Τα Δυο ΚΑΘΑΡΟΑΙΜΑ...(HARBETH 40.1)

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
100db; Δε νομίζω η μέση στάθμη σε οικιακούς χώρους να ξεπερνά τα 90db (δεν αναφέρομαι σε κορυφές προγράμματος).
Ας κινηθούμε στις πραγματικές συνθήκες οικιακής ακρόασης με το σύστημα να λειτουργεί σε χώρους όπου ζουν και οι υπόλοιποι μίας οικογένειας.
Πρώτον: Για συνεχή ακρόαση σε δεδομένη στάθμη μπορεί ν'απαιτηθεί -εφόσον το πρόγραμμα διαθέτει υγιές εύρος δυναμικής ζώνης- απαραμόρφωτη απόδοση ισχύος για στιγμιαίες κορυφές με διαφορά στάθμης της τάξης των 20 dB...Εάν πάλι το πρόγραμμα δεν διαθέτει,είναι άτοπη οιαδήποτε κατηγορηματική εκτίμηση.

Δεύτερον: Εξίσου άτοπη γίνεται οιαδήποτε ετυμηγορία περί υπερυψηλής πιστότητας,εφόσον οι στάθμες αναπαραγωγής δεν αναμένεται να πλησιάσουν εκείνες υπό τις οποίες ερχόμαστε ως ακροατές σε επαφή με πραγματικά μουσικά γεγονότα.
Πέρα από κάθε λογής Μέγαρα,η ακρόαση λ.χ. μίας ζωντανής μπάντας σε πλατεία της πόλης (συχνό φαινόμενο σε κάθε εορταστική περίοδο στον τόπο διαμονής μου) δημιουργεί απαιτήσεις που δεν καλύπτονται από μεταμεσονύχτιες ακροάσεις.
Εάν πάλι δεν ερχόμαστε σε επαφή με απαιτητικά γεγονότα,ισχύει το αυτό.;)
 

Auditory

Επαγγελματίας
Μηνύματα
521
Reaction score
671
Επιτρέψτε μου να επιμείνω πως οι αριθμοί που αναφέρονται δε μου φαίνονται και ιδιαίτερα πραγματικοί.
Και να ήταν όμως, για να επιτευχθούν οι διαφορές των 20db δε νομίζω να αφορούν αποκλειστικά τα ηχεία. Πρώτα η πηγή θα πρέπει να διαβάσει αυτές τις διαφορές, να τις μεταφέρει και στη συνέχεια ο ενισχυτής να έχει τη δυνατότητα να τις παραδώσει.
 

dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.794
Reaction score
11.036
Προσωπικα δεν πήγα στην έκθεση. Απλά έκανα μια παρατήρηση, ότι η προτίμηση της μάζας δεν ειναι κριτήριο ποιότητας.
http://cci.mit.edu/index.html

Από την άλλη υπάρχουν και τα αποτελέσματα των εκάστοτε εκλογικών αναμετρήσεων στην Ελλάδα για να καταρρίπτουν την παραπάνω ερευνητική περιοχή :geek:
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Επιτρέψτε μου να επιμείνω πως οι αριθμοί που αναφέρονται δε μου φαίνονται και ιδιαίτερα πραγματικοί.
Και να ήταν όμως, για να επιτευχθούν οι διαφορές των 20db δε νομίζω να αφορούν αποκλειστικά τα ηχεία. Πρώτα η πηγή θα πρέπει να διαβάσει αυτές τις διαφορές, να τις μεταφέρει και στη συνέχεια ο ενισχυτής να έχει τη δυνατότητα να τις παραδώσει.
Οι ψηφιακές πηγές κι ενισχυτές με σύγχρονη σχεδίαση έχουν τη δυνατότητα.Περιοριστικοί παράγοντες καθίστανται η επαρκής οδήγηση δεδομένων ηχείων και οι αλληλεπιδράσεις με το χώρο (επικαλυπτικά φαινόμενα,συνιστώσες από πρώτες ανακλάσεις,ενεργειακή σύσταση πεδίου αντήχησης κ.ο.κ. έχουν όλα αναλυθεί σε παρελθόντα νήματα).Και όπως είναι αναμενόμενο,οι περιοριστικοί παράγοντες συναρτώνται με τις στάθμες αναπαραγωγής και την πολική διασπορά των ηχείων.

Όσο για το πρώτο σκέλος:
Πόλεμος της Ηχηρότητας και παράπλευρα συμπεράσματα

http://dr.loudness-war.info/
(Σημειωτέον ότι απαιτητικές audiophile ηχογραφήσεις φτάνουν τιμές 18 dB)




Διάγραμμα εφαρμογής για το K-System του Bob Katz που επιδεικνύει το απαραίτητο δυναμικό περιθώριο (κίτρινη-κόκκινη ζώνη) για διαφορετικές κατηγορίες μουσικών γεγονότων και ηχητικής αναπαραγωγής.Ως μέση τιμή αναφοράς για τη συνεχή στάθμη αναπαραγωγής έχουν οριστεί τα 83 dB.
 

Auditory

Επαγγελματίας
Μηνύματα
521
Reaction score
671
Σιγά σιγά "βρισκόμαστε". Αυτή είναι άλλωστε και η χαρά της συζήτησης.

Όταν συζητάμε για περιθώρια σε μία ηχογράφηση και αναφέρουμε τα 9db περιθώριο (12 στα χρόνια μου), 18 ή 24 db περιθώριο τι ακριβώς εννοούμε; Μπορεί να κάνω λάθος στη σκέψη μου.
Δεν εννοούμε το περιθώριο ασφαλείας κάτω από το ονομαστικό επίπεδο των 0db που αναφέρεται για απρόβλεπτες αιχμές κατά τη διάρκεια μίας ηχογράφησης; Προς τα κάτω είναι, όχι προς τα επάνω.
Γι αυτό και η επικίνδυνη ζώνη ξεκινά μετά τα +4dbu ή διαφορετικά κάπου στα 3,5V (αν θυμάμαι καλά) για κορυφές.

Αναφέρθηκαν οι audiophile ηχογραφήσεις, ίσως στα σύγχρονα 24bit με τη χρήση ενός εξαιρετικού μικροφώνου να είχαμε υψηλή πραγματική δυναμική περιοχή κάνοντας χρήση των -24db όπως έχει προταθεί από την Ευρωπαϊκή ραδιοτηλεοπτική ένωση για υψηλής ποιότητας και πιστότητας ηχογραφήσεις αλλά ποιος χρησιμοποιεί ένα μικρόφωνο; Αν προσθέσουμε τα μικρόφωνα που χρησιμοποιούνται, μάλλον έχουμε γενναία πτώση της δυναμικής, οπότε μας καλύπτει η ψηφιακή νόρμα των -18db.
Η μάχη των άκρων, των "΄σύρε τα όλα επάνω" ηχογραφήσεων για να ακούγονται καλύτερα από φορητά μέσα δεν μας αφορά ιδιαίτερα.
Στα χαρτιά όλα είναι ιδανικά, στην πραγματικότητα όμως; Γι αυτό αναφέρθηκα σε οικιακούς χώρους, όπου τα συστήματα εξυπηρετούν καθημερινά ανθρώπους που αγαπούν τη μουσική.
Δέχομαι ότι πότε πότε θα κληθούν να παίξουν σε υψηλές εντάσεις αλλά συνήθως αυτό συμβαίνει στο 10 με 15% του συνολικού χρόνου χρήσης. Εκεί ας προσέξει ο κάτοχος να μην υπερβεί τις δυνατότητες του συστήματος ενισχυτή ηχείων γα να συνεχίζει να τα έχει.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Όταν συζητάμε για περιθώρια ...
Στο παρόν νήμα τέθηκε η έννοια του περιθωρίου ως προς την αναπαραγωγή σημάτων και τις ικανότητες που θα είχε δεδομένος συνδυασμός ενισχυτή-ηχείου.

http://www.avsite.gr/forum/threads/Η-λειτουργία-της-ακοής.66469/page-11#post-1143758

Σημειωτέον ότι οι στάθμες κορυφής είναι δυνατόν να υπερβαίνουν τη μέση στάθμη κατά 6-24 dB.Αυτό το μέγεθος ορίζεται ως Συντελεστής Κορυφής δεδομένου σήματος.Το εύρος της διαφοράς εξαρτάται από την ενεργειακή σύσταση του σήματος.Τα κρουστικής υφής σήματα και ήχοι διακρίνονται από μεγαλύτερες διαφορές στάθμεων κορυφής προς μέση στάθμη σε σύγκριση με τα συνεχούς υφής (steady state),έστω και αν έχουν ισοδύναμη ηχηρότητα.Η ηχηρότητα ενός σήματος (πόσο δυνατά ακούγεται) καθορίζεται από τη μέση τιμή και όχι από τις στιγμιαίες κορυφώσεις.

Ο συντελεστής κορυφής ενός σήματος φανερώνει επίσης τη μέγιστη μέση στάθμη αναπαραγωγής για δεδομένη απόδοση ισχύος,ούτως ώστε το ενισχυτικό στάδιο να μην κλιπάρει.Εάν λ.χ το ενισχυτικό στάδιο αποδίδει μέγιστη ισχύ 400 Watts σε φορτίο 8Ω,για την αναπαραγωγή ενός μουσικού σήματος με συντελεστή κορυφής λ.χ. 12 dB η μέση συνεχής αποδιδόμενη ισχύς θα όφειλε να μην υπερβαίνει τα 25 Watts στο ίδιο φορτίο-για ν'αποφευχθούν φαινόμενα αποκοπής.Για λόγους ασφαλείας βεβαίως,λογαριάζεται επιπλέον ένα περιθώριο 3 dB άνω από το συντελεστή κορυφής.Το ολικό δυναμικό περιθώριο ισούται με το άθροισμα συντελεστή κορυφής συν το περιθώριο ασφαλείας των 3 dB.



Στη συνάρτηση των στάθμεων ακρόασης,υπεισέρχονται ως επιπλέον παράμετροι η ευαισθησία,οι μεταπτώσεις της σύνθετης αντίστασης του ηχείου και η μέγιστη συνεχής ισχύς που μπορεί αυτό να διαχειριστεί.

Για ν'αποφευχθούν λοιπόν οι παρεξηγήσεις,ας αναφερθούμε και στο λόγο για τον οποίο κάποια ηχεία έχουν χαρακτηριστεί-μεταφορικά- "κουδουνίστρες" χάρη στις αρμονικές συνιστώσες που πηγάζουν από την κατασκευή της καμπίνας,οι οποίες όσο ελεγχόμενες μπορεί να είναι σε στάθμες αναπαραγωγής που δεν υπερβαίνουν τα 90dB,αλλοιώνουν αναπόφευκτα το αποτέλεσμα όποτε αυξάνονται ραγδαία οι απαιτήσεις σε ισχύ...
Bhutia / Fourier said:
Η γνώση μέσω της ανάλυσης Fourier του αρμονικού περιεχομένου ενός παρατεταμένου μουσικού ήχου συνεπάγεται τη δυνατότητα επανασύνθεσης αυτού με τη χρήση σειράς γεννητριών καθαρού τόνου μέσω ρύθμισης των επιμέρους ενεργειακών σταθμών και των σχετικών φάσεων,ακολουθούμενη φυσικά από την απαραίτητη υπέρθεση μεταξύ τους(προσθετική σύνθεση).

Η απόδοση λ.χ. του παρατεταμένου τμήματος(sustain) των μουσικών φθόγγων που εκπέμπει ένα πνευστό όργανο απαιτεί την πιστή αναπαραγωγή σχετικά μικρού πλήθους αρμονικών,μιά και το ενεργειακό περιεχόμενο των φθόγγων κείτεται ως επί το πλείστον στις πρώτες 5 αρμονικές συνιστώσες της θεμελιώδους αυτών.

Αντίθετα γιά την πειστική απόδοση της οξείας εφόδου(ατάκας) των μεταλλικών κρουστών ή ραγδαίων μεταβατικών μετώπων γενικώς,είναι αναγκαία η πιστή αναπαραγωγή μεγάλου πλήθους αρμονικών συνιστωσών ανωτέρας τάξης καθώς και η επίτευξη εντός απειροελαχίστου χρόνου του υψηλού ενεργειακού περιεχομένου αυτών.H αποκοπή ή αποτυχία ορθής ενσωμάτωσης των ανωτέρας τάξης αρμονικών συνιστωσών που βρίσκονται σε μεγάλα τονικά ύψη έκδηλώνεται ως ΄΄κωδωνισμός΄΄ του αναπαραγόμενου σήματος στα σημεία των ραγδαίων μεταπτώσεων της κυματομορφής.Τούτο το φαινόμενο δύναται να υφίσταται τόσο στις υψηλές όσο και στις χαμηλές στάθμες αναπαραγωγής...
 
Last edited:





Vakis2000

Κλιψ κλαψ
Μηνύματα
7.000
Reaction score
8.045
Σωστά, με το παραπάνω λινκ θεωρώ ότι υπάρχουν πληροφορίες για σωστές, προσιτές προτάσεις για ένα καλό ξεκίνημα στον όμορφο κόσμο της μουσικής. Επίσης μου αρέσει το site και σαν πληροφορία στο κομμάτι των lp...
 

Μηνύματα
1.097
Reaction score
1.168
Τα 8 καλύτερα high end ηχεία για βινύλιο;

Δηλαδή το πικαπ θέλει το ηχείο του;

Το είδος της μουσικής να το δεχτώ. Αλλα το βινυλιο γιατί;
 


Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Μετά τα τελευταία ποστ του μπουτχια, αυτό το θρεντ όφειλε να αυτοκλειδωθεί.
Αναμένω με αγωνία να μας διηγηθείς και την ιστορία του Κα-push pull-έτου που δεν ήθελε για γαμπρό του τον Ρ-Ohm-αίο!
Και ίσως αργότερα και δγυο-τρία αποσπάσματα από το "Όνειρο Ear-ινής νυκτός":p
Καλή η ιδέα...
Όποιος όμως έχει βγάλει σχολεία Ειδικών Δυνάμεων,το πρώτο που έχει κρατήσει είναι να χτυπά από εκεί που...δεν τον περιμένουν.:sneaky:
Να προκηρύξουμε διαγωνισμό χαϊενδικού μυθιστορήματος; :D
Το βραβείο του νικητή θα είναι ένα σετ διαχυτήργια, ευγενική προσφορά dimifoot. :p
Οι τραγωδίες του Σεχπειρ μένουν διαχρονικές,καθότι προσαρμόζονται σε κάθε εποχή και μπορούν ν'ανταποκριθούν σε οιαδήποτε περίσταση...

Har-beth μια γνήσια βρετανική τραγωδία...

Ο Χάρμπεθ και ο Αετίσιος,στρατηγοί του βασιλέα Νταπόστ της Σκωτήαρ ιππεύοντας τα καθαρόαιμα στο γυρισμό από τη νικηφόρα μάχη ενάντια στους άμουσους στουντιάδες συναντούν στο δρόμο τους τρεις αυστριακές μάγκισσες που έριχναν καυσόξυλα στη φωτιά.Αυτές προφητεύουν στον Χάρμπεθ ότι τα μεσαία του θα θεωρηθούν κάποτε το ίδιο ελκυστικά όπως ενός Μάγκνεπαν και θα γίνει βασιλέας της Μουσικότητας.Για τον Αετίσιο προφητεύουν πως μολονότι δεν θα γίνει ο ίδιος βασιλιάς,από αυτόν θα προκύψει μια μεγάλη σειρά στουντιακών και οικιακών ηγεμόνων.

Η Λαίδη Χάρμπεθ φημισμένη ριβιούερ του Άμπσολιουτ Σάουντ μαθαίνοντας την προφητεία παροτρύνει επίμονα τον σύζυγό της να την εκπληρώσει μιαν ώρα αρχύτερα δολοφονώντας τον φιλοξενούμενο στο αναλογικό κάστρο τους Νταπόστ - αφού στον ιδιαίτερο χώρο του ο βασιλιάς δεν έβρισκε ακροαματικό χαϊρι.

Παρά τους δισταγμούς του Χάρμπεθ,οι δυό τους μαχαιρώνουν κατάκαρδα τον Νταπόστ στον ύπνο του καθώς εκείνος ονειρευόταν την παλιά του αγάπη Ρεντέκο και φορτώνουν τα ματωμένα μαχαίρια στους αναίσθητους θαλαμηπόλους Ρότζερ και Σπέντορ που είχαν από πριν ποτίσει με μπόλικο ρούμι ώστε να τους ενοχοποιήσουν.

Το επόμενο πρωινό παριστάνουν πως ανακαλύπτουν το φονικό της ουδετερότητας και ο Χάρμπεθ σκοτώνει τους θαλαμηπόλους προφασιζόμενος την οργή που δήθεν του προκαλούσαν.Οι γιοί του φονεμένου βασιλιά φυγαδεύονται φοβούμενοι για τη δική τους ακεραιότητα σε άμουσα ουδέτερα εδάφη της Αγγλίας και της Ιρλανδίας.Ο Χάρμπεθ αναγορεύεται βασιλέας της Μουσικότητας.

Αισθανόμενος ανασφάλεια σχετικά με το κομμάτι της προφητείας που αφορούσε στον Αετίσιο,ο Χάρμπεθ τον προσκαλεί σε τσιμπούσι υψηλής πιστότητας.Μαθαίνει εκεί την πρόθεση του Αετίσιου να φύγει και αυτός μαζί με το γιό του από εκεί.Οι εντεταλμένοι από τον Χάρμπεθ παραδοσιακοί χαϊεντάδες αποτυγχάνουν όμως να σκοτώσουν το γιό του Αετίσιου που φεύγει μακριά.

Τα σημάδια ανισορροπίας αρχίζουν να εκδηλώνονται.Σε μεταγενέστερη συνεστίαση με ευγενείς χαϊεντάδες ο Χάρμπεθ εμφανίζει συντονισμούς όταν αυξάνεται η στάθμη ακρόασης,αντικρίζοντας το φάντασμα του Αετίσιου να στρογγυλοκάθεται στη δική του θέση.Του απευθύνεται οργισμένα ενώ οι καλεσμένοι απορούν γιατί μαλώνει με μια άδεια θέση ακρόασης.Η Λαίδη-ρηβιούερ τους καθησυχάζει ότι το παραλήρημα του άντρα της οφειλόταν απλώς σε συντονισμούς του χώρου έχοντες υψηλή τιμή Q...

Ο Χάρμπεθ διαταραγμένος πάει να βρει ξανά τις τρεις μάγκισσες,ζητώντας να του δείξουν τη σημασία των προφητειών κι εκείνες εμφανίζουν τρία οράματα μέσα από ισάριθμες μονοτελικές λάμπες.Το πρώτο προειδοποιεί τον Χάρμπεθ να προσέχει τον χρυσαυτιά Μακ ΝταΦούτ.Το δεύτερο του λέει ότι κανένας μουσικόφιλος που ακούει από ηχεία ή λάϊβ γεγονότα δεν μπορεί να τον βλάψει.Και το τρίτο έχει ένα παιδί να κρατάει αγκαλιά αρμαθιές από κλαδιά ανακοινώνοντας ότι η θέση του Χάρμπεθ θα μένει ασφαλής έως ότου το δάσος του Μπούχτια να φτάσει μπροστά από το κάστρο του.Ο Χάρμπεθ νιώθει ανακούφιση σκεπτόμενος ότι δεν υπάρχει μουσικόφιλος που να μην ακούει κάποιο ηχείο ή live και το ακοινώνητο δάσος του Μπούχτια δεν μπορεί να μετακινηθεί από τη γνωστική του θέση.

Επιστρέφοντας ο Χάρμπεθ πληροφορείται από τον Λινν ότι ο Μακ Νταφούτ έφυγε για να προμηθευτεί αμερικάνικα ημιενεργά ηχεία για τον οικιακό του κινηματογράφο.Για αντίποινα διατάζει να δημευτεί ο χώρος ακρόασης του Μακ Νταφούτ και να καταστραφεί η οικογένεια των ηχείων Μπιεντάμπλεγιου που διατηρούσε.

Η Λαίδη-ριβιούερ Χάρμπεθ κατέρχεται τα σκαλοπάτια που οδηγούν στην παραφροσύνη.Υπνοβατεί τα βράδια σε κατάσταση έκστασης και κραδαίνει μια δάδα μουρμουρίζοντας ασυναρτησίες για καυσόξυλα και ότι με τίποτα δεν μπορεί να εξισορροπήσει το χρόνο αντήχησης του χώρου αφού οι άμεσοι ήχοι από τους σκοτωμούς που συνήργησε μοιάζουν να έρχονται από παντού.Ένας γιατρός και μια διαφημιζόμενη εταίρα που είναι παριστάμενοι,αναρωτώνται για τον παραλογισμό της,αφού τα τοιχώματα των Χάρμπεθ παίζουν πράγματι εκπέμποντας ενέργεια προς όλες τις κατευθύνσεις.

Μαθαίνοντας ο Μακ Νταφούτ από τον μαστερά Πιεμσί τις πράξεις του Χάρμπεθ εναντίον του,ενώνει περίλυπος τις διαθέσιμες δυνάμεις του με το στρατό που έχει συγκεντρώσει στα ουδέτερα εδάφη της Αγγλίας ο μεγάλος γιός του Νταπόστ πρίγκηπας Ενκόρ.Η εισβολή του στρατού στο βασίλειο της Σκοτήαρ υποστηρίζεται από τους ακροαματικόφιλους ευγενείς που είναι θορυβημένοι από την τυραννική συμπεριφορά και τις συντονιστικές έξεις του Χάρμπεθ πάνω στο σήμα.Έχοντας στρατοπεδεύσει στο δάσος του Μπούχτια,οι άνδρες διατάζονται να κόψουν και να πάρουν μαζί τους κλαδιά από τα δέντρα των δεδομένων ώστε να φαίνονται οι δυνάμεις τους πολυπληθέστερες.

Αναμένοντας την επερχόμενη μάχη ο Χάρμπεθ μαθαίνει την αυτοκτονία της συζύγου-ρηβιούερ του.Συγκλονισμένος και βυθισμένος σε πεσιμιστική μελαγχολία απαγγέλει τον φημισμένο του μονόλογο για ολοένα και απαραίτητα κολοβάτ ισχύος για την οδήγησή του.Φροντίζει όμως να οχυρωθεί καλά,πιστεύοντας ότι οι ακροαματικές προφητείες εγγυώνται την παντοδυναμία του.Αρχίζει όμως να τον ζώνει η αμφιβολία σαν μαθαίνει ότι η αγγλική στρατιά από γουώτερφωλς προελαύνει και πλησιάζει στο κάστρο του προασπισμένη με κλαδιά ατράνταχτων δεδομένων από το γνωστικό δάσος του Μπούχτια.

Οι αγγλικές δυνάμεις των στουντιάδων νικούν τους στρατιώτες του Χάρμπεθ και καταλαμβάνουν το αναλογικό κάστρο.Ο Χάρμπεθ έρχεται αντιμέτωπος σε μονομαχία με τον Μακ Νταφούτ που είναι αποφασισμένος να εκδικηθεί.Ο Χάρμπεθ κραυγάζει ότι δεν φοβάται κανένα δεδομένο,αφού άκουσε την προφητεία ότι κανένας που ακούει από ηχεία ή λάϊβ δεν μπορεί να τον βλάψει.Τότε όμως ο Μακ Νταφούτ του αποκρίνεται καγχάζοντας ότι ο ίδιος δεν ακούει τα ίδια τα ηχεία ή το γεγονός,αλλά το χώρο και το λογισμικό Ντιράκ.Μολονότι ο Χάρμπεθ συνειδητοποιεί ότι τελικώς οι σκέτες ακροαματικές εντυπώσεις μπορούν ευκόλως να οδηγήσουν σε παρερμηνείες ξεγελώντας τον ενδιαφερόμενο,συνεχίζει να μονομαχεί ώσπου ο Μακ Νταφούτ τον σκοτώνει και τον αποκεφαλίζει.

Ο Μακ Νταφούτ περιφέρει το ακρωτηριασμένο κροσόβερ του Χάρμπεθ στη σκηνή και ο νέος βασιλέας Ενκόρ ανακοινώνει πως η ακροαματική τάξη αποκαταστάθηκε,σημειώνοντας για τη Λαίδη-ρηβιούερ ότι η φρόνηση και τα βίαια χέρια επί του πληκτρολογίου οδήγησαν στην αυτοκαταστροφή της.Δηλώνει τις προθέσεις του για την ευημερία της χώρας και προσκαλεί το πλήθος να παρευρεθεί στη στέψη του από τις λίστες του Στερεοφίλ.Οι απόγονοι του Αετίσιου ανεδείχθησαν ηγεμόνες σε πολλά στούντιο σε όλη την οικουμένη...
 
Last edited:





costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.346
Reaction score
125.287
Επιτέλους, το θρεντ αποκτά ενδιαφέρον!
Ο ΜακΝταφούτ όλ δι μάνεϊ..
:drinks:
 



Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.595
Μηνύματα
2.865.277
Members
37.934
Νεότερο μέλος
alkapsal
Top