Ποδήλατο

PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.942
Reaction score
13.428
Για να σε βοηθήσω να κατανοήσεις το γιατί δεν ισχύει αυτό που λες θα σου πω το εξής...
Ένα ζευγάρι μέτριων αγωνιστικών τροχών κοστίζει όσο ένα ολόκληρο, αξιοπρεπές, ποδήλατο trekking, με τροχούς, σκελετό, ανάρτηση, φρένα, ταχύτητες, λάστιχα, σέλα και τιμόνι.
Το γιατί μπορείς να το καταλάβεις?
 

Μηνύματα
3.188
Reaction score
209
Απάντηση: Ποδήλατο...

Δεν κατάλαβες σε τι αναφέρομαι. Όταν το προφιλ είναι πολύ χαμηλό, το χείλος της ζάντας είναι εκτεθειμένο σε επαφή πολύ πιο εύκολα από ότι σε ένα προφιλ πιο ψηλό, και όταν η επαφή του τροχού με την άσφαλτο έχει να κάνει με την ελάχιστη δυνατή επιφάνεια (το χείλος της ζάντας) όπου δεν συμμετέχει ολόκληρη η ρόδα και οι ακτίνες, τότε το αποτέλεσμα είναι συνήθως ζημιά.. Δεν μιλάμε για ακτίνες και τον τροχό ολόκληρο.

Για το ακριβό-φτηνό, δεν ισχύει πάντοτε. Για να σε βοηθήσω να καταλάβεις, αυτό το Audi, τα πηγαίνει χειρότερα

Από το φτηνότερο Suzuki
 


Μηνύματα
3.188
Reaction score
209
Απάντηση: Ποδήλατο...

Αυτό το προφίλ είναι για αεροδυναμικούς λόγους.

Εγώ λέω για το προφίλ του ελαστικού και πόσο απομακρύνει το χείλος από την επαφή με το "σκαλοπάτι". Όταν κινείσαι παράλληλα με αυτό.
Δε μπορεί να είμαι ό μόνος που έχει γλυστρήσει όταν η ρόδα δεν έχει άλλη επιφάνεια να πατήσει και πέφτει ο τροχός μέσα στο μπάλωμα. Εκεί βρίσκει η ζάντα και ανάλογα το βάθος του μπαλώματος και το προφιλ του ελαστικού η ζημιά είναι μεγαλύτερη. Από απλό γδάρσιμο μέχρι στράβωμα του χείλους (ή και σπάσιμο).
 


Zizik

Safety Last
Super Moderator
Μηνύματα
43.532
Reaction score
78.589
Τόσα θέματα συζητάτε εδώ, δε μας λέγατε ότι υπάρχουν αυτοεπισκευαζόμενες σαμπρέλες με υγρό?

Έβαλα σήμερα. :smile:
 

Μηνύματα
476
Reaction score
298
Απάντηση: Ποδήλατο...

Κάνουν €10 όμως αντί των €2-2.5 που χουν οι συμβατικές.
(έβαλα και γω στο πίσω λάστιχο και προβλέπεται και για το μπροστινό σύντομα)

Tubeless η λύση αλλα μεγαλο το κόστος :(
 

xfader

Segregation supporter
Administrator
Μηνύματα
39.834
Reaction score
97.789
Απάντηση: Re: Ποδήλατο...

Τόσα θέματα συζητάτε εδώ, δε μας λέγατε ότι υπάρχουν αυτοεπισκευαζόμενες σαμπρέλες με υγρό?

Έβαλα σήμερα. :smile:
Τι έβαλες τελικά;
 

Zizik

Safety Last
Super Moderator
Μηνύματα
43.532
Reaction score
78.589
Re: Απάντηση: Re: Ποδήλατο...

Tubeless η λύση αλλα μεγαλο το κόστος :(
Δε νομίζω να γίνονται tubeless τα δικά μου, 700C.


Τι έβαλες τελικά;
Κάτι αμερικάνικες, Joe's, John's, Jack's? :whistling:
Δεν ήταν τρύπα, είχε σκιστεί απο τριβή η σαμπρέλα. Γιατί δεν ξέρω, πάντα ήταν φουσκωμένα σωστά.
 

xfader

Segregation supporter
Administrator
Μηνύματα
39.834
Reaction score
97.789
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Ποδήλατο...

Κάτι αμερικάνικες, Joe's, John's, Jack's? :whistling:
Αυτές δηλαδή;


Δεν ήταν τρύπα, είχε σκιστεί απο τριβή η σαμπρέλα. Γιατί δεν ξέρω, πάντα ήταν φουσκωμένα σωστά.
Πιθανόν να είχε κάποιο μικρο-ελάττωμα και αστόχησε. Εγώ αλλάζω κάθε χρόνο σαμπρέλες προληπτικά. Και λάστιχα συχνότερα (αναλόγως των χιλιομέτρων).
 

Zizik

Safety Last
Super Moderator
Μηνύματα
43.532
Reaction score
78.589
Ναι αυτές, λένε τίποτα;

Τις παλιές τις είχα απο τότε που το πήρα, τέσσερα χρόνια.
 

PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.942
Reaction score
13.428
Καλή περίπτωση δείχνουν. Μια συνηθισμένη σαμπρέλα κούρσας ζυγίζει γύρω στα 100 γραμμάρια και κοστίζει 5 ευρά.
Οι ελαφρωμένες κοστίζουν 7-8 ευρώ και ζυγίζουν γύρω στα 70-75 γραμμάρια.

Με αυτές πας στα 120 γραμμάρια αλλά... αν σου σκάσει το λάστιχο σε στροφή με πάνω από 50 χιλιόμετρα αγοράζεις καλό οικοπεδάκι.
Με τις σαμπρέλες αυτές το σημαντικό είναι πως γλυτώνεις το πέσιμο.
 

cbk

Μηνύματα
1.013
Reaction score
5
Χρόνια Πολλά σε όλους!!!

Έχω ένα παλιό ποδήλατο mtb με 26" τροχούς και εμπρός ανάρτηση και θέλω να δώ ποιά θα ήταν η συμπεριφορά του αν μεγάλωνα λίγο τους τροχούς σε διάμετρο. Πίσω έχω αρκετό περιθώριο, μπροστά όμως έχω μόνο 4mm απόσταση από τη γέφυρα του πηρουνιού (στο πάχος του ελαστικού έχω περιθώριο).
Έλεγα λοιπόν σε πρώτη φάση να έβαζα ένα λάστιχο με πιο μεγάλο προφίλ και εδώ θα ήθελα αν κάποιος ξέρει να μου έλεγε πως να το αναζητήσω. Ήδη φοράω τα 26 Χ 2.0 της kenda (50-559). Αν έχω καταλάβει σωστά, το πάχος του νέου λάστιχου δεν πρέπει να ξεπερνά το διπλάσιο του πάχους της ζάντας, η οποία είναι 1" (εξ'ού και το 2.0 του λάστιχου). Το προφίλ του λάστιχου είναι στα 50mm (50-559) και ψάχνω για 54mm, δηλ. 54-559? Στο ίντερνετ (απ'όπου μάλλον θα γίνει η αγορά) δεν μπορώ να καταλάβω ποιο λάστιχο μου κάνει. Με μπερδεύουν τα νούμερα που δεν ξέρω πότε αναφέρονται σε πάχος και πότε σε προφίλ. Μπορεί κανείς να βοηθήσει;
 

cbk

Μηνύματα
1.013
Reaction score
5
και ψάχνω για 54mm, δηλ. 54-559?
δεν ισχύει το παραπάνω: 54-559 σημαίνει πλάτος 54mm & διάμετρος 559mm.
Μόνο όπου υπάρχουν 3 νούμερα (26 x 2,1 x 2.0) δηλώνεται το προφίλ στο μεσαίο νούμερο και το πάχος στο τελευταίο.
Αυτές οι ενδείξεις όμως μάλλον είναι σπάνιες στο διαδίκτυο και γι'αυτό δεν έχω βρεί ούτε μία;
 

Μηνύματα
3.188
Reaction score
209
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Ποδήλατο...

Δεν ήταν τρύπα, είχε σκιστεί απο τριβή η σαμπρέλα. Γιατί δεν ξέρω, πάντα ήταν φουσκωμένα σωστά.
Το ίδιο συνέβη και σε μένα όπου σε ένα μήνα άλλαξα δύο φορές την πίσω. Τι δεν έκανα σωστά; Δεν είχα δει ένα κομματάκι σύρματος που είχε μπει στο λάστιχο και έτριβε σιγά σιγά τη σαμπρέλα.
 

Zizik

Safety Last
Super Moderator
Μηνύματα
43.532
Reaction score
78.589
Δεν υπήρχε τίποτα, το σημάδια της τριβής είχαν μήκος 10-12 εκατοστά.
 

xfader

Segregation supporter
Administrator
Μηνύματα
39.834
Reaction score
97.789
Απάντηση: Re: Ποδήλατο...

Χρόνια Πολλά σε όλους!!!

Έχω ένα παλιό ποδήλατο mtb με 26" τροχούς και εμπρός ανάρτηση και θέλω να δώ ποιά θα ήταν η συμπεριφορά του αν μεγάλωνα λίγο τους τροχούς σε διάμετρο. Πίσω έχω αρκετό περιθώριο, μπροστά όμως έχω μόνο 4mm απόσταση από τη γέφυρα του πηρουνιού (στο πάχος του ελαστικού έχω περιθώριο).
Έλεγα λοιπόν σε πρώτη φάση να έβαζα ένα λάστιχο με πιο μεγάλο προφίλ και εδώ θα ήθελα αν κάποιος ξέρει να μου έλεγε πως να το αναζητήσω. Ήδη φοράω τα 26 Χ 2.0 της kenda (50-559). Αν έχω καταλάβει σωστά, το πάχος του νέου λάστιχου δεν πρέπει να ξεπερνά το διπλάσιο του πάχους της ζάντας, η οποία είναι 1" (εξ'ού και το 2.0 του λάστιχου). Το προφίλ του λάστιχου είναι στα 50mm (50-559) και ψάχνω για 54mm, δηλ. 54-559? Στο ίντερνετ (απ'όπου μάλλον θα γίνει η αγορά) δεν μπορώ να καταλάβω ποιο λάστιχο μου κάνει. Με μπερδεύουν τα νούμερα που δεν ξέρω πότε αναφέρονται σε πάχος και πότε σε προφίλ. Μπορεί κανείς να βοηθήσει;
δεν ισχύει το παραπάνω: 54-559 σημαίνει πλάτος 54mm & διάμετρος 559mm.
Μόνο όπου υπάρχουν 3 νούμερα (26 x 2,1 x 2.0) δηλώνεται το προφίλ στο μεσαίο νούμερο και το πάχος στο τελευταίο.
Αυτές οι ενδείξεις όμως μάλλον είναι σπάνιες στο διαδίκτυο και γι'αυτό δεν έχω βρεί ούτε μία;

Μία ερώτηση: Ποια είναι η χρήση του ποδηλάτου; Κάνεις mountain διαδρομές, ασφάλτινες, απλές βόλτες κλπ;

Η ελάχιστη αύξηση της διαμέτρου που μπορείς να πετύχεις μέσω ελαστικών δεν είναι ικανή να σου δώσει αντιληπτές διαφορές συμπεριφοράς.
Τελευταία είναι δημοφιλή τα 29άρια ΜΤΒ με 622mm εσωτερική διάμετρο (αντί 559mm των 26). Υπάρχουν υπέρ και κατά, γι' αυτό και στους μεγάλους αγώνες γίνεται χρήση της πιο κατάλληλης διάστασης αναλόγως της διαδρομής. Οι ποδηλάτες δηλαδή έχουν δύο ποδήλατα, ένα 26άρι κι ένα 29άρι.

Το προφίλ δεν αναγράφεται γιατί, θεωρητικά, είναι το ίδιο με το πλάτος. Η διατομή του ελαστικού δηλαδή είναι περίπου κυκλική.
Κάτι που πρέπει να έχουμε κατά νου όταν ψωνίζουμε ελαστικά: Επειδή το πιο ελαφρύ είναι προτιμητέο από την πλειονότητα των πελατών, οι κατασκευαστές έχουν την τάση να βγάζουν λεπτότερα ελαστικά από την αναγραφόμενη διάσταση για να είναι πιο εύκολο να "κλέβουν" στο βάρος.

Εδώ μπορείς να διαβάσεις για το ISO 5775, το στάνταρ που επικρατεί σήμερα στις διαστάσεις ελαστικών και στεφανιών ποδηλάτου.
 
  • Like
Reactions: cbk

cbk

Μηνύματα
1.013
Reaction score
5
Re: Απάντηση: Re: Ποδήλατο...

Μία ερώτηση: Ποια είναι η χρήση του ποδηλάτου; Κάνεις mountain διαδρομές, ασφάλτινες, απλές βόλτες κλπ;

Η ελάχιστη αύξηση της διαμέτρου που μπορείς να πετύχεις μέσω ελαστικών δεν είναι ικανή να σου δώσει αντιληπτές διαφορές συμπεριφοράς.
Τελευταία είναι δημοφιλή τα 29άρια ΜΤΒ με 622mm εσωτερική διάμετρο (αντί 559mm των 26). Υπάρχουν υπέρ και κατά, γι' αυτό και στους μεγάλους αγώνες γίνεται χρήση της πιο κατάλληλης διάστασης αναλόγως της διαδρομής. Οι ποδηλάτες δηλαδή έχουν δύο ποδήλατα, ένα 26άρι κι ένα 29άρι.

Το προφίλ δεν αναγράφεται γιατί, θεωρητικά, είναι το ίδιο με το πλάτος. Η διατομή του ελαστικού δηλαδή είναι περίπου κυκλική.
Κάτι που πρέπει να έχουμε κατά νου όταν ψωνίζουμε ελαστικά: Επειδή το πιο ελαφρύ είναι προτιμητέο από την πλειονότητα των πελατών, οι κατασκευαστές έχουν την τάση να βγάζουν λεπτότερα ελαστικά από την αναγραφόμενη διάσταση για να είναι πιο εύκολο να "κλέβουν" στο βάρος.

Εδώ μπορείς να διαβάσεις για το ISO 5775, το στάνταρ που επικρατεί σήμερα στις διαστάσεις ελαστικών και στεφανιών ποδηλάτου.
Σε ευχαριστώ πολύ για την κατατοπιστικότατη απάντηση (και για το χρήσιμο link)!

όταν ξεκίνησα να σκέφτομαι για μεγαλύτερο ελαστικό δεν είχα το ποδήλατο κοντά μου και ήλπιζα σε μεγαλύτερη αύξηση της διαμέτρου (κάτι κοντά στις 27,5'') ώστε να επηρεαστεί και λίγο η γεωμετρία (να μειωθεί λίγο η γωνία του πηρουνιού για περισσότερη ευστάθεια) χωρίς να ξέρω πόσο αυτό θα επηρέαζε τη λειτουργία της ανάρτησης.

Για τόσο μικρή μεταβολή, όπως λες μάλλον δεν θα καταλάβω διαφορά, έλεγα όμως μιας και θα άλλαζα λάστιχα να το δοκίμαζα...

Αυτό που είπες για την περίπου κυκλική διατομή των ελαστικών το είχα σκεφτεί και μάλλον ισχύει (πλην περιπτώσεων όπου αυτό αναφέρεται με τα 3 νούμερα ) και έτσι με περιορίζει λόγω ζάντας στις 2" σαν αυτό που ήδη έχω δηλαδή.


Η χρήση είναι μικτή (άσφαλτος και περιορισμένο - λόγω κραδασμών - χώμα).

Μάλλον θα πάω σε full suspension μπας και δω λίγη άνεση...
 

wizzy

Music is our (Supernatural) friend!
Μηνύματα
15.422
Reaction score
22.487
Απάντηση: Ποδήλατο...

Προς άπαντες: Ποια είναι η γνώμη σας για το BMC Granfondo GF02;

Η κύρια διαφορά του με το Granfondo GF02 Disc, είναι ότι το δεύτερο έχει δισκόφρενα. Ερωτώ: Είναι ουσιώδης διαφορά; Με άλλα λόγια, τι το περισσότερο προσφέρουν τα δισκόφρενα στα road bikes;
 

Zizik

Safety Last
Super Moderator
Μηνύματα
43.532
Reaction score
78.589
Ομορφιά, καθαριότητα στις ζάντες, βάρος. :biggrin:
 


Τελευταια Μηνυματα

Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

Μέλη online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.898
Μηνύματα
3.033.180
Members
38.517
Νεότερο μέλος
DimAster
Top