- Μηνύματα
- 2.791
- Reaction score
- 1
Και ποιος σου είπε, φίλε μου, ότι το πικάπ δεν έχει jitter? Το wow & flutter τι είναι, διακοσμητικά?
ΔΕΝ ΕΧΩ ΠΙΚΑΠ ( δισκους εχω κανα 2 χιλιαδες )Δηλαδή κολλάς στις ετικέτες και όχι στην ουσία?
(μπας και είσαι χαιεντάς?)
Λοιπόν, για να τα βάζουμε τα πράγματα σε μια τάξη σιγά σιγά, τζίτερ από κακό ριπάρισμα δεν υπάρχει.Συζηταμε λοιπον για jitter που μπορει με τα αυτακια του να ακουσει ( jitter από κακο ριπ )
ΛΑΘΟΣ. Όσο η πληροφορία βρίσκεται σε μορφή αρχείου (data) ΔΕΝ συνδέεται με κανενός είδους ρολόι και δεν υφίσταται η έννοια του τζίτερ. Γι'αυτό το αρχείο cda του CD επειδή συνδέεται άμεσα με πληροφορίες χρονισμού έχει τζίτερ (λόγω μεταφοράς στο μέσο) ενώ το αρχείο wav, flac, mp3 δεν συνδέεται με κανένα χρονισμό, αποτελεί απλή αλληλουχία data και η έννοια του τζίτερ δεν υπάρχει.η το άλλο που θα με κανει να παρω πικαπ για να μην κανω μετατροπες από data σε data....
... οσο κανεις μετατροπες ( cd σε wav σε data για τον controller σεdata για την μνημη σε data για τον επεξεργαστη σε data για την καρτα η το dac ) EXEIΣ JITTER
Θυμάσαι μία πατέντα που χρησιμοποιούσε η Yamaha στα audio-oriented CD-R drives της; :126:...της σε μη τακτά - ακριβή διαστήματα εγγραφής των δεδομένων στο μέσο
When Advanced Audio Master Quality Recording mode is enabled, the system widens the lands and pits during recording. This significantly reduces jitter and improves audio and music recording quality thus producing clear faithful playback that rivals professionally prepared music CDs. In addition, widening the pits delivers superior durability and longer life to the disc as well as making grooves more easily distinguished, and therefore easier for your CD player to read.
Διαφωνώ. Το πρόβλημα συνεχίζει να υφίσταται σε όλες τις βαθμίδες και με όλες τις γνωστές μορφές. Οι μνήμες και τα λοιπά που αναφέρεις μετατοπίζουν το πρόβλημα, δε το επιλύουν.Καθόμαστε και αναλωνόμαστε σε ένα ζήτημα, το οποίο πρακτικά πλέον δεν υφίσταται...
Ναι, είναι λάθος. Τα πράγματα είναι σύγκριτα πιο πολύπλοκα και περισσότερο ανθεκτικά σε λάθη, απ' ό,τι νομίζει ο πολύς κόσμος. Όπως επίσης είναι λάθος η φράση "bit perfect". Δεν υπάρχει τέτοιο πράγμα. Υπάρχει bit imperfect, το οποίο διορθώνεται με διαδικασίες error correction, και bit imperfect που είναι τόσο εσφαλμένο, που δεν διορθώνεται. Αυτό το τελευταίο είναι ο στόχος και το πρόβλημα. Διότι τα ψηφιακά έχουν κι αυτά προβλήματα, μόνο που είναι φύσης διαφορετικής από αυτά των αναλογικών, και πολύ λιγώτερα, ενώ παρέχουν και δυνατότητες αδιανόητες στο αναλογικό πεδίο.Συζηταμε λοιπον για jitter που μπορει με τα αυτακια του να ακουσει ( jitter από κακο ριπ )
η το άλλο που θα με κανει να παρω πικαπ για να μην κανω μετατροπες από data σε data και μετα αναλογικο ταισμα ?
εχουν το σκεπτικο τους και αυτοι με το αναλογικο
σου λεει οσο κανεις μετατροπες ( cd σε wav σε data για τον controller σεdata για την μνημη σε data για τον επεξεργαστη σε data για την καρτα η το dac ) EXEIΣ JITTER
οποτε παιρω πικαπ και παω αναλογικα από κεφαλη σε προ και τελος!
Λαθος είναι?
Doc :605: , παρασύρεσαι από το δικό σου σύστημα και προεδρίζεις ελαφρώς... :137:Διαφωνώ. Το πρόβλημα συνεχίζει να υφίσταται σε όλες τις βαθμίδες και με όλες τις γνωστές μορφές. Οι μνήμες και τα λοιπά που αναφέρεις μετατοπίζουν το πρόβλημα, δε το επιλύουν.
Τα πιο πολλά ενδιάμεσα στάδια που πλέον προστίθενται σε καθημερινά συστήματα χρηστών επιδεινώνουν την κατάσταση και προσθέτουν στο τελικό ηχητικό αποτέλεσμα πολλαπλές διαφορετικές παραμορφώσεις τζίτερ, δηλαδή φάσματα θορύβου εκατέρωθεν της βασικής αρμονικής σε διαφορετικές αποστάσεις από αυτήν. Κάθε ένα αφήνει την υπογραφή του δηλαδή, ανεβάζοντας ουσιαστικά το κατώφλι ησυχίας της ηχογράφησης, προσθέτοντας νέες αρμονικές (συνήθως υψίσυχνες) και μειώνοντας το χρήσιμο δυναμικό εύρος κάθε δειγματοληψίας (οριακά, και αυτό ίσως και να μη μας ενδιαφέρει διόλου στην τελική).
Διότι ο τελικός χρονισμός του DAC (όπου εκφράζεται το πρόβλημα) δεν είναι αυθαίρετος ή άσχετος με την προηγούμενη αλυσσίδα, καθώς το DAC σε μια συμβατική υλοποίηση παίρνει το ρολόι του μέσω της γραμμής μεταφοράς των δεδομένων audio, άρα με όλα τα σφάλματα χρονισμού προστιθέμενα. Αν εφαρμόζονται κάποιες λύσεις όπως πχ buffer έχουν τη δυνατότητα να επαναφέρουν μεν τα μουσικά data στο σημείο "μηδέν", όπου δηλαδή δεν σχετίζονται με κάποιο ρολόι, αλλά αν στη συνέχεια παίρνουν το χτύπο του ρολογιού της αρχικής πηγής, έστω και με πολλαπλασιασμό για υψηλότερες δειγματοληψίες, δεν πετυχαίνουν τίποτα απολύτως πέραν του να μετατοπίζουν το πρόβλημα σε άλλο επίπεδο, ενώ αν δημιουργούν νέο ρολόι με δικό τους κύκλωμα, συνεχίζουν να ισχύουν όλοι οι γνωστοί περιορισμοί της ακρίβειας αυτού, της ακρίβειας της ανακρίβειας του τετράγωνου παλμού (αυτό θυμηθείτε να το αναλύσω κάποτε), της επιρροής από κάθε είδους παράσιτα όπως και από την ποιότητα της τροφοδοσίας κλπ κλπ κλπ κλπ, δηλαδή τα ίδια βαγγελάκη μου τα ίδια βαγγελή μου, ή άλλαξε ο μανωλιός κι έβαλε το βρακί του αλλιώς....
Τα αναλογικά προβλήματα (υπενθυμίζω πως το πρόβλημα του ψηφιακού ήχου είναι πέρα για πέρα αναλογικό) ακρίβειας τάσεων και τετραγωνικών παλμών και ακρίβειας χρονισμού και μετατροπέων και μετασχηματιστών και και και και και και και συνεχίζουν ως είχαν, με ελάχιστες εξαιρέσεις. Το ποιές είναι αυτές θα τις δούμε σε άλλο τεύχος. Σε αυτό το τεύχος επιχειρούμε να κατανοήσουμε το πρόβλημα, "πάρτο απ'την αρχή" ένα πράμα, διότι υποπτεύομαι ότι δεν υπάρχει γνώση του θέματος ούτε από απλούς χομπίστες ούτε από πρόεδρους...
Το ότι το πρόβλημα του τζίτερ είναι πέρα για πέρα αναλογικό (ΙΜΗΟ) σημαίνει πως λύνεται μόνο με ένα τρόπο: την απεξάρτηση από κάθε αναλογική λογική και συσχέτιση, την πλήρη δηλαδή ψηφιακή αναπαραγωγή ήχου. Ουσιαστικά, όσο οξύμωρο κι αν ακούγεται, πιστεύω πως ο "ψηφιακός" ήχος, όπως τον έχουμε κατανοήσει, είναι ανάλογος των "ψηφιακών" ενισχυτών, όπως επίσης τους έχουμε κατανοήσει, ενώ κατα βάση πχ οι ενισχυτές αυτοί είναι διακοπτικοί (αναλογικότατοι) κι όχι ψηφιακοί, διαφορά που αν και σε κάποιους φαντάζει μικρή, είναι στην πραγματικότητα τεράστια. Τώρα θα μου πείτε ότι λέω αναλογική τη μουσική που είναι γραμμένη σε CD? ε, τι να κάνω, πείτε μου τι-να-κά-νω.
ΙΜΗΟ
Η φράση bit perfect χρησιμοποιείται κυρίως όταν μιλάμε για τις ψηφιακές εξόδους ενός PC ή PC-οειδούς transport (μπορεί να είναι κάποιο media player). Δυστυχώς δεν υποστηρίζουν όλες οι κάρτες ήχου kernel streaming και λοιπά επαγγελματικά - μέχρι πριν λίγο καιρό - κόλπα κι έτσι ο ήχος που φτάνει στην κάρτα ήχου δεν έχει καμία σχέση με τον ήχο που έφυγε από τα ανώτερα λογικά επίπεδα (πχ το Foobar μας). Μπαίνουν στη μέση από άθλια resampling μέχρι και οι ίδιοι οι ήχοι των Windows (π.χ. ειδοποίηση για νέο email!).Όπως επίσης είναι λάθος η φράση "bit perfect". Δεν υπάρχει τέτοιο πράγμα.
οταν βαζω πριν το ντακ μου ενα dvd πλαυερ των 30 ευρω το wadia itransport με ipod και ενα transpot βασισμενο σε πολυ καλο οδηγο παιρνω διαφορετικα αποτελεσματα.Doc :605: , παρασύρεσαι από το δικό σου σύστημα και προεδρίζεις ελαφρώς... :137:
Ίσως και η δικιά μου διατύπωση να ήταν πολύ γενική και επιτρέπουσα παρεξηγήσεις. Να ξεκαθαρίσω τη θέση μου λοιπόν. Όταν λέω πως το πρόβλημα πρακτικά πλέον δεν υφίσταται, εννοώ πως στο 95% των συστημάτων δεν υπάρχουν πλέον ακουστές παραμορφώσεις λόγω jitter.
A, οκ. Νόμιζα πως ο όρος χρησιμοποιείται υπονοώντας ανύπαρκτο jitter...Η φράση bit perfect χρησιμοποιείται κυρίως όταν μιλάμε για τις ψηφιακές εξόδους ενός PC ή PC-οειδούς transport (μπορεί να είναι κάποιο media player). Δυστυχώς δεν υποστηρίζουν όλες οι κάρτες ήχου kernel streaming και λοιπά επαγγελματικά - μέχρι πριν λίγο καιρό - κόλπα κι έτσι ο ήχος που φτάνει στην κάρτα ήχου δεν έχει καμία σχέση με τον ήχο που έφυγε από τα ανώτερα λογικά επίπεδα (πχ το Foobar μας). Μπαίνουν στη μέση από άθλια resampling μέχρι και οι ίδιοι οι ήχοι των Windows (π.χ. ειδοποίηση για νέο email!).
Όταν λέμε bit perfect λοιπόν εννοούμε ότι δεν θα υπάρχει καμία τέτοια παρέμβαση και ό,τι κι αν βάλουμε να παίξει θα έχουμε ακριβώς το ίδιο και μόνο αυτό στην spdif μας.
?:111: Τι;Χρειάζεται προσοχή και κατά τη μεταφορά ψηφιακών αρχείων ιδίως με υψηλές ταχύτητες (πάνω από 150 χ.α.ω.).
Λόγο διαστολής των αποθηκευτικών χώρων διαταράσσεται ο σωστός χρονισμός.:118::118::118:
Τώρα μάλιστα, μπήκε στη σωστή σειρά του...Η φράση bit perfect χρησιμοποιείται κυρίως όταν μιλάμε για τις ψηφιακές εξόδους ενός PC ή PC-οειδούς transport (μπορεί να είναι κάποιο media player). Δυστυχώς δεν υποστηρίζουν όλες οι κάρτες ήχου kernel streaming και λοιπά επαγγελματικά - μέχρι πριν λίγο καιρό - κόλπα κι έτσι ο ήχος που φτάνει στην κάρτα ήχου δεν έχει καμία σχέση με τον ήχο που έφυγε από τα ανώτερα λογικά επίπεδα (πχ το Foobar μας). Μπαίνουν στη μέση από άθλια resampling μέχρι και οι ίδιοι οι ήχοι των Windows (π.χ. ειδοποίηση για νέο email!).
Όταν λέμε bit perfect λοιπόν εννοούμε ότι δεν θα υπάρχει καμία τέτοια παρέμβαση και ό,τι κι αν βάλουμε να παίξει θα έχουμε ακριβώς το ίδιο και μόνο αυτό στην spdif μας.