Τα πρωτα subs για μουσικη


stavrosz

"Επαγγελματίας"
Μηνύματα
824
Reaction score
1.093
άρα αρκεί ο pre ή το dac να έχει μόνο ένα ζευγος εξόδων η οποία θα χρησιμοποιηθεί και για τα 2 sub,σωστά?
Nαι... ετσι το κρος θα γινει από το sub. Aρκει το sub να εχει εξοδους προς ενεργα η τελικο. Αυτό είναι ένα ακομα πλεονέκτημα των στουντιακων ότι σχεδόν όλα εχουν τετοιες εξοδους ενώ τα ht μαλλον τα περισσοτερα δεν εχουν.
Υπαρχει και η δυνατοτητα να παρει το sub το σημα και των δυο καναλιων (με unbalanced η balanced) και να μεταφερει το σημα και στο άλλο μεσω της master/slave εξοδου. Τοτε δεν θα είναι stereo subs αλλα το ιδιο σημα από δυο πηγες που βοηθαει στις ακυρωσεις αλλα μαλλον αρκετα υποδεέστερος τροπος για μουσικη.
 
Last edited:

Μηνύματα
809
Reaction score
1.762
Τοτε δεν θα είναι stereo subs αλλα το ιδιο σημα από δυο πηγες που βοηθαει στις ακυρωσεις αλλα μαλλον αρκετα υποδεέστερος τροπος για μουσικη.
Δεν είναι υποδεέστερος αν έχεις "λογικό" cross. Δοκίμασε το.
Το κέρδος που θα βρεις στην ισοστάθμιση του χώρου είναι πιο σημαντικό από μια ελάχιστη υποβάθμιση στο bass localisation που με δυσκολία ακούς τις περισσότερες φορές.
 

wnet

Nearfieldένιος
Μηνύματα
1.981
Reaction score
5.807
Έχω κάνει μια σχετική ερώτηση εδώ:


αλλά δεν πήρα γνώμες.

Για να απαντήσω που κατέληξα εγώ, να πω πως τελικά τα έχω (τα 2 subs) να παίζουν το ίδιο σήμα και όχι stereo.
Αν δε βαρεθεί ο stavrosz να δοκιμάσει θα είχε ενδιαφέρον.
 

stavrosz

"Επαγγελματίας"
Μηνύματα
824
Reaction score
1.093
Δεν είναι υποδεέστερος αν έχεις "λογικό" cross. Δοκίμασε το.
Το κέρδος που θα βρεις στην ισοστάθμιση του χώρου είναι πιο σημαντικό από μια ελάχιστη υποβάθμιση στο bass localisation που με δυσκολία ακούς τις περισσότερες φορές.
Κοιτα τωρα κατι ενδιαφερον …. ο προενισχυτης εχει και εξοδο sub out. Δεν εχω καταφερει να μαθω μεχρι τι συχνοτητα στελνει και εάν κανει κρος η στελνει ολο το σημα στα ηχεια. Δεν εχει δηλ ρυθμιση να ορισεις αναλογως τα ηχεια large/small ουτε να δηλωσεις συχνοτητα κροσαρισματος. Παντως θα γινει και με αυτόν τον τροπο δοκιμη για να εκτιμησω τουλάχιστον την ηχητικη ποιοτητα εαν διαφοροποιείται
 

Μηνύματα
809
Reaction score
1.762
Προσωπικά το δοκίμασα για 1-2 μήνες. Δεν αξίζει τον κόπο. Νομίζω πως οι περισσότερες ηχογραφήσεις είναι mono χαμηλά έτσι και αλλιώς.
Αυτό το πράγμα που δεν λένε τι βγάζει το sub out δεν το καταλαβαίνω. Σε ένα φίλο με κάτι Denon καταλήξαμε ότι δίνει όλο το φάσμα.
 

stavrosz

"Επαγγελματίας"
Μηνύματα
824
Reaction score
1.093
Έχω κάνει μια σχετική ερώτηση εδώ:


αλλά δεν πήρα γνώμες.

Για να απαντήσω που κατέληξα εγώ, να πω πως τελικά τα έχω (τα 2 subs) να παίζουν το ίδιο σήμα και όχι stereo.
Αν δε βαρεθεί ο stavrosz να δοκιμάσει θα είχε ενδιαφέρον.
Θεωρητικα το ανθρωπινο αυτι αρχιζει να αναγνωριζει κατευθυντικοτητα του ηχου στα 100Hz και πανω αν και στην πραξη οι περισσοτεροι το αντιλαμβάνονται πιο ψηλα… ακομα και στα 200 πολλοι. Αρα εάν το κρος γινεται κατω από τα 100Hz θεωρητικα δεν εχει σημασια εάν είναι στερεο τα sub η εχουν το ιδιο σημα. Αυτό μενει να διαπιστωθεί σε α/β δοκιμη στην πραξη. Παντως σε στουντιακο επιπεδο σε συνθήκες ηχογράφησης κλπ εχει σαφως διαφορα το κάθε καναλι να εχει το δικο του χαμηλο για πρακτικούς λογους. Σε επιπεδο ακροασης στο σπιτι…..???? Μαλλον όχι γι αυτό και κυριαρχησαν τα 2.1 η 5.1 συστηματα. Τωρα απλα στην πορεια ειδαν τα προβλήματα που δυσκολα εξαλειφονται με μονωτικα στις γωνιες και παμε σε 2.2 η 5.2 η 7.2 κοκ ωστε το δευτερο η τριτο η τεταρτο sub να επιφερει την ισοσταθμιση που χρειαζεται.
 
Last edited:

wnet

Nearfieldένιος
Μηνύματα
1.981
Reaction score
5.807
Προσωπικά το δοκίμασα για 1-2 μήνες. Δεν αξίζει τον κόπο. Νομίζω πως οι περισσότερες ηχογραφήσεις είναι mono χαμηλά έτσι και αλλιώς.
Εγώ δεν το δοκίμασα για να έχω stereo στις χαμηλές αλλά για να ισοσταθμίσω διαφορετικά το κάθε sub...αλλά και πάλι προτίμησα το mono...
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
13.575
Reaction score
39.896
Τα Seven... Κατεβαίνουν στα 29 hz (όχι 26 λαθος)
Στα 29 Hz η μόνη απόκριση που μπορεί να ισχύει είναι ο συντονισμός των παθητικών ακτινοβολητών και αυτή δεν είναι ωφέλιμη,ιδίως άμα συγκατοικεί με θεμελιώδη αξονικό ιδιορρυθμό από το μήκος δωματίου.

Τα Triton 7 εμφανίζουν ωφέλιμη απόκριση από τα 40 Hz και άνω.

Επομένως θα ήταν σκόπιμο ένα ηλεκτρονικό κροσάρισμα με υψιπερατό φίλτρο τάξης 24 dB ανά οκτάβα σε ύψος τουλάχιστον διπλάσιο από εκείνο που θα συνέβαινε ο συντονισμός.Και για προβιβασμό στο δυναμικόν εύρος,διπλάσιο από εκείνο που ισχύει ωφέλιμη απόκριση.
Θεωρητικα το ανθρωπινο αυτι αρχιζει να αναγνωριζει κατευθυντικοτητα του ηχου στα 100Hz και πανω αν και στην πραξη οι περισσοτεροι το αντιλαμβάνονται πιο ψηλα… ακομα και στα 200 πολλοι. Αρα εάν το κρος γινεται κατω από τα 100Hz θεωρητικα δεν εχει σημασια εάν είναι στερεο τα sub η εχουν το ιδιο σημα. Αυτό μενει να διαπιστωθεί σε α/β δοκιμη στην πραξη. Παντως σε στουντιακο επιπεδο σε συνθήκες ηχογράφησης κλπ εχει σαφως διαφορα το κάθε καναλι να εχει το δικο του χαμηλο για πρακτικούς λογους. Σε επιπεδο ακροασης στο σπιτι…..????
Υπό τις τωρινές σου συνθήκες σύνδεσης (χωρίς επεξεργαστή δηλαδή) βολεύει να κροσάρεις καθέναν δορυφόρο με το δικό του sub.Αλλά χρειάζεται στενό μαρκάρισμα με τη χωροταξία ώστε να μην ξεφύγει η ομαλή ενσωμάτωση στο πεδίο του χρόνου αλλά και να καταπολεμηθούν κάποιες συνιστώσες ιδιορρυθμών.Προτεραιότητα υπό αυτές τις συνθήκες δεν θα ήταν η αύξηση στάθμης,αλλά η εξομάλυνση στην απόκριση.
Καλορίζικα και καλοακουστα, θα περιμένουμε τα νεώτερα.
Μια απορία, συνδέοντας 2 Σάμπ σε ένα κλασικό σύστημα με ενισχυτή και 2 παθητικά ηχεία , τα παθητικά ηχεία παίζουν όλες τις συχνότητες και το Σάμπ παίζουν μέχρι τα 80 χερτζ ας πούμε?
Γίνεται κάτι τέτοιο ?
Το ύψος εφαρμογής βαθυπερατού φίλτρου σε παραδοσιακό ακουστικό κροσάρισμα εξαρτάται από το ύψος υποχώρησης για την απόκριση στο κύριο ηχείο,την αρχιτεκτονική του (σφραγισμένη καμπίνα,bass reflex κτλ) που καθορίζει την κλίση υποχώρησης και την κλίση στο βαθυπερατό φίλτρο από το sub.Και γι αυτό υπεισέρχονται περισσότεροι χαοτικοί παράγοντες ιδίως κατά τη συνύπαρξη με ιδιορρυθμούς από το χώρο.
Πάντως αν έχω καταλάβει καλά υπάρχει μια μικρή απαξίωση για τα subs της Yamaha, για ποιόν λόγο, δεν είναι καλά (μάλλον απίθανο) η με τα ίδια χρήματα παίρνεις κάτι καλύτερο;;
Π.χ οι ενισχυτές της αναφέρονται πολύ συχνά αλλά τα subs που έχει καθόλου.

Λίγο άσχετο αυτό που γράφω βέβαια..
Τα sub της Yamaha για οικιακή χρήση δεν περιλαμβάνουν υψιπερατά φίλτρα με αντίστοιχη έξοδο για δορυφόρους και είναι συνήθως ζυγοσταθμισμένα περισσότερο για εντυπωσιακούς γδούπους παρά για γρήγορη μεταβατική απόκριση.

Τα δε επαγγελματικά είναι αρκετά...μικρά για να έκαναν πάταγο.
Το παρακάτω βεβαίως είναι καλό κι έχει όλα τα κομφόρ συνδεσιμότητας:
 
Last edited:

Μηνύματα
140
Reaction score
25
Γράφω στο συγκεκριμένο νήμα, επειδή είχα από καιρό στα υπόψη να πάρω για αρχή ένα τέτοιο subwoofer, επίσης για ακρόαση μουσικής, αλλά μέχρι να το αποφασίσω είδα ότι κυκλοφόρησε σε πολύ ανταγωνιστική τιμή το Rel HT/1003, το οποίο και μεγαλύτερη ισχύ έχει, ενώ είναι και ασύρματο (βέβαια δεν έχω ιδέα αν και πώς μπορώ να συνδέσω τα δεύτερα το σύστημά μου). Υπάρχει ακόμα και Triangle Tales 340, που επίσης μου αρέσει σαν εταιρεία. Έχει κάποιος φίλος να μου δώσει συμβουλή για το τι να προτιμήσω; Σας ευχαριστώ!
 




Μηνύματα
140
Reaction score
25
Κρίσιμο.
Πως είναι διαμορφωμένο το σύστημα; Προ; Ηχεία; Χώρος;
Σε ευχαριστώ. Το συστήμά μου είναι παλιά, αλλά δεν το λατρεύω! Πάντοτε όμως ένιωθα ότι υστερεί στα χαμηλά. Τελικοί Cyrus Monoblocks aPA7, ηχεία Sonus Faber Grand Piano. Αυτή τη στιγμή είναι στημένο σε υπόγειο περίπου 50 τ.μ.
 

Μηνύματα
140
Reaction score
25
Σε ευχαριστώ. Το συστήμά μου είναι παλιά, αλλά δεν το λατρεύω! Πάντοτε όμως ένιωθα ότι υστερεί στα χαμηλά. Τελικοί Cyrus Monoblocks aPA7, ηχεία Sonus Faber Grand Piano. Αυτή τη στιγμή είναι στημένο σε υπόγειο περίπου 50 τ.μ.
 



Dimifoot

Catsicofoot
Editor
Μηνύματα
20.248
Reaction score
51.674
Αυτές τις εξόδους έχω:

View attachment 210158 View attachment 210159
Ίσως από κάποιο preout λοιπόν. Αλλά δεν θα εχεις cross για τα ηχεία. Ισως να είναι λύση ενα σαμπ με rca in και out, απο τα out να συνδέσεις τους τελικούς χρησιμοποιώντας το κρος του σαμπ, με ο,τι αυτό συνεπάγεται
 

Μηνύματα
140
Reaction score
25
Ίσως από κάποιο preout λοιπόν. Αλλά δεν θα εχεις cross για τα ηχεία. Ισως να είναι λύση ενα σαμπ με rca in και out, απο τα out να συνδέσεις τους τελικούς χρησιμοποιώντας το κρος του σαμπ, με ο,τι αυτό συνεπάγεται
Σε ευχαριστώ για την απάντηση, φίλε. Δεν μπορεί να συνδεθεί με XLR από τον προενισχυτή; Σχετικά με το δίλλημα Presonus T10 vs Rel HT/1003 έχεις κάποια γνώμη; Μήπως να πάρω 2 Presonus T8;
 



Staff online

  • spylab
    Wile E. Coyote Συντονιστής Θρησκευτικών
  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
159.632
Μηνύματα
2.502.811
Members
35.986
Νεότερο μέλος
LuiXVI
Top