Προτάσεις για αμορτισέρ.

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
59.058
Reaction score
145.155
Αγαπητή giotamike, ευχαριστώ (για την υπόδειξη).... :lol:
Από το κείμενό σου φαίνεσαι εκτός ελέγχου και δε συνεχίζω. Σε αφήνω να έχεις εσύ τον τελευταίο λόγο και δεν παρουσιάζω αντίλογο στα γραφόμενά σου. Εξ'άλλου βαριέμαι να σχολιάσω τα όσα έγραψες, λέξη προς λέξη, και δε βρίσκω και κανένα νόημα να το κάνω. Προτιμώ να λήξει εδώ, αρκετά με τα "εκτός θέματος".


Γιώργο YODΑνδρεάδη αυτό που γράφεις είναι προφανώς αλήθεια για την πλειοψηφία του κόσμου. Υπάρχει όμως και η άλλη πλευρά του νομίσματος, για αυτούς που δε βλέπουν το αυτοκίνητο σαν απλό μέσο να πάνε από το σημείο Α στο σημείο Β, για αυτούς που ενδιαφέρονται για την όποια "sport plus" έκδοση κι όχι για την απλή, για αυτούς που προσπαθούν να βελτιώσουν τα προβλήματα που αντιλήφθηκαν στην οδηγική συμπεριφορά του οχήματός τους (ακόμα κι αν το μόνο πρόβλημα είναι η έλλειψη άνεσης ή οποιαδήποτε άλλη προσωπική απαίτηση), για αυτούς που θέλουν να είναι "γρήγοροι" ή για αυτούς που νιώθουν ευχαρίστηση πίσω από το τιμόνι, για αυτούς που τους ενδιαφέρει να εξαντλήσουν τα όρια της παθητικής και ενεργητικής ασφάλειας του οχήματός τους, αλλά και για αυτούς τους λίγους που μετατρέπουν μια αναγκαιότητα της σύγχρονης ζωής σε χόμπυ, σε ευχάριστη ενασχόληση κατά τον ελεύθερο χρόνο τους.

Όλοι αυτοί, όπως καταλαβαίνεις, δεν είναι τελικά και τόσο λίγοι, γεγονός που αποδεικνύεται από τα άπειρα καταστήματα βελτιώσεων αυτοκινήτων, από τα "λαστιχάδικα" και "ζαντάδικα", μέχρι τα πιο εξελιγμένα ειδικά συνεργεία με κιτ εξωτερικής εμφάνισης, τροχαλίες, τουρμπίνες, αεροτομές, αναρτήσεις, δισκόφρενα, εξατμήσεις, νίτρο και τόσα άλλα.... Αλλιώς όλοι θα άλλαζαν λάστιχα στην αντιπροσωπεία, όπου είναι συνήθως και πολύ φτηνά!

Ο οδηγός που "αισθάνεται" την οδήγηση, προσπαθεί να προσαρμόσει το αυτοκίνητό του "γάντι" στις απαιτήσεις του, όσο του το επιτρέπει αυτό η οικονομική του δυνατότητα, ο διαθέσιμος χρόνος του και οι άλλες προτεραιότητές του.

Α, και οι γνώσεις του.... 8)

Με αυτό το σκεπτικό, εδώ στο forum ο καθένας λέει την άποψή του στην προσπάθεια να βοηθήσει με όσα ξέρει, με καλή διάθεση δηλαδή. Το τι θα πράξει τελικά ο κάτοχος, είναι (προφανώς) δικό του θέμα, αλλά το ότι ρωτάει σημαίνει ότι θέλει να ακούσει απόψεις, ότι θέλει βοήθεια στο ψάξιμό του, σωστά?

Φιλικά, όπως πάντα....
 

Μηνύματα
489
Reaction score
0
θα συμφωνήσω στα περισσότερα από όσα αναφέρει Κώστας. 8)
Θα ήθελα να κάνω μια επισημασνη για το Torsen.
Όχι από τεχνικής απόψεως(μια χαρα τα λες Κωστα) αλλά από πρακτικής απόψεως.

Το Τορσεν όντως μεταμορφώνει το αμάξι αλλά ο λόγος προσθήκης του σε ένα αυτοκίνητο με ελευθερο διαφορικό είναι η μεταφορά της δύναμης στο δρόμο.
Ένα καλα στημένο αμάξι θα σπινιάρει τον εσωτερικό του τροχό μόνο σε πολύ ακραίες περιπτώσεις που θα είναι προβλέψιμες από τον οδηγό.Ετσι το θεωρώ σαν το τελευταίο βήμα στο "στησιμο" ενός αυτοκίνητου αφού και τεχνικά δεν ανήκει στον τομέα της αναρτησης αλλά της μετάδοσης.

Βέβαια οπώς όλα τα πραγματα εχει και αυτό τα αρνητικά του:

Πρώτο είναι το κόστος που παίζει γύρω στο 1000ρικο.
Δευτερο είναι η αυξηση της υποστροφής στα γλιστερά κομμάτια(μιλαμε πάντα σε προσθινοκίνητα).


Επίσης μην κανετε βιαστικες επιλογες και αγορες στον τομέα της αναρτησης.
Μαθετε σταδιακά το αμάξι σας και βρειτε που υστερει.
Όταν αποφασίσετε να προβείτε σε αλλαγες κάντε ένα τεστ ντραιβ από καποιο φίλο ή γνωστό που έχουν κανει αλλαγες για να παρετε μια ιδεα προς τα που να κινηθείτε.
Μην εμπιστεύεστε τι λενε οι αλλοι μεχρι να το δείτε στη πράξη.

Ξεκινήστε από πιο απλά πράγματα και μετά πατε σε πιο σύνθετα.

Ένας τομεας που παραμελλεί πολύς κοσμος είναι οι πιέσεις των ελαστικών και μια σωστή ευθυγράμμιση.

Πειραματιστειτε και θα δείτε διαφορες χωρίς να χρειαστεί να τα "ακουμπήσετε"....
 

Μηνύματα
5.784
Reaction score
14
Οπότε unfo, κάνε αυτά που εγώ και ο Άκης σου είπαμε περί εργοστασιακών και μπορεί να έχεις λιγότερο σε κάτι, σίγουρα όμως δεν θα βλαστημάς.

Δοκιμασμένη λύση, τα άλλα άστα για τους ειδικούς. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Εγώ ακόμα βρίζω το Γιάννη ύστερα από τόσα χρόνια... :D :D :D :D

Κώστα ΕAR καλά κάνεις και δεν σχολιάζεις. Είμαι εκτός ελέγχου.. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
59.058
Reaction score
145.155
ΚΩΣΤΗ147 συμφωνώ σε όλα όσα γράφεις. Έτσι ακριβώς είναι.

Το μόνο που έχω να προσθέσω σε σχέση με το torsen είναι ότι στο σασσί του leon (και των λοιπών του γκρούπ με το ίδιο σασσί) αν το πόδι σου είναι βαρύ, είναι η μόνη λύση για γρήγορα στροφιλίκια, εκτός κι αν είσαι οδηγός που πατάς γκάζι μόνο σε ευθείες... 8) Άλλα αυτοκίνητα δε το έχουν τόσο ανάγκη, ακόμα και πιο μικρά (που φυσικά ευνοούνται από το μικρότερο μεταξόνιο), αλλά το συγκεκριμένο δε βρίσκω τρόπο να στρίψει γρήγορα χωρίς τόρσεν. Πολλοί λένε ότι απλά δε στρίβει το αυτοκίνητο, αλλά έχουν άλλα δεδομένα στο μυαλό τους, κι έχουν συνηθίσει να σηκώνεται ο πίσω εσωτερικός τροχός στις στροφές, ενώ μερικοί ανόητοι σηκώνουν και τους δυό εσωτερικούς τροχούς στον αέρα....

Αυτά είναι φυσικά "εκτός θέματος" για τα δεδομένα του unforgiven. :lol: :lol: :lol: Η σκέψη μου για τόρσεν βασίζεται στην επιλογή του κατόχου για σπορ έκδοση του leon, η οποία σημαίνει ότι θέλει να είναι "γρήγορος". Μια καλύτερη ανάρτηση "γενικά" δε θα του προσφέρει χαμηλότερο χρόνο σε διαδρομή με πολλές στροφές απ'ότι το τόρσεν, ενώ στην ευθεία η ανάρτηση δε λέει και πολλά στη χρονομέτρηση...

Από την άλλη, η ανασφάλεια που νιώθει ένας συνηθισμένος οδηγός στις στροφές λόγω αυξημένης κλίσης του αμαξώματος, είναι πολλές φορές ο κυρίως λόγος που προβαίνει στην αλλαγή αναρτήσεων, τις οποίες σκληραίνει για να εξαλείψει αυτό το γεγονός, το οποίο τον τρομάζει και τον οδηγεί πιθανά σε εσφαλμένη οδηγική συμπεριφορά (απότομο φρένο στη στροφή) με καταστροφικά αποτελέσματα. Θέμα ψυχολογίας είναι! Ο μέσος οδηγός δε δίνει σημασία στις συνεχείς ταλαντώσεις του σκάφους στην ευθεία, αφού αυτές συνοδεύονται με άνεση. Για αντιμετώπιση των πλευρικών κλίσεων και διατήρηση της "μαλακής" ανάρτησης καλό είναι να έχει ο κάθε οδηγός στο μυαλό του τη λύση της αντιστρεπτικής δοκού.

Φυσικά τίποτα δεν είναι απλό, και καλό είναι πριν από κάθε επέμβαση στην ανάρτηση του αυτοκινήτου ο κάθε "γρήγορος" να διαβάζει μερικά πράγματα για αυτό που πάει να κάνει, πχ για την αντιστρεπτική υπάρχουν άφθονα κείμενα στο internet.

Αυτά για τις πιέσεις.... ξαναπές τα χρυσόστομε! :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
 

Μηνύματα
13.106
Reaction score
164
Το 1.6 sport δεν απευθύνεται σε όσους θα έπαιρναν πχ ένα Rallye. Δεν είναι τέτοιο αυτοκίνητο, ούτε και το παίζει τέτοιο. Το αγόρασα συνειδητά, γνωρίζοντας ότι είναι ένα αυτοκίνητο της μεσαίας κατηγορίας, με μια πιο σπορ συμπεριφορά. Ούτε ο φονέας των GTI είναι, ούτε ο κυνηγός των σαξόραλων.
Πάντως πάντα πίστευα ότι το κάθε αυτοκίνητο είναι αυτό για το οποίο είναι φτιαγμένο και μελετημένο. Ίσως να μπορεί να βελτιωθεί λίγο, αλλά να μεταμορφωθεί δεν γίνεται, τουλάχιστον όχι στα λογικά πλαίσια κόστους. Αν ήθελα να κάνω όλα αυτά και να καταλήξω με ένα αυτοκίνητο με στήσιμο για αγώνες, με κινητήρα γύρω στους 110-120 ίππους (εκτός αν δώσω άλλα τόσα για να τον κάνω 150 άλογα) και με 3-4-5000 λιγότερα στην τσέπη κιαι άπειρες ώρες ψαξίματος και τρεξίματος, καλύτερα να έδινα κάτι παραπάνω και νε έπαιρνα ένα μεταχειρισμένο Cupra και να τελείωνε το παραμύθι :)
 


Μηνύματα
13.106
Reaction score
164
Τελικά βλακείες μου είχαν πει. Μετά από πολύ ψάξιμο (και αφού ανακάλυψα ότι στη Seat ο καθένας έχει δική του άποψη επί του θέματος) καταλήγουμε στο ότι το αυτοκίνητό μου φοράει Monroe. Και απ' ό,τι κατάλαβα δεν είναι και ό,τι καλύτερο. Κλίνω προς Sachs Performance για τα οποία ακούω καλά λόγια. Και αν είναι σκληρά, ας είναι καλά ο δήμαρχος! Μια γρήγορη βόλτα μέχρι τον σταθμό Αμαρουσίου, και τα καλύτερα Group A γίνονται αλοιφή :)
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
176.253
Μηνύματα
3.046.451
Members
38.543
Νεότερο μέλος
intergrale
Top