Τα ομορφότερα αυτοκίνητα των τελευταίων 100 ετών

Y

Yiannis_B

Guest
Τι είναι ωραίο αυτοκίνητο;
Τι είναι ωραίο γενικότερα;
Και γιατί το λέμε ωραίο (η όμορφο);
Και γιατί οι αρχαίοι μας το έλεγαν καλό;
Έπιασες τρομερό θέμα.... Η απόδειξη για την τελειότητα της Ελληνικής Γλώσσης :

Ωραίος. Ετυμολογικά λοιπόν:

Έχουμε τη λέξη «ωραίος» που προέρχεται από την «ώρα». Διότι για να είναι κάτι ωραίο, πρέπει να έλθει και στην ώρα του. Ωραίο δεν είναι το φρούτο όταν είναι άγουρο ή σαπισμένο και ωραία γυναίκα δεν είναι κάποια ούτε στα 70 της άλλα ούτε φυσικά και στα 10 της. Ούτε το καλύτερο φαγητό είναι ωραίο όταν είμαστε χορτάτοι, επειδή, σε αυτή την περίπτωση, δεν μπορούμε να το απολαύσουμε.


http://www.newsbomb.gr/ellada/news/...-i-elliniki-glossa-ligoi-apo-mas-to-gnorizoyn
Ενδιαφέρον...
Πάντως καταλαβαίνω ότι το όμορφος είναι ότι έχει μορφή. Ή καλύτερα ευ-μορφος = καλή μορφή.
Το άσχημος είναι α-σχημος δηλαδή χωρίς σχήμα.

Πέρα από τα ετυμολογικά (και εγώ πιστεύω ότι η γλώσσα είναι τροπος να σκέφτεσαι), το ωραίο πρέπει να έχει κάπως να κάνει με το λειτουργικό. Και επειδή δημιουργούμε ένα τεράστιο όγκο στερεότυπων (αλλιώς δεν επιβιώνουμε) ότι παραπέμπει σε ωφέλιμα στερεότυπα είναι ωραίο. Ένα τζάκι είναι ωραίο όταν στηρίζεται καλά, χοντρό κάτω και πιό λεπτό επάνω, γιατι αλλιως θα έπεφτε. Βέβαια τα στερεότυπα αλλάζουν (αργά) και έτσι όταν κτιστούν με τη σύγχρονη τεχνολογία αρκετά τζάκια διαφορετικά και δούμε ότι δουλέουν σωστά, αρχίζουμε να μας αρέσουν.

Για παραδειγμα το αυτοκίνητο που έβαλε ο Γρηγόρης


μας λέει ότι ο αέρας ρέει πολύ ομαλά γύρω του δηλ. εκλαμβάνουμε ότι έχει μικρή αεροδυναμική αντίσταση.
Και επίσης βλέπουμε ότι είναι εύκολο να μπείς και να καθίσεις μέσα.
Μία μικρή παρένθεση από τον φίλο, Νίκο Δασκαλόπουλο:

--------------- Δεν ήταν ωραίο -----------------

"Μου αρέσει που επιστρέφω στο ωραίο", μου είπε.

"Τι θα πει αυτό;", την ρώτησα, καθώς καταβρόχθιζα ένα υπέροχο πιάτο, που δεν είχα ιδέα τι ήταν.

"Όλοι απασχολούνται σήμερα με την ομορφιά, εμένα αυτό δεν με ενδιαφέρει καθόλου· πλέον, θα έλεγα πως... ίσως μου είναι και εντελώς ξένο. Δεν με αφορά η ομορφιά ούτε στους ανθρώπους, ούτε πουθενά.
Αν και δεν νομίζω πως η ομορφιά αφορά κάτι άλλο, πέρα από τους ανθρώπους.
Για αυτό επιστρέφω στο ωραίο".

"Ποια η διαφορά;" τη ρώτησα. Πήρε μια μπουκιά από το πιάτο μου και συνέχισε:

"Και το όμορφο και το ωραίο, μπορούμε να τα εξετάσουμε, μέσα από την σχέση τους με τα αντίθετά τους.
Το όμορφο έχει κάτι από την τελειότητα των μαθηματικών, είναι κάτι πολύ συγκεκριμένο, δομημένο, μετρημένο.
Αυτή του η ακρίβεια, του δίνει μια πλαστικότητα.
Η πλαστικότητα της ομορφιάς καταγράφεται για χρόνια μέσα στην τέχνη.
Και για αυτό, το όμορφο, έχει μέσα του πάντα κάτι από το άσχημο. Το αυθεντικά άσχημο, όχι το κακοκαμωμένο, όχι το διαφορετικά άσχημο, το ανοίκειο, το γκροτέσκο ακόμα, το αυθεντικά άσχημο.

Το ωραίο όμως έχει μια άλλη σχέση με το αντίθετό του, με το μη ελκυστικό, το απωθητικό.
Το υπερβαίνει, φέροντάς το.
Ξέρεις, αυτό που λένε ότι η ομορφιά είναι υποκειμενική, δεν ισχύει. Έχουν το ωραίο κατά νου, όταν το λένε αυτό.
Ή το άλλο... Για όλους υπάρχει ένα ταίρι και για τους άσχημους δηλαδή, τους μη ελκυστικούς. Γιατί; Γιατί όλα είναι ωραία. Και τα άσχημα, είναι ωραία.
Αυτή είναι και η διαφορά της τέχνης από οτιδήποτε άλλο. Η τέχνη δεν είναι ποτέ άσχημη.
Και το πιο άσχημο πράγμα, το βάζει σε ένα ειδικό πλαίσιο.
Πως;
Απλά παρατηρώντας το, ξεχωρίζοντάς το. Γιατί οτιδήποτε παρατηρήσεις αρκετά, θα σου φανεί ωραίο. Οποιαδήποτε μάτια, μύτες, αυτιά, πόδια.
Μπορείς να ερωτευτείς οπτικά τους πάντες και τα πάντα. Το ωραίο είναι πάντα ανενσωμάτωτο με κάποιο τρόπο. Ένα φάσμα".

Κοίταξα τριγύρω μου, κοίταξα πίσω από το τζάμι, κοίταξα μια γιαγιά που έτρωγε παραδίπλα μας και που είχε βάλει υπερβολικά πολύ ρουζ και μετά κοίταξα κι εκείνη που έτρωγε λαίμαργα.
Μπορούσα να καταλάβω τι έλεγε. Δεν είπα τίποτα, απλώς κοιτούσα.

"Τι σκέφτεσαι;" μου είπε.
"Σκέφτομαι ότι θα ήθελα να φύγω από εδώ, χωρίς να πληρώσουμε".
"Τι; Γιατί να το κάνουμε αυτό;",
"Χωρίς λόγο. Απλά έτσι. Για πλάκα".
"Εντάξει" μου είπε, "όμως θα αφήσουμε κάτι για τον σερβιτόρο".
"Ναι, ναι, φυσικά".

Άφησα πουρμπουάρ, ετοιμαστήκαμε, βρισκόμασταν πολύ κοντά στην έξοδο, μετρήσαμε μέχρι το τρία και τρέξαμε. Πρέπει να μας κοίταξαν όλοι περίεργα. Τρέχαμε για πολύ ώρα αν και φαγωμένοι και μετά σταματήσαμε.
Πήραμε μια ανάσα και ανάψαμε κατευθείαν τσιγάρο. Γελάσαμε πολύ.
Δεν της είπα ποτέ ότι όταν είχε πάει στην τουαλέτα, εγώ είχα πληρώσει τον λογαριασμό.
Δεν ξέρω γιατί έστησα όλο αυτό το σκηνικό.

Δεν ήταν ωραίο.

Είχε δίκιο, η ομορφιά αφορά τους ανθρώπους.



Showa 35 / Japan by Hajime Sawatari
 


ΑΝΔΡΕΑΣ Κ.

Ιδρυτής
Μηνύματα
30.058
Reaction score
731
Παντως, νομιζω, πως δεν ειναι καθολου τυχαιο το γεγονος πως, οσο αντικειμενικα και να προσπαθησει να το δει κανεις, τα ωραιοτερα αυτοκινητα που εχουν δημιουργηθει τα τελευταια 100 χρονια ειναι Ιταλικα.
Ακομα και αυτα που δεν ειναι Ιταλικα εχουν σχεδιαστει απο Ιταλους designers....
 


Vakis2000

Κλιψ κλαψ
Μηνύματα
8.512
Reaction score
9.562
Σε αυτήν την διεύθυνση υπάρχει αρκετό υλικό σχετικό με το θέμα μας.
Ανά 6 μήνες κυκλοφορούσε και ένα τεύχος με τέλεια ποιότητα, κατασκευαστικά & θεματολογικά!

Classic Century:
http://www.classiccentury.gr/
 



D

Deleted member 38719

Guest
Καλησπέρα σε όλους τους φίλους. Είμαι ελάχιστες μέρες μέλος στο site και αυτή είναι η πρώτη φορά που συμμετάσχω σε συζήτηση. Ευχαριστώ για την φιλοξενία κι ένα μπράβο σε όλους - μέλη, διαχειριστές, θεατές...

Τώρα στο θέμα μας. Συμφωνώ με τις πιο πάνω αναφορές, επίσης να σημειώσω πως το ωραίο μπορεί να μετρηθεί και ν' αξιολογηθεί.... Ωστόσο, κ' επειδή έχω μια μικρή εμπειρία από τον χώρο του αυτοκινήτου, θα ήθελα να εκφράσω την άποψη, πως, τελικά, ωραίο (αυτοκίνητο) είναι αυτό που ικανοποιεί την ανάγκη μας!
 

Attachments




Μελίδης Μιχάλης

Πρόεδρος ΕΒΒΕ
Μηνύματα
31.162
Reaction score
30.785
Ο Preston Tucker ήταν μπροστά για την εποχή του (1948) και γυρίστηκε και ταινία με τον Jeff Bridges που έδειχνε τον αγώνα του να φτιάξει 50 αυτοκίνητα cupe sedan και μόλις τα έφτιαξε έκλεισε η εταιρία.
Φτιάχτηκαν συνολικά 51 κομμάτια από εκείνα τα τέρατα. Σώζονται μέχρι σήμερα τα 47.



 

melina

Cargo 200
Μηνύματα
25.344
Reaction score
45.829
Περί ωραίου και όμορφου να θυμίσω κάτι που είχα παλιότερα ως υπογραφή, "για το γούστο του καθενός δεν μένει κρέας στο χασάπη".
Το ωραίο, το όμορφο, το άσχημο, το απωθητικό είναι έννοιες απόλυτα υποκειμενικές. Το δικό μου ωραίο είναι το δικό σου άσχημο._
Το πρόβλημα των σχεδιαστών καταναλωτικών προιόντων είναι το πως θα καταφέρουν αυτό που φτιάχνουν να αρέσει σε όσο το δυνατό περισσότερα άτομα από το πλήθος στόχος στη συγκεκριμένη αγορά. Αυτό η ιδιότητα του ωραίου, όμορφου σε πλήθος ανθρώπων μπορεί να μετρηθεί.
Τέλος είναι άλλη η διαδικασία και άλλος ο στόχος των σχεδίων αυτοκίνητων (ή άλλων προιόντων) που βγαίνουν μόνο ως πρωτότυπα μοντέλα ή σε περιορισμένη παραγωγή. Σπανίως ξέρουμε αν ο σχεδιαστής ήθελε να αρέσει σε μεγάλο ή μικρό πλήθος ή ικανοποίησε μόνο στον εαυτό του ή μόνο το αφεντικό του, αν ήθελε να προβοκάρει ή να πειραματιστεί με νέες φόρμες ή αν απλά η εταιρεία ήθελε να δημιουργήσει ντόρο γύρω από το όνομα της.
 

Μηνύματα
32.485
Reaction score
27.393
Aυτό θεωρείται όμορφο ή έκτρωμα κατά τη γνώμη σας;





Eίναι το Τucker torpedo του γνωστού Preston Tucker.

ΕΚΤΡΩΜΑ ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΟΥ ΤΥΠΟΥ.

ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΧΕΙ ΚΑΠΟΙΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ ΤΗΝ ΠΑΤΕΝΤΑ

ΤΟΥ ΤΡΟΧΟΥ ΠΟΥ ΓΥΡΙΖΕΙ ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΟ ΦΤΕΡΟ ΚΑΙ ΤΟ ΦΑΝΑΡΙ.

ΑΝ ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΤΟ ΕΙΧΕ Ο ΒΑΤΡΑΧΟΣ ΑΠΟ ΤΟ 69-70.
[DOUBLEPOST=1452449657][/DOUBLEPOST]ΒΜW M1 1980 ITALIAN DESIGN....



 


Μελίδης Μιχάλης

Πρόεδρος ΕΒΒΕ
Μηνύματα
31.162
Reaction score
30.785
Κι εγώ ως έκτρωμα το βρίσκω σχεδιαστικά τουλάχιστον, διότι τεχνολογικά είναι πολύ ενδιαφέρον.
Αλλά τέτοια τερατουργήματα έβγαζε με το τσουβάλι το Ντητρόϊτ εκείνη την εποχή που όλα τα αυτοκίνητά τους ήταν με φτερά.
Μπλιαχ!
 

Μηνύματα
32.485
Reaction score
27.393
ΚΑΙ Η MERCEDES C111 1960-1970!!!!! ΠΟΥ ΔΕΝ ΒΓΗΚΕ ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗ.
ΕΙΧΕ ΣΧΕΔΙΑΣΤΕΙ ΜΕ ΠΟΛΛΟΥΣ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΟΠΩΣ ΝΤΗΖΕΛ ΚΑΙ ΒΑΝΚΕΛ!!!

 






Staff online

  • spylab
    TrumpoMusk
  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
176.255
Μηνύματα
3.046.539
Members
38.543
Νεότερο μέλος
intergrale
Top