- Μηνύματα
- 1.337
- Reaction score
- 661
Ξεκινάω αυτό το θέμα για να έχω μαζεμένα τα θέματα που αντιμετωπίζω και θα αντιμετωπίσω για την εγκατάσταση πολυκάναλου που ξεκινάω. Να είναι κάπου μαζεμένες οι απορίες μου, γιατί μέχρι τώρα είναι διάσπαρτες σε διάφορα threads οπότε τις ψάχνω.
Καταρχήν τα δεδομένα.
Ο χώρος θα είναι μόνο για το πολυκάναλο. Είναι υπόγειο 6,4μχ6,4χ2,35μ(Π,Μ,Υ). όντως το ύψος είναι ένα θέμα. Από treatment όλοι οι τοίχοι είναι καλυμμένοι σε στυλ CostasEar, μεγάλες μπασοπαγίδες με επικάλυψη διάχυσης τα γνωστά του Λαζαράκη. Υπάρχει μία σκάλα που είναι και η είσοδος του υπογείου και επικοινωνεί με τον άνω χώρο. Ο άνω χώρος είναι προσωπικό γραφείο οπότε δεν τίθεται θέμα ενοχλήσεων. Μέχρι πριν λίγους μήνες υπήρχε στημένο ένα σύστημα δικάναλο με ηχεία Linkwitz Lx 521. το οποίο παροπλίσθηκε. Από αυτό το σύστημα θα χρησιμοποιηθεί μόνο το OPPO 205 και το πικάπ.
Μέχρι στιγμής είναι εγκατεστημένα 5 KALI IN-8 και 2 Presonus sceptre s8 με ένα sub Templor 10 και ένα παλιό θρυλικό Yamaha 320 (χρέπι).
Γιατί φεύγω από το 2κάναλο και πάω στο πολυκάναλο?. Οφείλω να πώ στην αρχή υπήρχε η δυσπιστία αλλά με συνεπήρε ο παλμός του Κώστα και του Δημήτρη αλλά το βασικότερο είναι ότι όσο και να εξελισσόταν το 2κάναλο σύστημα, δοκιμές, πειραματισμοί έντάξει καλό αλλά η μέθεξη δεν ερχόταν, δεν με έβαζε οπότε ήταν θέμα χρόνου να πήγαινα σε κάτι άλλο. Όποτε έφευγα από το Μέγαρο είτε το ένα είτε το άλλο πήγαινα στο σπίτι και με έπιανε μελαγχολία. Ούτε και τα πολύ ακριβότερα μέχρι ξενδιάντροπα ακριβά και προσεγμένα 2κάναλα συστήματα δεν με έβαζαν, εντάξει ήταν καλλίτερα λλά τίποτα το σημαντικό και ουσία τίποτα. Παλιοί πειραματισμοί με το πολυκάναλο δεν ευοδώθηκαν. Κάθε προσπάθεια πολύ καλή μεν αλλά μια από τα ίδια και τελικά πείστηκα ότι το stereo είναι πολύ καλό αλλά σε σύγκριση με το πραγματικό γεγονός είναι σαν την πλαστική γυναίκα-κούκλα όσο εξελιγμένη και αν είναι (ακόμα και ανθρώπινο δέρμα να την βάλεις) δεν έχει καμία σχέση με την αληθινή γυναίκα. Οπότε ξεκίνησα δειλά δειλά με το πολυκάναλο και τελικά πισωγύρισμα δεν υπάρχει.
΄Ολα αυτά τα χρόνια που ασχολούμαι με το χόμπυ (το πρώτο στερεοφωνικό το αγόρασα αισίως το 1977) έχω συγκεντρώσει μία καλή και μεγάλη συλλογή αγαπημένης μουσικής (κυρίως κλασσικής και λιγότερης τζαζ αλλά και πολλούς δίσκους ροκ από τα νιάτα που ακόμα τους ακούω), την οποία δεν έχω σκοπό να εγκαταλείψω. Και πάρα πολλά cd, sasc και blu-ray.
Σκοπός-στόχοι. Να στηθεί το σύστημα όσο το δυνατόν καλλίτερα και αρτιότερα από τεχνικής άποψης και να μπορέσω να φτάσω να κάνω ένα-δύο target curves που θα μπορώ να απολαμβάνω την δισκοθήκη μου. Οι ταινίες δεν με πολυενδιαφέρουν για να μην πώ καθόλου. Επίσης θέλω να φτάσω στο σημείο που θα ρθεί μια μέρα που να ανάβω το σύστημα και να μην σκέφτομαι το ένα το άλλο, να είμαι δηλaδή ένας dammy χρήστης. Τα Linkwitz και πριν τα Arcos με κούρασαν(με την καλή έννοια) ή πέρασαν και τα χρόνια. Φυσικά όλα αυτά θα γίνουν με καλιμπράτορα, μάλλον με τον Μανώλη αν και μέχρι στιγμής δεν επικοινώνησα μαζί του.
Θα χρησιμοποιήσω pre/pro με xlr οπωσδήποτε διότι τα ηχεία έχουν πολύ καλλίτερη απόδοση με xlr και τα μέτρα είναι πολλά για κάθε σύνδεση των πίσω και των πάνω. Συγκλίνω στον Arcam AV40 αφού φυσικά λυθούν τα παιδικά του προβλήματα που τώρα κουβαλάει. Θέλω οπωσδήποτε όλα τα καλούδια που μπορεί να έχει σε software, dolby atmos, auro3d, κλπ. Το κόστος του θέλω να κυμανθεί εκεί περίπου έ και λογικά λίγο παραπάνω θα το διαθέσω. Με ενδιαφέρουν οι upmixers όλοι και να χρησιμοποιώ όποιον θέλω όποτε θέλω. Δηλαδή ο χαρακτήρας μου είναι να το έχω και ας μην το χρησιμοποιώ (επειδή εγώ το θέλω) και όχι να μην το έχω.
Πρώτες ερωτήσεις. 1. Subwoofers θα μπουν όσα χρειάζεται και υποδειχθεί. Αν κατάλαβα καλά το παλληκάρι από την NAD δικaιολογώντας τα συμπεράσματα του Amirm είπε ότι φταίει και το γεγονός ότι ζητάμε από τον avr να μαζέψει και τα χαμηλά όλων των ηχείων, όταν τα δηλώνουμε small αλλά να παίζει και το LFE κανάλι. Οπότε μήπως είναι καλή ιδέα τα KALI να τα συνδέσω ανά ζευγάρι σε ένα sub, εκτός από το κεντρικό που θα είναι μόνο του σε ένα sub, της ίδιας σειράς και να τα δηλώσω σαν large και να βάλλω και άλλα 4 ξεχωριστά για το LFE?
2. Δεδομένου ότι το σύστημα θα είναι προσανατολισμένο σε μουσική και όχι σε κινηματογράφο μήπως θα ήταν καλλίτερα τα subs να είναι sealed και όχι ported?
Καταρχήν τα δεδομένα.
Ο χώρος θα είναι μόνο για το πολυκάναλο. Είναι υπόγειο 6,4μχ6,4χ2,35μ(Π,Μ,Υ). όντως το ύψος είναι ένα θέμα. Από treatment όλοι οι τοίχοι είναι καλυμμένοι σε στυλ CostasEar, μεγάλες μπασοπαγίδες με επικάλυψη διάχυσης τα γνωστά του Λαζαράκη. Υπάρχει μία σκάλα που είναι και η είσοδος του υπογείου και επικοινωνεί με τον άνω χώρο. Ο άνω χώρος είναι προσωπικό γραφείο οπότε δεν τίθεται θέμα ενοχλήσεων. Μέχρι πριν λίγους μήνες υπήρχε στημένο ένα σύστημα δικάναλο με ηχεία Linkwitz Lx 521. το οποίο παροπλίσθηκε. Από αυτό το σύστημα θα χρησιμοποιηθεί μόνο το OPPO 205 και το πικάπ.
Μέχρι στιγμής είναι εγκατεστημένα 5 KALI IN-8 και 2 Presonus sceptre s8 με ένα sub Templor 10 και ένα παλιό θρυλικό Yamaha 320 (χρέπι).
Γιατί φεύγω από το 2κάναλο και πάω στο πολυκάναλο?. Οφείλω να πώ στην αρχή υπήρχε η δυσπιστία αλλά με συνεπήρε ο παλμός του Κώστα και του Δημήτρη αλλά το βασικότερο είναι ότι όσο και να εξελισσόταν το 2κάναλο σύστημα, δοκιμές, πειραματισμοί έντάξει καλό αλλά η μέθεξη δεν ερχόταν, δεν με έβαζε οπότε ήταν θέμα χρόνου να πήγαινα σε κάτι άλλο. Όποτε έφευγα από το Μέγαρο είτε το ένα είτε το άλλο πήγαινα στο σπίτι και με έπιανε μελαγχολία. Ούτε και τα πολύ ακριβότερα μέχρι ξενδιάντροπα ακριβά και προσεγμένα 2κάναλα συστήματα δεν με έβαζαν, εντάξει ήταν καλλίτερα λλά τίποτα το σημαντικό και ουσία τίποτα. Παλιοί πειραματισμοί με το πολυκάναλο δεν ευοδώθηκαν. Κάθε προσπάθεια πολύ καλή μεν αλλά μια από τα ίδια και τελικά πείστηκα ότι το stereo είναι πολύ καλό αλλά σε σύγκριση με το πραγματικό γεγονός είναι σαν την πλαστική γυναίκα-κούκλα όσο εξελιγμένη και αν είναι (ακόμα και ανθρώπινο δέρμα να την βάλεις) δεν έχει καμία σχέση με την αληθινή γυναίκα. Οπότε ξεκίνησα δειλά δειλά με το πολυκάναλο και τελικά πισωγύρισμα δεν υπάρχει.
΄Ολα αυτά τα χρόνια που ασχολούμαι με το χόμπυ (το πρώτο στερεοφωνικό το αγόρασα αισίως το 1977) έχω συγκεντρώσει μία καλή και μεγάλη συλλογή αγαπημένης μουσικής (κυρίως κλασσικής και λιγότερης τζαζ αλλά και πολλούς δίσκους ροκ από τα νιάτα που ακόμα τους ακούω), την οποία δεν έχω σκοπό να εγκαταλείψω. Και πάρα πολλά cd, sasc και blu-ray.
Σκοπός-στόχοι. Να στηθεί το σύστημα όσο το δυνατόν καλλίτερα και αρτιότερα από τεχνικής άποψης και να μπορέσω να φτάσω να κάνω ένα-δύο target curves που θα μπορώ να απολαμβάνω την δισκοθήκη μου. Οι ταινίες δεν με πολυενδιαφέρουν για να μην πώ καθόλου. Επίσης θέλω να φτάσω στο σημείο που θα ρθεί μια μέρα που να ανάβω το σύστημα και να μην σκέφτομαι το ένα το άλλο, να είμαι δηλaδή ένας dammy χρήστης. Τα Linkwitz και πριν τα Arcos με κούρασαν(με την καλή έννοια) ή πέρασαν και τα χρόνια. Φυσικά όλα αυτά θα γίνουν με καλιμπράτορα, μάλλον με τον Μανώλη αν και μέχρι στιγμής δεν επικοινώνησα μαζί του.
Θα χρησιμοποιήσω pre/pro με xlr οπωσδήποτε διότι τα ηχεία έχουν πολύ καλλίτερη απόδοση με xlr και τα μέτρα είναι πολλά για κάθε σύνδεση των πίσω και των πάνω. Συγκλίνω στον Arcam AV40 αφού φυσικά λυθούν τα παιδικά του προβλήματα που τώρα κουβαλάει. Θέλω οπωσδήποτε όλα τα καλούδια που μπορεί να έχει σε software, dolby atmos, auro3d, κλπ. Το κόστος του θέλω να κυμανθεί εκεί περίπου έ και λογικά λίγο παραπάνω θα το διαθέσω. Με ενδιαφέρουν οι upmixers όλοι και να χρησιμοποιώ όποιον θέλω όποτε θέλω. Δηλαδή ο χαρακτήρας μου είναι να το έχω και ας μην το χρησιμοποιώ (επειδή εγώ το θέλω) και όχι να μην το έχω.
Πρώτες ερωτήσεις. 1. Subwoofers θα μπουν όσα χρειάζεται και υποδειχθεί. Αν κατάλαβα καλά το παλληκάρι από την NAD δικaιολογώντας τα συμπεράσματα του Amirm είπε ότι φταίει και το γεγονός ότι ζητάμε από τον avr να μαζέψει και τα χαμηλά όλων των ηχείων, όταν τα δηλώνουμε small αλλά να παίζει και το LFE κανάλι. Οπότε μήπως είναι καλή ιδέα τα KALI να τα συνδέσω ανά ζευγάρι σε ένα sub, εκτός από το κεντρικό που θα είναι μόνο του σε ένα sub, της ίδιας σειράς και να τα δηλώσω σαν large και να βάλλω και άλλα 4 ξεχωριστά για το LFE?
2. Δεδομένου ότι το σύστημα θα είναι προσανατολισμένο σε μουσική και όχι σε κινηματογράφο μήπως θα ήταν καλλίτερα τα subs να είναι sealed και όχι ported?