Τα Μπάσα μας! Subwoofers & Woofers

Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
31.217
Reaction score
3.896
Re: Απάντηση: Τα Μπάσα μας! Subwoofers & Woofers

...τα 40-60hz σε βαραγανε ......απο εκει και κατω αδειο..
Μην είσαι τόσο σίγουρος...
Πάντως η κακή απόσβεση συνήθως θεωρείται πλεονέκτημα γιατί πολύ το 90% των ακροατών δεν ξέρει τι ακούει. Θεωρούν βλέπεις το μπάσο... γεμάτο. :116:

...
 

Μηνύματα
3.469
Reaction score
150
vlassis

ή πας σε 2 SVS και σοβαρό EQ ή πας σε 2 SUBMERSIVE με σοβαρό EQ κι άσε τα παιδικά sub. Ειδικά τα submersive θα σου πάνε περισσότερα αλλά μιλάμε για δύναμη. Για ακόμα καλύτερα πας σε λύση custom.

Με ένα sub πάντως δουλειά σοβαρή δεν κάνεις και είναι προτιμότερα δυο μικρότερα παρά ένα μεγάλο.

Τι μέγεθος έχει ο χώρος σου τμ + ύψος και τι χρώμα έχει το χρήμα σου που λένε (how much?)???? Τα υπόλοιπα είναι απλά. Έχω ξοδέψει σχεδόν 10,000 για δυο sub και δεν θα τ'άλλαζα με κανένα commercial! Η μόνη οδός από εδώ και πέρα είναι κι άλλα sub!
 


gstriftos

gilectronikos
Μηνύματα
17.732
Reaction score
4.423
Απάντηση: Re: Τα Μπάσα μας! Subwoofers & Woofers

Τι εστί Submersive; Βαράνε πολύ αυτά ε;

...
Aλλύπητα
Γενικά έχω την αίσθηση ότι για να πάρεις κάποιος καλύτερο αποτέλεσμα σε home-cinema(αφορά όλα τα ηχεία του Seaton) πρέπει να ξοδέψει πολλαπλάσια.
Υποψιάζομαι ότι και σε μουσική θα είναι καλά αλλά..απλά υποψιάζομαι.
 

Μηνύματα
3.469
Reaction score
150
Re: Απάντηση: Τα Μπάσα μας! Subwoofers & Woofers

Γιώργο όταν κι αν δωθεί η ευκαιρία εγώ θα τα χτυπήσω αλλά μιας και θες 20.000+ για 5 ηχεία η περί τα 22-23.000 για 7 εκτος των SUBs μιλάμε σοβαρή κινηση. Είναι βέβαια ενεργά και χρειάζεται κι ένας σοβαρός χώρο για ν'αποδώσουν.

Η Datasat τα είχε στο περίπτερο της στην τελευταία έκθεση που παρουσίασε τον 4Κ και η RED ενώ γενικά ο Mark Seaton Θεωρείται εξαιρετικός και σαν άνθρωπος αλλά και σαν εγκαταστάτης και κατασκευαστής ηχείων και sub.

Η επόμενη μου κίνηση σίγουρα όταν και αν μπορέσω.
 

gstriftos

gilectronikos
Μηνύματα
17.732
Reaction score
4.423
Απάντηση: Τα Μπάσα μας! Subwoofers & Woofers

Tες πα,αν και εγώ είμαι της φιλοσοφίας sealed,χρειάζεται μεγάάάάλη καμπίνα για να μπορέσει κάποιος να πάρει το output ένος ported μέσης καμπίνας,μέ ό,τι συνεπάγεται αυτό για τα μεγάφωνα,την ίδια την κατασκευή της καμπίνας και εν τέλει το κόστος του όλου εγχειρήματος.
Βέβαια ο back το ΄χει πίασει καλύτερα το νόημα αλλά ποιοί μπορούν να τρυπήσουν τοίχους;:116:
 

gstriftos

gilectronikos
Μηνύματα
17.732
Reaction score
4.423
Απάντηση: Τα Μπάσα μας! Subwoofers & Woofers

Βέβαια ο back το ΄χει πίασει καλύτερα το νόημα αλλά ποιοί μπορούν να τρυπήσουν τοίχους;:116:
Εντάξει για να μην τα βάψουμε μαύρα δεν είναι ανάγκη να αρχίσουμε τα σκαψίματα και τις κατεδαφίσεις.
Μπορούμε πάντα να κάνουμε κάτι τέτοιο. :405:
 

Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
31.217
Reaction score
3.896
Re: Απάντηση: Τα Μπάσα μας! Subwoofers & Woofers

Tες πα,αν και εγώ είμαι της φιλοσοφίας sealed,χρειάζεται μεγάάάάλη καμπίνα για να μπορέσει κάποιος να πάρει το output ένος ported μέσης καμπίνας,μέ ό,τι συνεπάγεται αυτό για τα μεγάφωνα,την ίδια την κατασκευή της καμπίνας και εν τέλει το κόστος του όλου εγχειρήματος. Βέβαια ο back το ΄χει πίασει καλύτερα το νόημα αλλά ποιοί μπορούν να τρυπήσουν τοίχους;:116:
Είναι πιο εύκολο όμως να φτιάξεις καλό ανοιχτό sub και εμπορικά αυτό μετράει. Τα καλά κλειστά subs είναι λίγο ή πολύ υποχρεωμένα να έχουν καλύτερα μεγάφωνα, μεγαλύτερους ενισχυτές και κουτιά, (όλα αυτά σημαίνουν μεγαλύτερο κόστος) και πάλι μπορεί να μην αγγίξουν τις απόλυτες επιδόσεις σε ένταση και συχνοτικό εύρος ενός ανοιχτού.

Όλα αυτά όμως είναι λεπτομέρειες για να έχουμε να λέμε. Το χειρότερο sub στον καλύτερο χώρο παίζει καλύτερα από τον ανάποδο συνδυασμό.

...
 

Μηνύματα
3.469
Reaction score
150
Re: Απάντηση: Τα Μπάσα μας! Subwoofers & Woofers

Είναι πιο εύκολο όμως να φτιάξεις καλό ανοιχτό sub και εμπορικά αυτό μετράει. Τα καλά κλειστά subs είναι λίγο ή πολύ υποχρεωμένα να έχουν καλύτερα μεγάφωνα, μεγαλύτερους ενισχυτές και κουτιά, (όλα αυτά σημαίνουν μεγαλύτερο κόστος) και πάλι μπορεί να μην αγγίξουν τις απόλυτες επιδόσεις σε ένταση και συχνοτικό εύρος ενός ανοιχτού.

Όλα αυτά όμως είναι λεπτομέρειες για να έχουμε να λέμε. Το χειρότερο sub στον καλύτερο χώρο παίζει καλύτερα από τον ανάποδο συνδυασμό.

...
Μερικά πραγματάκια για τα sealed vs ported.

Εμπορικά ως σαφώς πιο efficient ναι τα ported τα προτιμούν γιατι με λιγότερα βατ (χαμηλότερο κόστος ενισχυτή) πετυχαίνουν μεγάλες στάθμες. Τώρα το πως τις πετυχαίνουν σε πολλές εμπορικές υλοποιήσεις είναι άλλη ιστορία.

Τα sealed τα επιλέγουν για να κατεβαίνουν χαμηλότερα μέσω EQ το οποιο δουλεύει καλά εκεί και με μικρότερη καμπίνα γιατί με τα ported έχεις το προβλημα ότι κάτω από το tuning frequency τα db πέφτουν σαν βράχοι.

Γύρω από το tuning point τους βαράνε καλύτερα σε σχέση με τα sealed τα οποία όμως πάλι έχουν πλεονέκτημα κάτω και πιο ψηλά. Στα sealed θες πολύ ρεύμα στα χαμηλά σε σχέση με τα ported αλλά κυρίως για τις πολύ χαμηλές και λόγω EQ boost που στην ουσια εκτελεί ρυθμιστικό ρόλο "οπής εξαερισμού" στο output αλλά χωρίς τα προβλήματα του ported και το χάσιμο του ελέγχου τις διαφορές φάσης σε σχέση με το Fs του μεγαφώνο κτλ κτλ.

Επιπλέον τα sealed προσφέρουν μεγαλύτερη προστασία του μεγαφώνου από υπερέκταση λόγω καμπίνας και "αεροσυμπιεσης" που λειτουργεί σαν ανάρτηση ειδικά αν υπολογιστεί σωστά αυτός ο παράγωντας κατά τον υπολογισμό του όγκου. Στα ported παίζεις κυρίως με φίλτρα (High Pass) με ότι συνεπάγεται αυτό.

Υπάρχουν φυσικά τρόποι να τα λύσει τα μειονεκτήματα του ported και να έχεις και το efficiency αλλά δυστυχώς αυτό απαιτεί lower port tuning point (ας πούμε στα 10-15Hz) αλλά αμέσως θες ΜΕΓΑΛΗ καμπίνα (αλα Wilson THOR και μεγαλύτερη) για να διατηρήσεις το output και μετά αρχίζουν τα προβληματα τοποθέτησης. Αντε τοποθέτησε όμορφα 3-4 Wislon THOR.

Είναι πιο δύσκολο να κατασκευάσεις και να ρυθμίσεις μια ported καμπίνα σωστά και ο λόγος είναι ότι πρέπει να "παίξεις" με το ρεφλεξ και αυτό απαιτεί έξτρα υπολογισμούς και "ξυλοκοπή":116:.

Tα περισσότερα Sealed Subs κατασκευαστών sub για HC είναι μικρότερα σε σχέση με τ'αντίστοιχα ported μοντέλα τους ενώ έχουν το πλεονέκτημα του output στα χαμηλά αλλά με μεγαλύτερες απαιτήσεις στο μεγάφωνο και στον ενισχυτή βέβαια.

Δυο λύσεις λοιπόν για απύθμενα χαμηλα στα 10Hz και κάτω....:116:

Πολλά νορμαλ μεγέθους sealed (8X18" ή και 16Χ15") ή 4 ΝΤΟΥΛΑΠΕΣ με ρεφλεξ.

Pick your poison!
 

rose.athens

Not in the mood Mod
Super Moderator
Μηνύματα
48.620
Reaction score
102.270
Απάντηση: Τα Μπάσα μας! Subwoofers & Woofers

O Ροζούλης που έχει ένα απ τα,μάλλον,καλύτερα sealed(σε εμπορική μορφή και φυσιολογικό κοστολόγιο) γιατί δεν λέει τίποτις;
Γιατί δεν τα βρίσκει πια στον κατάλογο της lsound. :122:
 

Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
31.217
Reaction score
3.896
Re: Απάντηση: Τα Μπάσα μας! Subwoofers & Woofers

Ωραίος ο Jargon! Συμφωνούμε σε όλα.
Απλά θα πω μερικές λεπτομέρειες...
Εμπορικά ως σαφώς πιο efficient ναι τα ported τα προτιμούν γιατι με λιγότερα βατ (χαμηλότερο κόστος ενισχυτή) πετυχαίνουν μεγάλες στάθμες. Τώρα το πως τις πετυχαίνουν σε πολλές εμπορικές υλοποιήσεις είναι άλλη ιστορία.
Απλό είναι. Κάνεις μια τρύπα και την συντονίζεις πιο χαμηλά από την συχνότητα συντονισμού του μεγαφώνου. Η τρύπα χρησιμοποιεί την οπίσθια ακτινοβολία του μεγαφώνου η οποία στα κλειστού τύπου subs γίνεται θερμότητα. Στην πραγματικότητα έχουμε δύο συντονισμούς ταυτόχρονα. Έναν από το μεγάφωνο κι έναν από την τρύπα, σε αντίφαση. Κουκουρούκου μπάσα με λίγα λόγια. :116: Η οπίσθια ακτινοβολία του μεγαφώνου έχει ανάστροφη φάση στην περιοχή συχνοτήτων μεταξύ των δύο συντονισμών. Αυτό το δεδομένο φέρνει την ακτινοβολία της οπής ανάκλασης σε φάση αλλά με διαφορά μίας περιόδου. Έτσι αλληλοενισχύονται, κάτι που δεν γίνεται στα κλειστού τύπου subs. Πρακτικά έχουμε ίδιες εντάσεις με μικρότερες διαδρομές του woofer και συνεπώς μικρότερες παραμορφώσεις. Όμως η πραγματικότητα είναι ότι αυτό που κάνει η οπή είναι να προσθέτει απλά μια ηχητική ουρά στον ήχο του woofer.
Τα sealed τα επιλέγουν για να κατεβαίνουν χαμηλότερα μέσω EQ το οποιο δουλεύει καλά εκεί και με μικρότερη καμπίνα γιατί με τα ported έχεις το προβλημα ότι κάτω από το tuning frequency τα db πέφτουν σαν βράχοι.
Αυτό γίνεται γιατί για τις συχνότητες κάτω από τον συντονισμό της οπής, δεν επιτυγχάνεται η αναστροφή φάσης, οπότε έχουμε ακύρωση. Η απότομη πτώση φαίνεται πολύ ωραία στο διάγραμμα απόκρισης του SVS PB13 στις περιπτώσεις που δεν είναι κλειστό.

Γύρω από το tuning point τους βαράνε καλύτερα σε σχέση με τα sealed τα οποία όμως πάλι έχουν πλεονέκτημα κάτω και πιο ψηλά.
Τunning point της οπής όμως όχι του μεγαφώνου.
Στα sealed θες πολύ ρεύμα στα χαμηλά σε σχέση με τα ported αλλά κυρίως για τις πολύ χαμηλές και λόγω EQ boost που στην ουσια εκτελεί ρυθμιστικό ρόλο "οπής εξαερισμού" στο output αλλά χωρίς τα προβλήματα του ported και το χάσιμο του ελέγχου τις διαφορές φάσης σε σχέση με το Fs του μεγαφώνο κτλ κτλ... Tα περισσότερα Sealed Subs κατασκευαστών sub για HC είναι μικρότερα σε σχέση με τ'αντίστοιχα ported μοντέλα τους ενώ έχουν το πλεονέκτημα του output στα χαμηλά αλλά με μεγαλύτερες απαιτήσεις στο μεγάφωνο και στον ενισχυτή βέβαια.
Exactly. Γι αυτό και η πλειοψηφία των μεγαφώνων που χρησιμοποιούνται στα καλά κλειστά subs είναι καλύτερα και έχουν μεγαλύτερες αντοχές από αυτά των ανοιχτών subs.
Επιπλέον τα sealed προσφέρουν μεγαλύτερη προστασία του μεγαφώνου από υπερέκταση λόγω καμπίνας και "αεροσυμπιεσης" που λειτουργεί σαν ανάρτηση ειδικά αν υπολογιστεί σωστά αυτός ο παράγωντας κατά τον υπολογισμό του όγκου.
Κι αυτό σωστό. Το μεγάλο γέλιο με τα bass reflex είναι όταν παίζεις πικάπ και έχεις υποαρμονικές. Το woofer λειτουργεί σαν να είναι στον αέρα.
Στα ported παίζεις κυρίως με φίλτρα (High Pass) με ότι συνεπάγεται αυτό. Υπάρχουν φυσικά τρόποι να τα λύσει τα μειονεκτήματα του ported και να έχεις και το efficiency αλλά δυστυχώς αυτό απαιτεί lower port tuning point (ας πούμε στα 10-15Hz) αλλά αμέσως θες ΜΕΓΑΛΗ καμπίνα (αλα Wilson THOR και μεγαλύτερη) για να διατηρήσεις το output και μετά αρχίζουν τα προβληματα τοποθέτησης. Αντε τοποθέτησε όμορφα 3-4 Wislon THOR. Είναι πιο δύσκολο να κατασκευάσεις και να ρυθμίσεις μια ported καμπίνα σωστά και ο λόγος είναι ότι πρέπει να "παίξεις" με το ρεφλεξ και αυτό απαιτεί έξτρα υπολογισμούς και "ξυλοκοπή".
Δυο λύσεις λοιπόν για απύθμενα χαμηλα στα 10Hz και κάτω....
Πολλά νορμαλ μεγέθους sealed (8X18" ή και 16Χ15") ή 4 ΝΤΟΥΛΑΠΕΣ με ρεφλεξ.
Pick your poison!
Πάμε στο πραγματικό πρόβλημα τώρα. Στα ανοιχτού τύπου subs, το time delay που δημιουργούν οι δύο πηγές μπάσων (μεγάφωνο και οπή) είναι πολύ μεγαλύτερα από αυτό που δημιουργεί η μία πηγή στα κλειστά κουτιά. Αυτό φαίνεται πολύ καλά επίσης στο διάγραμμα group delay του SVS σε κλειστή και ανοιχτή λειτουργία. Εδώ έχουμε τρελή επίπτωση σε αυτό που καμιά φορά περιγράφουμε ως "ατάκα" και "στακάτο" μπάσο, ενώ από άποψη ακουστικής γίνεται του κουτρούλη.

Θεωρώ λοιπόν ότι η συμπεριφορά του bass reflex, που απλώνει το μπάσο στο χρόνο είναι το μεγαλύτερο μειονέκτημά του μαζί με την εντονότερη διέγερση του χώρου ακρόασης. Αυτό δεν έρχεται με κανένα EQ, χρειάζεται μηχανικό ακουστικής χώρων, παρεμβάσεις στο πεδίο του χρόνου και όσο έρχεται, έρχεται πάρα πολύ δύσκολα. Το θέμα είναι γιατί να μπει κάποιος στην διαδικασία. Και αν ξέρει τι κάνει μαζί του. Αν δεν ξέρει τι γίνεται; Άσε που οι περισσότεροι το πετάνε μέσα κι ότι γίνει. Ποιός ασχολείται τώρα με ισοσταθμίσεις ή ακουστική χώρου. Άμα βαράει στη τάδε ταινία το sub είναι καλό. Άμα βρούμε και κανα πινακάκι που δείχνει ότι στα τόσα Hz βγάζει λίγα παραπάνω dB από ένα άλλο sub, τέλειωσε το θέμα. :114: Αν δηλαδή μερικά dB πιο πάνω ή μερικά Hz πιο κάτω είναι πιο σημαντικά για τον ακροατή από την σωστή ηχητική συμπεριφορά, τα κριτήρια επιλογής πάνε περίπατο. Στο κάτω κάτω, γι αυτό υπάρχει η ισοστάθμιση (εδώ μπορείς κάλλιστα να επέμβεις δραστικά σε επίπεδο συχνοτικό) και αν μιλάμε για πολύ μεγάλους χώρους υπάρχει πάντα και η λύση να πάρει κάποιος δύο ή και περισσότερα subs.

Άρα ΙΜΟ το σωστό είναι να μπαίνουν όσα subs χρειάζεται ο κάθε χώρος (ή όσα θέλει ο καθένας ανάλογα με την βλακεία που μας δέρνει), αλλά κατά προτίμηση κλειστού τύπου.

...
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.169
Reaction score
143.661
Απάντηση: Re: Τα Μπάσα μας! Subwoofers & Woofers

Τα λεγε ο Νοστράδαμος......
ότι κι αν έλεγε, τζάμπα ήταν. Είμαι πλέον ΑΠΟΛΥΤΑ ΒΕΒΑΙΟΣ για αυτό. :116:

μερικά πράγματα δε μπαίνουν στο μυαλό ούτε με ένεση (όπως λέει κι ο Κόγιας) :114:

η έννοια του "μπάσου" συνεχίζει ακάθεκτα να μην σχετίζεται με το χώρο, καθώς όλοι ενδιαφέρονται για το τάδε μεγάφωνο στην οποιαδήποτε έτοιμη υλοποίηση (και με ένα διορθωτήρι πρόγραμμα της αγαπημένης φίρας του άρτζι όλα "έρχονται", αρκεί να αντέχει το μεγάφωνο και να έχουμε βατ), ενώ είναι αναμφισβήτητο πως εκεί κάτω το μεγάφωνο ή η όποια υλοποίηση είναι μόνο το κερασάκι στην τούρτα, είναι ένα δέντρο στο δάσος. Ο χώρος είναι το ΜΟΝΟ που ακούγεται, ο χώρος είναι το δάσος, και όχι το "μεγάφωνο". Άντε μετά να μιλάει ο αρ-ντι για καρδιοειδές μπάσο και να γίνεται και κατανοητός! γιατί δηλαδή να θες τέτχιο μπάσο; τι να το κάνεις; ποιό το κέρδος; μα για όνομα...

Η αναφορά στην επαγωγικότητα στο πηνίο φωνής, ήταν επίσης μια κουβέντα χαμένη εκ των προτέρων. θα μου πεις πως τον άκουσε ο μπάρμας εκεί στην wisdom κι έφτιαξε γούφερ με ελάχιστα τυλίγματα στο πηνίο, ε, και; ορίστε, το "άκουσε" ο άρτζι και παίζει καλά! Αλλά είναι πολύ ακριβό και δε μας ενδιαφέρει. και κάπου εκεί χάνεται το θέμα της επαγωγικότητας του πηνίου φωνής. πάει, πέθανε κι αυτό...

έχουμε την τύχη να είναι (ακόμα) ο άλεξ κάπου κατα δω (δε τον βλέπω να αντέχει για πολύ..), και να μας λέει για την δυναμική συμπίεση, ιδίως στις χαμηλές συχνότητες. Τώρα θα μου πεις, ποιος ασχολείται με τη δυναμική συμπίεση στους υπόηχους; τι είναι αυτό; τρώγεται; πάει με πατάτες τηγανητές ή με πιλάφι; αφού έχουμε βατ, τι μας νοιάζει; ε, να, αυτά είναι που δε μπαίνουν ούτε με ένεση... ποιος θα χρησιμοποιήσει μεγάλα (όταν λέμε μεγάλα, το λέμε και το εννοούμε, δε παίζουμε!) γούφερ χωρίς καμπίνα και γιατί; ποιος θα ενδιαφερθεί για το κορυφαίο, το ανμπιλίβαμπλ Bl των μεγαφώνων, και γιατί; (αχ, πάλι θυμάμαι τον αρ-ντι, τι να κάνω, τά'λεγε ο αφιλότιμος!)

ο άλλος ο κουφός μας είχε δώσει εκείνο το άχρηστο αεσόχαρτο με τις ακουστικές εκτιμήσεις της αντίληψης της παραμόρφωσης στις χαμηλές συχνότητες. Και πάλι με τα "αφτιά" ασχολούμαστε. Ναι, έχουν δυνατότητες, αλλά όχι στην παραμόρφωση, κυρίως στην δυναμική συμπίεση και στην ισοφασική συμπεριφορά στο φάσμα. ε, και; άστα αυτά και πες μου ποιο σαμπ έχεις!

τιπ Νο1: 130db (και 120) σε συχνότητες περί τα 20 χζ σημαίνει πως ξερνάς σε ντε-τε, αίσθημα ζάλης και ιλίγγου ΑΜΕΣΟ, θες 1 ώρα για να συνέλθεις...

τιπ Νο2:
http://www.me-geithain.de/studio/index.php?option=com_content&view=article&id=77&Itemid=180&lang=en
 

Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
31.217
Reaction score
3.896
Re: Απάντηση: Re: Τα Μπάσα μας! Subwoofers & Woofers

Ένεση; Γιατί όχι; Γιατί ρε μαν είσαι τόσο κατά της επιστήμης, γιατρός άθρωπας; :137:

Εγώ δε θέλω 20Hz είναι λίγα. Μπορώ να έχω 10Hz, όχι σε πολύ υψηλές εντάσεις. Καμιά 120dB για αρχή και βλέπουμε.. :116:

...
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.169
Reaction score
143.661
Απάντηση: Re: Τα Μπάσα μας! Subwoofers & Woofers

Κατά βάση, η ταχύτητα του κώνου του γούφερ, σχετίζεται με την ένταση του ήχου (SPL) σε μια δεδομένη συχνότητα και όχι με το πόσο tight ή boomy ακουγεται. Ένας μεγαλύτερος κώνος για να παράγει Χ ακουστική πίεση σε Ψ συχνότητα κινείται αργότερα (λιγότερο stress) και παραμένει εντός ορίων γραμμικής λειτουργίας. Ο μικρότερος αναγκάζεται να κινείται σαφώς πιο γρήγορα με ότι αυτό συνεπάγεται αλλά αυτό καμία σχέση με την "ταχύτητα του μπάσου" δεν έχει. Με την προσπάθεια της μικρότερης επιφάνειας να παράγει την απαραίτητη ακουστική πίεση σχετίζεται.
όχι βέβαια.

η αντιληπτή και αντικειμενική ταχύτητα του "μπάσου" εξαρτάται από τον ρυθμό απόσβεσης και την κρουστική απόκριση ολόκληρου του συστήματος μεγαφώνων (εδώ θα μπουν να εξηγήσουν την κατάσταση οι έννοιες της δυναμικής συμπίεσης, το bl του μεγαφώνου και η επαγωγικότητα του πηνίου φωνής, με τα ανάστροφα ρεύματα φουκώ, καθώς και άλλες παράμετροι που αφορούν τους λοβούς απόκρισης των μεγαφώνων και τους χρόνους αντήχησης του χώρου ακρόασης σε όλες τις διαφορετικές συχνοτικές περιοχές του φάσματος, αλλά να μη το θέσουμε το 'ζήτημα" μιας απλής εξήγησης...).

ότι βλέπεις, καλό είναι. τώρα αν λύσεις και τις ασκήσεις, μάλλον είσαι συνάδελφος του κουφού και του ζαπάντη, χαχαχαχαχαχαχα

για να βγάλεις 20 χζ, κινείται ο κώνος 20 φορές το δευτερόλεπτο, για να βγάλει 20.000 χζ κινείται 20.000 φορές το δευτερόλεπτο, τέλος. Αυτή είναι η ταχύτητα κίνησης του μεγαφώνου, εξαρτώμενη από τη συχνότητα που αναγκάζεται να κινηθεί. είτε βγάζεις 50 db είτε βγάζεις 120 db.

για να βγάλεις μεγαλύτερη στάθμη (περισσότερα db) είτε χρειάζεται μεγαλύτερο εμβαδό κώνου (από τις 10'' να πας στις 15'') με την ίδια πιστονική μετακίνηση του κώνου (ίδιο x-max), είτε μεγαλύτερη πιστονική κίνηση του κώνου (x-max από 3mm να πας στα 50mm) με ίδιο εμβαδό κώνου (παραμένεις στις ίντσες σου). Ούτε οι ίντσες δεν είναι "κακό" πράγμα, ούτε το αυξημένο x-max, αρκεί στην πρώτη περίπτωση να είναι άκαμπτο το υλικό κατασκευής του κώνου για τις συγκεκριμένες συχνότητες ή στη δεύτερη περίπτωση να είναι εντός του (ομοιογενούς και κάθετου) μαγνητικού πεδίου το πηνίο φωνής και ορθά πιστονική η κίνηση του μοτέρ.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.169
Reaction score
143.661
Απάντηση: Re: Απάντηση: Τα Μπάσα μας! Subwoofers & Woofers

Μην είσαι τόσο σίγουρος...
Πάντως η κακή απόσβεση συνήθως θεωρείται πλεονέκτημα γιατί πολύ το 90% των ακροατών δεν ξέρει τι ακούει. Θεωρούν βλέπεις το μπάσο... γεμάτο. :116:

...
μην είσαι "κακούλης".

η "κακή" απόσβεση δεν είναι τόσο κακή όταν μιλάμε για σφιχτά μεγάφωνα περιορισμένης απόκρισης, ίσα ίσα είναι επιθυμητή, ώστε να δώσει κάτι εκεί χαμηλά, να "γεμίσει" όπως "πρέπει", και φυσικά όπως "αρέσει".
Εξ'ου και το εξαιρετικό μπάσο των λυχνιών, ιδίως σε συνάρτηση με "φουλ-ρέιντζ" μεγάφωνα - θα ξέρεις κάτι συνδυασμούς ΣΕΤ με μονόδρομα που "αρέσουν" σε πολλούς... (ξέρω, δεν υπάρχει τέτχιο πράμα, αλλά λέμε τώρα)
 

argi

"Επαγγελματίας"
Μηνύματα
30.020
Reaction score
6.879
Απάντηση: Τα Μπάσα μας! Subwoofers & Woofers

εεεε??????
καταρχην περιμενα να κλεισει (σχετικο ειναι ) το θεμα για να απλωθω-
- υπερτελους (το αντιθετο του καταρχην)
παμε
1 γενικα συμφωνω με τον Luberjak , μερικως θα ξηγηθω μορτικα
α ο αφτιθρωπας με καλυψε (παλι μερικως) με τις υλοποιησεις που ερχονται και φερνουν τα πανω κατω, και τα κατω πανω.
Οποτε δεν εχω κανενα λογο να απλωθω εδωθενε.τα προιοντα ερχονται να ροκαρουν τον κοσμο μας,
β ο μεσος κοσμος αδιαφορει για το πως σαχνεται η καμπινα ή ο μεγαφωνας really dont give a shit,
και οχι μονο, οπως ειπε ο ελεφαντομορφος ,
να βαραει θελει, και ας εχει μεσα και νικας φουαντρε,και φουα γκρα αμφιλοχιας........
2 μιας και περιμενες (αφου τα ξερεις πανω κατω τι ηθελες απο μενα ) ?
να συφωνησω ?
ή αν τα πω αρτζικα ?
3 ποτε μην διαφωνεις με ενα π@παρα , θε σε κερδισει λογο εμπειριας αντικειμενου
( το αναγνωσμα) (προσχομεν)
4 η αγαπημενη μου, ειναι η τρινοβα, Οκ ειναι χαιενταδικα ακριβη ( με οτι αυτο συνεπαγει )
και συνεφερνει, αλλα , προσπερασε το οντισι κατα πολυ, (και υπερ θα ελεγα).
5 Τελος και outro που λεγην ο λογος .....δεν τελειωνω ευκολα ο ντουρασελιος...............
6 οπχιος γουσταρει να ιδονιζεται και να μην το παιρνει χαμπαρι το διπλανο καθισμα , ξηγιεται ενα bass shaker
ειχα 2 της aura (σακιωτης 2000) και μου παλινδορμουσε τα παιδακια-μεση-ραχιαιους, και ολιγο απο σβερκο.....
αμην, λεω ημην
7 οσο αφορα τον κοya και τις ενεσεις , υπαρχει και αλλος τροπος (που λεει η λαιδη d κοινως αντζελα)
το κλισμα, του βαζεις μισο κιλο μυαλο με θιαφι ,
και παει ολο στην υποφυση, μην πω και υπερφυση.............
8 τωρα τελος......για την ωρα
 

argi

"Επαγγελματίας"
Μηνύματα
30.020
Reaction score
6.879
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Τα Μπάσα μας! Subwoofers & Woofers

οσο αφορα τον οδυσεα , δεν φουσκωνει (αυτο μας νοιαζει εδω ) πανω απο 3 db την οκταβα , με χεριαστικο τροπο........
αχεριαστα μαζευει οτι μετρησει........αναλογα την κουλαμαρα ή γνωση του καθε ακουμπιστη μικροφωνου στο χωρο........................
 

gstriftos

gilectronikos
Μηνύματα
17.732
Reaction score
4.423
Απάντηση: Τα Μπάσα μας! Subwoofers & Woofers

στη δεύτερη περίπτωση να είναι εντός του (ομοιογενούς και κάθετου) μαγνητικού πεδίου το πηνίο φωνής και ορθά πιστονική η κίνηση του μοτέρ.
Eδώ τα μεγάφωνα με ανάρτηση μικρής διαδρομής έχουν πλεονέκτημα ή έχω καταλάβει λάθος;
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.169
Reaction score
143.661
Απάντηση: Re: Απάντηση: Τα Μπάσα μας! Subwoofers & Woofers

Μερικά πραγματάκια για τα sealed vs ported.

Εμπορικά ως σαφώς πιο efficient ναι τα ported τα προτιμούν γιατι με λιγότερα βατ (χαμηλότερο κόστος ενισχυτή) πετυχαίνουν μεγάλες στάθμες. Τώρα το πως τις πετυχαίνουν σε πολλές εμπορικές υλοποιήσεις είναι άλλη ιστορία.

Τα sealed τα επιλέγουν για να κατεβαίνουν χαμηλότερα μέσω EQ το οποιο δουλεύει καλά εκεί και με μικρότερη καμπίνα γιατί με τα ported έχεις το προβλημα ότι κάτω από το tuning frequency τα db πέφτουν σαν βράχοι.

Γύρω από το tuning point τους βαράνε καλύτερα σε σχέση με τα sealed τα οποία όμως πάλι έχουν πλεονέκτημα κάτω και πιο ψηλά. Στα sealed θες πολύ ρεύμα στα χαμηλά σε σχέση με τα ported αλλά κυρίως για τις πολύ χαμηλές και λόγω EQ boost που στην ουσια εκτελεί ρυθμιστικό ρόλο "οπής εξαερισμού" στο output αλλά χωρίς τα προβλήματα του ported και το χάσιμο του ελέγχου τις διαφορές φάσης σε σχέση με το Fs του μεγαφώνο κτλ κτλ.

Επιπλέον τα sealed προσφέρουν μεγαλύτερη προστασία του μεγαφώνου από υπερέκταση λόγω καμπίνας και "αεροσυμπιεσης" που λειτουργεί σαν ανάρτηση ειδικά αν υπολογιστεί σωστά αυτός ο παράγωντας κατά τον υπολογισμό του όγκου. Στα ported παίζεις κυρίως με φίλτρα (High Pass) με ότι συνεπάγεται αυτό.

Υπάρχουν φυσικά τρόποι να τα λύσει τα μειονεκτήματα του ported και να έχεις και το efficiency αλλά δυστυχώς αυτό απαιτεί lower port tuning point (ας πούμε στα 10-15Hz) αλλά αμέσως θες ΜΕΓΑΛΗ καμπίνα (αλα Wilson THOR και μεγαλύτερη) για να διατηρήσεις το output και μετά αρχίζουν τα προβληματα τοποθέτησης. Αντε τοποθέτησε όμορφα 3-4 Wislon THOR.

Είναι πιο δύσκολο να κατασκευάσεις και να ρυθμίσεις μια ported καμπίνα σωστά και ο λόγος είναι ότι πρέπει να "παίξεις" με το ρεφλεξ και αυτό απαιτεί έξτρα υπολογισμούς και "ξυλοκοπή":116:.

Tα περισσότερα Sealed Subs κατασκευαστών sub για HC είναι μικρότερα σε σχέση με τ'αντίστοιχα ported μοντέλα τους ενώ έχουν το πλεονέκτημα του output στα χαμηλά αλλά με μεγαλύτερες απαιτήσεις στο μεγάφωνο και στον ενισχυτή βέβαια.

Δυο λύσεις λοιπόν για απύθμενα χαμηλα στα 10Hz και κάτω....:116:

Πολλά νορμαλ μεγέθους sealed (8X18" ή και 16Χ15") ή 4 ΝΤΟΥΛΑΠΕΣ με ρεφλεξ.

Pick your poison!
Βασικά όλα γίνονται, αρκεί να ξέρεις τι μεγάφωνο έχεις στα χέρια σου.

Στα μπας ριφλέξ επιλέγεται μέγεθος κουτιού και μεγάφωνο με προοπτική να βγάζει δυνατά μέχρι κάποια συχνότητα. Ε, εκεί που "λυγίζει", βάζουν τον συντονισμό της οπής μπας ριφλέξ για να δώσουν μερικά ντι-μπι και να καλύψουν το "λύγισμα", να δώσουν στα χαρακτηριστικά του ηχείου πιο χαμηλά το σημείο "-3db" της κάτω απόκρισης, κάτι που θα μπορούσες να κάνεις με εκουαλάιζερ αν αντέχει το μεγάφωνο.

όλα τα μπας ριφλεξ έχουν μια απότομη απώλεια στάθμης εξόδου κάτω από το σημείο συντονισμού της οπής, όχι για κανένα "περίεργο" και "ακατανόητο" αίτιο, αλλά για τους εξής 2 απλούστατους λόγους:

1) έχει επιλεγεί να μπει η συχνότητα συντονισμού της οπής εκεί που ήδη άρχιζε να πέφτει η απόκριση του συνδυασμού καμπίνας-μεγαφώνου, οπότε έτσι κι αλλιώς, από κει και κάτω θα έπεφτε.

2) και σημαντικότερο: κάτω από το σημείο συντονισμού της οπής έχουμε το λεγόμενο μηχανικό βραχυκύκλωμα, όπου δηλαδή η αντίθετη φάση της εξόδου του μπας ριφλέξ εξουδετερώνει και ακυρώνει την έξοδο του ίδιου του μεγαφώνου, γι'αυτό βλέπουμε πχ το μεγάφωνο να κάνει αρκετά μεγάλες διαδρομές και αέρας να βγαίνει από την οπή, αλλά δεν μετράμε τίποτα σπουδαίο εκεί κάτω. Αυτό ισχύει σε κάθε σχεδίαση μπας ριφλέξ, δηλαδή κάτω από το σημείο συντονισμού της οπής υπάρχει ακύρωση και ξέχνα το μήτσο, ξέχνα το.

Αυτό σημαίνει, πως σε ένα ηχείο κλειστής καμπίνας που παίζει εξαιρετικά μέχρι τα 15 χζ, αν βάλεις μια οπή συντονισμένη στα 10 χζ θα δώσεις ένα καλό μπουστ εκεί κάτω. το ερώτημα είναι τι αντέχει το μοτέρ του μεγαφώνου.

ταυτόχρονα, σε οποιοδήποτε ηχείο μπας ριφλέξ, αν κατεβάσεις την συχνότητα συντονισμού της οπής θα διευρύνεις την απόκρισή του προς τα κάτω, αλλά λίγο πιο πάνω θα δημιουργήσεις ένα γκαπ το οποίο θα χρειαστεί εκουαλαιζέισιον για να γεμίσει, τα όμοια με το κλειστής καμπίνας δηλαδή.

το πόσο "ρεύμα" και πόσα "βατ" θες στο μπας ριφέξ ή στο κλειστό κουτί, είναι φυσικά ένας μύθος.
 

argi

"Επαγγελματίας"
Μηνύματα
30.020
Reaction score
6.879
Απάντηση: Τα Μπάσα μας! Subwoofers & Woofers

Α και το βασικοτερο να ειναι φτηνο= προσιτο, ενα πραμα σαν το svs
γιατι σαμπακια λοστρε , τυπου sunfire (2500 euros) jl gotham,bw πανε απο χερι χαμενα.....
Οκ το sun φορα ενα ενισχυτη που οι αλλοι ουτε στον υπνο τους δεν βλεπουν
αλλα οπως εχω ξαναπει σαμπ δεν ειναι μονο ενας μπρουταλ ενισχυτης ,
θες και καμπινα
και μοναδα μαγκιωρικια
Ολο το πακετο..................
και φτηνο ετσι
 


Τελευταια Μηνυματα

Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.806
Μηνύματα
3.028.353
Members
38.497
Νεότερο μέλος
Κωνσταντίνος Παντός
Top