Σταδιακή αναβάθμιση ηχοσυστήματος (dimifoot)

Μηνύματα
3.664
Reaction score
5.497
Ναι, αλλά κυριως γιατι τα ηχεία είναι πολυ κοντά στην διάχυση, κοντά στα τοιχωματικα ορια, καλύτερα bass trap, η διάχυση δεν δουλεύει καλά έτσι.

Δεν ξέρω ακόμα. Ψάχνω να βρω ευκαιρία να τελειώσω τα υπόλοιπα κανάλια.
Τα 244 χωρις range limiter εχουν απο τις καλυτερες μετρησεις που εχω δει σε τετοια προιοντα. Αξιζουν μεχρι και το τελευταιο ευρω. Βεβαια ειμαι σιγουρος οτι το ειχες μελετησει καλα πριν κανεις την κινηση και δεν χρειαζεσουν εμενα για να σε επιβεβαιωσω ;)
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.373
Reaction score
125.440
Τα 244 χωρις range limiter
Κακομοίρηδες παιδεύεστε κι αγοράζετε κασόνια για σαλόνι αντί να πάρετε ένα σωστό καλώδιο να ακούσετε χροιές της προκοπής..

Ε κακομοίρηδες...
 

wizzy

Music is our (Supernatural) friend!
Μηνύματα
13.956
Reaction score
20.471
Κακομοίρηδες παιδεύεστε κι αγοράζετε κασόνια για σαλόνι αντί να πάρετε ένα σωστό καλώδιο να ακούσετε χροιές της προκοπής..

Ε κακομοίρηδες...
Καλώδιο και κουβέρτα, μην ξεχνιέσαι! :roflmao:
 

Μηνύματα
3.664
Reaction score
5.497
Κακομοίρηδες παιδεύεστε κι αγοράζετε κασόνια για σαλόνι αντί να πάρετε ένα σωστό καλώδιο να ακούσετε χροιές της προκοπής..

Ε κακομοίρηδες...
Καθόμαστε και σκαμε για δύο πλάκες υαλοβάμβακα την στιγμή που ακόμα έχουμε μαύρα καλώδια ρεύματος.
 

Σταύρος Λαγκαδιανός

Το αγοράκι με τα σπίρτα
Μηνύματα
8.222
Reaction score
27.004
έστειλα όλη την διάχυση πίσω
Τι ακριβώς σημαίνει αυτό?

Δε βλεπω χαραχτηρα ομως ετσι, δε βλεπω μαγεια, ολα ισια ενα πραμα, πφφ
Στεγνό τελείως... ξεραΐλα.
 


Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
ελα ρε, κι οι αλλοι ετσι παιζουν , απλα δε το δειχνουν ρε συ, μη τους πιασει το ματι!
Αυτό.
Εγώ έτσι παίζω. (NOT)
Και με ένα Sub, γατάκια 😺
Αν κατοικείς σε τόσο σεισμογενή περιοχή ούτως ώστε να επιτυγχάνεται ομαλή απόκριση στη στάθμη αναφοράς σε υποηχητική ζώνη,τότε μάλλον...τα γατάκια είναι εξαφανισμένα από εκεί. :roflmao:

Οι γάτοι μπορούν να παίξουν αναλόγως με χαραγμένη καμπύλη-στόχο Bruel & Kjaer και...χωρίς sub . ;)
1589309758015.png

(Και bit-perfect μετρητικό σήμα από το mathaudio του οποίου ο προκύπτων μέσος όρος στην απόκριση είναι εναρμονισμένος με τα αντίστοιχα μετρητικά δεδομένα από το REW...)
 

Μηνύματα
12.854
Reaction score
10.072
(Και bit-perfect μετρητικό σήμα από το mathaudio του οποίου ο προκύπτων μέσος όρος στην απόκριση είναι εναρμονισμένος με τα αντίστοιχα μετρητικά δεδομένα από το REW...)
Τελικά, εργαλειάρα!! Και το χρησιμοποιώ χρόνια τώρα.
 


Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.369
Reaction score
79.439
Φυσικά θα πρέπει να τονιστεί κατά το ταργκετ κερβ στη συνέχεια. Αναμένουμε λοιπόν το τελικό αποτέλεσμα στα γραφήματα.
3E78AEAE-94DF-47D1-81EB-C965D58C479D.jpeg

Average των LRC
Βεβαια ειμαι σιγουρος οτι το ειχες μελετησει καλα πριν κανεις την κινηση και δεν χρειαζεσουν εμενα για να σε επιβεβαιωσω
Τα έχω αγορασμένα εδώ και μήνες. Δεν τολμούσα να τα κρεμάσω και να ξανακάνω μετρήσεις και calibration. Αυτη μάλλον ηταν η τελευταία φορά για μια πενταετία.
Τι ακριβώς σημαίνει αυτό?
Μεχρι τωρα ειχα μικτή διάχυση-απορρόφηση. Τωρα εχω μονο απορρόφηση (broadband) μπροστα και διάχυση φουλ πίσω.
Ποιά subs είναι; Supersub XXL;
Όχι, τα σαμπς των ηχείων Triton 2+, τα σύνδεσα και απο την line in είσοδο που εχει το powered sub τους, και τα έλεγχω και ως ηχεία πάνω απο τα 80Hz, και ως σαμπ έως τα 35Hz
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.373
Reaction score
125.440
Άμα είσαι σε μουντ κουνιστού μικροφώνου, κάνε και τις εξής 3 μετρήσεις:

1. Ροζ θόρυβο στα 2 κανάλια (συν σαμπ πάντα)
2. Το ίδιο με απμίξινγκ auro 3d
3. Το ίδιο με απμίξινγκ ds

Θα ήθελα πολύ να δω συγκριτικά αυτά τα γραφήματα.

Επίσης θα ήθελα να βρεθεί ροζ θόρυβος σε κάποιο 5-καναλο ντολμπι φορμά, όπως και σε ατμος φορμά, για μια ακόμα συγκριτική μέτρηση, αλλά και συγκριτική του πεντακαναλου και με τα 3d απμίξινγκ.

Γενικώς, τα 2 σκέτα κανάλια τι γράφημα βγάζουν, νομίζω πως έχει μηδενικό ενδιαφέρον για μας, διότι δεν χρησιμοποιείται κατ'αυτον τον τρόπο ποτέ το σετάπ. ;)
 
Last edited:

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.369
Reaction score
79.439
Φλατ το έχεις από 300 έως 3κ,
Είπα να κάνω μερικούς πειραματισμούς με κάτι καμπύλες τις Harman. Ειναι της μόδας.


6176572B-8F33-406F-9B83-71883BECB5FC.jpeg
80E54232-F31F-4EBA-8C82-982359FC21B9.jpeg
B6453123-CACB-4B6C-B094-F3A6D53BFC91.jpeg


Υπάρχουν άπειρες παραλλαγές. Δοκιμάζω διαφορετικές τώρα γιατι άλλαξα την πρώτη ανάκλαση, οπότε έδωσα λίγο εκεί στα μεσαια/πρίμα.

Θα δούμε.
Άμα είσαι σε μουντ κουνιστού μικροφώνου, κάνε και τις εξής 3 μετρήσεις:

1. Ροζ θόρυβο στα 2 κανάλια (συν σαμπ πάντα)
2. Το ίδιο με απμίξινγκ auro 3d
3. Το ίδιο με απμίξινγκ ds
Ναι, οκ αλλά όχι σημερα. Πιάστηκε το χέρι μου :roflmao:
 

Μηνύματα
813
Reaction score
1.788
Τους τελευταίους αρκετούς μήνες το target curve που προτιμώ και εγώ είναι harmanοειδές... flat δηλαδή από περίπου 250 μέχρι 2 παρά κάτι. +4-5db χαμηλά και -3-4db ψηλά. Το πιο ευθύ μου φαίνεται λίγο "μουντό".
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.373
Reaction score
125.440
Υπάρχουν άπειρες παραλλαγές.
Ναι, αλλά είναι μόλις 3-4 που αξίζουν τον κόπο.

Τυπικό χαρακτηριστικό που μπορείς να καταλάβεις από αυτές, είναι πως όσο σηκώνεις τα πρίμα, τόσο παραπάνω πρέπει να σηκώσεις και τα μπάσα.

Αν βυθίσεις ωραία τα μεσαιοπριμα, δε χρειάζεται κάποιος τονισμός ιδιαίτερος στα μπάσα.

Νομίζω πως αυτό πρέπει να είναι το πρώτο πράγμα που χρειάζεται να κάνεις, να βυθίσεις ωραία τα μεσαιοπριμα, εκτιμώ πως 6 ντεσιμπέλ πτώση είναι ο,τι πρέπει για τον άντρα. ;)

Μετά, μπάσα δίνεις μέχρι κει που γουστάρεις, ακολουθώντας το σχήμα των προτεινόμενων ταργκετ κερβ. Κατά βάση, τόσο απλό είναι. ;)

Η βύθιση των μεσαιοπρίμων, είναι το σημείο κλειδί, τα υπόλοιπα (μπάσα) έρχονται εύκολα, με την αντιληπτή αίσθηση της ισορροπίας της τονικότητας μεταξύ μπάσων και μεσαιοπρίμων του καθενός, σύμφωνα και με τα γούστα του (γιατί όχι..).


Προσωπικά έχω αντιληφθεί πως μια απόκριση σχεδόν χωρίς καθόλου κλίση πέριξ του 1 χιλιοκυκλου, ενοχλεί λιγότερο σε ευρεία γκάμα ηχογραφήσεων, οπότε καταλαβαίνω τον σχετικό ευθειασμό της απόκρισης στο σημείο αυτό (που τον προτείνουν όλο και περισσότεροι), της μεγάλης ευαισθησίας του αυτιού, και ομολογουμένως το έχω υλοποιήσει και γω εδώ και καιρό, αλλά είναι στενό το εύρος, περίπου μια οκτάβα (~800-1600), κι όχι ~3,5 οκτάβες με ευθεία απόκριση..


ΥΓ. Όσο πιο υψηλές στάθμες θες να μπορείς να ακούς, τόσο μεγαλύτερη οφείλει να είναι η πρώτη στα μεσαιοπριμα. Δηλαδή 6 ντεσιμπέλ καλύπτουν στάθμη αναφοράς. Αν θες να ανεβαίνεις άλλα 10 ντεσιμπέλ, θα πρέπει να πάει στα 9 η πτώση. Στανταράκι.
(8 ντεσιμπέλ προβλέπονται με 1 ντεσιμπελ ανά οκταβα, μετρημένα κουκιά)

ΥΓ. 2. Όσο πιο χαμηλά πάει η απόκριση του σετάπ στους υπόηχους, τόσο λιγότερη πρέπει να είναι η πτώση στα μεσαιοπριμα (τα 6 μπορούν να γίνουν και 4 για στάθμη αναφοράς) και το αντίστροφο, όσο χάνεις από την πρώτη οκταβα, τόσο μεγαλύτερη πρέπει να είναι η πτώση στα μεσαιοπριμα. Στανταράκι δις.

ΥΓ.3. Εκτίμησή μου είναι πως το ταργκετ κερβ οφείλει να συμπεριλαμβάνει - ενσωματώνει και μια αντίστροφη καμπύλη αυτής των χρόνων αντήχησης. Στανταράκι Νο.3. ;)
 
Last edited:

dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.797
Reaction score
11.041
Ελλειψει πολυκαναλου ντιρακ, τελευταια παιζω με τα φιλτρα που προτείνει αυτοματα το rew. Εκει αναγκαστικα το target curve ειναι φλατ 200 με 1Κ. Μόνο στα άκρα σε αφήνει να παίξεις.

Το συμπερασμα μου ειναι οτι η ισοσταθμιση εχει δυο μερη.
1. Πρωτα φτιαχνουμε τα 100 με 20Κ να ακουγονται ευχαριστα, δυνατα, με το σαμπ κλειστο.
2. Μετα φτιαχνουμε τα μπασα, κατα το δοκουν.

Ε, νομιζω παρόμοια πραματα λεμε και μας αρεσουν. Κανενα μυστήριο.
 
Last edited:


Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.369
Reaction score
79.439
Στανταράκι
Εφόσον υλοποιηθεί το 8-10db πτώση στο φάσμα, μετά παίζει πολύ το γούστο και ο χώρος.

Καταντάει OCD απο ένα σημείο και μετά, πάντως έτσι πως το έχω ζητάει γκάζι πάνω απο το reference, συγκρατιέμαι με το ζόρι.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.373
Reaction score
125.440
Δεν γίνεται να αρκείται κανείς σε ριφερενς στάθμες όταν είναι ικανό για πολύ υψηλότερες και άριστα ισοσταθμισμένο το σετάπ, είναι πρακτικώς αδύνατο.

Μπορεί μεγάλο εύρος των ακουσμάτων να είναι όντως σε στάθμες αναφοράς, ή και πιο κάτω, αλλά αν βάλεις τα αγαπημένα σου ακούσματα και κομμάτια, όχι μεγάλε, δε παίζει να μείνεις σε ριφερενς.

Εγώ λόγου χάριν, άκουγα μια μέρα για αρκετές ώρες στο -40 έως -35 διάφορα είδη μουσικής, μέχρι που πεθύμησα το μπλου ρεϊ των κραφτγουερκ, κι έκατσα να το ξαναδώ ολόκληρο. Με το ξεκίνημα πήγα σε στάθμη αναφοράς και στο δεύτερο κομμάτι στο -20, στο τρίτο στο -15 και μετά είπα δε θα δω που θα το πάω, θα δυναμώσω όσο νομίζω ότι μου φτάνει, χωρίς να ζητάω να πέσει το σπίτι. Ε, κάνα μισάωρο άκουγα στο -5, διότι δε πήγαινε παραπάνω, εκεί το έχω κλειδώσει να σταματάει...

Χέσε με. Δε βγαίνει άκρη και δε θα κάτσω να ακούω με το ζόρι σε στάθμες νιαουρίσματος (αναφοράς) όταν θέλω γούστα.

Αν ήταν έτσι, σε μπουζούκια και ντίσκο θα έπαιζαν στάθμες αναφοράς... :gotcha:

Σε κανένα κλαμπ δε στήνουν επαγγελματίες ήχο να σταματάει σε στάθμη αναφοράς, ο κόσμος όλος διασκεδάζει με τη μουσική σε υψηλές στάθμες, φακτς οφ λάιφ.

Ωραία και σωστά όλα αυτά περί ακουστικού τραύματος και καταπόνησης των αυτιών, οκ, αλλά κακά τα ψέματα, τα γούστα στη μουσική δε σταματάνε στη στάθμη αναφοράς, είναι αστειότητες αυτά...

Οι στάθμες αναφοράς είναι για επαγγελματίες που ασχολούνται καθημερινά επί 8-ωρου και βάλε με τη μουσική, ώστε να ακούνε αυτά που πρέπει να ακούσουν. Αυτή είναι η δουλειά τους, δε βγάζουν γούστα εκεί.

Σαφώς, για πολύωρες ακροάσεις η στάθμη αναφοράς είναι τέλεια, και εκεί θα ακούσεις τα πάντα όλα, όπως προβλέπεται. Είναι η τέλεια στάθμη για να ακούσεις όσο πιο καλά γίνεται την ηχογράφηση, όλα ακούγονται στις προβλεπόμενες στάθμες (με εξαιρέσεις σε συμπιεσμένη μουσική γραμμένη στα όρια του ψαλιδισμού, που σε στάθμη αναφοράς γίνεται το έλα να δεις).

Αλλά στο λίγο ελεύθερο χρόνο που θες να βγάλεις γούστα, ποια στάθμη αναφοράς ρε μεγάλε; Τέρμα τα γκάζια λέμε. Κλαμπίσχια αίσθηση, με το ποτάκι σου, κύριος.
 
Last edited:

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.369
Reaction score
79.439
Αλλά στο λίγο ελεύθερο χρόνο που θες να βγάλεις γούστα, ποια στάθμη αναφοράς ρε μεγάλε; Τέρμα τα γκάζια λέμε
Έτσι είναι δυστυχώς. Θέλεις κι άλλο, κι άλλο, να μπεις μέσα στο δίσκο ρε παιδί μου :).

Φοβάμαι όμως πάρα πολύ μην κάνω ζημιά και δεν ακούω καλά σε μερικά χρόνια-επιπλέον ζημιά εννοώ, πέραν της ηλικίας. Η μουσική είναι κομμάτι της ζωής μου, δεν θέλω να το ριψοκινδυνέψω.
Και θα πάει και τζάμπα το σύστημα, θα το βγάλω αγγελία όλο μαζί και θα ακούω από τα μπιενταμπλεγιου, δεν θα έχει διαφορά :roflmao:

Επιπλέον, επειδή ειδικά τα Σαβ/κα ακούω πολλές ώρες, αν είναι δυνατά μετά κουράζονται τα αυτιά μου και ακούω χάλια.

Έχω φρένο στα +5db απο το reference για κάποιες ηχογραφήσεις με DR +25, και προσπαθώ να κάνω δίαιτα, να ακούω μέχρι -5db λιγότερο απο reference και το πολύ μια μέρα τη βδομάδα reference για πάνω απο μια ώρα.
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.591
Μηνύματα
2.866.857
Members
37.936
Νεότερο μέλος
albie
Top