Ο θάνατος του δικάναλου σετάπ, και γιατί

wizzy

Music is our (Supernatural) friend!
Μηνύματα
13.882
Reaction score
20.368
Θα ακουσετε να σας μιλανε για μουσικη ανθρωποι που το μονο που ακουν ειναι "τσικι - τσικι - μπαμ - μπαμ".
Ποια μουσική είναι αυτή;
Θα ακουσετε να σας λενε για RT60 (χρονους αντιχησης) που σημασια εχουν σε μεγαλους χωρους ενω στα συνηθη δωματια που ακουμε ο χρονος αυτος ειναι αμελητεος μην ξεχναμε πως ο ηχος τρεχει με 346 μετρα το δευτερολεπτο.
Για αυτό σε μικρούς χώρους, μετράμε RT20 και RT30. Έχω κι από αυτές τις μετρήσεις, εάν θες να ρίξεις μια ματιά.

Για τα υπόλοιπα, απάντησε ο @daharis666.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
14.418
Reaction score
27.708
Οι κατασκευαστές μιλάνε για 16 κανάλια. Οι κατασκευαστές θέλουν να φτιάξουν ένα μηχάνημα με οσο το δυνατόν περισσότερα κανάλια ώστε να είναι καλυμμένοι σε σχέση με τον ανταγωνισμό, και να μην χάνουν πωλήσεις από πελάτες που θέλουν 16 κανάλια σε ακατάλληλους χώρους. Ο 16καναλος επεξεργαστής θα μας δώσει ένα 9.3.4 το οποίο είναι α) άχρηστο στην πλειοψηφία των οικιακών συστημάτων, β) άχρηστο για όλες τις ταινίες που αφορούν το Home Entertainment, και γ) άχρηστο για τις περισσότερες παραγωγές πολυκάναλης μουσικής.

Στο (Α) γιατί δεν υπάρχει χώρος για τόσα ηχεία στην συντριπτική πλειοψηφία των σαλονιών και σε αρκετά dedicated, στο (Β) γιατί το ταβάνι στο Home mastering είναι 7.1.4, και στο (Γ) γιατί είναι ελάχιστες οι παραγωγές που ξεπερνούν το 7.1.4.

Το μόνο που προσφέρουν τα 9 κανάλια εδάφους είναι καλύτερη τοποθέτηση των 20 clusters που περιέχουν τα 118 objects της κινηματογραφικής version.

Aυτά είναι τα δεδομένα.

Και βέβαια, πέρα από αυτά, ο καθένας θα κάνει ότι τον βολεύει, του αρέσει, κλπ κλπ
 

Μηνύματα
12.214
Reaction score
14.516
Απαιτούνται εξειδικευμένα codec (λογισμικά κωδικοποίησης-αποκωδικοποίησης) κατά τη μεταφορά του σήματος για να προσομοιωνόταν μέσω ακουστικών το immersive πεδίο. Για να τηρηθεί η απαραίτητη σχολαστικότητα σε τέτοιες περιπτώσεις θα χρειάζονταν επίσης ακουστικά εξειδικευμένα για τρισδιάστατο πεδίο φέροντα πολλαπλά μεγάφωνα στα σκέλη των αλλά και δεδομένα HRTF εξατομικευμένα προς την ανατομία κεφαλής και αυτιών στον εκάστοτε χρήστη.
Εδώ πάντως η Courtney που δεν έχει ξανακούσει τίποτε άλλο πέρα απο Apple earpods, δεν ενθουσιάζεται καθόλου Αυτήν να πάρουμε στα τέστ. 😃

 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
2. Βαζεις μια πολυκαναλη πηγη και ο εκαστοτε ηχοληπτης καθοριζει τι οργανο θα παιξει και που. Υπαρχει βεβαια ενα θεμα οσον αφορα τα καναλια, πρωτα ηταν αρκετα τα 5 μετα εγιναν 7 και τωρα μιλαμε για 16 και οι εταιρειες τριβουν τα χερια τους.
...
Θα ακουσετε να σας λενε για RT60 (χρονους αντιχησης) που σημασια εχουν σε μεγαλους χωρους ενω στα συνηθη δωματια που ακουμε ο χρονος αυτος ειναι αμελητεος μην ξεχναμε πως ο ηχος τρεχει με 346 μετρα το δευτερολεπτο.
...
2. Ικανοποιητικό κάτω όριο λογαριάζεται πλήθος 9 δορυφορικών καναλιών. Πέντε επιδαπέδια και τέσσερα υπερυψωμένα.
...
Πράγματι στους οικιακούς χώρους με τις τυπικές μικρές διαστάσεις δεν υφίσταται κανονικό πεδίο αντήχησης με ομοιόμορφη διάχυση στην ηχητική ενέργεια.
Η έμμεση ηχητική ενέργεια που κυριαρχεί σε αποστάσεις ακρόασης ανώτερες από τη λεγόμενη Κρίσιμη - όπως έχει αναλυθεί στην ΄΄Ανατομία Ακουστικής Χώρων ΄΄- θα είναι στο μεγαλύτερο ποσοστό της συνονθύλευμα από διακριτές πρώιμες ανακλάσεις.

Για ν'αντισταθμιστεί εν μέρει η επίδραση αυτού του χαρακτηριστικού στους τυπικούς οικιακούς χώρους είναι χρήσιμο να υποβαθμίζαμε τη στάθμη της κατοπτρικής (καταλήγουσα στον ακροατή υπό γωνία 90 μοιρών ως προς την άμεση) συνιστώσας από τις επιμέρους δέσμες πρώτων ανακλάσεων που θ'αντιστοιχούσαν σε καθεμία από τις εκτεταμένες λείες επιφάνειες στον χώρο - τοιχωματικά όρια κι επίπλωση. Αρωγός μας σε αυτήν την προσπάθεια θα ήταν τα διαγράμματα ETC (Energy Time Curve) μέσα από τα οποία θ'ανιχνεύονταν όσες συνιστώσες θα εμφανίζονταν σε στάθμη ανώτερη από το καθιερωμένο όριο των -20 dB σε σχέση με τον αρχικό μετρητικό παλμό.

Έστω ότι θα υποβαθμίζαμε την επιβλαβή για την αντίληψη ενέργεια διασπείροντάς τη τόσο προς πολλαπλές κατευθύνσεις όσο και στο πεδίο του χρόνου με την εφαρμογή διαχυτών. Δεν θα ήταν αρκετό...Θα έπρεπε επίσης να ελέγχεται και η σύσταση ανά οκτάβα στην ανακλώμενη ενέργεια αφού ακόμα και όταν έχει υποβαθμιστεί η βλαβερή συνιστώσα όση έμμεση ενέργεια διαδίδεται εντός του χώρου θα επηρεάζει την αντιλαμβανόμενη τονικότητα ως προς την εκπεμπόμενη από τα ηχεία άμεση ενέργεια. Αρωγός μας εδώ θα ήταν η επιλογή ηχείων με ομοιογένεια στην off-axis απόκρισή τους σε σχέση προς την on-axis. Είτε το λέγαμε Spinorama είτε... διόραμα δεν θα έπαυε να έχει την ίδια σημασία.

Όλα αυτά είναι χρήσιμα για τις ζώνες πάνω από ένα διαπιστωμένο επιστημονικά όριο ίσο προς 300 Hz περίπου...

Κάτω από τη ζώνη Schroeder η συμπεριφορά των ηχητικών κυμάτων μαζί με την ανταπόκριση του χώρου μεταβάλλονται , αφού η διάδοση λαμβάνει μορφή σταθεροποιημένων πυκνωμάτων και αραιωμάτων ενέργειας με μοτίβο κατανομής συναρτώμενο προς σχήμα - διαστάσεις του χώρου και την τοποθεσία ηχειακών πηγών και θέσης ακροατή.

Επειδή στους μικρούς χώρους τέτοιες περιοχές με σταθεροποιημένα υψηλή ενέργεια είναι πιο αραιά κατανεμημένες και συνεπώς πιο διακριτές σε σχέση με όσους λογαριάζονται μεγάλοι - δηλαδή όπου τουλάχιστον η διάσταση μήκους θα ήταν ανώτερη από 8,5 μέτρα - αρωγός μας στην εκτίμηση της ισορροπημένης ανταπόκρισης θα ήταν παραστάσεις spectrogram και διαγράμματα waterfall.

Τέλος σε όσους χώρους λογαριάζονται μεγάλοι μικρή απόκλιση προς τα άνω σε σχέση με τις ενδεδειγμένες τιμές RT για μικρότερους χώρους δεν επιδρά στην ακροαματική μας αντίληψη τόσο ενοχλητικά όσο η ίδια τάξη απόκλισης άμα ίσχυε στους δεύτερους..
 
Last edited:

Μηνύματα
2.531
Reaction score
7.356
Τι δυνατότητες αναπαραγωγής έχουν τα ακουστικά στα οποία αναφέρεσαι;
Δεν γνωριζω τι εννοεις. Ακουστικα ειναι τα sennheiser 560s και τα sony wh-1000xm5.
 

wizzy

Music is our (Supernatural) friend!
Μηνύματα
13.882
Reaction score
20.368
Δεν γνωριζω τι εννοεις. Ακουστικα ειναι τα sennheiser 560s και τα sony wh-1000xm5.
Έχω μια εντυπωσιακή ότι υπάρχουν ακουστικά με δυνατότητα αναπαραγωγής μουσικής σε 7.1 (μπορεί και να κάνω λάθος, δεν ασχολούμαι με ακουστικά). Αυτά που αναφέρεις δεν το κάνουν.
 

Μηνύματα
2.531
Reaction score
7.356
Έχω μια εντυπωσιακή ότι υπάρχουν ακουστικά με δυνατότητα αναπαραγωγής μουσικής σε 7.1 (μπορεί και να κάνω λάθος, δεν ασχολούμαι με ακουστικά). Αυτά που αναφέρεις δεν το κάνουν.
 


Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Μπαίνουμε σε "χωράφια" που είναι terra incognita για μένα. Ας απαντήσουν οι γνώστες.
Όπως ειπώθηκε , χρειάζονται σοβαρά λογισμικά codec με ενσωμάτωση οπωσδήποτε HRTF για την εφαρμογή σε συμβατικά μοντέλα ακουστικών , αλλά βέλτιστη προσέγγιση θα γινόταν με εξειδικευμένα πολυκαναλικά ακουστικά όπως τα τρέχοντα μοντέλα με αρχιτεκτονική 7.1 μονάδων που έθιξε ο wizzy.

Εκεί που δεν θα χρειαζόταν αφιερωμένο codec αλλά θα μας έκαναν λογισμικά γενικής χρήσης είναι τα γνωστά δικτυώματα crossfeed για εκτεταμένη αντίληψη ηχητικής σκηνής με εμπρόσθιο προσανατολισμό σε κοινές δικαναλικές μίξεις.
 

Δημητρης 777

Spendorious
Μηνύματα
6.075
Reaction score
18.684
Εδώ πάντως η Courtney που δεν έχει ξανακούσει τίποτε άλλο πέρα απο Apple earpods, δεν ενθουσιάζεται καθόλου Αυτήν να πάρουμε στα τέστ. 😃

Εγώ είμαι με το κορίτσι.. :tongue:

5000 για ακουστικά.. ok.
Πάρε, πάρεεεε.. :smoke:
 
Last edited:


Δημητρης 777

Spendorious
Μηνύματα
6.075
Reaction score
18.684
Η ζωή γίνεται πιο γεμάτη όταν την βλέπουμε μέσα από τη νεανική.. αφέλεια. ;)
Έχουμε χαθεί στη μετάφραση.. 8-)

Θ' αρχίσω να ''σπρώχνω.''





Όποιος θέλει ντουλάπια για την κρεβατοκάμαρα ας στείλει pm.. :lolsign:


Καλά, εσύ ειδικά θα έπαιρνες το μέρος της κοπέλας...ανεξαιρέτως. :roflmao:
Μα είναι τόσο γλυκιά.. :rolleyes:
 
Last edited:

TGD

Μηνύματα
6.987
Reaction score
7.079
Στις αίθουσες συναυλιών όταν γίνονται ηχογραφήσεις καλύπτουν όλες τις θέσεις με βαριά υφάσματα, για να μειώσουν την αντήχηση. Συχνά χρησιμοποιείται και διαφορετική διάταξη της ορχήστρας απ' ότι στις συναυλίες, ακόμα και με την ορχήστρα ανάποδα στις πρώτες θέσεις της πλατείας.

Το μέλλον στο πολυκάναλο είναι τα περισσότερα κανάλια μα όχι τα περισσότερα ηχεία. Σας θυμίζω ότι το Qsound ικανοποιητική προσομοίωση surround είχε από δύο ηχεία. Στη μίξη εισάγονταν οι απαραίτητες αλλαγές στον ήχο ώστε να δίνεται η αίσθηση πως ερχόταν από πίσω η από το πλάι.

Φανταστείτε λοιπόν ότι έχετε έναν επεξεργαστή αρκετά ισχυρό ώστε να κάνει σε πραγματικό χρόνο το απαραίτητο φιλτράρισμα στο σήμα. Έχετε 100δες κανάλια από κάθε ήχο με τις εντολές τοποθέτησης στον χώρο και το σύστημα σας τα τοποθετεί σωστά στις μη ιδανικές συνθήκες του δικου σας χώρου και όχι στον χώρο του στούντιο.
 




alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
14.418
Reaction score
27.708
Φανταστείτε λοιπόν ότι έχετε έναν επεξεργαστή αρκετά ισχυρό ώστε να κάνει σε πραγματικό χρόνο το απαραίτητο φιλτράρισμα στο σήμα. Έχετε 100δες κανάλια από κάθε ήχο με τις εντολές τοποθέτησης στον χώρο και το σύστημα σας τα τοποθετεί σωστά στις μη ιδανικές συνθήκες του δικου σας χώρου και όχι στον χώρο του στούντιο.
Αυτό ακριβώς κάνει το Atmos με τα objects. Δεν μπορεί να πάει πάνω από 20. Επίσης, το πολύ ποιο απαιτητικό bed layer δεν μπορεί να είναι με την μορφή των objects. Πρέπει να τρέχει σε κανάλια.
 

TGD

Μηνύματα
6.987
Reaction score
7.079
Δεν μπορεί να πάει γιατί κανένας ενισχυτής στο σπίτι δεν έχει την απαιτούμενη ισχύ. Πράγμα που μπορεί να λυθεί συν τω χρόνω.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
14.418
Reaction score
27.708
Δεν μπορεί να πάει γιατί κανένας ενισχυτής στο σπίτι δεν έχει την απαιτούμενη ισχύ. Πράγμα που μπορεί να λυθεί συν τω χρόνω.
Όπως έγραψα, το πολύ ποιο απαιτητικό bed layer δεν μπορεί να είναι με την μορφή των objects. πρέπει να τρέχει σε κανάλια. Αυτό δεν αφορά καθόλου στο τι θα κάνει ο ακριβότερος επεξεργαστής στον κόσμο. Είναι θέμα των Studios και τρόπου λειτουργίας των εργασιών κατά το dubbing και mastering. Για να γίνει αυτό που λες πρέπει να αλλάξει όλο το workflow, και όχι μόνο.
 
Last edited:

Σταύρος Λαγκαδιανός

Το αγοράκι με τα σπίρτα
Μηνύματα
8.144
Reaction score
26.715
Στις αίθουσες συναυλιών όταν γίνονται ηχογραφήσεις καλύπτουν όλες τις θέσεις με βαριά υφάσματα, για να μειώσουν την αντήχηση. Συχνά χρησιμοποιείται και διαφορετική διάταξη της ορχήστρας απ' ότι στις συναυλίες, ακόμα και με την ορχήστρα ανάποδα στις πρώτες θέσεις της πλατείας.

Το μέλλον στο πολυκάναλο είναι τα περισσότερα κανάλια μα όχι τα περισσότερα ηχεία. Σας θυμίζω ότι το Qsound ικανοποιητική προσομοίωση surround είχε από δύο ηχεία. Στη μίξη εισάγονταν οι απαραίτητες αλλαγές στον ήχο ώστε να δίνεται η αίσθηση πως ερχόταν από πίσω η από το πλάι.

Φανταστείτε λοιπόν ότι έχετε έναν επεξεργαστή αρκετά ισχυρό ώστε να κάνει σε πραγματικό χρόνο το απαραίτητο φιλτράρισμα στο σήμα. Έχετε 100δες κανάλια από κάθε ήχο με τις εντολές τοποθέτησης στον χώρο και το σύστημα σας τα τοποθετεί σωστά στις μη ιδανικές συνθήκες του δικου σας χώρου και όχι στον χώρο του στούντιο.
Υπάρχει άραγε χρονοδιάγραμμα για το πότε ενδέχεται να είναι διαθέσιμος τέτοιος επεξεργαστής?
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.325
Μηνύματα
2.858.571
Members
37.895
Νεότερο μέλος
Mark Zappa
Top