Ο θάνατος του δικάναλου σετάπ, και γιατί

n_olympios

Μαντιναδόρος!
Moderator
Μηνύματα
5.914
Reaction score
12.566

Edit οι γιατροί το λένε, όχι εγώ...
 


Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Ωριμασμένα. 😀 (ματσούρ)
Δηλαδή όσα λογαριάζονται ώριμα θα ήταν υποχρεωτικώς επαγγελματικών αξιώσεων αντί να έχουμε και περιπτώσεις ερασιτεχνικών ή ερασιτεχνών εφόσον θ'αναφερόμασταν σε άτομα;;;
 





Δημητρης 777

Spendorious
Μηνύματα
6.132
Reaction score
18.919
Δεν χρειάζεται να υπάρχουν διλήμματα, μήτε τετελεσμένα.. (only money and ideas)
Δεν πεθαίνει τίποτα, όλα είν' αθάνατα (ακόμα και η κασσέτα.. :tongue:), λύσεις θα βρίσκονται πάντα συμβατικές ή μη.. ;)

347587836_10159715707031317_6308463457662769113_n.jpg

Ότι μ' αρέσ' καλύτερα την Δευτέρα την Τρίτη μου ξινίζ'.. :cry:
Αφήνω τα ''αντικειμένικά'' για τους δημιουργούς που έχουν ανάγκη τις σταθερές βάσεις.. 8-)


Τhe End.. :lolsign:
 

Μηνύματα
4.462
Reaction score
7.734

Εισαγωγη στο Dolby Atmos , ενα ενδιαφερον Podcast οπου ο μηχανικος ηχου Harald Gericke ως καλεσμενος εξηγει τις βασικες αρχες οσον αφορα το φορματ dolby atmos.

Ο ιδιος ξεκινησε πολυκαναλες παραγωγες 5.1 και κατοπιν προσθεσε 4 ηχεια οροφης. Στην πορεια και με την προσθηκη ακομη 2 ηχειων πισω απο την θεση ακροασης το σετ απ πηρε την σημερινη του μορφη. Προκειται για ενα σετ απ 7.1.4 που στην ουσια ειναι και το πιο συνηθισμενο σε μουσικες παραγωγες και μαλιστα αυτο που τα διαφορα Labels θετουν συχνα ως προαπαιτουμενο για dolby atmos μιξεις. Οπως χαρακτηριστικα αναφερει η προσθηκη των 2 επιπλεον ηχειων SB ηρθε να καλυψει το κενο αναμεσα στα σαραουντ κατι που του δινει μεγαλυτερη ευελιξια θα λεγαμε κατα την μιξη.
Ενημερωτικα το σετ απ του Harald αποτελειται απο 7 ηχεια Neumann 310 στο βασικο επιπεδο ,4 ηχεια Neumann ΚΗ DSP 80 καθως και 2 σαμπς της ιδιας εταιρειας οπου σε δικαναλη μιξη υποστηριζουν τα L-R δημιουργωντας ενα ηχειο 4 δρομων.


Προσωπικα θεωρει <<σωστο>> τα ηχεια στο βασικο επιπεδο του αυτιου να ειναι ιδια και τα ηχεια υψους/οροφης ευχαριστως μπορουν να εχουν μικροτερο μεγεθος αλλα της ιδιας σειρας. Αλλωστε η τοποθετηση ηχειων μεγαλου μεγεθους στην οροφη δεν ειναι για πρακτικους λογους τοσο εφικτη. Σε περιπτωσεις οπου τα ηχεια δεν εχουν επαρκη αποκριση στις χαμηλες συχνοτητες μπορει να πραγματοποιηθει μπας μανατζμεντ με την βοηθεια υπογουφερ.

Υπαρχουν βεβαιως προδιαγραφες απο την ντολμπυ σχετικα με την τοποθετηση των ηχειων και τις διαστασεις του χωρου αλλα παραλληλα και αποδεκτες αποκλισεις οπως στην δικη του περιπτωση οπου το υψος του χωρου ειναι μικροτερο απο 2,40μ. που θετει ως προδιαγραφη η ντολμπυ. Το καλιμπραρισμα του σετ απ μπορει να πραγματοποιηθει απο σοφτγουερ οπως για παραδειγμα το GLM της Genelec αλλα οι ανθρωποι της ντολμπυ μπορουν να βοηθησουν στον συγκεκριμενο τομεα.

Σχετικα με τα objects και τα Beds επειδη θυμαμαι οτι προσφατα εγινε σχετικη κουβεντα εδω μεσα:biggrin: ο Harald αναφερει τα εξης ενδιαφεροντα:
Στην διαθεση του μηχανικου μιξης υπαρχουν 128 <<ιχνη>> . Καποια απο αυτα τα ιχνη χρησιμοποιουνται ως Beds και τα υπολοιπα ως objects. Αν εξαιρεσουμε το καναλι LFE που αναγκαστικα θα αποτελει μερος του Bed δεν ειναι υποχρεωτικο να χρησιμοποιηθουν ολα τα Beds που μπορει κανεις να χρησιμοποιησει και που ειναι κατα κανονα 7.1.4. Υπαρχουν ηδη αρκετες παραγωγες οπου χρησιμοποιουνται λιγοτερα Beds ή και κανενα περα απ το LFE καναλι.
Μιλωντας για μια κλασσικη διαταξη ηχειων 7.1.4 στον χωρο ειναι συνηθες να χρησιμοποιονται 7.1 Beds αφηνοντας τα 2 Beds ανω επιπεδο ελευθερα δουλευοντας σε αυτη την περιπτωση με objects. Χρηση Objects μπορει να γινει για τα Front Wides εφοσον βεβαια υπαρχουν στο σετ απ. Αξιζει να σημειωθει οτι τα 2 Beds του ανω επιπεδου εχουν να κανουν με ολο το ανωθεν τμημα αριστερα και δεξια θεσης ακροασης και οχι με ηχεια μπροστα ή πισω ή στην μεση πανω απο τον ακροατη.

Σχετικα με τις δυνατοτητες που παρεχει το φορματ σε σχεση με το στερεο επισημαινει πως μπορει να δουλεψει αποτελεσματικα αλλα με διαφορετικη προσεγγιση για καθε μουσικο ειδος δινοντας καλυτερο αποτελεσμα. Dolby Atmos δεν σημαινει απαραιτητα οτι θα πρεπει κατι να βρισκεται συνεχεια σε κινηση. Ενω για παραδειγμα στην ηλεκτρονικη μουσικη υπαρχει μεγαλη ελευθερια κινησεων στην κλασσικη ο στοχος ειναι να δουλεψει κανεις πανω στην εντυπωση του χωρου εντος του οποιου παιζει η ορχηστρα. Σε αλλα ειδη οπως ροκ και τζαζ μπορει κανεις να πετυχει καλυτερο διαχωρισμο των οργανων κανοντας τα πιο ευδιακριτα αλλα και να μεγαλωσει την σκηνη μπροστα προς τα πλαγια και πανω. Την διαφορα μεταξυ 3D και Stero μπορει κανεις να την κατανοησει οταν ακουγοντας 3D υλικο μεταπηδησει ξαφνικα στο στερεο νιωθοντας μια σχετικη απογοητευση.
Δεν υπαρχει καποια αστυνομια πολυκαναλων μιξεων που να απαγορευει ή να απαιτει κατι.
Υπαρχουν περιπτωσεις καλλιτεχνων οπως στην περιπτωση του μουσικου Schiller οπου καποια πραγματα που ακουσε μαζι του στο στουντιο του αρεσαν ενω καποια αλλα τα θεωρησε too much.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.391
Reaction score
125.534
Προσωπικα θεωρει <<σωστο>> τα ηχεια στο βασικο επιπεδο του αυτιου να ειναι ιδια
Συμφωνούμε.

Όλα στο bed layer, απολύτως όμοια.

Κάθε διαφοροποίηση, θα ακουστεί. Λίγο ή πολύ, μου είναι αδιάφορο. Σημασία έχει αν ακούγεται.

Εδώ άλλοι ακούν διαφορές μεταξύ καβλωδίων, και μεις θα δώσουμε έτσι αυθαίρετα μηδενική διαφορά μεταξύ διαφορετικών ηχείων; Τι πίνεις και δε μας δίνεις; Νταξ, είπαμε να είμαστε χαλαροί, αλλά δω το ξεχειλώνουμε.

Όμοια. Μια χαρά τα λέει το παιντί..

και τα ηχεια υψους/οροφης ευχαριστως μπορουν να εχουν μικροτερο μεγεθος αλλα της ιδιας σειρας. Αλλωστε η τοποθετηση ηχειων μεγαλου μεγεθους στην οροφη δεν ειναι για πρακτικους λογους τοσο εφικτη.
Μια χαρά εφικτή είναι, δε θέλω σάπχιες δικαιολογίες για να γίνει τι; Οικονομία σε 4 δορυφόρους, σπουδαία τα λάχανα πείτε του.

Ας φωνάξει το μελιδη αν δε μπορεί να βάλει 4 τεμάχια 320 στο ταβάνι, ο άχρηστος.

Μια χαρά παίζουν από 60cm απόσταση ακρόασης, όσο κοντό κι αν είναι το ταβάνι, εντός προδιαγραφών είναι η απόσταση ακρόασης με αυτά.

Μελίδης. Να τελειώνουμε.

Σε περιπτωσεις οπου τα ηχεια δεν εχουν επαρκη αποκριση στις χαμηλες συχνοτητες μπορει να πραγματοποιηθει μπας μανατζμεντ με την βοηθεια υπογουφερ.
Μπας μάνατζμεντ πείτε του άσχετου ότι πρέπει να πραγματοποιείται για όλα τα δορυφορίδια, ανεξαιρέτως.

Καταρχήν δεν υπάρχει δορυφόρος πλήρους φάσματος, κι αφετέρου σε ένα bed layer με 7 (ή παραπάνω) δορυφόρους, αποκλείεται να είναι όλοι τοποθετημένοι έτσι ώστε να αποδίδουν ο καθένας ξεχωριστά άριστα τις πρώτες οκτάβες, με την καμία, κι ας έχουν θεωρητικά επαρκή απόκριση (που δεν έχουν). You know boundaries darling? Άιντε να εξαιρέσουμε τα καρδιοειδή, τα υπόλοιπα όλα, στον ίδιο κουβά. Μπας μάνατζμεντ, υποχρεωτικά.

Μα τι άσχετοι κυκλοφορούν...😜
 
Last edited:

Μηνύματα
4.462
Reaction score
7.734
Μια χαρά εφικτή είναι, δε θέλω σάπχιες δικαιολογίες για να γίνει τι; Οικονομία σε 4 δορυφόρους, σπουδαία τα λάχανα πείτε του.
Ως παραδειγμα ανεφερε τα KH420 ....ε ναι μπορεις να βαλεις 420 πανω? Δυσκολα :biggrin:
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.391
Reaction score
125.534
Ως παραδειγμα ανεφερε τα KH420 ....ε ναι μπορεις να βαλεις 420 πανω? Δυσκολα :biggrin:
Δώστα μου εσύ, και θα σου στείλω φωτογραφίες να δεις τι ωραία που θα τα βάλω στο ταβάνι.

Γυρνάει και το τετράγωνο κομμάτι της μπάφλας που περιέχει μιντ και Τουίτερ, τοποθετείται άριστα σε οριζόντια διάταξη ολόκληρο το ηχείο, και μια χαρά βολεύεται και στο ταβάνι. Όπως και το 320.

Δι-και-ο-λο-γίες.

Σε λίγο θα μου πεις δεν έχει σκάλα καλή, δε μπορεί να ανέβει κρατώντας το ηχείο, θα πέσει.

Ουστ ρε.
 

Μηνύματα
27.256
Reaction score
25.246
Σε λίγο θα μου πεις δεν έχει σκάλα καλή, δε μπορεί να ανέβει κρατώντας το ηχείο, θα πέσει.
Θες να σε δώκω κάτι δορυφόρους που φιάχνω με 2 δεκάιντσα και 1 bullet , να τα βάλεις μόνος σου στην οροφή με σκάλα;
Το κάθε 10ιντσο 5,5 κιλά.
30άρι MDF .
 

daharis666

Επαγγελματίας Crystalator Μονολιθίξ
Moderator
Μηνύματα
37.863
Reaction score
77.461
Θες να σε δώκω κάτι δορυφόρους που φιάχνω με 2 δεκάιντσα και 1 bullet , να τα βάλεις μόνος σου στην οροφή με σκάλα;
Το κάθε 10ιντσο 5,5 κιλά.
30άρι MDF .
για ηχεία μιλάνε τα παιδιά.... :biggrin:
 



costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.391
Reaction score
125.534
Θες να σε δώκω κάτι δορυφόρους που φιάχνω με 2 δεκάιντσα και 1 bullet , να τα βάλεις μόνος σου στην οροφή με σκάλα;
Το κάθε 10ιντσο 5,5 κιλά.
30άρι MDF .
Μελίδη με λένε; 😜😂😁

Εγώ είπα να φωνάξει τον Μελίδη, το δεγκαταλαβαίνεις. Έναν επαγγελματία τελοσπαντων, έναν εγκαταστάτη, άμα δε μπορεί δηλαδή.

Εγώ μπορώ, αλλά δε θέλω. 😎

Μήπως θες να σου αλλάξω καμιά λάμπα στο φωτιστικό οροφής; 😜😂😁
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
14.672
Reaction score
28.010
Στην διαθεση του μηχανικου μιξης υπαρχουν 128 <<ιχνη>>
Να του πεις ότι είναι 118, όχι 128. Τα 10 τα ξεχνάει πριν καν ξεκινήσει. Είναι κλειδωμένα στο bed layer. Μετεξεταστέος και αυτός.

Αξιζει να σημειωθει οτι τα 2 Beds του ανω επιπεδου εχουν να κανουν με ολο το ανωθεν τμημα αριστερα και δεξια θεσης ακροασης και οχι με ηχεια μπροστα ή πισω ή στην μεση πανω απο τον ακροατη
Τα έχουμε πει πολλές φορές.
 


Μηνύματα
4.462
Reaction score
7.734
Να του πεις ότι είναι 118, όχι 128. Τα 10 τα ξεχνάει πριν καν ξεκινήσει. Είναι κλειδωμένα στο bed layer. Μετεξεταστέος και αυτός.


Τα έχουμε πει πολλές φορές.
Αυτό σου λέει, συνολικά έχεις 128 ίχνη εκ των οποίων τα 10 7.1.2 είναι για τα Beds και μένουν 118 για objects.
Το πόσα θα χρησιμοποιήσεις από τα Beds και πόσα θα αφήσεις ελεύθερα είναι στην διακριτική ευχέρεια του μηχανικού μίξης. Το ίδιο και ο αριθμός των objects που θα χρησιμοποιήσεις.

Δηλαδή πρακτικά μπορεί κανείς να έχει ένα σεταπ 7.1.4 στο στούντιο και να δουλέψει με 7.1 Beds και στο άνω επίπεδο με Objects τα οποία απ οτι θυμάμαι σε άλλη συνέντευξη μπορεί να είναι και στατικά και όχι απαραίτητα σε κίνηση.
Ακου τους ειδικούς να μαθαίνεις :p
 
Last edited:


Τελευταια Μηνυματα

Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.600
Μηνύματα
2.867.499
Members
37.936
Νεότερο μέλος
albie
Top