Bass Tuning

toulou

Δικαναλίδης
Μηνύματα
1.659
Reaction score
2.335
Για την χαμηλόσυχνη βύθιση:

Μπορεί να μην είναι αυτή - ή μόνο αυτή - η αιτία, αλλά έχετε υπ' όψιν σας οτι τα ξύλινα πατώματα με κενό από κάτω (ΔΕΝ τα γουστάρω...) μπορούν να απορροφήσουν μπάσο, να δράσουν σαν ρεζονέιτορς, να ωραιοποιήσουν ή και να λασπώσουν τον ήχο, να επιστρέψουν ενέργεια καθυστερημένα και παρατεταμένα, ο,τι τους γουστάρει μπορούν να κάνουν ανάλογα με την περίπτωση...

Επίσης, έχω πέσει κατά καιρούς σε τουλάχιστον τέσσερα θρεντς ανα τα φόρουμ με ανεξήγητες βυθίσεις γύρω στα 45Hz με κοινό σημείο την ύπαρξη γυψοσανίδων κάπου.

Το να έχεις μπάσο μόνο στα όρια του δωματίου ανεξάρτητα τοποθέτησης, είναι πάντως παράξενο, και δεν νομίζω οτι έχει να κάνει μόνο με τα room modes. Θα έπρεπε να υπάρχουν περιοχές με μπάσο (και άλλες με έντονη βύθιση) και σε άλλα σημεία.
 
Last edited:

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
18.045
Reaction score
60.003
Ο.κ. να τα θεωρήσω σαμπ, αλλα κροσαρουν στα 150 με 170ΗΖ, οποτε????

Για το δευτερο..........καταλαβαινω ότι θα γινόταν με μικροτερη κλιση στα ηχεια,
δηλαδή, λιγοτερη, on axis, αποκριση.
Αυτό που εννοώ έχει παρουσιαστεί στην Ανατομία Ακουστικής Χώρων:
http://www.avsite.gr/forum/threads/Ανατομία-Ακουστικής-Χώρων-remastered.79626/page-3#post-1069462

Oι μονάδες χαμηλών που διαθέτεις θεωρούνται πηγές πίεσης.Οι συνιστώσες ηχητικής πίεσης εκατέρωθεν ενός κόμβου (node) που εκπροσωπεί το σημείο ακύρωσης,βρίσκονται σε διαφορά φάσης 180 μοιρών : η μία κατέρχεται ενώ η άλλη ανέρχεται.Εάν τοποθετούνταν υποθετικά δύο μονάδες υποβαθυφώνων σε απέναντι τοιχώματα η καθεμία και ρυθμισμένη η εκπομπή τους ώστε να είναι στην ίδια φάση μεταξύ τους,τότε ο πρώτος και τρίτος (κατά σειρά συχνοτικού ύψους) ρυθμός συντονισμού θα εξουδετερώνονταν.Εξετάζοντας καθέναν από εκείνους,πάνω σε δεδομένη διάσταση,οι επιμέρους λοβοί θα συνέβαλαν καταστρεπτικά.

Εάν οι μονάδες υποβαθυφώνων τοποθετούνταν περαιτέρω η καθεμία στον πλησιέστερο προς το αντίστοιχο τοίχωμα κόμβο σε σχέση με το δεύτερο ρυθμό συντονισμού,θα εξακολουθούσαν να κείτονται σε ζώνες αντίθετης πολικότητας σε σχέση με τον πρώτο και τρίτο ρυθμό.Το επιπλέον όφελος είναι ότι τώρα θα εξουδετερώνεται και ο δεύτερος ρυθμός.Σε γενικές γραμμές,θα ήταν ιδανική η εγκατάσταση υποβαθυφώνου σε κάθε τεταρτημόριο παραλληλογράμμου δωματίου σε θέση τέτοια,ώστε ν'απέχει από τους προσκείμενους τοίχους απόσταση ίση με το εν τέταρτον των αντιστοίχων διαστάσεων (μήκος-πλάτος).

Μιά τέτοια συνθήκη μπορεί να προσεγγίστηκε στη δική σου περίπτωση όταν διευθετήθηκαν τα ηχεία επί της μεγαλύτερης διάστασης του δωματίου,οπότε εισέπραξες το ισχυρότερο χαμηλό-σε συνδυασμό βέβαια με τη δική σου θέση ακρόασης/μέτρησης η οποία όφειλε να μη συμπίπτει με κόμβο από τους κυρίους ρυθμούς συντονισμού.Εάν κι εφόσον επιμένεις γιά διευθέτηση των ηχείων επί της μικρότερης διάστασης,θ'άξιζε πρώτα απ'όλα να εφαρμόσεις αυτήν την Αρχή ως προς το ζεύγος ηχείων πάνω σ'αυτήν.Εάν κι εφόσον έχεις επίσης εξαντλήσει όλες τις εναλλακτικές θέσεις ηχείων-ακρόασης πάνω στη μεγαλύτερη διάσταση,προτείνεται να πειραματιστείς με επιπρόσθετη εγκατάσταση δύο ανεξαρτήτων υποβαθυφώνων.Η διευθέτηση καθενός εξ αυτών στη μεγάλη τώρα διάσταση,θα έπρεπε να εξεταστεί σε σύζευξη με το αντίστοιχο από τα ήδη υπάρχοντα ηχεία σου που θα βρισκόταν απέναντί του.

Εξυπακούεται ότι τα Avantgarde δεν θα τοποθετηθούν κοντά στο μέσον της μεγάλης διάστασης.Εξάλλου οι βηματικές αποκρίσεις τους δεν ενδείκνυνται για ακροάσεις στο εγγύς ή μέσο πεδίο.Εφόσον μάλιστα το πάτωμά σου δεν είναι συμπαγές κι εμφανίζει ενδοτικότητα,η πρόβλεψη γίνεται αβέβαιη ως προς τη διάσταση του ύψους.

Ο πειραματισμός με την κλίση των ηχείων θα επιφέρει μεταβολές στην on-axis απόκριση και σε ανώτερες συχνοτικές ζώνες...
 

Μηνύματα
4.355
Reaction score
1.772
υπολογιζοντας 172/L το room mode και λυνοντας ως προς το πλατος 4μ εχουμε ακριβως 43hz.

σε αυτη τη συχνοτητα θα επρεπε νε εχουμε peak και οχι dip.
τι ειναι αυτο που αναστρεφη τη φαση δεν μπορω να καταλαβω.

οι τοιχοι που εμπλεκονται ειναι ο ενας μπλοκα και ο αλλος γυψοσανιδα.

καμμια ιδεα;
 

dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
5.029
Reaction score
11.512
Με θέση ακρόασης στη μέση της διάστασης των 4μ. (όπως είναι η παρούσα δηλαδή), έχουμε dip στο πρώτο (και στο τρίτο) mode της διάστασης, δηλ. στα 43Hz.
 

dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
5.029
Reaction score
11.512
Τα 43Hz είναι ψυχο-ακουστικά επιθυμητά και δίνουν αίσθηση γεμάτου μπάσου. Για να ενισχυθούν στο συγκεκριμένο δωμάτιο, πρέπει η θέση ακρόασης να μην είναι στο μέσο της μικρής διάστασης (4μ). Συνεπώς αξίζει να εξεταστεί τοποθέτηση των ηχείων στη μεγάλη διάσταση όπως αναφέρει ο bhutia.

Με 2...
1.JPG


ή 4 sub...
1.JPG

...και δουλεύοντας τα προβλήματα που θα προκύψουν από τη γειτνίαση τόσο των ηχείων όσο και της θέσης ακρόασης σε τοίχους.
 

Μηνύματα
1.115
Reaction score
677
Αν έχω βάλει σωστά τα νούμερα,για τον δικό μου χώρο,μου βγάζει τα παρακάτω.
(Εμένα βεβαίως είναι παράγωνος,11.20-10.20χ6.20-5.20χ3.05.
Αν κάποιος μπορεί να εξηγήσει λίγα πράγματα χοντρικά,λαμβάνοντας υπ' όψιν του πως γράφει για άσχετο,θα σας ήμουν υπόχρεος.
(Εκτός και είναι αρκετό ένα "Κλάφτα Χαράλαμπε",θα καταλάβω,:laugh:. )
1Καταγραφή.PNG
2Καταγραφή.PNG
3Καταγραφή.PNG
4Καταγραφή.PNG
Καταγραφή.PNG
 

Μηνύματα
4.355
Reaction score
1.772
Τα 43Hz είναι ψυχο-ακουστικά επιθυμητά και δίνουν αίσθηση γεμάτου μπάσου. Για να ενισχυθούν στο συγκεκριμένο δωμάτιο, πρέπει η θέση ακρόασης να μην είναι στο μέσο της μικρής διάστασης (4μ). Συνεπώς αξίζει να εξεταστεί τοποθέτηση των ηχείων στη μεγάλη διάσταση όπως αναφέρει ο bhutia.

Με 2...
View attachment 32741

ή 4 sub...
View attachment 32740
...και δουλεύοντας τα προβλήματα που θα προκύψουν από τη γειτνίαση τόσο των ηχείων όσο και της θέσης ακρόασης σε τοίχους.
το προβλημα ειναι οτι το dip δεν ειναι στενο αλλα εκτεινεται 35-55hz οποτε εξφανιζεται σχεδον το χαμηλο.

στη μεγαλη διασταση δεν υπαρχη προβλημα.

αντε αντωνη εχεις μπολικα μεγαφωνα.δοκιμασε να βαλης αλλα δυο πισω κομενα στους 60-70hz.
 


Τελευταια Μηνυματα

Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.862
Μηνύματα
3.031.218
Members
38.508
Νεότερο μέλος
koskef
Top