Στρώνουν τα καλώδια ρεύματος και πως?

Μηνύματα
6.454
Reaction score
207
Εννοείται ότι στα καλά studios ηχογραφήσεων χρησιμοποιούν τα καλύτερα καλώδια ρεύματος καθώς και balanced φιλτραρισμένες τροφοδοσίες ρεύματος με αναγέννηση σήματος που θεωρητικά και πρακτικά φέρνει τo εργοστασιο της ΔΕΗ μέσα στο studio.
 

Μηνύματα
6.454
Reaction score
207
Τελικά το σκεφτικά καλύτερα και αποφάσισα να μην πάρω καμία πρωτοβουλία για την διαδικασία του συγκεκριμένου Blind test για να μην θεωρηθεί ότι πιστεύω στα καλώδια!

Καλύτερα. Θα μας μείνουν και περισσότερα λουκανικοπιτάκια. :mrgreen:

Δες στην εκτός θέματος έχει κοτόπουλο :lol: :lol: :lol:
 

Μηνύματα
6.454
Reaction score
207
Luxman, εννοείται ότι ήδη θα έπρεπε να είχες βάλει 2 καλώδια ρεύματος της XLO για στρωσιμο.
Προετοιμάσου για το blind test.
Τα αποτελέσματα αυτή τη φορά θα ανακοινωθούν δημόσια.
Δεν θα λυπηθούμε κανέναν αντιπρόσωπο.
Καλή επιτυχία.
 


Μηνύματα
2.679
Reaction score
5
g.kar: όταν είναι να κατεβώ Αθήνα θα πάω στον Αντρέα που ξέρει στρωμένα πιπίνια και όχι να ασχοληθώ με το στρώσιμο τον καλωδίων :!: :mrgreen:
 

Μηνύματα
13.106
Reaction score
164
Αγαπητέ μου unforgiven δεν κολλάω με εσένα. Απλά μου φαίνεται περίεργο πως ένας άνθρωπος που λόγω μορφωτικού επιπέδου θέλει αποδείξεις από παλμογράφο για τις διαφορές των καλωδίων, (μαζί σου μέχρι εδώ), να πιστεύει στο τρισδιάστατο της εικόνας, απλά επειδή σου το έδειξε ο Βαγγέλης που ακόμη και τώρα τον επικαλείσαι για να μου το εξηγήσει, ήτοι δεν έχεις καταλάβει καν τι εννοούσε και προφανώς αυτό δεν μετριέται με καμία μονάδα μέτρησης έτσι ώστε να το λαμβάνουμε υπόψη μας ως συγκριτικό μέγεθος... Με εννοείς? Μόλις λοιπόν μου δώσεις μονάδα μέτρησης του τρισδιάστατου της εικόνας των προβολέων, θα σου δώσω μονάδα μέτρησης στρωσίματος βυσμάτων ή καλωδίων αφού όσο κάποιος δεν μπορεί να καταλάβει το πόσο τρισδιάστατη είναι μια εικόνα σε σχέση με μια άλλη, άλλο τόσο εσύ δεν ακούς τις διαφορές μεταξύ στρωμένου και άστρωτου βύσματος. :wink: :lol: :lol:
Νίκο, δεν υπάρχει κάποιο ιδιαίτερο μορφωτικό επίπεδο (τόσα χρόνια στο πανεπιστήμιο, ούτε τάβλι δεν έμαθα :) ), απλά είναι του χαρακτήρα μου να ζητάω αποδείξεις. Δεν θα σου δώσω μονάδα μέτρησης του τρισδιάστατου (ίσως ο Βαγγέλης να μπορεί να πει δύο πράγματα), όπως δεν ζήτησα μονάδα μέτρησης της μουσικότητας ή της τοποθέτησης των οργάνων (που διαβάζω, αλλά δεν έχω ακούσει). Αλλά όταν ένας ήχος (για να μην αναφερθούμε άλλο στην εικόνα) ακούγεται διαφορετικός, αν ακούγεται πιο γεμάτος ή πιο φυσικός κάποια διαφορά θα πρέπει να έχει από τον αφύσικο ήχο, και αυτό θα φανεί μετρώντας τον. Η τρισδιάστατη εικόνα ή ήχος είναι έτσι επειδή κάτι τον κάνει να ακούγεται έτσι. ΚΑΤΙ πρέπει να υπάρχει... Και υποθέτω ότι θα υπάρχει, μιας και είστε όλοι τόσο σίγουροι.
Έψαξα λίγο το θέμα στο internet, σχετικά με το burn-in όπως λέγεται των καλωδίων.
Βρήκα πολλές παρόμοιες συζητήσεις, βρήκα και μία απόπειρα εξήγησης, βρήκα και κάποιους που έλεγαν ότι αυτά είναι μπαρούφες, βρήκα και κάποιον που υποστήριζε ότι το καοινούριο καλώδιο είναι καλύτερο από το στρωμένο :)
Πιάσε το αυγό και κούρεφτο :)
 


LUXMAN

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.994
Reaction score
69
Νίκο, δεν υπάρχει κάποιο ιδιαίτερο μορφωτικό επίπεδο (τόσα χρόνια στο πανεπιστήμιο, ούτε τάβλι δεν έμαθα :) ), απλά είναι του χαρακτήρα μου να ζητάω αποδείξεις. Δεν θα σου δώσω μονάδα μέτρησης του τρισδιάστατου (ίσως ο Βαγγέλης να μπορεί να πει δύο πράγματα), όπως δεν ζήτησα μονάδα μέτρησης της μουσικότητας ή της τοποθέτησης των οργάνων (που διαβάζω, αλλά δεν έχω ακούσει). Αλλά όταν ένας ήχος (για να μην αναφερθούμε άλλο στην εικόνα) ακούγεται διαφορετικός, αν ακούγεται πιο γεμάτος ή πιο φυσικός κάποια διαφορά θα πρέπει να έχει από τον αφύσικο ήχο, και αυτό θα φανεί μετρώντας τον.
Αγαπητε unforgiven πορεις να σχολιασεις αυτα που εγραψα σε προηγουμενο post ;;;

Ποιος ξερει τι πρεπει να μετρησει ;;

Ποιος θα κατασκευασει τα οργανα που θα μετησουν αυτο το τι ;;

Για ποιο λογο να κατασκευαστουν μηχανηματα για να αποδειχθει σε καποιον αυτο που αντιλαμβανονται αλλοι με ενα τζαμπα οργανο ;;; Το .....ΑΥΤΙ !!!
 

Μηνύματα
13.106
Reaction score
164
Μάλλον δεν γίνομαι κατανοητός...
Να ρωτήσω κάτι άλλο: Είναι δυνατόν δύο ΙΔΙΟΙ ήχοι (εικόνες, φαγητά, ποτά) να δίνουν διαφορετική αίσθηση στο ίδιο άτομο;
Αν το αυτί καταλαβαίνει διαφορά ΚΑΤΙ την κάνει αυτή τη διαφορά και ΚΑΤΙ θα μπορέσει να τη μετρήσει. Αν τη διαφορά την καταλαβαίνει το μυαλό ή η καρδιά, πάω πάσο :)

Δεν προσπαθώ να σας βγάλω τρελούς, το ξαναματαλέω :) Παραδέχομαι ότι εσείς που ασχολείστε με hi end ήχο ακούτε πράγματα που εγώ δεν ακούω, και λόγω πείρας, και λόγω λειτουργίας της ακοής σας και λόγω εμπειριών. Εγώ πχ δεν θα μπορούσα να ακούσω τη διαφορά ανάμεσα σε μία καλή οπτική ίνα και σε μία του κιλού. Και μέχρι πρόσφατα, δεν πίστευα ότι υπήρχε διαφορά, βασιζόμενος στη λογική "bit μπαίνει-bit βγαίνει". Αλλά κάποιος εδωμέσα μου εξήγησε πού υπάρχει η διαφορά και γιατί υπάρχει και πείσθηκα. Χωρίς ποτέ, να έχω ακούσει τη διαφορά μόνος μου :)
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.181
Reaction score
20.825
Οκ, Μαρίνο, σου απαντώ. Έκανα κάποτε μια τέτοιου είδους δοκιμή σε δύο συστήματα. Το ένα ήταν το δικό μου που είχα τότε, (Systemdeck IIX – Audiolab 8000A – DIY ηχεία – KEF B110 – T27 – Tower of Power Direct), και σε ένα υψηλότερο σύστημα (Sony 505 – Luxman CO3 – MO3 – B&W 801 2ης γενιάς – La Reign Margot). H αλλαγή που έκανα ήταν η αντιστροφή του interconnect πριν τον προενισχυτή. Στην 1η περίπτωση, το καλώδιο ήταν ένα Straightwire Flexconnect II, και στη δεύτερη ένα Ixos πράσινο - δεν θυμάμαι μοντέλο, αμφότερα τα καλώδια σε άριστη κατάσταση με plain βύσματα. Δεν κατάλαβα διαφορές. Ήμουν σε τυπική ψυχολογική κατάσταση και σωματικά υγιής, ήταν απόγευμα αργά, δεν είχα κοιμηθεί το μεσημέρι.

Δεν θέλω να το παίξω ειδικός, και βεβαίως ουδεμία επί τούτου αντιπαράθεση επιδιώκω, αλλά το θέμα είναι, ότι η κατευθυντικότητα των καλωδίων που μεταφέρουν ηχητικό σήμα, είναι ένα θέμα που ο πολύς κόσμος μάλλον αγνοεί, και γι’ αυτό ψαρώνει όταν ακούει διάφορα για τέτοιου είδους καλώδια. Και το ερώτημά μου παραμένει:

Τι είναι αυτό που ρέει μέσα σε ένα καλώδιο σήματος, και προς τα πού ρέει;

Γιώργο, έτσι όπως το εννοείς, ΟΧΙ, ΔΕΝ εμπιστεύομαι τα αυτιά μου, διότι κάτι τέτοιο θα ήταν ΑΝΤΙΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ. Αυτό που εννοείς, δηλαδή να καθήσεις να ακούσεις, να ψάξεις για διαφορές, γνωρίζοντας εκ των προτέρων την ταυτότητα των μέσων, σου δίνει αποτέλεσμα που ΔΕΝ βασίζεται ΜΟΝΟ στα αυτιά σου, αλλά στο σύνθετο αντιληπτικό σύστημα του εγκεφάλου. Εάν ως ακροατής δεν γνώριζα την ταυτότητα των μέσων, τότε ΝΑΙ, εκείνο το αντιληπτικό απόκτημα θα βασιζόταν μόνον στα αυτιά μου, και θα αποτελούσε πληροφορία κατά το δυνατόν αντικειμενική, βασιζόμενη μόνον στο άκουσμα.

Κάτι ακόμα, για να ξεκαθαρίσω τη θέση μου, μιας και ο Μαρίνος ασχολείται εμπορικά με το αντικείμενο της συζήτησης, και μπορεί να με παρεξηγήσει. Ποτέ μα ποτέ δεν ήμουν εναντίον των μουράτων καλωδίων, αν και, εκ πεποιθήσεως, νομίζω ότι όλα τα πράγματα πρέπει να έχουν κάποια όρια, όσον αφορά την τιμή τους. Και η τιμή πολλών τέτοιων καλωδίων δεν είναι απλώς υψηλή, αλλά εγγίζει τα όρια του παραλογισμού. Δεν έχω κανένα πρόβλημα με οποιονδήποτε ιδιοκτήτη τέτοιων καλωδίων, που τα πλήρωσε και τα χαίρεται, λέγοντας τι ωραία καλώδια που είναι, τι ωραία που παίζουν και πόσο ακριβά τα πλήρωσε. Έχω όμως εντονότατες αντιρρήσεις, όταν οι κατασκευαστές τους, (και πολλοί κάτοχοί τους, αλλά και διάφοροι reviewers – τρομάρα τους), αρχίζουν το παραμύθι περί υψηλής τεχνολογίας, περί τεραστίων ποσών που επενδύονται σε έρευνα και ανάπτυξη, περί διαφόρων μυστηρίων χαρακτηριστικών, περί στρώσιμου, περί, περί…, τυλιγμένα με ένα μανδύα υψηλής επιστημοσύνης. Και αυτές οι αντιρρήσεις μου δεν είναι αβάσιμες, καθ’ όσον αυτά τα επιχειρήματα, είτε δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα, είτε αφορούν μεταφορά σήματος πολύ πιο απαιτητικού, και όχι τις χαμηλότατες συχνότητες του ακουστικού φάσματος, αλλά, κυρίως, διότι όλα αυτά τα επιχειρήματα απευθύνονται σε ανθρώπους που θέσει αδυνατούν να τα επαληθεύσουν, διότι, πολύ απλά, καλούνται να επιστρατεύσουν την αντίληψή τους, δηλαδή κάτι ατελές και προβληματικό. Η αντίληψη είναι κάτι διαφορετικό και απολύτως διακριτό από την πραγματικότητα. ΆΛΛΟ πράγμα αυτό που αντιλαμβανόμαστε και ΑΛΛΟ πράγμα αυτό που συμβαίνει. (Κάτι τέτοιο κόστισε τη ζωή πολλών ανθρώπων –και της μάνας μου- στα μαύρα χρόνια μετά το ατύχημα στο Τσέρνομπιλ, καθ’ όσον η ραδιενέργεια δεν φαίνεται, δεν πιάνεται, ούτε ακούγεται, ούτε μυρίζει. Όμως, σκοτώνει).

Κάτι ακόμα, σχετικά με τα βύσματα, μιας και το’ φερε και η κουβέντα, με τα μηνύματα άλλων φίλων. Το καλύτερο βύσμα είναι αυτό που προσφέρει την υψηλότερη αγωγιμότητα. Και η υψηλότερη αγωγιμότητα προσφέρεται με υψηλή πίεση. Και αυτό με το οποίο μπορούμε να επιτύχουμε υψηλότερη πίεση είναι η σφιγμένη βίδα. Αυτό μου το είπε πριν δυό – τρία χρόνια ο Βαγγέλης ο Κυρίτσης, και όταν συνειδητοποίησε ΤΙ είπε, πετάχτηκα όρθιος. Ο άνθρωπος έχει μεγάλο δίκιο. Βγείτε και κοιτάξτε τους μετασχηματιστές μετατροπής της ΔΕΗ, αυτούς που είναι εναέριοι, επάνω σε ζεύγη στύλων. Μιλάμε για αγωγούς, μέσα από τους οποίους μεταφέρονται χιλιάδες άλογα, πολύ μεγάλη ισχύς. ΟΛΕΣ οι ενώσεις αυτών των καλωδίων γίνονται με βίδα. Μάρτυς μου η Λουκίτσα, που κατέχει το αντικείμενο και ακαδημαϊκά. Όλα τα άλλα είναι συμβιβασμοί, μερικοί από τους οποίους κοστίζουν και πολύ ακριβά, (μιλάω για βύσματα). Και, αν το φέρει η κουβέντα, η καλύτερη κόλληση είναι η πόντα. (Βλέπω το G.Kar να χαμογελάει…). Αλλά, πώς να την υλοποιήσεις σε μικρά συρματάκια…
 

Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
30.910
Reaction score
2.524
Πιάσε το αυγό και κούρεφτο :)
Άααα γειά σου! :wink:
Τώρα μιλάς σωστά. Όταν μιλάμε με υποκειμενικά κριτήρια, όλα τα υπόλοιπα είναι φύκια και μεταξωτές. Εμείς στην hi end... κατηγορία πάντως, έχουμε ήδη εισάγει την έννοια της γνωστής πλέον σε όλους "κολοκυθόπιτας". :wink: :lol: :lol:
 


Μηνύματα
6.454
Reaction score
207
Αγαπητέ μου φίλε Κώστα Κόγια, τα ραδιενεργά υλικά που έπεσαν στη χώρα μας παραμένουν δυστυχώς ενεργά. Κάποια από αυτά θα παραμείνουν ενεργά και για τα επόμενα 500 χρόνια. Αυτό ήδη το ξεχάσαμε, αλλά είναι αλήθεια .
Λυπάμαι ειλικρινά γι αυτό που συνέβη στη μητέρα σου. Λυπάμαι και για τα παιδιά μας που θα ζήσουν σε έναν κόσμο με αόρατες παγίδες.

Τώρα για τα βύσματα των καλωδίων πιστεύω κι εγώ ότι αυτά είναι αναγκαίο κακό. Σε μια επαφή, τα υλικά που έρχονται σε επαφή πρέπει να είναι ακριβώς τα ίδια. Χαλκός με χαλκό, χρυσάφι με χρυσάφι, ασήμι με ασήμι, νίκελ με νίκελ , κ.λ.π.
Είναι λάθος να χρησιμοποιούμε διαφορετικά μέταλλα. Είναι καλύτερο να έχεις επαφή νίκελ με νίκελ παρά χρυσάφι με νίκελ.
H φυσιολογική οξείδωση των μετάλλων, που δημιουργείται όταν αυτά έρχονται σε άμεση επαφή με τον αέρα, είναι και ο μεγαλύτερος εχθρός των καλωδίων.
Ο άριστος αγωγός, που άκουει στο όνομα χαλκός, οξειδώνεται ταχύτατα. Όσο πιο καθαρός είναι ο χαλκός τόσο πιο εύκολα οξειδώνεται. Έχετε δει καλώδια χαλκού να γίνονται μετά από κάποια χρόνια πράσινα ? Εγώ, έχω δει πολλές φορές

Η μηχανική επαφή πρέπει φυσικά να είναι τέλεια. Σε περίπτωση που χρησιμοποιούμε και κόλληση, πρώτα πετυχαίνουμε άριστη μηχανική επαφή και μετά κολλάμε. Ποτέ δεν κολλάμε με κόλληση τις ήδη χαλαρές επαφές. Η κόλληση πέφτει από πάνω μόνο για να στεγανοποιήσει τη μηχανική σύνδεση και όχι για να φέρει τα δύο μέταλλα σε επαφή.
Σε έναν προενισχυτή βιομηχανικής παραγωγής, με 100 κολλήσεις στη πορεία του σήματος, το 80% των κολλήσεων αυτών έχουν γίνει χωρίς να έχει προηγηθεί η μηχανική επαφή. Τα αποτέλεσμα να είστε σίγουροι ότι ακούγεται σαν ένας ακόμα χρωματισμός, άσχετα αν αυτό μας αρέσει ή όχι.

Για να απαντήσω στα ερωτήματα που έθεσαν ορισμένοι, για το αν δηλαδή οι διαφορές που λέμε ότι ακούμε είναι μετρήσιμες, θα απαντήσω ναι. Όλα είναι δυνατόν να μετρηθούν, αν έχουμε φυσικά την ειδική τεχνογνωσία και τα κατάλληλα όργανα μέτρησης.
Η πιο απλή μέτρηση είναι αυτή που μετράει τα βασικά ηλεκτρικά χαρακτηριστικά των καλωδίων που είναι :
Aντίσταση στο συνεχές ρευμα (DC Resistance),
Capacitance, σε σχέση με τη συχνότητα.
Inductance, σε σχέση με τη συχνότητα.
Crosstalk, απαραίτητη μέτρηση όταν έχουμε πολλά ζεύγη αγωγών μαζί.
κ.λ.π.

Όλα όμως τα ανωτέρω βασικά χαρακτηριστικά δεν είναι αρκετά για να μας εξηγήσουν τις διαφορές που λέμε ότι ακούμε και μάλιστα στις πολύ χαμηλές συχνότητες, που βρίσκεται άλλωστε η μουσική.
Μία ακόμα σημαντική μέτρηση είναι η μέγιστη ταχύτητα που μπορούν να μεταφερθούν τα φορτισμένα σωματίδια μέσα σε έναν αγωγό, σε σχέση πάντα με την ταχύτητα του φωτός (c). Για παράδειγμα ένα τυπικό χάλκινο καλώδιο μας δίνει μια μέτρηση της τάξης του 0,7c.
Υπάρχουν μεταλλικοί αγωγοί υψηλής καθαρότητας (λίγα impurities) που φτάνουν σε ταχύτητα τα 0,85c.
Στο μέλλον θα έχουμε και τα καθαρά υπερ-αγώγιμα υλικά για την κατασκευή ολοκληρωμένων κυκλωμάτων και επεξεργαστών. Ένας επεξεργαστής Η/Υ φτιαγμένος με υπερ-αγώγιμα υλικά δεν θα ζεσταίνεται, οπότε δεν θα υπάρχει και η ανάγκη να ψήχεται. Θα λειτουργεί δηλαδή χωρίς ψήκτρα ή ανεμιστήρα και χωρίς να καταστρέφεται
Θα περάσουν πάρα πολλά χρόνια μέχρι να δούμε αυτά τα πανάκριβα υπερ-αγώγιμα υλικά να χρησιμοποιούνται σε εφαρμογές για Hi-Fi.

Αυτό που δεν ξέρουμε με σιγουριά είναι ποια από αυτά χαρακτηριστικά είναι που μας κάνουν να προτιμάμε ένα καλώδιο περισσότερο από ένα άλλο. Πιστεύω όμως ότι ακόμα και αυτό είναι απολύτως μετρήσιμο.

Θα ήθελα επίσης να σας δηλώσω την επιθυμία μου να συμμετάσχω σε ένα project με θέμα την ακριβέστερη αξιολόγηση των καλωδίων για χρήση στο audio.
Ας βρεθούν όμως πρώτα οι σπόνσορες, με τα ανάλογα κεφάλαια , για να βοηθήσουν σε αυτή την έρευνα. Ένα μεγάλο μέρος της επένδυσης θα πάει σε πανάκριβο εξοπλισμό για την μέτρηση των χαρακτηριστικών των καλωδίων και των υλικών που τα αποτελούν .
Μόνο έτσι θα καταφέρουμε να βγάλουμε ασφαλή συμπεράσματα. Μόνο έτσι θα καταφέρουμε να μετρήσουμε αυτό που όλοι μας θεωρούμε σήμερα υποκειμενικό.

Και ξέρετε ποιοι θα είναι τελικά οι χαμένοι της ιστορίας ? Εγώ ξέρω .
Οι απανταχού μυθοπλάστες..

Το μεγάλο πρόβλημα είναι να βρεθούν αυτοί οι σπόνσορας που δεν θα είναι οι ίδιοι μυθοπλάστες. Είναι δεδομένο ότι μετά από μία τέτοια ανεξάρτητη έρευνα κάποιοι θα χάσουν και κάποιο θα κερδίσουν.

Να είστε όμως σίγουροι ότι αυτοί που θα χάσουν θα είναι περισσότεροι. Οι μόνοι κερδισμένοι θα είμαστε εμείς οι καταναλωτές .
 

Μηνύματα
483
Reaction score
0
G.Kar, όπως λέει και η λαϊκή σοφία, ο δρόμος για την κόλαση είναι στρωμένος με καλές προθέσεις...

Από τη στιγμή που όλοι οι κατασκευαστές και dealers θησαυρίζουν από την κατασκευή και μεταπώληση...υποσχέσεων (βλέπε καλώδια), δεν θα βρεθεί κανείς να χρηματοδοτήσει το project οπου θα μας λυτρώσει.

Πρόσφατα, μιλώντας με κάποιον έμπορο για κάτι καλώδια μου εκμυστηρεύτηκε πως καλά που υπάρχουν κι αυτά γιατί αν περιμέναν από τα μηχανήματα θα είχαν ήδη κλείσει...

Βλέπεις το κόστος είναι πολύ μικρό σε σχέση με την αλλαγή ενός component και το περιθώριο κέρδους είναι τεράστιο!

Καλά τα όνειρα αλλά μάλλον θα παραμείνουν ως τέτοια...
 

ΑΝΔΡΕΑΣ Κ.

Ιδρυτής
Μηνύματα
30.058
Reaction score
728
Πρόσφατα, μιλώντας με κάποιον έμπορο για κάτι καλώδια μου εκμυστηρεύτηκε πως καλά που υπάρχουν κι αυτά γιατί αν περιμέναν από τα μηχανήματα θα είχαν ήδη κλείσει...
Εδω ειναι ολο το μυστικο... :wink:
Τα κερδη απο τα καλωδια-σε αντιθεση με αυτα απο τις συσκευες-ειναι τεραστια!
Το παραξενο ειναι πως κανεις δεν διαπραγματευεται την τιμη ενος καλωδιου αλλα ολοι θελουν καλυτερες τιμες στις συσκευες που αγοραζουν και οι οποιες-ειδικοτερα οταν ανηκουν στην κατηγορια home cinema-φερνουν πολλες φορες μονοψηφιο αριθμο ποσοστου κερδους.
Τωρα , οι συσκευες hi end ειναι μια αλλη υποθεση :wink:
Τα δε καλωδια...να εχω να δινω , καθως αγγιζουμε πολλες φορες το...τριψηφιο :shock:

Αν θελουν ας παρουν θεση και οι υπολοιποι επαγγελματιες...
 

Σπύρος Μπλάτσιος

Διακεκριμένο μέλος
Μηνύματα
15.897
Reaction score
301
έχουμε ξαναπεί για τα περί σημαντικού κέρδους και από τους κατασκευαστές αλλά και από τους εμπόρους...

δείτε σχετικά...

http://www.avsite.gr/phpBB2/viewtopic.php?t=6970&highlight=%F6%FD%EA%E9%E1

Δεν με πειράζει να κερδίζει ο άλλος...

Ίσα ίσα που θεωρώ κάτι τέτοιο είναι θεμιτό και απαραίτητο. Αυτό που με πειράζει είναι να προσπαθούν να με δουλέψουν παρουσιάζοντας ομιχλώδεις θεωρητικές αναλύσεις με ολίγο από αποκρυφισμό, μεταφυσική και παραψυχολογία, ενώ από την άλλη αυτοί οι ίδιοι αρνούνται να γίνει ένα απλό τυφλό τεστ στα προϊόντα τους ώστε να διαπιστωθεί αν και κατα ποσο ισχύουν αυτά που υποστηρίζουν....

Οι μόνοι που ξέρω ότι ασχολήθηκαν με την "μυθολογία" του καλωδίου είναι οι audioholics με μία σειρά άρθρων και δοκιμών ανάμεσα. Πιστεύω ότι καταρίπτουν πολλούς μύθους που κάποιοι έντεχνως συντηρούν. Δείτε την σχετική αρθρογραφία εδώ:
http://www.audioholics.com/techtips/audioprinciples/cables.htm

Πάντως είναι σχετικά απλο να κάνεις τα δικά σου καλώδια με φθηνό τρόπο, αρκεί να πιάνουν λίγο τα χέρια σου. Και πολλές φορές το αποτέλεσμα είναι καλύτερο από αυτά του εμπορίου...
 

Μηνύματα
6.454
Reaction score
207
Πάντως είναι σχετικά απλο να κάνεις τα δικά σου καλώδια με φθηνό τρόπο, αρκεί να πιάνουν λίγο τα χέρια σου. Και πολλές φορές το αποτέλεσμα είναι καλύτερο από αυτά του εμπορίου...


Δεν μπορούν όμως όλοι να φτιάχνουν τα δικά τους καλώδια ούτε τα δικά τους μηχανήματα ήχου. Ακόμα κι αυτοί που μπορούν δεν έχουν πάντα το χρόνο.

Από την άλλη, και ειδικότερα στο χώρο του High-End, υπάρχει μία αρνητική προκατάληψη για οτιδήπποτε έχει σχέση με ιδιοκατασκευές.
Αυτό ισχύει για όλα τα προΙόντα, από συσκευές ήχου μέχρι και τα καλώδια.

Στο High-End παίζουν ρόλο και κάποια πράγματα που αδυνατούν να μας το δώσουν οι ιδιοκατασκευές . Μια ιδιακατσκευή σπάνια διαθέτει την ίδια εξωτερική εμφάνιση, αντίστοιχη δηλαδή με μια High-End .
Επομένως είναι γεγονός ότι το ενδιαφέρον ενός μέσου καταναλωτή δεν στρέφεται στο High-End μόνο για την ηχητική ποιότητα.

Εκτιμώ ότι σε ένα προϊόν High-End, η βαρύτητα που δίδεται στην εξωτερική εμφάνιση καθώς και στο όνομα του κατασκευαστή είναι της τάξης του 80% . Το υπόλοιπο 20% είναι η βαρύτητα που δίδεται για την ποιότητα του ήχου.

Με απλά λόγια η τελική μας επιλογή κρίνεται κυρίως από το 80%, που όπως προαναφέρθηκε αφορά την εξωτερική εμφάνιση του προϊόντος και το όνομα του κατασκευαστή.

Επομένως, οι ιδιοκατασκευές δεν έχουν καταφέρει ακόμα να κερδίσουν τις εντυπώσεις και για αυτό το λόγο έχουν και τόσο μικρή αξία μεταπώλησης.
Αν λάβουμε υπ΄όψιν μας και τον παράγοντα του εντυπωσιασμού, που είναι δεδομένο ότι κυριαρχεί στο χόμπι μας, θα έλεγα ότι όλοι οι κατασκευαστές High-End συσκευών σπέρνουν σε ήδη γόνιμο και κατάλληλα διαμορφωμένο έδαφος.

Για να μπορέσει ένα προϊόν ιδιοκατασκευής να κερδίσει τις εντυπώσεις και να καταφέρει τελικά να πουλήσει, θα πρέπει αυτό να ακούγεται 10 φορές καλύτερα ή να κοστίζει 10 φορές λιγότερο από το αντίστοιχο High-End προϊόν.

Πρέπει να είναι πολύ ώριμος Σπύρο μου ο χαΙεντάς για να μπορέσει να χωνέψει και να δεχτεί φυσιολογικά το γεγονός ότι μια πιο προσιτή ιδιοκατασκευή θα μπορούσε ενδεχομένως να είναι και καλύτερη από μία ακριβότερη και επώνυμη κατασκευή.

Με κάθε επιφύλαξη, και ειδικότερα στον χώρο του High-End, Θα έλεγα ότι υπάρχει ένας ρατσισμός σε οτιδήποτε έχει σχέση με τις ιδιοκατασκευές.
 

Μηνύματα
6.454
Reaction score
207
Ο ίδος ο ιδιοκατασκευαστής θα μπορούσε ενδεχομένως να αισθανθεί την χαρά της δημιουργίας και αν χρειστεί να προκαλέσει κι έναν χαΙεντά, αλλά μέχρι εκεί.

Ενας όμως χαϊεντάς δεν θα μπορούσε να σταθεί στον χώρο με μία συσκευή ιδιοκατασκευής.
Το να σταθεί κάποιος στο χώρο του High-End είναι μια μεγάλη κουβέντα που χρειάζεται κανονικά περισσότερη ανάλυση.
Ισως είναι η αφορμή για ένα μελλοντικό θέμα προς συζήτηση.
 

LUXMAN

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.994
Reaction score
69
Δεν προσπαθώ να σας βγάλω τρελούς, το ξαναματαλέω :) Παραδέχομαι ότι εσείς που ασχολείστε με hi end ήχο ακούτε πράγματα που εγώ δεν ακούω, και λόγω πείρας, και λόγω λειτουργίας της ακοής σας και λόγω εμπειριών. Εγώ πχ δεν θα μπορούσα να ακούσω τη διαφορά ανάμεσα σε μία καλή οπτική ίνα και σε μία του κιλού. Και μέχρι πρόσφατα, δεν πίστευα ότι υπήρχε διαφορά, βασιζόμενος στη λογική "bit μπαίνει-bit βγαίνει". Αλλά κάποιος εδωμέσα μου εξήγησε πού υπάρχει η διαφορά και γιατί υπάρχει και πείσθηκα. Χωρίς ποτέ, να έχω ακούσει τη διαφορά μόνος μου :)
Αγαπητε unforgiven θα χαρω να σου παραχωρησω μια οπτικη ινα των 25 ευρω και να την "ακουσεις" με μια του κιλου . Θα παθεις ΠΛΑΚΑ !!! Οι διαφορες ειναι αντιληπτες απο ολους . Αν σε ενδιαφερει η δοκιμη στειλε μου ενα pm . Απο εκει και περα ενδεχομενως δεν σ ενδιαφερει να αξιολογησεις τις διαφορες μεταξυ καλωδιων η μηχανηματων γιατι αυτο δεν ειναι το χομπυ σου . Π.χ. εγω οσον αφορα την φωτογραφια ικανοποιουμαι με μια Canon 4mpixel . Αλλοι γνωστοι δινουν χιλιαδες ευρω για διαφορες που δεν μ ενδιαφερουν . Διαφορες υπαρχουν και μαλιστα τεραστιες . Η κλιμακα αξιολογησης ομως διαφερει απο ανθρωπο σε ανθρωπο για καθε τομεα της ανθρωπινης δραστηριοτητας .
 

LUXMAN

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.994
Reaction score
69
Δεν θέλω να το παίξω ειδικός, και βεβαίως ουδεμία επί τούτου αντιπαράθεση επιδιώκω, αλλά το θέμα είναι, ότι η κατευθυντικότητα των καλωδίων που μεταφέρουν ηχητικό σήμα, είναι ένα θέμα που ο πολύς κόσμος μάλλον αγνοεί, και γι’ αυτό ψαρώνει όταν ακούει διάφορα για τέτοιου είδους καλώδια. Και το ερώτημά μου παραμένει:

Τι είναι αυτό που ρέει μέσα σε ένα καλώδιο σήματος, και προς τα πού ρέει;
Χαιρομαι που μου απαντησες αλλα μηπως και εσυ ησουν στο πειραμα σου εμποτισμενος απο την διαθεση του αρνητισμου που σε διακατεχει σε ολες τις αστηρικτες επιστημονικα "δοξασιες" ;;;

Να σου επισημανω οτι πολλες φορες , μια παρατηρηση η μια εκδηλωση φυσικων νομων ( π.χ. η πτωση του μηλου στην κεφαλα του Νευτωνα ) οδηγησαν τον παρατηρουντα στην ερευνα για την ανακαλυψη των φυσικων νομων που διεπουν τα παρατηρηθεντα γεγονοτα . Αυτο βεβαια δινει τροφη στα ερωτηματα-επιχειρηματα του unforgiven που κατ ουσια συμφωνω μαζι του αλλα αυτο που ο ιδιος δεν φαινεται να καταλαβαινει ειναι οτι δεν υπαρχει κανεις ο οποιος ενδιαφερεται να ανακαλυψει σε ποιους φυσικους νομους εντασσονται οι διαφορες και να τις μετρησει .

Τωρα οσον αφορα το ερωτημα που μου εθεσες θα σου απαντησω ως μαθητης Λυκειου γιατι τοτε σταματησε η επαφη μου με την φυσικη σε τακτικη βαση .

Μεσα στα καλωδια "ρεουν" η πιο σωστα μεταπηδουν ηλεκτρονια απο ενα ατομο σ ενα αλλο εξ αιτιας της διαφορας δυναμικου που υφισταται στα δυο ακρα του αγωγου .
Αναμενω την δυσαρεσκεια η την ικανοποιηση σου απο την απαντηση σου .
 


Μέλη online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
172.005
Μηνύματα
2.885.129
Members
37.975
Νεότερο μέλος
Sonic10
Top