Προτάσεις για αμορτισέρ.

Μηνύματα
30.532
Reaction score
51
unforgiven said:
Να ρωτήσω και για λάστιχα μην ανοίγω νέο θέμα;
Πρώτη προτεραιότητα: Κράτημα-φρενάρισμα
Δεύτερη: Ησυχία-Άνεση
Δεν θέλω κανένα σκληρό που να πρέπει να κάνω τρεις γύρους στην Αττική για να ζεσταθεί. Ούτε κανένα που να με μπερδεύετε με τον Giotamike από θόρυβο.

Διάσταση 205/55R16 αν θυμάμαι καλά???
Αν ναι, κορυφαία επιλογή τα Bridgestone ER300 TURANZA.
Τα έχω στην Α156 και είναι πολύ καλά.......
Θα σου πω περισσότερα το βράδυ!!!
 



Μηνύματα
30.532
Reaction score
51
Ουζάρουν: χάνουν την ικανότητα απόσβεσης. (σε αίσθηση: "μαλακώνουν" & δημιουργούν πολύ εύκολα έντονη ταλάντωση αν με πάνω από 100-120km/h βρεις εγκάρσια ανωμαλία ή κυμα στην άσφαλτο)



Ααααααααα..................
ΤΑ ΛΑΣΤΙΧΑ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΔΕΙΚΤΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ "Η" (και ΟΧΙ "V")
 


Μηνύματα
30.532
Reaction score
51
unforgiven said:
E, ναι... Η... Τι να το κάνω το V;

Οι λαστιχάδες κάνουν Πουστι@ γιατί κερδίζουν περισσότερα!!!
Ή απλά μπορεί να μην έχουν στοκ το ίδιο λάστιχο σε Η!!!!!
 

Μηνύματα
13.106
Reaction score
164
Γιάννης Δημητρόπουλος said:
Διάσταση 205/55R16 αν θυμάμαι καλά???
205/60R15.
To αυτοκίνητο φοράει Sachs Performance και οι πιο ενδιαφέρουσες προτάσεις που έχω είναι:
Uniroyal Rallye 550
και
Sachs Performance ή Bilstein κίτρινα ή Koni κόκκινα. Μάλλον προς το πρώτο περισσότερο.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
59.010
Reaction score
145.059
Bilstein και ξερό ψωμί.

Λάστιχα έχει Yokohama. Parada spec ii. αλλά με τις διαστάσεις παίζει.
2η επιλογή sport contact II.

Αν πάρεις απ'έξω, BF Goodrich. τα καλά δε τα φέρνουν εδώ πάντως.
 

Μηνύματα
13.106
Reaction score
164
Θα αγοραστούν όλα από φίλο.
Το θέμα είναι τι διαφορά έχουν τα Sachs Performance από τα Bilstein. Όπως προείπα, δεν θέλω να χαλάσει η άνεση.
Τα Bilstein τα κίτρινα τα "χοντρομπούκαλα" είναι αυτά;
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
59.010
Reaction score
145.059
Ναι, τα χοντρομπούκαλα.
Είναι κατασκευαστικά ίδια με τα pss, ξεχωριστή θαλάμη λαδιού και ίδιες βαλβίδες) αλλά πιο φτηνά. φυσικά δεν είναι ρυθμιζόμενα. τα έχω όμως για καλύτερα στο τελικό αποτέλεσμα, άσε που τα pss δε σηκώνονται πίσω, και δε μπορεί να μπει και βάση. Κάθεται πολύ ο κώλος με τα pss δηλαδή.
αντέχουν αγώνες (όχι αγώνα). ξέρω αρκετά αγωνιστικά αναβάσεων που τρέχουν με αυτά (και αυτός που συνήθως μαζεύει τα κύπελα)
όταν πετάξεις το αυτοκίνητό σου τα βγάζεις και τα βάζεις στο επόμενο....

για να μην χάσεις από άνεση, ενώ ταυτόχρονα να έχεις το απόλυτο κράτημα, προτείνω τα εξής 5 βήματα:
1. να τα στείλεις στην bilstein για να μειώσεις το bump (μόνο τα μπροστινά) (κόστος 25e έκαστο)
2. να τα πας σε μηχάνημα να στρώσουν (αν τα βάλεις στο αυτοκινητάκι σου θα στρώσουν μετά από 40.000 χιλιόμετρα περίπου, κι αυτό αν οδηγείς σα κανίβαλος και σε χώμα με πολλές μεγάλες λακούβες) πάρτα στρωμένα δηλαδή!
3. να τα συνδυάσεις με H-R ελατήρια και αντιστρεπτικές εμπρός πίσω. Η πίσω προστίθεται στη μανίσια, η μπροστά την αντικαθιστά.
4. πιθανά να χρειαστεί μια έξτρα βάση κάτω από το πίσω ελατήριο ύψους ~1,5cm για να έρθει το αυτοκίνητο στα ίσια του. εδώ παίζουν ρόλο οι λεπτομέρειες βάρους του σκάφους μετά των παρελκόμενων....teflon είναι ό,τι πρέπει και όχι πάνω από 60ευρώ κόστος.
5. αν θες να στρίβει το αυτοκίνητο (έτσι κι αλλιώς) ένα torsen εμπρός της κουίφε είναι ότι πρέπει. 900ε ιστορία...

μετά από αυτά, το μόνο μειονέκτημα θα είναι η ιπποδύναμη.... ένα water injection μπορεί να σε καλύψει πάντως.....αν του χώσεις και μεθανόλη έως 40% (με 10% είσαι αρχηγός)....
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
59.010
Reaction score
145.059
Να προσθέσω στα πολύ σωστά που λέει ο Γιάννης Δημητρόπουλος, πως κάθε ελατήριο για να δουλέψει σωστά θέλει το ανάλογο αμορτισέρ και το αντίστροφο.

Πολλά μαγαζιά αλλάζουν μόνο ελατήρια ή μόνο αμορτισέρ και συνήθως χειροτερεύουν την οδηγική συμπεριφορά του αυτοκινήτου. Και ο κοσμάκης σκοτώνεται μετά....

Αν θέλεις σίγουρη εργοστασιακή λύση, μπορείς να πας στην ανάρτηση ισχυρότερου σε κινητήρα αυτοκινήτου με το σασσί σου. (όλου του γκρούπ, δηλαδή leon, toledo, octavia, bora, golf, tt, beetle, a3, s3, και καναδυό ακόμα που μου διαφεύγουν τώρα). Το σασσί αντέχει ΣΙΓΟΥΡΑ, εσύ δεν αντέχεις κι ούτε το επιθυμείς απ'ότι είδα....

Γενικές αρχές είναι πως σε χαμηλές ταχύτητες και ανώμαλο οδόστρωμα θέλεις μαλακή ανάρτηση ενώ σε υψηλές ταχύτητες και τέλεια πίστα πολύ πιο σκληρή. Με τη λύση που προτείνω είναι δοκιμασμένα τέλειο το αποτέλεσμα μέχρι τα 180 περίπου. Για 200 και πάνω μη μειώνεις το bump αλλά στα 40-60 σε στροφιλίκια θα είναι χειρότερα, εκεί η εμπρός αντιστρεπτική κάνει κακό πχ. Δε μπορείς να τα έχεις όλα με μιά ανάρτηση δηλαδή, ουσιαστικά στήνεις όσο καλύτερα γίνεται το αυτοκίνητό σου για συγκεκριμένο εύρος ταχυτήτων. Το ίδιο ισχύει και με τα ελαστικά, συν το εύρος θερμοκρασίας λειτουργίας. Ένα ελαστικό πχ που στα 40χιλ/ωρα μέσα στην πόλη θα σε ακινητοποιήσει ακαριαία δε θα είναι καλό σε τρελό φρενάρισμα στα 240χιλ/'ωρα και το αντίστροφο. Όσο πιο περιορισμένη είναι η χρήσιμη θερμοκρασία περιβάλοντος ενός ελαστικού τόσο πιο κορυφαία θα είναι η συμπεριφορά του εντός αυτών των ορίων και τόσο πιο χάλια εκτός αυτών. Τα "παντός καιρού" ουσιαστικά δεν υπάρχουν και δε προσφέρουν καλές επιδόσεις πουθενά, αλλά μέτριες παντού, πράγμα αξιόλογο για κάποιους. ¶ρα πρώτα από όλα πρέπει να ξέρεις με ακρίβεια τι θέλεις....

Όπως και νά'χει, σε τέτοια θέματα πρέπει να εμπιστευτείς άνθρωπο που ξέρει καλά τη δουλειά του κι ας μην είναι φίλος σου, ας είναι και αντικοινωνικος ή αλήτης, δεν έχει σημασία.... σημασία έχει να ξέρει τι κάνει, και από την πείρα μου πολύ λίγοι ξέρουν τι κάνουν.

¶ρα έχε υπ'όψιν σου πως παίζεις με τη φωτιά (ή με τη ζωή σου)....
 

Μηνύματα
8.256
Reaction score
5
Έχασα κάποιο τεύχος; Είπε ο Βασίλης ότι κατεβαίνει σε αγώνες; Προς τι όλα τα περί 'αντιστρεπτικών' και 'torsen'???
Βρε Βασίλη, βάλε βρε μάνα μ' τα μαμίσια, να ησυχάσεις...αν συνεχίσεις να ρωτάς στο τέλος θα βάλεις κάτι hiend ελατήρια από πλατίνα :lol: :lol:
 

Μηνύματα
5.784
Reaction score
14
ak1s said:
Έχασα κάποιο τεύχος; Είπε ο Βασίλης ότι κατεβαίνει σε αγώνες; Προς τι όλα τα περί 'αντιστρεπτικών' και 'torsen'???
Βρε Βασίλη, βάλε βρε μάνα μ' τα μαμίσια, να ησυχάσεις...αν συνεχίσεις να ρωτάς στο τέλος θα βάλεις κάτι hiend ελατήρια από πλατίνα :lol: :lol:
..kai θα βλαστημάς... :D :D
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
59.010
Reaction score
145.059
Η διαφορά μεταξύ ιδιοφυΐας και βλακείας είναι ότι η ιδιοφυϊα έχει όρια.

εσύ τα λες............ 8)

Η χρήση αντιστρεπτικών είναι απόλυτα δεμένη με την ανάρτηση ενός αυτοκινήτου και μέρος αυτής.
Αν κοιτάς μόνο ένα ελατήριο ή ένα αμορτισέρ, τι νομίζεις ότι κάνεις? :lol: :lol: :lol: :lol:

¶νθρωποι που ξέρουν από ανάρτηση μπορούν να φτιάξουν μια πολύ μαλακή ανάρτηση με χοντρές αντιστρεπτικές που σαν συνδυασμός δεν θα επιτρέπει να γέρνει καθόλου το αυτοκίνητο με τα γνωστά πλεονεκτήματα!

Ο Βασίλης ζήτησε μια μαλακή ανάρτηση με ακόμα καλύτερο κράτημα (αφού έχει εξ'αρχής το sport plus κι όχι το απλό, και ψάχνει για κάτι καλύτερο, αν ήταν απόλυτα ικανοποιημένος με τη μαμά ανάρτηση δε θα ρωτούσε κανέναν!)

Η αναφορά μου σε αγώνες με τα συγκεκριμένα bilstein ήταν για να δείξω την αντοχή τους, πράγμα ιδιαίτερα σημαντικό, δε νομίζετε? Φυσικά σε αγώνες δε τρέχει κανείς με ελατήρια HR ούτε με HR αντιστρεπτικές.... εκεί παίζουν στενά ελατήρια χωρίς προφόρτιση και ιδιοκατασκευής αντιστρεπτικές και πάνω από 30mm....

Η λύση που πρότεινα έχει πολύ καλή απόσβεση κραδασμών και επίσης κορυφαία οδηγική συμπεριφορά για φυσιολογική χρήση και σε φυσιολογικές ταχύτητες. Αντέχει στις λακούβες των ελληνικών δρόμων και επίσης έδωσα και σημασία στην ανύψωση της πίσω ανάρτησης για πιθανό φόρτωμα μέχρι σκασμού του χώρου αποσκευών και για να μη βρίσκει το σασσί σε μια πέτρα στο δρόμο.... Χρηστικά πράγματα δηλαδή κι όχι άχρηστα.

Σε κάθε περίπτωση διαβάστε πιο προσεκτικά τι έγραψε ο ΚΩΣΤΗΣ147 και ξαναδιαβάστε την πρότασή μου για εργοστασιακή λύση, οκ?

Όσο για το τόρσεν είναι προτιμότερο σε αυτό το σασσί αντί να αλλάξεις ανάρτηση να βάλεις τόρσεν, διότι με την ανάρτηση προσπαθείς να κρατήσεις το αυτοκίνητο στις στροφές επειδή υποστρέφει με το γκάζι, ενώ με το τόρσεν το κρατάει το γκάζι! Ουσιαστικά αν θες να κάνεις μια διαδρομή πιο γρήγορα, μπορείς να το πετύχεις ασφαλέστερα με τόρσεν και μαμά αναρτήσεις παρά με "αγωνιστικές" αναρτήσεις και χωρίς τόρσεν. Αλλά είπαμε, όσα ξέρουμε, τόσα λέμε...

Αν ξέρετε κάτι καλύτερο, παρακαλώ, να μάθω κι εγώ! Αλλιώς, Hi-end ελατήρια από πλατίνα εσείς προτείνετε! 8)
 

Μηνύματα
5.784
Reaction score
14
costas EAR said:
Η διαφορά μεταξύ ιδιοφυΐας και βλακείας είναι ότι η ιδιοφυϊα έχει όρια.

εσύ τα λες............ 8)

Αν ξέρετε κάτι καλύτερο, παρακαλώ, να μάθω κι εγώ! Αλλιώς, Hi-end ελατήρια από πλατίνα εσείς προτείνετε! 8)
Ναι εγώ τα λέω και? ΤΙ θέλεις να πεις?

Μήπως ασχολείσαι με λάθος άτομο...? Εγώ δεν είπα τίποτα για τις προτάσεις σου....
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
59.010
Reaction score
145.059
ΚΩΣΤΗΣ147 said:
Aυτό δεν γινεται με αλλαγή των αμορτισερ αλλά με αλλαγή της γεωμετρίας της ανάρτησης. :lol:
αμορτισερ-ελατηρια-σινεμπλοκ-αντιστρεπτικες,
Και εγώ σου συνιστώ να αποφύγεις τα "σπορ" aftermarket.
Τα "σπορ" του κατασκευαστή απευθύνονται σε πολύ μεγαλύτερο κοινό , είναι πιο φιλικά και πιο μαλακά.
pambs said:
το ενα φερνει το αλλο, παντως σκεψου σοβαρα τετοιες αλλαγες γιατι οσο και αν φενεται περιεργο παρα πολλα δυστηχημτα συμβαινουν απο μετατροπες στα αμορτισερ και τα ελατηρια
Ναι, εσύ δεν είπες τίποτα, εκτός του ότι θα βλαστημάει με torsen και αντιστρεπτικές! Κι ούτε έβγαλες από το quote σου τα Hi-End ελατήρια πλατίνας όπως πχ έβγαλες το μεγαλύτερο μέρος του κειμένου μου, αυτό με την ουσία στο τελευταίο σου quote! Ξαναδιάβασε λοιπόν ό,τι γράφεις στο κάτω μέρος των post σου... 8) άλλοι βέβαια είπαν πολύ σωστά πράγματα, όπως πχ τα παραπάνω, τα οποία επέλεξα με quote! 8)
 


Μηνύματα
5.784
Reaction score
14
costas EAR said:
Ναι, εσύ δεν είπες τίποτα, εκτός του ότι θα βλαστημάει με torsen και αντιστρεπτικές! Κι ούτε έβγαλες από το quote σου τα Hi-End ελατήρια πλατίνας όπως πχ έβγαλες το μεγαλύτερο μέρος του κειμένου μου, αυτό με την ουσία στο τελευταίο σου quote! Ξαναδιάβασε λοιπόν ό,τι γράφεις στο κάτω μέρος των post σου... 8) άλλοι βέβαια είπαν πολύ σωστά πράγματα, όπως πχ τα παραπάνω, τα οποία επέλεξα με quote! 8)
Αγαπητέ Κώστα EAR, δεν μπορώ να καταλάβω ειλικρινά το λόγο που επιτίθεσαι, την στιγμή που εγώ δεν ασχολούμαι καν με εσένα. Τα μόνο που σχολίασα ήταν αυτά που είπε ο Ακis και φυσικά με χιουμοριστική διάθεση.
Την άποψή μου την έχω καταθέσει επί του θέματος στην αρχή και έγραψα αυτά που πιστεύω από τη σκοπιά ενός απλού ερασιτέχνη οδηγού, που είχε δοκιμάσει κάτι.

Ακόμα και αν διαφωνούσες με αυτά που έχω γράψει όμως, οι υπαινιγμοί περί ιδιοφυίας και βλακείας που αναφέρεις είναι άκρως αγενεστατα.

Τέλος το μεγαλύτερο μέρος του κειμένου σου το έβγαλα γιατί απλά δεν με ενδιαφέρει και ούτε κάνω τον κόπο να το διαβάσω. Να ξέρεις όμως, ότι αν ήθελα να σχολιάσω τις τεχνικές σου γνώσεις, θα έκανα παράθεση τα δικά σου λόγια και όχι αλλων. Αυτά που ήθελα να σχολιάσω είναι αυτό που κράτησα. Τώρα τα περί hi-end που επίσης κράτησα είναι επειδή είναι τα λόγια του Ακη και αυτά συμπλήρωσα.

Σε παρακαλώ λοιπόν, πριν επιτεθείς σε κάποιον και του κάνεις σχόλια περί ιδιοφυίας και βλακείας να κοιτάς σε ποιον απευθύνεσαι και αν αυτός έχει σχέση ή ασχολείται μαζί σου.
 

Μηνύματα
13.106
Reaction score
164
Κατ' αρχάς να σας ευχαριστήσω, ιδιαίτερα τον Κώστα που μπήκε σε τόσο κόπο :)
Ναι, θα ήθελα κάτι καλύτερο στην ανάρτηση, αλλά αν γινόταν αναίμακτα. Αυτά που λες Κώστα ακούγονται πολύ ενδιαφέροντα, αλλά εξαιρετικά περίπλοκα, μπερδεμένα και σε κάθε περίπτωση, πολυδάπανα. Το ότι ζητάω κάτι μαλακότερο και με πιο καλό κράτημα δεν σημαίνει ότι μου λείπει κι' όλας ή ότι έφτασα τα όρια του αυτοκινήτου μου, σε καμία περίπτωση. Απλά ήλπιζα ότι θα υπήρχαν αμορτισέρ που κάνουν θαύματα, αλλά όπως και εγώ περίμενα, δεν υπάρχουν :)
Μάλλον πάω στα μαμά (Sachs Performance) ή στα Bilstein που φαίνονται να έχουν σχεδόν ίδια συμπεριφορά με τα δικά του. Θα δούμε. :)
 


ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
176.202
Μηνύματα
3.045.189
Members
38.539
Νεότερο μέλος
jabe
Top