Σταδιακή αναβάθμιση ηχοσυστήματος (dimifoot)



Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.359
Reaction score
79.407
Γιατι η επιθυμητη καμπυλη που εβαλες ¨βουταει ¨ ετσι ?
6db βουτιά είναι. Ήταν. Την έκανα 7db στο μεταξύ. Ο Εαρ βάζει 12db κατηφόρα.
Μήπως μπερδεύεσαι που το γράφημα πάει ανά μισό db?
 
Last edited:


Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.359
Reaction score
79.407
Δεν είναι στο χέρι σου, και δε κάνει λάθη το εργαλείο.

Ο,τι ακούς, αυτό υπάρχει στην ηχογράφηση.

Τραγωδία..
Υπάρχουν δυο θέματα. Το ενα πως στήνεις την target curve του Sub (δηλαδή του LFE όπως λέει ο @TERMATOGAZI)-μάλλον φλατ αλλιως σε σκοτώνει, το οποίο ίσως πρέπει να είναι διαφορετικά από του καθε ηχείου+Sub (bass management) -τυπική κατηφόρα.

Το άλλο ειναι το θέμα των stacked subs.

89474CE5-4295-460C-A88C-631064A99CE1.jpeg
B906BFD5-F97C-483D-9C50-456A0AFC7472.jpeg


Αυτό μάλλον εχει νόημα μόνο οταν είναι πολύ κοντά μεταξύ τους τα subs, ή το ένα πάνω στο άλλο (stacked). Και τα αγγλικά του Γάλλου που έγραψε το manual δεν βοηθάνε >:(
 
Last edited:

Μηνύματα
3.663
Reaction score
5.496
Είτε τα αγγλικά του Γάλλου είναι μια χαρά και δε καταλαβαίνω τι θέλει να πει λόγω ασχετοσυνης, είτε όσο δε τσιγκουνευτηκαν σε όλα τα άλλα το έκαναν στη μετάφραση. :D
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.359
Reaction score
79.407
Είτε τα αγγλικά του Γάλλου είναι μια χαρά και δε καταλαβαίνω τι θέλει να πει λόγω ασχετοσυνης, είτε όσο δε τσιγκουνευτηκαν σε όλα τα άλλα το έκαναν στη μετάφραση. :D
Όλο το manual έτσι είναι :roflmao:

Και το συμπέρασμα της ημέρας: για upmixing στέρεο σε 7.1 (χωρίς ηχεία οροφής) το Auro είναι πιο διάφανο απο το Dolby.
 





Μηνύματα
3.768
Reaction score
6.740
Όλο το manual έτσι είναι :roflmao:

Και το συμπέρασμα της ημέρας: για upmixing στέρεο σε 7.1 (χωρίς ηχεία οροφής) το Auro είναι πιο διάφανο απο το Dolby.
Χωρίς να έχω ιδιαίτερη εμπειρία σε άκουσμα πολυκάναλης μουσικής αν και φανατικός του dolby atmos στις ταινίες κάνοντας διάφορες σκέψεις - συνειρμούς και από ότι έχω δει στο πως στήνονται τα ηχεία στο μεν και στο δε ( auro 3d - dolby atmos - ή και το κλασσικό surround ) αυτό πιστεύω και εγώ. ότι αίσθηση που σου δημιουργεί το auro πρέπει να είναι η καλύτερη επιλογή σε πολυκάναλες μουσικές ακροάσεις.
Για εγκυκλοπαιδικούς λόγους μία ερώτηση. Πως έχεις ταιριάξει την διάταξη των ηχείων για να σε καλύπτει και στα δύο φορμάτ? Δεν έχω ασχοληθεί ιδιαίτερα με auro αλλά νομίζω ότι είναι διαφορετική από το άτμος. Ή όχι και απλά αλλάζει μόνο η επεξεργασία?
 

Μηνύματα
1.723
Reaction score
994
6db βουτιά είναι. Ήταν. Την έκανα 7db στο μεταξύ. Ο Εαρ βάζει 12db κατηφόρα.
Μήπως μπερδεύεσαι που το γράφημα πάει ανά μισό db?
Μπερδευτηκα γιατι το audyssey που χρησιμοποιω προσπαθει αυτοματα να φτιαξει μια ευθεια κατα το δυνατον γραμμη
Υποθετω και τα αλλα προιοντα ισοσταθμισης κατι αναλογο θα κανουν
Κατι τετοιο δεν με βρηκε συμφωνο ακουστικα και αναγκαστικα να δουλεψω με το ψηφιακο equalizer
και δημιουργησα περιπου μια τετοια καμπυλη .
Ομως εχω πολλα θεματα ηχητικα λογω χωρου . Ισχυει το ιδιο στο χωρο σου?
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.358
Reaction score
125.329
Το άλλο ειναι το θέμα των stacked subs.
Δεν υπάρχουν στακντ δεν έχεις τέτοιο πράγμα.
Μην ασχολείσαι.
Υπάρχουν δυο θέματα. Το ενα πως στήνεις την target curve του Sub (δηλαδή του LFE όπως λέει ο @TERMATOGAZI)-μάλλον φλατ αλλιως σε σκοτώνει, το οποίο ίσως πρέπει να είναι διαφορετικά από του καθε ηχείου+Sub (bass management) -τυπική κατηφόρα.
Έχεις επιλογή στησίματος του .1 και διακριτά από των υπολοίπων καναλιών (κατ'επέκτασιν του μπας μάνατζμεντ αυτών).

Το στάνταρ της ρύθμισης είναι το φλατ.
Αυτό το κάνει, θες δε θες.

Μετά, κάθε κανάλι που πειράζεις, εφόσον στήνεις από 20 κύκλους, κι εφόσον έχεις μπας μάνατζμεντ, μεταφέρεται η ανάλογη καμπύλη στο τυπικά φλατ σαμπ που θα φορτωθεί το μπας μάνατζμεντ.

Όπως είδες, άλλη καμπύλη τάργκετ κερβ εφαρμόζεις σε κάθε κανάλι ξεχωριστά, χωρίς να χρειάζεται στα κανάλια του σαμπ καμία ρύθμιση. Παίζουν φλατ και θα μεταφέρουν άριστα το τάργκετ κερβ που έδωσες στα ηχεία.

Η ρύθμιση στα σαμπ ξεχωριστά προφανώς έχει νόημα για το .1 που πάει κατευθείαν στα σαμπ, δηλαδή ρυθμίζοντας τα σαμπ ρυθμίζεις το .1 κανάλι, ειδάλλως θα παίζει φλατ αυτό, ενώ το μπας μάνατζμεντ δε θα παίζει φλατ, θα έχει τις καμπύλες που έδωσες στα υπόλοιπα ηχεία.

Συμπεραίνω δηλαδή, πως τα σαμπ θα πρέπει να παραμείνουν φλατ και να πειράζεις μόνο τις καμπύλες των ηχείων.

Αν η όποια ρύθμιση στα σαμπ θα είναι ρύθμιση που θα προστεθεί πάνω στη ρύθμιση του μπας μάνατζμεντ, δε το γνωρίζω με βεβαιότητα, υποθέτω όμως πως ναι, θα ισχύει, τουλάχιστον αυτό είναι το πιο λογικό να γίνει.. Μια δοκιμή είναι εύκολη για να το καταλάβεις αυτό.

Οι ξεχωριστές καρτέλες του μπας μάνατζμεντ, όπου υπάρχουν διακριτές ρυθμίσεις, είναι το πιθανό σενάριο να μην επηρεάζεται το μπας μάνατζμεντ από το τάργκετ κερβ των καναλιών σαμπ.

Δεν ξέρω πάντως κάποιο λόγο για να χρειάζεται να ισοσταθμιστεί το .1 κανάλι, και έχω την απορία γιατί υπάρχει και η ρύθμιση του +10ντιμπί, αφού είναι υποχρεωτική έτσι κι αλλιώς, τι μας τη δίνουν;

Υπάρχει άραγε σενάριο που δε χρειάζεται η ρύθμιση +10 ντιμπί στο lfe;
 
Last edited:


Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.359
Reaction score
79.407
Πως έχεις ταιριάξει την διάταξη των ηχείων για να σε καλύπτει και στα δύο φορμάτ?
Το χειμώνα θα μπουν ηχεία στο ταβάνι, κατά Atmos. Και οταν κάνω upmix το δικάναλο, θα παίζω Auro. :D

Υλικό auro έτσι κι αλλιως δεν υπάρχει για να προσπαθώ να το παίξω πιστά.
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.359
Reaction score
79.407
Τι εστί "διάφανο" σε μη χαϊεντικούς όρους; :p:D
Ακούγονται σωστά όλες οι λεπτομέρειες της ηχογράφησης, πχ ο θόρυβος απο τα πεντάλ του πιάνου, τριξίματα απο καρέκλες, γλιστρήματα των δακτύλων στην ταστιέρα κτλ. Στο Dolby σαν να χάνονται κατα μεγάλο ποσοστό.
 


Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.359
Reaction score
79.407
Μπερδευτηκα γιατι το audyssey που χρησιμοποιω προσπαθει αυτοματα να φτιαξει μια ευθεια κατα το δυνατον γραμμη
Υποθετω και τα αλλα προιοντα ισοσταθμισης κατι αναλογο θα κανουν
Κατι τετοιο δεν με βρηκε συμφωνο ακουστικα και αναγκαστικα να δουλεψω με το ψηφιακο equalizer
και δημιουργησα περιπου μια τετοια καμπυλη .
Ομως εχω πολλα θεματα ηχητικα λογω χωρου . Ισχυει το ιδιο στο χωρο σου?
Όχι, ο χώρος μου είναι ΟΚ απο treatments, δεν έχει θέματα.

Τα περί house curve έχουν εξηγηθεί πολλές φορές, και σε αυτό το νήμα και αλλού, μου φαίνεται περίεργο πως δεν τα έχεις πετύχει. Η καμπύλη που δίνει το audyssey σαν προεπιλογή ειναι λάθος, πρέπει να την πειράξεις, οπως σωστά έκανες.
 

TERMATOGAZI

Bass!
Μηνύματα
2.148
Reaction score
4.880
Δεν υπάρχουν στακντ δεν έχεις τέτοιο πράγμα.
Μην ασχολείσαι.

Έχεις επιλογή στησίματος του .1 και διακριτά από των υπολοίπων καναλιών (κατ'επέκτασιν του μπας μάνατζμεντ αυτών).

Το στάνταρ της ρύθμισης είναι το φλατ.
Αυτό το κάνει, θες δε θες.

Μετά, κάθε κανάλι που πειράζεις, εφόσον στήνεις από 20 κύκλους, κι εφόσον έχεις μπας μάνατζμεντ, μεταφέρεται η ανάλογη καμπύλη στο τυπικά φλατ σαμπ που θα φορτωθεί το μπας μάνατζμεντ.

Όπως είδες, άλλη καμπύλη τάργκετ κερβ εφαρμόζεις σε κάθε κανάλι ξεχωριστά, χωρίς να χρειάζεται στα κανάλια του σαμπ καμία ρύθμιση. Παίζουν φλατ και θα μεταφέρουν άριστα το τάργκετ κερβ που έδωσες στα ηχεία.

Η ρύθμιση στα σαμπ ξεχωριστά προφανώς έχει νόημα για το .1 που πάει κατευθείαν στα σαμπ, δηλαδή ρυθμίζοντας τα σαμπ ρυθμίζεις το .1 κανάλι, ειδάλλως θα παίζει φλατ αυτό, ενώ το μπας μάνατζμεντ δε θα παίζει φλατ, θα έχει τις καμπύλες που έδωσες στα υπόλοιπα ηχεία.

Συμπεραίνω δηλαδή, πως τα σαμπ θα πρέπει να παραμείνουν φλατ και να πειράζεις μόνο τις καμπύλες των ηχείων.

Αν η όποια ρύθμιση στα σαμπ θα είναι ρύθμιση που θα προστεθεί πάνω στη ρύθμιση του μπας μάνατζμεντ, δε το γνωρίζω με βεβαιότητα, υποθέτω όμως πως ναι, θα ισχύει, τουλάχιστον αυτό είναι το πιο λογικό να γίνει.. Μια δοκιμή είναι εύκολη για να το καταλάβεις αυτό.

Οι ξεχωριστές καρτέλες του μπας μάνατζμεντ, όπου υπάρχουν διακριτές ρυθμίσεις, είναι το πιθανό σενάριο να μην επηρεάζεται το μπας μάνατζμεντ από το τάργκετ κερβ των καναλιών σαμπ.

Δεν ξέρω πάντως κάποιο λόγο για να χρειάζεται να ισοσταθμιστεί το .1 κανάλι, και έχω την απορία γιατί υπάρχει και η ρύθμιση του +10ντιμπί, αφού είναι υποχρεωτική έτσι κι αλλιώς, τι μας τη δίνουν;

Υπάρχει άραγε σενάριο που δε χρειάζεται η ρύθμιση +10 ντιμπί στο lfe;
απο το manual:
Unless the encoded bitstream signal is decoded upstream by another device, the +10dB on LFE input option should be enabled (default). It applies a gain of 10dB on the incoming LFE signal.

οσον αφορα τα target curves των sub στο dirac προτεινουν οι καμπυλες να πατανε των ηχειων πανω στα sub .
[DOUBLEPOST=1558336548][/DOUBLEPOST]https://www.minidsp.com/support/community-powered-tutorials/263-custom-dirac-live-target-curves
 


Μέλη online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.602
Μηνύματα
2.865.617
Members
37.933
Νεότερο μέλος
alkapsal
Top