Τελικά, υπάρχει hi-fi σήμερα;

Μηνύματα
12.496
Reaction score
14.648
Πάντως και τα δύο που λέτε και εσυ (Bhutia) και ο Prince ισχύουν. Και τα δυο βοηθάνε. Και η αισθητική μας και ευαισθησία μας να καταλάβουμε ενα μουσικό μήνυμα και νόημα αλλά και η διευκόλυνση στο δρόμο για να το πετύχουμε ή μάλλον για να το "διατηρήσουμε" ζωντανο και όχι να είναι απλώς ενα "πυροτέχνημα" (υπάρχουν και τέτοια).

Η διατηρηση στην μνήμη και σαν αίσθηση και η ανάγκη να το ξαναβιώσουμε σαν γεγονός είναι και τα δυο σημαντικά. Επίσης, εαν ενα γεγονός βιώνεται με μεγαλύτερη αληθοφάνεια είναι πιο πλήρες και ικανοποιεί σε μεγαλύτερο βαθμό σαν δρώμενο. Πως πας σε μια συναυλία και σου φτάνει για μια βδομάδα το συναίσθημα, κάπως έτσι. Δεν είναι και η μουσική για χόρταση. Εαν δεις να ακούς και πάρα πολύ και στο backround κάτι δεν πάει καλά. Υποδηλώνει και ένα συναίσθημα ανικανοποίητου και ότι ψάχνεις κάτι παραπάνω. Ιδίως η βαρεμάρα και η ομοιογένεια μιας αναπαραγωγής το κάνει αυτό.

Κανένας άνθρωπος με πολύ "σωστό" σύστημα δεν μπορεί (δεν θέλει) να ακούσει στο bachround μουσική. Ή και εαν το κάνει το κάνει για άλλους λόγους, κοινωνικούς, παρέας κλπ και καλά κάνει. Αλλά εαν είναι μόνος του, συνήθως δεν μπορεί.

Τα λέω και λίγο υπερβολικά επίτηδες για να make a point. (but a serious one).
 
Last edited:

Μηνύματα
27.267
Reaction score
25.269
To make a point ναι κατανοητό .

Για να make a point , αυτά είναι δικά σου greekglish , απότε άντε γεια χαρά.












Η διατηρηση στην μνήμη και σαν αίσθηση και η ανάγκη να το ξαναβιώσουμε σαν γεγονός είναι και τα δυο σημαντικά. Επίσης, εαν ενα γεγονός βιώνεται με μεγαλύτερη αληθοφάνεια είναι πιο πλήρες και ικανοποιεί σε μεγαλύτερο βαθμό σαν δρώμενο. Πως πας σε μια συναυλία και σου φτάνει για μια βδομάδα το συναίσθημα, κάπως έτσι. Δεν είναι και η μουσική για χόρταση. Εαν δεις να ακούς και πάρα πολύ και στο backround κάτι δεν πάει καλά. Υποδηλώνει και ένα συναίσθημα ανικανοποίητου και ότι ψάχνεις κάτι παραπάνω. Ιδίως η βαρεμάρα και η ομοιογένεια μιας αναπαραγωγής το κάνει αυτό.


Αλήθεια αυτό εδώ απο πού το κοπιάρισες??
 

D

Deleted member 50795

Guest
έχετε μιλήσει ποτέ με δικηγόρο , για θέματα με νούμερα ?:biggrin:
(φιλικα πάντα ε!?)
 


Μηνύματα
106
Reaction score
297
"Υπάρχει hi fi σήμερα";

Αν θεωρήσει κάποιος ότι το hi fi ως μια αλυσίδα με τους παρακάτω κρίκους:

μουσικής παραγωγής (πηγή/μουσικοί, μουσική τέχνη),
της ηχογράφησης (τεχνική, γνώσεις, τεχνικοί, συσκευές, παρελκόμενα),
της επεξεργασίας της ηχογράφησης στο στούντιο (τεχνική, γνώσεις, τεχνικοί, συσκευές, παρελκόμενα, ειδικός χώρος)
της αναπαραγωγής στο σπίτι (συσκευές, παρεκλόμενα, software, Η / Y, ειδική ακουστική διαμόρφωση χώρου)
ακροατή (γνώσεις, ποιοτική και ποσοτική ενασχόληση, επιμονή, υπομονή, "δουλειά" και οικονομική επένδυση για χρόνια ή δεκαετίες) και ό,τι ακόμα έχω ξεχάσει,

θα δει ότι σε όλους τους προαναφερθέντες "κρίκους" υπάρχουν άπειροι άνθρωποι από πίσω με κατάρτιση και δεξιότητες που έχουν αφιερώσει ένα μεγάλο μέρος της ζωής τους, εργάστηκαν για να δώσουν το 100% αυτού που τους ζητήθηκε και αυτού που οι ίδιοι ήθελαν να επιτύχουν.
Αυτό που ακούμε στο σπίτι κάθε φορά είναι αποτέλεσμα δουλειάς εκατοντάδων, ίσως και χιλιάδων ανθρώπων, που δούλεψαν πάνω σε αυτή την αλυσίδα.

Άρα υπάρχει hi fi σήμερα, όσο αυτή η αλυσίδα συνεχίζει να έχει όλους τους κρίκους στη διάθεσή της. Πιθανόν να μην έχει ακριβώς τη μορφή που είχε στο παρεθόν, και μάλλον δεν θα έχει την ίδια μορφή στο μέλλον.
 

head-stef

Headphones
Μηνύματα
632
Reaction score
2.194
Διαβάζω με ανάμικτες σκέψεις τις διάφορες απαντήσεις στο αρχικό ερώτημα του "νηματοθέτη".
Το πρώτο που αναδεικνύεται είναι η διαφορετική προσέγγιση του καθένα μας στη μουσική αναπαραγωγή, πράγμα αναμενόμενο και απορρέον από τις διαφορετικές προσεγγίσεις στην ίδια τη μουσική - αλλά όχι μόνο για αυτό. Μεγάλη σημασία έχουν οι διαφορετικές ζωές, εκπαίδευση, βιώματα, περιβάλλον, ακούσματα, οικονομικές καταστάσεις, ανθρώπινες σχέσεις, κ.α. κ.α... Δύσκολα θα λειτουργήσει το νήμα για το σκοπό που ανοίχτηκε, αν πρώτα δεν γίνουμε λίγο πιο "πεζοί" και δεν σταθούμε στους εύστοχα και ουσιαστικά συμπυκνωμένους ορισμούς της Wikipedia για τη high fidelity που αναρτήθηκαν πιο πάνω, δηλ αν δε συμφωνήσουμε/αποδεχτούμε (στοιχειωδώς...) για πιο πράγμα συζητάμε. Αλλιώς θα βρεθεί ο καθένας μας, είτε να φιλοσοφεί κυκλωτικά ή ακτινικά, είτε να αφορίζει κυνικά, είτε να θρηνεί τα περασμένα, είτε...
Θα μου πείτε, και που είναι το κακό, και μπορεί να έχετε και δίκιο...
 

Μηνύματα
1.297
Reaction score
2.573
Hi fi και μπλα μπλα και καπλατσίμπανα και γομαρικαλώδια και βουρτσισμένα αλουμίνια.
Υψηλή πιστότητα δεν είναι φετιχισμός.
Είναι ξέρω ‘γώ πως ακούς σε μιά συναυλία και γουστάρεις τρελά.
Ε κάπως έτσι :p
(από πρόσφατη συναυλία, πίσω-πίσω)
Γκρεμίδι καμπύλη, μπάσα και ντεσιμπέλ
E4C3775F-53E2-42CE-BA98-79D9ED9ACF87.png
 


Μηνύματα
2.458
Reaction score
1.719
hifi υπάρχει.
Και έχει εκδημοκρατιστεί.
Ένα ζευγάρι καλά in ear, το κινητό και μια συνδρομή σποτιφαη.
Φανταστικός ήχος αν σε ενδιαφέρει να ακους μουσικές. Όλες τις μουσικές, ότι υπάρχει. Σούπερ.
Όλοι έχουν πρόσβαση στον καλό ήχο σήμερα.
Στο γραφείο έχω ένα 2.1 κομπιουτερίσιο σύστημα της altec lansing που παίζει άψογα.
Στο σπίτι έχω 22 λάμπες και τα αγαπημένα Chario. Δυστυχώς ακούω κάτω από 5 ώρες τη βδομάδα με αυτό. Χειμώνας έρχεται, ευελπιστώ να κάνω τις ώρες 15+
Παντού γουστάρω να ακούω, όταν απαγκιστρωθείς από το κυνήγι της "απόλυτης αναπαραγωγής" μπορείς να απολαύσεις τη μουσική σου παντού.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
To make a point ναι κατανοητό .

Για να make a point , αυτά είναι δικά σου greekglish , απότε άντε γεια χαρά.












Η διατηρηση στην μνήμη και σαν αίσθηση και η ανάγκη να το ξαναβιώσουμε σαν γεγονός είναι και τα δυο σημαντικά. Επίσης, εαν ενα γεγονός βιώνεται με μεγαλύτερη αληθοφάνεια είναι πιο πλήρες και ικανοποιεί σε μεγαλύτερο βαθμό σαν δρώμενο. Πως πας σε μια συναυλία και σου φτάνει για μια βδομάδα το συναίσθημα, κάπως έτσι. Δεν είναι και η μουσική για χόρταση. Εαν δεις να ακούς και πάρα πολύ και στο backround κάτι δεν πάει καλά. Υποδηλώνει και ένα συναίσθημα ανικανοποίητου και ότι ψάχνεις κάτι παραπάνω. Ιδίως η βαρεμάρα και η ομοιογένεια μιας αναπαραγωγής το κάνει αυτό.


Αλήθεια αυτό εδώ απο πού το κοπιάρισες??
έχετε μιλήσει ποτέ με δικηγόρο , για θέματα με νούμερα ?:biggrin:
(φιλικα πάντα ε!?)
Το να ΄΄αρπάζουμε από το λαιμό΄΄ ο ένας τον άλλον δεν συμβαδίζει με όσες ιδιαίτερες ευαισθησίες κι ενσυναίσθηση πρέπει κανονικά να διακρίνουν μουσικόφιλους και θιασώτες της υψηλής πιστότητας...
...
Κανένας άνθρωπος με πολύ "σωστό" σύστημα δεν μπορεί (δεν θέλει) να ακούσει στο bachround μουσική. Ή και εαν το κάνει το κάνει για άλλους λόγους, κοινωνικούς, παρέας κλπ και καλά κάνει. Αλλά εαν είναι μόνος του, συνήθως δεν μπορεί.

Τα λέω και λίγο υπερβολικά επίτηδες για να make a point. (but a serious one).
Θ'αξιζε όμως να μας αποσαφηνίσει ο thva το ανωτέρω επιχείρημα...Δηλαδή η έννοια της υψηλής πιστότητας συνδέεται κατά τη γνώμη του αποκλειστικά με μουσικόφιλους οι οποίοι θ'απολάμβαναν το setup επί ώρες καρφωμένοι πάνω σ'ένα MLP ;
 

Μηνύματα
4.463
Reaction score
7.735
Θ'αξιζε όμως να μας αποσαφηνίσει ο thva το ανωτέρω επιχείρημα...Δηλαδή η έννοια της υψηλής πιστότητας συνδέεται κατά τη γνώμη του αποκλειστικά με μουσικόφιλους οι οποίοι θ'απολάμβαναν το setup επί ώρες καρφωμένοι πάνω στα πιντιεφ τους ;
😛
 


Μηνύματα
4.463
Reaction score
7.735
Πάντως η άποψη μου είναι πως η μουσική και ο ήχος πρέπει να διαχωριστουν. Συμφωνώ δλδ με την τακτική του ιντερνετικου <<περιοδικού>> που βαθμολογεί ξέχωρα ηχο και μουσική ως περιεχόμενο σε μια μουσική κυκλοφορία.
Από κει κι πέρα συμφωνώ με την άποψη ότι ένα έργο που σαν έργο δεν έχει να δώσει κάτι δεν μπορεί να απογειωθεί από κανένα σύστημα αναπαραγωγης:sneaky:
Παρέλειψες και το...Google μεταφραστή - για τη...φατσούλα...:p
Έχω μεταφράσει πάντως κείμενα τεχνικά χωρίς την βοήθεια κάποιου αυτόματου μεταφραστή, θα βρεις κάποια εδώ μέσα. Το θέμα είναι ότι απαιτεί χρόνο. ;)
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Πάντως η άποψη μου είναι πως η μουσική και ο ήχος πρέπει να διαχωριστουν. Συμφωνώ δλδ με την τακτική του ιντερνετικου <<περιοδικού>> που βαθμολογεί ξέχωρα ηχο και μουσική ως περιεχόμενο σε μια μουσική κυκλοφορία.
Από κει κι πέρα συμφωνώ με την άποψη ότι ένα έργο που σαν έργο δεν έχει να δώσει κάτι δεν μπορεί να απογειωθεί από κανένα σύστημα αναπαραγωγης:sneaky:

Έχω μεταφράσει πάντως κείμενα τεχνικά χωρίς την βοήθεια κάποιου αυτόματου μεταφραστή, θα βρεις κάποια εδώ μέσα. Το θέμα είναι ότι απαιτεί χρόνο. ;)
Αυτό που θα ήθελε χρόνο είναι η διαχείριση κατά τρόπον ώστε να μη γινόταν να τα ξεχωρίζουμε - αναφέρομαι τόσο στη μουσική με τον ήχο όσο και στις εκάστοτε δημοσιεύσεις.
 

TGD

Μηνύματα
7.203
Reaction score
7.229
Ο ίδιος ο ορισμός του Hi-Fi έχει μια ελαστικότητα. Ως προς το τι είναι
Ideally, high-fidelity equipment has inaudible noise and distortion, and a flat frequency response within the human hearing range.

Είναι οι φημισμένες τρικάναλες ηχογραφήσεις της RCA Hi-Fi; Είναι. Άρα έχουμε Hi-Fi ήδη από τα τέλη της δεκαετίας του '50. Όμως το όριο του inaudible noise and distortion και πόσο flat πρέπει να είναι η frequency response μεταβάλλεται. Από τις εργασίες του Olsen το '70 για το IMD ώς την κατιούσα καμπύλη αναφοράς, ο στόχος του Hi-Fi αλλάζει.

Επίσης βλέπω ένα σνομπάρισμα για τους νέους με τα ακουστικά. Γιατί, πόσοι από μας είχαμε "στέρεο" τότε; Ένα κινητό παίζει πολύ καλύτερα από τα walkman της εποχής μου. Τα φθηνά ακουστικά οι ίδιες μάπες είναι -ίσως κα χειρότερα- αλλά ευτυχώς βλέπω πολύ περισσότερους με αξιοπρεπή απ' ότι με τις τζάμπα ψείρες του κινητού.

Το ψηφιακό σύστημα μας έχει δώσει πια πολύ καλύτερη ποιότητα σε συγκριτικά καλύτερες τιμές. Αλλά ο παλιός κανόνας που έλεγα νομίζω ότι εξακολουθεί ισχύει: ή δίνεις έναν μισθό για όλα, ή έναν μισθό για κάθε κομμάτι της αλυσίδας.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Ο ίδιος ο ορισμός του Hi-Fi έχει μια ελαστικότητα. Ως προς το τι είναι
Ideally, high-fidelity equipment has inaudible noise and distortion, and a flat frequency response within the human hearing range.

Είναι οι φημισμένες τρικάναλες ηχογραφήσεις της RCA Hi-Fi; Είναι. Άρα έχουμε Hi-Fi ήδη από τα τέλη της δεκαετίας του '50. Όμως το όριο του inaudible noise and distortion και πόσο flat πρέπει να είναι η frequency response μεταβάλλεται. Από τις εργασίες του Olsen το '70 για το IMD ώς την κατιούσα καμπύλη αναφοράς, ο στόχος του Hi-Fi αλλάζει.

Επίσης βλέπω ένα σνομπάρισμα για τους νέους με τα ακουστικά. Γιατί, πόσοι από μας είχαμε "στέρεο" τότε; Ένα κινητό παίζει πολύ καλύτερα από τα walkman της εποχής μου. Τα φθηνά ακουστικά οι ίδιες μάπες είναι -ίσως κα χειρότερα- αλλά ευτυχώς βλέπω πολύ περισσότερους με αξιοπρεπή απ' ότι με τις τζάμπα ψείρες του κινητού.

Το ψηφιακό σύστημα μας έχει δώσει πια πολύ καλύτερη ποιότητα σε συγκριτικά καλύτερες τιμές. Αλλά ο παλιός κανόνας που έλεγα νομίζω ότι εξακολουθεί ισχύει: ή δίνεις έναν μισθό για όλα, ή έναν μισθό για κάθε κομμάτι της αλυσίδας.
Γεγονός είναι ότι όσοι διαθέτουν σοβαρά in-ear monitors με ανάλογη ποιότητα στην οδήγηση αυτών μπορούν να έχουν υψηλότερη πιστότητα κατά την αναπαραγωγή σε σύγκριση με πανάκριβα setup εγκατεστημένα υπό τυπικές οικιακές συνθήκες...Η δε ΄΄out of head΄΄ αίσθηση στερεοφωνικής απεικόνισης μπορεί ν'αποκατασταθεί με κατάλληλα λογισμικά.Θα έμενε μόνο ο κρουστικός αντίκτυπος των χαμηλών για τον οποίο θα χρειάζονταν sub...
 

Μηνύματα
7.272
Reaction score
11.820
Ο ίδιος ο ορισμός του Hi-Fi έχει μια ελαστικότητα. Ως προς το τι είναι
Ideally, high-fidelity equipment has inaudible noise and distortion, and a flat frequency response within the human hearing range.

Είναι οι φημισμένες τρικάναλες ηχογραφήσεις της RCA Hi-Fi; Είναι. Άρα έχουμε Hi-Fi ήδη από τα τέλη της δεκαετίας του '50. Όμως το όριο του inaudible noise and distortion και πόσο flat πρέπει να είναι η frequency response μεταβάλλεται. Από τις εργασίες του Olsen το '70 για το IMD ώς την κατιούσα καμπύλη αναφοράς, ο στόχος του Hi-Fi αλλάζει.

Επίσης βλέπω ένα σνομπάρισμα για τους νέους με τα ακουστικά. Γιατί, πόσοι από μας είχαμε "στέρεο" τότε; Ένα κινητό παίζει πολύ καλύτερα από τα walkman της εποχής μου. Τα φθηνά ακουστικά οι ίδιες μάπες είναι -ίσως κα χειρότερα- αλλά ευτυχώς βλέπω πολύ περισσότερους με αξιοπρεπή απ' ότι με τις τζάμπα ψείρες του κινητού.

Το ψηφιακό σύστημα μας έχει δώσει πια πολύ καλύτερη ποιότητα σε συγκριτικά καλύτερες τιμές. Αλλά ο παλιός κανόνας που έλεγα νομίζω ότι εξακολουθεί ισχύει: ή δίνεις έναν μισθό για όλα, ή έναν μισθό για κάθε κομμάτι της αλυσίδας.
Εμείς όμως οι "παλαιοί" είχαμε ερεθίσματα και προτάσεις για να ασχοληθούμε με το hifi, ενώ είχαμε και αξιόλογη μουσική να ακούσουμε. Τα νέα παιδιά, ακούνε το ίδιο μπιτάκι με διαφορετικό "στίχο" και δεν ασχολούνται με έννοιες όπως παραμόρφωση, στερεοφωνική εικόνα, τονικότητα κλπ, ενώ ακόμα και ζωντανά να πάνε να ακούσουν ένα π.χ. τράπερ, την ίδια μπούρδα θα ακούσουν σε περισσότερα ντεσιμπέλ ( κάτι που άνετα επιτυγχάνει και ένα χαμηλής ποιότητας "επαγγελματικό" - με τη κακή έννοια - σύστημα ). Είναι όμως και τα ερεθίσματα που θα πάρει το παιδί ( απο την οικογένεια, απο το σπίτι του και απο τα κοντινά του άτομα γενικότερα ). Αν ένα παιδί δεν διδαχτεί, δεν ακούσει ποιοτική μουσική, λογικό είναι να τσιμπήσει στις μπούρδες που του σερβίρουν στις ημέρες μας.
 

Decembered

Μαϊμού
Μηνύματα
16.568
Reaction score
37.870
... λυπαμαι που σας το χαλαω, αλλα ειναι απολυτως λογικο ενας νεος να μην ακουει ποιοτικη μουσικη, καθως η πχοιοτητα ερχεται οριμαζοντας.
(και το λεω γω, που δεν εχω οριμασει, καθοτι κατι τετχοιο θα με εριχνε απο το δεντρο - κατι σα τα φρουτα δηλαδη🐒 )
Πριν σκεφτουμε να ασκησουμε κριτικη προς τους νεοτερους, οφειλουμε να εχουμε κοιταχτοι και λιγο στο καθρεπτη, οχι απαραιτητα μονο προς το προσωπικο αλλα και ως προς το συνολικο (συνειδισιακο).
 

Μηνύματα
7.272
Reaction score
11.820
... λυπαμαι που σας το χαλαω, αλλα ειναι απολυτως λογικο ενας νεος να μην ακουει ποιοτικη μουσικη, καθως η πχοιοτητα ερχεται οριμαζοντας.
(και το λεω γω, που δεν εχω οριμασει, καθοτι κατι τετχοιο θα με εριχνε απο το δεντρο - κατι σα τα φρουτα δηλαδη🐒 )
Πριν σκεφτουμε να ασκησουμε κριτικη προς τους νεοτερους, οφειλουμε να εχουμε κοιταχτοι και λιγο στο καθρεπτη, οχι απαραιτητα μονο προς το προσωπικο αλλα και ως προς το συνολικο (συνειδισιακο).
Ναι βρε μαϊμουδίτσο. Κι εγώ π.χ. στα νειάτα μου άκουγα manowar, αλλά άκουγα και ace of base ξέρω'γω, ενώ άκουγα και rnb, αλλά εδώ μιλάμε για τραγικές καταστάσεις! Φυσικά και θυμάμαι ότι στην εποχή μου πολλά παιδιά δεν ήξεραν καν τί ήταν το hifi και όταν άκουγαν τα bryston πάθαιναν πλάκα ( ενώ έπαιζαν και με κάτι πικάπ της κακιάς ώρας, silver απο τα πανηγύρια ), ενώ δεν αντιλέγω ως προς το γεγονός ότι απο τα walkman που ακούγαμε στα νειάτα μας, τα παιδιά ακούνε πιο ποιοτικά με τα κινητά και τα ακουστικούλια τους. Το κακό είναι ότι δεν έχουν ερεθίσματα για το οικιακό hifi όπως το γνωρίζουμε, άντε το πολύ πολύ να βάλουν κανένα ηχοσύστημα στο αυτοκίνητο, όταν θα πάρουν, για το πουλ μουρ της υπόθεσης.
 

head-stef

Headphones
Μηνύματα
632
Reaction score
2.194
Σε μια χαζή (=μάλλον καταδικασμένη) προσπάθεια να δούμε το θέμα καταρχήν ορθολογικά και κατόπιν να δώσουμε ότι προεκτάσεις θέλουμε ο καθένας, θα υπογραμμίσω το αυτονόητο, ότι η υψηλή πιστότητα περικλείει κάθε προσπάθεια που έχει σκοπό την καταγραφή και αναπαραγωγή της μουσικής με τρόπο όσο πιό κοντά στο "πρωτότυπο γεγονός", δηλ. με αποτέλεσμα όσο πιο ακριβές και φυσικό γίνεται. Εξ' ορισμού, αυτή η επιδίωξη αποκτά νόημα κυρίως για μουσικές ερμηνείες/παραστάσεις χωρίς ηλεκτρική ενίσχυση και ηχεία - κι ας είναι για κάποιες αδύνατο να πραγματοποιηθούν διαφορετικά. Το μέτρο και η επιδίωξη είναι πρώτα ο φυσικός ήχος, αλλιώς ο όρος "πιστότητα" μένει μετέωρος.

Αρχικά, στη μονοφωνική εποχή, η υψηλή πιστότητα σήμαινε μόνο έλλειψη παραμορφώσεων, επίπεδη απόκριση συχνοτήτων και ισορροπία έντασης μεταξύ των διαφόρων φυσικών οργάνων και φωνών. ΑΥΤΑ ΠΑΡΑΜΕΝΟΥΝ ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ ΣΑΝ ΠΡΩΤΕΣ ΚΑΙ ΑΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΤΕΣ ΕΠΙΔΙΩΞΕΙΣ και χωρίς αυτά δεν μιλάμε για hi-fi.

Η στερεοφωνία μπήκε στο παιχνίδι (εκτός από λόγους κέρδους), επειδή κάποιοι κατάλαβαν ότι η πιστότητα, εκτός από τον "σκέτο" ήχο μπορεί να επεκταθεί και στη συνολική εμπειρία ακρόασης κι ότι ίσως αξίζει τον κόπο να υιοθετηθούν καινοτομίες που αρχίζουν να "ξεγελούν" ένα ακροατή με κλειστά μάτια ότι βρίσκεται μπροστά σε μια μουσική σκηνή. Αλλά κι αυτά, πάλι ήχος είναι και υψηλή πιστότητα απαιτούν. Και προχωράμε σε συστήματα πολυκάναλα είτε με 4 είτε με 44 περιβάλλοντα ηχεία, σε προσαρμοσμένους χώρους, όπου όλα σαν σκοπό έχουν (ή υποτίθεται ότι έχουν), όταν ο ακροατής κλείνει τα μάτια, να μπορεί να "παρασυρθεί" στην πλάνη της ζωντανής ακρόασης.

Εδώ είναι που ο καθένας μας διαφοροποιείται, ανάλογα με τις προσωπικές επιθυμίες, τη μουσική που ακούει, το πορτοφόλι του, το σπίτι του, την/τον σύζυγο, τις γνώσεις του, τις απόψεις ή τις εμμονές του. Για τους περισσότερους μάλλον υπάρχει κάποιο (προσωπικό) επίπεδο αληθοφάνειας που τους δίνει μεγάλη χαρά και επαρκεί πλήρως, αλλά πιθανόν και να μη θέλουν ή να μπορούν να το πάνε πιο πάνω. Άλλοι λοξοδρομούν/παραπλανούνται και κυνηγούν με λάθους τρόπους, συχνά πανάκριβους, την "απόλυτη" αναπαραγωγή, χωρίς να γνωρίζουν ότι δεν κατευθύνονται περισσότερο προς την "απόλυτη ακρίβεια" και "φυσικότητα".

Σ΄αυτές τις αναζητήσεις καλό είναι να θυμάται κανείς ότι κάποιες από τις πιο όμορφες και πλήρεις μουσικές εμπειρίες του μπορεί να ήταν με ένα απλό ραδιόφωνο/κασετόφωνο/πικάπ/walkman/discman, με μια απλή συσκευή τέλος πάντων, αλλά η ίδια η μουσική ανέλαβε σχεδόν τα πάντα.

Τα παραπάνω φυσικά δεν αφαιρούν τίποτα από την αξία της πιστότητας. 'Οπως γράφτηκε και πιο πάνω, ήδη οι περισότερες σημερινές συσκευές προσφέρουν πολύ υψηλή πιστότητα, αρκεί να είναι κανείς προσεκτικός για να κάνει επιλογές ταιριαστές με τον (ηχητικά φροντισμένο) χώρο του, και να προσέξει πολύ το θέμα των ηχείων ή των ακουστικών.

- Ναί, η υψηλή πιστότητα μπορεί να κάνει μεγάλη διαφορά στην απόλαυση της μουσικής. Και όχι στον ίδιο βαθμό για όλα τα είδη της. Αλλά η μουσική δεν απαιτεί πάντα την υψηλή πιστότητα.

- Ναί, η υψηλή πιστότητα απασχολεί λιγότερο την πλειοψηφία της νεολαίας 1) γιατί έχουν ή θεωρούν ως απόλαυση χίλια-δυο άλλα πράγματα, που οι παλαιότεροι δεν είχαν (ή είχαν την τύχη να μην τα έχουν) και 2) η υψηλή πιστότητα δεν απαιτείται για τις μουσικές που ακούν οι περισσότεροι, κι ας έχουν πια εύκολη πρόσβαση στην υψηλή πιστότητα.

- Η υψηλή πιστότητα δεν σχετίζεται καθόλου με αρκετές ανοησίες του πανταχού παρόντος παραπλανητικού μάρκετινγκ, η επίδραση του οποίου, διαπιστώνουμε καθημερινά, ότι είναι πολύ διεισδυτική.
 


Staff online

  • xfader
    Segregation supporter
  • loggeo
    Projectors
  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος
  • PeterMeni
    DIY - "Επαγγελματίας"
  • Zizik
    Chauncey Gardiner * tl;dr *

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.612
Μηνύματα
2.867.992
Members
37.940
Νεότερο μέλος
geo kok
Top