Ο θάνατος του δικάναλου σετάπ, και γιατί

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.359
Reaction score
79.398
θες τον street musician που έβγαλε τα κομμάτια του στις πλατφόρμες σε στέρεο; να μπορείς πάλι
Δεν θέλω. Ας περάσει πρώτα από την διαδικασία επιλογής της πραγματικής ζωής και μετά. Σιγά να μην πάω να δω Πανκιλκισιακός-ΑΟ Νιγρίτας την ώρα που έχει Champions league.

:biggrin:
Να κάνουν κολλεκτίβα για να μαζέψουν χρήματα. Δεν τους λυπάμαι. Θέλω να αναπτυχθεί η τεχνολογία τώρα, δεν θα περιμένω να πάω 67.
 

Δημητρης 777

Spendorious
Μηνύματα
6.119
Reaction score
18.857
Το πολυκάναλο (σε ολοκληρωμένη μορφή) είναι υπολογισμένο να επικρατήσει μεταξύ 2030-2035. Και θα σας καθυστερήσουν (ο καταμάς) οι μικροί και ανεπαρκείς :biggrin:.
(έχω κάμει τον υπολογισμό σε τεφτέρι με μολύβι.. :lolsign:)

Βιαστήκατε.. :fuckyou:
 

Decembered

Μαϊμού
Μηνύματα
16.552
Reaction score
37.790
...σε ΜΕΘ με εγκεφαλικο δηλαδη το δικαναλο ? 🐒
-να γνωριζουμε που βρισκομαστε σε σχεση με το θεμα-
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.359
Reaction score
79.398
...στη ΜΕΘ δηλαδη το δικαναλο ? 🐒
-να γνωριζουμε που βρισκομαστε σε σχεση με το θεμα-
Στην ΜΕΘ, ναι, με noise cancelling ακουστικά να μην ακούμε τον επιθανάτιο ρόγχο του ενός και τον αναπνευστήρα του άλλου.
 


wnet

Nearfieldένιος
Μηνύματα
4.442
Reaction score
15.129
Θέλω να αναπτυχθεί η τεχνολογία τώρα, δεν θα περιμένω να πάω 67.
εγώ θέλω να γίνει το free youtube και το open spotify 320kbps :p

( τι αξία θα έχουν τα 320 μπροστά στα πολυκάναλα όταν θα αναπτυχθεί τόσο η τεχνολογία; :p )
 





n_olympios

Μαντιναδόρος!
Moderator
Μηνύματα
5.901
Reaction score
12.526
Προσπερνώντας προς το παρόν τα σχόλια περί μουσικών (επαγγελματιών ή μη) και μουσικών παραγωγών (θα επανέλθω ωστόσο αργότερα, ελπίζω, καθώς έχει ζουμί), θέλω να σταθώ λίγο σε αυτό:

8. Οι πρώτες δουλειές όλων των στούντιο με mastering σε Dolby Atmos, είναι γτπκ. Η διαδικασία έχει μια α δυσκολία, απαιτεί ένα χρόνο εξοικείωσης με το νέο αντικείμενο, απαιτεί εκπαίδευση, και σίγουρα κάποια εμπειρία, που δεν υπάρχει σε κανέναν όταν ξεκινάει. Άρα υπάρχουν και θα υπάρχουν χάλια mastering σε Dolby Atmos, μέχρι να μάθουν να το κάνουν σωστά.
...το οποίο ισχύει και κατ'εμέ, δυστυχώς. Τα εργαλεία είναι φρέσκα και ενέχουν μια δυσκολία προσαρμογής για όσους έχουν επί σειρά ετών συνηθίσει σε μόλις δύο κανάλια (που και σε αυτά καμιά φορά, χάλια δουλειά γίνεται).

Επιπλέον, φοβάμαι πως πολλοί παραγωγοί υποκύπτουν (ακούσια ή μη) στην παγίδα του εντυπωσιασμού, με αποτέλεσμα εγγραφές που δεν ακούγονται φυσικές. Δε μου έρχονται τώρα συγκεκριμένα παραδείγματα, αλλά πχ στο Tidal κυκλοφορούν πολλές Dolby Atmos παραγωγές που κάθε άλλο παρά φυσικές κι ευχάριστες είναι. Όπως και να το κάνουμε, ένα πιάνο με ουρά που ακούγεται λες και κρέμεται πάνω από το κεφάλι σου δεν είναι φυσικό, αν μη τι άλλο εμένα με σκιάζει.

Είναι αυτά τα ακούσματα προϊόν upmixing του Tidal? Είναι επιλογή του παραγωγού? Δεν έχω ιδέα (κάπου είχαμε αναφέρει τι γίνεται ακριβώς εκεί αλλά δε θα το ψάξω τώρα). Από την άλλη υπάρχουν κάποιες παραγωγές που χαίρεσαι να ακούς στο repeat (και όχι, δεν εννοώ ΜΟΝΟ τον Moby αγαπητέ @costas EAR :oops: ).

Για να θυμάστε οι παλιοί και να μαθαίνετε οι νεότεροι, όταν ξεκίνησαν οι στερεοφωνικές εγγραφές είχε γίνει κάτι παρόμοιο: ο κιθαρίστας/πιανίστας/ντράμερ ήταν στη μια γωνία, η τραγουδίστρια στην άλλη, λες και της είχε πηδήξει το σκύλο και δε μιλιόντουσαν πχ... Το τότε πρωτόγνωρο εργαλείο του παραγωγού/ηχολήπτη, αυτό το left/right slide χειριστήριο στην κονσόλα του, πήρε κάμποσο να μάθουν να το χρησιμοποιούν με μέτρο. Τα ακούμε τώρα και χαιρόμαστε, κυρίως λόγω ρετρολαγνείας (και λόγω του ιδιαίτερου χαρακτήρα εκείνων των εγγραφών από τα μέσα του προηγούμενου αιώνα), όμως δεν ήταν (ούτε είχε, υποθέτω, ως σκοπό την) πιστή αναπαράσταση των σκηνικών δρωμένων.

Επιστρέφοντας στα του σήμερα: αν είναι η "άποψη" του μουσικού ή του παραγωγού, so be it, αν και πάλι θεωρώ πως το μέσο δεν κερδίζει από τέτοιες υπερβολές. Είναι φυσικά μεγάλο βήμα προς τα εμπρός το ότι ολοένα και περισσότερες πλατφόρμες αγκαλιάζουν (ενδεχομένως όχι αμερόληπτα, σίγουρα όχι ανιδιοτελώς) το Dolby Atmos ή γενικώς τον πολυκάναλο ήχο, αλλά από πλευράς παραγωγών το ξεσκαρτάρισμα δεν το γλυτώνουμε ως τελικοί ακροατές (δε χρησιμοποιώ τον όρο χρήστες γιατί είναι ενίοτε παρεξηγήσιμος όρος :cautious: ).

ΥΓ: επειδή γνωρίζω πως εδώ μέσα ό,τι γράφουμε μπορεί και θα χρησιμοποιηθεί εναντίον μας, θα βάλω disclaimer: τα παραπάνω δεν αποτελούν υπαναχώρηση ως προς την προτίμησή μου για πολυκάναλο ήχο, ούτε αφορμή για επιστροφή στο δικάναλο. Σκουπίδια θα υπάρχουν ένθεν κι ένθεν, η δική μας δουλειά είναι να ξεχωρίζουμε τις ωραίες παραγωγές είτε σε πολυκάναλο είτε σε δικάναλο (απλά το τελευταίο το ακούμε πάντοτε upmixed). :biggrin:
 

Μηνύματα
2.726
Reaction score
7.861
θες τον street musician που έβγαλε τα κομμάτια του στις πλατφόρμες σε στέρεο; να μπορείς πάλι
Με αυτή τη λογική οι πλατφόρμες θα είχαν μέχρι και ηχογραφήσεις mono αν βαριόταν ο καθένας (τα πανκιά της γειτονιάς) να ηχογραφεί σε στέρεο. Δεν πάμε μπροστά έτσι όμως. Πρέπει κάποιος (αυτός που έχει την πλατφόρμα) να διασφαλίζει ένα Α επίπεδο ποιότητας. Στην προκειμένη περίπτωση εν έτη 2023 αυτό το επίπεδο ποιότητας είναι lossless dolby atmos. Οτιδήποτε άλλο (φτάσαμε) να θεωρείται παλιατζούρα. Facts of life man!
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.359
Reaction score
79.398
Διορθώστε με παρακαλώ όσοι ασχολείστε με την μουσική παραγωγή αν κάνω λάθος, αλλά οι σύγχρονες ηχογραφήσεις στις σοβαρές εταιρίες γίνονται εδώ και δεκαετίες σε πολλά κανάλια, και μετά γίνεται downmixing σε δικάναλο.
 

Δημητρης 777

Spendorious
Μηνύματα
6.119
Reaction score
18.857
Προσπερνώντας προς το παρόν τα σχόλια περί μουσικών (επαγγελματιών ή μη) και μουσικών παραγωγών (θα επανέλθω ωστόσο αργότερα, ελπίζω, καθώς έχει ζουμί), θέλω να σταθώ λίγο σε αυτό:



...το οποίο ισχύει και κατ'εμέ, δυστυχώς. Τα εργαλεία είναι φρέσκα και ενέχουν μια δυσκολία προσαρμογής για όσους έχουν επί σειρά ετών συνηθίσει σε μόλις δύο κανάλια (που και σε αυτά καμιά φορά, χάλια δουλειά γίνεται).

Επιπλέον, φοβάμαι πως πολλοί παραγωγοί υποκύπτουν (ακούσια ή μη) στην παγίδα του εντυπωσιασμού, με αποτέλεσμα εγγραφές που δεν ακούγονται φυσικές. Δε μου έρχονται τώρα συγκεκριμένα παραδείγματα, αλλά πχ στο Tidal κυκλοφορούν πολλές Dolby Atmos παραγωγές που κάθε άλλο παρά φυσικές κι ευχάριστες είναι. Όπως και να το κάνουμε, ένα πιάνο με ουρά που ακούγεται λες και κρέμεται πάνω από το κεφάλι σου δεν είναι φυσικό, αν μη τι άλλο εμένα με σκιάζει.

Είναι αυτά τα ακούσματα προϊόν upmixing του Tidal? Είναι επιλογή του παραγωγού? Δεν έχω ιδέα (κάπου είχαμε αναφέρει τι γίνεται ακριβώς εκεί αλλά δε θα το ψάξω τώρα). Από την άλλη υπάρχουν κάποιες παραγωγές που χαίρεσαι να ακούς στο repeat (και όχι, δεν εννοώ ΜΟΝΟ τον Moby αγαπητέ @costas EAR :oops: ).

Για να θυμάστε οι παλιοί και να μαθαίνετε οι νεότεροι, όταν ξεκίνησαν οι στερεοφωνικές εγγραφές είχε γίνει κάτι παρόμοιο: ο κιθαρίστας/πιανίστας/ντράμερ ήταν στη μια γωνία, η τραγουδίστρια στην άλλη, λες και της είχε πηδήξει το σκύλο και δε μιλιόντουσαν πχ... Το τότε πρωτόγνωρο εργαλείο του παραγωγού/ηχολήπτη, αυτό το left/right slide χειριστήριο στην κονσόλα του, πήρε κάμποσο να μάθουν να το χρησιμοποιούν με μέτρο. Τα ακούμε τώρα και χαιρόμαστε, κυρίως λόγω ρετρολαγνείας (και λόγω του ιδιαίτερου χαρακτήρα εκείνων των εγγραφών από τα μέσα του προηγούμενου αιώνα), όμως δεν ήταν (ούτε είχε, υποθέτω, ως σκοπό την) πιστή αναπαράσταση των σκηνικών δρωμένων.

Επιστρέφοντας στα του σήμερα: αν είναι η "άποψη" του μουσικού ή του παραγωγού, so be it, αν και πάλι θεωρώ πως το μέσο δεν κερδίζει από τέτοιες υπερβολές. Είναι φυσικά μεγάλο βήμα προς τα εμπρός το ότι ολοένα και περισσότερες πλατφόρμες αγκαλιάζουν (ενδεχομένως όχι αμερόληπτα, σίγουρα όχι ανιδιοτελώς) το Dolby Atmos ή γενικώς τον πολυκάναλο ήχο, αλλά από πλευράς παραγωγών το ξεσκαρτάρισμα δεν το γλυτώνουμε ως τελικοί ακροατές (δε χρησιμοποιώ τον όρο χρήστες γιατί είναι ενίοτε παρεξηγήσιμος όρος :cautious: ).

ΥΓ: επειδή γνωρίζω πως εδώ μέσα ό,τι γράφουμε μπορεί και θα χρησιμοποιηθεί εναντίον μας, θα βάλω disclaimer: τα παραπάνω δεν αποτελούν υπαναχώρηση ως προς την προτίμησή μου για πολυκάναλο ήχο, ούτε αφορμή για επιστροφή στο δικάναλο. Σκουπίδια θα υπάρχουν ένθεν κι ένθεν, η δική μας δουλειά είναι να ξεχωρίζουμε τις ωραίες παραγωγές είτε σε πολυκάναλο είτε σε δικάναλο (απλά το τελευταίο το ακούμε πάντοτε upmixed). :biggrin:
Μετά από αυτό και με νέο γρήγορο υπολογισμό στο τεφτέρι αναθεωρώ και πάω προς 2045 με 2050 :biggrin: :tongue:

Μάλλον δεν θα προλάβω την ''περιθωριοποίηση'' γαμώτ' :(
Εγώ πότε θα γίνω cool..? :frown:
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.356
Reaction score
125.312
Όπως τα λες είναι.

Και στην αρχή του στέρεο, βγάζανε γτπκ εγγραφές, γιατί το μονοφωνικό ήξεραν, δεν είχαν γνώση για το στέρεο και τα έκαναν σκατά μέχρι που έμαθαν.

Το ίδιο συμβαίνει και στο Dolby Atmos, απλώς τώρα είναι καλύτερα τα πράγματα σε σχέση με τότε, έχει προχωρήσει η τεχνολογία, υπάρχει ίντερνετ, κι υπάρχει ο κινηματογραφικός ήχος που δουλεύει στάνταρ σε Dolby Atmos, άρα έχουν ανθρώπους να ρωτήσουν και να μάθουν, υπάρχει κι η μαμά Dolby από πίσω.


Τότε ήταν πίθηκοι, από τη μονοφωνική εγγραφή τους έριξαν ξεβράκωτους στ'αγγούρια του δικαναλου, χωρίς βοήθεια, χωρίς να έχουν θεσπιστεί οι βασικές αρχές, τίποτα, χύμα στο κύμα ήταν.

Τώρα υπάρχει εδώ και δεκαετίες το SACD και η πολυκάναλη μουσική, υπάρχουν οι νόρμες, οι προδιαγραφές, οι πιστοποιήσεις, τα εργαλεία, όλα έτοιμα στο πιάτο είναι.

Πάρα πολλές συναυλίες πλέον, υπάρχουν σε Dolby Atmos. Όπου έχει εικόνα, το Atmos κολλάει. Ας κολλήσει και χωρίς εικόνα. Αυτό.

Φυσικά θέλει δουλειά, χρήμα, και θα υπάρχει καμπύλη μάθησης.
 


wnet

Nearfieldένιος
Μηνύματα
4.442
Reaction score
15.129
Μετά από αυτό και με νέο γρήγορο υπολογισμό στο τεφτέρι αναθεωρώ και πάω προς 2045 με 2050 :biggrin: :tongue:

Μάλλον δεν θα προλάβω την ''περιθωριοποίηση'' γαμώτ' :(
Εγώ πότε θα γίνω cool..? :frown:
λες να φτάσουμε εκεί? όσοι βγάζουν ή ακούν μουσικές σε stereo να θεωρούνται... επαναστάτες περιθωριακοί; :p
 

Δημητρης 777

Spendorious
Μηνύματα
6.119
Reaction score
18.857
λες να φτάσουμε εκεί? όσοι βγάζουν ή ακούν μουσικές σε stereo να θεωρούνται... επαναστάτες περιθωριακοί; :p
:party:

8-)

330759201_711641620750714_952742794949520318_n.jpg

Εντάξει δεν πέθανε το δικάναλο αλλά άρχισε να μυρίζει ασχημα :biggrin:
331266163_771928654492978_4342211429827837689_n.jpg


:biggrin:
 
Last edited:

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Διορθώστε με παρακαλώ όσοι ασχολείστε με την μουσική παραγωγή αν κάνω λάθος, αλλά οι σύγχρονες ηχογραφήσεις στις σοβαρές εταιρίες γίνονται εδώ και δεκαετίες σε πολλά κανάλια, και μετά γίνεται downmixing σε δικάναλο.
Σε πολλά κανάλια εδώ και αρκετές δεκαετίες , αλλά τα αυθεντικά master ήταν δικαναλικά. Για την επανακυκλοφορία σε πολυκαναλικό θα χρειαζόταν περισσότερο remixing παρά...upmixing.
 

Μηνύματα
4.003
Reaction score
3.833
Δηλαδή και πάραυτα οι όσες επιζήσασες mono εγγραφές να πέσουν στον καιάδα?
Έχετε ακούσει mono καλή εγγραφή? (όχι γραμμόφωνο ή λατέρνα, να ξηγιώμαστε!)
Ήρεμα ρωτάω:)
 


Staff online

  • Zizik
    Chauncey Gardiner * tl;dr *

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.598
Μηνύματα
2.865.446
Members
37.933
Νεότερο μέλος
alkapsal
Top