Προτάσεις-ερωτήσεις-απορίες για αγορά ηχείων

Μηνύματα
1.409
Reaction score
2.532
να το φτιαξεις σωστα το υψος......μην κοιταει κατω.
Δεν κοιτάνε κάτω (στο πάτωμα), έχουν ελάχιστη κλίση προς τα κάτω για να στοχεύουν στο αυτί, δεν γίνεται να κατέβουν πιο κάτω τα ηχεία.
 

Μηνύματα
1.409
Reaction score
2.532
Έτσι για να έχουμε κάτι να λέμε, ορίστε οι καμπύλες απόκρισης για τα σαμπ, το καθένα ξεχωριστά και τα δύο μαζί, με και χωρίς το Adyssey (ελπίζω να είναι πιο ευδιάκριτες και σωστές οι εικόνες)...
 

Attachments




Μηνύματα
22.267
Reaction score
15.542
να γραφεις και το smoothing του γραφηματος ;)

μπορεις και ανα 10hz στην κατω κλιμακα

αν ειχε την δυνατοτητα να φτανεις τα 30hz τα subs θα ηταν οκ .......τωρα χανεις πολυ πληροφορια
.....κατα τα αλλα εισαι οκ
 

Μηνύματα
1.409
Reaction score
2.532
να γραφεις και το smoothing του γραφηματος ;)

μπορεις και ανα 10hz στην κατω κλιμακα

αν ειχε την δυνατοτητα να φτανεις τα 30hz τα subs θα ηταν οκ .......τωρα χανεις πολυ πληροφορια
.....κατα τα αλλα εισαι οκ
Δεν έχω εφαρμόσει smoothing στη συγκεκριμένη καμπύλη, πάντως αν έχω καταλάβει καλά βάζουμε 1/6 έτσι ?
Πέρα από το slider στα πλάγια του γραφήματος δεν έχω βρει άλλο τρόπο να επιλέγω την κλίμακα (ανά πόσα dB να εμφανίζεται), έτσι όμως δε μπορώ να επιλέξω το εύρος (scale), μου διαφεύγει κάτι ?
 

Μηνύματα
813
Reaction score
1.788
Αν είσαι έτσι χωρίς smoothing είσαι τέλειος. Δεν έχεις σοβαρές ακυρώσεις στα subs στην κύρια ζώνη ευθύνης τους και το μόνο που σου λείπει είναι η απόδοση στην πρώτη οκτάβα (20-40) όπως σου είπε και ο Κώστας που προφανώς τα sub δεν μπορούν να κάνουν κάτι ιδιαίτερο.

Σημαντικό τώρα είναι πως παίζουν οι δορυφόροι πάνω από τους 80, ώστε με το κατάλληλο cross να αποφύγεις τελείως την ακύρωση των sub στους 112 και να τονώσεις λίγο την περιοχή πάνω από τους 85. Αν δηλαδή οι δορυφόροι παίζουν καλά >80 (ενέργεια + τοποθέτηση/ ακυρώσεις) λογικά μπορείς να φτάσεις σε αξιοζήλευτη σχεδόν flat απόκριση. Μετά θα σε απασχολεί μόνο το RT και το Impulse.
 

Μηνύματα
1.409
Reaction score
2.532
Αν είσαι έτσι χωρίς smoothing είσαι τέλειος. Δεν έχεις σοβαρές ακυρώσεις στα subs στην κύρια ζώνη ευθύνης τους και το μόνο που σου λείπει είναι η απόδοση στην πρώτη οκτάβα (20-40) όπως σου είπε και ο Κώστας που προφανώς τα sub δεν μπορούν να κάνουν κάτι ιδιαίτερο.

Σημαντικό τώρα είναι πως παίζουν οι δορυφόροι πάνω από τους 80, ώστε με το κατάλληλο cross να αποφύγεις τελείως την ακύρωση των sub στους 112 και να τονώσεις λίγο την περιοχή πάνω από τους 85. Αν δηλαδή οι δορυφόροι παίζουν καλά >80 (ενέργεια + τοποθέτηση/ ακυρώσεις) λογικά μπορείς να φτάσεις σε αξιοζήλευτη σχεδόν flat απόκριση. Μετά θα σε απασχολεί μόνο το RT και το Impulse.
Το ότι τα σαμπ δεν έχουν ιδιαίτερες δυνατότητες κάτω από τα 40Hz είναι μάλλον αναμενόμενο, το θέμα είναι να παίζουν (και απ' ότι φαίνεται παίζουν) σωστά.
Η ερώτηση τώρα είναι, δεν έχουν γκάζια λόγω (σχετικά) αδύναμου ενισχυτή, λόγω (μικρής σχετικά) διαμέτρου του μεγαφώνου, λόγω χώρου, λόγω ρυθμιστικού της έντασης (είναι σχεδόν στο μηδέν) ή κάτι άλλο ?
Δηλαδή, θα βελτιωθεί η κατάσταση με ακόμα 2 ίδια ή ίσως πρέπει να πάω σε δύο μεγαλύτερα τα οποία λογικά θα κατεβαίνουν και πιο χαμηλά και πιο δυνατά ?
 



Μηνύματα
813
Reaction score
1.788
xmm. Αυτοί λένε ότι παίζουν από τους 20 χωρίς όμως να λένε ακρίβεια (+/- db). Εσύ έχεις πτώση 20 db περίπου στην πρώτη οκτάβα η οποία είναι γραμμική μόνο στο ένα sub και πολύ απότομη στο άλλο άρα δεν δικαιολογείται από κάποιο roll-off κατά την γνώμη μου.... ίσως να παίζει έτσι ο χώρος; δεν γνωρίζω πρέπει να βοηθήσουν πιο έμπειροι. Sorry.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.104
Reaction score
124.664
Το ότι τα σαμπ δεν έχουν ιδιαίτερες δυνατότητες κάτω από τα 40Hz είναι μάλλον αναμενόμενο
Δεν θα το έλεγα με τόση βεβαιότητα. ;)

Η απόκριση στην πρώτη οκταβα, γενικώς εξαρτάται από τον όγκο του δωματίου, τη διάμετρο των μεγαφώνων και την απόσταση ακρόασης.

Προφανώς, επειδή δεν έδωσες ένα σκασμό λεφτά, και προφανώς επειδή μιλάμε για ένα 10" μεγάφωνο, προτάθηκε να τοποθετηθεί σε γωνία (δαπέδου-τοιχου) ώστε να τσιμπήσει γκεϊν για να γεμίσει το χώρο με τις αναγκαίες στάθμες.

Το συγκεκριμένο σαμπ, είναι ένα από τα ελάχιστα, που προτείνεται από την φίρμα να μην τοποθετείται στον τοίχο ή σε γωνία, για ομοιόμορφη απόκριση στο φάσμα, προφανώς εις βάρος της μέγιστης στάθμης, η οποία φυσικά δεν μπορεί να είναι τρομερή, καθώς μιλάμε για ένα ...10".

Οπότε, μπορείς να επιλέξεις το τι θες σαν τελικό αποτέλεσμα, και ή να κυνηγήσεις πιο ομαλή απόκριση (από τους 25 μπορεί μια χαρά να παίζει φλατ) ή να σε ικανοποιεί σε max spl όταν θα δεις μια ταινία και θα σε χτυπάει στο στομάχι...

Βεβαίως τα πολλαπλά σαμπ, πέραν της ομαλοτερης απόκρισης στο χώρο, έχουν και ως συνέπεια την υψηλότερη συνολική στάθμη και την απόκριση ακόμα πιο χαμηλά.

Ωστόσο, κολλημένο σε τοίχο, είναι γνωστό πως έχει απόκριση στους 20 κύκλους στα -16 ντεσιμπέλ (αν θυμάμαι καλά) και αυτό δεν απέχει ιδιαίτερα από τις δικές σου μετρήσεις. ;)

Βεβαίως είναι εφικτό να μετρήσεις με αυτό το σαμπ μια απόκριση φλατ από τους 25 κύκλους (~23, είναι το σημείο που έχει ένα πικ, και από κει και κάτω πέφτει απότομα). Θέλει απομάκρυνση από τα τοιχωματικά όρια, μικρότερη απόσταση ακρόασης και γενικά πειραματισμό και την ανάλογη ισοστάθμιση. Γίνεται, μα θα τερματίζει αρκετά εύκολα, θα μειωθούν οι δυνατότητές του σε Μαξ εσπιελ. Για λόγους πειραματισμού, μπορείς να το προσπαθήσεις. Θυμήσου να βάλεις υψιπερατο φίλτρο στους 20, να μη παίρνει τίποτα κάτω από 20, τζάμπα θα σπαταλάει ενέργεια.
 
Last edited:


Μηνύματα
1.409
Reaction score
2.532
Δεν θα το έλεγα με τόση βεβαιότητα. ;)
:thumbsup:
Η απόκριση στην πρώτη οκταβα, γενικώς εξαρτάται από τον όγκο του δωματίου, τη διάμετρο των μεγαφώνων και την απόσταση ακρόασης.

Προφανώς, επειδή δεν έδωσες ένα σκασμό λεφτά, και προφανώς επειδή μιλάμε για ένα 10" μεγάφωνο, προτάθηκε να τοποθετηθεί σε γωνία (δαπέδου-τοιχου) ώστε να τσιμπήσει γκεϊν για να γεμίσει το χώρο με τις αναγκαίες στάθμες.

Το συγκεκριμένο σαμπ, είναι ένα από τα ελάχιστα, που προτείνεται από την φίρμα να μην τοποθετείται στον τοίχο ή σε γωνία, για ομοιόμορφη απόκριση στο φάσμα, προφανώς εις βάρος της μέγιστης στάθμης, η οποία φυσικά δεν μπορεί να είναι τρομερή, καθώς μιλάμε για ένα ...10".

Οπότε, μπορείς να επιλέξεις το τι θες σαν τελικό αποτέλεσμα, και ή να κυνηγήσεις πιο ομαλή απόκριση (από τους 25 μπορεί μια χαρά να παίζει φλατ) ή να σε ικανοποιεί σε max spl όταν θα δεις μια ταινία και θα σε χτυπάει στο στομάχι...

Βεβαίως τα πολλαπλά σαμπ, πέραν της ομαλοτερης απόκρισης στο χώρο, έχουν και ως συνέπεια την υψηλότερη συνολική στάθμη και την απόκριση ακόμα πιο χαμηλά.

Ωστόσο, κολλημένο σε τοίχο, είναι γνωστό πως έχει απόκριση στους 20 κύκλους στα -16 ντεσιμπέλ (αν θυμάμαι καλά) και δεν απέχει ιδιαίτερα από τις δικές σου μετρήσεις. ;)
Άρα λοιπόν, δοκιμάζω να τα απομακρύνω από τους τοίχους και να δω αν θα βελτιωθεί η απόκριση χαμηλά. Ούτως ή άλλως δε νομίζω να έχω θέμα με τις στάθμες από τη στιγμή που το gain είναι στο μηδέν, θα δείξει πάντως.
Άρα εξακολουθεί να ισχύει ο προσανατολισμός για άλλα 2 ίδια...
ΥΓ. Προφανώς με τα ελάχιστα χρήματα που έχω δώσει δεν είμαι καθόλου δυσαρεστημένος με την απόδοσή τους, το αντίθετο μάλιστα !! απλά προσπαθώ να πάρω το καλύτερο που μπορώ από αυτά.
Στο είπα και θα στο ξαναπώ. Δεν μου αρέσει που το ρυθμιστικό έντασης είναι σχεδόν στο μηδέν.
Δεν είναι στο χέρι μου, το Audyssey το απαιτεί...
Edit: το ξαναγράφω γιατί κάπου το έσβησα κατά λάθος.
Θυμήσου να βάλεις υψιπερατο φίλτρο στους 20, να μη παίρνει τίποτα κάτω από 20, τζάμπα θα σπαταλάει ενέργεια.
Για βοήθα λίγο, πως γίνεται αυτό και από που ?
 
Last edited:

Μηνύματα
1.409
Reaction score
2.532
Χθες δοκίμασα να απομακρύνω τα σαμπ από τους τοίχους (τα μετρούσα σαν ζευγάρι πάντα μιας και αυτό είναι το ζητούμενο) βάζοντάς τα σε 2-3 διαφορετικές θέσεις.
Αν και σχεδόν σε όλες τις περιπτώσεις διορθώθηκε η βύθιση στα 112dB, εντούτοις δεν βελτιώθηκε στο ελάχιστο η απόκριση κάτω από τα 40Hz. Μάλιστα σε ορισμένες περιπτώσεις έκανε και μικρές βυθίσεις κάπου ανάμεσα στα 50-70Hz, οπότε κατέληξα στην αρχική θέση δίπλα στον τοίχο όπως ήταν.
Ούτως ή άλλως είμαι πολύ ευχαριστημένος με την απόκριση του μπάσου μου ποιοτικά (γιατί ποσοτικά χάνω πληροφορία κάτω από τα 40Hz όπως δείχνει η καμπύλη), οπότε ουδέν πρόβλημα.
 

Μηνύματα
813
Reaction score
1.788
Πέρα από την απόκριση ρίχνε και κανένα βλέφαρο στο spectro για 20-250. Λογικά αν έχεις υψηλούς χρόνους απόσβεσης θα φαίνεται και στο FR αλλά καλού κακού δεν χάνεις κάτι.
 

Μηνύματα
1.409
Reaction score
2.532
Πέρα από την απόκριση ρίχνε και κανένα βλέφαρο στο spectro για 20-250. Λογικά αν έχεις υψηλούς χρόνους απόσβεσης θα φαίνεται και στο FR αλλά καλού κακού δεν χάνεις κάτι.
Δύσκολα μου βάζεις, είπαμε είμαι νέος στο άθλημα...τι εννοεί ο ποιητής spectro 20-250, τι θα (πρέπει να ψάξω να) δω εκεί ? :biggrin:
 

Μηνύματα
813
Reaction score
1.788
Ε το spectro είναι REW 101, δεν έχει σχέση με αυτά που γράφει ο @Bhutia και νόμιζα ότι το ήξερες :)

Συνήθως ένα "καρουμπαλάκι" (15db :) ) σαν το παρακάτω στο FR

1582616717674.png


Έχει το κακό χαρακτηριστικό ότι είναι "επίμονο" και στον χρόνο... Δεν παίζει απλώς πιο δυνατά στιγμιαία δηλαδή αλλά παραμένει εκεί και μπουμπουνίζει... Είναι το γνωστό μπουμάρισμα δηλαδή. Αυτό μπορείς να το δεις από το spectro

1582616831365.png


Το waterfall

1582616873679.png


η και αν έχεις κάποια από τα τελευταία beta version στο RT60 decay, όπου έχεις την δυνατότητα να μελετήσεις και την καμπύλη απόσβεσης ανά συχνότητα.

1582616991037.png
 

Μηνύματα
1.409
Reaction score
2.532
@dionisp ευχαριστώ πολύ για τις εξηγήσεις...;)
Το αν είναι προβληματική μια κορυφή στο FR, το βλέπουμε στο spectrogram & το waterfall σαν κόκκινο ? δηλαδή αν οι κορυφές στα δύο τελευταία διαγράμματα δεν είναι "κόκκινες" σημαίνει ότι παίζει μεν πιο δυνατά αλλά χωρίς μπουμάρισμα ?
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
@dionisp ευχαριστώ πολύ για τις εξηγήσεις...;)
Το αν είναι προβληματική μια κορυφή στο FR, το βλέπουμε στο spectrogram & το waterfall σαν κόκκινο ? δηλαδή αν οι κορυφές στα δύο τελευταία διαγράμματα δεν είναι "κόκκινες" σημαίνει ότι παίζει μεν πιο δυνατά αλλά χωρίς μπουμάρισμα ?
Όχι απαραίτητα...Οριστικό στοιχείο θα είναι η επμήκυνση μιας ύποπτης΄΄πλαγιάς΄΄ (με τονωμένο πλάτος απόκρισης) που θα σχηματίζει στον άξονα του χρόνου ουρές μακρύτερες σε σχέση προς τις υπόλοιπες.

Και πρέπει να εξετάζεται καθένα κανάλι ξεχωριστά.
 


Staff online

  • spylab
    Shalom
  • Zizik
    Chauncey Gardiner * tl;dr *
  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος
  • xfader
    Segregation supporter

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.313
Μηνύματα
2.858.201
Members
37.893
Νεότερο μέλος
k.dimitriadis
Top