Analogue Warmth



Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
26.009
Reaction score
23.142
Απάντηση: Re: Analogue Warmth

Δηλαδή συμφωνούμε, στη γενική διατύπωση ότι τα εμπορικά μουσικά προϊόντα (ηχογραφήσεις) που έχουμε στα σπίτια μας, εσκεμμένα δεν είναι ακουστικά ακριβή?
Φυσικά! Και αυτό είναι ο κανόνας. Οι τεχνικώς άρτιες ηχογραφήσεις είναι η εξαίρεση, ενώ το αντίστροφο συμβαίνει εν πολλοίς στο κλασσικό ρεπερτόριο, για συγκεκριμένους λόγους.
 

Μηνύματα
1.754
Reaction score
877
δεν απαντατε δεν απαντατε...
κουραζει ο ψηφιακα τελειος ηχος?...
Ο ψηφικός ήχος δεν μπορεί ποτέ να είναι τέλειος ήχος...

Ίσως μετά από καμιά 20_αριά χρονάκια που θα σαμπλάρουν σε 128 bits / 32.156 mhz................ίσως...

Θα χρειάζονται τότε οι μελλοντικοί 'ψηφιακοί' 7 συστοιχίες σκληρών των 500 tera ο καθένας για μια ντουζίνα τραγούδια και ένα z900 για να τα παίξουν...
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
26.009
Reaction score
23.142
Απάντηση: Re: Analogue Warmth

αντε να το καταλαβουν αυτο οι οπαδοι τησ φλατ/μονιτορ σχολης.

(...)
Άλλο πράγμα λέει η flat / monitor σχολή. Την έχεις παρεξηγήσει εντελώς...
 


D

deleted user 10898

Guest
Re: Απάντηση: Re: Analogue Warmth

Φυσικά! Και αυτό είναι ο κανόνας. Οι τεχνικώς άρτιες ηχογραφήσεις είναι η εξαίρεση, ενώ το αντίστροφο συμβαίνει εν πολλοίς στο κλασσικό ρεπερτόριο, για συγκεκριμένους λόγους.
λεγε τους λογους να μαθαινουμε...
 

D

deleted user 10898

Guest
Re: Απάντηση: Re: Analogue Warmth

Άλλο πράγμα λέει η flat / monitor σχολή. Την έχεις παρεξηγήσει εντελώς...
δεν εγραψα πουθενα τι λεει η συγκεκριμενη "αποψη"...
ειναι και αυτο μια "αποψη" άλλωστε..
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
18.046
Reaction score
60.009
Απάντηση: Analogue Warmth

Μου το έστειλε αγαπημένος φίλος και γνώστης του θέματος.Νομίζω αξίζει το κόπο ανάγνωσης.
http://www.cas.sc.edu/dean/news/2009/HiFi-Critic-Kunchur.pdf
Mερικές επισημάνσεις...
Οι συνθήκες επιτέλεσης των συγκεκριμένων επιστημονικών μελετών είναι φυσικά εξιδανικευμένες.Θα ήταν ακόμα πιό ρεαλιστικό να εξεταστεί το αντιληπτικό όριο της χρονικής(φασικής) σπίλωσης σε τυπικό οικιακό χώρο με τα παρελκόμενά του,λαμβάνοντας υπόψη τα επικαλυπτικά φαινόμενα από άλλους σύνθετους τόνους ή/και θόρυβο,όπως και την επερχόμενη μέθεξη από συγεκριμένες αρμονικές δομές,δεδομένα που χαρακτηρίζουν τις καθημερινές συνθήκες ακρόασης αναπαραγόμενης μουσικής.Μολαταύτα,θέτει ζήτημα γιά την αντιληψιμότητα της συμπεριφοράς στο πεδίο του χρόνου ηχείων που το παθητικό τους κροσόβερ αντιστρέφει τη φάση μεταξύ των μεγαφώνων μεσαίων-χαμηλών/μεσαίων-υψηλών...
Η επιλογή της συχνότητας των 7 KHz γιά τη μελέτη δεν είναι αυθαίρετη,αλλά ούτε και απόλυτα ενδεικτική.
Ο γενικευμένος παραλληλισμός ανάμεσα στον ΄΄αιωνόβιο΄΄ και το ΄΄νεαρό΄΄ ακροατή από το συγγραφέα,φαίνεται να μη λαμβάνει υπόψη πιθανές αλλοιώσεις της νευροαισθητηριακής οδού(μη ανιχνεύσιμες στο τυπικό ακουόγραμμα) που επηρεάζουν αναπόφευκτα το ΄΄φασικό κλείδωμα΄΄ από τις δεσμίδες των ινών του ακουστικού νεύρου και την επεξεργασία από τ'αντίστοιχα κέντρα του εγκεφάλου.Διαφορετικού βαθμού αλλοιώσεις επέρχονται από εκφυλιστικές παθήσεις,από τακτική κατανάλωση καπνού και αλκοόλ,συγκεκριμένων φαρμάκων και άλλων ουσιών,από έκθεση σε υψηλής έντασης ήχους ή/και σε σωρεία τοξικών παραγόντων που ευδοκιμούν στο οικιακό/εργασιακό περιβάλλον.Τα αναφερόμενα έχουν ήδη αναλυθεί στο γνωστό ΄΄ασόβαρο΄΄ θέμα.
http://www.polycom.com/global/docum..._of_bandwidth_on_speech_intelligibility_2.pdf
http://www.isa-audiology.org/period...-276)/Boer Bouwmeester, Audiology, 1974.pdf
http://www.sm.luth.se/csee/courses/sms/047/2006/lectures/Lecture12_4.pdf
http://ocw.mit.edu/NR/rdonlyres/Bra...A-FB3C73582B38/0/MIT9_35s09_lec02_hearing.pdf
 

D

deleted user 10898

Guest
Ο ψηφικός ήχος δεν μπορεί ποτέ να είναι τέλειος ήχος...

Ίσως μετά από καμιά 20_αριά χρονάκια που θα σαμπλάρουν σε 128 bits / 32.156 mhz................ίσως...

Θα χρειάζονται τότε οι μελλοντικοί 'ψηφιακοί' 7 συστοιχίες σκληρών των 500 tera ο καθένας για μια ντουζίνα τραγούδια και ένα z900 για να τα παίξουν...
αυτα γραφει και ο παναγοπουλος για απειρομπιτα και απειροδειγματοληπτικα player και γελαει και το παρδαλο κατσικι...
αλλα οταν το emm labs επαιζε οπως το πικαπ του ετρεχε να το αγορασει...
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
18.046
Reaction score
60.009
Απάντηση: Re: Analogue Warmth

Ο ψηφικός ήχος δεν μπορεί ποτέ να είναι τέλειος ήχος...
Ίσως μετά από καμιά 20_αριά χρονάκια που θα σαμπλάρουν σε 128 bits / 32.156 mhz................ίσως...
Θα χρειάζονται τότε οι μελλοντικοί 'ψηφιακοί' 7 συστοιχίες σκληρών των 500 tera ο καθένας για μια ντουζίνα τραγούδια και ένα z900 για να τα παίξουν...
Ποιός αναπαραγόμενος ήχος είναι τέλειος;
Τα αναλογικά συστήματα που ήδη κατέχουμε,μπορούν ν'αντέξουν παραπάνω από 20 χρόνια.Η τεχνολογία όμως...
Μέχρι τότε-χάρη στην πρόοδο της νανοτεχνολογίας- ο απαιτούμενος χώρος θα είναι κατά πολύ μικρότερος των τωρινών λαπτοπ...

αυτα γραφει και ο παναγοπουλος για απειρομπιτα και απειροδειγματοληπτικα player και γελαει και το παρδαλο κατσικι...
αλλα οταν το emm labs επαιζε οπως το πικαπ του ετρεχε να το αγορασει...
Emm,δεν του το είχε πει κανένας...:612:
 

Μηνύματα
2.274
Reaction score
968
Επιστρέφοντας στο άρθρο του περιοδικού SOUND ON SOUND, περιγράφονται από το συγγραφέα οι πιθανές παράμετροι των λυχνιών που συνεισφέρουν στο analogue warmth (και οι οποίες προσομοιώνονται από τα διάφορα software tools). Επειδή το μεγαλύτερο μέρος του άρθρου δεν είναι στο Internet, αυτές συνοψίζονται ως ακολούθως:

- Η ισορροπία μεταξύ των αρτίων και περιττής τάξης συνιστωσών αρμονικής παραμόρφωσης επηρρεάζει σημαντικά τις χροιές (timbre). Γενικά, ο ήχος των λυχνιών θεωρείται περισσότερο “ατμοσφαιρικός”, “εύηχος” και “μουσικός”, προσδίδοντας χαρακτηριστική ψευδαίσθηση μεγάλης “αληθοφάνειας” των μεσαίων συχνοτήτων.

- Οι λυχνίες προσφέρουν αρκετά ευρεία δυναμική περιοχή μέσα στην οποία λειτουργούν γραμμικά πριν φθάσουν στον κορεσμό. Στα όρια της υπεροδήγησης παρουσιάζουν σχετικά ομαλότερη κυματομορφή εξόδου και όχι απότομα τετραγωνισμένη. Επομένως, κάτω από συνθήκες υπερφόρτωσης, ο εμφανιζόμενος ψαλιδισμός των λυχνιών ακούγεται στο ανθρώπινο σύστημα ακοής περισσότερο ‘ήπιος’ (soft clipping).

- Οι ενισχυτές λυχνιών διαθέτουν περιορισμένη έκταση απόκρισης συχνοτήτων (υστερούν στα άκρα του ακουστικού φάσματος - band limited), σε σχέση με αντίστοιχους ενισχυτές ημιαγωγών. Βασική αιτία της συμπεριφοράς αυτής αποτελούν οι μετασχηματιστές εξόδου.

- Δεν μπορούν να εφαρμόσουν υψηλά ποσοστά αρνητικής ανάδρασης (ιδιαίτερα οι τρίοδοι), γεγονός στο οποίο ουσιαστικά οφείλονται και οι σχετικά υψηλότερες αρμονικές παραμορφώσεις, αλλά ταυτόχρονα προσδίδεται βελτιωμένη απόκριση των μεταβατικών και περίπλοκων σημάτων.

- Οι διακυμάνσεις της τάσης τροφοδοσίας (δικτύου) έχουν δυσμενή επίδραση (δυναμική συμπίεση), αλλά μικρότερη στην περίπτωση των λυχνιών.

........

Αναφέρεται επίσης, ότι είναι εξαιρετικά εύκολο με τη σημερινή τεχνολογία, να κατασκευάσει κάποιος έναν τρανζιστοράτο ενισχυτή που να ακούγεται με το analogue warmth (και χωρίς τα τεχνικά πρακτικής φύσεως προβλήματα) ενός λαμπάτου. Αυτό δεν ήδη συμβαίνει στην περίπτωση κάποιων εξειδικευμένων σχεδιάσεων ημιαγωγών.
Περιγράφονται επίσης τα διαφορετικά αποτελέσματα που επιτυγχάνονται από διαφορετικού τύπου λυχνίες και από διαφορετικές κυκλωματικές τοπολογίες, πχ:

- Οι τρίοδοι εφαρμόζονται κυρίως σε single-ended σχεδιάσεις (τάξης Α) και καθώς πλησιάζουν την υπεροδήγηση τείνουν να παράγουν μεγάλη αρμονική παραμόρφωση (άρτια και περιττή).

- Οι τέτροδοι δέσμης και πέντοδοι εφαρμόζονται σε κυκλώματα ισχύος τάξης Α και ΑΒ push-pull. Η λειτουργία push-pull τείνει να ακυρώνει τις άρτιες αρμονικές και να αφήνει τις περιττής τάξης.

............

Στο άρθρο περιγράφονται ακόμη και οι αντίστοιχες παράμετροι μετασχηματιστών και μαγνητικών ταινιών. Τονίζεται ιδιαίτερα ότι καμμία από όλες αυτές τις παραμέτρους δεν αρκεί από μόνη της να προσδώσει analogue warmth, αλλά απαιτείται βαθειά γνώση και δεξιοτεχνία συνδυασμού όλων αυτών μαζί.
 

Μηνύματα
10.380
Reaction score
6
Timbre είναι η χροιά;

Κι εγώ που νόμιζα ότι είναι το ηχόχρωμα.... . :142:


Για δείτε εδώ τι λέει. Ακόμα και αυτό δεν είναι υποκειμενικό.

http://en.wikipedia.org/wiki/Timbre

Αλήθεια έχετε παίξει ποτέ με τα attack, decay, sustain και release ενός ήχου μεταβάλλοντας τα σε ένα synthesizer;

Άκου χροιές... ! Μπουάχαχαχαχ... :143:
 

D

deleted user 10898

Guest
Timbre είναι η χροιά;

Κι εγώ που νόμιζα ότι είναι το ηχόχρωμα.... . :142:


Για δείτε εδώ τι λέει. Ακόμα και αυτό δεν είναι υποκειμενικό.

http://en.wikipedia.org/wiki/Timbre

Αλήθεια έχετε παίξει ποτέ με τα attack, decay, sustain και release ενός ήχου μεταβάλλοντας τα σε ένα synthesizer;

Άκου χροιές... ! Μπουάχαχαχαχ... :143:
αυτο το χαρακτηριστικο "μισος" των εππαγελματιων του ηχου για τις "χροιες" εχει καταντησει γραφικο....
τοπαμε τα ξαναπαμε, τωρα πλεον δεν μιλαμε για χροιες αλλα για αρμονικες αρτιες περιττες κλπ κλπ κλπ...
τι αλλαζει?
οσοι πιστοι των χροιων ας διαβαζουν high fidelity εκτος σταματακου... χιχι
 

D

deleted user 10898

Guest
Να το ξαναπώ;

Αφήστε τα μηχανήματα ήσυχα και κάντε μια βόλτα σε ένα στούντιο.

Όσο περισσότερο ασχολείστε με το να καταστρέφετε τις ηχογραφήσεις, τόσο περισσότερα φράγκα θα σας παίρνουν και καλά θα σας κάνουν!

Και ξαναρωτάω, τι εννοείτε ακριβής αναπαραγωγή; Σε σχέση με τι;

Έχετε ως σημείο αναφοράς τι ακριβώς;

Πλάκα θα έχει να μας πείτε για φωνές πάλι (από το υπερπέραν; :138:).
μαστα...
να σε πω στην εκθεση πηγες..
σου αρεσε το συστηματακι της athenspro με τα στουντιακα focal?
για πες...
 

Κώστας Φ.

Truth hurts. Here's a teddy bear.
Μηνύματα
8.978
Reaction score
895
Την άποψη πληρώνουμε κύριοι εν γνώση μας. Δικιά μου τουλάχιστον...:126:
Στο παραπάνω δεν μπορεί να σου πει κανείς τίποτα, Mike.
Άντε να σου πει κανείς ότι δεν είσαι πιστός στις αρχές του High Fidelity (ανάλογα με τις επιλογές σου), αλλά χ3στηκες, εφόσον σου αρέσει αυτό που ακούς περισσότερο από κάτι άλλο που θα έπαιρνε τη σχετική "σφραγίδα"....

Από την άλλη αν, ακολουθώντας κι εγώ το τι μου γουστάρει, χτυπήσω ένα ζευγαράκι SF Stradivari καλό θα είναι να μην ισχυριστώ ποτέ ότι το ηχείο μου είναι πιο πιστό στο ηχογραφημένο υλικό (ακριβές, αναλυτικό, ουδέτερο κ.ο.κ.) από το ATC SCM150 του γείτονα, εκτός αν θέλω να χαρακτηριστώ (τουλάχιστον) φαιδρός.

Για τους οπαδούς της "δήθεν" ακριβούς αναπαραγωγής, το θέμα είναι ότι ακόμη και στην ψηφιακή ηχογράφηση ενδέχεται ο "μάστορας" να έχει εσκεμμένα προσθέσει αναλογικά "artifacts"! (προκειμένου να σκοτώσει την κλινική ψηφιακή μονιτορίλα)
So what?
Το χόμπυ μας ξεκινά και τελειώνει στην πληροφορία που υπάρχει στο δισκάκι. Όχι στο πώς ή τι θα θέλαμε εμείς να υπάρχει σε αυτό..

Πολλές σύγχρονες ταινίες βγαίνουν με κόκκο (για ατμόσφαιρα, vintage look, απόψη κ.α. λόγους) αλλά δεν είδα να γίνεται κανένας σκοτωμός για προβολείς που προσθέτουν κόκκο στην εικόνα..
Αντίθετα, υπάρχουν προβολείς με συστήματα αφαίρεσης του κόκκου (και του θορύβου γενικότερα) αλλά και πάλι δεν έχουν τύχει ευρείας αποδοχής ακριβώς επειδή οι cinephiles έχουν συναίσθηση της σημασία του να βλέπεις μία ταινία όπως ήθελαν οι δημιουργοί της (=όλοι οι εμπλεκόμενοι) να τη δεις.

Το αν συμφωνείς ή όχι με την ύπαρξη κόκκου ή αν θεωρείς καλη την παραγωγή γενικότερα είναι μία συζήτηση που γίνεται μετά που έχεις δει την ταινία ως έχει και, ορθώς, αποτελούν μέρος της αξιολόγησής της ταινίας.

Αν τώρα ο σκηνοθέτης αποφασίσει ότι οι διάφοροι μεσάζοντες δεν επέτρεψαν με τις παρεμβάσεις τους να βγει αυτό που ήθελε/περίμενε ο ίδιος, ενδέχεται να υπάρξει επανέκδοση που να είναι πιο κοντά (βλ. Apocalypse Now Redux για παράδειγμα).
Αλλά εσύ, ως cinephile, θα τη δεις την ταινία αυτή όταν βγει. Δε θα προσπαθείς (και καλά) να τη μαντέψεις και να τη δημιουργήσεις στον χώρο σου.

Από την άλλη (και για να το συνδέσω με αυτά που έγραφα παραπάνω στον Mike), αν εσύ γουστάρεις να βλέπεις με extra φίλτρα κόκκου, βελτίωσης κίνησης κ.ο.κ. γιατί έτσι τη βρίσκεις καλύτερα, κανείς δε μπορεί να σου πει τίποτα.

Απλά δεν μπορείς να απαιτείς από τους άλλους να σου αναγνωρίσουν ότι βλέπεις "σωστά" ή με "υψηλή πιστότητα" ό,τι υπάρχει στο δισκάκι.
Αν τύχει να συμπέσουν τα γούστα σας με κάποιον επισκέπτη μπορεί να σου πει ότι η εικόνα σου είναι "ευχάριστη", "ξεκούραστη", "μαγική", "ατμοσφαιρική" κλπ, αλλά μέχρι εκεί.
[Και το "μέχρι" θέλει εισαγωγικά, γιατί τα παραπάνω χαρακτηριστικά δεν είναι μικρό πράγμα να τα επιτύχεις, αλλά είναι εξαιρετικά υποκειμενικά και σίγουρα δεν μπορούν να θεωρηθούν αυτοσκοπός της προβολής]

Το περίεργο δεν είναι να θέλει κάποιος να ακούει ή να βλέπει με συγκεκριμένο τρόπο, όσο "σωστός" ή "λάθος" κι αν είναι αυτός..
Το περίεργο είναι ότι αυτός ο κάποιος (που υποτίθεται έχει βρει τον δικό του μαγικό δρόμο και αναφέρει με κάθε ευκαιρία πόσο ευχαριστημένος είναι και πόσο χ3σμένους έχει τους υπόλοιπους ή το "σωστό") έχει τελικά την ανάγκη να ακούσει ότι, εκτός των άλλων, ακούει και "σωστά"..

Θέλω να πιστεύω/ελπίζω ότι στις περισσότερες περιπτώσεις δεν έχουμε να κάνουμε με ανασφαλή και συναισθηματικά ασταθή άτομα που ψάχνουν την επιβεβαίωση και την αποδοχή των τρίτων και τα οποία κλονίζονται από κάθε απόρριψη ή κριτική των επιλογών τους, αλλά απλά τους κλασικούς κακομαθημένους καταναλωτές του "πλερώνω και θέλω να τα έχω ΟΛΑ"...

Δε γίνεται, κουμπάρε.
Ή το ATC θα έχεις ή το Stradivari.
Στάθμισε τις επιλογές σου, τα γούστα σου και τις ανάγκες σου και αποφάσισε.
Αλλιώς φτιάξε ένα μεγάλο δωμάτιο, χώσε και τα δύο μέσα κι άκου ανάλογα με τα κέφια σου (να μη μπορεί να σου κουνηθεί και κανείς..). :144:
 

Μηνύματα
10.380
Reaction score
6
αυτο το χαρακτηριστικο "μισος" των εππαγελματιων του ηχου για τις "χροιες" εχει καταντησει γραφικο....
τοπαμε τα ξαναπαμε, τωρα πλεον δεν μιλαμε για χροιες αλλα για αρμονικες αρτιες περιττες κλπ κλπ κλπ...
τι αλλαζει?
οσοι πιστοι των χροιων ας διαβαζουν high fidelity εκτος σταματακου... χιχι
Δεν ξέρω, πες μου εσύ τι αλλάζει. Αντικειμενικά με στοιχεία όμως. Όχι υποκειμενικά και τυχαία με λαμπατερ στο σύστημα.

μαστα...
να σε πω στην εκθεση πηγες..
σου αρεσε το συστηματακι της athenspro με τα στουντιακα focal?
για πες...
Τι θα αποδείξει αυτό; Τι μπορεί να αποδείξει σε μια έκθεση ιδίως;


Βρε λίγο παραπάνω trim να έχει η ηχογράφηση ακούγεται πιο λαμπάτη. Το έχετε καταλάβει;
 

D

deleted user 10898

Guest
Δε γίνεται, κουμπάρε.
Ή το ATC θα έχεις ή το Stradivari.
Στάθμισε τις επιλογές σου, τα γούστα σου και τις ανάγκες σου και αποφάσισε.
Αλλιώς φτιάξε ένα μεγάλο δωμάτιο, χώσε και τα δύο μέσα κι άκου ανάλογα με τα κέφια σου (να μη μπορεί να σου κουνηθεί και κανείς..). :144:
πεστα γμτ...
αυτο πρεπει να γινει sticky...
το ενα δεν εχει χροιες το αλλο δεν ειναι φλατ...
γουσταρω αυτο τελος...
 

Μηνύματα
10.380
Reaction score
6
Το χόμπυ μας ξεκινά και τελειώνει στην πληροφορία που υπάρχει στο δισκάκι. Όχι στο πώς ή τι θα θέλαμε εμείς να υπάρχει σε αυτό..
Να αγιάσει το στόμα σου!!!!!!!!!!!
 

Μηνύματα
2.274
Reaction score
968
Γιατί απαγορεύεται να ασχοληθεί κάποιος με ότι βρίσκεται πιο έξω?

Πολύ δογματικό ακούγεται αυτό. Κάτι σαν θρησκεία (δεν μου αρέσουν οι αλυσίδες στον εγκέφαλο).
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
176.127
Μηνύματα
3.042.203
Members
38.534
Νεότερο μέλος
Drizzt
Top