Ποδήλατο

wizzy

Music is our (Supernatural) friend!
Μηνύματα
15.416
Reaction score
22.478
Κατά τα άλλα, επιτέλους, ένα Σαββατοκύριακο ποδηλασιών το οποίο αξίζει αναφοράς!

Πολύ περιληπτικά, το Σάββατο έκανα 105χλμ και την Κυριακή 90χλμ. Το Σάββατο έκανα και δύο προσωπικά records. Σήμερα σπίτι-δουλειά-σπίτι (=36χλμ συνολικά) με το ποδήλατο για "αποθεραπεία", αχαχαχαχαχα! Λεπτομέρειες αργότερα, σήμερα.
(το "σήμερα" έγινε 2 μέρες μετά... τέλοσπαντων... Α! Aκολουθεί post-σεντόνι, you have been warned!)

Η εβδομάδα που προηγήθηκε ήταν "δύσκολη" εβδομάδα - για διάφορους λόγους. Κάτι "μανούρες" στη δουλειά, διάφορα προσωπικά κι οικογενειακά τραβήγματα κτλ, συνέβαλαν όλα στο να γεμίσει το μυαλό μου με μια "ένταση" άνευ προηγουμένου. Γύρισα σπίτι την Παρασκευή και το μόνο που σκεφτόμουν ήταν ότι "πρέπει να πάω ποδηλασία αύριο, δεν γίνεται, θα σκάσω". Πράγματι, έχοντας κοιμηθεί καλά το προηγούμενο βράδυ, ξύπνησα το Σάββατο αποφασισμένος να "τα δώσω όλα". Ένιωθα τόση ένταση μέσα μου που το μόνο που "έβλεπα" μπροστά μου ήταν η άσφαλτος. Ντύθηκα, ετοίμασα τα διάφορα παρελκόμενα (τροφή, ηλεκτρολύτες κτλ) και ξεκίνησα. Η διαδρομή που θα ακολουθούσα ήταν περίπου προσχεδιασμένη. Έψαχνα ευκαιρία να την κάνω, μαζί με έναν φίλο συν-ποδηλάτη, έτσι ώστε να την προγραμματίσω και για τον Όμιλο κάποια στιγμή. Για δυο, τρία συνεχόμενα Σάββατα, διάφορες συγκυρίες απέτρεψαν τον συν-ποδηλάτη να με συνοδεύσει, οπότε το Σάββατο είπα "δεν πάει άλλο, θα πάω να την κάνω μόνος μου".

Ξεκίνησα αρκετά "δυνατά" (κι όχι τόσο "συγκρατημένα" όπως συνήθως - ας όψεται η προαναφερόμενη "ένταση"...), οδηγώντας στην παλιά Εθνική Οδό Λευκωσίας-Λεμεσού. Στο χωριό Δάλι έστριψα αριστερα με κατεύθυνση το χωριό Λύμπια. Λίγο πριν βγω από τα Λύμπια, κοιτάω το bike computer και με - ευχαρίστηση - συνειδητοποιώ ότι συμπλήρωσα μία ώρα με μέσο όρο ταχύτητας 25.7χλμ/ώρα. "Καθόλου άσχημα" μονολογώ "για να δούμε πόσο μπορώ να αυξήσω τον μέσο όρο". Ένιωθα τα πόδια μου "δυνατα", η διαδρομή μέχρι τότε ήταν σχεδόν επίπεδη και κάπως έτσι προέβλεπα ότι θα συνεχιστεί, οπότε η κούραση ήταν το τελευταίο που με απασχολούσε. Συνέχισα με την ίδια ένταση και βγαίνοντας από τα Λύμπια, αντί να στρίψω δεξιά προς Λάρνακα (η συνήθης διαδρομή) έστριψα αριστερά προς το χωριό Αθηένου. Μετά από μια μικρής απόστασης και μέτρια κλίσης ανηφόρα, "ανοίχτηκε" μπροστά μου ένα διάστημα δρόμου με ελάχιστη τροχαία κίνηση, λίγες και πολύ ανοιχτές στροφές με επίπεδο - ως επί το πλείστον - οδόστρωμα. "Παιδική χαρά" που λένε... "Όπλισα" και ξεκίνησα να επιταχύνω. Μέχρι το τέλος του δρόμου, σε έναν κυκλικό κόμβο όπου αναγκαστικά έπρεπε να ελαττώσω ταχύτητα, είχα αυξήσει τη μέση ωριαία ταχύτητα κατά 1χλμ - πριν καν συμπληρωθεί η δεύτερη ώρα ποδηλασίας. Μόλις "βγήκα" από τον κυκλικό κόμβο, ακολούθησε μια ανηφόρα, μέτριας κλίσης κι απόστασης περίπου 3χλμ. Την ανέβηκα κι αμέσως μετά ξεκίνησε το δεύτερο "party"...

Μέχρι το επόμενο χωριό (Αβδελλερό) ο δρόμος ήταν σχετικά επίπεδος με μια - καλή! - κατηφόρα (έπιασα και τη μέγιστη ταχύτητα της διαδρομής, 65χλμ), η "ενέργεια" στα πόδια μου να μοιάζει αστείρευτη, η προσήλωσή μου στην ποδηλασία σχεδόν απόλυτη, το μυαλό μου είχε "καθαρίσει" αρκετά. Πάλι, ελάχιστα αυτοκίνητα, λίγες κι ανοιχτές στροφές και... συμπλήρωση δύο ωρών ποδηλασίας. Μέσος όρος 27χλμ/ώρα! Είχα καλύψει 54χλμ σε δύο ώρες. Βάσει των στατιστικών που κρατάω, ήταν το πιο γρήγορο ποδηλατικό δίωρο που είχα κάνει μέχρι τότε! Ενθουσιαμός αλλά και περίσκεψη... Καλή η ταχύτητα, καλή η εκτόνωση της έντασης, αλλά ήμουν 54χλμ μακριά από το σπίτι μου. Είχα καλύψει λίγο περισσότερο από τη μισή απόσταση κι είχα μπροστά μου άλλες δύο ώρες ποδηλασίας - αν ήθελα να επιστρέψω σε κάποια φάση σπίτι μου! - οπότε η συντήρηση δυνάμεων ήταν επιτακτική. Συν το ότι η διαδρομή από εκεί και μετά θα αποκτούσε μια ανηφορική κλίση που κυμαίνεται μεταξύ 1% και 3% (με κάποιες "κορυφές" στο 5%) για τουλάχιστον 20χλμ, οπότε έπρεπε να τυθασεύσω λίγο την "καύλα" μου για να μην εξαντληθώ εντελώς.

Μοιραία, "έπεφτε" βαθμηδόν κι ελεγχόμενα η μέση ωριαία ταχύτητα, διότι μέσα μου ήθελα να "σπάσω" ακόμα ένα προσωπικό record. Συνέχισα τη διαδρομή περνώντας μέσα από το χωριό Αραδίππου και πήρα την κατεύθυνση επιστροφής προς Λευκωσία - με μια παράκαμψη. Αντί να πάω "καρφί" για τα Λύμπια κι από εκεί πίσω ακολουθώντας τη διαδρομή που είχα κάνει το πρωί, έστριψα αριστερά προς το χωριό Καλό Χωριό. Συνειδητά, κράτησα τη μέση ωριαία ταχύτητα πάνω από τα 26χλμ/ώρα - έχοντας το έταιρο υποψήφιο προς κατάρριψη προσωπικό record στο μυαλό μου. Αφήνοντας πίσω μου το Καλό Χωριό και την Αγία Άννα, μπήκα στο χωριό Ψευδάς και μετά στο χωριό Μοσφιλλωτή. Από εκεί και μετά, επανήλθα στην παλιά Εθνική Οδό Λευκωσίας Λεμεσού, με κατεύθυνση τη Λευκωσία. Είναι μια διαδρομή που τη γνωρίζω αρκετά καλά, με αποτέλεσμα να διοχετεύω δύναμη εκεί που πρέπει και αντίστοιχα να ξεκουράζομαι εκεί που μπορώ.

Πλησιάζοντας την συμπλήρωση των 100χλμ, άρχισα να δίνω περισσότερη σημασία στην ταχύτητα που διατηρούσα σε συνάρτηση με τη διάρκεια της διαδρομής μέχρι εκείνη την ώρα. Ο σκοπός μου; Να "γράψω" τα 100χλμ σε λιγότερες από 4 ώρες (το υπό κατάρριψη record που έλεγα πριν). Τα κατάφερα! Αυτή τη στιγμή δεν θυμάμαι το χρονικό σημείο που το πέτυχα, αλλά θυμάμαι σίγουρα ότι στην ένδειξη της διάρκειας της ποδηλασίας, το πρώτο φηψίο ήταν (που δείχνει τις ώρες) "3". "Χαλαρά τώρα, τα κατάφερες" σκέφτηκα και τα υπόλοιπα 6χλμ "κύλισαν" ήρεμα κι εντός του αστικού ιστού.

Έφτασα σπίτι μετά από 4 ώρες και 4 λεπτά, έχοντας κάνει 18.036 πεταλιές, καλύπτοντας απόσταση 106,86χλμ, έχοντας "αποχαιρετήσει" 2546 θερμίδες και - το κυριότερο - με "καθαρό" μυαλό. Καθόλου άσχημα, θα έλεγα! Βουρ για ασκήσεις στο foam roller, φαγητό κι ύπνο! Σε δύο ώρες ήμουν "περδίκι" και σκεπτόμενος ότι την επόμενη μέρα είχα άλλα περίπου 90χλμ "μπροστά" μου, η διάθεσή μου βελτιωνώταν ακόμα περισσότερο.

Την Κυριακή είχα προγραμματίσει διαδρομή με τον Όμιλο για αρχάριους road bike ποδηλάτες, Λευκωσία-Λάρνακα-Λευκωσία. Θεωρητικά, θα πηγαίναμε με 22-23χλμ/ώρα μέσο όρο. Το group όμως, μόνο αρχάριοι δεν ήταν, οπότε τελειώσαμε τη διαδρομή με μέσο όρο 24.5χλμ/ώρα! Not bad, not bad...! Αν διερωτάστε για την κατάστασή μου, σας απαντώ ότι ήμουν μια χαρά! Κοιμήθηκα καλά το βράδυ και σε συνδυασμό με το καλό πρωινό που έκανα και τη γενικότερη καλή διάθεση, η ποδηλασία ήταν μια απόλαυση! Κάναμε και ένα μεγάλο διάλλειμα στη Λάρνακα, σε μια καφετέρια η οποία - όπως με πληροφόρησαν οι υπόλοιποι - μαζί με το ποτό (καφές, χυμός, milkshake κτλ) προσφέρει και δωρεάν τυρόπιτα ή σπανακόπιτα ή μπουγάτσα! Επειδή αποφεύγω τα γλυκά, προτίμησα την τυρόπιτα - με έναν ενδοιασμό για το πώς θα "κάτσει" στο στομάχι μου σε συνδυασμό με την επιστροφή στη Λευκωσία, αλλά είπα "δεν γαμιέται, θα το ξεπεράσω".

Η τυρόπιτα "εξαϋλώθηκε" (χεχεχε) μετά από κάποια χιλιόμετρα, η καλή διάθεση δεν έλειψε από κανέναν, οπότε φτάσαμε αισίως στη Λευκωσία χωρίς να καταλάβουμε καν πώς "πέρασαν" 44χλμ από τα πόδια μας. Χαλαρά πράγματα, 89,86χλμ απόσταση, σε 3 ώρες και 40 λεπτά, μέσος όρος ταχύτητας 24.5χλμ/ώρα και "μείον" 1.902 θερμίδες.

Η φωτογραφία που ακολουθεί είναι από τη διαδρομή της Κυριακής. Είμαι ο αριστερά (με το ποδήλατο BMC) και αριστερά μου είναι ο Αντρέας. Ο Αντρέας είναι ένας τύπος ο οποίος αν και δεν έχει κανένα αγωνιστικό παρελθόν, "πατάει" πολλούς ποδηλάτες που ξέρω (εμου συμπεριλαμβανομένου). Ο τύπος είναι ακούραστος! Ο λόγος; Ε, όπως λέει κι ο ίδιος "Τώρα που είναι χειμώνας κι είναι μικρή η μέρα, ποδηλατώ μόνο 500χλμ την εβδομάδα (Δευτέρα-Παρασκευή, χώρια τα Σαββατοκύριακα). Το καλοκαίρι προσπαθώ να κάνω περισσότερα."
OMG ρε φίλε...


12716137_10207400267138752_4425737745852412530_o.jpg


Ε, η Δευτέρα είναι η μία από τις δύο μέρες που πηγαίνω δουλειά με το ποδήλατο, δεν την έχανα με τίποτα! Ούτε καν με την ομίχλη που επικρατούσε νωρίς το πρωί! Πυκνή ομίχλη, τόσο πυκνή που κανείς λογικός άνθρωπος δεν θα "έβγαινε" να κάνει ποδηλασία σε κύριους δρόμους, ανάμεσα σε αυτοκίνητα με κόσμο να πηγαίνει στη δουλειά του. Αν με ρωτήσετε εάν θα το έκανα ξανά, μάλλον θα σας απαντούσα αρνητικά, αλλά προχθές ήθελα να έχω κι αυτήν την εμπειρία. Ευτυχώς, δεν συνέβηκε κάτι δυσάρεστο, μέχρι το απόγευμα η ατμόσφαιρα είχε καθαρίσει πλήρως, οπότε πήγα σπίτι άνετος.

Αυτά! Μέχρι την επόμενη φορά!
 

Μηνύματα
3.331
Reaction score
1.988
Τον μήνα που διανύουμε "τρέχει" στην Σαλαμίνα και συγκεκριμένα στα Κανάκια διεθνής αγώνας ορεινής ποδηλασίας.......κρίμα που δεν τυγχάνει μεγαλύτερης προβολής....

http://salamina-press.blogspot.co.uk/2016/01/hellas-salamina-island-mtb-uci-races.html

<<Εκκίνηση του «Hellas Salamina Island MTB UCI Races – February 2016» Στην Σαλαμίνα οι 80 κορυφαίοι αθλητές της ορεινής ποδηλασίας.

Τέσσερα Σαββατοκύριακα τον Φεβρουάριο γεμάτα ποδηλατική δράση, από το Σάββατο 06/02/2016, έως και την Κυριακή 28/02/2016!!!
Μέσα σε ένα ζωογόνο πνεύμονα οξυγόνου στα Κανάκια Σαλαμίνας, σε μια πανέμορφη διαδρομή σε έδαφος χωμάτινο και μονοπάτια, ο Α.Σ «Ο Πρωτέας» «θα διοργανώσει έξι Διεθνείς αγώνες Ορεινής Ποδηλασίας Κατηγορίας Elite και δύο Διασυλλογικούς αγώνες Ορεινής Ποδηλασίας μικρών κατηγοριών», που θα εκταθούν χρονικά και στα τέσσερα Σαββατοκύριακα του Φεβρουαρίου.

Σημαντικές προσωπικότητες της Διεθνούς Ποδηλασίας όπως ο Γάλλος Stéphane TEMPIER, ο Σλοβάκος Michal LAMI, και ο Αυστριακός Karl MARKT αλλά και της Ελληνικής, όπως ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής του 2012 στο ΜΤΒ Marathon και για 10 Συνεχόμενες χρονιές Πρωταθλητής Ελλάδας στο ΜΤΒ Marathon Περικλής Ηλίας, ο Πρωταθλητής Ελλάδας στο ΜΤΒ XCO για το 2015 Δημήτρης Αντωνιάδης, ο Αλέξανδρος Βροχίδης και ο Χαρούν Μολλά Αμέτ Αλί Ογλού, θα απολαύσουν διαδρομές απαράμιλλου κάλλους, που χαρακτηρίζονται από το συνδυασμό βουνού και θάλασσας. Ταυτόχρονα θα προσφέρουν φανταστικό θέαμα στους λάτρεις της Ορεινής Ποδηλασίας, κερδίζοντας, ταυτόχρονα, να μυήσουν σε αυτήν και όσους ακόμη της αντιστέκονται.
Καθ’ όλη τη διάρκεια των αγώνων και των ενδιάμεσων ημερών, οι αθλητές και οι συνοδοί τους, θα έχουν την ευκαιρία να απολαύσουν τη φιλοξενία και την εξυπηρέτηση των επαγγελματιών της περιοχής και να γνωρίσουν την πλούσια ιστορία της Σαλαμίνας.
Η διοργάνωση αρχίζει την Παρασκευή 5 Φεβρουαρίου με το Τεχνικό Συνέδριο και τους συμμετέχοντες αθλητές να παίρνουν τα νούμερά τους στο Melina Resort. Την Κυριακή 7 Φεβρουαρίου και την Κυριακή 28 Φεβρουαρίου θα διεξαχθούν οι δύο Διασυλλογικοί Αγώνες μικρών κατηγοριών.
Χορηγοί υποστηρικτές της διοργάνωσης είναι οι: Grouvas Bikes, KSports, ROTOR, LEZYNE, SALICE, , WTB, THULE, HAIBIKE, MAGURA, KMC, FI’ZI:K, COMPRESSPORT.
TO ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ>>

Μπόλικες φωτογραφίες εδώ:

http://www.nassostriantafyllou.gr/2016/0212-14_salaminamtb-uci-s1-stagerace

Και το καλεντάρι της UCI
http://www.uci.ch/mountain-bike/calendar/


Εχτές στον δρόμο είδα κάποια μέλη της Ουκρανικής ομάδας να κάνουν προπόνηση ενώ το ΣΚ που μας πέρασε έκανα μια βόλτα στην περιοχή που διεξήχθει ο αγώνας. Είχαμε πάει όμως οικογενειακώς (μιας και είναι καταπληκτικό μέρος για βόλτα) και τα πιτσιρίκια ήθελαν να κάνουν τα δικά τους....έτσι κατεβήκαμε παραλία μεριά και δεν είδαμε πολύ δράση. Team Astana μιλάμε κλπ τέτοια ωραία!!!

(ίσως στο site του ρωτέα να βρείτε παραπάνω πληροφορίες αλλά δυστυχώς δεν μπορώ να μπώ γιατί ο server το "κόβει".... :headbang: )
 

xfader

Segregation supporter
Administrator
Μηνύματα
39.788
Reaction score
97.649
Μπράβο, Γιώργο! Η διατήρηση του μέσου όρου άνω των 25 km/h για τέτοιου μήκους διαδρομή, χωρίς παρέα για να εναλλάσσεται το "τράβηγμα", είναι πολύ καλή επίδοση. Έχεις το αρχείο του Garmin ανεβασμένο κάπου;
 

wizzy

Music is our (Supernatural) friend!
Μηνύματα
15.416
Reaction score
22.478
Μπράβο, Γιώργο! Η διατήρηση του μέσου όρου άνω των 25 km/h για τέτοιου μήκους διαδρομή, χωρίς παρέα για να εναλλάσσεται το "τράβηγμα", είναι πολύ καλή επίδοση. Έχεις το αρχείο του Garmin ανεβασμένο κάπου;
Ευχαριστώ! Ναι, το έχω ανεβάσει στο Garmin Connect. Θες να στο στείλω;
 

xfader

Segregation supporter
Administrator
Μηνύματα
39.788
Reaction score
97.649
Μιας και μιλούσαμε για σχέσεις γραναζιών, ένα επίκαιρο real life παράδειγμα που η επιλογή σχέσεων έκανε τη διαφορά.

Προχθές ξεκίνησε ο επαγγελματικός Γύρος του Ομάν, ένας από τους πρώτους αγώνες της χρονιάς, που μαζί με τους γειτονικούς Γύρους του Κατάρ και του Ντουμπάι, βάζουν στο κλίμα τις επαγγελματικές ομάδες. Στο πρώτο ΕΤΑΠ νικητής ήταν ο νεαρός Λούξος Bob Jungels που έχει κλίση στην ατομική χρονομέτρηση. Η διαδρομή ήταν 146 χιλιόμετρα χωρίς πολλές δυσκολίες. Προς το τέλος υπήρχε μία μικρής διάρκειας ανηφόρα και μετά 5 km έντονης κατηφόρας μέχρι τον τερματισμό. Ο Bob είχε μελετήσει τη διαδρομή και είχε αποφασίσει να κάνει την επίθεση στην τελευταία κατηφόρα, αν κατάφερνε να φτάσει στην κορυφή μαζί με τους άλλους.

Είχε ζητήσει από τους μηχανικούς να του βάλουν 55άρι μπροστινό μεγάλο γρανάζι για να μπορεί να πεταλάρει στα σημεία της κατηφόρας που με πιο ελαφριά πατήματα θα "χαζοστρόφαρε". Από τον πίνακα με τις μετρήσεις των τελευταίων χιλιομέτρων, παρaτηρούμε ότι έπιασε τελική ταχύτητα 101.2 km! Η σχέση 55-11 στο μάξιμουμ στροφάρισμα (127 rpm) που βλέπουμε στον πίνακα δίνει ~81 km/h. Άρα στην αρχή της κατηφόρας που η κλίση ήταν πολύ μεγάλη, η βαρύτητα και η σωστή αεροδυναμική στάση έδωσε την τελική ταχύτητα. Μετά όμως, όσο η κλίση γινόταν πιο ήπια, μπορούσε να "κυνηγήσει" στροφάροντας τα λίγα km παραπάνω που έκαναν τη διαφορά.

Screen-Shot-2016-02-16-at-16.39.53.png


Φυσικά, δεν ήταν μόνο το μεγάλο γρανάζι που του έδωσε τη νίκη, ήταν απλά άλλο ένα έξυπνο τρικ για να μεγιστοποιήσει την καλή του φυσική κατάσταση, την έξυπνη επίθεση και την ικανότητά του στην ατομική χρονομέτρηση. Και μία έξτρα παρατήρηση: Ο Jungels έχει ύψος 1.89 και βάρος 69-70 κιλά, χωρίς να είναι ανηφορίστας. Για να καταλαβαίνουμε τις σωματικές κατασκευές των επαγγελματιών...

Τα τελευταία δύο χιλιόμετρα αφού έχει επιτεθεί:

 

Μηνύματα
2.883
Reaction score
114
Διαβασα με προσοχη οσα γραψατε και αλλα σχετικα θεματα.
Βλεπω λοιπον οτι καποιοι δισκοβραχιονες γραφουν οτι ειναι 10 speed, αλλοι 11 speed .
Φανταζομαι θα υπαρχει καποια διαφορα στην πραξη.
Επισης βλεπω τον διαχωρισμο 170mm. ,172,5mm. , 175mm. Αυτο καταλαβαινω εχει σχεση με το υψος και το frame.
Aυτος που εχω ειναι 170mm.
Βασικα σκεφτομαι την αλλαγη γιατι αυτος που εχω δεν ειναι 10 speed και φυσικα βαρυτερος απο τον Sram.
Δεν εχω προβληματα στις ανηφορες, το πολυ την 25 να βαλω, δεν θυμαμαι να εχω βαλει ποτε την 28 ,
ουτε και κυνηγαω τελικες ταχυτητες.
Να ρωτησω και κατι αλλο, τι μεγιστη ταχυτητα βγαζεται σε ευθεια με 50 - 11Τ ?
 

xfader

Segregation supporter
Administrator
Μηνύματα
39.788
Reaction score
97.649
* Στις περισσότερες περιπτώσεις δεν θα έχεις πρόβλημα αν βάλεις δισκοβραχίονες για 10spd ή 11spd. Κάποια μοντέλα 11spd ( π.χ. Quarq/Sram) έχουν μεγαλύτερη απόσταση μεταξύ των δίσκων για να μη βρίσκει η αλυσίδα στον μεγάλο δίσκο όταν έχουμε μικρό δίσκο και μικρά γρανάζια πίσω. Αν θες όμως να είσαι πλήρως καλυμμένος (και ψυχολογικά) βάλε το μοντέλο που ταιριάζει στην κασέτα σου.

* Το μήκος του crankset είναι μία πονεμένη ιστορία. Υπάρχουν πολλές σχολές που προτείνουν διάφορα μήκη. Παίζουν τόσο πολλοί παράγοντες ρόλο που ο κάθε αναβάτης θέλει custom fitting. Προσωπική άποψη: Ξεκινώντας ότι μιλάμε για ερασιτεχνική ασχολία με το ποδήλατο, πάνω απ' όλα βάζουμε την άνεση και την μικρότερη καταπόνηση του σώματος. Οι επιδόσεις έρχονται μετά. Άσε που δεν είναι μετρήσιμες. Οπότε θα πρότεινα 170mm για ποδηλάτες μέχρι 1.80 ύψος. Το μικρότερο μήκος διευκολύνει το στροφάρισμα, είναι πιο ήπιο στα γόνατα και βοηθάει την αεροδυναμική στάση. Όταν είμαστε πολύ σκυφτοί δεν θέλουμε οι μηροί να χτυπάνε το σώμα σε κάθε πεταλιά. Σε ειδικές περιπτώσεις βέβαια (π.χ. ατομική χρονομέρηση) αυτό αποφεύγεται με την τοποθέτηση της σέλας πιο μπροστά, αλλά αυτές είναι καταστάσεις που δεν θα χρειαστούμε ποτέ. Ένα άλλο προσόν του μικρότερου μήκους είναι η δυνατότητα στροφαρίσματος σε μεγαλύτερη κλίση κατά τη διάρκεια μίας στροφής. Χωρίς δηλαδή να βρει το πετάλι κάτω και πέσουμε.

* Με 50 - 11Τ και 90 rpm έχουμε ~52 km/h
Με 50 - 11Τ και 100 rpm έχουμε ~58 km/h
Με 50 - 11Τ και 110 rpm έχουμε ~63 km/h
Με 50 - 11Τ και 120 rpm έχουμε ~69 km/h
 

PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.942
Reaction score
13.428
Διαβασα με προσοχη οσα γραψατε και αλλα σχετικα θεματα.
Βλεπω λοιπον οτι καποιοι δισκοβραχιονες γραφουν οτι ειναι 10 speed, αλλοι 11 speed .
Φανταζομαι θα υπαρχει καποια διαφορα στην πραξη.
Επισης βλεπω τον διαχωρισμο 170mm. ,172,5mm. , 175mm. Αυτο καταλαβαινω εχει σχεση με το υψος και το frame.
Aυτος που εχω ειναι 170mm.
Βασικα σκεφτομαι την αλλαγη γιατι αυτος που εχω δεν ειναι 10 speed και φυσικα βαρυτερος απο τον Sram.
Δεν εχω προβληματα στις ανηφορες, το πολυ την 25 να βαλω, δεν θυμαμαι να εχω βαλει ποτε την 28 ,
ουτε και κυνηγαω τελικες ταχυτητες.
Να ρωτησω και κατι αλλο, τι μεγιστη ταχυτητα βγαζεται σε ευθεια με 50 - 11Τ ?
Κάνε ένα κόπο να αναφέρεις την ηλικία σου, το ποδήλατο σου, τις διαδρομές που κάνεις και τι κλήση έχουν οι ανηφόρες, όπως επίσης το σωματότυπο σου και την ποδηλατική σου εμπειρία και φυσική κατάσταση.
Όλα αυτά έχουν επίδραση στην επιλογή δισκοβραχίονα και σχέσεων.
 

Μηνύματα
25
Reaction score
14
Διαβασα με προσοχη οσα γραψατε και αλλα σχετικα θεματα.
Βλεπω λοιπον οτι καποιοι δισκοβραχιονες γραφουν οτι ειναι 10 speed, αλλοι 11 speed .
Φανταζομαι θα υπαρχει καποια διαφορα στην πραξη.
Επισης βλεπω τον διαχωρισμο 170mm. ,172,5mm. , 175mm. Αυτο καταλαβαινω εχει σχεση με το υψος και το frame.
Aυτος που εχω ειναι 170mm.
Βασικα σκεφτομαι την αλλαγη γιατι αυτος που εχω δεν ειναι 10 speed και φυσικα βαρυτερος απο τον Sram.
Δεν εχω προβληματα στις ανηφορες, το πολυ την 25 να βαλω, δεν θυμαμαι να εχω βαλει ποτε την 28 ,
ουτε και κυνηγαω τελικες ταχυτητες.
Να ρωτησω και κατι αλλο, τι μεγιστη ταχυτητα βγαζεται σε ευθεια με 50 - 11Τ ?
Συνηθως ο δισκοβραχιωνας πρεπει να ειναι αντιστοιχος με την υπολοιπη σειρα (10αρα, 11αρα) λογω του οτι δε συνεργαζεται σωστα με την αλυσιδα. Το μεγεθος των γραναζιων πισω αλλαζει, για θεματα χωροταξιας οποτε αλλαζει και η αλυσιδα και φυσικα να μην εχεις λειτουργικα προβληματα στις ακραιες θεσεις. Τωρα εχεις 10αρα σειρα και 9αρη δισκοβραχιωνα? Αν ναι και λειτουργει σωστα το ποδηλατο ισως δε χρειαζεται να αλλαξεις. Το χαμηλοτερο βαρος δε θεωρω οτι δινει κατι...εκτος αν θες να πας σε ανωτερη κατηγορια για μεγαλυτερη ακαμψια κτλ. Για το μηκος ειναι αναλογα το σωματοτυπο...οποτε κανε καποιο fitting να δεις ποιο ειναι το σωστο για σενα.

Για το γραναζωμα ειναι αναλογα τις διαδρομες που κανεις ( αναβασεις, ευθειες) και τη φυσικη κατασταση. Αν νιωθεις ανετα με το πατημα που εχεις τωρα και μπορεις να διατηρεις ενα φυσιολογικο στροφαρισμα στα ποδια ( αν γυριζεις πολυ αργα τα ποδια και ζοριζεσαι σημαινει οτι ειναι οριακο το πατημα και σε παρατεταμενη ανηφορα θα κουραστεις) μπορεις να κρατησεις αυτο που εχεις. Σημασια εχει και ποσο καιρο ασχολεισαι με το ποδηλατο. Αν ξεκινας τωρα δεν ειναι σωστο, ακομα και αν τα καταφερνεις σε μια ανηφορα, να πιεζεις τον εαυτο σου.
 

Μηνύματα
26.452
Reaction score
20.832
Χαλαρή βόλτα 44 χλμ, μετά από τρεις εβδομάδες, με παραλίγο τρακάρισμα με αυτοκίνητο που έστριψε κάθετα στον δρόμο, χωρίς μάλλον να δει καν αν έρχεται κάποιος από το αντίθετο ρεύμα. Από ό,τι πρόσεξα στο βίντεο, καρέ καρέ, με αντιλαμβάνεται τελευταία στιγμή, όταν έχω ήδη φρενάρει!


P2272402.jpg

P2272403.jpg

P2272410.jpg
 


Μηνύματα
26.452
Reaction score
20.832
Σε άλλο φόρουμ (cyclist-friends.gr) συζητούσαμε για τα δισκόφρενα, κι αν χρειάζονται στο ποδήλατο. Πείστηκα ακόμα περισσότερο για τη χρησιμότητα τους σήμερα! 8-):)
 

wizzy

Music is our (Supernatural) friend!
Μηνύματα
15.416
Reaction score
22.478
Μπορεί να μην σε είδε επειδή τον τύφλωνε ο ήλιος από απέναντι. Δεν τον δικαιολογώ με τίποτα, απλά αναφέρω μια πιθανή αιτία. Πάλι καλά που δεν σε χτύπησε!

Εμείς αύριο θα ανεβούμε ψηλά! Υπολογίζω πάνω από 1000 μέτρα υψόμετρο και μετά full κατάβαση!
 

PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.942
Reaction score
13.428
Σε άλλο φόρουμ (cyclist-friends.gr) συζητούσαμε για τα δισκόφρενα, κι αν χρειάζονται στο ποδήλατο. Πείστηκα ακόμα περισσότερο για τη χρησιμότητα τους σήμερα! 8-):)
Δυστυχώς σε φρεναρίσματα πανικού τα πολύ δυνατά φρένα είναι επικίνδυνα.
Θα μπλοκάρει ο πίσω τροχός, ίσως και ο μπροστινός, και το ποδήλατο θα είναι ανεξέλεγκτο πλαγιολισθαίνοντας, λόγο και της απότομης αλλαγής κατεύθυνσης στη προσπάθεια αποφυγής.
 

Μηνύματα
26.452
Reaction score
20.832
Yep, I know! Τα συγκεκριμένα που έχει το giant δεν είναι από τα πιο δυνατά έτσι κι αλλιώς (πάντως το πίσω μπορώ να μπλοκάρω οποιαδήποτε στιγμή θέλω), αλλά γενικά έχουν αυτό το χαρακτηριστικό που λένε για τα δισκόφρενα, το καλό modulation. Μπορείς να ελέγχεις (αν τα έχεις ιδιαίτερα μάθει μετά από κάποια χιλιόμετρα), κατά πόσο δυνατά θα φρενάρουν, και αν θα μπλοκάρουν. Είναι η δεύτερη φορά που μου χρησιμεύει αυτή η ιδιότητα, είχα άλλη μία περίπτωση πριν 4-5 μήνες μέσα στη πόλη όταν ένας τύπος με αμάξι άλλαξε ξαφνικά λωρίδα και βρέθηκε μπροστά μου, ενώ πήγαινα πιο γρήγορα από αυτόν. Τα φρένα έσωσαν την κατάσταση και τότε...
 

wizzy

Music is our (Supernatural) friend!
Μηνύματα
15.416
Reaction score
22.478
Ρε συ Σώτο, έτσι που "διαφημίζεις" τα δισκόφρενα, θα με κάνεις να "μπασταρδέψω" το road bike ή να πάρω cyclo cross!:D:D:D
 

Μηνύματα
26.452
Reaction score
20.832
Να το μπασταρδέψεις δύσκολο, δεν είναι εύκολη η μετατροπή ενός road (άντε, μόνο το πηρούνι, πίσω δε νομίζω να γίνεται να μπει δισκόφρενο αν δεν υπάρχει ήδη πρόβλεψη), αλλά ένα τέτοιο δεν θα ήταν κι άσχημα! Κανονικό road, όχι cyclo... :D

http://www.bicycling.com/bikes-gear/reviews/cannondales-caad12-disc-dura-ace-flexes-all-right-places

 

wizzy

Music is our (Supernatural) friend!
Μηνύματα
15.416
Reaction score
22.478
Ναι ρε, ξέρω ότι δεν γίνεται χωρίς πρότερη πρόβλεψη από πλευράς σκελετού, αστειευόμουνα!

Road bike με δισκόφρενα; Μακριά από μένα!:D:D
 

Μηνύματα
26.452
Reaction score
20.832
Χμμ... κι άλλος "παραδοσιακός"! :p:rolleyes:

ΥΓ. Πάντως τώρα ξέρεις ποιο έχω βάλει στόχο (δεν ξέρω αν το πάρω τελικά, όχι λόγω χρημάτων, αλλά πως θα το βάλω σπίτι μαζί με το άλλο σε τόσο λίγο χρονικό διάστημα!! )
 

xfader

Segregation supporter
Administrator
Μηνύματα
39.788
Reaction score
97.649
Αυτή και η επόμενη χρονιά θα δείξουν πόσο γρήγορα θα επικρατήσουν τα δισκόφρενα στα ποδήλατα δρόμου. Όλα εξαρτώνται από την αποδοχή τους στην επαγγελματική ποδηλασία, η οποία είναι ο προπομπός όλων των εμπορικών κινήσεων των κατασκευαστών.

Προσωπικά είμαι υπερασπιστής των υδραυλικών δισκόφρενων. Η προοδευτικότητα, η δύναμη, η αίσθηση και η απόδοση, είναι πλεονεκτήματα που επισκιάζουν όλα τα αρνητικά που τους "σέρνουν".

Η μετατροπή από κλασικά φρένα σε δισκόφρενα στο υπάρχον ποδήλατο, είναι από δύσκολη μέχρι αδύνατη, αφού χρειάζονται οι βάσεις στήριξης στο πηρούνι και στα πίσω stays.

Η άλλη μετάβαση που ήρθε για να μείνει είναι το ασύρματο ηλεκτρονικό groupset που λανσάρισε πρώτη η SRAM.

 


Μέλη online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.884
Μηνύματα
3.032.354
Members
38.514
Νεότερο μέλος
bmavroeidis
Top