Ποδήλατο

PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.942
Reaction score
13.428
Και η καλύτερη απόδειξη όσων αναφέρω, ένα βιντεάκι που είχε ανεβάσει παλαιότερα ο Αλέξανδρος.
Έχει μεγάλη σημασία να ξέρεις να στέκεσαι πάνω στο ποδήλατο και να κατανέμεις σωστά τις δυνάμεις.
 
Last edited by a moderator:

Μηνύματα
3.188
Reaction score
209
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Ποδήλατο...

Αυτό με το στράβωμα της ζάντας είναι άλλος ένα μύθος που κυκλοφορεί, συνήθως από αναβάτες που δεν έχουν επαφή με κούρσα.
Η αλήθεια είναι πως οποιοσδήποτε τροχός <<προπόνησης>>, που συνήθως ζυγίζουν από 1500 έως 2000 γραμμάρια, δεν έχει κανένα πρόβλημα στη πολύ σκληρή χρήση.

Λέγοντας σκληρή χρήση δεν εννοώ τις συνθήκες χρήσης ενός απλού αστικού ποδηλάτη, που εκεί δεν θα χρειαστεί ποτέ ούτε ακτινολόγηση, αλλά συνθήκες προπόνησης ομάδας όπου περνάς τις γραμμές του τραμ στη παραλιακή με 40 χιλιόμετρα και σκας σε λακκούβα που τραντάζει το ποδήλατο πηγαίνοντας ομαδικά και ο πρώτος ξέχασε να την υποδείξει.

Οι αγωνιστικοί τροχοί των 1400 γραμμαρίων και κάτω δεν έχουν την ίδια αντοχή, αν και αυτοί ακόμα δεν έχουν τόση ανάγκη όσο πιστεύεται.
Δε θα το έλεγα. Στο δικό μου που χρησιμοποιείται σε συνθήκες πόλης και δεν είναι δρόμου κάθε εξάμηνο κάνω ακτινολόγηση, την οποία τη χρειάζεται, και στο σέρβις οι περισσότερες στραβές ζάντες είναι από ποδήλατα δρόμου.
Εννοείται πως παίζει ρόλο η ποιότητα της ζάντας. Και για να ακριβολογώ, σε ένα ποδήλατο η τιμή του αντικατοπτρίζει τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί.
Δεν είναι λίγες οι φορές που γίνεται οικονομία στους τροχούς προκειμένου να υπάρξει καλύτερο σετ ταχυτήτων ή φρένων.
Αυτά έχουν λιγότερη σημασία όταν το ποδήλατο είναι της τάξης των μερικών χιλιάδων ευρώ όπου τα εξαρτήματα είναι έτσι κι αλλιώς πολύ ποιοτικά.
Το κέρδος από τα ποδήλατα δεν είναι μόνο από την πώληση, αλλά και από το σέρβις. Χρειάζεται συχνά, αν και τα περισσότερα μπορεί κάποιος να τα κάνει μόνος του.
 

Μηνύματα
3.188
Reaction score
209
Απάντηση: Re: Ποδήλατο...

Και η καλύτερη απόδειξη όσων αναφέρω, ένα βιντεάκι που είχε ανεβάσει παλαιότερα ο Αλέξανδρος.
Έχει μεγάλη σημασία να ξέρεις να στέκεσαι πάνω στο ποδήλατο και να κατανέμεις σωστά τις δυνάμεις.
Τη μισή αλήθεια την είπες μόνος σου. Όπως φαίνεται στο video όλα τα ακροβατικά έχουν γίνει με μεγάλη προσοχή. Δεν είδα πουθενά να κοπανιέται το ποδήλατο. Με προσεκτικές κινήσεις και σωστή κατανομή βάρους το ποδήλατο δεν υπέφερε.
Δεν πιστεύω βέβαια να εννοείς πως μετά από όλα, ότι αυτό το ποδήλατο είναι έτοιμο για αγώνα δρόμου... :biggrin:
 

PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.942
Reaction score
13.428
Πάμε άλλη μία, μπας και πιστέψεις ότι οι ζάντες δεν στραβώνουν εύκολα...

Στο φιλμάκι που είδες οι ζάντες είναι από ανθρακονήματα, καθαρά αγωνιστικές, και βάρους κάτω από 1300 γραμμάρια.
Παρόλα αυτά, ακόμα και σε αυτή την ακραία χρήση δεν έσπασε ούτε ακτίνα.
Οι ζάντες που ανέφερα ως προπόνησης είναι πολύ μεγαλύτερης αντοχής από αυτές, οπότε φαντάσου πόσο αντέχουν.

Το ότι βλέπεις στον ποδηλατά σου πολλές ζάντες κούρσας είναι λογικό και επόμενο και δεν θα μπορούσε να είναι αλλιώς.

Είναι τελείως διαφορετική η καταπόνηση των ζαντών σε αθλητικό-κούρσας επίπεδο. Επιπλέον είναι άλλα τα χιλιόμετρα που διανύουν, οπότε και οι πιθανότητες ζημιάς αλλά και οι φθορές τους.

Για να πάρεις μια ιδέα...
Ένας αθλητής ποδηλασίας διανύει σε ένα μήνα όσα χιλιόμετρα διανύει ένα απλός αναβάτης σε, περίπου, ενάμιση χρόνο και σε τελείως άλλες συνθήκες.
Πόσο μάλλον σε έναν αγώνα όπου εκεί δεν υπολογίζεις καθόλου λακκούβες και κακοτοπιές.
 

Μηνύματα
414
Reaction score
118
Απάντηση: Ποδήλατο...

Επίσης, είναι διαφορετικά να κάνεις προπόνηση στην εξοχή με προσεκτικά ασφαλτοστρωμένους δρόμους ή στις κατάλληλα διαμορφωμένες διαδρομές απ το να προπονείσαι στην .. βομβαρδισμένη Ποσειδώνος ..
 

Μηνύματα
3.188
Reaction score
209
Απάντηση: Re: Ποδήλατο...

Πάμε άλλη μία, μπας και πιστέψεις ότι οι ζάντες δεν στραβώνουν εύκολα...

Στο φιλμάκι που είδες οι ζάντες είναι από ανθρακονήματα, καθαρά αγωνιστικές, και βάρους κάτω από 1300 γραμμάρια.
Παρόλα αυτά, ακόμα και σε αυτή την ακραία χρήση δεν έσπασε ούτε ακτίνα.
Οι ζάντες που ανέφερα ως προπόνησης είναι πολύ μεγαλύτερης αντοχής από αυτές, οπότε φαντάσου πόσο αντέχουν.

Το ότι βλέπεις στον ποδηλατά σου πολλές ζάντες κούρσας είναι λογικό και επόμενο και δεν θα μπορούσε να είναι αλλιώς.

Είναι τελείως διαφορετική η καταπόνηση των ζαντών σε αθλητικό-κούρσας επίπεδο. Επιπλέον είναι άλλα τα χιλιόμετρα που διανύουν, οπότε και οι πιθανότητες ζημιάς αλλά και οι φθορές τους.

Για να πάρεις μια ιδέα...
Ένας αθλητής ποδηλασίας διανύει σε ένα μήνα όσα χιλιόμετρα διανύει ένα απλός αναβάτης σε, περίπου, ενάμιση χρόνο και σε τελείως άλλες συνθήκες.
Πόσο μάλλον σε έναν αγώνα όπου εκεί δεν υπολογίζεις καθόλου λακκούβες και κακοτοπιές.
Καλά ΟΚ, αν αυτό το ποδήλατο που δείχνει στο video, μπορείς αμέσως να το πάρεις μετά και να κάνεις αγώνα, εγώ είμαι ο Πάπας!
Πρώτον πρόκειται για κομμάτια ταινίας ενωμένα μεταξύ τους και δεύτερον ξαναλέω ότι στην πράξη το ποδήλατο εκεί δεν κοπανιέται. Αν δεν κάνω λάθος μόνο σε ένα σημείο βγαίνει για λίγο εκτός δρόμου και όλα τα υπόλοιπα είναι ακροβατικά με κατανομή βάρους που δεν κάνει το ποδήλατο να υποφέρει.

Δεύτερον, και μόνος σου λες ότι άλλη η καταπόνηση σε επίπεδο κούρσας και άλλη σε επίπεδο μέσου χρήστη. Η συζήτηση ξεκίνησε για την επιλογή του ποδηλάτου από μέσο χρήστη ή όλοι εδώ είναι αθλητές και ενδιαφέρονται για ποδήλατο δρόμου; Μάλλον το πρώτο.

Τρίτον, η εντυπωσιακή αίσθηση που αφήνει ένα ποδήλατο δρόμου στο πως "φεύγει με τη μία" όταν πατάς το πεντάλ, αμβλύνεται μετά από λίγο καιρό καθώς ο μέσος χρήστης καταλαβαίνει ότι αυτό το ποδήλατο δεν κάνει για την πόλη. Και μέχρι τότε, έχει στραβώσει και τη ζάντα. Πάρα πολλοί το μετάνιωσαν.
 

Μηνύματα
3.188
Reaction score
209
Απάντηση: Ποδήλατο...

Επίσης, είναι διαφορετικά να κάνεις προπόνηση στην εξοχή με προσεκτικά ασφαλτοστρωμένους δρόμους ή στις κατάλληλα διαμορφωμένες διαδρομές απ το να προπονείσαι στην .. βομβαρδισμένη Ποσειδώνος ..
Εννοείται. Πας με το αυτοκίνητο μέχρι εκεί, ξεφορτώνεις το ποδήλατο και απλά προσπερνάς όλα τα άλλα είδη ποδηλάτων. Τα χιλιόμετρα μαζεύονται πολύ πιο εύκολα με ένα δρόμου... σε τέτοιο δρόμο.
 


abcd

Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος
Super Moderator
Μηνύματα
82.172
Reaction score
107.692
Απάντηση: Ποδήλατο...

Ωραίος ο τρελιάρης! :whistling:
 

xfader

Segregation supporter
Administrator
Μηνύματα
39.834
Reaction score
97.789
Απάντηση: Ποδήλατο...

αλλά κοζάρετε και αυτόν τον τρελιάρη!:roflmao:

Το θέμα με τον Peter Sagan που χούφτωσε το podium girl πήρε μεγάλες διαστάσεις, χωρίς, κατά τη γνώμη μου, να είναι τόσο σημαντικό. Αυτή η δήθεν ηθική μας έχει κάνει δήθεν... Αλλά τέλος πάντων, είναι μεγάλη κουβέντα (και ανούσια).
 


PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.942
Reaction score
13.428
Η κούρσα που πρόσφατα <<έδεσα>> μετά από αναμονή μερικών μηνών. Το αποτέλεσμα θεωρώ πως άξιζε το χρόνο και τον κόπο!

 

xfader

Segregation supporter
Administrator
Μηνύματα
39.834
Reaction score
97.789
Απάντηση: Ποδήλατο...

Πέτρο, έχεις αγριέψει επικίνδυνα!!! :biggrin:


Καλά χιλιόμετρα!
 

abcd

Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος
Super Moderator
Μηνύματα
82.172
Reaction score
107.692
Απάντηση: Ποδήλατο...

Καλά χιλιόμετρα Πέτρο!

Γιατί διαφορετικές ακτίνες στους δύο τροχούς;
 

xfader

Segregation supporter
Administrator
Μηνύματα
39.834
Reaction score
97.789
Απάντηση: Ποδήλατο...

Γιατί διαφορετικές ακτίνες στους δύο τροχούς;
Απλοϊκά:

Στους τροχούς του ποδηλάτου θέλουμε να μεγιστοποιήσουμε την αντοχή και να περιορίσουμε το βάρος, με όσο το δυνατόν μεγαλύτερη ακαμψία για περιορισμό της χαμένης ενέργειας. Οι δυνάμεις που ασκούνται στον πίσω τροχό είναι μεγαλύτερες: Αναλογία βάρους (~70 πίσω/30 μπροστά), κινητήριος τροχός, άρα στρεπτικές δυνάμεις από την αλυσίδα (και μόνο από τη δεξιά πλευρά), δεξιές/αριστερές κλίσεις (π.χ. ορθοπεταλιά) κλπ.
Ο μπροστά τροχός λοιπόν έχει τη δυνατότητα να είναι σχεδιασμένος με μεγαλύτερη έμφαση στην εξοικονόμηση βάρους από τον πίσω. Οπότε χρησιμοποιούνται λιγότερες ακτίνες και διαφορετική πλέξη.
 

abcd

Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος
Super Moderator
Μηνύματα
82.172
Reaction score
107.692
Απάντηση: Ποδήλατο...

Ήμουν σίγουρος ότι αυτή την απάντηση θα έδινες.

Απλά μου φαίνεται η πίσω ρόδα, με τα μεγαλύτερα κενά που έχει η πλέξη της, ότι κάνει για μπροστινή ρόδα.

Το ξέρω ότι κάνω λάθος, μη με βαρέσετε! :biggrin:
 

PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.942
Reaction score
13.428
Η μπροστινή ζάντα φέρει 16 ακτίνες και η πίσω 21.
Η πλέξη του πίσω τροχού είναι έτσι μελετημένη ώστε να προσφέρει καλύτερη άνεση μετά της σχετικής ακαμψίας.

Επίσης, στο πίσω τροχό οι δυνάμεις που ασκούνται στη κάθε πλευρά, λόγο και της ασυμμετρίας εξαιτίας της κασέτας, είναι διαφορετικές.
Γιαυτό η πλευρά της κασέτας, όπου οι ακτίνες είναι σχεδόν κάθετες με τη στεφάνη, φέρει διπλάσιες ακτίνες (14), ενώ η εξωτερική πλευρά 7.
 

xfader

Segregation supporter
Administrator
Μηνύματα
39.834
Reaction score
97.789
Απάντηση: Ποδήλατο...

Το αρνητικό (και ταυτόχρονα θετικό) με την εξέλιξη των τροχών είναι η όλο και μεγαλύτερη δυσκολία συντήρησης από τον ιδιοκτήτη. Και εξηγώ γιατί:

Όταν στα 80s είχα (σχεδόν) μοναδική ασχολία την ποδηλασία, δεν υπήρχε περίπτωση να αγοράσω έτοιμο τροχό (φτιαγμένο από τον ποδηλατά). Αγόραζα ξεχωριστά στεφάνια, ακτίνες και κέντρα και έκανα την πλέξη μόνος μου, επιλέγοντας ανάμεσα στις 2-3 πιο δημοφιλείς τεχνικές της εποχής. Η ρύθμιση της τάσης των ακτίνων και η ακτινολόγηση (διόρθωση των αποκλίσεων του τροχού δεξιά/αριστερά και πάνω/κάτω) αποτελούσε ιεροτελεστία για όποιον είχε μεράκι και έπιαναν τα χέρια του. Το ίδιο και για το γρασάρισμα στις μπίλιες των κέντρων.

Όμως... τότε επέλεγες κατασκευαστή ανταλλακτικών και απλώς έκανες συνδυασμούς αναλόγως των χρημάτων που ήθελες να διαθέσεις. Η συμβατότητα ήταν εξασφαλισμένη και το μόνο που έπρεπε να προσέξει κανείς ήταν το σωστό μήκος στις ακτίνες για την πλέξη που ήθελε να κάνει.

Σήμερα οι μεγάλοι κατασκευαστές πουλάνε τους τροχούς έτοιμους. Αυτό είναι καλό. Εκείνο που περιπλέκει τα πράγματα είναι ότι η κάθε εταιρεία εφαρμόζει τις δικές της τεχνολογίες, χρησιμοποιώντας συγκεκριμένα ανταλλακτικά που μόνο η ίδια διαθέτει. Αν π.χ. σπάσει μια ακτίνα σε ένα hi-end τροχό δεν είναι και τόσο εύκολο να βρεθεί άμεσα καινούργια. Το ίδιο για τα ρουλεμάν που μπορεί να μην ανήκουν στις λίστες του εμπορίου.
Το βασικό πρόβλημα που προκύπτει είναι ο χαμένος χρόνος. Και ο αφοσιωμένος ποδηλάτης δεν έχει τέτοιες πολυτέλειες γιατί η προπόνηση είναι σχεδόν καθημερινή. Άρα πρέπει να έχει πάντα ετοιμοπόλεμο ένα έξτρα ζευγάρι τροχών και πολλά ανταλλακτικά (και εργαλεία). Και πού είναι το κακό; Όπως πάντα στο οικονομικό. Το κόστος ενός καλού ποδηλάτου είναι στα ύψη. Μαζί με όλα τα περιφερειακά που χρειάζονται, εύκολα το ανεβάζουν x1,5.

Από την άλλη, οι ακριβοί σύγχρονοι τροχοί είναι ανθεκτικότατοι. Μπορεί να περάσουν 2 χρόνια με πολλές χιλιάδες χιλιόμετρα και να μη χρειαστούν την παραμικρή συντήρηση.
 

PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.942
Reaction score
13.428
Έτυχε σε γνωστό μου να αγοράσει από όξω καινούριο τροχό, με στραβωμένη μια ακτίνα. Παλεύει εδώ και μήνες να βρει ανταλλακτική.

Να συμπληρώσω στον Αλέξανδρο.
Το καλό με τα εργοστασιακά είναι οι τάσεις σύσφιξης, στις ακτίνες και στα κέντρα, που είναι ιδανικές.
Σε τροχό με κλειστό ρουλεμάν δεν εμφανίζονται φαινόμενα φρεναρίσματος, όπως στις παραδοσιακές μπίλιες, αλλά η πρόωρη φθορά είναι εύκολη να γίνει.

Αυτό για τη συντήρηση των σύγχρονων τροχών ξανά πες το, μπας και ξεθωριάσει επιτέλους ο γνωστός μύθος ότι στραβώνουν εύκολα και κάνουν διάφορα! :geek:
 

Μηνύματα
3.188
Reaction score
209
Απάντηση: Ποδήλατο...

Για να γίνει πιο κατανοητό πόσο πιο επιρρεπείς είναι οι ρόδες με στενό και χαμηλό προφίλ σε στραβώματα, αρκεί κάποιος να σκεφτεί πόσο πιο εύκολα μπορεί να έρθει σε επαφή με το "σκαλοπάτι" του μπαλώματος του δρόμου όταν κινούμαστε παράλληλα με αυτό κατά μήκος και όχι εγκάρσια.
Εκεί που οι ακτίνες και η τάση δεν μπορούν να κάνουν απολύτως τίποτα. Στο χείλος της ζάντας δηλαδή όταν η επαφή γίνεται με ελάχιστο offset.
 


ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.898
Μηνύματα
3.033.170
Members
38.517
Νεότερο μέλος
DimAster
Top