Ποιον οικιακό wallbox φορτιστή;

Μηνύματα
4.909
Reaction score
3.328
Μου προτάθηκε αυτός:
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
44.302
Reaction score
101.913
Για 7kw μονοφασικο, δεν αξίζει ΙΜΗΟ ούτε τον κόπο ούτε να δώσεις τόσα λεφτά.
Βάλε απλώς μια σουκο.
 

Μηνύματα
4.909
Reaction score
3.328
Μονόδρομος το τριφασικό δηλαδή;

Γιατί όχι wallbox σε μονοφασικό;
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
44.302
Reaction score
101.913
Δεν υπάρχει κανένας "μονόδρομος".

Δες τους χρόνους φόρτισης αναλόγως μεγέθους μπαταρίας και χρήσης, και αποφάσισε.

Θα σου δώσω παράδειγμα:

Η 58-αρα μπαταρία σε μένα, έχει χρήσιμο εύρος (20-80%) τις 35 kwh που πρακτικά δεν εξαντλούνται στην καθημερινότητα. Αυτό είναι το χρήσιμο 60% της μπαταρίας.

Για τη μακροζωία της μπαταρίας, συνίσταται καθημερινή χρήση 70% έως 40%, δηλαδή το 30% της μπαταρίας, που στην 58-αρα είναι 17,5 kWh.

Σε τριφασικό με 11 kWh (στην πράξη έως 11,2) το 60% της μπαταρίας φορτίζει σε 3.16 ώρες ενώ το 30% στο μισό (1.58 ώρες).

Δηλαδή είναι αρκετά "γρήγορο".

Με 7 kWh (στην πράξη 6,8) τα αντίστοιχα νούμερα είναι 5 και 2,5 ώρες.

Δηλαδή, παύει να είναι αρκετά γρήγορο.

Με 3,5 kW απλή σουκο, είναι 10 ώρες και 5 ώρες. Δε φτάνει η νύχτα; Δε φτάνει γενικά όσος χρόνος θα είναι κάπου παρκαρισμένο με μια μπριζα δίπλα;

Εξαρτάται λοιπόν από τα καθημερινά χιλιόμετρα, τη δυνατότητα φόρτισης καθημερινά σε σπίτι και εργασία, κλπ.

Άμα βιάζεσαι, έχει φορτιστές DC στην πόλη.

Προσωπικά, αν είχα μονοφασικο, θα έβγαζα απλώς μια σουκο.
 

Μηνύματα
4.909
Reaction score
3.328
Επιδοτείται, 500€
Θέλω σε 3 σπίτια εγκατάσταση wallbox.

Δεν κυκλοφορώ στην πόλη. Ούτε για τη δουλειά χρειάζομαι αμάξι.
Η κύρια χρήση θα είναι 25.000 χλμ τον χρόνο πηγαινέλα Χαλκιδική 200χλμ.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
44.302
Reaction score
101.913
Γενικά την απλή σουκο μη την σνομπαρετε, μια χαρά δουλεύει.
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
23.554
Reaction score
64.280

Μηνύματα
4.909
Reaction score
3.328
Εννοώ παίζει ρόλο το οικονομικό που λέει ο Κώστας, αφού θα επιδοτηθώ για έναν μόνο.
 

symos

You're not worthy!
Μηνύματα
1.708
Reaction score
3.940
Γενικά την απλή σουκο μη την σνομπαρετε, μια χαρά δουλεύει.
Παίρνεις εσύ σταθερά 3,5kW από απλή σούκο; Εμένα όλο ζεσταινότανε και σταματούσε/ξεκινούσε. Σε απλή σούκο έκανε κάνα 48ωρο και βάλε να φορτίσει πλήρως. Έχει μεγάλη μπαταρία βέβαια το δικό μου, αλλά και πάλι.

Τώρα με το wallbox (μονοφασικό) στη διάρκεια του νυχτερινού που λέει και ο dimi γεμίζει ~50%. Αν είχε μικρούλα μπαταρία, ακόμα περισσότερο. Μια χαρά μου αρκεί, όταν πέσει γύρω στο 30-40% το βάζω και την άλλη μέρα είμαι στο 80-90.

Επίσης είναι και οι απώλειες μικρότερες (αναλογικά). Ακόμα και με 3,5kW να φόρτιζες, πάλι οι απώλειες θα ήταν διπλάσιες. Τώρα αν θα κάνεις απόσβεση ή όχι, εξαρτάται από τη χρήση.

Σχετικά με το κόστος, μπορείς να βάλεις έναν πιο "καλό" (π.χ. smart δυνατότητες, δεν ξέρω) στην βασική σου εγκατάσταση και κάτι πιο φθηνό αλλού. Π.χ. εγώ έχω κάτι σαν κι αυτό, μια χαρά την κάνει τη δουλειά του.
 

Μηνύματα
4.909
Reaction score
3.328
Για το e-C4 βλέπω στον πίνακα 4,5 ώρες κάνει η φόρτιση με 7,4kW, που πιστεύω είναι καλά.

 

Μηνύματα
4.909
Reaction score
3.328
Αλλιώς η απλή λύση είναι αυτή;

 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
44.302
Reaction score
101.913
Παίρνεις εσύ σταθερά 3,5kW από απλή σούκο; Εμένα όλο ζεσταινότανε και σταματούσε/ξεκινούσε. Σε απλή σούκο έκανε κάνα 48ωρο και βάλε να φορτίσει πλήρως.
Στα ξενοδοχεία που δοκίμασα, για ένα ολόκληρο καλοκαίρι, το έπαιρνα τίγκα φορτισμένο κάθε μέρα χωρίς προβλήματα.

Στο σπίτι έχω δοκιμάσει σε σουκο μπριζα της προκοπής, την οποία την έχω βγάλει εγώ έξω στην αποθήκη, με καλώδιο σωστό κατευθείαν στον πίνακα με δικό του αυτοματακι.
Και κει άριστα φορτίζει, χωρίς θέματα. Το άφησα 2-3 φορές για δοκιμή στην αρχή, μετά βαρέθηκα, άσε που έχω παρατημένα μέσα τα καλώδια πλέον, δε τα κουβαλάω. Βολεύει ο φορτιστής που έχει δικό του καλώδιο το κουμπώνεις και φεύγεις.

Σίγουρα είναι καλύτερη λύση το καλό wallbox, δε το συζητάμε καν.

Απλώς λέω πως για την καθημερινότητα, μια απλή σουκο νομίζω πως μια χαρά αρκεί.

Βεβαίως όταν λέω "απλή σουκο" δεν εννοώ τόσο "απλή", δηλαδή σοβαρή εγκατάσταση από τον πίνακα απευθείας γραμμή, dedicated.

Τραβάει πολύ ρεύμα, οι τυπικές οικιακές σουκο θα τα φτυσουν, όπως και οι γραμμές. Μια θα αντέξει, 2, 5, 10, θα χαλάσει. Άσε που μετράει αντίσταση και κόβει παροχή για λόγους ασφαλείας. Δηλαδή, αυτά που λες.

Έχω φτιάξει και σπέσιαλ μπαλαντέζα για τέτοια χρήση, με χοντραδι καλώδιο και ενισχυμένα φις, όχι απλά. Και δουλεύει ρολόι.

Απόσβεση δε θα κάνει ποτέ το wallbox. Και η διαφορά στις απώλειες, μπορεί να υπάρχει, αλλά δεν πρόκειται να αποσβεσεις το κόστος εγκατάστασης. Άμα θες αποσβεσεις κι οικονομία, πάνε πιο αργα στο δρόμο. 🤣😂😁
 


Μηνύματα
697
Reaction score
1.036
25000 χλμ το χρόνο,
αν υποθέσουμε 20 KWh ανά 100 χλμ για κατανάλωση εκτός πόλης με Α/C ή θέρμανση, τότε θέλουμε 5.000 KWh το χρόνο

στο id.3 φόρτιση με σούκο σε σχέση με 11άρη φορτιστή είναι 12% διαφορά στις απώλειες (δεν ξέρω για το C4)
οπότε ας πούμε 500 KWh το χρόνο επιπλέον χρέωση, δηλαδή 75 με 100 ευρώ το χρόνο πάνω με σούκο και με σχετικά φθηνές τιμές ρεύματος

Οπότε αναλόγως πόσα χλμ και πόση κατανάλωση κάνει κάποιος, ας υπολογίσει χοντρικά απόσβεση

Συην πράξη το κόστος (με σούκο) ίσως είναι μεγαλύτερο καθώς αναλόγως χρήσης αυξάνονται οι πιθανότητες να χρειαστεί γρήγορη φόρτιση κάποιες φορές και να καταφύγει στη λύση των δημόσιων φορτιστών
 


Μηνύματα
4.909
Reaction score
3.328
Η Citroen μού έστειλε προσφορά για φορτιστή:

SMART ΕV BOX, μοντέλο ELVI 3 φάσεων, με λειτουργία wi-fi και ενσωματωμένο καλώδιο type 2, ισχύος 11KW 16 Α.

ΚΟΣΤΟΣ ΠΡΟΜΗΘΕΙΑΣ ΣΤΑΘΜΟΥ: 1.711 ευρώ
ΤΡΟΠΟΣ ΠΛΗΡΩΜΗΣ: Μετρητοίς

Τι σόι προσφορά είναι 1711 ευρώ;
Μήπως εννοούσαν 711;

 

symos

You're not worthy!
Μηνύματα
1.708
Reaction score
3.940
Ασχέτως τιμής, προσωπικά δεν θα αγόραζα τριφασικό 11kW.

Το δικό μου (αυτοκίνητο) έχει μέγιστη φόρτιση στα 7kW, όμως μονοφασική. Και δεν είναι το μόνο. Το οποίο σημαίνει πως αν το συνδέσεις σε έναν τριφασικό 11kW θα φορτίζει max στα 3,7kW.

Οπότε καλύτερα απευθείας σε 22άρη, που μπορεί να φορτίσει το μονοφασικό με 7kW και το τριφασικό μέχρι όσο αντέχει είτε το αυτοκίνητο, είτε η εγκατάσταση.

Θα μου πείτε το δικό σου είναι παλιό, τα καινούργια είναι τριφασικά τα περισσότερα. Σωστά, αλλά και πάλι, πες στο μέλλον αγοράζεις ένα μεταχειρισμένο, πες έχεις για δεύτερο ένα φθηνιάρικο που δεν είναι τριφασικό κλπ. κλπ. Δεν υπάρχει λόγος να περιορίζεσαι.

Ή, αν τελικά πας σε 11άρη γιατί βρήκες μια καλή προσφορά ή whatever, τουλάχιστον η εγκατάσταση (πίνακας, ασφάλειες κλπ.) να σηκώνει οπωσδήποτε 7kW ανά φάση, ώστε στο μέλλον να μπορεί να υποστηρίξει 22άρη.
 

Μηνύματα
4.909
Reaction score
3.328
Από όπου κι αν την πιάσεις, η πρόταση της αντιπροσωπείας Citroen ήταν παράλογη.
Να προτείνουν 11άρη τριφασικό φορτιστή και με 1700 ευρώ μάλιστα, μοντέλο που πωλείται 800 ευρώ αλλού.
 

Μηνύματα
697
Reaction score
1.036
DC φορτιστής για το σπίτι παίζει;
όχι

κατ΄αρχήν
το κόστος τους είναι πολύ μεγάλο (για την ώρα τουλάχιστον). Πχ για έναν 25 άρη θα ήθελες κοντά στα 15.000 χωρίς το (επίσης) αυξημένο κόστο εγκατάστασης
Πάνω από 25 KW δεν παίζει σε οικίες, ακόμη και το 25 θα σου έτρωγε όλη τη χωρητικότητα της παροχής.

Μετά
δεν υπάρχει λόγος.
Με τα 11 KW που μπορεί να δώσει ένας τριφασικός AC, σχεδόν όλες οι μπαταρίες που υπάρχουν μπορούν να φορτίσουν πλήρως σε πολύ μικρότερο χρόνο από τη διάρκεια του νυχτερινού ρεύματος το βράδυ.

Επίσης για περισσότερη μακροζωία της μπαταρίας δε θα ήθελες να φορτίζει συνέχεια με 25+ KW ακόμη και αν μπορούσες. Άλλο αν κάποια στιγμή βιάζεσαι όπως όταν είσαι στη μέση ενός ταξιδιού.
Ασχέτως τιμής, προσωπικά δεν θα αγόραζα τριφασικό 11kW.

Το δικό μου (αυτοκίνητο) έχει μέγιστη φόρτιση στα 7kW, όμως μονοφασική. Και δεν είναι το μόνο. Το οποίο σημαίνει πως αν το συνδέσεις σε έναν τριφασικό 11kW θα φορτίζει max στα 3,7kW.

Οπότε καλύτερα απευθείας σε 22άρη, που μπορεί να φορτίσει το μονοφασικό με 7kW και το τριφασικό μέχρι όσο αντέχει είτε το αυτοκίνητο, είτε η εγκατάσταση.

Θα μου πείτε το δικό σου είναι παλιό, τα καινούργια είναι τριφασικά τα περισσότερα. Σωστά, αλλά και πάλι, πες στο μέλλον αγοράζεις ένα μεταχειρισμένο, πες έχεις για δεύτερο ένα φθηνιάρικο που δεν είναι τριφασικό κλπ. κλπ. Δεν υπάρχει λόγος να περιορίζεσαι.

Ή, αν τελικά πας σε 11άρη γιατί βρήκες μια καλή προσφορά ή whatever, τουλάχιστον η εγκατάσταση (πίνακας, ασφάλειες κλπ.) να σηκώνει οπωσδήποτε 7kW ανά φάση, ώστε στο μέλλον να μπορεί να υποστηρίξει 22άρη.
ίσως ένας επιπλέον λόγος κατά του μονοφασικού είναι ότι θέλει πολύ πειθαρχία και προγραμματισμό ή να φορτίζεις με περιορισμό στα 4 KW.
Τι εννοώ : Αν φορτίζει κάποιος με μονοφασικό στα 7 KW έχει πάρει όλη το ρεύμα που μπορεί να δώσει η μία φάση. Πιθανότατα έχει ήδη προνοήσει να μη είναι ίδια φάση με τ ο θερμοσίφωνα ή την κουζίνα. Αλλά πάλι θα πρέπει να έχει το νου του να μην ανάψει τοστιέρα ή πιστολάκι πουθενά, για να μη πω για κανένα gaming pc ή κανένα μεγάλο ενισχυτή.
 
Last edited:


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
164.639
Μηνύματα
2.653.343
Members
36.807
Νεότερο μέλος
Nikos-Stylidis
Top