Περιορισμοί!

Νίκος Τεγόπουλος

Επίτιμο μέλος
Μηνύματα
1.584
Reaction score
1.686
Δε μπορώ να καταλάβω τη σκέψη της Volvo. Σαφώς και οι υψηλές ταχύτητες σκοτώνουν, αλλά όταν η εξέλιξη των κινητήρων, ατμοσφαιρικών και μη, έχουν φτάσει στα επίπεδα που βλέπουμε σήμερα πως "νομιμοποιείται" ένας κατασκευαστής να περιορίζει τεχνιτά και σε ένα μόνο τομέα (αυτόν της τελικής ταχύτητας) την απόδοση των κινητήρων; Τι κάνει την εταιρία να πιστεύει ότι η τελική ταχύτητα των 180 χιλ. να θεωρεί ότι θα μειώσει τα τα ατυχήματα; Ποιο είναι το ποσοστό των ατυχημάτων που οφείλονται αποκλειστικά σε ταχύτητες άνω των 180 χλμ; Έπειτα, ο περιορισμός αυτός θα επηρεάσει την τόσο απαραίτητη ενεργητική ασφάλεια;
Είναι μερικές, λογικές νομίζω, απορίες στις οποίες θα πρέπει να απαντήσει ο κατασκευαστής πριν προβεί σε τέτοιους περιορισμούς.

Όσο για τα υπόλοιπα συστήματα που αναφέρονται στο άρθρο, καλώς να ορίσουν, είμαι σίγουρος ότι θα βοηθήσουν την ασφάλεια των επιβαινόντων στα αυτοκίνητά της. Κατά το παρελθόν έχει παρουσιάσει πολλές καινοτομίες, όπως η αποφυγή σύγκρουσης πεζών και προπορεύμενων αυτοκινήτων, (η πρώτη λειτουργία ενεργοποιήθηκε μία φορά στο δικό μου, όταν ένα παιδάκι ξέφυγε από τον έλεγχο των γονέων του και πετάχθηκε στο δρόμο, πολύ κοντά στον προφυλακτήρα. Ακινητοποιήθηκε ακαριαία!). Έχω την αίσθηση ότι τέτοια πίεση και ταχύτητα αντίδρασης, κανένα ανθρώπινο πόδι δε θα μπορούσε να ασκήσει. Θυμάμαι τότε, όλους όσους είδαν το περιστατικό, να με ρωτάνε πως πρόλαβα και αντέδρασα έτσι!). Μου έχει μείνει αυτό.

Προσωπικά είμαι πολύ επιφυλακτικός στην πρόθεσή της αυτή. Και αυτό διότι δυσκολεύομαι να πιστέψω ότι το μέτρο αυτό θα συμβάλει στη μείωση των ατυχημάτων. Σε άλλα πράγματα ναι, όπως στη μείωση της κατανάλωσης για παράδειγμα, δεδομένου ότι, στο δικό μου πάντα, ζητά 6 - 6,5 Lt/100 έως 120 - 130 χιλμ, και σε ταχύτητες άνω των 200, έως και αυτή της τελικής του, 38, 50 !
 
Last edited:

Μηνύματα
3.683
Reaction score
6.645
Βρε, όλα καλά κι όλα ωραία, να βάλουν και όρια. Αλλά αν ο οδηγός είναι βλαξ, θα τη κάνει και με 50 χαω
 

Μηνύματα
1.750
Reaction score
2.762
Τι να λέει ρε παιδιά αν κάπιοιος θα περιοριστεί στα 180 ή θα έχει και 300 τελική. Τα περισσότερα δυστυχήματα γίνονται σε κατοικημένες περιοχές που έχουν όριο, 50 αν θυμάμαι καλά ( ούτως ή άλλως μέσα στη πόλη είμαι κότα ).
Δηλαδή, αν μπει κόφτης ακόμα και στα 100, θα μας σώσει; Αν δηλαδή πατήσω 100 σε ένα στενό ή σε ένα κωλόδρομο, θα με σώσει το ότι δεν μπορώ να πάω με 200 στην εθνική; Μπούρδες!

Και βέβαια θα μας σώσει, έχεις δει τι γίνεται (γινόταν) στην παραλιακή ή στη Βουλιαγμένης νυχτερινές ώρες;;
Την άλλη φορά πήγαινα από παραλιακή στην Βουλιαγμένη στο φανάρι του καβουριού 300m μετά νύχτα 1:00 νομίζω Φεβρουάριος Μάρτιος (ήμουν στο ρεύμα προς Γλυφάδα) και βλέπω απέναντι δεκάδες φώτα και καπνούς και νόμιζα ότι γινόταν κάποιο υπαίθριο πάρτι, σταματάω κάπου και πάω με τα πόδια να δω και ήταν μία Πόρσε και μία BMW που με δυσκολία αναγνώριζες τη μάρκα έτσι όπως είχαν γίνει μια άμορφη μάζα (είχαν πάρει και τα δύο φωτιά) να έχουν πάει 2 πυροσβεστικά να ρίχνουν νερά να έχει πλημμυρίσει όλος ο δρόμος και να κόβουν με αλυσοπρίονα δέντρα που είχαν πέσει στο δρόμο ενώ και πιο κάτω υπήρχε ένα αυτοκίνητο αναποδογυρισμένο και εκεί τριγύρω να έχουν μαζευτεί δεκάδες νεαροί κάγκουρες της νύχτας και να τραβούν με κινητά το γεγονός, φυσικά σκοτώθηκαν όλοι μετά από αυτήν την κόντρα και σίγουρα δεν πήγαιναν με 80 και 100 km και πιθανόν να μην πέρασε σαν είδηση πουθενά την επόμενη μέρα.
Και συνεχώς γίνονται τέτοια δυστυχήματα σε μεγάλους δρόμους και λεωφόρους.
Θα πρέπει να υπάρχουν αυστηρότεροι νόμοι και να εφαρμόζονται και να μην περιμένουμε από τεμπέληδες που αράζουν στο Γρηγόρη πίνοντας freddo cappuccino χαζεύοντας το κινητό και ρίχνοντας κλεφτές ματιές στο γκομενάκι που περνά ξύνοντας τα @ρχίδι@ τους αλλά από τους αληθινούς υπερασπιστές του νόμου όπως τον επιθεωρητή Κάλαχαν το δικαστή Dredd και τον RoboCop. :prankster:
 

gid

Μηνύματα
2.754
Reaction score
3.170
Τι κάνει την εταιρία να πιστεύει ότι η τελική ταχύτητα των 180 χιλ. να θεωρεί ότι θα μειώσει τα τα ατυχήματα;
Ένα άλλο καίριο ερώτημα είναι, τι κάνει νιάου-νιάου στα κεραμίδια;;;


Ποιο είναι το ποσοστό των ατυχημάτων που οφείλονται αποκλειστικά σε ταχύτητες άνω των 180 χλμ;
Πόσο ΠΡΕΠΕΙ να είναι ώστε να δεχθείς το επιχείρημα;

Πόσες ζωές πρέπει να σώζονται κάθε χρόνο, για να αλλάξεις γνώμη; Αν σώζονται 5 στην Ελλάδα π.χ., είναι λίγες;

Και για να μην κοροϊδευόμαστε, ποιό είναι το φοβερό και τρομερό τίμημα για σένα, να μην μπορείς να υπερβείς τα 180; Τι ακριβώς είναι αυτό που θα στερηθείς, που πρέπει να το βάλουμε σε μια ζυγαριά με Ν ζωές, και να δούμε τι μετράει περισσότερο; Εξήγησέ μας....
 

Μηνύματα
3.683
Reaction score
6.645
Και βέβαια θα μας σώσει, έχεις δει τι γίνεται (γινόταν) στην παραλιακή ή στη Βουλιαγμένης νυχτερινές ώρες;;
Την άλλη φορά πήγαινα από παραλιακή στην Βουλιαγμένη στο φανάρι του καβουριού 300m μετά νύχτα 1:00 νομίζω Φεβρουάριος Μάρτιος (ήμουν στο ρεύμα προς Γλυφάδα) και βλέπω απέναντι δεκάδες φώτα και καπνούς και νόμιζα ότι γινόταν κάποιο υπαίθριο πάρτι, σταματάω κάπου και πάω με τα πόδια να δω και ήταν μία Πόρσε και μία BMW που με δυσκολία αναγνώριζες τη μάρκα έτσι όπως είχαν γίνει μια άμορφη μάζα (είχαν πάρει και τα δύο φωτιά) να έχουν πάει 2 πυροσβεστικά να ρίχνουν νερά να έχει πλημμυρίσει όλος ο δρόμος και να κόβουν με αλυσοπρίονα δέντρα που είχαν πέσει στο δρόμο ενώ και πιο κάτω υπήρχε ένα αυτοκίνητο αναποδογυρισμένο και εκεί τριγύρω να έχουν μαζευτεί δεκάδες νεαροί κάγκουρες της νύχτας και να τραβούν με κινητά το γεγονός, φυσικά σκοτώθηκαν όλοι μετά από αυτήν την κόντρα και σίγουρα δεν πήγαιναν με 80 και 100 km και πιθανόν να μην πέρασε σαν είδηση πουθενά την επόμενη μέρα.
Και συνεχώς γίνονται τέτοια δυστυχήματα σε μεγάλους δρόμους και λεωφόρους.
Θα πρέπει να υπάρχουν αυστηρότεροι νόμοι και να εφαρμόζονται και να μην περιμένουμε από τεμπέληδες που αράζουν στο Γρηγόρη πίνοντας freddo cappuccino χαζεύοντας το κινητό και ρίχνοντας κλεφτές ματιές στο γκομενάκι που περνά ξύνοντας τα @ρχίδι@ τους αλλά από τους αληθινούς υπερασπιστές του νόμου όπως τον επιθεωρητή Κάλαχαν το δικαστή Dredd και τον RoboCop. :prankster:
Μα, αυτή είναι η ουσία κατά τη γνώμη μου. Αν ο οδηγός δεν σέβεται και δεν φοβάται τίποτα, θα κάνει τη μαλακία του ακόμα και με μικρή ( σχετικά ) ταχύτητα. Αν σταθείς και προσέξεις πως οδηγούμε γενικότερα, στη κίνηση, θα καταλάβεις πιστεύω ότι το τελευταίο που πρέπει να μας απασχολεί, είναι η ταχύτητα. Πόσα ατυχήματα και δυστυχήματα έχουμε στις εθνικές και πόσα εντός αστικού ιστού;
Αυτό με τους περιορισμούς σύμφωνα με γεωγραφικό εντοπισμό, είναι άκρως ενδιαφέρον πάντως.
 
Last edited:

Μηνύματα
1.470
Reaction score
2.761
Υπάρχει λόγος να κινείται κάποιος με το αυτοκίνητό του με ταχύτητα π.χ πάνω από 150Km/h σε αυτοκινητόδρομο;
Εκτός από την ενίσχυση του υπερεγώ τι άλλο να κερδίσει άραγε;
 

Μηνύματα
1.750
Reaction score
2.762
Μα, αυτή είναι η ουσία κατά τη γνώμη μου. Αν ο οδηγός δεν σέβεται και δεν φοβάται τίποτα, θα κάνει τη μαλακία του ακόμα και με μικρή ( σχετικά ) ταχύτητα. Αν σταθείς και προσέξεις πως οδηγούμε γενικότερα, στη κίνηση, θα καταλάβεις πιστεύω ότι το τελευταίο που πρέπει να μας απασχολεί, είναι η ταχύτητα. Πόσα ατυχήματα και δυστυχήματα έχουμε στις εθνικές και πόσα εντός αστικού ιστού;

Μα αυτό που σου είπα Νίκο πιο πάνω που τους μάζεψαν με τα κουταλάκια μέσα στην πόλη ήταν σε κεντρικό δρόμο, είναι γεγονός ότι δεν υπάρχει παιδεία και ότι οι Έλληνες οδηγούν σαν τους Ινδούς η τους Πακιστανούς η δεν ξέρω κι εγώ τι αλλά είμαι της γνώμης ότι η ταχύτητα σκοτώνει, αν τρακάρεις με 50 η 60 km έχεις πολύ περισσότερες πιθανότητες να βγεις ζωντανός από ότι αν τρακάρεις με 130.
 

Μηνύματα
3.683
Reaction score
6.645
Μα αυτό που σου είπα Νίκο πιο πάνω που τους μάζεψαν με τα κουταλάκια μέσα στην πόλη ήταν σε κεντρικό δρόμο, είναι γεγονός ότι δεν υπάρχει παιδεία και ότι οι Έλληνες οδηγούν σαν τους Ινδούς η τους Πακιστανούς η δεν ξέρω κι εγώ τι αλλά είμαι της γνώμης ότι η ταχύτητα σκοτώνει, αν τρακάρεις με 50 η 60 km έχεις πολύ περισσότερες πιθανότητες να βγεις ζωντανός από ότι αν τρακάρεις με 130.
Σίγουρα, αλλά δεν είναι μόνο οι επιβάτες των οχημάτων που διατρέχουν κίνδυνο. Με 50-60 μπορεί να τη γλυτώσεις μεν, αλλά αν κοπανήσεις ένα πεζό, το πιο πιθανό είναι να του προκαλέσεις σοβαρή ζημιά. Αν μάλιστα είναι κανένα παιδάκι...
Anyway, νομίζω λέμε το ίδιο και δεν διαφωνώ με τις επιλογές της Volvo. Απλά θεωρώ ότι το να ξορκίζουμε το κακό της ταχύτητας άνω των 150, δεν λέει τίποτα. Δεν μου λέει κάτι δηλαδή να ασχολούμαστε με το τί συμβαίνει στην εθνική που τη χρησιμοποιούμε όχι και τόσο τακτικά, ενώ καθημερινά κινούμαστε εντός πόλης και συμπεριφερόμαστε εντελώς σαν αλήτες.
 

Μηνύματα
1.750
Reaction score
2.762
Σίγουρα, αλλά δεν είναι μόνο οι επιβάτες των οχημάτων που διατρέχουν κίνδυνο. Με 50-60 μπορεί να τη γλυτώσεις μεν, αλλά αν κοπανήσεις ένα πεζό, το πιο πιθανό είναι να του προκαλέσεις σοβαρή ζημιά. Αν μάλιστα είναι κανένα παιδάκι...
Anyway, νομίζω λέμε το ίδιο και δεν διαφωνώ με τις επιλογές της Volvo. Απλά θεωρώ ότι το να ξορκίζουμε το κακό της ταχύτητας άνω των 150, δεν λέει τίποτα. Δεν μου λέει κάτι δηλαδή να ασχολούμαστε με το τί συμβαίνει στην εθνική που τη χρησιμοποιούμε όχι και τόσο τακτικά, ενώ καθημερινά κινούμαστε εντός πόλης και συμπεριφερόμαστε εντελώς σαν αλήτες.

Ναι φυσικά, συμφωνώ μαζί σου!
Και ακόμη περισσότερο με την Volvo που εξελίσσει τεχνολογίες για να παρακολουθεί τον οδηγό και την κατάστασή του ώστε σε περίπτωση που κάτι δεν πάει καλά να του απαγορεύει ακόμη και να οδηγήσει, θα δούμε πολλά τέτοια στο μέλλον όπου κάμερες θα παρακολουθούν τον οδηγό και τον τρόπο που χειρίζεται το όχημα, φυσικά όλα αυτά τα δεδομένα θα πηγαίνουν εκεί που πρέπει και θα τα επεξεργάζονται και να λαμβάνονται μέτρα ώστε να μην κάνει μαγκιές και θέτει σε κίνδυνο τη ζωή του (το λιγότερο) και των άλλων (το κυριότερο).
 

Μηνύματα
3.683
Reaction score
6.645
Ναι φυσικά, συμφωνώ μαζί σου!
Και ακόμη περισσότερο με την Volvo που εξελίσσει τεχνολογίες για να παρακολουθεί τον οδηγό και την κατάστασή του ώστε σε περίπτωση που κάτι δεν πάει καλά να του απαγορεύει ακόμη και να οδηγήσει, θα δούμε πολλά τέτοια στο μέλλον όπου κάμερες θα παρακολουθούν τον οδηγό και τον τρόπο που χειρίζεται το όχημα, φυσικά όλα αυτά τα δεδομένα θα πηγαίνουν εκεί που πρέπει και θα τα επεξεργάζονται και να λαμβάνονται μέτρα ώστε να μην κάνει μαγκιές και θέτει σε κίνδυνο τη ζωή του (το λιγότερο) και των άλλων (το κυριότερο).
Τόσα συστήματα επόπτευσης του οδηγού αναπτύσσει. Χάθηκε να βάλει και ένα που να σκάει καρφωτή στην αστυνομία να τον μαζεύουν; Αλλά τότε, θα χάσει απο πωλήσεις. Αν και σπάνια συναντάς αλήτη με Volvo. Με τα ίδια χρήματα περίπου παίρνει κ@βλόγκαζο. :p
 

Μηνύματα
1.750
Reaction score
2.762
Θσ πρέπει να αλλάξει και το νομοθετικό πλαίσιο όμως, έχουμε μέλλον μπροστά μας...
 

Μηνύματα
2.244
Reaction score
1.435
Οτι κλειδώνει ξεκλειδώνει.
Περιορισμοί τελικής? γιατί? τι θα αλλάξει αν στουκάρεις με 180 αντί για 230? πχ?
Οι Γερμανοί χωρίς όρια στις autoban χαζοί είναι?
Στα 180 έχεις πεθάνει,στα 230 το παλεύεις στην εντατική :D
 

Νίκος Τεγόπουλος

Επίτιμο μέλος
Μηνύματα
1.584
Reaction score
1.686
Ένα άλλο καίριο ερώτημα είναι, τι κάνει νιάου-νιάου στα κεραμίδια;;;
gid κάνει "νιάου Νιάου", όταν αποδεδειγμένα και με αρκετά χαμηλότερες ταχύτητες, έχουμε τα ίδια τραγικά αποτελέσματα; Πόσο μάλλον αυτή των 180 χλμ.
Πόσο ΠΡΕΠΕΙ να είναι ώστε να δεχθείς το επιχείρημα;
Έτσι όπως το θέτεις κανένα, ούτε ένα. Η πραγματικότητα όμως πιστεύω ότι είναι διαφορετική, Τί εννοώ: δεν είναι δυνατόν να μιλάμε για περιορισμούς ταχύτητας έως τα 180 χλμ. (που δεν είναι λίγα, το τονίζω ξανά) - αυτό είναι εύκολο να γίνει και με μηδενικό κόστος μάλιστα - και να μην υπάρχει η λειτουργία που περιέγραψα παραπάνω για τη σύγκρουση πεζών σε ΟΛΑ τα αυτοκίνητα. Ή η υιοθέτηση του περιβόητου Head Up Display ακόμα και στα πιο μικρά μοντέλα.
Το ζήτημα των ατυχημάτων είναι πολύ μεγάλο και οι λύσεις απαιτούν τη συνεργασία όλων των αυτοκινητοβιομηχανιών. Πριν από πολύ λίγα χρόνια είχα διαβάσει μια μελέτη της ίδιας εταιρίας, η οποία αφού ανέλυε τις συχνότερες αιτίες ατυχημάτων και δυστυχημάτων, (δεν περιελαμβανόταν μέσα σ' αυτές η σημερινή πρόθεσή της), κατέληγε στο συμπέρασμα ότι εάν συνεργαζόταν συνολικά οι κατασκευαστές για την ανάπτυξη λογισμικών και κοινών μονάδων ζεύξεις των οχημάτων, ώστε αυτά να μοιράζονται δεδομένα σε πραγματικό χρόνο (εννοείται ότι ως προυπόθεση ορίζονταν η οπτική επαφή και από μιά απόσταση λίγων μέτρων έως αρκετών εκατοντάδων), και αναλύοντας την κατάσταση του οδηγού (υπνηλία για παράδειγμα, ή την κατάσταση του οχήματος: πίεση και φθορά ελαστικών, φρένων κ.α. ), θα μπορούσαν αυτά είτε με προειδοποιήσεις προς τον οδηγό, ή εάν αυτές για οιονδήποτε λόγο αγνοούνταν, τότε θα μπορούσαν ακόμη και να αναλάβουν τον έλεγχο κάποιων κρίσιμων λειτουργιών, όπως η μείωση της ταχύτητας έως και η μηδένησή της εάν διαπίστωναν αδράνεια του οδηγού. Αναφερόταν ακόμη και στη μη εκκίνηση του οχήματος εάν αυτό δεν πληρούσε ορισμένα βασικά πράγματα που αφορούσαν στο Service! Έλεγε και άλλα τα οποία δυστυχώς δε θυμάμαι να αναφέρω. Καταπληκτική ιδέα! Η τεχνολογία υπάρχει; Είναι εφαρμόσιμη; Ναι έλεγε η έκθεση, το πιστεύω λέω εγώ, γνωρίζουμε ότι βρίσκει εφαρμογή σε ευρεία κλίμακα στη στρατιωτική βιομηχανία 10ετίες τώρα. Προυπέθετε βέβαια τη συνεργασία όλων των κατασκευαστών, αγνοώντας το κόστος. Για ανθρώπινες ζωές μιλάμε.

Και για να μην κοροϊδευόμαστε, ποιό είναι το φοβερό και τρομερό τίμημα για σένα, να μην μπορείς να υπερβείς τα 180;
Κανένα, απολύτως. άλλωστε δεν ταξιδεύω με αυτές τις ταχύτητες. Τις πολύ λίγες φορές που το έκανα (μετριούνται στα δάκτυλα του ενός χεριού), εννοείται ότι αυτές συνέβησαν μόνο στην εθνική οδό και όχι σε επαρχιακούς δρόμους, και για λίγη χλμ απόσταση, μόνο και μόνο για να γνωρίζω τα όρια του αυτοκινήτου μου. Κυρίως αυτά αφορούσαν στην ικανότητα φρεναρίσματος με πολύ υψηλές ταχύτητες και τη συμπεριφορά που θα επεδείκνυε το όχημα κατά την αυτή διαδικασία. Πρέπει να τα γνωρίζουμε. Μέσω αυτής βέβαια γνωρίζει κανέις την τελική ταχύτητα, το επίπεδο αεροδυναμικών θορύβων , κατανάλωση, θερμοκρασία κ.λ.π.
Τι ακριβώς είναι αυτό που θα στερηθείς, που πρέπει να το βάλουμε σε μια ζυγαριά με Ν ζωές, και να δούμε τι μετράει περισσότερο;
Απάντησα παραπάνω. Τίποτε. και φυσικά δεν βάζω στη ζυγαριά την ανθρώπινη ζωή με κάτι. Όμως επέτρεψέ μου να θεωρώ ότι η υιοθέτηση της συγκεκριμένης ανώτερης ταχύτητας από τη Volvo, δε θα αλλάξει καθόλου τη σκληρή πραγματικότητα που λέει ότι η ταχύτητα σκοτώνει.
Δε φταίνε τα μέσα για τα ατυχήματα/δυστυχήματα, και αυτά δεν λύνονται με τρόπους του τύπου "περιορίζω τις τελικές ταχύτητες από 200 χλμ, ή και παραπάνω, έως τα 180," διότι και αυτός ο αριθμός είναι τεράστιος. Έχουν να λύσουν άλλα ζητήματα, πολύ πιο σοβαρά, ας αποφασίσουν επιτέλους να τοποθετήσουν το πιο απλό, αυτό της προειδοποίησης πίεσης ελαστικών που είπα παραπάνω. Ή να σταματήσουν πλέον κάποιες να εφοδιάζουν στα μικρά τους μοντέλα ταμπούρα, ή μονές δισκόπλακες στους μπροστινούς τροχούς!

Δεν έχεις άδικο στις παρατηρήσεις σου, αλλά προέχουν άλλα πράγματα πολύ πιο σοβαρά. Αυτό που προτίθεται να κάνει η Volvo (της οποίας μοντέλου της είμαι κάτοχος, πληρώνοντάς το αδρά), θεωρώ είναι μια επιδερμική αντιμετώπιση. Θα δούμε έαν τελικά θα το κάνει, εδώ θα είμαστε να το συζητήσουμε πάλι...
 
Last edited:

gid

Μηνύματα
2.754
Reaction score
3.170
Δε φταίνε τα μέσα για τα ατυχήματα/δυστυχήματα, και αυτά δεν λύνονται με τρόπους του τύπου "περιορίζω τις τελικές ταχύτητες από 200 χλμ, ή και παραπάνω, έως τα 180," διότι και αυτός ο αριθμός είναι τεράστιος. Έχουν να λύσουν άλλα ζητήματα, πολύ πιο σοβαρά, ας αποφασίσουν επιτέλους να τοποθετήσουν το πιο απλό, αυτό της προειδοποίησης πίεσης ελαστικών που είπα παραπάνω. Ή να σταματήσουν πλέον κάποιες να εφοδιάζουν στα μικρά τους μοντέλα ταμπούρα, ή μονές δισκόπλακες στους μπροστινούς τροχούς!
Άλλ' ντ' άλλα της Παρασκευής το γάλα....

Διαφωνείς, αλλά συμφωνείς, αλλά τελικά διαφωνείς, και αντιπροτείνεις τριτεύουσας σημασίας μέτρα....

Το γνωστό τροπάριο: να μην γίνει αυτό που δε θέλω να γίνει, αντίθετα να ληφθούν πρώτα κάποια άλλα μέτρα εντελώς "ανώδυνα", επειδή τάχα είναι "πολύ πιο σοβαρά"....

Αλλά κατά τα άλλα συμφωνείς πως "η ταχύτητα σκοτώνει. " :headbang:
 

Νίκος Τεγόπουλος

Επίτιμο μέλος
Μηνύματα
1.584
Reaction score
1.686
πληρώνοντάς το αδρά),
Παρακαλώ μια διευκρίνηση: το ανέφερα αυτό για να καταδείξω ότι πλήρωσα τόσα χρήμα για την αγορά ότι πιο καινοτόμου υπήρχε εκείνη την εποχή και αφορούσε την ασφάλεια, τόσο τη δική μου, όσο και των άλλων. Δε θα ήθελα να παρεξηγηθώ..
Άλλ' ντ' άλλα της Παρασκευής το γάλα....

Διαφωνείς, αλλά συμφωνείς, αλλά τελικά διαφωνείς, και αντιπροτείνεις τριτεύουσας σημασίας μέτρα....

Το γνωστό τροπάριο: να μην γίνει αυτό που δε θέλω να γίνει, αντίθετα να ληφθούν πρώτα κάποια άλλα μέτρα εντελώς "ανώδυνα", επειδή τάχα είναι "πολύ πιο σοβαρά"....

Αλλά κατά τα άλλα συμφωνείς πως "η ταχύτητα σκοτώνει. " :headbang:
Με συγχωρεις, δε μπορώ να συμφωνήσω με αυτά που γράφεις. Ανέφερα γιατί. :)
 

JOHN MARKOU

Abasse
Μηνύματα
16.277
Reaction score
8.256
gid κάνει "νιάου Νιάου", όταν αποδεδειγμένα και με αρκετά χαμηλότερες ταχύτητες, έχουμε τα ίδια τραγικά αποτελέσματα; Πόσο μάλλον αυτή των 180 χλμ.

Έτσι όπως το θέτεις κανένα, ούτε ένα. Η πραγματικότητα όμως πιστεύω ότι είναι διαφορετική, Τί εννοώ: δεν είναι δυνατόν να μιλάμε για περιορισμούς ταχύτητας έως τα 180 χλμ. (που δεν είναι λίγα, το τονίζω ξανά) - αυτό είναι εύκολο να γίνει και με μηδενικό κόστος μάλιστα - και να μην υπάρχει η λειτουργία που περιέγραψα παραπάνω για τη σύγκρουση πεζών σε ΟΛΑ τα αυτοκίνητα. Ή η υιοθέτηση του περιβόητου Head Up Display ακόμα και στα πιο μικρά μοντέλα.
Το ζήτημα των ατυχημάτων είναι πολύ μεγάλο και οι λύσεις απαιτούν τη συνεργασία όλων των αυτοκινητοβιομηχανιών. Πριν από πολύ λίγα χρόνια είχα διαβάσει μια μελέτη της ίδιας εταιρίας, η οποία αφού ανέλυε τις συχνότερες αιτίες ατυχημάτων και δυστυχημάτων, (δεν περιελαμβανόταν μέσα σ' αυτές η σημερινή πρόθεσή της), κατέληγε στο συμπέρασμα ότι εάν συνεργαζόταν συνολικά οι κατασκευαστές για την ανάπτυξη λογισμικών και κοινών μονάδων ζεύξεις των οχημάτων, ώστε αυτά να μοιράζονται δεδομένα σε πραγματικό χρόνο (εννοείται ότι ως προυπόθεση ορίζονταν η οπτική επαφή και από μιά απόσταση λίγων μέτρων έως αρκετών εκατοντάδων), και αναλύοντας την κατάσταση του οδηγού (υπνηλία για παράδειγμα, ή την κατάσταση του οχήματος: πίεση και φθορά ελαστικών, φρένων κ.α. ), θα μπορούσαν αυτά είτε με προειδοποιήσεις προς τον οδηγό, ή εάν αυτές για οιονδήποτε λόγο αγνοούνταν, τότε θα μπορούσαν ακόμη και να αναλάβουν τον έλεγχο κάποιων κρίσιμων λειτουργιών, όπως η μείωση της ταχύτητας έως και η μηδένησή της εάν διαπίστωναν αδράνεια του οδηγού. Αναφερόταν ακόμη και στη μη εκκίνηση του οχήματος εάν αυτό δεν πληρούσε ορισμένα βασικά πράγματα που αφορούσαν στο Service! Έλεγε και άλλα τα οποία δυστυχώς δε θυμάμαι να αναφέρω. Καταπληκτική ιδέα! Η τεχνολογία υπάρχει; Είναι εφαρμόσιμη; Ναι έλεγε η έκθεση, το πιστεύω λέω εγώ, γνωρίζουμε ότι βρίσκει εφαρμογή σε ευρεία κλίμακα στη στρατιωτική βιομηχανία 10ετίες τώρα. Προυπέθετε βέβαια τη συνεργασία όλων των κατασκευαστών, αγνοώντας το κόστος. Για ανθρώπινες ζωές μιλάμε.


Κανένα, απολύτως. άλλωστε δεν ταξιδεύω με αυτές τις ταχύτητες. Τις πολύ λίγες φορές που το έκανα (μετριούνται στα δάκτυλα του ενός χεριού), εννοείται ότι αυτές συνέβησαν μόνο στην εθνική οδό και όχι σε επαρχιακούς δρόμους, και για λίγη χλμ απόσταση, μόνο και μόνο για να γνωρίζω τα όρια του αυτοκινήτου μου. Κυρίως αυτά αφορούσαν στην ικανότητα φρεναρίσματος με πολύ υψηλές ταχύτητες και τη συμπεριφορά που θα επεδείκνυε το όχημα κατά την αυτή διαδικασία. Πρέπει να τα γνωρίζουμε. Μέσω αυτής βέβαια γνωρίζει κανέις την τελική ταχύτητα, το επίπεδο αεροδυναμικών θορύβων , κατανάλωση, θερμοκρασία κ.λ.π.

Απάντησα παραπάνω. Τίποτε. και φυσικά δεν βάζω στη ζυγαριά την ανθρώπινη ζωή με κάτι. Όμως επέτρεψέ μου να θεωρώ ότι η υιοθέτηση της συγκεκριμένης ανώτερης ταχύτητας από τη Volvo, δε θα αλλάξει καθόλου τη σκληρή πραγματικότητα που λέει ότι η ταχύτητα σκοτώνει.
Δε φταίνε τα μέσα για τα ατυχήματα/δυστυχήματα, και αυτά δεν λύνονται με τρόπους του τύπου "περιορίζω τις τελικές ταχύτητες από 200 χλμ, ή και παραπάνω, έως τα 180," διότι και αυτός ο αριθμός είναι τεράστιος. Έχουν να λύσουν άλλα ζητήματα, πολύ πιο σοβαρά, ας αποφασίσουν επιτέλους να τοποθετήσουν το πιο απλό, αυτό της προειδοποίησης πίεσης ελαστικών που είπα παραπάνω. Ή να σταματήσουν πλέον κάποιες να εφοδιάζουν στα μικρά τους μοντέλα ταμπούρα, ή μονές δισκόπλακες στους μπροστινούς τροχούς!

Δεν έχεις άδικο στις παρατηρήσεις σου, αλλά προέχουν άλλα πράγματα πολύ πιο σοβαρά. Αυτό που προτίθεται να κάνει η Volvo (της οποίας μοντέλου της είμαι κάτοχος, πληρώνοντάς το αδρά), θεωρώ είναι μια επιδερμική αντιμετώπιση. Θα δούμε έαν τελικά θα το κάνει, εδώ θα είμαστε να το συζητήσουμε πάλι...
Αν θέλεις το εξηγείς αυτό με τις μονές δισκοπλακες?
 

Μηνύματα
406
Reaction score
1.633
Καλημέρα κ Χριστός Ανέστη

βάζω στην εξίσωση τα παρακάτω :

θυμηθείτε τα τραγικά αποτελέσματα των κρας-τεστ τόσο στις λαμαρίνες όσο και στους μικρούς ή μεσαίους τραυματισμούς των επιβαινόντων και αυτά με ταχύτητες (σχεδόν) πόλης.
φανταστείτε λοιπόν τι γίνεται σε μεγαλύτερες ταχύτητες ή σε μετωπικές των 60χλμ/ώρα που πάει αθροιστικά ή μετωπική με μεγαλύτερο κ βαρύτερο όχημα πχ φορτηγό εκεί το παιχνίδι είναι τελειωμένο. Άρα κ τα 180 είναι too much. Το ανθρώπινο σώμα δεν αντέχει τέτοιες κρούσεις γιαυτο και δεν έχουν νόημα κρας-τεστ με ταχύτητες 100 ή 160 ή 200 χλμ. γιατί απλά δεν επιζεις ή μένεις παράλυτος ή φυτό.

Άλλη παράμετρος , ως παράπλευρη συνέπεια, είναι το σύστημα υγείας που είναι επιβαρυμένο και προσπαθούν να το αποφορτίσουν και ταυτόχρονα σώζοντας νέους ανθρώπους (ένας πχ 65 ή 78 ή 82 χρονών -στατιστικά- δεν τρέχει με 200 χλμ) συνήθως νέοι άνθρωποι τρέχουν και αυτούς προσπαθούν να σώσουν. Φυσικά υπάρχουν και οι εξαιρέσεις ένθεν κακείθεν αλλά δεν αναιρείται ο κανόνας.
Το μέλλον είναι ΟΛΑ τα autoκίνητα να κινούνται μόνα τους με ίδια ταχύτητα πχ 75 χλμ/ώρα χωρίς την «οδηγική» φροντίδα του ανθρώπου.
 

Μηνύματα
16
Reaction score
9
Ας σκεφθούμε και την πιθανότητα η volvo (οι εταιρείες γενικα) να σκέπτεται κάτι τέτοιο προς ίδιον οφελος: δηλ τη μη καταπόνηση των κινητήρων της σε μεγάλο φορτίο. Προ ετων η Opel σε δικό της τουρμπατο μέσω ενημέρωσης λογισμικού "φρεναρισε" τα τεχνικά χαρακτηριστικά των κινητήρων της που είχαν πωληθεί, γιατί της "ξέφυγαν" καμία 20αρια ιπποι προς τα πάνω, και φοβηθηκε ζημιές. Άρα και ο περιορισμός ταχύτητας, θανατηφόρα έτσι κι αλλιώς, ίσως να αποσκοπεί εκει: σου πουλώ μεν 200 άλογα μα θα ταΐζεις 150 γιατί τα άλλα "τρώνε" ασύμφορα"
 


Μηνύματα
1.773
Reaction score
3.092
Κανεις δεν εχει σκεφτει οτι η τεραστια πλειοψηφια των οχηματων που κυκλοφορει,πανω απο τα 120-140 ειναι βαρκα γυαλο!Οι αναρτησεις και τα φρενα του ειναι αναποτελεσματικα πανω απο αυτες τις ταχυτητες και η ασφαλεια-παθητικη και ενεργητικη-πηγαινει περιπατο.Οποιος εχει οδηγησει ενα σπορ καλοστημενο οχημα το καταλαβαινει.Το Corolla E12 1.6 που ειχα παλια,πανω απο τα 150 ενιωθες οτι αιωρουνταν!Η Celica απο την αλλη,ενιωθες οτι οσο ανοιγες τοσο πιο πολυ καρφωνοταν στον δρομο-λες και πηγαινε σε ραγες!Δοκιμασμενο μεχρι τα 260χαω.
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
154.994
Μηνύματα
2.364.384
Members
35.171
Νεότερο μέλος
Rodios
Top