia Mundi's Tarantula, as
well as the Stereophile test CD among others, LP's were Lars Erstrand and
Brothers Four on Opus 3, Respighi's Pines/Fountains of Rome on Chesky.) The
CD player is a heavily modified 14 bit Philips, the turntable an AR with a
modified Mayware arm, the cartridge a modified Shure V-15, the pre-amp. is
one of my designs utilizing passive equalization, and no over all loop
feedback. Speaker cables are Apature Signature 500, and interconnects are
various home brew items... (I know that this is far from the ultimate -
but wait until I'm making a little more money....)

Please bear in mind that the rankings are really only scientifically
meaningful in the context of the specific electronics used, but that gross
deviations from best to worst will probably be audible in most tube
equipment presently used. Usual disclaimer: I don't have any connection
with any tube vendors, or manufacturers, and furnish tubes only as a
courtesy to my customers. The following is a ranking of tubes based on my
sonic preferences in the two above amplifiers, from best to worst:

1.) Tungsram ECC83/12AX7A (Hungary)
Substantially superior in the KA and PAD amplifiers, very quiet,
clean and detailed. Superiority particularly pronounced in the KA
amplifier where its low distortion and high resolution were very
obvious to all listeners. Detail present that was lost with all other
tubes, excellent sound stage, lots of "air" between instruments,
excellent harmonic structure, very neutral and cleaner sounding
subjectively than all others.
2.) Philips ECG 12AX7WA/7025 and Sylvania 12AX7A (USA)
Slight hum and hiss audible in PAD, dead silent in KA, very detailed,
clean, transparent, quick. Very good harmonic structure, and "air"
between instruments, excellent sound stage. Fairly neutral sounding in
KA. Good bass extension in both amplifiers. Considerable loss of
resolution as compared to the Tungsram tube above.
RCA 6681/12AX7A (USA)
Evaluated only in the ST-70T, this tube is an enigma, not particularly
well known, if its performance in the KA amplifier is an indication,
it is worth another look. It easily outperformed the Sylvania 12AX7A.
Very clean, excellent harmonic structure, inner detail, sound stage
and depth, freedom from overload effects under all conditions, quick,
open, lucid mid-range, extended well controlled bass, accurate treble
under duress. I would rate this tube as better than the Sylvania, but
limited experience prevents me stating this to be the case under any
other conditions...
3.) GE/Sylvania 5751 (USA)
Slightly quieter than the Philips in the PAD amplifier, dead silent
in the KA amplifier, very detailed, slightly forward balance in both
amplifiers. Quick and clean, detailed, lively, otherwise very similar
to Philips ECG above. Frequently outperforms 12AX7's in pre-amplifier
circuitry.
4.) Brimar 12AX7WA/CV492 (Britain)
Slightly noisier than any of the above tubes in the PAD amplifier,
very quiet in the KA, good detail, fairly neutral timbral balance in
both amplifiers, clean, good bass extension. Good sound stage depth,
very pleasant without being euphonic, more neutral than 5751. Less
noise would have put it in the number 3 position... Excellent overall.
5.) Mullard CV492/12AX7MC (Britain)
Relatively quiet, some hum evident in PAD, dead silent in KA.
Clean, neutral timbral balance, good inner detail and sound stage.
Good bass extension. Agressive, yet controlled presentation with
excellent harmonic detail and attack characteristics, dynamic with
no sense of strain in the KA amplifier. Very similar to the Brimar
and highly recommended.
6.) AR 12AX7B (India)
Very quiet, slight hum in PAD, not tested in KA, very solid well
controlled bass response, slight thickening of texture in the
mid-range and some brashness in the treble, good timbral balance,
slight loss of detail, overall very good.
7.) India ECC83 Allegrosound (India)
Structurally identical to the AR, and "Allegrosound Frosted", very
quiet, slight hum in PAD, silent in the KA. Clean, well balanced
sound, some thickening of texture in mid-range, slight brashness in
the treble. Good harmonic detail, somewhat lacking in depth, with some
high frequency distress on crescendo's in the KA amplifier. These
Indian tubes are very similar overall, but the AR is selected for low
noise. Good.
8.) Allegrosound 12AX7A Frosted glass envelope (Indian manufacture)
Significantly noisier than any of the above, substantial hum in PAD,
quiet in the KA. Very solid bass response, well controlled, slight
"chestiness" in mid-range, slightly brittle treble, good detail in
the PAD. Not so great in the KA amplifier, additional distress on high
frequency crescendo's and loss of harmonic detail are quite evident.
Not too bad, it seems to be a better match in inherently slew limited
applications.
9.) EI 12AX7A/ECC83 Penta, National, Procomm, etc. (Yugoslavia)
Fairly noisy and moderately high level of hum evident in the PAD,
fairly quiet in the KA. Substantial loss of detail in both
amplifiers, thick almost syrupy mid-range and soft, sweet treble.
Bass extension is ok, but loss of control is evident to some extent
in both amplifiers. This tube is good in the PAS-3 however.....
Quite inexpensive, but barely acceptible in some applications and
good in others. This is the same tube that some vendors sell for
$25.00 each and up - not worth the expense in my opinion, they sound
no better than the $2.95 version of the tube.... Not recommended,
except to those on a serious budget, or PAS-3 owners.
10.) Shuguang 12AX7A @#**?!?@#!!!! (Chinese)
Very quiet, some hum audible in PAD - one of the quietest tubes of
the lot.... Too bad it doesn't sound better. Rough, edgy almost
shrill sound quality in the treble regions, very dry, antiseptic
mid-range, lack of harmonic detail, shallow sound stage, bottom end
lacking in punch in both amplifiers. Fairly poor sound, but very
consistent and reliable. These don't sound very good in most pre-
amplifiers either... Not recommended. (Strangely enough some early
samples from around 1983 seem to sound better!?)
 

Μηνύματα
650
Reaction score
9
Απάντηση: Μικρός οδηγός για λάμπες 12AX7 & 12AU7

Και η συνέχεια....

We just completed another tube and hifi shoot-out tonight at my apartment. The main event is the "Battle of 12AX7" which is something I have tried to organise for the last two months or so. The objective is simply to try to find out what is the best of the best 12AX7. Beside this battle, we have also compared the Proceed CDD transport vs. the Sony DVP-S7000 + Theta TLC, and the ARC LS7 pre-amp with the Matisse Fantasy Line Mk I. Both Proceed CDD and Matisse are from leehc. We are also jointed by Mak, VH, Wilson, Andy Kong and Alan. The last two left just after the hardware comparison and before we start the tube shoot-out.

First we have is the comparison between the Proceed CDD and Sony DVP-S7000+Theta TLC. This is just to confirm what we have been saying for a long time. The Result? Of course, the Proceed won. But I did not really expect by so much margin. The Proceed is just far more musical and squeezing out far more information from the CD compare to the S7000+TLC.

The Matisse also proved superior to the LS7, but I have to tell you that the Matisse won with the help of no less than HK$4k worth of Telefunken 801S and Tungsram ECC83 silver pin tubes + HK$1k worth of MIT Z-cord. And the ARC LS7 is equipped with the stock Sovtek 6922 and of course, original power cord. But the LS7 response much less to tube change compare to the Matisse and I am very sure the result will be much the same even with all Sovtek 6922 replaced by Siemens CCa.

The reason why it took so long for us to organise the Battle of 12AX7 is because we want to compare the best of the best 12AX7 even produced, and these tubes are both extremely expensive and very difficult to find. Particular the Telefunken 803S, which is selling for around HK2,600 each in the market these days. Secondly, with the tiring experience of testing 16 6DJ8 last time. We have a number to informal qualifying rounds to pick out a number of weaker candidates first.

The final line-up for the battle are :

From leehc Tungsram ECC83 silver pin

From Wilson Mullard ECC83 long "dark gray" plate/square getter

Mullard M8137 circle getter/double support/toast plate

From VH Telefunken ECC803S double support/clear glass

Amperex Bugle Boy ECC83 long plate/square getter

From me Mullard 10M Master Series 12AX7

Brimar CV4004 long black plate/square getter

Noticeable tubes that have been eliminated in the qualifying matches are Telefunken ECC83 ribbed plate, Mullard ECC83 long "light gray" plate/square getter, Mullard M8137 big circle getter/single support/toast plate, Raytheon 7729, Mullard 7025, GEC CV492, Brimar CV492, GE 5-star 5751WA black plate and WE 5755/420A.

I believe the only noticeable omission is the Gold Lion B759. But this tube is so rare and expensive that it is quite irrelevant. We will compare it to the winner if some of us find it some days.

We used leehc’s Matisse Fantasy Mk1 as battle platform with following setup :

Speakers – KEF LS3/5a Piano

Power Amp – 2 x Audion Sterling EL34 Single Ended in mono configuration

CD – Proceed CDD + Adcom GDA600 + WE 93F

Test software were the usual gold Naum Starkman Chopin, Café Blue and David Oistrakh Vol 3.

We used the same blind testing and score system we used last time with the 6DJ8 battle and again, the aim is for each judge to rank all 7 tubes and compare all the ranking score to find the top winner.

And the result? Well, I think this time we have a clear winner, which is the Mullard 10M Master Series 12AX7. Perhaps a short history about this tube first. The 10M Series is a special selected type of , I believe, early 70’s Mullard, which is "aged", tested and then plated its pins with gold. The structure of the 10M 12AX7 is the same as the Mullard yellow label short plate 12AX7. But the sound is so very different. Each of this tube is guaranteed for 10,000 hours of usage i.e. the name 10M. It is quite rare and the street price in Hong Kong should be around the same as the Telefunken 803S.

I think the 10M won by giving the most all-round sonic performance and, perhaps more importantly, the most musical sound of all. The 1st runner-up, closely behind, is the famous Telefunken ECC803S, and this is the double getter support/clear glass version, which is generally believe to be the best version of all Telefunken 803S. This tube actually scored very high on most aspect, in particular the transience of music. But it lost out to the 10M in terms of musicality. What I feel is that the 803S tried so hard to get everything right and being the most "hifi" that it tend to communicate less of its music content compare to the 10M, which is simply more please to the ear.

Another noticeable performer, which came third overall, is the Mullard M8137. Like all M8137, it gives unbelievable bass and punch, and this particular version of M8137 is far smoother than all the other M8137 versions which make it so special.
 

Μηνύματα
4
Reaction score
0
Απάντηση: Μικρός οδηγός για λάμπες 12AX7 & 12AU7

Καλησπέρα, είμαι νέο μέλος και αυτό είναι το 1ο μου μήνυμα.

Πρόσφατα αγόρασα τον προενισχυτή της Art "Tube MP Studio V3" και τον χρησιμοποιώ με έναν κρύσταλλο που έχω στο βιολί. Ένας φίλος που μου τον πρότεινε, μου είπε ότι αν αλλάξω την λυχνία που έχει με κάποια καλύτερη (πιθανό κόστος 15-20€) θα υπάρχει αξιόλογη διαφορά στην απόδοσή του. Γνωρίζει κάποιος σχετικά? Κι αν ναι, μπορεί να μου προτείνει συγκεκριμένη λυχνία? Π.χ. αν αγοράσω αυτήν θα υπάρξει διαφορά απόδοσης?

Ευχαριστώ
 

Μηνύματα
650
Reaction score
9
Απάντηση: Μικρός οδηγός για λάμπες 12AX7 & 12AU7

Η λυχνία στο λινκ είναι Κινέζικη αν δεν κάνω λάθος και υποπτεύομαι ότι και το μηχάνημά σου κινέζικη έχει επάνω τώρα. Αν και δεν την έχω δοκιμάσει, θα προτιμούσα κάτι άλλο. Οι κινέζικες power tubes μου έχουν αφήσει καλές εντυπώσεις αλλά όχι και οι προενισχύτριες. Θα σου συνιστούσα να δεις κάτι σε NOS αν και οι 12AX7 NOS δεν είναι πολύ φτηνές, στην δική σου περίπτωση επειδή χρειάζεσαι μόνο μία το κόστος είναι ανεκτό. Οι καλύτερες budget NOS λάμπες είναι κατά την ταπεινή μου γνώμη οι RFT αλλά υπάρχει πληθώρα επιλογών. Τώρα από νέας παραγωγής θα κοίταγα κάτι σε SOVTEK. Δες αυτά τα λινκς http://thetubestore.com/rsdecc83.html και http://thetubestore.com/sovtek12ax7lps.html
 

Μηνύματα
151
Reaction score
113
Καλησπερα και απο εμενα!!! Πριν απο 5 μηνες περιπου αγορασα εναν ολοκληρωμενο ενισχυτη που φοραει 2 λαμπες ecc83s στο phono stage και μια λαμπα σαν προενισχυση ecc83s jj edicron.Τονιζω μια λαμπα σαν προενισχυση.
Ειμαι διατεθιμενος να δωσω εως 60 ευρω να βαλω μια καλυτερη αλλα να την αγορασω απο ελλαδα. Μπορω να βρω Nos ? Ο ενισχυτης ειναι croft acoustics phono integrated!!! Ποιες μαρκες προτεινετε?
Θα ηθελα μια εγγλεζικη η μια ρωσικη!!!
 

Μηνύματα
60
Reaction score
7
12ax7 της SOVTEK σε PATHOS TWIN TOWER RR κάθε πόσες ώρες πρέπει να αλλάζουν; Τις πηρα καινούργιες. Παίζουν καλά αλλά φωτίζουν από καθόλου ως ελάχιστα.
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.811
Μηνύματα
3.028.792
Members
38.497
Νεότερο μέλος
Κωνσταντίνος Παντός
Top