Build Your Dreams (BYD)

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
19.156
Reaction score
33.100
H BYD ξεκίνησε αποστολές προς Ευρώπη από Ταϊλάνδη, και το πρώτο πλοίο έρχεται με Dolphins. Με αυτό τον τρόπο οι δασμοί από 30% (αν θυμάμαι καλά), θα πάνε στο 10%.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.808
Reaction score
144.819
Ρεκόρ ταχύτητας από την BYD.

472 km/h...

 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
19.156
Reaction score
33.100
2 Σεπτεμβρίου Ευρωπαϊκή παρουσίαση των Seal 6 DM -i και Seal 6 Touring DM-i.
 

MaxHeadroom

Moderator
Moderator
Μηνύματα
8.656
Reaction score
11.703
Στα Γιάννενα με το Atto 3

1756470062687.png


Η τελευταία φάση των φετινών διακοπών μας ήταν ένα πενθήμερο στα Ιωάννινα, τα οποία είχαμε αρκετά χρόνια να επισκεφτούμε.
Ξεκινήσαμε από τη Χαλκίδα με τη μπαταρία στο 100%. Στο ύψος της Καρδίτσας κάναμε μια ημίωρη στάση για να φορτίσουμε από 26% σε 85% και συνεχίσαμε προς τον προορισμό μας όπου φτάσαμε με 31%. Το Atto 3 άνετο, σταθερό και με θάλαμο επιβατών υποδειγματικά σχεδιασμένο, οπότε το ταξίδι ήταν πολύ ευχάριστο.
Αξίζει να σταθώ στη σκοπιμότητα προμήθειας ενός πομποδέκτη FastPass για διέλευση χωρίς στάση από τα διόδια όλων των ελληνικών αυτοκινητοδρόμων. Μεγάλη ευκολία και εξοικονόμηση χρόνου από την αποφυγή των ουρών, συνιστάται ανεπιφύλακτα!
Ο δρόμος πολύ καλός και ασφαλής. Εξαίρεση τα 45 χιλιόμετρα μεταξύ Καλαμπάκας και Μαλακασίου, όπου δεν έχει ολοκληρωθεί η παράδοση του τελευταίου σκέλους του Αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδας Ε65 (θα γίνει τον Απρίλιο του '26). Εκεί ο δρόμος έχει συνεχείς στροφές και καθιζήσεις, οπότε αναγκαστικά κόψαμε ταχύτητα γιατί η μικρή μας κόρη ζαλιζόταν στο πίσω κάθισμα.
Μετά από αυτό το δύσκολο κομμάτι ακολουθεί ο αυτοκινητόδρομος της Εγνατίας, από την οποία κάναμε μια μικρή παράκαμψη για φαγητό και καφέ κάτω από τα πλατάνια της κεντρικής πλατείας του γραφικού Μετσόβου.

Είσοδος GS LR.jpg


Ξενοδοχείο μας ήταν το Grand Serai, με το σημαντικό πλεονέκτημα ότι ήταν μέσα στην πόλη, οπότε πήγαινες παντού στο κέντρο με τα πόδια. Οι καιρικές συνθήκες ήταν ευνοϊκές για βόλτες, οπότε αξιοποιήσαμε στο έπακρο αυτό το πλεονέκτημα.
Υπάρχουν τέσσερεις 22άρηδες στο υπόγειο πάρκινγκ του, οπότε δεν υπήρχε κανένα θέμα να φορτίσουμε. Στην πραγματικότητα, το μόνο άλλο EV που είδα να φορτίζει εκεί, ήταν ένα -επίσης κόκκινο- Ford Mach-E.

Φορτιστής LR.jpg


Το ξενοδοχείο αρκετά καλό και το δωμάτιό μας τεράστιο. Η πισίνα επίσης μεγάλη, καθαρή και ελεύθερη από πολυκοσμία, αλλά τα νερά της παγωμένα. Ο μπουφές του πρωινού και του δείπνου μέτριος σε σχέση με τα περισσότερα πεντάστερα ξενοδοχεία. Ειδικά το Σαββατοκύριακο που είχε συρρεύσει ο συρφετός των γκρουπ που είχαν έρθει με λεωφορεία, προτιμήσαμε να πάμε έξω. Αντίθετα, από Δευτέρα το ξενοδοχείο ήταν σχεδόν άδειο, αν κρίνω από τα ελάχιστα οχήματα στο εξωτερικό πάρκινγκ.

Η πόλη των Ιωαννίνων είναι όμορφη, αλλά με βαρύ το στίγμα των οθωμανών στην αρχιτεκτονική και στα τοπόσημά της. Ακόμα
και το ξενοδοχείο μας στο ίδιο... τουρκομπαρόκ μοτίβο κινούνταν. Αυτή είναι η ιστορία της πόλης και αυτήν πουλάει στους τουρίστες, με τον Αλή Πασά να προβάλλεται ως ζεν-πρεμιέ και την κυρά Φροσύνη κάτι σαν τη... λαίδη Νταϊάνα.

Λίμνη LR.jpg


Μερικά από τα κυριότερα αξιοθέατα που αξίζει να επισκεφτεί κάποιος είναι:
  • η παραλίμνια διαδρομή γύρω από το κάστρο. Αν δεν την περπατήσεις, δεν πήγες στα Γιάννενα!
  • η ακρόπολη με το "Τζαμί της Κατάκτησης", τον τάφο του Αλή Πασά και δυο μικρά μουσεία. Εκεί βρισκόταν και το μεγάλο σεράι, μέχρι που κάηκε το 1870.
  • το τζαμί του Ασλάν Πασά που δεσπόζει σε όλα τα μακρινά πλάνα της πόλης.
  • το -ακραία τουριστικό- νησάκι της λίμνης. Εκεί βρίσκεται το εξοχικό του Αλή Πασά, σημείο της θανάτωσής του από τους άνδρες του σουλτάνου. Υπάρχει επίσης ένα μικρό μουσείο κι ένα δωμάτιο αφιερωμένο στην κυρά Φροσύνη, εικαστικά άρτιο αλλά χωρίς κάποια αναφορά στην ουσία αυτής της σκοτεινής υπόθεσης.
  • το μουσείο κέρινων ομοιωμάτων Βρέλλη, 13 χλμ νότια της πόλης. Συμπαθητικό, αλλά θα έπρεπε να υπάρχει ξενάγηση στα εκθέματα.
  • το πολεμικό μουσείο Καλπακίου, αφιερωμένο στον ελληνοϊταλικό πόλεμο του '40 και στους ήρωές του.
  • το σπήλαιο Περάματος. Λιγότερο εντυπωσιακό από το σπήλαιο των Λιμνών στα Καλάβρυτα, αλλά με πολύ καλή ξενάγηση.
  • τέλος, αν πας στα Γιάννενα από την άλλη άκρη της ηπειρωτικής Ελλάδας, όπως εμείς, οφείλεις να επισκεφτείς και τα Ζαγοροχώρια. Σε προηγούμενες επισκέψεις μας είχαμε ακολουθήσει τις διαδρομές προς Αρίστη-Βίκο-Πάπιγκο και προς Δίλοφο-Καπέσοβο-Τσεπέλοβο. Αυτή τη φορά πήγαμε προς Βίτσα-Μονοδένδρι και καταλήξαμε με λίγη πεζοπορία στο μοναστήρι της Αγίας Παρασκευής, με την απίστευτη θέα στο φαράγγι του Βίκου. Όποια διαδρομή κι αν διαλέξει κάποιος, θα απολαύσει την ηπειρώτικη φύση και αρχιτεκτονική!
1756475182572.png


Το φαγητό στα Γιάννενα είναι καλό, αλλά όλα κινούνται στο ίδιο μοτίβο των κρεατομεζέδων που καταντά βαρετό μετά από λίγο. Το καλύτερο φαγητό, περιβάλλον και σέρβις τα απολαύσαμε στη Φρόντζου Πολιτεία -εκεί είχε από εξαιρετικές ελληνικές κοπές μέχρι ψάρι. Πρόκειται για έναν πολυχώρο σε λόφο που δεσπόζει των Ιωαννίνων, όπου μπορείτε επίσης να πάρετε πρωινό, να πιείτε τον απογευματινό καφέ σας, ακόμα και το βραδινό ποτό σας.
Πολύ ωραίο είναι επίσης το all-day στα Λιθαρίτσια, μέσα στην πόλη, αλλά και το εστιατόριο Πρεσβεία. Το βραβείο ποιοτικού value for money απονέμεται στο μεζεδοπωλείο Μπαλσάμικο.
Το καλύτερο ηλιοβασίλεμα προς τα Ιωάννινα θα απολαύσετε από την Κουκουβάγια και τη Σβούρα στους Λιγκιάδες. Το πουλοβεράκι ήταν απαραίτητο μετά τη δύση του ηλίου.
Από τα καφέ στο Μώλο, στο κεντρικότερο σημείο της παραλίας, μας άρεσε το Ludost. Τα μπαράκια σε δυο-τρία στενά της παλιάς πόλης μαζεύουν κόσμο το σαββατόβραδο, αλλά επικρατεί κακοφωνία από τη μίξη κακόγουστων μουσικών με την οχλαγωγία, οπότε δεν ήταν του γούστου μας. Το χειμώνα, με τον κόσμο μέσα, ίσως είναι καλύτερα.

Στην επιστροφή, το δύσκολο κομμάτι ήταν εξίσου κουραστικό, αλλά η κατανάλωση ήταν πολύ χαμηλότερη καθώς αυτή τη φορά κατεβαίναμε το βουνό, δείγμα του πόση σημασία έχει η υψομετρική διαφορά μεταξύ των άκρων μιας διαδρομής. Περάσαμε από τα αγαπημένα μας Τρίκαλα όπου φορτίσαμε το BYD όσο τρώγαμε στο Λαδοφάναρο και επιστρέψαμε χωρίς άλλη στάση στη βάση μας, με τη μπαταρία στο 19%.
Ωραία εκδρομή και ωραίο αυτοκίνητο!
 
Last edited:



alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
19.156
Reaction score
33.100
Αν και οι πωλήσεις της BYD αυξήθηκαν στο Q2 YoY κατά 16%, τα καθαρά κέρδη μειώθηκαν 30%, λόγω των αλλαγών που έφερε η κυβέρνηση αναφορικά με τους προμηθευτές, οι οποίοι θα πρέπει πλέον να πληρώνονται εντός 60 ημερών. Λέγεται πως η BYD είχε ξεπεράσει τους 6 μήνες, και σε κάποιες περιπτώσεις και τους 9.

Αυτό έρχεται να δέσει με όσα είχα γράψει παλαιότερα σχετικά με την μείωση προσδοκιών του εργοστασίου στην Ουγγαρία. Η απουσία ρευστότητας φαίνεται να είναι ο λόγος της αυξημένης παραγωγής στην Τουρκία (φθηνότερά), και όχι η όποια κακή πολιτική της ΕΕ.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.808
Reaction score
144.819
καθαρά κέρδη μειώθηκαν 30%
Το έχουν δει ένα σωρό ιντερνετικές φυλλάδες του κ@λου και κάνουν πάρτι που καταρρέει η BYD και δεν έχει έσοδα και πουλάει φτηνά και τέτοιες μλκιες. 😁😁🤣

Αυτοί νομίζουν ότι η BYD είναι σα τους Γερμανούς? 🤪😁🤣
 

MaxHeadroom

Moderator
Moderator
Μηνύματα
8.656
Reaction score
11.703
Στα Γιάννενα με το Atto 3

View attachment 376096

Η τελευταία φάση των φετινών διακοπών μας ήταν ένα πενθήμερο στα Ιωάννινα, τα οποία είχαμε αρκετά χρόνια να επισκεφτούμε.
Ξεκινήσαμε από τη Χαλκίδα με τη μπαταρία στο 100%. Στο ύψος της Καρδίτσας κάναμε μια ημίωρη στάση για να φορτίσουμε από 26% σε 85% και συνεχίσαμε προς τον προορισμό μας όπου φτάσαμε με 31%. Το Atto 3 άνετο, σταθερό και με θάλαμο επιβατών υποδειγματικά σχεδιασμένο, οπότε το ταξίδι ήταν πολύ ευχάριστο.
Αξίζει να σταθώ στη σκοπιμότητα προμήθειας ενός πομποδέκτη FastPass για διέλευση χωρίς στάση από τα διόδια όλων των ελληνικών αυτοκινητοδρόμων. Μεγάλη ευκολία και εξοικονόμηση χρόνου από την αποφυγή των ουρών, συνιστάται ανεπιφύλακτα!
Ο δρόμος πολύ καλός και ασφαλής. Εξαίρεση τα 45 χιλιόμετρα μεταξύ Καλαμπάκας και Μαλακασίου, όπου δεν έχει ολοκληρωθεί η παράδοση του τελευταίου σκέλους του Αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδας Ε65 (θα γίνει τον Απρίλιο του '26). Εκεί ο δρόμος έχει συνεχείς στροφές και καθιζήσεις, οπότε αναγκαστικά κόψαμε ταχύτητα γιατί η μικρή μας κόρη ζαλιζόταν στο πίσω κάθισμα.
Μετά από αυτό το δύσκολο κομμάτι ακολουθεί ο αυτοκινητόδρομος της Εγνατίας, από την οποία κάναμε μια μικρή παράκαμψη για φαγητό και καφέ κάτω από τα πλατάνια της κεντρικής πλατείας του γραφικού Μετσόβου.

View attachment 376100

Ξενοδοχείο μας ήταν το Grand Serai, με το σημαντικό πλεονέκτημα ότι ήταν μέσα στην πόλη, οπότε πήγαινες παντού στο κέντρο με τα πόδια. Οι καιρικές συνθήκες ήταν ευνοϊκές για βόλτες, οπότε αξιοποιήσαμε στο έπακρο αυτό το πλεονέκτημα.
Υπάρχουν τέσσερεις 22άρηδες στο υπόγειο πάρκινγκ του, οπότε δεν υπήρχε κανένα θέμα να φορτίσουμε. Στην πραγματικότητα, το μόνο άλλο EV που είδα να φορτίζει εκεί, ήταν ένα -επίσης κόκκινο- Ford Mach-E.

View attachment 376097

Το ξενοδοχείο αρκετά καλό και το δωμάτιό μας τεράστιο. Η πισίνα επίσης μεγάλη, καθαρή και ελεύθερη από πολυκοσμία, αλλά τα νερά της παγωμένα. Ο μπουφές του πρωινού και του δείπνου μέτριος σε σχέση με τα περισσότερα πεντάστερα ξενοδοχεία. Ειδικά το Σαββατοκύριακο που είχε συρρεύσει ο συρφετός των γκρουπ που είχαν έρθει με λεωφορεία, προτιμήσαμε να πάμε έξω. Αντίθετα, από Δευτέρα το ξενοδοχείο ήταν σχεδόν άδειο, αν κρίνω από τα ελάχιστα οχήματα στο εξωτερικό πάρκινγκ.

Η πόλη των Ιωαννίνων είναι όμορφη, αλλά με βαρύ το στίγμα των οθωμανών στην αρχιτεκτονική και στα τοπόσημά της. Ακόμα
και το ξενοδοχείο μας στο ίδιο... τουρκομπαρόκ μοτίβο κινούνταν. Αυτή είναι η ιστορία της πόλης και αυτήν πουλάει στους τουρίστες, με τον Αλή Πασά να προβάλλεται ως ζεν-πρεμιέ και την κυρά Φροσύνη κάτι σαν τη... λαίδη Νταϊάνα.

View attachment 376108

Μερικά από τα κυριότερα αξιοθέατα που αξίζει να επισκεφτεί κάποιος είναι:
  • η παραλίμνια διαδρομή γύρω από το κάστρο. Αν δεν την περπατήσεις, δεν πήγες στα Γιάννενα!
  • η ακρόπολη με το "Τζαμί της Κατάκτησης", τον τάφο του Αλή Πασά και δυο μικρά μουσεία. Εκεί βρισκόταν και το μεγάλο σεράι, μέχρι που κάηκε το 1870.
  • το τζαμί του Ασλάν Πασά που δεσπόζει σε όλα τα μακρινά πλάνα της πόλης.
  • το -ακραία τουριστικό- νησάκι της λίμνης. Εκεί βρίσκεται το εξοχικό του Αλή Πασά, σημείο της θανάτωσής του από τους άνδρες του σουλτάνου. Υπάρχει επίσης ένα μικρό μουσείο κι ένα δωμάτιο αφιερωμένο στην κυρά Φροσύνη, εικαστικά άρτιο αλλά χωρίς κάποια αναφορά στην ουσία αυτής της σκοτεινής υπόθεσης.
  • το μουσείο κέρινων ομοιωμάτων Βρέλλη, 13 χλμ νότια της πόλης. Συμπαθητικό, αλλά θα έπρεπε να υπάρχει ξενάγηση στα εκθέματα.
  • το πολεμικό μουσείο Καλπακίου, αφιερωμένο στον ελληνοϊταλικό πόλεμο του '40 και στους ήρωές του.
  • το σπήλαιο Περάματος. Λιγότερο εντυπωσιακό από το σπήλαιο των Λιμνών στα Καλάβρυτα, αλλά με πολύ καλή ξενάγηση.
  • τέλος, αν πας στα Γιάννενα από την άλλη άκρη της ηπειρωτικής Ελλάδας, όπως εμείς, οφείλεις να επισκεφτείς και τα Ζαγοροχώρια. Σε προηγούμενες επισκέψεις μας είχαμε ακολουθήσει τις διαδρομές προς Αρίστη-Βίκο-Πάπιγκο και προς Δίλοφο-Καπέσοβο-Τσεπέλοβο. Αυτή τη φορά πήγαμε προς Βίτσα-Μονοδένδρι και καταλήξαμε με λίγη πεζοπορία στο μοναστήρι της Αγίας Παρασκευής, με την απίστευτη θέα στο φαράγγι του Βίκου. Όποια διαδρομή κι αν διαλέξει κάποιος, θα απολαύσει την ηπειρώτικη φύση και αρχιτεκτονική!
View attachment 376109

Το φαγητό στα Γιάννενα είναι καλό, αλλά όλα κινούνται στο ίδιο μοτίβο των κρεατομεζέδων που καταντά βαρετό μετά από λίγο. Το καλύτερο φαγητό, περιβάλλον και σέρβις τα απολαύσαμε στη Φρόντζου Πολιτεία -εκεί είχε από εξαιρετικές ελληνικές κοπές μέχρι ψάρι. Πρόκειται για έναν πολυχώρο σε λόφο που δεσπόζει των Ιωαννίνων, όπου μπορείτε επίσης να πάρετε πρωινό, να πιείτε τον απογευματινό καφέ σας, ακόμα και το βραδινό ποτό σας.
Πολύ ωραίο είναι επίσης το all-day στα Λιθαρίτσια, μέσα στην πόλη, αλλά και το εστιατόριο Πρεσβεία. Το βραβείο ποιοτικού value for money απονέμεται στο μεζεδοπωλείο Μπαλσάμικο.
Το καλύτερο ηλιοβασίλεμα προς τα Ιωάννινα θα απολαύσετε από την Κουκουβάγια και τη Σβούρα στους Λιγκιάδες. Το πουλοβεράκι ήταν απαραίτητο μετά τη δύση του ηλίου.
Από τα καφέ στο Μώλο, στο κεντρικότερο σημείο της παραλίας, μας άρεσε το Ludost. Τα μπαράκια σε δυο-τρία στενά της παλιάς πόλης μαζεύουν κόσμο το σαββατόβραδο, αλλά επικρατεί κακοφωνία από τη μίξη κακόγουστων μουσικών με την οχλαγωγία, οπότε δεν ήταν του γούστου μας. Το χειμώνα, με τον κόσμο μέσα, ίσως είναι καλύτερα.

Στην επιστροφή, το δύσκολο κομμάτι ήταν εξίσου κουραστικό, αλλά η κατανάλωση ήταν πολύ χαμηλότερη καθώς αυτή τη φορά κατεβαίναμε το βουνό, δείγμα του πόση σημασία έχει η υψομετρική διαφορά μεταξύ των άκρων μιας διαδρομής. Περάσαμε από τα αγαπημένα μας Τρίκαλα όπου φορτίσαμε το BYD όσο τρώγαμε στο Λαδοφάναρο και επιστρέψαμε χωρίς άλλη στάση στη βάση μας, με τη μπαταρία στο 19%.
Ωραία εκδρομή και ωραίο αυτοκίνητο!
Το κόστος του ταξιδιού στα Γιάννενα
Ο υπολογισμός ήταν ιδιαίτερα εύκολος αφού οι φορτίσεις, DC και AC, έγιναν -κατά σύμπτωση- στην Incharge. Κοιτώντας στο app της εταιρείας και προσθέτοντας στις (πολύ ακριβές συγκριτικά) χρεώσεις της, το 81% που κατανάλωσα από την αρχική φόρτιση στο σπίτι, προκύπτει ότι συνολική αξία του ρεύματος ήταν λιγότερο από 63€ για τη διαδρομή των 940 χιλιομέτρων. Πόσο θα ήταν άραγε το κόστος για ένα μεσαίου μεγέθους βενζινοκίνητο SUV με κινητήρα ικανό για επιτάχυνση 0-100 σε περίπου 7", όπως το Atto 3;

Το κόστος των 18 (!) διελεύσεων από διόδια προκύπτει επίσης εύκολα από το app της Νέας Οδού να είναι 44€. Σημειωτέον ότι, χάρη στον πομποδέκτη, αυτές όχι μόνο έγιναν χωρίς στάση αλλά και με 20% έκπτωση ηλεκτρικού οχήματος στα διόδια της Νέας Οδού. :)
 


Μηνύματα
17.782
Reaction score
25.638
Ζεις επικίνδυνα βλέπω 😅

View attachment 376110
πιο πιθανό είναι να αδειάσει η πισίνα στο γκαράζ πάντως στο συγκεκριμένο ξενοδοχείο.
εμφανής εγκατάλειψη για άλλοτε εμβληματικό ξενοδοχείο. Κάτι σαν το χίλτον πριν κλείσει ένα πράμμα.

άσχετο με αυτό , όπως κατέβαινα με το ματοσακό χθες , καθώς πλησίαζα ένα byd σταματημένο στην κίνηση με σχετικά μεγάλη ταχύτητα σε σχέση με την απόστασή μου από αυτό, το όχημα μου φλάραρε τα λαμπάκια του 2 ή 3 φορές.

δεν ξέρω πόσο τυχαίο ήταν το γεγονός αλλά υποψιάζομαι οτι προειδοποιεί τα επερχόμενα οχήματα με πιθανή πορεία/ταχύτητα σύγκρουσης γαι την ύπαρξή τους χρησιμοποιώντας τους αισθητήρες στάθμευσης με παρόμοιο τρόπο που σε προειδοποιούν για ύπαρξη οχήματος στο πλάι.
 

TGD

Thread Gravedigger
Μηνύματα
11.119
Reaction score
10.665
Το έχω δει κι εγώ αυτό όταν πάρκαρα πίσω από μια μερσεντέ. Όταν πλησιάσα πολύ κοντά αναβόσβησαν τα αλάρμ της.
 



alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
19.156
Reaction score
33.100
Αρχές 2026 έρχεται το Atto2 με μεγαλύτερη μπαταρία (μάλλον 52kWh), αλλά και PHEV.

Την χρειαζόταν την μεγαλύτερη μπαταρία. Θα πουλήσει καλά αν έρθει σε normal τιμή
 

Μηνύματα
8
Reaction score
3
Καλημέρα σε όλους, σχετικά με τους κατόχους ΑΤΤΟ 3, εγκ/σε καποιος την έκδοση 2.0.0 (από εχθές την έχω διαθέσιμη για εγκ/ση); διαπίστωσε καποια δυσλειτουργία;
 

MaxHeadroom

Moderator
Moderator
Μηνύματα
8.656
Reaction score
11.703
Αυτό που άλλαξε προς το χειρότερο, για τα γούστα μου, ήταν οι ρυθμίσεις DSP του ηχοσυστήματος, κάνοντας τον ήχο λιγότερο εντυπωσιακό από πριν. Έκανα κάποιες μικροαλλαγές στο Dirac (Ζωντανή σκηνή, ισοστάθμιση: Ροκ) και όλα καλά.

Επίσης, έχουν αλλάξει τη λογική της οθόνης του infotainment και τώρα θυμίζει επιφάνεια εργασίας υπολογιστή ή τάμπλετ. Αυτό έχει και θετικά και αρνητικά: θετικό είναι ότι έχεις πάρα πολλές λειτουργίες ένα άγγιγμα μακριά και ακόμα μεγαλύτερη δυνατότητα παραμετροποίησης. Αρνητικό είναι ότι δεν υπάρχουν πλέον τα μεγάλα widgets που καταλάμβαναν μεν το μεγαλύτερο μέρος της οθόνης, αλλά ήταν πιο εύχρηστα εν κινήσει από τα μικρά εικονίδια που τα αντικατέστησαν.

Κάπου διάβασα ότι ορισμένοι Ευρωπαίοι κάτοχοι ανεφερσν πτώση της μπαταρίας όταν το όχημα είναι ακίνητο για αρκετές ώρες. Δεν ξέρω σε ποιο βαθμό ισχύει, αλλά δεν είδα να το αναφέρει κάποιος Έλληνας κάτοχος.

Η 2.0 αφορά ως επί το πλείστον μικροβελτιώσεις στα συστήματα ασφαλείας (ADAS). Κάπου πιο πάνω στο νήμα έχω ανεβάσει τη λίστα των μεταβολών.
Κάτι που εμφανίστηκε για πρώτη φορά είναι η δυνατότητα, όταν το όχημα έχει οριστεί να επιταχύνει και να στρίβει μόνο του, η ταχύτητα να μειώνεται αυτόματα όταν προσεγγίζει μια κλειστή στροφή. Πειραματίστηκα λίγο μαζί του, αλλά τελικά το απενεργοποίησα, γιατί ρίχνει την ταχύτητα περισσότερο από όσο ταιριάζει στο στυλ οδήγησης μου.
Δεν είμαι σίγουρος αν τη μειώνει με μοναδικό κριτήριο την εικόνα από τις κάμερες ή αν λαμβάνει επίσης υπόψη το όριο ταχύτητας και δεδομένα από τους χάρτες GPS. Προσωπικά, προτιμώ να ορίζω μια ταχύτητα κίνησης και να αυξομειώνω με το χειριστήριο στην αριστερή ακτίνα του τιμονιού.
 

daharis666

Επαγγελματίας Crystalator Μονολιθίξ
Moderator
Μηνύματα
41.458
Reaction score
83.727
Κάτι ζωακια 🥰 που βλέπω για το 2026 ισχύουν; Φεισλιφτ κ έτσι ναουμ ή είναι απλά κονσεπτς εκθέσεων ;
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.808
Reaction score
144.819
Δεν είμαι σίγουρος αν τη μειώνει με μοναδικό κριτήριο την εικόνα από τις κάμερες ή αν λαμβάνει επίσης υπόψη το όριο ταχύτητας και δεδομένα από τους χάρτες GPS.
Οι χάρτες δεν αποτελούν ασφαλές κριτήριο για το πόσο απότομη είναι μια στροφή, ούτε το όριο ταχύτητας. Πολλές στροφές δεν φαίνονται καν στους χάρτες..

Αυτά νομίζω τα έχουμε συναντήσει όλοι μας, σε επαρχιακούς δρόμους, όπου το όριο ταχύτητας μπορεί μεν να είναι χαμηλό, αλλά δεν αλλάζει σε κάθε "φουρκέτα", και αν το τηρήσεις τυφλά, μπορεί να βρεθείς προ άσχημης ...εκπλήξεως.

Ο κάθε άνθρωπος που οδηγεί σε ένα τέτοιο επαρχιακό δρόμο, ναι μεν έχει δει τα όρια ταχύτητας, αλλά το πώς θα πάρει κάθε στροφή, το καθορίζει η κρίση του, με βάση την όραση, οπότε μπορεί να κόψει ταχύτητα κάτω από τα όρια, ή να περάσει με υψηλότερη ταχύτητα από αυτά, απλά κρίνοντας με βάση την όρασή του.

Το όμοιο συμβαίνει και στα συστήματα ADAS, τα οποία συνυπολογίζουν το επιτρεπτό όριο ταχύτητας με την ανάλυση της εικόνας της στροφής, από τις κάμερες κυρίως.

Αυτή η τεχνική, της μείωσης ταχύτητας πριν μια στροφή, χαρακτηρίζει μεγάλη πληθώρα οδηγών, την πλειοψηφία θα έλεγα, ίσως και για ψυχολογικούς λόγους.

Η ίδια τεχνική εφαρμόζεται και στο σύστημα της Τέσλα, το οποίο θα κόψει ταχύτητα σε ελάχιστες στροφές, και πολύ σπανίως σε όσες δε χρειάζεται να κόψει, αλλά πάντα εξαρτάται από την ταχύτητα που του έχεις ορίσει να πηγαίνει, δηλαδή σε μια ευθεία που έχει όριο ταχύτητας 80-90 πηγαίνει σταθερά με 100-120 εάν αυτήν την ταχύτητα του ορίσεις, βλέποντας την ευθεία του δρόμου, αλλά εάν πλησιάζει στροφή που δεν βλέπεις τον δρόμο μετά τη στροφή (αρκετά κοφτή), αφήνει ελαφρώς το γκάζι ώστε να πλησιάσει στα όρια ταχύτητας, και αναλόγως της εξέλιξης της οπτικής αναγνώρισης της στροφής, κόβει παραπάνω ή επανέρχεται στην προηγούμενη ταχύτητα που το είχες ρυθμίσει, κι ας είναι αρκετά πάνω από τα επιτρεπτά όρια.

Εντός κατοικημένων περιοχών, επιτρέπει έως 10χλμ πάνω από τα όρια. Άμα θες παραπάνω, μόνος σου.

Το αυτοκίνητο σίγουρα "οδηγεί" πιο "συντηρητικά-προσκτικά" από έναν "επιθετικό" οδηγό, και αυτό είναι το σωστό, ώστε να μην αγχώνει τους επιβαίνοντες και να επιλέγει την ασφάλεια στη διαδρομή. Αναλόγως mode οδήγησης (chill normal sport) υπάρχει και προσαρμογή σε αυτές τις παραμέτρους.

Πλέον το Τέσλα αρχίζει να αποφεύγει και λακκούβες στο δρόμο, εάν δεν χρειάζεται μεγάλη παράκαμψη (δηλαδή εάν παραμένει εντός λωρίδας κυκλοφορίας), ενώ μέχρι τώρα αδιαφορούσε πλήρως για τις όποιες λακκούβες και κρατούσε το αυτοκίνητο επακριβώς στο κέντρο της λωρίδας κυκλοφορίας, με ακρίβεια χιλιοστού, ανατριχιαστική.

Συνεχώς εξελισσόμενη είναι η τεχνολογία, και κάθε βήμα είναι προς τη σωστή κατεύθυνση. Η χρήση όλων των βοηθημάτων θεωρώ πως επιβάλλεται, τόσο για λόγους ασφαλείας, όσο και για να συλλέγουν περισσότερα δεδομένα για την περαιτέρω εξέλιξή τους. Σε κάθε περίπτωση που διαφωνούμε με τις επιλογές των συστημάτων αυτών, ακόμα και για την ταχύτητα που θα πάρει μια απότομη στροφή, είναι στο πόδι μας να αλλάξουμε την ταχύτητα αυτή σε όποια εμείς επιθυμούμε, καθώς υποχρεωτικά πρέπει να έχουμε ανά πάσα στιγμή τον έλεγχο του οχήματος σε όλες τις παραμέτρους.
 



Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος
  • xfader
    Segregation supporter

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
176.098
Μηνύματα
3.041.064
Members
38.530
Νεότερο μέλος
Σωτήρης Καλύμνιος
Top