Νέο Sub και εγώ

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.395
Reaction score
125.558
Κατ'αρχας η τοποθέτηση.

Όταν έχεις 1 σαμπ, η μοναδική θέση που μπορεί να μπει είναι στη θέση του κεντρικού ηχείου, άντε και λίγο πιο πίσω, να ακουμπήσει τοίχο.

Μη ρωτάς το γιατί, έχει εξηγηθεί και είναι μακροσκελές το θέμα.

Μετά χρειάζεται να εφαρμοστεί κρος μεταξύ δορυφόρων και σαμπ. Τυπικά επιλέγουμε τους 80 κύκλους. Το γιατί, δεν είναι του παρόντος να εξηγηθεί.

Άρα κρος στο σαμπ, κρος και στους δορυφόρους.

Μετά φτιάχνουμε τη στάθμη, να είναι όμοια μεταξύ σαμπ και δορυφόρων, και τη φτιάχνουμε με τόνο στο σημείο κρος. Θα πρέπει το άθροισμα της στάθμης των δορυφόρων να ισούται με τη στάθμη του σαμπ, και φυσικά να υπάρχει ομοιότητα στάθμης μεταξύ κάθε δορυφόρου και σαμπ.

Μετά φτιάχνουμε τη φάση μεταξύ σαμπ και δορυφόρων, με τόνο στους 80 κύκλους, στο σημείο κρος. Έχει αναφερθεί ο τρόπος, κυνηγάμε την μέγιστη ακύρωση και μετά αντιστρέφουμε τη φάση στο σαμπ.

Μετά κάνουμε μέτρηση απόκρισης με μικρόφωνο στη θέση ακρόασης και πέριξ αυτής, και εφαρμόζουμε ισοστάθμιση και την αναγκαία ταργκετ κερβ.

Μετά καθόμαστε και ακούμε.

Έχει και συνέχεια, αν είσαι "περίεργος"...
 

Vakis2000

Κλιψ κλαψ
Μηνύματα
7.036
Reaction score
8.060
Μάλιστα,
Η διευκρίνιση απόλυτα αποδεκτή και ευχαριστώ για τον κόπο σου!
Θα κοιτάξω να το τακτοποιήσω, και να ακολουθήσω γράμμα γράμμα τις σημειώσεις σου!
Δεν έχω την κατάλληλη εμπειρία στο θέμα.

Ήδη έχω προσέξει ότι τα chario όταν ήταν παρέα με τον marantz έπαιζαν πολύ καλά σαν small αποκοπή στους 80 (με την αυτόματη ισοστάθμιση του marantz). Επίσης ο λόγος που σε άλλο σημείο του site ζητώ καλώδια rca είναι αυτός: Της ισοστάθμισης και της αποκοπής!

Ευχαριστώ και πάλι! :drinks:
 
Last edited:

Shepherd

Μόνιμος
Μηνύματα
4.720
Reaction score
10.535
Κατ'αρχας η τοποθέτηση.

Όταν έχεις 1 σαμπ, η μοναδική θέση που μπορεί να μπει είναι στη θέση του κεντρικού ηχείου, άντε και λίγο πιο πίσω, να ακουμπήσει τοίχο.

Μη ρωτάς το γιατί, έχει εξηγηθεί και είναι μακροσκελές το θέμα.

Μετά χρειάζεται να εφαρμοστεί κρος μεταξύ δορυφόρων και σαμπ. Τυπικά επιλέγουμε τους 80 κύκλους. Το γιατί, δεν είναι του παρόντος να εξηγηθεί.

Άρα κρος στο σαμπ, κρος και στους δορυφόρους.

Μετά φτιάχνουμε τη στάθμη, να είναι όμοια μεταξύ σαμπ και δορυφόρων, και τη φτιάχνουμε με τόνο στο σημείο κρος. Θα πρέπει το άθροισμα της στάθμης των δορυφόρων να ισούται με τη στάθμη του σαμπ, και φυσικά να υπάρχει ομοιότητα στάθμης μεταξύ κάθε δορυφόρου και σαμπ.

Μετά φτιάχνουμε τη φάση μεταξύ σαμπ και δορυφόρων, με τόνο στους 80 κύκλους, στο σημείο κρος. Έχει αναφερθεί ο τρόπος, κυνηγάμε την μέγιστη ακύρωση και μετά αντιστρέφουμε τη φάση στο σαμπ.

Μετά κάνουμε μέτρηση απόκρισης με μικρόφωνο στη θέση ακρόασης και πέριξ αυτής, και εφαρμόζουμε ισοστάθμιση και την αναγκαία ταργκετ κερβ.

Μετά καθόμαστε και ακούμε.

Έχει και συνέχεια, αν είσαι "περίεργος"...
Δεν το κάνουμε κάπου sticky, γιατί σε καμια βδομάδα πάλι κάποιος θα ρωτάει.
 


Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Κατ'αρχας η τοποθέτηση.

Όταν έχεις 1 σαμπ, η μοναδική θέση που μπορεί να μπει είναι στη θέση του κεντρικού ηχείου, άντε και λίγο πιο πίσω, να ακουμπήσει τοίχο.

Μη ρωτάς το γιατί, έχει εξηγηθεί και είναι μακροσκελές το θέμα.

Μετά χρειάζεται να εφαρμοστεί κρος μεταξύ δορυφόρων και σαμπ. Τυπικά επιλέγουμε τους 80 κύκλους. Το γιατί, δεν είναι του παρόντος να εξηγηθεί.

Άρα κρος στο σαμπ, κρος και στους δορυφόρους.

Μετά φτιάχνουμε τη στάθμη, να είναι όμοια μεταξύ σαμπ και δορυφόρων, και τη φτιάχνουμε με τόνο στο σημείο κρος. Θα πρέπει το άθροισμα της στάθμης των δορυφόρων να ισούται με τη στάθμη του σαμπ, και φυσικά να υπάρχει ομοιότητα στάθμης μεταξύ κάθε δορυφόρου και σαμπ.

Μετά φτιάχνουμε τη φάση μεταξύ σαμπ και δορυφόρων, με τόνο στους 80 κύκλους, στο σημείο κρος. Έχει αναφερθεί ο τρόπος, κυνηγάμε την μέγιστη ακύρωση και μετά αντιστρέφουμε τη φάση στο σαμπ.

Μετά κάνουμε μέτρηση απόκρισης με μικρόφωνο στη θέση ακρόασης και πέριξ αυτής, και εφαρμόζουμε ισοστάθμιση και την αναγκαία ταργκετ κερβ.

Μετά καθόμαστε και ακούμε.

Έχει και συνέχεια, αν είσαι "περίεργος"...
Μάλιστα,
Η διευκρίνιση απόλυτα αποδεκτή και ευχαριστώ για τον κόπο σου!
Θα κοιτάξω να το τακτοποιήσω, και να ακολουθήσω γράμμα γράμμα τις σημειώσεις σου!
Δεν έχω την κατάλληλη εμπειρία στο θέμα.

Ήδη έχω προσέξει ότι τα chario όταν ήταν παρέα με τον marantz έπαιζαν πολύ καλά σαν small αποκοπή στους 80 (με την αυτόματη ισοστάθμιση του marantz). Επίσης ο λόγος που σε άλλο σημείο του site ζητώ καλώδια rca είναι αυτός: Της ισοστάθμισης και της αποκοπής!

Ευχαριστώ και πάλι! :drinks:
Ναι αλλα και καποιος να το μεταφρασει! Τα κινεζικα πιο ευκολα φαινονται
:roflmao:
Καταρχάς,στη σελίδα 10 από τις παρακάτω οδηγίες χρήσης για το Τ10S ADAM υπάρχει ένα ωραίο σχεδιάγραμμα που υποδεικνύει τις βέλτιστες θέσεις εντός μικρού χώρου για μονό sub:

Δεύτερον,τα Chario Cygnus του ενδιαφερομένου δεν μπορούν να διαχειριστούν ικανοποιητικώς από μόνα τους ολόκληρη τη δεύτερη οκτάβα.Γι αυτό και γίνεται υποχρεωτικόν το κροσάρισμά τους, κατά τρόπον ώστε να υποχωρεί η δική τους απόκριση κάτω των 80 Hz.

Τρίτον,η πράξη του κροσαρίσματος παρά τα εγγενή της πλεονεκτήματα γεννά και αναπόφευκτα πρόσθετα ζητούμενα.
Δεν γίνεται να υπάρχει αισθητή ανισορροπία στάθμης ανάμεσα σε sub και δορυφόρους.Σε αντίθετη περίπτωση το sub αρχίζει να ξεχωρίζει εντός του δωματίου ή να μη συμβάλλει αρκετά στην απόκριση και αυτό βλάπτει την αληθοφάνεια στο άκουσμα.

Τέταρτον,δεν γίνεται επίσης να έρχεται η ενέργεια από το sub με αισθητή καθυστέρηση στη θέση ακρόασης ως προς τους δορυφόρους.Διότι τότε εντείνονται τα φαινόμενα group delay που βλάπτουν σοβαρά την πειστική απόδοση των δυναμικών αντιθέσεων.Καμία ρύθμιση δεν μπορεί να επιταχύνει ένα sub.Οπότε χρειάζεται είτε να ισχύει μικρότερη - και μη αντιληπτή στην πράξη - καθυστέρηση χάρη στην ευνοϊκή τοποθέτηση ως προς τους δορυφόρους,είτε να τοποθετηθούν πολλαπλές μονάδες σε διάφορες θέσεις ανήκουσες σε κοινό κανάλι που θα έδιναν μια εκτεταμένη χωρική αίσθηση με ομαλοποιημένη απόκριση,είτε να εφαρμοστεί λογισμικό τύπου DSP που θα καθυστερούσε τους δορυφόρους έναντι του sub.Το τελευταίο απαιτεί συνήθως κι επεξεργασία του όλου σήματος σε ψηφιακό πεδίο προτού επαναφερθεί εκείνο στο αναλογικό.

Πέμπτον,χρειάζεται ούτως ή άλλως πλήθος ξεχωριστών και τακτοποιημένων sub πρωτίστως για να ομαλοποιηθεί η απόκριση σε διάφορες θέσεις και δευτερευόντως για την ικανότητα να επιτευχθεί δεδομένη στάθμη με μικρότερη καταπόνηση και παραμορφώσεις από τις επιμέρους μονάδες.
 
Last edited:

Vakis2000

Κλιψ κλαψ
Μηνύματα
7.036
Reaction score
8.060
Κατ αρχάς σήμερα έκανα σύνδεση (πρόχειρη προς το παρόν), για αποκοπή. Το ρύθμισα στους 80 κύκλους και πραγματικά υπάρχει βελτίωση. Ακόμη και τα ηχεία πλέον δουλεύουν καλύτερα, όπως και ο τελικός.
Μένει να προμηθευτώ καλύτερα καλώδια, και να παίξω λίγο με τον χώρο σύμφωνα με τις παραπάνω οδηγίες.
Από αύριο λοιπόν τα νεώτερα.
 


Diylover

Φτιάχτε ενεργά!!!
Μηνύματα
677
Reaction score
1.981
Να συνεισφέρω την μικρή εμπειρία και έχω και εγώ. Το ένα sub για εμένα είναι τις περισοτερες φορές καλύτερο από κανένα. Απλά αποκαλύπτει ένα κόσμο που πριν δεν υπήρχε ή αν υπήρχε ήταν τόσο ριγμένος και ζορισμένος που δεν... έπειθε.

Τώρα σαφώς όσα περισσότερα sub βάζεις στο χώρο (ΣΩΣΤΑ ρυθμισμενα) τόσο καλύτερη αίσθηση παίρνεις. Μιλάμε για άλλο γέμισμα όσο βάζεις μονάδες, και άλλη ανεση. Επειδή μοιράζετε η ένταση παίζουν ποιο χαλαρά ανα μονάδα όποτε οι παραμορφώσεις παραμενουν σε χαμηλό επίπεδο βοηθώντας απίστευτα (!!) την όλη φυσική αίσθηση στις χαμηλές. Αν δεν το ζήσεις δεν μπορείς να το καταλάβεις.

Τώρα, μια και εγώ έχω παίξει μέχρι 4 ταυτόχρονα. Μόνο από τα 2 και πάνω αρχίζεις και παίρνεις άνετα γραμμική απόκριση στο χώρο σου, σε 3 χώρους που το έχω δοκιμάσει μου έχει δουλέψει με αυτό το τρόπο. Με τα 2 subs και στις 3 περιπτώσεις έχω πάρει γραμμικη απόκριση. Στα όρια του συν πλην 1 db από 18 έως 70hz (μετά το απαραίτητο eq) .

Όποτε με 2 όντως κανείς πολύ όμορφη δουλειά. Αλλά από εκεί και πέρα, για κάθε ένα που βάζεις παραπάνω, δεν κερδίζεις (σε εμένα τουλάχιστον) απόκριση, όσο ανεση και σημαντική αύξηση φυσικότητας (!!) για κάθε μονάδα που προσθέτουμε. Καθόλου αμελητέο αν το ζήσεις.. μετά δεν υπάρχει γυρισμός.. Αυτά. Πιστεύω οι εμπειρίες μου να πρόσθεσαν ένα λιθαράκι στο θέμα subs. :D
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.395
Reaction score
125.558
Ίδια συμπεράσματα έχω και γω.

Στο δικό μου (βολικό για σαμπ) χώρο, ένα οποιοδήποτε σαμπ από αυτά που έχω, αρκεί για να "γεμίσει" τις 2 πρώτες οκτάβες.
Και το ένα 870 μόνο του "σχεδόν" μου ήταν αρκετό. Το "σχεδόν", διότι είμαι "μπασάκιας".
Το ένα επικ, με τα 2 τεμάχια 15 ιντσών, σίγουρα αρκεί από στάθμες, δοκιμασμένα.
Ομοίως υπεραρκει το genelec μόνο του, με τα 2 τεμάχια 12 ιντσών. Ατελείωτο μπάσο.

Κι όμως, όταν παίζουν 5 σαμπ, όλα μαζί, είναι ..αλλιώς. Τέτοια άνεση ατάκας και αβίαστο απαραμόρφωτο χαμηλό, δε βγαίνει ούτε από ένα, ούτε από 2 σαμπ. Ακόμα και μόνο ένα σαμπ να κλείσει στην δική μου πεντάδα, νιώθω την απουσία του.
 

Vakis2000

Κλιψ κλαψ
Μηνύματα
7.036
Reaction score
8.060
Δεν έχω ζήσει τέτοιες εμπειρίες! Οπότε δεν μπορώ να φέρω γνώμη!
 

Μηνύματα
449
Reaction score
379
Κατ'αρχας η τοποθέτηση.

Όταν έχεις 1 σαμπ, η μοναδική θέση που μπορεί να μπει είναι στη θέση του κεντρικού ηχείου, άντε και λίγο πιο πίσω, να ακουμπήσει τοίχο.

Μη ρωτάς το γιατί, έχει εξηγηθεί και είναι μακροσκελές το θέμα.
Θυμάμαι να διαβάζω από εσένα σε κάποιο άλλο thread, δε θυμάμαι τώρα πιο, να γράφεις :
<<Οταν έχουμε 1 sub το βάζουμε σε μια γωνία. Οποιασδήποτε γωνία. Τιμωρία. Τέλος. >>
Δεν ισχύει;;;
 

wnet

Nearfieldένιος
Μηνύματα
4.442
Reaction score
15.130
Αν το δεύτερο sub δε μπει κάπου στο δωμάτο αλλά πάνω από το πρώτο sub, σαν ένα mini array... θα κάνει δουλειά στην εξομάλυνση της απόκρισης ;;
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.395
Reaction score
125.558
Θυμάμαι να διαβάζω από εσένα σε κάποιο άλλο thread, δε θυμάμαι τώρα πιο, να γράφεις :
<<Οταν έχουμε 1 sub το βάζουμε σε μια γωνία. Οποιασδήποτε γωνία. Τιμωρία. Τέλος. >>
Δεν ισχύει;;;
Βεβαίως ισχύει.
Δες τη διαγώνια τοποθέτηση ηχείων.
Post automatically merged:

Αν το δεύτερο sub δε μπει κάπου στο δωμάτο αλλά πάνω από το πρώτο sub, σαν ένα mini array... θα κάνει δουλειά στην εξομάλυνση της απόκρισης ;;
Όχι.
 

Vakis2000

Κλιψ κλαψ
Μηνύματα
7.036
Reaction score
8.060
Ίδια συμπεράσματα έχω και γω.

Στο δικό μου (βολικό για σαμπ) χώρο, ένα οποιοδήποτε σαμπ από αυτά που έχω, αρκεί για να "γεμίσει" τις 2 πρώτες οκτάβες.
Και το ένα 870 μόνο του "σχεδόν" μου ήταν αρκετό. Το "σχεδόν", διότι είμαι "μπασάκιας".
Το ένα επικ, με τα 2 τεμάχια 15 ιντσών, σίγουρα αρκεί από στάθμες, δοκιμασμένα.
Ομοίως υπεραρκει το genelec μόνο του, με τα 2 τεμάχια 12 ιντσών. Ατελείωτο μπάσο.

Κι όμως, όταν παίζουν 5 σαμπ, όλα μαζί, είναι ..αλλιώς. Τέτοια άνεση ατάκας και αβίαστο απαραμόρφωτο χαμηλό, δε βγαίνει ούτε από ένα, ούτε από 2 σαμπ. Ακόμα και μόνο ένα σαμπ να κλείσει στην δική μου πεντάδα, νιώθω την απουσία του.
Αν ανέβω ποτέ στην Αγαπημένη πόλη, θα ζητήσω ακρόαση!

Θέλω να πιστεύω ότι φέτος και μετά από κάποια χρόνια θα γίνει και αυτό! Παλιά ήταν πιο εύκολο, είχα σαν δικαιολογία την επίσκεψη στο υποκατάστημα της εταιρείας που εργαζόμουν. Ωραίες αναμνήσεις! Φαγάδικα κάθε είδους, σε κάθε γωνιά, κλπ κλπ κλπ!
 


Staff online

  • Zizik
    Chauncey Gardiner * tl;dr *

Μέλη online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.607
Μηνύματα
2.867.716
Members
37.937
Νεότερο μέλος
Hdch
Top