- Μηνύματα
- 18.084
- Reaction score
- 26.115
το ατσάλι επιλέχτηκε αρχικά στα ποδήλατα πριν 100 χρόνια γιατί το ποδήλατο ήταν είδος ανάγκης , εξυπηρετούσε σε αυτές τις χώρες ανάγκες μετακίνησης εκατομμυρίων ανθρώπων και την εποχή εκείνη η σωληνουργία είχε αναπτυχθεί αλματωδώς λόγω πολέμων, ηταν συνεπώς σχετικά εύκολο να βρεις υλικό, ήταν γνωστοί οι τρόποι επεξεργασίας του (η καλυκοποιεία πχ που έδινε προϊόντα πολύ μικρού πάχους χωρίς ελαττώματα ήταν τεχνική που άνθισε την περίοδο του πολέμου καθώς φτιάχτηκαν εκατομμύρια σφαίρες βλήματα κλπ, συνεπώς το να επεξεργαστείς το σχήμα πολύ λεπτών σιδεροσωλήνων για να φτιάξεις ποδηλατικό πλαίσιο που δεν ζυγίζει 5 κιλά έκανε χρήση έτοιμης τεχνογνωσίας) και προέκυπταν προϊόντα που κάλυπταν πάγιες ανάγκες.
όσο περνούσε ο καιρός το ποδήλατο έπαβε να είναι τόσο εμπορικό , από ανάγκη γινόταν χόμπυ/άθλημα, οι απαιτήσεις στα πλαίσια ανέβαιναν, υπήρχε όμως βιομηχανία να στηρίξει αυτές τις απαιτήσεις και να δώσει υλικά για συναρμολόγηση.
εδώ και πολλά χρόνια όμως οι απαιτήσεις δεν μπορούσαν να υποστηριχτούν από την βιομηχανία όχι γιατί δεν υπάρχει γνώση και δυνατότητες αλλά γιατί η ιδιαιτερότητα που έχουν τα πλαίσια δεν συνάδει με άλλες εμπορικές εφαρμογές ώστε να τις στηρίξει η βιομηχανία ενω φυσικά δεν είναι κατεργασίες που μπορούν να γίνουν με οικονομικό τρόπο από τους κατασκευαστές, ο εξοπλισμός έχει μεγάλο κόστος αγοράς, μεγάλη ζήτηση ενέργειας, απαίτηση έμπειρου εξειδικευμένου χειριστή κλπ με άλλα λόγια ένα hi end ατσάλινο πλαίσιο για αγωνιστική χρήση θα μπορούσε να κοστίζει πολλές χιλιάδες ευρώ (αφού δεν έχεις δυνατότητα να πουλήσεις πολλές χιλιάδες προϊόντα για να βγάλεις τα έξοδα του εξοπλισμού).
αναγκαστικά οι κατασκευαστές πήγαν σε άλλα υλικά ώστε να είναι πιο φθηνή η επεξεργασία (πχ αλουμίνιο) και να καταλήξουν (για την ώρα) στο ανθρακόνημα (μέχρι να αρχίσουμε να βλέπουμε μαζική παραγωγή σε μερικώς ή πλήρως εκτυπωμένα ποδήλατα)
το ποδήλατο του βίντεο είναι επετειακό. φτιάχτηκε για ειδικό σκοπό, και δεν είναι παράξενο να τιμολογείται τόσο (πέραν του hype της εταιρίας) η μέθοδος κατασκευής του είναι ακριβή και για μικρή ποσότητα.
φυσικά είναι και ο απατεώνας ιταλός στη μέση, όταν το διαφημίζεις μέσω gcn και χρησιμοποιείς στα γυρίσματα μια φερράρι , ε κάποιος θα το πληρώσει στο τέλος.
η αλήθεια όμως είναι οτι ο τρόπος κατασκευής των ποδηλάτων αλλάζει γιατί τερματίζει η εξέλιξη σε μεθόδους με κόστος που θα μπορούσε να δικαιολογηθεί. Αν το επέτρεπαν οι εμπορικές συνθήκες δεν αποκλείεται να είχαμε ακόμα και σήμερα μεταλλικά πλαίσια επιδόσεων.
όσο περνούσε ο καιρός το ποδήλατο έπαβε να είναι τόσο εμπορικό , από ανάγκη γινόταν χόμπυ/άθλημα, οι απαιτήσεις στα πλαίσια ανέβαιναν, υπήρχε όμως βιομηχανία να στηρίξει αυτές τις απαιτήσεις και να δώσει υλικά για συναρμολόγηση.
εδώ και πολλά χρόνια όμως οι απαιτήσεις δεν μπορούσαν να υποστηριχτούν από την βιομηχανία όχι γιατί δεν υπάρχει γνώση και δυνατότητες αλλά γιατί η ιδιαιτερότητα που έχουν τα πλαίσια δεν συνάδει με άλλες εμπορικές εφαρμογές ώστε να τις στηρίξει η βιομηχανία ενω φυσικά δεν είναι κατεργασίες που μπορούν να γίνουν με οικονομικό τρόπο από τους κατασκευαστές, ο εξοπλισμός έχει μεγάλο κόστος αγοράς, μεγάλη ζήτηση ενέργειας, απαίτηση έμπειρου εξειδικευμένου χειριστή κλπ με άλλα λόγια ένα hi end ατσάλινο πλαίσιο για αγωνιστική χρήση θα μπορούσε να κοστίζει πολλές χιλιάδες ευρώ (αφού δεν έχεις δυνατότητα να πουλήσεις πολλές χιλιάδες προϊόντα για να βγάλεις τα έξοδα του εξοπλισμού).
αναγκαστικά οι κατασκευαστές πήγαν σε άλλα υλικά ώστε να είναι πιο φθηνή η επεξεργασία (πχ αλουμίνιο) και να καταλήξουν (για την ώρα) στο ανθρακόνημα (μέχρι να αρχίσουμε να βλέπουμε μαζική παραγωγή σε μερικώς ή πλήρως εκτυπωμένα ποδήλατα)
το ποδήλατο του βίντεο είναι επετειακό. φτιάχτηκε για ειδικό σκοπό, και δεν είναι παράξενο να τιμολογείται τόσο (πέραν του hype της εταιρίας) η μέθοδος κατασκευής του είναι ακριβή και για μικρή ποσότητα.
φυσικά είναι και ο απατεώνας ιταλός στη μέση, όταν το διαφημίζεις μέσω gcn και χρησιμοποιείς στα γυρίσματα μια φερράρι , ε κάποιος θα το πληρώσει στο τέλος.
η αλήθεια όμως είναι οτι ο τρόπος κατασκευής των ποδηλάτων αλλάζει γιατί τερματίζει η εξέλιξη σε μεθόδους με κόστος που θα μπορούσε να δικαιολογηθεί. Αν το επέτρεπαν οι εμπορικές συνθήκες δεν αποκλείεται να είχαμε ακόμα και σήμερα μεταλλικά πλαίσια επιδόσεων.



