Σχεδιασμος ηχειων



Μηνύματα
9.871
Reaction score
2.053
Απάντηση: Σχεδιασμος ηχειων

Διάβασε λίγο καλύτερα:
1. L-707A Monitor
- Frequency response 5OHz-20kHz +/-1dB (28Hz-40kHz +/-3dB)
- Speaker-to-speaker consistency; +/- 1/4 dB
2. L-707A Grand
- Frequency response 43Hz-20kHz +/- 1 dB (24Hz-40kHz +/- 3 dB)
- Speaker-to-speaker consistency: +/- 1/4 dB
[/B

3. L-707A Signature
- Frequency response: 37Hz-20kHz +/- 1 dB (20Hz-40kHz +/- 3 dB)
- Speaker-to-speaker consistency: +/- 1/4 dB



Είδες τελικά το 5% πόσο σημαντικό είναι;:138:


Ο vet έχει δίκαιο, ριχτα αυτο το κατέχεις!:126:
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
18.046
Reaction score
60.008
Απάντηση:Κάποιος ΄΄ξέχασε΄΄ να ενημερώσει το ... Beethoven

Μάλιστα.............
Δηλαδή... έχουμε ένα μηχάνημα που προορίζεται 100% για ακροάσεις(τα ηχεία αυτό μόνο κάνουν) και αξιολογείται με 5% ακροάσεις...
Η αλλοιώς...θα μπορούσε ένας παντελώς 'κουφός' μηχανικός(με 95% απώλεια ακοής) να σχεδιάζει ηχεία...
Ωραίοοςςςςςςς....
Φαντάζει το ίδιο ΄΄αδύνατον΄΄ μ'ένα δημιουργό ο οποίος αν και θα είχε χαμένη τη δυνατότητα ακρόασης,θα εξακολουθούσε να συνθέτει μουσικά αριστουργήματα...:612:
Γιά τα υπόλοιπα,ισχύει ο διαχρονικός κανόνας του...Ρίποφ.:137:

Η ΄΄τραγική ειρωνεία΄΄ είναι ότι η ελαχιστοποίηση στις αποκλίσεις χρονισμού των μονάδων δεν ωφελεί μονάχα το χωρικό εντοπισμό των εικονικών πηγών αλλά επίσης τις πολυλατρεμένες...χροιές αυτών όπως και την απόδοση των δυναμικών εναλλαγών του προγράμματος.
 

D

deleted user 10898

Guest
Re: Απάντηση:Κάποιος ΄΄ξέχασε΄΄ να ενημερώσει το ... Beethoven

Η ΄΄τραγική ειρωνεία΄΄ είναι ότι η ελαχιστοποίηση στις αποκλίσεις χρονισμού των μονάδων δεν ωφελεί μονάχα το χωρικό εντοπισμό των εικονικών πηγών αλλά επίσης τις πολυλατρεμένες...χροιές αυτών όπως και τις δυναμικές εναλλαγές του προγράμματος.
και την ικανοτητα ακροασης με αριστα αποτελεσματα σε χαμηλες εντασεις?
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
18.046
Reaction score
60.008
Απάντηση: Re: Απάντηση:Κάποιος ΄΄ξέχασε΄΄ να ενημερώσει το ... Beethoven

και την ικανοτητα ακροασης με αριστα αποτελεσματα σε χαμηλες εντασεις?
Η ολοκληρωμένη αναπαραγωγή οφείλει να υφίσταται χωρίς να εξαρτάται από τη στάθμη της αποδιδόμενης ηχητικής πίεσης.(Γιά να μην περιλάβουμε την...αντιλαμβανόμενη:137:)
 

Μηνύματα
1.753
Reaction score
877
Re: Απάντηση:Κάποιος ΄΄ξέχασε΄΄ να ενημερώσει το ... Beethoven

...Φαντάζει το ίδιο ΄΄αδύνατον΄΄ μ'ένα δημιουργό ο οποίος αν και θα είχε χαμένη τη δυνατότητα ακρόασης, θα εξακολουθούσε να συνθέτει μουσικά αριστουργήματα...
.................
ή με έναν παντελώς αόματο, να σχεδιάζει συστήματα προβολής εικόνας... Σίγουρα θα έφτιαχνε το 'τέλειο μαύρο'...
 

D

deleted user 10898

Guest
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση:Κάποιος ΄΄ξέχασε΄΄ να ενημερώσει το ... Beethoven

Η ολοκληρωμένη αναπαραγωγή οφείλει να υφίσταται χωρίς να εξαρτάται από τη στάθμη της αποδιδόμενης ηχητικής πίεσης.(Γιά να μην περιλάβουμε την...αντιλαμβανόμενη:137:)
ειναι δηλαδη το τελειο step response ο ακρογωνιαιος λιθος της "ολοκληρωμενης αναπαραγωγης"?
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
18.046
Reaction score
60.008
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση:Κάποιος ΄΄ξέχασε΄΄ να ενημερώσει το ... Beethove

ή με έναν παντελώς αόματο, να σχεδιάζει συστήματα προβολής εικόνας... Σίγουρα θα έφτιαχνε το 'τέλειο μαύρο'...
http://www.dailymotion.com/video/x9ig6p_esref-armagan-blind-painter_creation
ειναι δηλαδη το τελειο step response ο ακρογωνιαιος λιθος της "ολοκληρωμενης αναπαραγωγης"?
To ΄΄τέλειο΄΄ θα ήταν να μην υπάρχει κανένα ΄΄step΄΄,είτε στο πεδίο του χρόνου,είτε στο πεδίο της...συχνότητας.
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.961
Reaction score
23.037
Απάντηση: Re: Απάντηση:Κάποιος ΄΄ξέχασε΄΄ να ενημερώσει το ... Beethoven

και την ικανοτητα ακροασης με αριστα αποτελεσματα σε χαμηλες εντασεις?
Παίρνεις έναν ενισχυτή με μπάσα, πρίμα και loudness. Πάλι τα ίδια θα λέμε;
 

Μηνύματα
9.871
Reaction score
2.053
Απάντηση: Re: Απάντηση:Κάποιος ΄΄ξέχασε΄΄ να ενημερώσει το ... Beethoven

και την ικανοτητα ακροασης με αριστα αποτελεσματα σε χαμηλες εντασεις?

Σαφέστατα! :126:

Αν και νομίζω ότι σε αυτό είναι εξίσου σημαντικό και το frequency response!
 

Alex_Zapantis

Επαγγελματίας
Μηνύματα
3.070
Reaction score
3.369
Απάντηση: Re: Απάντηση:Κάποιος ΄΄ξέχασε΄΄ να ενημερώσει το ... Beethoven

αλεξ σε ρωταει, γιατι ειναι τοσο σημαντικο το στεπ ρεσπονσε?
...
Ο vet έχει δίκαιο, ριχτα!

Αν και ο... "ακατανόητος" Bhutiaς έχει ήδη απαντήσει:


...
Η ΄΄τραγική ειρωνεία΄΄ είναι ότι η ελαχιστοποίηση στις αποκλίσεις χρονισμού των μονάδων δεν ωφελεί μονάχα το χωρικό εντοπισμό των εικονικών πηγών αλλά επίσης τις πολυλατρεμένες...χροιές αυτών όπως και την απόδοση των δυναμικών εναλλαγών του προγράμματος.
και την ικανοτητα ακροασης με αριστα αποτελεσματα σε χαμηλες εντασεις?
Η ολοκληρωμένη αναπαραγωγή οφείλει να υφίσταται χωρίς να εξαρτάται από τη στάθμη της αποδιδόμενης ηχητικής πίεσης.(Γιά να μην περιλάβουμε την...αντιλαμβανόμενη:137:)

ας προσπαθήσω να κάνω τα όσα αυτός σημείωσε περιληπτικά, λίγο πιο... "λιανά", χρησιμοποιώντας γι' αυτό το σκοπό μερικά πραγματάκια που είχα γράψει παλιότερα...
 

Alex_Zapantis

Επαγγελματίας
Μηνύματα
3.070
Reaction score
3.369
Απάντηση: Σχεδιασμος ηχειων

1

Πήρα την απόφαση σε ενα δωμάτιο που μέχρι τώρα χρησιμοποιούσα σαν αποθήκη να στήσω ενα, αποκλειστικά, δικάναλο σύστημα.
Το δωμάτιο είναι περίπου 10 τ.μ ( 3,5 μήκος και 3 πλάτος) και το μόνο που θα μείνει μέσα θα είναι μια μικρή βιβλιοθήκη και ένα καναπέ.
Καθότι η θέση ακρόασης θα είναι περίπου στα 2 μέτρα απο τα ηχεία, τι περιορισμοί μπορεί να προκύψουν στην επιλογή των ηχείων?

Κατά κανόνα, μην πας σε πολύ "ψηλά" ηχεία.
Κάθε ηχείο έχει μια βέλτιστη απόσταση ακρόασης, στην οποία τα ηχητικά κύματα που εκπέμπουν οι μονάδες του αθροίζονται ιδανικά.
Έτσι, πέραν των όποιων προβλημάτων μπορεί να έχεις στην απόκριση πλάτους (αυτή που έχει λανθασμένα επικρατήσει να αποκαλείται απόκριση συχνότητας), όσο απομακρύνεσαι από την ιδανική θέση ακρόασης και πλησιάζεις π.χ. προς το ηχείο, ήχοι που περιέχουν ταυτόχρονα και χαμηλές και υψηλές συχνότητες θα ακούγονται "χρονικά διεσπαρμένοι" καθώς οι διαφορετικές συχνότητες που τους αποτελούν θα φτάνουν στο αυτί σου σε διαφορετικές χρονικές στιγμές υπερβαίνοντας σταδιακά ένα κατώφλι αντιληπτότητας που είναι διαφορετικό ανά περιοχή συχνοτήτων.

Ο μόνος τρόπος να άρεις αυτόν τον περιορισμό είναι είτε να αγοράσεις ηχεία που προορίζονται ευθύς εξαρχής για nearfield ακροάσεις, είτε να αγοράσεις ηχεία που ειδικά αν υλοποιούν τη χρονική ευθυγράμμιση των μονάδων τους με ηλεκτρικό τρόπο (δηλαδή μέσω crossover), αυτή δύναται να μεταβληθεί.

Παράδειγμα τέτοιων ηχείων μάλλον αποτελούν τα παρακάτω:
http://www.thomann.de/gr/genelec_8260_dsp.htm

Γνώμη μου είναι πως ηχεία με μικρό ύψος, τουλάχιστον στον κρίσιμο τομέα των μεσαίων υψηλών - συχνοτήτων, τα οποία υλοποιούν τη χρονική ευθυγράμμιση των μεγαφώνων τους ακουστικά, δηλαδή με κατάλληλη τοποθέτηση των μεγαφώνων τους - εδικά αν τη συνδυάζουν με διάταξη Midrange-Tweeter-Midrange ή Woofer-Midrange-Tweeter-Midrange-Woofer, έχουν συν τοις άλλοις και πολλά πλεονεκτήματα στην off-axis (εκτός ακουστικού άξονα) συμπεριφορά τους.

Παράδειγμα αυτού του είδους ηχείων αποτελούν τα παρακάτω:
http://www.athensproaudio.gr/index.php?target=products&product_id=30799

ή αυτά:
http://www.athensproaudio.gr/index.php?target=products&product_id=32394


Όσο μικρότερη "χρονική διασπορά", ειδικά στον κρίσιμο τομέα των μεσαίων - υψηλών συχνοτήτων, παρουσιάζει ένα ηχείο τόσο πιο εστιασμένη και ακριβής θα είναι και η στερεοφωνική του εικόνα.
 

Alex_Zapantis

Επαγγελματίας
Μηνύματα
3.070
Reaction score
3.369
Απάντηση: Σχεδιασμος ηχειων

2


τελικά αυτό το άτιμο:





είναι πολύ καλό....

...

Oh yes it is...

Για να ρίξουμε λίγο μια ματιά στα χαρακτηριστικά του:

Genelec MDC™ Minimum Diffraction Coaxial Mid/High driver technology takes a big step in perfecting audio quality in professional active studio monitors.

The 8260A combines, for the first time, a coaxial driver (MDC™) with a modern waveguide technology (DCW™), ensuring drivers to couple coherently over their full operating bandwidth, as well as creating coincident mid-frequency/high frequency point source.

As a new member of the TEC Award-winning 8200 Series, the 8260A features Genelec DSP signal processing responsible for all loudspeaker functions, such as the crossover filters, driver equalizers, driver position alignment, room response alignment, calibration, and equalization related filters as well as distance compensating delays.

The 8260A is housed in a die-cast aluminum Minimum Diffraction Enclosure™ (MDE™) with acoustically optimized rounded edges to prevent diffractions and yielding superb sound stage imaging. The robust enclosure is also completely immune to vibrations. Each 8260A also comes with an Iso-Pod™ (Isolation Positioner/Decoupler™) which eliminates coloration of the sound by decoupling the monitor from its mounting surface.

Technical Specifications:

Input format Analog and Digital
Input word length 16 -24 bits
Digital Input AES/EBU (single/dual wire)
Connector type XLR female input
Input sampling rate 32 -192 kHz
Control network Proprietary Genelec Loudspeaker Manager network (GLM™)
System calibration AutoCal™, GLM™ manual, Stand-alone

Ενώ από εδώ:
http://www.genelec.com/documents/datasheets/DS8260A.pdf

παρατηρούμε ότι το AutoCal υποστηρίζει εως και 30 ηχεία και εως 24/12 κανάλια σε AES/EBU (single/dual wire).


Για να δούμε λίγο και το αδερφάκι του, του οποίου το προηγούμενο πιθανόν μοντέλο ο Thomann τιμά στα 3222 Ευρώ:


The amplifier unit is integrated into the enclosure containing active DSP crossover filters, driver overload protection circuits and power amplifiers. The built-in bass management system supports eight input and output channels (four XLR connectors) for AES/EBU formatted digital audio. The main channels crossover frequency can be adjusted between 50 - 100 Hz. The LFE channel input (input 4) features an adjustable 50 – 120 Hz low-pass filter and a 0/+10 dB sensitivity switch.

The Genelec Loudspeaker Manager (GLM™) control network and software enhances further the performance of the 7271A: it features adjustment of levels, distance delays, phase and flexible room response improvement equalization with the reliable and robust AutoCal™ automated calibration system via the GLM™ control network.


Technical Specifications:

Maximum short term sine wave SPL output averaged from 30 to 85 Hz, measured in half space at 1 meter ≥118 dB SPL
Input 4 AES/EBU (single/dual wire) XLR female
Output 4 AES/EBU (single/dual wire) XLR male
Input word length 16 - 24 bits
Input sampling rate 32 - 192 kHz
Notch filters 4 Low frequency
Control network Proprietary Genelec Loudspeaker Manager network (GLM™)
System calibration AutoCal™, GLM™ manual, Stand-alone
Driver 2 x 12"
Free field frequency response 19 - 100 Hz +/-3 dB

Weight 82 kg (180 lb)



Για να ρίξουμε μια ματιά και στο AutoCal:

# Uses factory-calibrated Genelec acoustic measurement microphone (included)
# AutoCal automatically creates a compensation file for host soundcard
# AutoCal aligns Level and compensates Distance differences
# Acoustic Response Editor provides accurate graphical display of the measured response, filter compensation and the resulting system response for each loudspeaker, with full manual control of acoustic settings
# SinglePoint™ and MultiPoint™ microphone positions provide measurements for one, two or three person mixing environments (ex: mixer, musician and producer positions)

In GLM™ System

# 8200 Series loudspeakers can utilize four parametric DSP notch filters and four parametric DSP shelving filters for each loudspeaker
# 7200 subwoofers utilize four parametric DSP notch filters, plus bass roll off controls
# Adjusts correct crossover phase for all subwoofers in the network
# Vertical Axis Trim for situations where loudspeaker acoustic axis cannot be physically optimized


Και το κόστος όλων αυτών;
Δύο 8260 και δύο 7071 τιμώνται από τον Thomann στα 14.000 Ευρώ συνολικά, ενώ συγκριτικά με αυτά παίρνουμε (ανά κανάλι) 2 12άρια + 1 10άρι + 1 5άρι + 1 3/4" έναντι 1 12αριού + 1 3αριού + 1 1" (με ό,τι οφέλη μπορεί να έχει κάτι τέτοιο στην αποτροπή της δυναμικής συμπίεσης) συν τη δυνατότητα λειτουργίας στα 24/192 έναντι 24/48, πληρώνοντας παράλληλα 2.000 Ευρώ λιγότερα.

Όχι κι άσχημα έτσι;

Βεβαίως πλην ημών και υμών, για τα ηχεία της Genelec είχε κάνει μερικές νύξεις και ο "ακατανόητος" Bhutiaς...
Ενδεικτικά λινκ από άλλες όχθες:612::
[reliops=Genelec DSP Tutorial - Full Video][youtube]bVXdwGc6Dh0[/youtube][/reliops]

[reliops=Genelec Key Technologies: Full Video][youtube]eP71yCwYxe4[/youtube][/reliops]


http://www.m-audio.com/images/en/reviews/09.06.SOS.EX66.pdf

...
(όσο για τα λιπίνσκι, τα σχόλια είναι ...περιττά.)
...
Yes they are...
 



Alex_Zapantis

Επαγγελματίας
Μηνύματα
3.070
Reaction score
3.369
Απάντηση: Σχεδιασμος ηχειων

Α
"Πνιγμένος" στην ηχοαπορρόφηση χώρος που "προσεγγίζει ανηχοϊκό θάλαμο"
---> "Μηδενικό" room gain και "μηδενικό" πεδίο αντηχήσεων
---> "Περιορισμένη" σε εύρος και βάθος στερεοφωνική εικόνα και φτωχή "αίσθηση του χώρου".


Β
Χώρος με κατάλληλα χαρακτηριστικά απορρόφησης - διάχυσης + ηχεία με (γενικά) ομαλά μεταβαλλόμενη εκτός ακουστικού άξονα (off-axis) συμπεριφορά τόσο στο πεδίο της συχνότητας όσο και στο πεδίο του χρόνου
---> Ύπαρξη room gain μέσω ενός ομοιόμορφου πεδίου αντηχήσεων
---> Ικανοποιητική αντιλαμβανόμενη ένταση δίχως να χρειάζεται τα ηχεία να "δουλεύουν υπερωρίες" και να αυξάνουν σημαντικά την παραμόρφωση που εισάγουν στο σήμα ("μικροδυναμικά")
---> Με μεταβολή των χαρακτηριστικών απορρόφησης - διάχυσης του χώρου, μπορούμε από ένα βέλτιστο σημείο και πέρα (πάντα εντός κάποιων ορίων) να μεταβάλλουμε το αντιλαμβανόμενο μέγεθος των οργάνων και της στερεοφωνικής εικόνας σε βάρος της απόδοσης των μικρολεπτομερειών ή της ακρίβειας του εστιασμού, και αντίστροφα.
 

Alex_Zapantis

Επαγγελματίας
Μηνύματα
3.070
Reaction score
3.369
Απάντηση: Σχεδιασμος ηχειων

Ένα σύντομο παράδειγμα πάνω στο πώς ορισμένοι από τους παράγοντες τους οποίους αναφέραμε παραπάνω, αλληλεπιδρούν και επηρεάζουν το αντιλαμβανόμενο αποτελέσμα μέσα από τα "μάτια" και τα "αυτιά" του... "άσχετου" :)135:) του Σταματάκου και των μετρητικών του οργάνων.


XTZ Divine 100.49




Διάγραμμα ευαισθησίας (dBSPL/2.83V/m). Συνδυασμός far field/near field ψευδοανηχοϊκής μέτρησης στον ακουστικό άξονα, σύγκριση της απόκρισης με τα παρεμβύσματα τοποθετημένα στα bass reflex (πράσινη καμπύλη).




Σύγκριση απόκρισης στον άξονα (κόκκινη καμπύλη) και απόκρισης σε γωνίες 5, 10, 15, 20 και 25 μοιρών (γκρι, πράσινη, πορτοκαλί, μπλε και μοβ καμπύλες αντιστοίχως) σε οριζόντιο επίπεδο. Μέτρηση σε θέση ακρόασης.




Διάγραμμα πολικής απόκρισης στο οριζόντιο επίπεδο. Συχνότητες: 1kHz (πράσινη καμπύλη), 2kHz (κόκκινη καμπύλη), 4kHz (γκρι καμπύλη), 8kHz (πορτοκαλί καμπύλη) και 16kHz (μωβ καμπύλη).




http://www.avmentor.gr/reviews/xtz_divine_100_49_2.htm

"Το 100.49 φαίνεται ικανό να δημιουργήσει ένα πολύ ισορροπημένο πεδίο αντηχήσεων και δεν είναι καθόλου κατευθυντικό."
 

Alex_Zapantis

Επαγγελματίας
Μηνύματα
3.070
Reaction score
3.369
Απάντηση: Σχεδιασμος ηχειων



Βηματική απόκριση


http://www.avmentor.gr/reviews/xtz_divine_100_49_2.htm

"Η βηματική απόκριση δείχνει ξεκάθαρα ότι οι τρεις μονάδες δεν είναι χρονικά ευθυγραμμισμένες (κάτι που δεν το περιμένει κανείς συνήθως, ούτως ή άλλως) αλλά είναι εξαιρετικά καθαρή και απεικονίζει ένα σύστημα χωρίς σοβαρούς ιδιοσυντονισμούς ακόμη και χαμηλά, με ομαλή και γρήγορη απόσβεση."
 

Alex_Zapantis

Επαγγελματίας
Μηνύματα
3.070
Reaction score
3.369
Απάντηση: Σχεδιασμος ηχειων

Ακουστικές εντυπώσεις:


"Είναι σημαντικό να αναφερθεί εδώ ότι η ευελιξία που προσφέρει το 100.49 είναι ιδιαίτερα σημαντική και ο χρήστης πρέπει να δουλέψει αρκετά πριν καταλήξει σε μια τελική ρύθμιση. Η επιλογή στην οποία κατέληξα εγώ (σε μικρό χώρο ακρόασης και σε συνθήκες near field) είναι με το bass reflex ελεύθερο και τις υψηλές συχνότητες στην θέση +3dB (το τελευταίο για λόγους που εξηγούνται επακριβώς στις εντυπώσεις ακροάσεων)."

...

"Το Divine εξαφανίστηκε από τον χώρο ακρόασης σαν να ήταν κανένα μικρό μόνιτορ με μπάφλα σε διαστάσεις Α4 και έδωσε τη θέση του σε μια σχετικώς ανυψωμένη αλλά πεντακάθαρη εικόνα με ανάγλυφες λεπτομέρειες και πολύ καλή περιγραφή των ηχοχρωμάτων. Τα ολιγομελή σύνολα χαρακτηρίστηκαν από πολύ καλό αέρα μεταξύ των οργάνων και παραδειγματική απόδοση των δυναμικών αντιθέσεων. Ο ήχος που άκουσα τα πρώτα λεπτά της ακρόασης χαρακτηρίζεται με άνεση επιβλητικός, αυτό που λέμε “μεγάλος”, ίσως λιγότερο χειρουργικός από αυτόν που έχω συνηθίσει να ακούω από τα ηχεία αναφοράς αλλά σε κάθε περίπτωση ουδέτερος και ακριβής."

...

"Η στερεοφωνική εικόνα που δημιουργεί το 100.49 είναι πολύ καλή. Ακόμη και σε μικρό χώρο ακρόασης παίρνεις πολλές λεπτομέρειες και ανάλυση στον οριζόντιο άξονα, πολύ καλό βάθος και σταθερότητα, ενώ οι καλές μείξεις πραγματικά πείθουν και, ενίοτε, ενθουσιάζουν με την ζωντανή αίσθηση παρουσίας που έχουν. Μικρολεπτομέρειες όπως η ακουστική του χώρου όπου έγινε μια ζωντανή ηχογράφηση ή οι μηχανικοί θόρυβοι διαφόρων οργάνων περνούν με άνεση στον χώρο και εστιάζονται με σαφήνεια."
 


ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.929
Μηνύματα
3.034.253
Members
38.519
Νεότερο μέλος
papaevagelouv
Top