Ποδήλατο


Μηνύματα
1.520
Reaction score
1.369
@pankrok & @bretsos πραγματικά δε σας καταλαβαίνω, έχω την ακριβώς αντίθετη άποψη-αίσθηση με τα δισκόφρενα. Μάλιστα με τους 10δες χρήστες που έχω μιλήσει έχουν την ίδια άποψη με μένα εκτός από έναν "παππού" ποδηλάτη που ενώ έχει πιο πολλά ποδήλατα με δισκόφρενα προτιμά να κυκλοφορεί με ριμ. Πλην του βάρους και της εύκολης (μηδενικής) συντήρησης δεν μπορώ να βρω τίποτα υπέρ των ριμ.
Κι εγώ το ίδιο, δε ξέρω πόσο καλύτερα μπορούν να γίνουν τα rims αν ανέβεις κατηγορία (π.χ. Dura Ace), η μικρή εμπειρία με τα δικά μου ποδήλατα μου δείχνει ότι τα δισκόφρενα επικράτησαν και γιατί σαν είδος φρένου είναι καλύτερο. Βλέπω ότι υπάρχουν ακριβά V-brakes όπως τα Paul που κοστίζει το ένα όσο όλο το σετ των Magura MT5 αλλά μου είναι δύσκολο να φανταστώ ότι έχουν ίδιου επιπέδου απόδοση!

Έγώ έχω Promax Alloy V-brakes σε 2000 ATB και Shimano Deore M6100 (2 Piston) σε 2022 ΜΤΒ, ταπεινής κατηγορίας και τα δύο. Η διαφορά είναι μεγάλη, παρότι έκανα service/ρύθμισμα στο παλιό απλά δε λειτουργούν όπως τα δισκόφρενα. Τα δισκόφρενα τρεις φορές που χρειάστηκα να κοκαλώσουν το ποδήλατο το έκαναν, αν ήμουν με τα V-brakes σε αυτές τις περιπτώσεις θα είχα ατυχήματα. Δυστυχώς, τα δικά μου τουλάχιστον, δεν ακινητοποιούν το ποδήλατο ακαριαία, το επιβραδύνουν διαδοχικά.

Η δική μου γνώμη είναι ότι τα σημερινά ποδήλατα είναι καλύτερα σε όλα τα επίπεδα, δε μπορώ να καταλάβω όσους έχουν κόλλημα με ποδήλατα 20 & 30 χρόνων. Γεωμετρία, κατασκευή και περιφερειακά του σήμερα υπερτερούν, οι τιμές μας το χαλάνε...
 

Μηνύματα
17.349
Reaction score
24.836
στο canyon έχω 105 σιαγόνες με τακάκια swiss stop flash pro BXP (τα μπλε) σε στεφάνι Campagnolo zonda , τίποτα το εξωφρενικό δηλαδή, ούτε καν ultegra.
έχω ρυθμίσει το κενό σε μια ελάχιστη απόσταση και με απλό χάιδεμα στην μανέτα ξεκαβαλάς το ποδήλατο.
φυσικά πάσχει όταν είναι βρεγμένος το δρόμος τόσο ώστε να στάζει νερό στα τακάκια και το στεφάνι αλλά στο στεγνό είναι αυτό που πρέπει.

τώρα με του δίσκους η πρώτη αίσθηση ήταν προβληματική. θα βρω τι παίζει αλλά υποψιάζομαι οτι αυτό που θέλω απαιτεί μεγαλύτερους δίσκους που ακόμα δεν υπάρχουν.
 

bretsos

Μπάμιας
Μηνύματα
17.305
Reaction score
52.132
Επιμένω στη άποψη μου, ένα καλοσυντηρημένο σύστημα rim λειτουργεί καλύτερα από ένα καλού επιπέδου disc brake.
Στη κούρσα έχω da 9100 δαγκάνες με PTFE ντίζα και τακάκια swiss stop race pro Black, η αίσθηση, η πληροφορία, η δύναμη ακινητοποίησης δεν συγκρίνεται με τα xt disc brakes με ice Tech δίσκους που έχω στο mtb.
Υπόψιν, οι ταχύτητες και η ορμή που καλείται να διαχειριστεί η κούρσα με τα rim είναι σχεδόν σε όλες τις περιπτώσεις διπλάσια σε σχέση με το mtb, και μάλιστα με λιγότερη πρόσφυση.
Το πρόβλημα που έχω κυρίως με τους δίσκους είναι να καταφέρω να βάλω τη δύναμη της πέδησης στο δρόμο, μέχρι να συμβεί αυτό, χάνω πολύτιμο χρόνο και πολλές φορές τη γραμμή εισόδου σε μια στροφή, ενώ με τα rim στις ίδιες συνθήκες όλα είναι αρκετά πχιο προβλέψιμα.
Επίσης οι δίσκοι είναι αρκετά πχιο επιρρεπείς με τη τριβή, πχ. αν φύγει ένα μικρό σταγονίδιο λάδι από τη αλυσίδα και μαγαρισει τη επιφάνεια του δίσκου, αλλάζει όλη η αίσθηση και η απόδοση του φρένου, τουλάχιστον στα πρώτα πατήματα, μετά από λίγα πατήματα αυτό στρώνει.
Γενικότερα σταματάω και με τα δύο συστήματα φρένου, απλά με τα rim έχω μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση.
 

Μηνύματα
2.599
Reaction score
4.587
Η χρήση που κάνουμε στο ποδήλατο είναι διαφορετική με αποτέλεσμα να μη μπορώ να αντικρούσω όσα λέτε. Η δική μου εμπειρία είναι πως το cube μου με δαγκάνες 105 και παπουτσάκια σιμάνο απλά δε σταματά, επιβραδύνει. Στα φανάρια στην πόλη συνήθως κατεβαίνω από το ποδήλατο πριν ακινητοποιηθεί. Αντίθετα έκανα το λάθος να φρενάρω σε φανάρι με το dolan από θέση ντροπς (που σχεδόν ποτέ δεν πιάνω ντροπς μέσα στην πόλη) και στο τσακ πρόλαβα να ξεκουμπώσω, το ποδήλατο κοκάλωσε ακαριαία.

Είναι αλήθεια πως αν μολυνθούν τα δισκόφρενα θέλει δουλειά να επανέλθουν. Δε φοβόμαστε όμως το λάδι της αλυσίδας διότι δεν υπάρχει. Κερώνουμε την αλυσίδα μας, που ζούμε δηλαδή 8-) ?

Θα άνοιγα και το θέμα πλάτους και τύπου ελαστικών να γίνει πανηγύρι εδώ μεσα :dance2: . Δε θατο κάνω.

Από τις σύγχρονες τάσεις το μόνο που δοκίμασα και έχω μετανιώσει είναι οι αέρο τροχοί με μεγάλο προφίλ. Στο δικό μου επίπεδο και στη δική μου χρήση δε μου προσφέρουν κάτι ενώ η μετακίνηση με πλάγιους ανέμους στα δικά μου κιλά είναι βασανιστήριο.
 

bretsos

Μπάμιας
Μηνύματα
17.305
Reaction score
52.132
Ζάβαλε σε προκαλώ να δοκιμάσεις τα τακάκια που χρησιμοποιώ. Θυμάμαι παλιά που ψάχτηκαν με τα rim ήταν η προσθήκη που έκανε τη μεγάλη διαφορά. Να ξέρς ότι τα παπουτσάκια της shimano είναι για πέταμα, ακόμα και αυτά καλού επιπέδου, τύπου dura ace
 

Μηνύματα
17.349
Reaction score
24.836
και παπουτσάκια σιμάνο
πέτα τα, ισχύει αυτό που λες , είναι 95% θέμα τακακίου. flash pro bxp θα σου φύγουν τα σφραγίσματα
Κερώνουμε την αλυσίδα μας, που ζούμε δηλαδή
ωχ..... πάω να φέρω κάτι να τρώω μέχρι να δει αυτό κάποιος γνωστός μου...
 

Μηνύματα
25.621
Reaction score
20.067
Σκέφτομαι μετά από όλα αυτά καμιά πατέντα να βάλω (και) rim brakes στα ποδήλατα... να έχω... τέσσερα φρένα για καλύτερο φρενάρισμα! :tongue: :geek: :party:

Ίσως χρειαστώ και ABS, κάποια ιδέα; :gamer:
 

bretsos

Μπάμιας
Μηνύματα
17.305
Reaction score
52.132
ωχ..... πάω να φέρω κάτι να τρώω μέχρι να δει αυτό κάποιος γνωστός μου...
Αν εννοείς εμένα (το ξέρω ότι εμένα εννοείς) δεν ψαρωνω αγαπητέ, έχω επίσης πολλά χρόνια που λέω και για τους carbon τροχούς. Η ποδηλατική βιομηχανία τους έχει επιβάλει ως τροχούς επιδόσεων, αξιόπιστους, αέρο και γενικότερα ως τεχνολογία αιχμής, πίτσες μπλέ!!
Πήγαιναν τις προάλλες κάτι φίλοι πελατόν όταν της κεφαλής ο πίσω τροχός έπαθε έκρηξη, ο τύπος είχε ζουμί μέσα με αμμωνία και τους έκανε όλους πίσω κ@λος...
Ακόμα πλένουν ρούχα και ποδήλατα και δεν λένε να φύγουν οι πιτσιλιές :roflmao:
Σκέφτομαι μετά από όλα αυτά καμιά πατέντα να βάλω (και) rim brakes στα ποδήλατα... να έχω... τέσσερα φρένα για καλύτερο φρενάρισμα! :tongue: :geek: :party:

Ίσως χρειαστώ και ABS, κάποια ιδέα; :gamer:
Μη κάνεις πολύ παρέα με τον @abcd γιατί σε έχει κάνει στη κοροϊδία σαν τα μούτρατ :lolsign:
 

Μηνύματα
17.349
Reaction score
24.836
Αν εννοείς εμένα (το ξέρω ότι εμένα εννοείς) δεν ψαρωνω αγαπητέ, έχω επίσης πολλά χρόνια που λέω και για τους carbon τροχούς. Η ποδηλατική βιομηχανία τους έχει επιβάλει ως τροχούς επιδόσεων, αξιόπιστους, αέρο και γενικότερα ως τεχνολογία αιχμής, πίτσες μπλέ!!
Πήγαιναν τις προάλλες κάτι φίλοι πελατόν όταν της κεφαλής ο πίσω τροχός έπαθε έκρηξη, ο τύπος είχε ζουμί μέσα με αμμωνία και τους έκανε όλους πίσω κ@λος...
Ακόμα πλένουν ρούχα και ποδήλατα και δεν λένε να φύγουν οι πιτσιλιές :roflmao:


Μη κάνεις πολύ παρέα με τον @abcd γιατί σε έχει κάνει στη κοροϊδία σαν τα μούτρατ :lolsign:
εσένα λέω, αλλά για το κέρωμα της αλυσίδας
ξανπάρτο απο την αρχή τώρα
 



bretsos

Μπάμιας
Μηνύματα
17.305
Reaction score
52.132
Αλήθεια είναι αυτό, μετά το covid δεν είμαι πολύ καλά, ωστόσο τι με νοιάζει τι κάνει ο ζαβαλος, μου φτάνει που εσύ τη λαδώνεις και δεν τη κερώνεις... τη αλυσίδα :biggrin:
 

Μηνύματα
2.599
Reaction score
4.587
Δύο πράγματα θεωρώ απαραίτητα στο ποδήλατα, πιο κρίσιμα ακόμα και από τα υδραυλικά δισκόφρενα: τα τιουμπλες ελαστικά και την κερωμένη αλυσίδα. :geek:
 


bretsos

Μπάμιας
Μηνύματα
17.305
Reaction score
52.132
Δύο πράγματα θεωρώ απαραίτητα στο ποδήλατα, πιο κρίσιμα ακόμα και από τα υδραυλικά δισκόφρενα: τα τιουμπλες ελαστικά και την κερωμένη αλυσίδα. :geek:
Πολλά θεωρώ απαραίτητα στη ποδηλασία, δεν μπορώ όμως τους ανθρώπους που πιάνονται εύκολα θύματα.
Σε κάποιες περιπτώσεις βγάζει μάτι η κοροϊδία. και όμως θα βρεθούν ένα κάρο κορόιδα να χώσουν ένα τσουβάλι παράδες για να τις δοκιμάσουν.
Θα με πεις το ίδιο συμβαίνει σε όλα τα χόμπι, κάπου εδώ όμως με το ποδήλατο δεν είναι το ίδιο, ξεκινά να γίνεται κάπου επικίνδυνο.
Διαβάζω για προδιαγραφές carbon τροχών με όριο βάρους τα 120kg αναβάτη, δεν υπάρχει καμία περίπτωση να αντέξει τέτοια καταπόνηση αυτός ο τροχός. Οι κατασκευαστές για να πουλήσουν υπόσχονται διάφορες τέτοιες ακραίες προδιαγραφές.
Και αντε να δεχτώ ότι λένε αλήθεια, ότι έχει δοκιμαστεί το προϊόν και πέρασε τις δοκιμές. Ο αναβάτης τι βάτ έβγαζε?
Το πράμα έχει και άλλες παραμέτρους, όπως με τους hookless τροχούς, με 72 psi που δίνει ο κατασκευαστής ως όριο.
Πχιός αναβάτης στα 120kg θα κινηθεί με ασφάλεια στα 72psi, κανένας, θα αναγκαστεί να βάλει περισσότερο αέρα με ότι σημαίνει αυτό σε περίπτωση αστοχίας του ελαστικού ή του τροχού.
 






Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.247
Μηνύματα
3.006.163
Members
38.436
Νεότερο μέλος
damian111
Top