κωνικες η ελλειπτικές βελόνες?

Μηνύματα
1.480
Reaction score
1.127
Μιλώντας πάντα για hi fi,για οικονομικά πικάπ ή για παλιά πικάπ που ξεθάψαμε και βάλαμε σε ενέργεια πάλι.
Διαβάζω οτί οι κωνικές προτιμούνται όταν οι δίσκοι μας είναι παλιοί,με πολλές φθορές,ίσως γιατί δεν διαβάζουν λεπτομέρειες ειδικά στις υψηλές συχνότητες.Επίσης οτί φθείρουν τους δίσκους πιο πολύ από τις ελλειπτικές.Επίσης οτί δεν χρειάζονται μεγάλη ακρίβεια στη τοποθέτηση και ταιριάζουν και με ULM βραχίονες.
Στον αντίποδα οι ελλειπτικές είναι μεν πιο ακριβές αλλά βγάζουν περισσότερες λεπτομέρειες από την ηχογράφηση και αν έχεις καλές παραγωγές είναι μονόδρομος.
Σε καινούρια πικάπ βλέπω οτί οι κατασκευαστές βάζουν κωνική σχεδόν αποκλειστικάστα πικάπ για dj.
Πάνω κάτω το συμπερασμα που έβγαλα είναι οτί αν είσαι dj ή έχεις δίσκους παλιούς μια κωνική βελόνα είναι οκ.
Βέβαια θυμήθηκα και μια σφαιρική που έκανε τρελή καριέρα στους κύκλους του hi fi,την denon dl103 και μάλλον κάνει ακόμα.
Την άποψη σας παρακαλώ...
 


PURETONE

Ένα σκέτο "Π"
Μηνύματα
3.428
Reaction score
4.017
Υπαρχουν φτηνες και καλες ελλειπτικες οπως audio-technica AT95E,ortofon OM5E ,nagaoka MP110.Υπαρχουν και σφαιρικες που ειναι πιο ακριβες απο ελλειπτικες (κεφαλες εννοω) αλλα γενικα οι ελλειπτικες ειναι καλυτερες.
Αυτα οσον αφορα φτηνα πικαπ και συστηματα γενικοτερα.
Ακομη καλυτερες οι τυπου Line contact (Micro-ridge,Shibata κλπ)
 


Mr Spock

demokratischer - sektor
Μηνύματα
19.040
Reaction score
53.573
- μιάς και μιλάμε διαμάντια , έπεσα το σ/κ σε μία αναβαθμισμένη τεχνοτροπία που χρησιμοποιούν οι koetsu . . . The business end of the latter is notched in the usual manner to accept the diamond stylus shank, but Sugano goes a step further and encircles the shank with a microscopically small alloy plate—which, I'm told, keeps the adhesive joint clean and neat. Under magnification, the stylus profile appeared similar to the line-contact design manufactured by Ogura, albeit with a hyperelliptical tip that blends quickly into a pair of smoothly rounded "shoulders," for want of a better word.

http://www.stereophile.com/phonocartridges/707koe/index.html#Kp284xrURKxqez2c.97
 

PURETONE

Ένα σκέτο "Π"
Μηνύματα
3.428
Reaction score
4.017
- μιάς και μιλάμε διαμάντια , έπεσα το σ/κ σε μία αναβαθμισμένη τεχνοτροπία που χρησιμοποιούν οι koetsu . . .
Αυτο το κανουν εδω και καιρο οπως επισης και η dynavector με τον ιδιο τροπο.
Ενας απο τους λογους ειναι οτι τους βοηθα να τοποθετουν την ακιδα πιο ευκολα και συμμετρικα στο στελεχος αλλα και διοτι το διαμαντι δεν ειναι ευκολο κα κολληθει κατευθειαν στο στελεχος (οι κολλες ειναι το προβλημα).Μπορει να ακουγεται καπως παραξενο,αλλα η "μαγκια" ειναι να κολλας την ακιδα στο στελεχος χωρις ενδιαμεσα υλικα,και αυτο για ευνοητους λογους.
 


Μηνύματα
1.480
Reaction score
1.127
Καπου διαβασα οτι η rega carbon ειναι η σφαιρικη at 91 η βασιζεται σε αυτην.ευχαριστω για τις απαντησεις.θα ηθελα να μας πει καποιος αν εχει δοκιμασει και τις δυο σχολες.ειχα καποτε την at 95e,σαν να ειχε εμφαση στα πριμα..
 

Mr Spock

demokratischer - sektor
Μηνύματα
19.040
Reaction score
53.573
Καπου διαβασα οτι η rega carbon ειναι η σφαιρικη at 91 η βασιζεται σε αυτην.ευχαριστω για τις απαντησεις.θα ηθελα να μας πει καποιος αν εχει δοκιμασει και τις δυο σχολες.ειχα καποτε την at 95e,σαν να ειχε εμφαση στα πριμα..
- πολλές Ιαπωνέζικες εταιρείες ανά καιρούς κατασκευάζουν κεφαλές γιά άλλους

- όσο ποιό λεπτό - μικρό το διαμάντι , τόσο βαθύτερα μπαίνει στο αυλάκι οπότε διαβάζει περισσότερες μεσο-υψηλές συχνότητες , που οι κωνικές και σφαιρικές αδυνατούν

- το ότι η at 95e είναι κάπως ''λαμπρή'' είναι καί σχεδιαστική επιλογή της audio technica
 

PURETONE

Ένα σκέτο "Π"
Μηνύματα
3.428
Reaction score
4.017
Καπου διαβασα οτι η rega carbon ειναι η σφαιρικη at 91 η βασιζεται σε αυτην.ευχαριστω για τις απαντησεις.θα ηθελα να μας πει καποιος αν εχει δοκιμασει και τις δυο σχολες.ειχα καποτε την at 95e,σαν να ειχε εμφαση στα πριμα..
Πιο μαλακο ηχο θα παρεις απο nagaoka MP100/110
 


PURETONE

Ένα σκέτο "Π"
Μηνύματα
3.428
Reaction score
4.017
Το καλό το πικάπ τα παίζει όλα καλά


View attachment 70543
Ετσι "ψαρευεται" η πληροφορια απο το αυλακι :roflmao:
Θα ηταν ενδιαφερον να ξεραμε τι συχνοτητα συντονισμου εχει με τετοιο βραχιονα και να δουμε ποσο "καλα" παιζει..... :p
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.529
Reaction score
144.413
Μπρος στο υπέρτατο φετίχ, τι νόημα έχουν αυτά τα τεχνικά που λες; :p

Αν είναι να ασχολούμαστε με τεχνικά, καταρχήν δεν ασχολούμαστε με πικάπ! :D
 



Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.977
Reaction score
23.091
θα ηθελα να μας πει καποιος αν εχει δοκιμασει και τις δυο σχολες.
Οκ, άκου λοιπόν. Στο αποκορύφωμα της τεχνολογικής ακμής του φωνογραφικού δίσκου, δηλαδή κατά τη 15ετία 1975-1990, αν με κάποιο μαγικό τρόπο (καθ' όσον το Internet ενεφανίσθη 3-4 χρόνια αργότερα), λέω λοιπόν, πως αν με κάποιο μαγικό τρόπο άνοιγες δημόσια κουβέντα γι' αυτό το θέμα, θα σε είχαν πάρει με τις τομάτες, μερικοί ίσως και με τις πέτρες. Τις σφαιρικές ακίδες τίς είχαμε τότε εντελώς στο φτύσιμο, για αντικειμενικούς λόγους. Όπως είχαμε και τις λάμπες της Ultron και της RSD, που σήμερα τις πουλάνε με τουπέ και μούρη σε πελάτες αναλόγου πνευματικού επιπέδου. Ακόμη κι αν κάποιος σκόπευε να πάρει ένα "στερεοφωνικό" χαμηλής τιμής, κάπου 25000-30000 δρχ., και μάλιστα στην ελάχιστη, στη βασική σύνθεσή του, πικάπ-ενισχυτής-ηχεία, το πιθανότερο ήταν πως η βελόνα του πικάπ θα ήταν έστω ελλειπτική, με λίγα ακόμη χρήματα, δε, μπορούσε να πάρει μια κεφαλή με υπερελλειπτική ακίδα, ή μια στερεοεδρική Stanton, ενώ για κάποια shibata έπρεπε να βάλει το χέρι βαθιά στην τσέπη.

Σήμερα όμως, ο φωνογραφικός δίσκος είναι απλώς μια αναβίωση στο χώρο του life style, είναι πολύ in, πολύ μοδάτος, πολύ έτσι - μη σου πω ότι θα βγάλεις και γκόμενα με το πικάπ. Και επειδή μας έχει προκύψει και μπόλικη πολιτική ορθότης, ε, ό,τι μ@λ@κία και να πει ο άλλος, δεν μπορείς να του πεις άι στο διάολο ηλίθιε. Πώς δηλαδή! Γίνεται; Δε γίνεται! Επομένως, δεν έχει και καμιά ιδιαίτερη σημασία τί βελόνα θα πάρεις. Σημασία έχει να έχεις πικάπ, τα υπόλοιπα, ό,τι νά 'ναι.

Επειδή, όμως, άλλο πράγμα πώς θα πουλήσεις κάτι και άλλο πράγμα πώς θα το φτιάξεις, ο φωνογραφικός δίσκος είναι βιομηχανικό προϊόν, και ως τοιούτο έχει συγκεκριμένες προδιαγραφές. Μια απ' αυτές είναι η γεωμετρία κοπής, η οποία επιβάλλει κοπτική ακίδα μορφής τετραέδρου, προσανατολισμένου κατά τρόπον ώστε, στο τελικό προϊόν, τη βέλτιστη αναγνωστικότητα να επιτυγχάνει η shibata, μετά η υπερελλειπτική, μετά η ελλειπτική και τελευταία η σφαιρική ακίδα, και αυτό γίνεται άμεσα αντιληπτό εκεί όπου τα όρη είναι αχμηρά και οι κοιλάδες στενές, δηλαδή στα πρίμα. Όλες εκτός της τελευταίας χρειάζονται θετική κλίση περίπου 22°.

Διαλέγεις και παίρνεις. Με βάση τις προδιαγραφές, είναι προς το συμφέρον σου να πάρεις ελλειπτική ακίδα. Αν πάρεις σφαιρική, ε, δεν έγινε και τίποτα. Όλο και κάποιος συμπάσχων να βρεθεί για να επικροτήσει την αγορά σου, και τί ωραίες χροιές, και απαλά πρίμα - όχι σαν εκείνες τις ψυχρές τεχνοκρατικές ελλειπτικές αηδίες, και τί ωραίο το ραβανί - η σύζυγος καλά; Πάντα καλά, πάντα καλά. Υγεία πάνω απ' όλα...
 

Mr Spock

demokratischer - sektor
Μηνύματα
19.040
Reaction score
53.573
. . . τη βέλτιστη αναγνωστικότητα να επιτυγχάνει η shibata, μετά η υπερελλειπτική, μετά η ελλειπτική και τελευταία η σφαιρική ακίδα . . .
- η microline σε ποιά σειρά είναι ; μετά την shibata ;
 



PURETONE

Ένα σκέτο "Π"
Μηνύματα
3.428
Reaction score
4.017
- η microline σε ποιά σειρά είναι ; μετά την shibata ;
"πρωτη" σε σειρα λογικα ειναι αυτη με την μικροτερη ακτινα.Θα ελεγα οι micro-ridge (Namiki) & SAS (στην ουσια ακομη μια παραλλαγη της micro-ridge).Βεβαια αυτο ειναι μονον ενα απο τα στοιχεια που πρεπει να εχει μια κεφαλη με τους λιγοτερους συμβιβασμους σε ολα τα σημεια της σχεδιασης της.
 


Staff online

  • Zizik
    Safety Last
  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος
  • xfader
    Segregation supporter
  • loggeo
    Projectors

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.974
Μηνύματα
3.036.389
Members
38.524
Νεότερο μέλος
opanamas
Top