Χωρητικότητα Καλωδίου και Ρύθμιση Phono

sps

Μηνύματα
714
Reaction score
516
Καλό Απόγευμα, εάν κάποιος γνωρίζει στην ρύθμιση του phono (dip switches), συνυπολογίζουμε και την χωρητικότητα του καλωδίου απο το πικάπ στο phono ?
Δηλαδή η κεφαλή λέει συνιστώμενη χωρητικότητα 275 pF. Ρύθμιση : ( 128 pF καλώδιο και 147 pF dip switches) ???

Ευχαριστώ για τον χρόνο σας.
 


sps

Μηνύματα
714
Reaction score
516
Επανέρχομαι με καινούργιες πληροφορίες που με περιπλέκουν περισσότερο.
Αντιπρόσωπος γνωστής μάρκας (που δεν θα ήθελα να κατονομάσω , τουλάχιστον προς το παρών ) μου είπε το αντίθετο. Στα προσπέκτ οι κατασκευαστές έχουν συνυπολογίσει την χωρητικότητα του βραχίονα και του ιντερκονέκτ (κατά το μέσο όρο) και δίνουν καθαρές τιμές των dip switches.
 

jpaudio

"Επαγγελματίας"
Μηνύματα
2.014
Reaction score
1.478
Δεν είναι έτσι. Παίζει ρόλο το κάθε καλώδιο. Στο δικό μου πικάπ τα άλλαξα και τα μέτρησα με καπασιτόμετρο. Τα συνυπολόγησα στην ρύθμιση του phono stage. Τα original είχαν διπλάσια χωρητικότητα. Άρα έπαιζαν ρόλο στην συνολική.
Γιάννης
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.431
Reaction score
125.784
Η ρύθμιση της χωρητικότητας του φόνο στεϊτζ, ως ειπώθηκε, πρέπει να συμπεριλαμβάνει όλη την καλωδίωση από τις επαφές της κεφαλής.

Δεν υπάρχει μέσος όρος, οι διαφορές από καλωδίωση σε καλωδίωση είναι πολύ μεγάλες.

Η σωστή ρύθμιση χωρητικότητας θα έχει ως αποτέλεσμα την ομαλότερη απόκριση στο φάσμα, πράγμα που μπορεί οποιοσδήποτε να το μετρήσει, βάζοντας να παίξει ένα δίσκο με ροζ θόρυβο, και καταγράφοντας και αναλύοντας σε ένα πισί την έξοδο του φόνο στεϊτζ.

Αυτός είναι ο καλύτερος τρόπος, να το ελέγξετε, με μέτρηση, όλοι έχετε ένα πισί, δε χρειάζεται τίποτα περισσότερο από ένα δίσκο βινυλίου με τρακ ροζ θορύβου.

Έτσι θα δείτε και τις αλλαγές που προκαλεί η ρύθμιση χωρητικότητας, και θα επιλέξετε την πιο σωστή, το ζητούμενο στην πηγή είναι πάντα η φλατ απόκριση στο φάσμα, όλα τα υπόλοιπα είναι λάθος.


ΥΓ.
Μάλιστα, αυτός ο τρόπος ρύθμισης, μέσω πραγματικής μέτρησης στο φάσμα, μπορεί να διορθώσει την απόκριση μιας κεφαλής που βγάζει πολλά ή λίγα πρίμα, μιας κεφαλής δηλαδή "σκοτεινής" ή "πριμαριστής", ώστε με "λανθασμένη" ρύθμιση χωρητικότητας, να παίζει το σύνολο κεφαλής-καλωδίων-φόνο πιο σωστά, όσο πιο φλατ γίνεται.

Για πιο "εξελιγμένη" διόρθωση, ώστε να βγάζει απόλυτα φλατ απόκριση στο φάσμα, χρειάζεται dsp, και όποιος έχει στο σετάπ του ένα ντιρακ στην πορεία, μπορεί να κάνει ένα ξεχωριστό setting με πλήρη διόρθωση της απόκρισης της αναλογικής πηγής στο ψηφιακό πεδίο.
 
Last edited:


Staff online

  • Zizik
    Chauncey Gardiner * tl;dr *

Μέλη online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.687
Μηνύματα
2.869.963
Members
37.945
Νεότερο μέλος
konstantinos2k
Top