"Στροφή" σε επαγγελματικά ηχεία για home cinema;;

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.353
Reaction score
79.362
Μέρος του προβλήματος του τραγικά άθλιου αποτελέσματος του ήχου στους κινηματογράφους είναι και τα χαμηλά specifications. Ο πήχης είναι πολύ χαμηλά
Ναι σιγά.
Έμπλεξε τα μπούτια του ανάμεσα στην παραγωγή και την αναπαραγωγή μάλλον.
Καλά, εντάξει, εγώ πάντως λέω να πιστεύω τον Toole και τις αναφορές του στην επιστήμη και στην βιβλιογραφία παρά τον @alexis από το avsite. :p
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
14.593
Reaction score
27.935
Μέρος του προβλήματος του τραγικά άθλιου αποτελέσματος του ήχου στους κινηματογράφους είναι και τα χαμηλά specifications. Ο πήχης είναι πολύ χαμηλά

Καλά, εντάξει, εγώ πάντως λέω να πιστεύω τον Toole και τις αναφορές του στην επιστήμη και στην βιβλιογραφία παρά τον @alexis από το avsite. :p
Βρε κάνε ότι θες ούτε που με νοιάζει. Αν είσαι ευχαριστημένος με ότι έχεις εμένα μου περισσεύει.

Μόνο που δεν τα λέει ο Alexis αλλά η Dolby και η πραγματικότητα στα Studios.
Είδες κάποιο Studio ακόμα και reference ή κάποια αίθουσα με Full Range παντού; 😁
Όπως είπες παραπάνω το αποτέλεσμα μετράει. Άσε τι λέει ο καθένας (Toole?) .
 
Last edited:





Ndis

Titika
Μηνύματα
1.865
Reaction score
4.639
Η Dolby σου λέει ότι τα surrounds μπορεί να είναι full range μπορεί και όχι. Δεν σου λεε ότι πρέπει ντε και καλά να είναι full range. Και αυτό ισχύει για όλα τα Layouts και certifications.
Από εκεί και πέρα δεν γνωρίζω ούτε ένα κινηματογραφικό Studio σε Ελλάδα ή εξωτερικό που να έχει όλα τα ηχεία full range. Και ο λόγος είναι ο γνωστός, μη τα λέω ξανά.

Κάθε Studio ή οικιακός κινηματογράφος μπορεί να κάνει ότι θέλει ή ότι θεωρεί λογική επένδυση.
Πρέπει να βάλεις full range παντού; Όχι. Δεν υπάρχει λόγος.
Μπορείς να βάλεις full range παντού; Ναι, αν το θες και τα έχεις δεν σε κρατάει κανένας.
Δεν θα ακούσεις διαφορά γιατί δεν έχει για να δώσει. Και σε αυτό έχω εξηγήσει το γιατί.

Και οι δύο τα λένε σωστά γιατί μιλάμε για διαφορετικά πράγματα.
Η Dolby έφτιαξε specs για να είναι καλυμμένη και τα Studios στήνουν αίθουσες και να κάνουν μίξης σύμφωνα με το τι θέλει ο πελάτης.
Όταν ο πελάτης λέει ότι στο τάδε ηχείο θα πας μέχρι τάδε στάθμη και τάδε χαμηλό το τι λέει η Dolby για το surround full range πάει περίπατο και είναι καθαρή σπατάλη και για το ηχείο και για τον ενισχυτή.
Είναι σαν να λέμε ότι βάζουμε λάστιχα για 300χλμ τελική σε ένα όχημα που δεν πάει πάνω από 150χλμ.
Την λογική "οτι θέλει πληρωνει ο πελάτης" την γνωρίζω, την καταλαβαίνω και προφανώς σε συνθήκες βιοπορισμού την εφαρμόζω. Μην μπερδευουμε ομως την επιστήμη με την ιδεοληψια (ή τον ψυχαναγκασμό).

Το πρότυπο υπάρχει, απλά dolby, μαστεραδες και αίθουσες το κάνουνε ρετάλι για να παρουνε, φράγκα και πιστοποιηση...

Προστιθέμενη αξία, καθένας απο τους τρεις μπορεί να κατηγορει τον αλλο για χρήση "κακών πρακτικών".

Δεν ειναι σοβαρά πράγματα αυτά.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
14.593
Reaction score
27.935
Την λογική "οτι θέλει πληρωνει ο πελάτης" την γνωρίζω, την καταλαβαίνω και προφανώς σε συνθήκες βιοπορισμού την εφαρμόζω. Μην μπερδευουμε ομως επιστήμη με την ιδεοληψια (ή τον ψυχαναγκασμό).

Το πρότυπο υπάρχει, απλά dolby, μαστεραδες και αίθουσες το κάνουνε ρετάλι για να παρουνε, φράγκα και πιστοποιηση...

Προστιθέμενη αξία, καθένας απο τους τρεις μπορεί να κατηγορει τον αλλο για χρήση "κακών πρακτικών".

Δεν ειναι σοβαρά πράγματα αυτά.
Μια χαρά σοβαρά είναι.

Η Dolby είπε όλα full range αν τα χρειάζεσαι, αλλιώς και έτσι μια χαρά είσαι.

Ο σκηνοθέτης που σπούδασε σκηνοθεσία και ξέρει καλύτερα από τον καθένα μας εδώ μέσα πως θα κάνει την ταινία, θέλει πχ τα παλαμάκια να είναι 105db μπροστά, 102 στα πλάγια και 95 πίσω και πάνω. Έτσι τα ακούει σωστά, έτσι τα ακούει όπως τα φαντάζεται, έτσι τα θέλει και δεν μας πέφτει κανένας λόγος, ούτε στην κάθε Dolby.

Δεν υπάρχει κανόνας ότι όλα πρέπει να είναι τα ίδια παντού, ούτε ότι πρέπει να είναι όπως το θέλει ο καθένας επειδή έτσι γουστάρει ή επειδή έτσι διάβασε. Πρέπει να είναι όπως το θέλει ο σκηνοθέτης. Δεν υπάρχει κάτι άλλο.
Και αν πει ότι αυτό το θέλει 200db κάτω αυτό και θα γίνει.
Αυτός ξέρει, και ανάλογα πόσο καλά τα ξέρει και τα κάνει λαμβάνει και την ανάλογη αναγνώριση και επιτυχία.

Αν ο Σπίλμπεργκ θέλει 100 μπροστά και 80 πίσω θα του πούμε ότι η Dolby τα θέλει ίδια και ο Toole τον λέει άσχετο; Σοβαρά μιλάμε;; 🤔 😂 😂 😂 😂

Δεν υπάρχει καμία ιδεοληψία, κανένας ψυχαναγκασμός, καμία κακή πρακτική, τίποτα δεν έγινε ρετάλι.

Δημιουργία το λένε, αληθοφάνεια, μυθοπλασία.

Ενας αποφασίζει, ο σκηνοθέτης.
Και αν δεν μας αρέσει ότι ακούμε αλλάζουμε ταινία.
 
Last edited:

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.353
Reaction score
79.362
Και αν δεν μας αρέσει ότι ακούμε αλλάζουμε ταινία.
Αν μας αρέσει ο,τι ακούμε σπίτι μας και δεν μας αρέσει ο,τι ακούμε στο σινεμά στην ίδια ταινία, μέχρι σημείου αηδίας δηλαδή, να θες να φύγεις, αυτό κάτι σημαίνει.
ΓΤΠΚ. Χωνεψτο.
Πάμε παρακάτω.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.345
Reaction score
125.285
Στο Τζων γουικ 2 νομίζω, εκεί που ρίχνει μπιστολιες μέσα στις κατακομβες, πέραν του ότι περνάει άριστα ο αντίλαλος του χώρου στην ηχογράφηση, και νομίζεις ότι βρίσκεσαι μέσα σε κείνο τον χώρο κι όχι στο σαλόνι σου, θυμάμαι πολύ καλά πως οι περισσότερες πιστολιες, που είναι φουλ θροτλ, τέρμα τα γκάζια πιστολιες, όχι αστεία, ε λοιπόν οι περισσότερες ακούγονται από το δεξί σαραουντ, όπως πυροβολεί προς τα δεξιά το κεφάλι καποιανου, και επειδή βαδίζει στη δεξιά πλευρά του διαδρόμου μέσα στις κατακομβες.

Θυμάμαι καλά πως μου έκανε σε μια στιγμή εντύπωση πόσο πολύ βάρεσε τερματαγκαζια πιστολιά, ένα μπαμ φουλ φάσματος και max spl από το δεξί σαραουντ, θα κάτσω να το ξαναδώ να θυμηθώ τα σημεία.

Αυτοί πάντως που γράψανε τον ήχο σε αυτή την ταινία, δεν υπολόγιζαν ότι θα έχεις μικρά περιφερικά ηχεία.

Επίσης σε κείνη τη γνωστή ταινία με τα αεροπλάνα που συνεχώς περνάνε τέρμα τα γκάζια πάνω από το κεφάλι σου, κάποιο λάθος έχει γίνει υποθέτω, γιατί τα άτμος ηχεία τα δίνουν 100% φουλ spl και φάσμα αεροπλάνου, τι συζητάμε, βογγαει το ταβάνι.. Κάποιο λάθος έχει γίνει.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
14.593
Reaction score
27.935
Και σου απάντησα ότι ακόμα και ποιότητα να πάρεις δεν θα πάρεις αληθοφάνεια και γελάς.
Οπότε ξέρεις καλύτερα.

Παμ παρακάτ.
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.353
Reaction score
79.362
Ναι, παμ παρακάτω γιατί κάποιοι δεν ξέρουν το ζήτημα, και δεν μαθαίνουν κιολας.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
14.593
Reaction score
27.935
Όταν σε μια μίξη με 5 ή 7 bed κάποιος βάζει 7 ή 9 ηχεία τότε η linear πληροφορία πάει όπου θέλει ο προσέσορας. Δεν μπορεί να γεννήσει κανάλι ήχου.
Χαλάει η αληθοφάνεια γιατί χαλάνε τα phantom sources και ας ακούγεται εντυπωσιακό. Έτσι 2 ηχεία μπορεί να παίξουν μέρος ή όλη την πληροφορία και να ακούγεται δυνατότερα από ότι πρέπει. Αποτέλεσμα να ακούστηκε δυνατά χωρίς να συνεπάγεται ότι έτσι φτιάχτηκε.
 

Μηνύματα
22.267
Reaction score
15.542
Αληθοφάνεια με 2μ οθόνη.. :roflmao:

Αν δεν έχεις μια 3μετρη πλας 235/1 δεν.... Όσο και δυνατά να βαράει το σύστημα είναι ανομοιόμορφο.

Οθόνη και μετά ήχος ΤΕΛΟΣ.

Πάμε παρακάτ...:lolsign:
 
Last edited:

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
14.593
Reaction score
27.935
Σωστά. Ο γιατρός ξέρει καλύτερα από τα πανεπιστήμια σπουδών ηχοληψίας και Mastering.

Ένα CV σου Δημήτρη να το στείλω σε συνάδελφο στην Αγγλία που είναι καθηγητής εκεί να σε πάρει να τους τα μάθεις.

Πολύ ασχολήθηκα.

Σκοπός μου ήταν να καταλάβουν όσοι θέλουν να καταλάβουν και όσοι δεν ξέρουν γιατί δεν πρέπει να σκάνε.

Over and out
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.345
Reaction score
125.285
Ναι, παμ παρακάτω γιατί κάποιοι δεν ξέρουν το ζήτημα, και δεν μαθαίνουν κιολας.
Κοίτα, υπήρξε πρόοδος.

Τουλάχιστον για αναπαραγωγή μουσικής, και με τόσα παραδείγματα ιμερσιβ στούντιο με όμοια ηχεία, έγινε αποδεκτό από όλους τους συμμετέχοντες στο θέμα, ότι όλα τα κανάλια στο ιμερσιβ οντιο είναι σημαντικό να είναι όμοια, ή (για να το θέσω πιο σωστά) ομοίων δυνατοτήτων στη θέση ακρόασης, τόσο στο αναπαραγόμενο φάσμα όσο και στη δυνατότητα στάθμης.

Βεβαίως αυτό είναι εν πολλοίς αυταποδεικτο ακόμα και από το 5-καναλο sacd, όπου θα βρεις ένα σωρό εγγραφές με ένα τύμπανο να παίζει από το πίσω σαραουντ, φωνές να παίζουν όμοια από όλα τα σαραουντ, τρομπέτες και άλλα όργανα να παίζουν μόνο από τα πίσω ηχεία, κλπ κλπ κλπ.
Άπειρα sacd χρησιμοποιούν τα πίσω ηχεία το ίδιο ακριβώς με τα εμπρός.

Απλώς θεωρούν κάποιοι πως για σινεμά, οκ, δεν πειράζει να είναι πιτσιρίκια όλα τα σαραουντ, κι έτσι ακούγεται ευχάριστα. Αλλά η μουσική έτσι, δεν ακούγεται καθόλου ευχάριστα, δηλαδή έτσι θεωρούν επαρκές ένα σινεματζιδικο (φτηνό) οικιακό σεταπ για το σαλόνι.

Αντε καλά.
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.353
Reaction score
79.362
@alexis Ασε με εμένα. Δεν έχω γνώμη. Διαβασε Toole.
Βαρέθηκα κιολας, θέλεις να πείσεις τον εαυτό σου για τις επιλογές σου.
Εμεις δεν σου φταίμε να γράφεις ο,τι ναναι και να επικαλείσαι ανύπαρκτα δεδομένα.
 



Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.353
Reaction score
79.362
Το ότι ένας γιατρός θεωρεί πως ξέρει παραπάνω πράγματα από εμένα, για την δουλειά μου, το λες και........
Εγώ δεν ξέρω τίποτα. Ο Toole όμως ξέρει.
Το ότι δεν καταλαβαίνεις το λες και....

Πολύ ασχολήθηκα, τα συμπεράσματα έχουν βγει
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.594
Μηνύματα
2.865.245
Members
37.934
Νεότερο μέλος
alkapsal
Top