Audio Spectrum Xanadu

PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.942
Reaction score
13.425
Το Xanadu είναι ένα πολύ καλοσχεδιασμένο ηχείο. Παρόλα αυτά δεν <<γλύτωσε>> από τις γνωστές ανακρίβειες που συναντάμε στο διαδίκτυο και αφορούν συσκευές ήχου.
Σημεία των καιρών ίσως, αφού όλοι διαθέτουν ένα πληκτρολόγιο και μια <<άποψη>>.
Από που αντλούν αυτή την άποψη, χωρίς την ύπαρξη γνώσης ή πληροφόρησης, είναι αδιάφορο.
Παραπάνω υποσχέθηκα μερικές μετρήσεις του, αφού δεν υπάρχει κάτι σχετικό στο νετ, και μου το υπενθύμισε και ο bono.

Κάτι που λέγεται είναι πως είναι <<ιδιαίτερα δύσκολο φορτίο και απαιτεί ενισχυτή με υψηλά ρεύματα>>.

Ας ξεκινήσω λοιπόν από την εμπέδηση του...
Όπως βλέπουμε παρακάτω όχι μόνο δύσκολο φορτίο δεν είναι, αλλά ιδιαίτερα εύκολο. Ο Γιώργος ο Πετρόπουλος πρόσεξε ιδιαίτερα αυτόν τον τομέα, με τις κατάλληλες προσθήκες στο <<Κύκλωμα διαχωρισμού>> τους. Εξαιρετικά σταθερή εμπέδηση από τους 150 Hz και επάνω, με ελάχιστη διακύμανση. Στο ένα και μοναδικό σημείο που η φάση προσεγγίζει τις 38 μοίρες, η αντίσταση του είναι πάνω από 10 Ωμ. Κανένα πρόβλημα δηλαδή.
Xanadu phase & resistance.png
 

PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.942
Reaction score
13.425
Ένα θέμα που κατά καιρούς έχει απασχολήσει είναι η σήτες.
Αν και κατά πόσο επηρεάζουν το ηχητικό αποτελέσματα που φτάνει στα αυτιά μας.
Όπως είπα πριν το συγκεκριμένο ηχείο αρχικά, δεν είχε σήτες. Αυτές φτιάχτηκαν και τοποθετήθηκαν αργότερα.
Θα επαναλάβω πως στην όποια διαφοροποίηση σημασία έχει ο σκελετός της σήτας. Το σωστό, ηχοπερατό, πανί δεν επιφέρει καμία ουσιαστική αλλοίωση στον ήχο του ηχείου, πλην μιας ελάχιστης μείωσης στις πολύ υψηλές συχνότητες.

Με την πορτοκαλί καμπύλη έχουμε την <<άνευ σήτας>> απόκριση, ενώ με την πράσινη την <<με σήτα>> απόκριση. Βλέπουμε την αρχική ομαλότητα, σε σχέση με τις μετέπειτα ανωμαλίες. Σίγουρα υπαρκτές.
Να πως εδώ πως το σημείο διαχωρισμού (crossover point) είναι γύρω στους 2100 Hz.
Για να φανεί η όποια διαφορά ξεκίνησα την απεικόνιση κάτω από το μισό αυτής της συχνότητας.
Εδώ βλέπουμε την απόκριση του tweeter άνευ και με την σήτα:
Xanadu + σιτες.png
 

wnet

Nearfield
Μηνύματα
5.313
Reaction score
18.379
Ένα θέμα που κατά καιρούς έχει απασχολήσει είναι η σήτες.
Αν και κατά πόσο επηρεάζουν το ηχητικό αποτελέσματα που φτάνει στα αυτιά μας.
Όπως είπα πριν το συγκεκριμένο ηχείο αρχικά, δεν είχε σήτες. Αυτές φτιάχτηκαν και τοποθετήθηκαν αργότερα.
Θα επαναλάβω πως στην όποια διαφοροποίηση σημασία έχει ο σκελετός της σήτας. Το σωστό, ηχοπερατό, πανί δεν επιφέρει καμία ουσιαστική αλλοίωση στον ήχο του ηχείου, πλην μιας ελάχιστης μείωσης στις πολύ υψηλές συχνότητες.

Με την πορτοκαλί καμπύλη έχουμε την <<άνευ σήτας>> απόκριση, ενώ με την πράσινη την <<με σήτα>> απόκριση. Βλέπουμε την αρχική ομαλότητα, σε σχέση με τις μετέπειτα ανωμαλίες. Σίγουρα υπαρκτές.
Να πως εδώ πως το σημείο διαχωρισμού (crossover point) είναι γύρω στους 2100 Hz.
Για να φανεί η όποια διαφορά ξεκίνησα την απεικόνιση κάτω από το μισό αυτής της συχνότητας.
Εδώ βλέπουμε την απόκριση του tweeter άνευ και με την σήτα:
View attachment 282888
κλίμακα αριστερά; εννοώ πόσα db είναι η μικροανωμαλία της σίτας;
 


toulou

Δικαναλίδης
Μηνύματα
1.659
Reaction score
2.335
. . .
Θα επαναλάβω πως στην όποια διαφοροποίηση σημασία έχει ο σκελετός της σήτας. Το σωστό, ηχοπερατό, πανί δεν επιφέρει καμία ουσιαστική αλλοίωση στον ήχο του ηχείου, πλην μιας ελάχιστης μείωσης στις πολύ υψηλές συχνότητες.
. . .
Αντε να συνεισφέρω κι' εγώ κάτι τις :
1677676593909.png

Αυτή είναι η εντονότερη μετρημένη διαφορά από καμιά δεκαριά περιπτώσεις (που μου είχε στείλει ευγενικά πριν από χρόνια ο Κύριος πίσω από εδώ: https://aboutus.com/ClassicLoudspeakerServices.com )
Σημειώστε οτι αυτή και άλλη μία αποτελούν εξαίρεση. Ολες οι υπόλοιπες διαφορές δεν ξεπερνουν το 1dB, οι μισές ούτε καν το μισό (ή λιγότερο) dB
 

PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.942
Reaction score
13.425
Αντε να συνεισφέρω κι' εγώ κάτι τις :
View attachment 282900
Αυτή είναι η εντονότερη μετρημένη διαφορά από καμιά δεκαριά περιπτώσεις (που μου είχε στείλει ευγενικά πριν από χρόνια ο Κύριος πίσω από εδώ: https://aboutus.com/ClassicLoudspeakerServices.com )
Σημειώστε οτι αυτή και άλλη μία αποτελούν εξαίρεση. Ολες οι υπόλοιπες διαφορές δεν ξεπερνουν το 1dB, οι μισές ούτε καν το μισό (ή λιγότερο) dB
Προφανώς η αναφορά έχει να κάνει με το πανί και μόνο. Ο σκελετός της σήτας είναι εντελώς άλλη ιστορία.

Το AR3a που αναφέρεις εδώ είναι ένα παλαιάς σχολής ηχείο, με τις κλασικές προεξοχές στην περιφέρεια της μπάφλας.
Από εκεί γίνεται όλη ζημιά στην απόκριση.
Επιπλέον, το σημείο κρος του tweeter του είναι οι 5 Khz και λόγο μικρής επιφάνειας (3/4 της ίντσας η διάμετρος του) είναι ιδιαίτερα κατευθυντικό.
 

Μηνύματα
5.439
Reaction score
6.596
Άντε να πω και εγώ τα δικά μου:download:
Πέραν των άνω μην ξεχνάμε το κομπ φιλτερινγκ , τα υφάσματα λόγω της πολύ κοντινής απόστασης και των μοιρών πρόσκρουσης στο βαθμό που αποτελούν εμπόδιο αναλόγως πλέξης, ένα μικρό ποσόστο επιστρέφει στην μπάφλα γι'αυτό και δεν είναι αναλογικό το αποτέλεσμα .
 

toulou

Δικαναλίδης
Μηνύματα
1.659
Reaction score
2.335
Το διάγραμμα του #25 με την εικονιζόμενη μικρή επίδραση στην απόκριση, αφορά το ύφασμα και μόνον. Η μία μέτρηση με το όποιο σύστημα στήριξης του υφάσματος στην θέση του αλλά χωρίς ύφασμα, η άλλη με ύφασμα.
Αυτή η ομοιόμορφη διαφορά των ~2dB max αφορά μόνο το συγκεκριμένο ύφασμα. Εκτός από άλλο ένα, οι διαφορές στα υπόλοιπα υφάσματα ήταν όπως έγραψα πολύ-πολύ μικρότερες, σε αρκετά όχι το ίδιο ομοιόμορφες συχνοτικά, και σε μερικά μηδενικές παντού.

Πάνε πολλά χρόνια. Ανοιξε κάποιος νήμα περί υφασμάτων, τα μέλη-επαγγελματίες του χώρου απάντησαν ομόφωνα και με τη μία "αμεληταίες διαφορές, μην σε απασχολεί", κάποιος επιβεβαίωσε έχοντας πρόχειρες μετρήσεις, τις οποίες και μου έστειλε.

Οσο για τα πλαίσια στήριξης, θα συμφωνήσω, η επίδρασή τους είναι τις περισσότερες φορές τραγική και ακούγεται καραμπινάτα
 
Last edited:

PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.942
Reaction score
13.425
Για να ολοκληρωθεί η παρουσίαση μερικές ακόμα μετρήσεις...
H απόκριση συχνότητας, κλασικό <<χαμόγελο>> σχεδόν όλων των Audio Spectrum και η ομοιότητα των δύο ηχείων:
xanadu fr both.png

Εδώ η συνολική απόκριση συχνότητας σε απόσταση 1,2 μέτρων αλλά και των επί μέρους μονάδων. Διακρίνεται έτσι και το σημείο διαχωρισμού (crossover point):
zanadu frequency response before.png


Η έξοδος του <<Συντονισμένου σωλήνα>>, με την κεντρική του συχνότητα να βρίσκεται στους 33,4 Hz:
port output.png
 

PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.942
Reaction score
13.425
Το θέμα με τις σήτες, την συμπεριφορά τους και γιατί, με την έκταση που έχει πάρει εδώ, θα μπορούσε να γίνει ένα ανεξάρτητο θέμα...

Μετρούσα χθες τα Wharfedale Linton 85 ann.
Ένα ηχείο με παλιομοδίτικη εμφάνιση, που προφανώς σχεδιάστηκε να ακούγεται με τις σήτες του.
Δεν μπορώ να ξέρω αν το προέβλεψε ο σχεδιαστής ή του έκατσε, αλλά η προσθήκη της σήτας στο συγκεκριμένο ηχείο έχει, συνολικά, θετικό αποτέλεσμα.
Με πράσινο η απόκριση συχνότητας χωρίς και με περτικαλί, με τις σήτες.
Βλέπουμε πως η σήτα <<κουρεύει>> κάποιες κορυφώσεις στους 2,4 KHz και άνω των 5 KHz, ενώ στην ενδιάμεση περιοχή δεν επηρεάζει σχεδόν καθόλου. Επίσης βοηθάει ελαφρώς την βύθιση ανάμεσα στους 1 KHz & 2 KHz. Η ελαφρά τόνωση πάνω από τους 10 KHz δεν ακούγεται καθόλου.
Linton 85 an with&without grills.png
 
Last edited:

head-stef

Headphones
Μηνύματα
713
Reaction score
2.417
Μέσα σε ηχεία έχω βρει...
Αυτοκινητάκια, playmobil, τάπες, γκορμίτι περιοδικό, ξυλάκια jenga και διάφορα άλλα.
Όταν η κορούλα μου ήταν 3 χρονών έχασε ένα πλαστικό μπιμπερό μιας κούκλας της (μέγεθος αυγού). Μετά από λίγες μέρες βλέποντας μια ταινιούλα ακούσαμε το subwoofer του h/th να παραμορφώνει έντονα. Το έσβησα και μετά την ταινία το άνοιξα, σίγουρος ότι ο κώνος είχε ξεκολλήσει κάπου. Και φυσικά βρήκα έκπληκτος το μικρό μπιμπερό που νωρίτερα χοροπηδούσε στην πίσω όψη του κώνου!

Φοβερή δουλειά η "ανακαίνιση" ενός ηχείου σαν το Xanadu! Το οποίο παραλίγο να αγοράσω όταν ξεκίνησα να βγάζω τα πρώτα μου χρήματα, αφού ακουγόταν υπέροχα στους καλούς χώρους ακρόασης κάποιων καταστημάτων. Υπερίσχυσε τότε η λογική αφού είχα μικρό σχετικά χώρο και τα ηχεία θα έμπαιναν κοντά στον τοίχο. Έτσι (καλώς ή κακώς) κέρδισαν τα B&W 805 Matrix που βόλεψαν σε αρκετές αλλαγές χώρου πριν τα αντικαταστήσω.
 

sk

Μηνύματα
541
Reaction score
499
Το θέμα με τις σήτες, την συμπεριφορά τους και γιατί, με την έκταση που έχει πάρει εδώ, θα μπορούσε να γίνει ένα ανεξάρτητο θέμα...

Μετρούσα χθες τα Wharfedale Linton 85 ann.
Ένα ηχείο με παλιομοδίτικη εμφάνιση, που προφανώς σχεδιάστηκε να ακούγεται με τις σήτες του.
Δεν μπορώ να ξέρω αν το προέβλεψε ο σχεδιαστής ή του έκατσε, αλλά η προσθήκη της σήτας στο συγκεκριμένο ηχείο έχει, συνολικά, θετικό αποτέλεσμα.
Με πράσινο η απόκριση συχνότητας χωρίς και με περτικαλί, με τις σήτες.
Βλέπουμε πως η σήτα <<κουρεύει>> κάποιες κορυφώσεις στους 2,4 KHz και άνω των 5 KHz, ενώ στην ενδιάμεση περιοχή δεν επηρεάζει σχεδόν καθόλου. Επίσης βοηθάει ελαφρώς την βύθιση ανάμεσα στους 1 KHz & 2 KHz. Η ελαφρά τόνωση πάνω από τους 10 KHz δεν ακούγεται καθόλου.
View attachment 284049
[off topic/on]
Κάπου διάβασα στο net ότι ο κατασκευαστής προτείνει την ακρόαση τους με σίτες, καθώς και το ότι το πλαίσιο που φέρει τις σίτες έχει σκοπίμως φαλτσοκομμένες τις ακμές του για να περιορίσει τις περιθλάσεις.
[off topic/off]
 

Μηνύματα
426
Reaction score
1.275
Δεν μπορώ να ξέρω αν το προέβλεψε ο σχεδιαστής ή του έκατσε, αλλά η προσθήκη της σήτας στο συγκεκριμένο ηχείο έχει, συνολικά, θετικό αποτέλεσμα.
Σωστό! Κατά τα λεγόμενά του, το προέβλεψε.;)
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.860
Μηνύματα
3.031.069
Members
38.508
Νεότερο μέλος
koskef
Top