Νέες αξιόλογες κυκλοφορίες/επανεκδόσεις σε CD/SACD/Blu-ray.

Μηνύματα
7.015
Reaction score
6.046
εφτασε στα χερια μου το πολυαναμενομενο σιντι της Ελενας Παπανδρεου, κιθαριστριας διεθνους φημης στη σολιστικη καριερα της, οσο και στη διδακτικη της πορεια μιας και ειναι καθηγητρια στο ΠΑΜΑΚ στην ειδικευση κιθαρας.

αυτο ειναι με εργα-διασκευες Χατζιδακι, στα γνωστα σε ολους κομματια.
το προτζεκτ ειχε ξεκινησει πριν αρκετα χρονια, οταν ο προσωπικος της φιλος Ντιενς της ειχε διασκευασει-συνθεσει δυο κομματια, να τα εχει κυριως σαν μπις στα ρεσιταλ .

εγραψα "διασκευασει-συνθεσει" διοτι δεν ειναι απλες διασκευες οπως εχουμε "συνηθισει" να κανουμε σε τετοιου ειδους εργα στη κιθαρα, αλλα εχουν δεξιοτεχνικες συνθετικες πινελιες που αναδεικνυουν ολα τα ηχοχρωματα της κιθαρας αλλα και σε προχωρημενο βαθμο για οποιον δει τη παρτιτουρα, τεχνικη της.

Δυστηχως ομως το προτζεκτ ειχε μεινει ατελειωτο, διοτι ο Ντιενς μας αφησε νωρις...
αυτο προχωρησε οταν ο ταλαντουχος (και βραβευμενος) κιθαριστης-συνθετης αλλα και μαθητης του Ντιενς στη Γαλλια, Ορεστης Καλαμπαλικης αποφασισε να το ολοκληρωσει, ωστε να αποτυπωθει σε δισκο απο την Ελενα.

τα κοματια οπως προανεφερα εχουν αυτη την συνθετικη πινελια που κανουν να ξεχωριζουν, ωστε να μην ειναι απλοϊκα, αλλα τοσο-οσο ωστε ο ακροατης να μην χανει την ... γνωστη του μελωδια.
ξαφνιαστηκα-γελασα πολυ με την εισαγωγη του καροτσερι....

στο τελευταιο τρακ εχει μπει ενα κομματι του Μπροουερ, επισης διασημου (στη κιθαρα ) συνθετη -καλα δεν εχουμε και πολλους, οπως τα αλλα οργανα , αυτος ισως να ειναι ο πιο γνωστος που εχει γραψει πληθωρα (καλων) εργων αλλα και κονσερτων για το οργανο-.
στο προτζεκτ κολλαει η συνθεση διοτι ειναι επισης εργο πανω σε ενα θεμα του Χατζιδακι, το νανουρισμα. και αυτο το εργο ειναι αφιερωμενο στην ερμηνευτρια.

ο ηχος της Ελενας αψεγαδιαστος, η ηχογραφηση καταπληκτικη στην μπις, η κιθαρα της η Ρομανιλος με μεγαλο δυναμικο ευρος, τα εργα σπουδαια επισης.

προτεινεται ανεπιφυλακτα, και οχι μονον στους γνωστες

View attachment 282167
Συμφωνώ απολύτως με τα γραφόμενά σου. Είμαι fan της Παπανδρέου, ειδικά δε από την εποχή που οικοδομούσα τη δισκοθήκη μου με έργα για κιθάρα. Ο τελευταίος αυτός δίσκος της είναι όπως τον περιγράφεις: εξαίρετες διασκευές απαιτητικής και εμπνευσμένης γραφής για την κιθάρα που, όμως, δεν εμποδίζουν να "ακούει" ο ακροατής και τις πρωτότυπες μελωδίες του Χατζηδάκι. Ερμηνεία πολύ υψηλού -και τεχνικού αλλά και εκφραστικού- επιπέδου και μία άψογη, πραγματικά audiophile SACD, παραγωγή της BIS.
Συνιστάται ανεπιφύλακτα και όχι μόνον στους συλλέκτες μουσικής για κιθάρα.
 

Μηνύματα
7.015
Reaction score
6.046
Ένα ιδιαίτερα ενδιαφέρον νέο CD με έργα Γάλλων συνθετών για βιολι και πιάνο (πρωτότυπα και μεταγραφές), ερμηνευμένα με εξαιρετικό στυλ και πάθος από δύο νέους σολίστ, ιδιαίτερα δραστήριους και στη Μουσική Δωματίου. Η παραγωγή της Γαλλικής Aparte είναι πρώτης τάξεως.
Το CD αυτό διακρίνεται, μεταξύ άλλων, για τις εξαιρετικά ενδιαφέρουσες μεταγραφές ορισμένων πολύ γνωστών και λίαν προκλητικών για μεταγραφή έργων, όπως το πανέμορφο ανωτέρω εκτεθέν, η Pavane pour une infante defunte του Ravel ως και η εκπληκτική Samba "Brazileira" του Milhaud από τη Σουίτα Scaramouche
 
Last edited:

Μηνύματα
7.015
Reaction score
6.046
Μετά τις ανωτέρω αναφερεθείσες "Παρισινές Νύκτες" (Nuits Parisiennes) με δύο νέους ταλαντούχους σολίστ και μία first class παραγωγή της Γαλλικής Aparte, ιδού μία άλλη εξαιρετική παραγωγή της ιστορικής πλέον Harmonia Mundi όπου μας φέρνει δύο φτασμένους Γάλλους σολίστες, τον τσελίστα Jean-Guihen Queyras και τον πιανίστα Alexandre Tharaud σε πρωτόγνωρες διασκευές έργων του σημαντικού Μπαρόκ συνθέτη και εξέχοντα σολίστ της Viola da Gamba Marin-Marais.
Το αποτέλεσμα είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρον αλλά και αποκαλυπτικό πως ακραιφνώς Μπαρόκ έργα μπορούν να ακουστούν..."φρέσκα" σε μοντέρνα όργανα.
Ανωτερώ μπορείτε να απολαύσετε ένα μικρό δείγμα...της δημιουργικής αυτής συνεργασίας.
 
Last edited:

Μηνύματα
7.015
Reaction score
6.046
Ως φαίνεται, οι Σονάτες για Πίανο (είτε στο Φορτεπιάνο είτε στο Grand Piano) αποτελούν, στην πιο πρόσφατη αυτή περίοδο, πεδίον δράσης (και ίσως και δόξης) λαμπρόν για νέους αλλά και ώριμους σολίστ του οργάνου...
Στο Φορτεπιάνο, ο πολύ έμπειρος και πραγματικά "ψημένος" στα ιστορικά όργανα Αμερικάνος fortepianist και μουσικολόγος Robert Levin περάτωσε την πλήρη έκδοση με όλες τις Σονάτες, παιγμένες -για πρώτη φορά on record- στο όργανο του συνθέτη (ένα Anton Walter του 1782) και σε μία πολύ προσεγμένη παραγωγή της γνωστής μας και σημαντικής Γερμανικής ECM.
Ο ίδιος ηχογράφησε και δύο πολύ σημαντικά Κοντσέρτα για Φορτεπιάνο, το 21ο σε Ντο μείζονα (Κ. 467) και το 24ο σε ντο ελάσσονα (Κ. 491) με την Ορχήστρα Ιστορικών Οργάνων Academy of Ancient Music υπό τον πολύ έμπειρο Βρετανό φορτεπιανίστα και αρχιμουσικό Richard Egarr, σε εξαιρετική παραγωγή της εταιρείας της Ορχήστρας (ΑΑΜ Records).
Στο Grand Piano δύο νέοι σολίστ από τις μείζονες σχολές της Ασίας, ο 24 χρονος Ιάπωνας Mao Fujita και η πιο έμπειρη 36χρονη Κορεάτισα Yeol Eum Son μας παρουσιάζουν τις δικές τους πλήρεις εκδόσεις, σε αξιόλογες παραγωγές, ο μεν Mao Fujita στην πολυεθνική Sony και η Yeol Eum Son στη Γαλλική Naive.
Ιδού ένα μικρό δείγμα της "τέχνης" του Ιάπωνα νεαρού σολίστ.
Και ένα δείγμα τους Κορεάτισας σολίστ όταν ήταν αρκετά πιο νέα...
Και ένα δείγμα του σπουδαίου Φορτεπιανίστα και μουσικολόγου Robert Levin about Mozart and how and on which instrument(s) his (keyboard) works should be played...
Θα ακολουθήσει συνέχεια με τις ongoing εκδόσεις...και τις μεμονωμένες εκδόσεις επίσης...
 
Last edited:

Μηνύματα
1.338
Reaction score
661
Θα ήθελα προτάσεις για το κοτσέρτο για τσέλο και ορχήστρα του Dvorak op. 104, σε βινύλιο για αγορά. Με ενδιαφέρει να είναι καλή εγγραφή και καλλιτεχνικά και ακουστικά. Ευχαριστώ εκ των προτέρων.
 

Μηνύματα
7.015
Reaction score
6.046
Θα ήθελα προτάσεις για το κοτσέρτο για τσέλο και ορχήστρα του Dvorak op. 104, σε βινύλιο για αγορά. Με ενδιαφέρει να είναι καλή εγγραφή και καλλιτεχνικά και ακουστικά. Ευχαριστώ εκ των προτέρων.
Μερικά Κοντσέρτα, ειδικά τα πιο ολίγα αλλά πολύ γνωστά για τσέλο, οι πλέον ειδικοί τα χαρακτηρίζουν με βάση τους σολίστ που τα έκαναν πλέον διάσημα και ούτως εμπεδώθηκαν στη μνήμη και την εκτίμηση του μεγάλου κοινού.
Π.χ., το Κοντσέρτο για τσέλο του Elgar λέγεται ότι είναι της...Jaqueline Du Pre ("είναι δικό της", όπως λένε ακόμη και οι σολίστ του οργάνου). Ούτως, το Κοντσέρτο για τσέλο του Dvorak είναι του Rostropovich par excellence! Το γεγονός ότι ήταν το "δικό του" Κοντσέρτο καταδεικνύεται και από τις πόσες φορές έχει ηχογραφήσει το έργο (πέραν από το πόσες αναρίθμητες φορές το έχει παίξει σε συναυλίες. Μία από αυτές είχα την τύχη να την παρακολουθήσω στο Ηρώδειο, τη δεκαετία του 70).
Από τις τόσες ηχογραφήσεις του στο εν λόγω έργο, η πλέον κλασική και ομολογουμένως άψογη και λίαν εμπνευσμένη σε κάθε λεπτομέρειά της, είναι εκείνη της δεκαετίας του 60, στη DG, με τη Φιλαρμονική Ορχήστρα του Βερολίνου υπό τη διεύθυνση του Karajan. Tο τοτε θρυλικό αυτό LP είχε για συμπλήρωμα μία απίστευτης δεξιοτεχνίας, ακρίβειας και ενθουσιώδους ερμηνείας εκτέλεση του επίσης εξαίρετου έργου του Tchaikowsky Variations on a Rococo Theme.
Το εν λόγω LP έχει επανεκδοθεί αλλά δεν υπάρχει, αυτή τη στιγμή, στην ελληνική αγορά. Υπάρχει, όμως, μία Limited Edition της Melodiya, για τα 50 της έτη, με το Κοντσέρτο για Τσέλο (μόνον), με τον Rostropovich και τη Συμφωνική Ορχήστρα της Ραδιοφωνίας της Μόσχας υπό τη Διεύθυνση του μεγάλου Ρώσου μαέστρου Gennady Rozhdestvensky (ηχογράφηση του 1972). Υπάρχει στο κατάστημα Opera Compact Disc (Ακαδημίας 57), στην τιμή των 24 Ευρώ.
Ως δεύτερη επίσης εξαίρετη εναλλακτική λύση, μπορείς να προασπαθήσεις να βρεις την σπουδαία ερμηνεία της Jaqueline du Pre με τη Συμφωνική Ορχήστρα του Σικάγο υπο τη Διεύθυνση του τότε συζύγου της και χαρισματικού μουσικού και μαέστρου Daniel Barenboim (σε Warner Classics).
Οι ανωτέρω δύο ηχογραφήσεις, ήτοι του Rostropovich με τον Karajan και της du Pre είναι εξαιρετικές ηχογραφήσεις, όπως τουλάχιστον τις γνώρισα όταν τις είχα σε LP αλλά και όταν τις απέκτησα και σε πολύ καλές επανεκδόσεις σε CD (ή και SACD). Η Limited Edition της Melodiya μου ελέχθη ότι ακούγεται εξαιρετικά.
 

Μηνύματα
1.338
Reaction score
661
Ευχαριστώ πολύ για τις πολύτιμες πληροφορίες σου. Εγώ στην προσωπική μου δισκοθήκη έχω την έκδοση της DG με τον Rostropovich και Karajan και Φιλαρμονική του Βερολίνου αλλά είναι αγγλική έκδοση του 1969. Επίσης έχω την έκδοση με τον Casals και την Czech Philarmonic Orchestra με τον Szell στην ΕΜΙ της σειράς The HMV Treasury, αγγλική εγγραφή του 1972 (η οποία μου ακούγεται μάλλον για μονοφωνική και δεν αναφέρει πουθενά αν είναι στερεο), καθώς και μία έκδοση της Heliodor πάλι με την Czech Philarmonic Orchestra μαέστρο τον Zdenek Macal και τσελίστα την Anja Trauer και αυτή αγγλική έκδοση. Η έκδοση του Rostropovich είναι ο κακός εαυτός της DG και δεν σου επιτρέπει να εκτιμήσεις τους θυσαυρούς Rostropovich, Karajan καθώς και την ορχήστρα (το πρόβλημα είναι ότι όλα τα έγχορδα μαζί και το cello είναι κακογραμμένα), η έκδοση με τον Casals έχει ένα καθαρότατο cello και σου επιτρέπει να απολαύσεις όλα τα έγχορδα απλά η ορχήστρα είναι σε διάταξη φάλαγγα κατ΄άνδρα. Η τελευταία της helliodor (παρακλάδι της DG) παραδόξως είναι αρκετά καλή.
'Εχεις άποψη για την έκδοση με τον Starker στην Mercury (Mercury Living Presence 35mm) με Dorati και την LSO?
 

Μηνύματα
7.015
Reaction score
6.046
Ευχαριστώ πολύ για τις πολύτιμες πληροφορίες σου. Εγώ στην προσωπική μου δισκοθήκη έχω την έκδοση της DG με τον Rostropovich και Karajan και Φιλαρμονική του Βερολίνου αλλά είναι αγγλική έκδοση του 1969. Επίσης έχω την έκδοση με τον Casals και την Czech Philarmonic Orchestra με τον Szell στην ΕΜΙ της σειράς The HMV Treasury, αγγλική εγγραφή του 1972 (η οποία μου ακούγεται μάλλον για μονοφωνική και δεν αναφέρει πουθενά αν είναι στερεο), καθώς και μία έκδοση της Heliodor πάλι με την Czech Philarmonic Orchestra μαέστρο τον Zdenek Macal και τσελίστα την Anja Trauer και αυτή αγγλική έκδοση. Η έκδοση του Rostropovich είναι ο κακός εαυτός της DG και δεν σου επιτρέπει να εκτιμήσεις τους θυσαυρούς Rostropovich, Karajan καθώς και την ορχήστρα (το πρόβλημα είναι ότι όλα τα έγχορδα μαζί και το cello είναι κακογραμμένα), η έκδοση με τον Casals έχει ένα καθαρότατο cello και σου επιτρέπει να απολαύσεις όλα τα έγχορδα απλά η ορχήστρα είναι σε διάταξη φάλαγγα κατ΄άνδρα. Η τελευταία της helliodor (παρακλάδι της DG) παραδόξως είναι αρκετά καλή.
'Εχεις άποψη για την έκδοση με τον Starker στην Mercury (Mercury Living Presence 35mm) με Dorati και την LSO?
Περιέργως πως τα LPs που είχα πολλά έτη πριν (Γερμανική DG & Αγγλική ΕΜΙ της du Pre) ήσαν εξαιρετικής απόδοσης. Στη CD μορφή τους, κατάφερα να βρω τον Rostropovich/Karajan σε SACD από την Ιαπωνική Universal και, προσφάτως, την du Pre στο μεγάλο κουτί της με όλες της ηχογραφήσεις της στην ΕΜΙ/Warner, όπου είχαν κάνει μία εξαιρετική remastered έκδοση σε 192ΗΖ/24bit.
Από τις άλλες εκδόσεις που κυκλοφορούν σε CD & SACD, η πιο εντυπωσιακή, σε demonstration quality SACD format, είναι εκείνη με τον Wispelwey και μαέστρο τον Ivan Fischer, σε Channel Classics.
Την ηχογράφηση του Starker δεν την απέκτησα ποτέ, αλλά όσοι την είχαν σε LP είχαν μόνον καλά λόγια να πουν. Είχε κυκλοφορήσει και σε SACD. Πάντως, δεν νομίζω να έχει κυκλοφορήσει σε νέας έκδοσης LP.
Εάν επιθυμείς νέας κυκλοφορίας Βινύλιο, θα πρέπει να επιχειρήσεις ή τον Rostropovich/Karajan, στη νέα επανέκδοση Βινυλίου της DG, ή της Du Pre/Barenboim, στη νέα επανέκδοση σε βινύλιο της Warner.
Το πολύ καλό κατάστημα στη Στοά της Όπερας (Ακαδημίας 57), η "Μουσική Προσφορά", πιστεύω ότι μπορεί να στα παραγγείλει για λογαριασμό σου εάν δεν θέλεις να τα πάρεις απευθείας από το εξωτερικό.
 

Μηνύματα
7.015
Reaction score
6.046
Ως φαίνεται, οι Σονάτες για Πίανο (είτε στο Φορτεπιάνο είτε στο Grand Piano) αποτελούν, στην πιο πρόσφατη αυτή περίοδο, πεδίον δράσης (και ίσως και δόξης) λαμπρόν για νέους αλλά και ώριμους σολίστ του οργάνου...
Στο Φορτεπιάνο, ο πολύ έμπειρος και πραγματικά "ψημένος" στα ιστορικά όργανα Αμερικάνος fortepianist και μουσικολόγος Robert Levin περάτωσε την πλήρη έκδοση με όλες τις Σονάτες, παιγμένες -για πρώτη φορά on record- στο όργανο του συνθέτη (ένα Anton Walter του 1782) και σε μία πολύ προσεγμένη παραγωγή της γνωστής μας και σημαντικής Γερμανικής ECM.
Ο ίδιος ηχογράφησε και δύο πολύ σημαντικά Κοντσέρτα για Φορτεπιάνο, το 21ο σε Ντο μείζονα (Κ. 467) και το 24ο σε ντο ελάσσονα (Κ. 491) με την Ορχήστρα Ιστορικών Οργάνων Academy of Ancient Music υπό τον πολύ έμπειρο Βρετανό φορτεπιανίστα και αρχιμουσικό Richard Egarr, σε εξαιρετική παραγωγή της εταιρείας της Ορχήστρας (ΑΑΜ Records).
Στο Grand Piano δύο νέοι σολίστ από τις μείζονες σχολές της Ασίας, ο 24 χρονος Ιάπωνας Mao Fujita και η πιο έμπειρη 36χρονη Κορεάτισα Yeol Eum Son μας παρουσιάζουν τις δικές τους πλήρεις εκδόσεις, σε αξιόλογες παραγωγές, ο μεν Mao Fujita στην πολυεθνική Sony και η Yeol Eum Son στη Γαλλική Naive.
Ιδού ένα μικρό δείγμα της "τέχνης" του Ιάπωνα νεαρού σολίστ.
Και ένα δείγμα τους Κορεάτισας σολίστ όταν ήταν αρκετά πιο νέα...
Και ένα δείγμα του σπουδαίου Φορτεπιανίστα και μουσικολόγου Robert Levin about Mozart and how and on which instrument(s) his (keyboard) works should be played...
Θα ακολουθήσει συνέχεια με τις ongoing εκδόσεις...και τις μεμονωμένες εκδόσεις επίσης...
Σε συνέχεια των νέων εκδόσεων με τις Σονάτες για Πιάνο του Mozart, σήμερα σας παραθέτω τις εξής από αυτές που είναι σε εξέλιξη και ορισμένες μεμονωμένες εκδόσεις:
- Ο πολύ έμπειρος και δεινός Εγγλέζος πιανίστας Peter Donohoe συμπλήρωσε τον κύκλο με όλες τις Σονάτες με τον 6ο τόμο (Vol. 6), στην πολύ αξιόλογη παραγωγή της Βρετανικής Somm. Στον τελευταίο αυτόν τόμο περιλαμβάνονται οι Σονάτες υπ'αριθ. 14, Κ. 457 (η πολύ σημαντική σε ντο ελάσσονα) μαζί με τη μοναδικής έμπνευσης και μουσικής ευρηματικότητας Φαντασία σε ντο ελάσσονα, Κ. 475 καθώς και οι Σονάτες Νοs. 4 (σε Μι ύφεση μείζονα, Κ. 282) & 16 (σε Ντο μείζονα, Κ. 545).
- Αντίθετα, η Καναδή επίσης λίαν έμπειρη και εξαίρετη σολίστ του οργάνου Angela Hewitt ξεκίνησε τον δικό της κύκλο με όλες τις Σονάτες, με τον πρώτο τόμο στη σειρά, ένα διπλο CD με τις πρώτες κατά σειρά 7 Σονάτες (Κ.279-284 & 309), στην όπως δύναται κανείς να αναμένει υψηλής ποιότητας παραγωγή της Αγγλικής Hyperion. Από πιανιστικής πλευράς μία άψογη ερμηνεία, αρκούντως προσωπική...
- O Λουξεμβούργιος αρκετά ώριμος πιανίστας Jean Muller έφτασε στον τέταρτο τόμο της δικής του σειράς, με μία εξαίρετη παραγωγή της Γερμανικής Hänssler και αντίστοιχη πολύ ικανοποιητική ερμηνεία στις Σονάτες Νο. 7 (σε Ντο μείζονα, Κ.309), 13 (σε Σι ύφεση μείζονα, Κ.333) & 15 (σε Φα μείζονα, Κ.533/494).
-Στον δικό του κύκλο, ο Γερμανός λίαν αξιόλογος, καίτοι λίγο γνωστός (τουλάχιστον δισκογραφικά), πιανίστας Michael Wessel, στο δεύτερο CD της σειράς του, το οποίο χαρακτηρίζεται ως Vol 4, περιέχει τις Σονάτες Νο. 10-12 (κ. 330-332) και τιτλοφορείται...Mozart the Poet (!), σε μία υψηλου audiophile παραγωγή της σπουδαίας Γερμανικής Ars Produktion.
Από τις μεμονωμένες εκδόσεις θεωρώ ότι αξίζει να αναφερθεί ο πολύ ενδιαφέρων δίσκος της Ρωσίδας σολίστ Elena Bashkirova, σε εξαίρετη παραγωγή της Γερμανικής Avi-music. Στο πολύ αξιόλογο και από ερμηνευτικής πλευράς αυτό CD περιλαμβάνονται δύο Σονάτες, οι Νο. 13 (σε Σι ύφεση μειζονα, Κ.333) και η πολύ σπουδαία Νο.14 (σε ντο ελκάσσονα, Κ.457), δύο Φαντασίες, η Κ. 397 (σε ρε ελάσσονα) και η πολύ σημαντική Κ. 475 (σε ντο ελάσσονα) και μία διασκευή της τελευταίας κίνησης του Κουιντέτου γα Κλαρινέτο για σόλο πιάνο.
Πολύ υλικό για να διαλέξει κανείς...αλλά, για ένα τέτοιο ρεπερτόριο...the more the merrier...
 

Μηνύματα
148
Reaction score
209
Yunchan Lim - Live from The Cliburn - Liszt Transcendental Etudes (Live) (2023).jpg


O <υπερβατικός> αυτός Κορεάτης κέρδισε πέρυσι σε ηλικία 18 ετών τον διεθνή διαγωνισμό πιάνου van Cliburn στο Τέξας. Η ηχογράφηση της Steinway & Sons είναι ζωντανή και έγινε κατά τον διαγωνισμό.
Δεν είναι που είναι ο νεότερος που κέρδισε τον διαγωνισμό είναι ο ωραίος του ήχος. Η ταχύτητα στο παίξιμο δεν τον εμποδίζει να γίνεται τρυφερός ή λυρικός.

 

Μηνύματα
7.015
Reaction score
6.046
View attachment 298787

O <υπερβατικός> αυτός Κορεάτης κέρδισε πέρυσι σε ηλικία 18 ετών τον διεθνή διαγωνισμό πιάνου van Cliburn στο Τέξας. Η ηχογράφηση της Steinway & Sons είναι ζωντανή και έγινε κατά τον διαγωνισμό.
Δεν είναι που είναι ο νεότερος που κέρδισε τον διαγωνισμό είναι ο ωραίος του ήχος. Η ταχύτητα στο παίξιμο δεν τον εμποδίζει να γίνεται τρυφερός ή λυρικός.

No wonder!..H Δημοκρατία της Κορέας ανταγωνίζεται, με τον πιο εμφατικό τρόπο, τους Ασιάτες σολιστ του οργάνου, ξεπερνώντας πλέον, τουλάχιστον σε αριθμό, τους Κινέζους και τους Ιάπωνες.
Ο εν λόγω Lim έρχεται σε άμεση συνέχεια του πολλά υποσχόμενου πριν από ολίγα έτη συμπατριώτη του Cho Seong-Jin (στην Κίνα και την Κορέα τα επώνυμα προηγούνται των ονομάτων), ενώ δεν θα πρέπει να παραβλέψουμε και τους/τις:
- Son Yeol Eum (πλεόν πρόσφατη παραγωγή της ο πλήρης κύκλος με τις Σονάτες του Mozart).
- Sunwoo Yekwon (επίσης πρώτο βραβείο στο Διαγωνισμό van Cliburn του 2017).
- Ο συνεπώνυμος και protege' της μεγάλης Martha Argerich Lim Dong-Hyek (με μερικά εξαιρετικά CDs σε έργα Chopin, Schubert & Rachmaninov)
- Ο πολύ αξιόλογος Kim Sunwook (με πολύ υψηλού επιπέδου παραγωγές στην Accentus, σε κορυφαία έργα Beethoven, Franck & Brahms).
- H πολύ ενδιαφέρουσα Klara Min (με αξιόλογη δισκογραφία σε διάφορες εταιρείες και με έργα των κυριοτέρων συνθετών για πιάνο)
Και ο πρώτος διδάξας, αρκετά έτη πριν, ο σπουδαίος Paik Kun-Woo, με μία ξεχωριστή, πλούσια και λίαν αξιοπρόσεκτη δισκογραφία.
Τέλος, ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει ότι, και εφέτος, στο Διαγωνσμό Νέων van Cliburn (International Youth Competition van Cliburn) το πρώτο βραβείο το κέρδισε έτερος Νοτιοκορεάτης, ο 15χρονος Hong Seokyoung!
 

Μηνύματα
7.015
Reaction score
6.046
Απολαύστε αυτήν τη θαυμαστή Σονάτα (σε Σολ μείζονα, Κ.455) του μοναδικού Domenico Scarlatti, σε μία πλέον θαυμαστή ερμηνεία από ίσως την πλέον άρτια και εξόφθαλμα εκπληκτική πιανίστα, the amazing Wang Yuza. Είναι απίστευτη η ευκολία που δείχνει στο παίξιμο μίας αρκούντως απαιτητικής με πολύ γρήγορο τέμπο Σονάτα και είναι "χάρμα οφθαλμών" να παρακολουθεί κανείς τα εκπληκτικά δαχτυλά της πόσο..."εύγλωττα" κινούνται στα πλήκτρα του οργάνου.
The essence of Music and of playing the piano in a bit more than two minutes!
 
Last edited:

Μηνύματα
148
Reaction score
209
Η εξαίρετη Yuja Wang είναι σήμερα μια superstar στον χώρο της κλασσικής μουσικής. Πλησιάζει σε δημοφιλία (μάλλον δεν φθάνει) τον λίαν επικοινωνιακό συμπατριώτη της ταλαντούχο Lang Lang ο οποίος ειρήσθω εν παρόδω δεν με ικανοποίησε στις Goldberg.
Την έχω απολαύσει τόσο στις σονάτες του Brahms με τον Καβάκο όσο και στο προσωπικό Berlin Recital (εξαιρετική 8η σονάτα Prokofiev) και σε άλλα ατομικά ρεσιτάλ . Η μόνη εξαίρεση ίσως ήταν η συνεργασία της με τον τσελίστα Gautier Capucon στις σονάτες των Frank και Chopin που δεν μου φάνηκε τόσο ταιριαστή.

Εκεί που μου άρεσε ιδιαίτερα είναι σε σύγχρονα έργα όπως στου Αμερικανού John Adams-Must the devil have all good tunes?. Ένα έργο που μοιάζει με μια σύγχρονη εκδοχή πίανο κονσέρτου του Prokofiev αν είχε γεννηθεί Αμερικανός.

Eδώ μπορείτε να θαυμάσετε την ευτυχή καλλιτεχνική συνάντηση του γηραιού Claudio Abbado, με την νεότατη Yuja Wang στο τρίτο πιάνο κονσέρτο του Prokofiev στην Λουκέρνη το 2009.


Φυσικά αναντικατάστατη είναι και σε έργα που έχουν γραφεί για αυτή όπως τα Jazzy πίανο κονσέρτα του Teddy Adams στο Yuja Wang- The American Project.

Παραθέτω φωτογραφία με τα χέρια της που βοηθούν στην τεχνική της δεξιότητα. Τώρα αν στην φωτογραφία φαίνεται ότι της αρκεί μια χειραποσκευή για τα ταξίδια είναι δικό της θέμα.

YujaWang-.jpg
 

Μηνύματα
148
Reaction score
209
......

Eδώ μπορείτε να θαυμάσετε την ευτυχή καλλιτεχνική συνάντηση του γηραιού Claudio Abbado, με την νεότατη Yuja Wang στο τρίτο πιάνο κονσέρτο του Prokofiev στην Λουκέρνη το 2009.

........
Το βίντεο αυτό μου θύμισε την τελευταία συναυλία του Karajan με τον 17χρονο Evgeni Kissin στο Βερολίνο. Ο νεαρός Kissin βοηθά τον Karajan να ανέβει στην σκηνή . Παρά την άρνηση των γιατρών είχε πάρει ειδική φαρμακευτική αγωγή για να τα βγάλει πέρα. Ήξερε ότι ήταν η τελευταία του συναυλία.

 
  • Like
Reactions: TGD

Μηνύματα
7.015
Reaction score
6.046
Η εξαίρετη Yuja Wang είναι σήμερα μια superstar στον χώρο της κλασσικής μουσικής. Πλησιάζει σε δημοφιλία (μάλλον δεν φθάνει) τον λίαν επικοινωνιακό συμπατριώτη της ταλαντούχο Lang Lang ο οποίος ειρήσθω εν παρόδω δεν με ικανοποίησε στις Goldberg.
Την έχω απολαύσει τόσο στις σονάτες του Brahms με τον Καβάκο όσο και στο προσωπικό Berlin Recital (εξαιρετική 8η σονάτα Prokofiev) και σε άλλα ατομικά ρεσιτάλ . Η μόνη εξαίρεση ίσως ήταν η συνεργασία της με τον τσελίστα Gautier Capucon στις σονάτες των Frank και Chopin που δεν μου φάνηκε τόσο ταιριαστή.

Εκεί που μου άρεσε ιδιαίτερα είναι σε σύγχρονα έργα όπως στου Αμερικανού John Adams-Must the devil have all good tunes?. Ένα έργο που μοιάζει με μια σύγχρονη εκδοχή πίανο κονσέρτου του Prokofiev αν είχε γεννηθεί Αμερικανός.

Eδώ μπορείτε να θαυμάσετε την ευτυχή καλλιτεχνική συνάντηση του γηραιού Claudio Abbado, με την νεότατη Yuja Wang στο τρίτο πιάνο κονσέρτο του Prokofiev στην Λουκέρνη το 2009.


Φυσικά αναντικατάστατη είναι και σε έργα που έχουν γραφεί για αυτή όπως τα Jazzy πίανο κονσέρτα του Teddy Adams στο Yuja Wang- The American Project.

Παραθέτω φωτογραφία με τα χέρια της που βοηθούν στην τεχνική της δεξιότητα. Τώρα αν στην φωτογραφία φαίνεται ότι της αρκεί μια χειραποσκευή για τα ταξίδια είναι δικό της θέμα.

View attachment 299067
Αναμφισβήτητα, σχεδόν όλα τα CDs της διακρίνονται πρωτίστως για την άμεμπτη, εξόφθαλμη και σχεδόν "εκκωφαντική" της δεξιοτεχνία. Προσωπικά, την έχω δει σε έργο εξαιρετικής δεξιοτεχνίας, το Κοντσέρτο του Ραβέλ σε Σολ μείζονα. Παρά την αρκετά εκφραστική της ερμηνεία στο πολύ αισθαντικό αργό μέρος, οι δύο γρήγορες και λίαν δεξιοτεχνικές κινήσεις την επεσκίασαν...
Πάντως, κάποιοι πιο τυχεροί την έχουν δει και σε πιο "ουσιαστικά" έργα, μεταξύ αυτών και στη Hammerklavier του Beethoven, και μου δήλωσαν εμφατικά ότι η ερμηνεία της ήταν ικανοποιητική ακόμη και στην εξαιρετικά απαιτητική, κυρίως από εκφραστικής απόψεως, αργή κίνηση του τιτάνιου αυτού έργου.
Πάντως, για μένα (και όχι μόνον), η απαράμιλλη δεξιοτεχνία της είναι αυτή που την ξεχωρίζει κατά τρόπο μοναδικό και καθηλωτικό. Εξαίρετο παράδειγμα η Toccata του Prokofiev, όπως την ερμηνευσε στο Φεστιβάλ της Λουκέρνης το 2018, σε μία συναυλία της Φιλαρμονικής του Βερολίνου. Είναι ενδιαφέρον να παρατηρήσει κανείς τις αντιδράσεις των μουσικών κατά και μετά την εκτέλεση της Toccata.
(Press to watch it on Youtube).
 
Last edited:
  • Like
Reactions: TGD

Μηνύματα
7.015
Reaction score
6.046
H Warner Classics λίαν προσφάτως κυκλοφόρησε ένα θαυμάσιο σαν άκουσμα CD με αυτές τις τρεις νεές αλλά λίαν ικανές σολίστ, υποστηριζόμενες από το Ίδρυμα του (διάσημου πλέον) Γάλλου τσελίστα Gautier Capucon.
Πρόκειται για την Ιταλίδα παινίστα Martina Consonni, τη Γαλλίδα βιολονίστα Sarah Jegou-Sageman και την Κορεάτισα τσελίστα You Jeein, οι οποίες ερμηνεύουν ένα έργο η κάθε μία για να δείξει το...τάλεντό της. Ούτως η τσελίστα έχει διαλέξει τη Σονάτα του Fr. Poulenc, η βιολονίστα την Πρώτη Σονάτα για βιολί και πιάνο του Σούμαν, η Πιανίστα το έργο Papillons (Op.2) του ίδιου συνθέτη και οι τρεις μαζί ερμηνεύουν το εξαίρετο μουσικά Πρώτο Τρίο (σε σολ ελάσσονα) της Γαλλίδας συνθέτη Chaminade, από οπου και το ανωτέρω βίντεο (όπου ερμηνεύεται η τελευταία κίνηση, ένα Allegro molto agitato).
 
Last edited:


Μηνύματα
442
Reaction score
561
Είναι Καταπληκτική ...

Το θέμα άλλο είναι, πως και γιατί, προωθούν τον λανκλανκ.

Για αυτο το επίπεδο , την πιανιστική ελίτ, πιο σούπα παίξιμο και να θες να βρεις, δε βρίσκεις
 

Μηνύματα
7.015
Reaction score
6.046
Είναι Καταπληκτική ...

Το θέμα άλλο είναι, πως και γιατί, προωθούν τον λανκλανκ.

Για αυτο το επίπεδο , την πιανιστική ελίτ, πιο σούπα παίξιμο και να θες να βρεις, δε βρίσκεις
Ο Lang Lang έχει πατέρα έναν σπουδαίο σολίστ του πλεόν σημαντικού για την Κινεζική Μουσική οργάνου, του erhu (το βασικό Κινεζικό έγχορδο). H στενή σχέση τους κράτησε τον φιλόδοξο κατά τα άλλα ταλαντούχο νεαρό πιανίστα να παραμείνει Κινέζος, ενώ ταυτόχρονα έκτιζε την μάλλον εύκολα αναπτυσσόμενη διεθνή καρίερα του. Ούτως, κατάφερε να έχει την πλήρη στήριξη του Κινεζικού κράτους (με ό,τι αυτό συνεπάγεται) και τη διεθνή του αναγνώριση μέσω των γραφείων και εταιρειών που τον αντιπροσωπεύουν. Επίσης, αντιλαμβανόμενος πόσο "σκληρός" είναι ο ανταγωνισμός στο καθαρά Κλασικό πεδίο, δεν δίστασε να μεταβεί και σε cross over ρεπερτόριο και να μεταβληθεί σε ένα είδος "Pop star" της Κλασικής Μουσικής.
Αντίθετα, η Wang Juza, καίτοι και αυτή προέρχεται από μουσική και καλλιτεχνική οικογένεια (ο πατέρας της έπαιζε Κινεζικά κρουστά, ενώ η μητέρα της υπήρξε αρκετά γνωστή χορεύτρια), επέλεξε την καθαρή κλασική οδό της σολίστ, έχουσα επίγνωση των εκπληκτικών δυνατοτήτων της. Ουδόλως ενδιαφέρθηκε για την προώθηση της Κινεζικής Κλασικής ή και Παραδοσιακής Μουσικής (όπως κάνει ο Lang Lang σε ουκ ολίγες συναυλίες αλλά και δίσκους του) και, μόλις της εδόθη η ευκαιρία μετέβη στη Νέα Υόρκη που διαμένει εκεί τα τελευταία 12 έτη περίπου.
Ως εκ τούτου, η Wang Yuza βασίζεται μόνον στα Γραφεία και την δισκογραφική εταιρεία (D.G.), που την αντιπροσωπεύουν, για την όποια προβολή της, όπως συμβαίνει με την πληθώρα άλλων Δυτικών σολίστ του οργάνου. Είναι πολύ συνεπής στο ρεπερτόριο της και η μόνη της "διαφοροποίηση" έγκειται στις συχνά "αντικομφορμιστικές" ενδυματολογικές της επιλογές.
 

Μηνύματα
1.063
Reaction score
737
H Ιούτσα είναι μια θεά σε όλα τα επίπεδα και ο Λάνγκ ένας δημοσιοσχετίστας καραγκιόζης ... δεν την φτάνει ούτε στο μικρό της δαχτυλάκι .... επειδή έχω πολλούς Κινέζους συνεργάτες, γνωρίζω ότι τα παιδιά τους, σχεδόν όλα, σπουδάζουν πιάνο ... εάν δείτε απλά πεντάχρονα παιδάκια, σε βίντεο, που μου στέλνουν , θα καταλάβετε γιατί τα επόμενα χρόνια θα έχουμε όλο και περισσότερες Ιούτσες ....
Είναι πολύ συνεπής στο ρεπερτόριο της και η μόνη της "διαφοροποίηση" έγκειται στις συχνά "αντικομφορμιστικές" ενδυματολογικές της επιλογές.

Μια χαρά είναι και τα ντυσίματα της ... νέα κοπέλα και κουκλίτσα είναι, με επίγνωση των δυνατοτήτων της ... κάνει και λίγο την πλάκα της ..
 


Τελευταια Μηνυματα

Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.608
Μηνύματα
2.867.803
Members
37.939
Νεότερο μέλος
geo kok
Top