Νέες αξιόλογες κυκλοφορίες/επανεκδόσεις σε CD/SACD/Blu-ray.

Μηνύματα
7.008
Reaction score
6.044
Ανακοίνωση στην εφημερίδα της Βιέννης το 1788. Διατίθενται τρία όμορφα και σωστά γραμμένα κουιντέτα. Τιμή 4 δουκάτα και 18 φιορίνια. Επρόκειτο για τα Κ.406, Κ.515, Κ516.

Ta κουιντέτα του Mozart Κ.515 και Κ.516 σε πολύ καλές εκτελέσεις από το Γαλλικό κουαρτέτο Ebene με δεύτερη βιόλα τον επίσης Γάλλο Antoine Tamestit. Κουαρτέτο που θα έχω την χαρά να ακούσω ζωντανά στις 16 Νοεμβρίου στην Αθήνα.

View attachment 307748

Πρόκειται για δύο θαύματα, δύο δώρα του Mozart στην ανθρωπότητα.
Το Κ.515 ένα από τα σπουδαιότερα έργα μουσικής δωματίου που όπως έλεγε ο Einstein είναι at once godlike and childlike.
To K.516 ένα από τα ποιο παθιασμένα, θλιμμένα (εκτός χαρούμενου φινάλε) έργα του συνθέτη.
Το Κουαρτέτο Ebene είναι από τα πλέον σημαντικά και εξαίρετα στη σύγχρονη εποχή και σε πλήρη δραστηριότητα και λαμπρή προοπτική.
Τα έργα αυτά καθώς και τουλάχιστον τα δύο επόμενα Κουιντέτα είναι όντως θεικά δώρα του Mozart στην ανθρωπότητα, υποδειγματικά εξαίρετης μουσικότητας.
Το συγκεκριμένο CD είναι υψηλής απόδοσης, ερμηνείας και πρώτης τάξεως παραγωγή της Erato. Προσωπικά, εξακολουθώ να προτιμώ τη λαμπρή ερμηνεία (και των έξι Κουιντέτων του Συνθέτη) και εξίσου λαμπρή παραγωγή της (ιστορικής για τη Γαλλία) μικρής αλλά σπουδαίας Lyrinx (σε demonstration quality SACD).
Επίσης, εξαίσιας ερμηνείας είναι και εκείνη του Κουιντέτου Κ.516 & Κ.593 από το μοναδικό Κουαρτέτο Prazak, από ζωντανή ερμηνεία τους, το 2000, στην πάντα εξαίρετη παραγωγή της Praga.
Στη σημαντικότατη για τη χώρα μας συναυλία του Κουαρτέτου στο Μέγαρο, στις 16/11, οι Ebene θα ερμηνεύσουν έργα που δισκογραφικά δεν έχουν ασχοληθεί...that much...
Έναν δίσκο μέ έργα Haydn έχουν ηχογραφήσει στη Γαλλική Mirare, στις πρώτες ηχογραφήσεις τους (το 2006). Επίσης, την ίδια περίοδο (2007) και στην ίδια εταιρεία ηχογράφησαν και ένα CD με τα 3 πρώτα Κουαρτέτα του Bartok. Με τον Schubert έχουν ασχοληθεί, μέχρι στιγμής με το μοναδικής σημασίας Κουιντέτο Εγχόρδων και το θαυμάσιο Κουιντέτο για Πιάνο και Έγχορδα, γνωστό με την επωνυμία "της Πέστροφάς (αμφότερα στην Erato).
Θα ήθελα πολύ να έχω, κάποτε...σύντομα, την ερμηνεία τους στο εκπληκτικό (ειδικά στην αργή του κίνηση) τελευταίο Κουαρτέτο του Schubert, που είναι και η κορωνίδα της συναυλίας τους στο Μέγαρο.
 

Μηνύματα
7.008
Reaction score
6.044
Παρά την υπερπληθώρα ηχογραφήσεων, ουκ ολίγων εξαίρετων ερμηνειών, τελικά κάθε πιανίστας, που σέβεται τον εαυτό του, πρέπει να ηχογραφήσει, τουλάχιστον άπαξ, τις Παραλλαγές Goldberg του μεγάλου Bach. Όπερ και εγένετο και από τον νέο αστέρι του οργάνου, τον Ισλανδό Vikingur Olafsson, σε μία εξαίρετη παραγωγή, ως εικός, από την DG. Ευτυχώς, στην προκειμένη περίπτωση, ο πιανίστας, πέραν του εαυτού του, σεβάστηκε στο ακέραιο και το εμβληματικό αυτό έργο. Συνιστάται, άνευ οιασδήποτε επιφυλάξεως, τουλάχιστον στους συλλέκτες και σε όσους έχουν τη δέουσα εκτίμηση και αγάπη στο έργο αυτό.
 
Last edited:

Μηνύματα
442
Reaction score
561
τελικά κάθε πιανίστας, που σέβεται τον εαυτό του, πρέπει να ηχογραφήσει, τουλάχιστον άπαξ, τις Παραλλαγές Goldberg του μεγάλου Bach
η ισως οχι... :biggrin:

παντως ειναι καταπληκτικος ο ισλανδος. χαρμα ωτων . :)

το μονο που μου ελειψε , ειναι η χρηση λιγο μεγαλυτερης γκαμας στις μικροδυναμικες , αυτο βεβαια ειναι προσωπικο γουστο, και ισως μια πιο μεγαλυτερη σιγουρια -στιβαροτητα θα ελεγα- στα (λιγα που κανει) μορταντ
 

Μηνύματα
7.008
Reaction score
6.044
η ισως οχι... :biggrin:

παντως ειναι καταπληκτικος ο ισλανδος. χαρμα ωτων . :)

το μονο που μου ελειψε , ειναι η χρηση λιγο μεγαλυτερης γκαμας στις μικροδυναμικες , αυτο βεβαια ειναι προσωπικο γουστο, και ισως μια πιο μεγαλυτερη σιγουρια -στιβαροτητα θα ελεγα- στα (λιγα που κανει) μορταντ
Αυτό το περί "σεβασμού" το έγραψα καθ' υπερβολήν κυρίως λόγω της τάσης που παρατηρείται από ουκ ολίγους σύγχρονους "αστέρες" του οργάνου (περιλαμβανομένου και του κλειδοκύμβαλου), οι οποιοι επιδίδονται, sooner or later, σε ηχογραφήσεις του κορυφαίου αυτού έργου. Σαφώς, παλαιότεροι και σοφότεροι σολίστες δεν αισθάνθηκαν απαραίτητα αυτήν την..."ανάγκη" (ή οι περιστάσεις των δισκογραφικών παραγωγών δεν το επέτρεψαν) να αποδείξουν ότι ούτως θα καταδείκνυαν ότι..."σέβονται τον εαυτό τους", όπως π.χ. ο Richter ή η Argerich.
Nobody is perfect, αλλά ο Ισλανδός κατάφερε να γοητεύσει και να πείσει θεωρητικούς και κοινό ότι...είναι το αστέρι που περίμεναν...
Ιδού και η εντύπωση ενός εκ των ειδικών/κριτικών του είδους για την εν λόγω ηχογράφηση του Vikingur στην DG...
 

Μηνύματα
7.008
Reaction score
6.044
Μετά την ιστορική επανέκδοση ολόκληρου του "Δακτυλιδιού των Νιμπελούγκεν" του Wagner, σε ειδική super audiophile έκδοση (σε SACD new high definition 24-bit/192 KHz of the original quarter-inch stereomastertapes), η Decca προχώρησε στην ιδίου τύπου σούπερ επανέκδοση του πλεόν εμβληματικού Ρέκβιεμ του παρελθόντος αιώνος, του μοναδικού War Requiem του σημαντικότατου Βρετανού συνθέτη, του Benjamin Britten, στην παγκόσμια πρώτη ηχογράφησή του, με τον συνθέτη να διευθύνει το εξαίρετο κάστ για το οποίο γράφτηκε το έργο και με την London Symphony Orchestra σε top form.
H εν λόγω επανέκδοση πραγματοποιήθηκε 60 έτη μετά την πρωτότυπη ηχογράφηση το 1963 και ακολουθεί τα luxurious features της επανέκδοσης του "Δακτυλιδιου", ήτοι κασετίνα σε διαστάσεις LP, εξαιρετικά ενημερωτικό με ιστορικές φωτογραφίες και υλικό βιβλίο 56 σελίδων και γενικά μία top-notch παραγωγή.
Στον αντίποδα, δυστυχώς, ευρίσκεται η ακραιφνώς απαγορευτική τιμή του που πλέον δεν έχει να κάνει με το πόσα SACD έχει η κασετίνα αλλά με την ποιότητα και την ιστορική σημασία του εν λόγω...project.
Το έργο είναι ένα Ρέκβιεμ μεγάλης κλίμακας, με τρεις σολίστες, αφηγητή, Οργανίστα, δύο Ορχήστρες (η μία Δωματίου) και δύο Χορωδίες (η μία Παιδική). Η σύνθεσή του έλαβε χώρα το 1961 και αφορά τον καθαγιασμό της αποκατάστασης του κατεστραμένου κατά τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο Καθεδρικού Ναού του Coventry.
Και ένα μικρό (αλλά λαμπρό) δείγμα του εμβληματικού αυτού έργου του παρελθόντος αιώνος από το Dies Irae, σε κορυφαία ερμηνεία από τη Φιλαρμονική του Βερολίνου υπό τον Sir Simon Rattle.
 

Μηνύματα
148
Reaction score
209
..........................................................................
Το έργο είναι ένα Ρέκβιεμ μεγάλης κλίμακας, με τρεις σολίστες, αφηγητή, Οργανίστα, δύο Ορχήστρες (η μία Δωματίου) και δύο Χορωδίες (η μία Παιδική). Η σύνθεσή του έλαβε χώρα το 1961 και αφορά τον καθαγιασμό της αποκατάστασης του κατεστραμένου κατά τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο Καθεδρικού Ναού του Coventry.
.......................................................................
Όταν αντιμετωπίζεις την ιστορία από την πλευρά των ηττημένων, ανατρέχεις στους Πέρσες του Αισχύλου ή συμβαίνει να ακούσεις το requiem του Britten στον καθεδρικό ναό του Wurzburg (Βαυαρικής πόλης) σε ανάμνηση της καταστροφής του από τους συμμαχικούς βομβαρδισμούς. Με αυτή την ευκαιρία το είχα ακούσει πριν 30? χρόνια στην Γερμανία.

Από το λίγο που πρόλαβα να ακούσω στο δευτερεύον σύστημα μου, η συγκεκριμένη ηχογράφηση έχει εξαίρετο ήχο.
Όσον αφορά την εκτέλεση δεν συμφωνούν όλοι με το απόσπασμα του έγκυρου περιοδικού Gramophone

Gramophone: "This Britten recording, which will never be surpassed, remains one of the most impressive performances of British music ever recorded."

Πώς να εξηγήσεις αλλιώς την παρακάτω ηχογράφηση με την ίδια dream team στους τραγουδιστές ένα χρόνο αργότερα. Ο Britten διευθύνει την ορχήστρα δωματίου και σίγουρα μαθαίνει από τον Haitink. Διαθέτω αυτή την ηχογράφηση από συλλέκτη.

front.jpg
 

Μηνύματα
7.008
Reaction score
6.044
Όταν αντιμετωπίζεις την ιστορία από την πλευρά των ηττημένων, ανατρέχεις στους Πέρσες του Αισχύλου ή συμβαίνει να ακούσεις το requiem του Britten στον καθεδρικό ναό του Wurzburg (Βαυαρικής πόλης) σε ανάμνηση της καταστροφής του από τους συμμαχικούς βομβαρδισμούς. Με αυτή την ευκαιρία το είχα ακούσει πριν 30? χρόνια στην Γερμανία.

Από το λίγο που πρόλαβα να ακούσω στο δευτερεύον σύστημα μου, η συγκεκριμένη ηχογράφηση έχει εξαίρετο ήχο.
Όσον αφορά την εκτέλεση δεν συμφωνούν όλοι με το απόσπασμα του έγκυρου περιοδικού Gramophone

Gramophone: "This Britten recording, which will never be surpassed, remains one of the most impressive performances of British music ever recorded."

Πώς να εξηγήσεις αλλιώς την παρακάτω ηχογράφηση με την ίδια dream team στους τραγουδιστές ένα χρόνο αργότερα. Ο Britten διευθύνει την ορχήστρα δωματίου και σίγουρα μαθαίνει από τον Haitink. Διαθέτω αυτή την ηχογράφηση από συλλέκτη.

View attachment 312134
Πιστεύω ότι αυτό που έγραψε το Gramophone έχει σοβαρή ισχύ καθόσον αναφέρεται σε μία ευρείας διανομής commercial έκδοση από μία από τις πλέον μεγάλες και well-established δισκογραφικές εταιρείες. Φυσικά, οι ενδελεχείς συλλέκτες πάντα θα μπορούν να εντοπίσουν εξίσου σπουδαίες -reference- ερμηνείες σε πολύ σπάνιες ή ειδικές εκδόσεις αλλά αυτές δεν μπορεί να μπουν στο "ίδιο καλάθι" σύγκρισης με τις παγκόσμιας διανομής εμπορικές τοιαύτες.
Ειδικά, η ultra audiophile SACD επανέκδοση της εμβληματικής αυτής ηχογράφησης της Decca, υπό τον εξαίρετο παραγωγό John Culshaw, αποτελεί μία μοναδική εμπειρία υψίστης μουσικής ερμηνείας και reference audiophile αναπαραγωγής του Πολεμικού Ρέκβιεμ.
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.590
Μηνύματα
2.866.719
Members
37.936
Νεότερο μέλος
albie
Top