Ο δρόμος προς το καλό ηχείο

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.917
Reaction score
22.949
Κάπου εδώ παραδίπλα, εξελίχθηκε μια πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση σχετικά με τον τρόπο που φθάνει κανείς από ένα ηχείο σωστό στα χαρτιά, σε ένα ηχείο πραγματικά καλό, ο,τιδήποτε κι αν σημαίνει αυτό.

Πολλοί υποστηρίζουν πως ένα νευραλγικής σημασίας στάδιο αυτής της διαδικασίας βελτιστοποίησης είναι το λεγόμενο «voicing». Με ενδιαφέρει πολύ να συζητήσουμε τον τρόπο με τον οποίο (πρέπει να) διεξάγεται αυτή η διαδικασία, ώστε από ένα ηχείο που μετράει σωστά, να φθάσουμε σε ένα ηχείο που είναι πραγματικά καλό. Το συγκεκριμένο θέμα θα έλεγα πως αναλύεται σε τρία βασικά υποερωτήματα.

1. Τί κάνει ο σχεδιαστής για να πραγματοποιήσει το σωστό voicing;

2. Μετά το επιτυχές πέρας αυτής της διαδικασίας, τι είναι αυτό που έχει το ηχείο και δεν είχε πριν, και τι είναι αυτό από το οποίον απηλάγη, ώστε από ένα απλώς σωστό ηχείο, να μεταβληθεί σε ένα καλό ηχείο; Σε έναν ιδανικό κόσμο, ένα ηχείο που μετρά γενικώς σωστά, έχει καλή φωνή. Είναι αυτό πάντοτε δυνατόν; Εάν όχι, τι είναι αυτό που στερείται και δεν είναι καλό; Αντιστρόφως, εάν ένα ηχείο έχει μέτριες μετρήσεις, τι είναι αυτό που διαθέτει, ώστε να έχει καλή «φωνή»;

3. Ποιο είναι το προφίλ ενός σχεδιαστή που γνωρίζει πώς να επιτύχει καλή "φωνή" σε ένα ηχείο; Τι πρέπει να γνωρίζει;
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.917
Reaction score
22.949
Απάντηση: Ο δρόμος προς το καλό ηχείο

Και για να φανώ συνεπής προς την προβοκατόρικη φύση μου, αναφέρω ως παράδειγμα τα ηχεία που σχεδιάζει ο Γιώργος Πετρόπουλος. Παρά το γεγονός ότι οι περισσότερες σχεδιάσεις του τυγχάνουν της αποδοχής των δοκιμαστών, αλλά και των πελατών του, υπάρχουν άνθρωποι που τα χαρακτηρίζουν "αδιάφορα", και δηλώνουν πως δεν θα τα αγόραζαν ποτέ. Τελικά, ποιος έχει δίκιο; Τί είναι ο Πετρόπουλος; Ένας γνώστης που ξέρει να στήσει ένα ηχείο, ή απλώς ένας ημιμαθής αλμπάνης που έτυχε να ασχοληθεί με ηχεία; Ή μήπως αυτοί που τα χαρακτηρίζουν ως "αδιάφορα" είναι βαλτοί από τους ανταγωνιστές του Πετρόπουλου; Τί συμβαίνει τελικά;
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.917
Reaction score
22.949
Απάντηση: Ο δρόμος προς το καλό ηχείο

Έχω ακόμη ένα ερώτημα: Όλοι αυτοί οι πασίγνωστοι δοκιμαστές, έλληνες και αλλοδαποί, στα γραπτά τω οποίων δίνετε βάση - μεγάλη ή μικρή, δεν με απασχολεί - γνωρίζουν να σχεδιάσουν ένα καλό ηχείο;
 

Κώστας Φ.

Truth hurts. Here's a teddy bear.
Μηνύματα
8.978
Reaction score
895
Κώστα κάνε ένα κόπο να ανοίξεις αυτό το Pdf και να διαβάσεις (αν δεν το έχεις κάνει ήδη) το άρθρο του Toole που ξεκινάει στη σελίδα 5 (σελίδα 6 στο pdf).
Το ίδιο προτρέπω να κάνουν και οι υπόλοιποι που μας διαβάζουν.
Χωρίς αμφιβολία ένα από τα καλύτερα άρθρα που έχω διαβάσει για το θέμα, από έναν άνθρωπο πραγματικό authority στο αντικείμενο (με αντικειμενικά κριτήρια κι όχι επειδή μου το είπε ο Μπάμπης ο Σουγιάς κι ο Πεταλούδας ο Νίκος).
 

Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
31.217
Reaction score
3.896
Είμαι σχεδόν πεπεισμένος, (είδες πόσο μετριόφρων είμαι; :137:), ότι το voicing είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για έναν σχεδιαστή χωρίς τις απαραίτητες γνώσεις - τεχνικά μέσα, να εξελίξει το ηχείο του σε κάτι ηχητικά ανεκτό. Ένας εξαιρετικός ελιγμός και τίποτε παραπάνω, που ενίοτε ανάγεται σε όπλο προώθησης του προϊόντος. Και είναι λογικό, λογικότατο, διότι ρίχνει τον πήχη στο επίπεδο του μέσου υποψηφίου αγοραστή. Αν άρχιζε να του λέει για χαρακτηριστικά υλικών, φίλτρα κλπ το πολύ πολύ να τον έστελνε στον παραδιπλανό μικρο-βιοτέχνη.

Το ερώτημα λοιπόν είναι το εξής απλό. Θέλετε να πείτε την ωμή αλήθεια ως έχει ή να πουλήσετε ηχεία και να βγάλετε κανα φράγκο;
Ως άνθρωπος της αγοράς (πολύ το γουστάρω αυτό το τσιτάτο), θα επιλέξω το Νο2. :605:

...
 

Μηνύματα
2.612
Reaction score
1.685
Απάντηση: Ο δρόμος προς το καλό ηχείο

Θα πρεπει να μας πεις πως πιστευεις οτι δουλευει ο Πετροπουλος.
Με τις μετρησεις η με την ακουστικη μεδοδο?
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.917
Reaction score
22.949
Απάντηση: Ο δρόμος προς το καλό ηχείο

Θα πρεπει να μας πεις πως πιστευεις οτι δουλευει ο Πετροπουλος.
Με τις μετρησεις η με την ακουστικη μεδοδο?
Δεν υπονοώ ο,τιδήποτε για τον Πετρόπουλο, απλώς, ερωτώ. Δεν γνωρίζω πώς δουλεύει πάνω στο σχεδιασμό ενός ηχείου.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
18.040
Reaction score
59.986
Απάντηση: Re: Ο δρόμος προς το καλό ηχείο

Κώστα κάνε ένα κόπο να ανοίξεις αυτό το Pdf και να διαβάσεις (αν δεν το έχεις κάνει ήδη) το άρθρο του Toole που ξεκινάει στη σελίδα 5 (σελίδα 6 στο pdf).
Το ίδιο προτρέπω να κάνουν και οι υπόλοιποι που μας διαβάζουν.
Χωρίς αμφιβολία ένα από τα καλύτερα άρθρα που έχω διαβάσει για το θέμα, από έναν άνθρωπο πραγματικό authority στο αντικείμενο (με αντικειμενικά κριτήρια κι όχι επειδή μου το είπε ο Μπάμπης ο Σουγιάς κι ο Πεταλούδας ο Νίκος).
To βρίσκω πραγματικά ενδιαφέρον...Γι αυτό λοιπόν παίρνω την πρωτοβουλία να δημοσιεύσω και το παρακάτω pdf σχετικό με το δεδομένο θέμα...Αν και απαιτεί χρόνο η μελέτη του,μας αποζημιώνει διαφωτιστικά:
http://lib.tkk.fi/Dipl/2008/urn011933.pdf
(Ιδιαίτερα τα "Listening Experiments"...):612:
 

Μηνύματα
5.776
Reaction score
1.187
Απάντηση: Ο δρόμος προς το καλό ηχείο

Και για να φανώ συνεπής προς την προβοκατόρικη φύση μου, αναφέρω ως παράδειγμα τα ηχεία που σχεδιάζει ο Γιώργος Πετρόπουλος. Παρά το γεγονός ότι οι περισσότερες σχεδιάσεις του τυγχάνουν της αποδοχής των δοκιμαστών, αλλά και των πελατών του, υπάρχουν άνθρωποι που τα χαρακτηρίζουν "αδιάφορα", και δηλώνουν πως δεν θα τα αγόραζαν ποτέ. Τελικά, ποιος έχει δίκιο; Τί είναι ο Πετρόπουλος; Ένας γνώστης που ξέρει να στήσει ένα ηχείο, ή απλώς ένας ημιμαθής αλμπάνης που έτυχε να ασχοληθεί με ηχεία; Ή μήπως αυτοί που τα χαρακτηρίζουν ως "αδιάφορα" είναι βαλτοί από τους ανταγωνιστές του Πετρόπουλου; Τί συμβαίνει τελικά;
Αυτοί που τα χαρακτηρίζουν ως αδιάφορα απλώς έχουν παρωπίδες στα αυτιά και τα σνομπάρουν επειδή είναι ελληνικά. Ουσιαστικά δεν τα έχουν ακούσει ποτέ!
Εγώ (όπως και πάρα πολλοί γνωστοί μου) τα θεωρούμε μακράν τα καλύτερα ηχεία! Και ότι και να λένε διάφοροι για τα AS εγώ δεν αλλάζω με ΤΙΠΟΤΑ τα Artemis Transmission Line του '97 που έχω!!!

Αλλά δεν είναι το θέμα μας η AS, για να μην είμαστε off-topic συνεχίστε παρακαλώ πάνω στον σχεδιασμό...
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.199
Reaction score
143.773
Απάντηση: Re: Ο δρόμος προς το καλό ηχείο

Κώστα κάνε ένα κόπο να ανοίξεις αυτό το Pdf και να διαβάσεις (αν δεν το έχεις κάνει ήδη) το άρθρο του Toole που ξεκινάει στη σελίδα 5 (σελίδα 6 στο pdf).
Το ίδιο προτρέπω να κάνουν και οι υπόλοιποι που μας διαβάζουν.
Χωρίς αμφιβολία ένα από τα καλύτερα άρθρα που έχω διαβάσει για το θέμα, από έναν άνθρωπο πραγματικό authority στο αντικείμενο (με αντικειμενικά κριτήρια κι όχι επειδή μου το είπε ο Μπάμπης ο Σουγιάς κι ο Πεταλούδας ο Νίκος).
"Music and movies are art. Audio is science. "Science in the service of art" is our business."

Απλά, εξαιρετικός.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.199
Reaction score
143.773
Απάντηση: Ο δρόμος προς το καλό ηχείο

"Accurate, high resolution in-room measurements, along with acoustical corrections and equalization, are necessary to deliver truly good sound to listener's ears in homes and in studios."

ε, αυτά τά'λεγα και γω τόσο καιρό, αλλά με γράφαν...
 

Μηνύματα
117
Reaction score
0
Ας πούμε οτι ο στόχος ειναι ενα "καλο" ηχειο .

Αυτο τότε, θα πρέπει να μπορει να κανει καποιά βασικά και στοιχειωδη πραματάκια να μπορει να εχει μια αξιοπρεπη ΣΤΑΘΜΗ, βεβαιως καποια ΔΥΝΑΜΙΚΑ να μπορει να "κατεβει" καπως ΧΑΜΗΛΑ κλπ....

Λοιπον αυτα τα βασικα και στοιχειωδη με τα χαιενταδικα κουβαδακια που αναφερατε, απλως δε γινονται

Κουδουνηστήρια τυπου Ζεας και Βεφα :116: ειναι απλως για παιδικα παιγνια:137: , για να εχεις ΗΧΕΙΟ θες μεγαφωνα ΣΟΒΑΡΑ

Με δυο 15 πχ ανα πλευρά αρχιζει να ξεβρωμιζει το πράμα, ενω με τεσσερα αρχιζει το πραγματικό φαν ...

Οποιος νομίζει οτι θα ακούει μουσική με τα 6μισαράκια και τα 8αρακια απλως κοιμάτε τον υπνο του δικαίου

Φυσικά, αμα κάποιος εχει συνηθισει να ακουει απο ψωφιάρικα ηχεια και του εχουνε πριξει τ αυτια οι ρηβιουερς και τα περιοδικα με τις χαιεντοπαπαριές, ολα αυτα μπορει να του φαινονται και περίεργα, η αληθεια ομως ειναι οτι εαν θες να πλησιασεις την πραγματικότητα χρειάζεσαι πολυ καλη και αναπόφευκτα ακριβη υποδομή .

http://www.jkaudio.com.tw/english/jktad/sl-01.htm

http://www.phileweb.com/news/audio/image.php?id=8733&row=1
 

Κώστας Φ.

Truth hurts. Here's a teddy bear.
Μηνύματα
8.978
Reaction score
895
Αυτά να τα πεις στον CostasEAR που νομίζει ότι έχει δυναμικά.. :116:

Επί της ουσίας, Τζιμ, λύση που δεν είναι εφικτό να εφαρμοστεί στους περισσότερους οικιακούς χώρους (βλ. τέσσερα 15ιντσα ανά πλευρά ή κόρνα ύψους 3 μέτρων που ξεκινάει από το υπόγειο) δεν είναι λύση.

Επίσης να είσαι σίγουρος ότι είναι ελάχιστοι αυτοί που ακούνε με 6μισαράκια και 8αράκια γιατί τους χάριζαν 10ιντσα ή 12ιντσα και δεν τα ήθελαν..
Άλλωστε οι μόνοι ιδιοκτήτες ηχείων με 6.5αράκια μεγάφωνα που έχω διαβάσει να υπερηφανεύονται συστηματικά για τις επιδόσεις των ηχείων τους χρησιμοποιούν ένα (και μόνο ένα) μεγάφωνο σε κάθε κανάλι, το οποίο συνήθως είναι της Fostex.

Κουκλιά τα JBL αλλά στα 30+ χιλιάρικα στο ζευγάρι (ή παραπάνω;) θα κοίταγα κι άλλες λύσεις..
 

themiloc

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.069
Reaction score
257
Re: Απάντηση: Re: Ο δρόμος προς το καλό ηχείο

To βρίσκω πραγματικά ενδιαφέρον...Γι αυτό λοιπόν παίρνω την πρωτοβουλία να δημοσιεύσω και το παρακάτω pdf σχετικό με το δεδομένο θέμα...Αν και απαιτεί χρόνο η μελέτη του,μας αποζημιώνει διαφωτιστικά:
http://lib.tkk.fi/Dipl/2008/urn011933.pdf
(Ιδιαίτερα τα "Listening Experiments"...):612:
Επ'ευκαιρία της συζήτησης στο διπλανό νήμα, έψαχνα μία πιο εκλαικευμένη ανάλυση αυτού που βρήκε ο Bhutia, που είχα βρεί παλαιότερα, αλλά στάθηκε αδύνατον να τη βρώ.
Με λίγα λόγια, και πολύ χοντρικά, η βασική διαφορά που υπάρχει μεταξύ των χαρακτηριστικών ενός ηχείου στις μετρήσεις και των χαρακτηριστικών όπως προσλαμβάνονται από το ανθρώπινο αυτί, οφείλεται στο ψυχοακουστικό φαινόμενο "masking effect".
Δεν νομίζω οτι είναι δύσκολο να κατανοηθεί οτι λόγω αυτού του φαινομένου μία σωστή σε όλες τις παραμέτρους αναπαραγωγή για το μετρητικό μικρόφωνο, δεν είναι σωστή για το αυτί μας.
Και θα φέρω ένα απλό παράδειγμα που όλοι μας έχουμε αντιληφθεί, αλλά ίσως δεν καταλάβαμε που οφείλεται:
Ένα μεγάλο ηχείο με πλούσιο χαμηλό φαίνεται να υστερεί σε διαφάνεια στην μεσουψηλή περιοχή, σε σχέση με ένα μικρότερο με λιγώτερο χαμηλό και ίδιες ακριβώς μετρήσεις στο υπόλοιπο φάσμα. Στο αυτί αυτό μοιάζει να συμβαίνει, ενώ στις μετρήσεις όχι.
Μετά λοιπόν από μία σωστή σχεδίαση κροσόβερ βάσει υπολογισμών και μετρήσεων, ο σχεδιαστής πρέπει να λάβει υπ'όψη του το παραπάνω φαινόμενο και, θεωρητικά και ΑΚΟΥΓΟΝΤΑΣ σε ένα μέσο τυπικό χώρο, να καταλήξει στις αλλαγές που χρειάζονται. Αλλαγές με τις οποίες το αυτί μας θα προσλαμβάνει τις σωστές γι αυτο χροιές.
Αυτό είναι το "voicing" ενός ηχείου, το οποίο κάθε σοβαρός σχεδιαστής κάνει σαν την τελευταία, δύσκολη και χρονοβόρα διαδικασία. Μία τέτοια επιτυχημένη διαδικασία κάνει τελικά ένα ηχείο ρεαλιστικό σε μουσική αναπαραγωγή και όχι απλά οι σωστές του μετρήσεις.

(Ανατρέξτε στο κεφάλαιο 4.2)

Ευχαριστίες στον Bhutia για το άρθρο.
 

Μηνύματα
117
Reaction score
0
Αυτά να τα πεις στον CostasEAR που νομίζει ότι έχει δυναμικά.. :116:

Επί της ουσίας, Τζιμ, λύση που δεν είναι εφικτό να εφαρμοστεί στους περισσότερους οικιακούς χώρους (βλ. τέσσερα 15ιντσα ανά πλευρά ή κόρνα ύψους 3 μέτρων που ξεκινάει από το υπόγειο) δεν είναι λύση.

Επίσης να είσαι σίγουρος ότι είναι ελάχιστοι αυτοί που ακούνε με 6μισαράκια και 8αράκια γιατί τους χάριζαν 10ιντσα ή 12ιντσα και δεν τα ήθελαν..
Άλλωστε οι μόνοι ιδιοκτήτες ηχείων με 6.5αράκια μεγάφωνα που έχω διαβάσει να υπερηφανεύονται συστηματικά για τις επιδόσεις των ηχείων τους χρησιμοποιούν ένα (και μόνο ένα) μεγάφωνο σε κάθε κανάλι, το οποίο συνήθως είναι της Fostex.
Κανεις λαθος. Δεν ειπα ποτε (Βαλε λινκ να το δουμε, εαν βρεις) οτι παταω 12 και 15 . Ποτε.
Στα κυβικα τους παντως τα φοστεξ δεν παιζονται.
Αν εχεις αλλη γνωμη, και ακουμε και το συζηταμε θεωρητικα, πρακτικα, κλπ....
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.199
Reaction score
143.773
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Ο δρόμος προς το καλό ηχείο

Επ'ευκαιρία της συζήτησης στο διπλανό νήμα, έψαχνα μία πιο εκλαικευμένη ανάλυση αυτού που βρήκε ο Bhutia, που είχα βρεί παλαιότερα, αλλά στάθηκε αδύνατον να τη βρώ.
Με λίγα λόγια, και πολύ χοντρικά, η βασική διαφορά που υπάρχει μεταξύ των χαρακτηριστικών ενός ηχείου στις μετρήσεις και των χαρακτηριστικών όπως προσλαμβάνονται από το ανθρώπινο αυτί, οφείλεται στο ψυχοακουστικό φαινόμενο "masking effect".
Δεν νομίζω οτι είναι δύσκολο να κατανοηθεί οτι λόγω αυτού του φαινομένου μία σωστή σε όλες τις παραμέτρους αναπαραγωγή για το μετρητικό μικρόφωνο, δεν είναι σωστή για το αυτί μας.
Και θα φέρω ένα απλό παράδειγμα που όλοι μας έχουμε αντιληφθεί, αλλά ίσως δεν καταλάβαμε που οφείλεται:
Ένα μεγάλο ηχείο με πλούσιο χαμηλό φαίνεται να υστερεί σε διαφάνεια στην μεσουψηλή περιοχή, σε σχέση με ένα μικρότερο με λιγώτερο χαμηλό και ίδιες ακριβώς μετρήσεις στο υπόλοιπο φάσμα. Στο αυτί αυτό μοιάζει να συμβαίνει, ενώ στις μετρήσεις όχι.
Μετά λοιπόν από μία σωστή σχεδίαση κροσόβερ βάσει υπολογισμών και μετρήσεων, ο σχεδιαστής πρέπει να λάβει υπ'όψη του το παραπάνω φαινόμενο και, θεωρητικά και ΑΚΟΥΓΟΝΤΑΣ σε ένα μέσο τυπικό χώρο, να καταλήξει στις αλλαγές που χρειάζονται. Αλλαγές με τις οποίες το αυτί μας θα προσλαμβάνει τις σωστές γι αυτο χροιές.
Αυτό είναι το "voicing" ενός ηχείου, το οποίο κάθε σοβαρός σχεδιαστής κάνει σαν την τελευταία, δύσκολη και χρονοβόρα διαδικασία. Μία τέτοια επιτυχημένη διαδικασία κάνει τελικά ένα ηχείο ρεαλιστικό σε μουσική αναπαραγωγή και όχι απλά οι σωστές του μετρήσεις.

(Ανατρέξτε στο κεφάλαιο 4.2)

Ευχαριστίες στον Bhutia για το άρθρο.

έκανα bold την τελευταία σου πρόταση, που είναι και το μόνο στο οποίο συμφωνούμε.:144:

Άλλωστε, μια μελέτη του "Department of Signal Processing and Acoustics" του "HELSINKI UNIVERSITY OF TECHNOLOGY", που αφορά υλοποιήσεις κρος σε ψηφιακό επίπεδο με χρήση FIR φίλτρων υπερ-υψηλής τάξης σε σχέση με ψηφιακά υλοποιημένα LR φίλτρα κρος, εστιάζοντας σε σφάλματα χρονισμού - φάσης, καθώς και στο φαινόμενο "ringing", είναι ότι πρέπει για ανάλαφρο διάβασμα, τουλάχιστον για μένα. :144:

Κυριολεκτικά το "ρούφηξα"...

Για μένα το συμπέρασμα της εν λόγω μελέτης είναι όχι ο επίλογος, αλλά η πρώτη παράγραφος(!), που λέει τα εξής:

"Digital Signal Processing (DSP) technology has come to stay and it offers an interesting variety of possibilities also in the audio world. The quest for perfect reproduction of sound continues and open-mindedness is required by accepting the advantages of digital processing of sound."

Από τη μελέτη αυτή, συνολικά, το μόνο συμπέρασμα που ΔΕΝ βγαίνει είναι ότι: το "voicing" ενός ηχείου έχει σκοπό την αύξηση της ψευδαίσθησης μεγαλύτερης διαφάνειας στα μεσουψηλά σε "μεγάλα" ηχεία που το μπόλικο μπάσο τους δίνει την αίσθηση στον ακροατή μειωμένης διαφάνειας. :141:

Έτσι κι αλλιώς βέβαια, αυτό δε συσχετίζεται με χαρούμενους ή λυπημένους πυκνωτές.
 

Κώστας Φ.

Truth hurts. Here's a teddy bear.
Μηνύματα
8.978
Reaction score
895
Κανεις λαθος. Δεν ειπα ποτε (Βαλε λινκ να το δουμε, εαν βρεις) οτι παταω 12 και 15 . Ποτε.
Στα κυβικα τους παντως τα φοστεξ δεν παιζονται.
Αν εχεις αλλη γνωμη, και ακουμε και το συζηταμε θεωρητικα, πρακτικα, κλπ....
Τζιμ, δύο παρανοήσεις σε δύο γραμμές που έγραψα. Πώς γίνεται αυτό ρε γμτ;! :138:

Πάμε:


  1. Δεν έγραφα για εσένα - ούτε για κάποιον άλλο - συγκεκριμένα. Πληθυντικό έβαλα και ήθελα ακριβώς να πω ότι αυτή η στάση εμφανίζεται πολύ συχνά στους ιδιοκτήτες τέτοιων λύσεων - και σίγουρα πολύ συχνότερα απ'ότι στους ιδιοκτήτες "συμβατικών" σχεδιάσεων με αντίστοιχης διαμέτρου μεγάφωνα.
  2. Δεν έγραψα ότι οι ιδιοκτήτες των συγκεκριμένων υλοποιήσεων ισχυρίζονται ότι "πατάνε" 12 και 15 (βαλε λινκ να το δουμε, εαν βρεις, που λες κι εσύ). Έγραψα συγκεκριμένα ότι "υπερηφανεύονται συστηματικά για τις επιδόσεις των ηχείων τους". Καμία αναφορά σε 12άρια, 15άρια ή άλλα ηχεία..
Για να το πω διαφορετικά θα χρησιμοποιήσω τις δικές σου εκφράσεις:

  • Οι μόνοι ιδιοκτήτες ηχείων με 6.5άρια που "κοιμούνται τον υπνο του δικαίου", δηλαδή "νομίζουν οτι ακούνε μουσική" και προσπαθούν συστηματικά να μας πείσουν για αυτό, είναι αυτοί με τα μονόδρομα 6.5άρια σε εξωτικές ή λιγότερο εξωτικές καμπίνες.
  • Οι υπόλοιποι ιδιοκτήτες ηχείων με 6.5άρια (αυτά που θα λέγαμε "συμβατικά") μάλλον σεμνοί είναι στις δηλώσεις τους και κοιτάνε πως να χωρέσουν κανένα σοβαρό ηχείο με 10αράκια ή κανένα 12αράκι στο σαλόνι (το 15άρι είναι άπιαστο όνειρο), χωρίς να φάνε παντόφλα και χωρίς να πάρουν δάνειο. :126:

Ελπίζω να είναι πιο σαφές αυτή τη φορά.

Για να μην μείνουμε εκεί, κι επειδή στα όσα έγραψες περί στάθμης, δυναμικών και χαμηλού συμφωνούμε, έχω ένα ερώτημα:
Οι μετρήσεις αρκούν για να δούμε πως αποδίδει το υπό μελέτη ηχείο στους τομείς αυτούς ή πρέπει να καταφύγουμε σε μαγείες και χαρούμενους πυκνωτές;
 

Κώστας Φ.

Truth hurts. Here's a teddy bear.
Μηνύματα
8.978
Reaction score
895
Re: Απάντηση: Re: Ο δρόμος προς το καλό ηχείο

Ευχαριστίες στον Bhutia για το άρθρο.
Ελπίζω να μη διαβάσατε 90 σελίδες απλά για να κρατήσετε ένα θέμα που θίγει και ο Toole στο πολύ πιο σύντομο άρθρο του! :116:

Οι διαφορά μας δεν είναι στις γνώσεις ψυχοακουστικής..
Το πρόβλημα είναι ότι δεν θέλετε να καταλάβετε τη λογική αλυσίδα που περιγράφει ο Toole στο άρθρο που έβαλα παραπάνω και η οποία περιλαμβάνει τη μελέτη ψυχοακουστικών φαινομένων...
 

Κώστας Φ.

Truth hurts. Here's a teddy bear.
Μηνύματα
8.978
Reaction score
895
Άλλο ένα ενδιαφέρον άρθρο του Toole πάνω στο θέμα θα βρείτε εδώ.
Και πάλι δίνει μεγάλη σημασία στην ψυχοακουστική (δεν θα κάνει έκπληξη σε κανέναν - ελπίζω να μην είναι κανείςι τόσο αφελής ώστε να πιστεύει πως υπάρχει HiEnd βιοτεχνία με σχεδιαστές που ξέρουν το αντικείμενο καλύτερα από τον Toole)...
 

Μηνύματα
4.853
Reaction score
4
Απάντηση: Ο δρόμος προς το καλό ηχείο

Ρε γαmoto όλοι συμφωνείτε με αυτό "Ευχαριστίες στον Bhutia για το άρθρο" (και εγώ μαζί) αλλά το βρήσκω ελλειπές....:133:

Κανονικά δεν θα έπρεπε να έχει και άλλα κεφάλαια όπως :
- Κομιουνικέησον γουηθ μιουζισιανς. (γούατ δεη μην ? )
- Χάου αρ φήλ τουντέη ? (σπήκερς μούντ)
- Ιφ γιου αρ σαντ, αη χεβ σαμθινγκ φορ γιου.. (καπάσιτορς)

Εε.., ?
 


ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.840
Μηνύματα
3.030.014
Members
38.505
Νεότερο μέλος
wendigo
Top