- Μηνύματα
- 4.462
- Reaction score
- 7.734
το κειμενο αποτελει μερος ενος αφιερωματος του περιοδικου sound&recording στον ιμερσιβ ηχο.
το βρισκω αρκετα ενδιαφερον και ενημερωτικο. θα παραθεσω το μεγαλυτερο μερος του , οσο γινεται πιο συνοπτικα.
Ο κοσμος ειναι ωριμος για 3D-Audio
Η επιθυμια για μια καλυτερη ακουστικη εμπειρια υπαρχει απο το ξεκινημα της εγγραφης οντιο.
Και ηδη απο την αρχη υπηρξε μεγαλη προοδος στον τομεα αυτον. Η γενικη ποιοτητα στον ηχο βελτιωνεται συνεχως και ηδη απο το 1950 ξεκιναει η στερεοφωνια, η οποια και επιβαλλεται στους καταναλωτες. Απο την εισοδο του CD την δεκαετια του 80 και μετεπειτα δεν εγινε απολυτως τιποτα.
Αυτο οφειλεται κυριως στον πολεμο των φορματ και στην δυσκολια να επιβληθουν στην αγορα συσκευες για την αναπαραγωγη υψηλης αναλυσης οντιο με πολλα καναλια.
Εδω ερχεται ο παραγοντας _κοστος.
Ηδη μια εγκατασταση 5.1 θα επρεπε βασικα να εχει την τριπλασια περιπου αξια μιας στερεο εγκαταστασης. Στην πραγματικοτητα πουληθηκαν στην δεκαετια του 2000 οπου και υπηρξε μια ανθηση/boom πανω απ ολα φθηνα συστηματα των 99ευρω αξιας.
Κερδος στον ηχο? Αδικος κοπος! Αντι για μια στερεο εγκατασταση βρεθηκαν περικυκλωμενοι με παλιοσιδερα του οντιο.
Σημερα ειναι τα δεδομενα διαφορετικα. Φιλικες προς την οικογενεια 3D Soundbars προσφερονται απο μερικες φιρμες. Σε ενα ξενοδοχειο ειχα την ευκαιρια να ακουσω την ηχομπαρα της Sennheiser. Ναι μεν δεν αποκομιζεις ηχητικα αυτο που προσφερει μια σωστη 7.1.4 εγκατασταση αλλα ο ηχος ηταν ξεκαθαρα <<πιο μεγαλος>> με μεγαλυτερη περιελιξη σε συγκριση με αυτον μιας στερεο εγκαταστασης.
Ηχοι ερχοντουσαν αρκετα εξω απο το συνηθισμενο πεδιο (πλατος) ενος στερεο. Λιγοτερο πειστικα περιγραφονταν ο πισω χωρος, διοτι οι αλγοριθμοι που αναπτυχθηκαν μαζι με το ιστιτουτο Frauenhofer ειναι ας το πουμε συνδεδεμενοι με πλευρικες ανακλασεις, που μπορουν να προκυψουν οταν ο χωρος εχει σκληρες τοιχωματικες επιφανειες. Κατι τετοιο στο εν λογω δωματιο ξενοδοχειου δεν ηταν η περιπτωση μας. Σε καθε περιπτωση το ηχητικο βιωμα ηταν <<περισσοτερο απο στερεο>>.
Ακομη πιο ευκολη ειναι εισοδος στον 3D-Ηχο μεσω των ακουστικων. Ο καταναλωτης δεν χρειαζεται κατι επιπλεον απο αυτο που ηδη κατεχει. Ειναι στο χερι μας ,μουσικοι και παραγωγοι να χρησιμοποιησουν αυτη την δυνατοτητα και να το διευρυνουμε. Οι binaural ηχογραφησεις υπαρχουν εδω και πολυ καιρο, η πρωτη εκρηξε εμφανιστηκε στα μεσα του 1970 οταν η φιρμα neumann εβγαλε στην αγορα το μικροφωνο ΚU 80.
το γεγονος οτι το ενδιαφερον ελαττωθηκε γρηγορα οφειλεται απλα στο οτι τοτε η μουσικη βασικα καταναλωνονταν μεσω των ηχειων. Τα ακουστικα ηταν μια λυση αναγκης. Σημερα ομως ειναι διαφορετικα. Σημερα το 90% της μουσικης καταναλωνεται απο τα ακουστικα.
Πριν επεκταθουμε σε βασικες πτυχες του πολυκαναλου, ωφειλουμε πρωτιστως να ξεκαθαρισουμε ορισμενους σημαντικους ορισμους στον χωρο του πολυκαναναλου ηχου.
Τελος 1ου μερους
το βρισκω αρκετα ενδιαφερον και ενημερωτικο. θα παραθεσω το μεγαλυτερο μερος του , οσο γινεται πιο συνοπτικα.
Ο κοσμος ειναι ωριμος για 3D-Audio
Η επιθυμια για μια καλυτερη ακουστικη εμπειρια υπαρχει απο το ξεκινημα της εγγραφης οντιο.
Και ηδη απο την αρχη υπηρξε μεγαλη προοδος στον τομεα αυτον. Η γενικη ποιοτητα στον ηχο βελτιωνεται συνεχως και ηδη απο το 1950 ξεκιναει η στερεοφωνια, η οποια και επιβαλλεται στους καταναλωτες. Απο την εισοδο του CD την δεκαετια του 80 και μετεπειτα δεν εγινε απολυτως τιποτα.
Αυτο οφειλεται κυριως στον πολεμο των φορματ και στην δυσκολια να επιβληθουν στην αγορα συσκευες για την αναπαραγωγη υψηλης αναλυσης οντιο με πολλα καναλια.
Εδω ερχεται ο παραγοντας _κοστος.
Ηδη μια εγκατασταση 5.1 θα επρεπε βασικα να εχει την τριπλασια περιπου αξια μιας στερεο εγκαταστασης. Στην πραγματικοτητα πουληθηκαν στην δεκαετια του 2000 οπου και υπηρξε μια ανθηση/boom πανω απ ολα φθηνα συστηματα των 99ευρω αξιας.
Κερδος στον ηχο? Αδικος κοπος! Αντι για μια στερεο εγκατασταση βρεθηκαν περικυκλωμενοι με παλιοσιδερα του οντιο.
Σημερα ειναι τα δεδομενα διαφορετικα. Φιλικες προς την οικογενεια 3D Soundbars προσφερονται απο μερικες φιρμες. Σε ενα ξενοδοχειο ειχα την ευκαιρια να ακουσω την ηχομπαρα της Sennheiser. Ναι μεν δεν αποκομιζεις ηχητικα αυτο που προσφερει μια σωστη 7.1.4 εγκατασταση αλλα ο ηχος ηταν ξεκαθαρα <<πιο μεγαλος>> με μεγαλυτερη περιελιξη σε συγκριση με αυτον μιας στερεο εγκαταστασης.
Ηχοι ερχοντουσαν αρκετα εξω απο το συνηθισμενο πεδιο (πλατος) ενος στερεο. Λιγοτερο πειστικα περιγραφονταν ο πισω χωρος, διοτι οι αλγοριθμοι που αναπτυχθηκαν μαζι με το ιστιτουτο Frauenhofer ειναι ας το πουμε συνδεδεμενοι με πλευρικες ανακλασεις, που μπορουν να προκυψουν οταν ο χωρος εχει σκληρες τοιχωματικες επιφανειες. Κατι τετοιο στο εν λογω δωματιο ξενοδοχειου δεν ηταν η περιπτωση μας. Σε καθε περιπτωση το ηχητικο βιωμα ηταν <<περισσοτερο απο στερεο>>.
Ακομη πιο ευκολη ειναι εισοδος στον 3D-Ηχο μεσω των ακουστικων. Ο καταναλωτης δεν χρειαζεται κατι επιπλεον απο αυτο που ηδη κατεχει. Ειναι στο χερι μας ,μουσικοι και παραγωγοι να χρησιμοποιησουν αυτη την δυνατοτητα και να το διευρυνουμε. Οι binaural ηχογραφησεις υπαρχουν εδω και πολυ καιρο, η πρωτη εκρηξε εμφανιστηκε στα μεσα του 1970 οταν η φιρμα neumann εβγαλε στην αγορα το μικροφωνο ΚU 80.
το γεγονος οτι το ενδιαφερον ελαττωθηκε γρηγορα οφειλεται απλα στο οτι τοτε η μουσικη βασικα καταναλωνονταν μεσω των ηχειων. Τα ακουστικα ηταν μια λυση αναγκης. Σημερα ομως ειναι διαφορετικα. Σημερα το 90% της μουσικης καταναλωνεται απο τα ακουστικα.
Πριν επεκταθουμε σε βασικες πτυχες του πολυκαναλου, ωφειλουμε πρωτιστως να ξεκαθαρισουμε ορισμενους σημαντικους ορισμους στον χωρο του πολυκαναναλου ηχου.
Τελος 1ου μερους