Ποδήλατο

bretsos

Μπάμιας
Μηνύματα
13.311
Reaction score
42.044
Ειμαι μάστορας τέλος!!:D
Τελευταία άλλαξα στεφάνι στους mavic cosmic τροχούς, για λόγους εγγύησης επειδή το στεφάνι είναι λιγάκι ακριβό πήγα στο εδώ αντιπρόσωπο.
Στη αρχή όλα ωραία και καλά, σε λίγα χλμ. το ελεύθερο άρχισε να εχει χάσιμο, είτε πατούσα χαλαρά, είτε δυνατά αυτό έχανε.
Για να μην σκοτωθώ, που κόντεψα σε ένα καλό ανήφορο, έγινε χειρουργείο.
Το πρόβλημα εξαφανίστηκε!!
Προφανώς δεν είχαν τοποθετηθεί σωστά τα ελατήρια επαναφοράς, δεν μπορώ να το πω με σιγουριά γιατί όταν τραβάς όξω τη κασέτα αυτά πετάγονται συνήθως και πέφτουν κάτω.
Θα έχω το νου μου για λίγο καιρό ακόμα στο πάτημα....
20181215_200726.jpg
20181215_201552.jpg
 
Last edited:



wizzy

Music is our (Supernatural) friend!
Μηνύματα
13.974
Reaction score
20.495
Αλυσίδα αλλάζουμε όταν φθαρεί. Στα ποδηλατάδικα έχουν εργαλείο που μετράει την απόσταση των συνδέσμων της αλυσίδας κι όταν αυτή η απόσταση ξεπεράσει ένα όριο, τότε γίνεται η αλλαγή της αλυσίδας.

Το τιμόνι το κατέβασες 5χιλ η 50χιλ (=5εκ);:smile:
 

Μηνύματα
19.370
Reaction score
13.578
Με τρίτη αλυσίδα σε 15.000 χμ κοντά (14.687 βλέπω τώρα στο strava) σε 16 περίπου μήνες του ποδηλάτου, σε μένα βγαίνει ένας μέσος όρος γύρω στα 5.000 χμ. Αν και τη δεύτερη την είχα αρκετά παραπάνω μάλλον από ό,τι έπρεπε, έκανα περισσότερα χμ με αυτήν (ήθελε πιο γρήγορα αλλαγή).
 

bretsos

Μπάμιας
Μηνύματα
13.311
Reaction score
42.044
Αλυσίδα αλλάζουμε όταν φθαρεί. Στα ποδηλατάδικα έχουν εργαλείο που μετράει την απόσταση των συνδέσμων της αλυσίδας κι όταν αυτή η απόσταση ξεπεράσει ένα όριο, τότε γίνεται η αλλαγή της αλυσίδας.

Το τιμόνι το κατέβασες 5χιλ η 50χιλ (=5εκ);:smile:
ωπ!! μου ξεφυγε...μισο εκατοστό το κατέβασα...:D
αμα δεις προσεχτικά ενα τετοιο εργαλειο ειναι απανω στη αλυσιδα μου, ειναι της Birzman, αρκετα φνηνο και με εχει βγαλει ασπροπρόσωπο.
Αλλο ρωτάω, στα ποσα χλμ. περιπου?
 

Μηνύματα
19.370
Reaction score
13.578
Αλυσίδα αλλάζουμε όταν φθαρεί. Στα ποδηλατάδικα έχουν εργαλείο που μετράει την απόσταση των συνδέσμων της αλυσίδας κι όταν αυτή η απόσταση ξεπεράσει ένα όριο, τότε γίνεται η αλλαγή της αλυσίδας.

Το τιμόνι το κατέβασες 5χιλ η 50χιλ (=5εκ);:smile:
Έχω ένα τέτοιο εργαλειάκι... η δεύτερη είχε αποκτήσει αρκετό τζόγο! :o:rolleyes:
 

bretsos

Μπάμιας
Μηνύματα
13.311
Reaction score
42.044
Με τρίτη αλυσίδα σε 15.000 χμ κοντά (14.687 βλέπω τώρα στο strava) σε 16 περίπου μήνες του ποδηλάτου, σε μένα βγαίνει ένας μέσος όρος γύρω στα 5.000 χμ. Αν και τη δεύτερη την είχα αρκετά παραπάνω μάλλον από ό,τι έπρεπε, έκανα περισσότερα χμ με αυτήν (ήθελε πιο γρήγορα αλλαγή).
Σωτηρη αυτη τη φορα τη εβγαλα στα 4.000χλμ. το οργανο μου εδειξε πως θελει αλλαγη, ηταν στο 75% η φθορα.
 

Μηνύματα
19.370
Reaction score
13.578
Έτσι, μάλλον μέχρι τόσα χμ αντέχουν... εγώ τις κράτησα περισσότερο από όσο έπρεπε...

Οι δύο πρώτες ήταν Shimano, η τρίτη είναι KMC (η οποία νομίζω ότι δουλεύει και καλύτερα τελικά) από τα τέλη Σεπτεμβρίου με γύρω στα 2600+ χμ τώρα. Μόλις την κοίταξα, δεν δείχνει σημάδια τζόγου στο εργαλειάκι για την ώρα...
 
Last edited:

bretsos

Μπάμιας
Μηνύματα
13.311
Reaction score
42.044
Έτσι, μάλλον μέχρι τόσα χμ αντέχουν... εγώ τις κράτησα περισσότερο από όσο έπρεπε...
Και δεν με λες, καθε ποσο καθαριζεις και λαδωνεις?
καθε 150-200 χλμ, τι περνάω με ενα στεγνο πανι να φυγει το λαδι και η μαυρίλα, εχω προτίμηση στα dry λαδακια γενικως.
 

Μηνύματα
19.370
Reaction score
13.578
Κάπως έτσι κι εγώ (ίσως και λίγο πιο αραιά), αλλά χρησιμοποιώ και ένα degreaser (morgan blue), πέρα από το συχνότερο στεγνό καθάρισμα με πανάκι. Για λάδι είχα ένα τυπικό TF2, αλλά τελευταία χρησιμοποιώ περισσότερο ένα γράσσο με τεφλόν (με ψέκασμα), Morris PTFE Grease λέγεται, το οποίο το είχα από παλιότερα, αλλά για άλλη δουλειά. Δεν βλέπω κάποιο θέμα με αυτό, και μάλλον μαυρίζει λιγότερο και η αλυσίδα!
 



xfader

Segregation supporter
Administrator
Μηνύματα
35.758
Reaction score
83.593
Οι παράγοντες που επηρεάζουν τη φθορά της αλυσίδας είναι πολλοί γι' αυτό και δεν υπάρχει κανόνας χιλιομέτρων για την αλλαγή της. Το περιβάλλον των διαδρομών (σκόνη, χώμα, υγρασία), το είδος του αναβάτη (σπρίντερ, "ήπιος"), η προσοχή στο χειρισμό ταχυτήτων (απότομες αλλαγές στο ζόρι, χρήση "μη συμβατών" σχέσεων: μεγάλο γρανάζι πίσω με μεγάλο δίσκο μπροστά), η συχνότητα συντήρησης, η κατασκευάστρια εταιρεία κλπ.

Αυτό που πρέπει να προσέξουμε είναι ότι αν έχουμε καιρό φθαρμένη αλυσίδα, καταστρέφουμε την κασέτα και τα μπροστινά rings.

Η καλύτερη πρακτική είναι να την αλλάζουμε όσο είναι καλή, πριν τα 4-5 χιλιάδες χιλιόμετρα.
 

bretsos

Μπάμιας
Μηνύματα
13.311
Reaction score
42.044
Κάθε 3.000 είναι το απόλυτο σε ένα κουρσάκι που ο αναβάτης σχετικά πατάει, και εφόσον η αλυσίδα είναι κάποιου επιπέδου.
Η φθορά έρχεται πρώτα στη κασέτα και αργότερα αφού φάει τη κασέτα ανοίγει τα δόντια στους αλουμινένιους δίσκους του δισκοβραχιονα.
Σε κάποιους η ζημιά αυτή στοιχίζει 150€ σε άλλους 350€...

Edit.
Αυτό με το μεγάλο δίσκο μπροστά και πίσω το βλέπω συνέχεια στη παρέα που πεταλάμε....8/10 το συνηθίζουν.
 
Last edited:

argi

"Επαγγελματίας"
Μηνύματα
30.024
Reaction score
6.876
Βασικα την αλυσιδα την καθαριζα με μακ οφ...και μετα ελαχιστο λαδακι.....
σχετικα συχνα ........αλλαγες αναλοδα την διαθεση .....
ευτυχως δεν ειχα φθορα......
η πρωτη ηταν σραμ...και μετα μια τιτανιουχα kcnc.......
η συχνη καθαριοτητα με υγρο καθαριζε την βρωμια που δεν πιανει απλα ενα πανακι....
Μια αλλη λυση ειναι το πετρελαιο.....αλλα μυριζει........
Και το λαδακι με μετρο γιατι γινεται μαγνητης σε σκονη βρωμια
 

Μηνύματα
19.370
Reaction score
13.578
....

Edit.
Αυτό με το μεγάλο δίσκο μπροστά και πίσω το βλέπω συνέχεια στη παρέα που πεταλάμε....8/10 το συνηθίζουν.
Κι εγώ, συχνά! Δεν ξέρω γιατί, μάλλον με βολεύει η σχέση αυτή μέχρι κάποιο σημείο! :D
 

bretsos

Μπάμιας
Μηνύματα
13.311
Reaction score
42.044
Κι εγώ, συχνά! Δεν ξέρω γιατί, μάλλον με βολεύει η σχέση αυτή μέχρι κάποιο σημείο! :D
Κακός Σωτήρη, υπάρχουν μεγάλες φθορές στο μπροστά μεγάλο δίσκο και ύστερα σε αλυσίδα και πίσω γρανάζια, προσωπικά στο μηχανικό ποδήλατο έφτανα με δίσκο μπροστά μέχρι τη 4/10 ταχύτητα.
Πλέον αναλαμβάνει η υψηλή τεχνολογία για εμένα.:D

Screenshot_20181220-100912.jpg
 

Μηνύματα
19.370
Reaction score
13.578
Μάλλον βόλεμα είναι, λίγο και η σχέση... Στο 50-32 (μεγάλο μεγάλο), έχω 1,5625 σχέση. Η κοντινότερη σχέση στο μικρό είναι το 34-22 (1,5454), που σημαίνει κατέβασμα τεσσάρων γραναζιών στην κασέτα, και μία από μεγάλο σε μικρό δίσκο...
 

bretsos

Μπάμιας
Μηνύματα
13.311
Reaction score
42.044
Κακή συνήθεια θα τολμήσω να πω ότι είναι, στη semi λειτουργία ή στη normal λειτουργία σύμφωνα με τις συνθήκες του δρόμου αναλαμβάνουν και τα 2 χέρια να φτιάξουν τη εκάστοτε σχέση που θα χρειαστεί.
Παρατηρώ στη παρέα πως μόλις ξεκινήσει η ανηφόρα ξεκινάει και το ανέβασμα στη κασέτα, αφού φτάσουν ορισμένοι στο μεγάλο γρανάζι της κασέτας και τινγκάρουν στο γαλακτικο....Μετά ρίχνουν μπροστά και πάνε από το ένα άκρο στο άλλο.
Εν ολίγοις, κάνουν ζημιά στους δίσκους κάνοντας ζημιά στη στρατηγική που χρειάζεται να κρατήσεις σε ένα ανήφορο.
 


ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.622
Μηνύματα
2.868.415
Members
37.940
Νεότερο μέλος
geo kok
Top