Σταδιακή αναβάθμιση ηχοσυστήματος (dimifoot)

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.378
Reaction score
79.478
Μετρήσεις, για όποιον ενδιαφέρεται, μετά από ακροάσεις και manual επεξεργασία του Dirac, για να μου αρέσει ;)

Average των LRC, 1/6 smoothing, απο τρείς θέσεις ακρόασεις, δηλαδή: sweet spot, αριστερή και δεξιά θέση αυτού, μπρός και πίσω περίπου 25cm (6 μετρήσεις):

LRC average.jpg


Το ίδιο, αλλά σε κλίμακα ανα δέκα, αφού κάποιοι έχουν συνηθίσει έτσι :p:

LRC av 10db.jpg


Και μια τα surrounds, μόνο θέση ακρόασης (βαργιέμαι) :D

surrounds.jpg
 
Last edited:





Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.378
Reaction score
79.478
Aυτό το peak από 10k και πάνω σ' αρέσει να το ακούς;
Ωραία ερώτηση :thumbsup:

Ναι, δίνει "αέρα", ειδικά σε χώρους με χαμηλό RT στις ψηλές (βλ.μπουχάρα ;))

Επίσης, θέλω στην ισοστάθμιση να σέβομαι όσο είναι δυνατόν τον σχεδιασμό του ηχείου.
Δες εδώ την μέτρηση του Atkinson (απο το Two, όχι το Two+)

212GT2fig3.jpg

Fig.3 GoldenEar Triton Two, anechoic response on tweeter axis at 50", averaged across 30° horizontal window and corrected for microphone response, with nearfield response of midrange units, plotted below 350Hz (black); and nearfield woofer (blue) and passive radiator (green) responses and their complex sum (red), plotted below 350Hz.
Read more at https://www.stereophile.com/content...-loudspeaker-measurements#J6qqiRh2AYPuTo8K.99

Και το σχόλιο του Atkinson
While fig.3 suggests that even with the cloth cover in place, the tweeter's output is a bit hot in the top octave, this will add a little air to the sound rather than sounding tipped up. However, the Triton Two's lateral dispersion (fig.4) suggests that, in a typical room, this slight excess will also be offset by the fact that the tweeter becomes more directional in the same region, the result being a neutrally balanced treble, as RD found in his auditioning.
Read more at https://www.stereophile.com/content...-loudspeaker-measurements#J6qqiRh2AYPuTo8K.99
 

Μηνύματα
3.667
Reaction score
5.504
Όταν έρχεται σε σύγκρουση με τις ανάγκες του χωρου η φιλοσοφία του ηχείου τότε τι έχει μεγαλύτερη σημασία; Γενικά ρωταω.
Επίσης έχεις σκεφτεί να φτιάξεις ξεχωριστή ρύθμιση για ταινίες στο περίπου όπως είναι του @TERMATOGAZI ;
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.378
Reaction score
79.478
Όταν έρχεται σε σύγκρουση με τις ανάγκες του χωρου η φιλοσοφία του ηχείου τότε τι έχει μεγαλύτερη σημασία;
Δώσε ένα παράδειγμα για να καταλάβω τι εννοείς.
Μάλλον η απάντηση θα είναι πως δεν έπρεπε να είχες αγοράσει ηχείο που η φιλοσοφία του έρχεται σε σύγκρουση με τις ανάγκες του χώρου :D
Επίσης έχεις σκεφτεί να φτιάξεις ξεχωριστή ρύθμιση για ταινίες στο περίπου όπως είναι του @TERMATOGAZI ;
Οχι, μια καμπύλη για όλα. Γιατί να φτιάξω άλλη; Το σωστό/αρεστό άκουσμα είναι πάντα ίδιο.

Τι ιδιαίτερο έχει μια ταινία, που να θέλει διαφορετική ισοστάθμιση; (εκτός απο το γεγονός του ό,τι η βιομηχανεία του κινηματογράφου, επηρεαζόμενη απο την ηλιθιότητα του προϊστορικού x-curve τα έχει κάνει μαντάρα στο mastering, με αποτέλεσμα ο κάθε μηχανικός ήχου ακολουθεί άλλα πρότυπα. και σε μερικές ταινίες ταινίες να φτιάχνουν άλλα mastering για home cinema και άλλα για τις αίθουσες, και σε άλλες όχι, της πόπης τα έχουν κάνει :gotcha:)
Ας ξεμπερδέψουν τα μπούτια τους και βλέπουμε.
 


Μηνύματα
3.667
Reaction score
5.504
Δώσε ένα παράδειγμα για να καταλάβω τι εννοείς.
Μάλλον η απάντηση θα είναι πως δεν έπρεπε να είχες αγοράσει ηχείο που η φιλοσοφία του έρχεται σε σύγκρουση με τις ανάγκες του χώρου :D

Οχι, μια καμπύλη για όλα. Γιατί να φτιάξω άλλη; Το σωστό/αρεστό άκουσμα είναι πάντα ίδιο.

Τι ιδιαίτερο έχει μια ταινία, που να θέλει διαφορετική ισοστάθμιση; (εκτός απο το γεγονός του ό,τι η βιομηχανεία του κινηματογράφου, επηρεαζόμενη απο την ηλιθιότητα του προϊστορικού x-curve τα έχει κάνει μαντάρα στο mastering, με αποτέλεσμα ο κάθε μηχανικός ήχου ακολουθεί άλλα πρότυπα. και σε μερικές ταινίες ταινίες να φτιάχνουν άλλα mastering για home cinema και άλλα για τις αίθουσες, και σε άλλες όχι, της πόπης τα έχουν κάνει :gotcha:)
Ας ξεμπερδέψουν τα μπούτια τους και βλέπουμε.
Στο δεύτερο απάντησες μόνος σου το γιατι. Ακριβώς για αυτο που είπες πιστεύω ότι πρέπει να έχεις και αντίστοιχη καμπυλη. Στο πρώτο σκέλος εννοούσα ότι αν ο χώρος σου παρουσιάζει θέματα σε κάποιες συχνότητες και πρέπει να κοπούν με dsp πειράζει που θα αλλοιωθεί ο χαρακτήρας του ηχείου; Γιατί αν πειράζει γυρνάμε πάλι στην αρχή.:(
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.397
Reaction score
125.561
Aυτό το peak από 10k και πάνω σ' αρέσει να το ακούς;
Δε το ακούει.
Έχει μπουχάρα λεμεεεε


Άμα τη βγάλει, θα το σιδερώσει το γράφημα.

ΥΓ. Ωραία απόκριση συχνότητας έφτιαξες, εύγε νέε μου! ;)

Ένα τελευταίο RT 60 ανέβασε.

(Εγώ θα έδινα άλλο 1-1,5 ντιμπί στο μπάσο, αλλά πριν το πω, να δω χρόνους αντήχησης, υποψιάζομαι ότι το φέρνουν αυτοί)
 
Last edited:

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.378
Reaction score
79.478
Στο πρώτο σκέλος εννοούσα ότι αν ο χώρος σου παρουσιάζει θέματα σε κάποιες συχνότητες και πρέπει να κοπούν με dsp πειράζει που θα αλλοιωθεί ο χαρακτήρας του ηχείου; Γιατί αν πειράζει γυρνάμε πάλι στην αρχή.:(
Ο χαρακτήρας του ηχείου και ο χώρος....χμμμμ

Λοιπόν:
Κάτω απο την συχνότητα Schroeder ο "χαρακτήρας" του ηχείου έχει δευτερεύσα σημασία. Ο χώρος αποφασίζει τι ακούς.
Απο κει και πάνω, όσο πιο σωστά σχεδιασμένο είναι το ηχείο, τόσο καλύτερα ακούγεται.

Το dsp έχει πάντα νόημα, ειδικά κάτω απο την Schroeder. Απο κει και πάνω υπάρχουν διαφωνίες, και σίγουρα παίζει ρόλο και οι δυνατότητα-ποιότητα του κάθε software.
Τα είπαμε και στο νήμα του Floyd Toole.
 

Μηνύματα
3.667
Reaction score
5.504
Μεγάλο σχολείο αυτό το νήμα. Με γύρισε πίσω στο μηδέν κατά κάποιον τρόπο. Μόλις είδα τη φωτό απο το σπίτι του σκέφτηκα ότι ο τύπος είναι απλά ένας τσαρλατάνος. Μόλις διάβασα το βιβλίο του ένιωσα ότι ο τσαρλατάνος είμαι εγώ ( τσαρλατάνος δε ξέρω αν ειμαι, άσχετος είμαι σιγουρα).
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.378
Reaction score
79.478
Ένα τελευταίο RT 60 ανέβασε.
RT60.jpg


Περίπου. Αλλά με Dirac...χωρίς δεν μέτρησα.

Σαφώς και λόγω ασυμμετρίας κάθε ηχείο βγάζει άλλο RT60, εδώ βλέπουμε απο το άθροισμα L+R

Τελικά απο το RT60 μια ιδέα παίρνουμε, ειδικά όσων αφορά οικιακούς χώρους. Δεν είναι ακριβές εργαλείο. Αλλά άλλο να βλέπεις 0.6s περίπου στα μεσαία, και άλλο 0.3s.

Το fine tuning το κάνω με το αυτί, όχι με το RT60 :lolsign:
[DOUBLEPOST=1538996985][/DOUBLEPOST]
Εγώ θα έδινα άλλο 1-1,5 ντιμπί στο μπάσο, αλλά πριν το πω, να δω χρόνους αντήχησης, υποψιάζομαι ότι το φέρνουν αυτοί
Θα σου πω σε κανένα μήνα, να ακούσω λίγο περισσότερο
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.397
Reaction score
125.561
Το fine tuning το κάνω με το αυτί, όχι με το RT60 :lolsign:
Σιγά σιγά, θα μάθεις. ;)

Στο ίδιο γράφημα θα κατέληγες είτε με το αυτί, είτε με το RT 60, οπότε, ότι σου'ρχεται πιο εύκολο.

Ο συνδυασμός αυτού του RT 60 και του γραφήματος απόκρισης που έχεις, είναι άριστος. Εύγε!

Νταξ είναι το μπάσο, δε θέλει κι άλλο. Θα λερώσουν τα μακρόσυρτα, ασχέτως αν θα ευνοηθούν τα κρουστικά, δε λέει.
 

Μηνύματα
3.667
Reaction score
5.504
Σιγά σιγά, θα μάθεις. ;)

Στο ίδιο γράφημα θα κατέληγες είτε με το αυτί, είτε με το RT 60, οπότε, ότι σου'ρχεται πιο εύκολο.

Ο συνδυασμός αυτού του RT 60 και του γραφήματος απόκρισης που έχεις, είναι άριστος. Εύγε!

Νταξ είναι το μπάσο, δε θέλει κι άλλο. Θα λερώσουν τα μακρόσυρτα, ασχέτως αν θα ευνοηθούν τα κρουστικά, δε λέει.
Άλλος ένας λόγος να φτιάξει και δευτερο προφίλ για τις ταινίες. Εκεί πιο πολύ μας νοιάζει η ένταση και ο εντυπωσιασμος στα μπάσα. Φτιάχνεις και το xcurve και είσαι αρχηγός.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.397
Reaction score
125.561
Άλλος ένας λόγος να φτιάξει και δευτερο προφίλ για τις ταινίες. Εκεί πιο πολύ μας νοιάζει η ένταση και ο εντυπωσιασμος στα μπάσα. Φτιάχνεις και το xcurve και είσαι αρχηγός.
Διαφωνώ.
Δε χρειάζεται άλλο προφίλ για ταινίες.
Είναι άριστο.
 





Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.608
Μηνύματα
2.867.761
Members
37.937
Νεότερο μέλος
Hdch
Top