Build Your Dreams (BYD)

MaxHeadroom

Moderator
Moderator
Μηνύματα
8.683
Reaction score
11.780
Συνιστάται τρεις φορές το χρόνο να γίνεται κάτω καλιμπράρισμα (κοντά στο 0%) των συστοιχιών της μπαταρίας Blade. Αυτό γίνεται αυτόματα, απλά κατεβάζοντας την κατάσταση φόρτισης "κάτω από το 10%" σύμφωνα με το εγχειρίδιο χρήσης.
Μήπως το παράκανα; 😛

PXL_20250923_102408835~2.jpg
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.926
Reaction score
144.984
Μήπως το παράκανα; 😛
Μπα, μια χαρά το πας.

Και 0% ακόμα καλύτερα.

Αλλά δε χρειάζεται:

τρεις φορές το χρόνο
Υπερβολικό.

Μια φορά το εξάμηνο, ναι.

Τώρα αν τύχει καμιά φορά ακόμα, σε διαδρομή που κάνεις σε ταξίδι, ακόμα καλύτερα.

Γενικά την μπαταρία δεν πρέπει να φοβόμαστε να την πάμε στο 0%, ίσα ίσα, αυτή είναι η χρήση της, να τη στίβουμε αν χρειάζεται στο ταξίδι.

Καλό είναι όμως να μην αφήνουμε το αυτοκίνητο παρκαρισμένο για ώρες με τόσο χαμηλό SOC, αλλά να το φορτίζουμε αμέσως.

Προσωπικά, κάθε φορά που τελειώνει ένα ταξίδι με SOC<20%, είτε με 16% είτε με 0%, το βάζω κατευθείαν στην μπριζα για να πάει άμεσα έως 20%.
Μετά το αφήνω εκεί, και θα συνεχίσει τη φόρτιση στις ώρες χαμηλής κοστολόγησης του ρεύματος (πρώην νυχτερινό).

Για τη διαδικασία του καλιμπραρίσματος, το ιδανικό είναι από 0% SOC να πάει 100% SOC με τη μία, χωρίς διακοπές.

Και μόλις φτάσει 100% να το ξεκουμπώσεις και να κάνεις μια διαδρομή να πέσει έστω στο 90%, διότι δεν είναι σωστό να παραμείνει σταθμευμένο με 100% για ώρες..
 

MaxHeadroom

Moderator
Moderator
Μηνύματα
8.683
Reaction score
11.780
Έτσι το κάνω κι εγώ.

Ένα καλό με περισσότερα ηλεκτρικά είναι πως, όταν αποκτήσεις αρκετή εξοικείωση, μπορείς να υπολογίσεις με μεγάλη ακρίβεια μέχρι που μπορείς να φτάσεις με το SOC που έχει η μπαταρία σου, λαμβάνοντας υπόψη όλες τις παραμέτρους. Αυτό, αντισταθμίζει σε σημαντικό βαθμό το γεγονός ότι η επαναπλήρωση ενέργειας δεν είναι τόσο εύκολη και γρήγορη διαδικασία όσο στα θερμικά.
Έχω διαπιστώσει μεγάλη επαναληψιμότητα στο Atto και η αποφόρτιση της μπαταρίας είναι γραμμική ακόμα και στα χαμηλά SOC, οπότε δεν έχω δυσάρεστες εκπλήξεις και άγχος.
 

gid

Μηνύματα
8.989
Reaction score
10.282
Εγώ κάθομαι από μεγάλη απόσταση (ως μηχανόβιος) και σας χαζεύω... πόσα πράγματα ανάγκαζεστε να κάνετε υπηρετώντας το αμάξι σας...

Συν βέβαια το ψάξιμο και την προετοιμασία (κάρτες, συνδρομές, καλώδια, αντάπτορες, χάρτες φορτιστών) που πρέπει να κάνετε πριν πάτε ταξίδι αλλά και στη διάρκεια αυτού...

Κάτι δεν κάνει κομπιούτ ρε παίδες....
 


alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
19.204
Reaction score
33.154
Έλα ντε. Έχω κάνει πολλά ταξίδια με μηχανή σε Ελλάδα και εξωτερικό. Θέλετε να ξεκινήσω να δούμε αν είναι καλύτερα ή χειρότερα τα ηλεκτρικά; :biggrin:
 

bretsos

Μπάμιας
Μηνύματα
18.550
Reaction score
54.716
ναι ενώ με τη μηχανή καβαλάς και φεύγεις , έτσι απλά.
ειδικά για μακρινά ταξίδια 500+χλμ σου λέω οπωσδήποτε
Ρόδα, τσάντα και κοπάνα, τρείς άγνωστες λέξεις για όλους εσάς με τα κουτιά :tongue:

@JOHN MARKOU εχουμε beef εδώ πέρα!! :lolsign:
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.926
Reaction score
144.984
το ψάξιμο και την προετοιμασία (κάρτες, συνδρομές, καλώδια, αντάπτορες, χάρτες φορτιστών)
Ξεχνάς πως κάποιοι εδώ μέσα έχουμε Τέσλα. 😁🤣🤪

Σε περίπτωση που δεν ξέρεις, σε πληροφορώ πως γύρισα όλη την Ευρώπη, μέχρι Γιβραλτάρ λέμε, χωρίς τίποτα από τα ανωτέρω που έγραψες.

Ούτε καν κινητό τηλέφωνο δεν χρειάζεται να έχεις, κανένα app, ούτε καν πρόσβαση στο ίντερνετ δε θα χρειαστείς.

Προφανώς καμία συνδρομή, καμία κάρτα, δεν θέλει καλώδια (έχουν καλώδια και οι superchargers και οι destination chargers), και κανένα χάρτη φορτιστών.

Τίποτα δε θέλει. Μπαίνεις στο αυτοκίνητο, βάζεις προορισμό στο infotainment του αυτοκινήτου, και πας.

Άμα θες, βάλε Γιβραλτάρ. Θα σε πάει, και θα ενσωματώσει στο ταξίδι σου τις αναγκαίες στάσεις φόρτισης.

ΥΓ. Επίσης, τα 9/10 της διαδρομής μπορεί να τα οδηγεί μόνο του, και συ να θαυμάζεις το τοπίο, έχοντας πάντα το νου σου και στο δρόμο (εννοείται). Με το καφεδάκι σου, με το κλιματιστικό σου, με το tidal να παίζει σε ιμερσιβ σεταπ, κλπ κλπ κλπ.. Ποια μηχανή ρε αδερφέ, είσαι στα καλά σου; 😁🤣🤪
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
19.204
Reaction score
33.154
Ξεχνάς πως κάποιοι εδώ μέσα έχουμε Τέσλα. 😁🤣🤪

Σε περίπτωση που δεν ξέρεις, σε πληροφορώ πως γύρισα όλη την Ευρώπη, μέχρι Γιβραλτάρ λέμε, χωρίς τίποτα από τα ανωτέρω που έγραψες.

Ούτε καν κινητό τηλέφωνο δεν χρειάζεται να έχεις, κανένα app, ούτε καν πρόσβαση στο ίντερνετ δε θα χρειαστείς.

Προφανώς καμία συνδρομή, καμία κάρτα, δεν θέλει καλώδια (έχουν καλώδια και οι superchargers και οι destination chargers), και κανένα χάρτη φορτιστών.

Τίποτα δε θέλει. Μπαίνεις στο αυτοκίνητο, βάζεις προορισμό στο infotainment του αυτοκινήτου, και πας.

Άμα θες, βάλε Γιβραλτάρ. Θα σε πάει, και θα ενσωματώσει στο ταξίδι σου τις αναγκαίες στάσεις φόρτισης.

ΥΓ. Επίσης, τα 9/10 της διαδρομής μπορεί να τα οδηγεί μόνο του, και συ να θαυμάζεις το τοπίο, έχοντας πάντα το νου σου και στο δρόμο (εννοείται). Με το καφεδάκι σου, με το κλιματιστικό σου, με το tidal να παίζει σε ιμερσιβ σεταπ, κλπ κλπ κλπ.. Ποια μηχανή ρε αδερφέ, είσαι στα καλά σου; 😁🤣🤪
Ένας από τους πολλούς λόγους που θέλω Tesla. Τα ταξίδια. Και εκτός Ελλάδας εννοείται. Και με το νέο update που σιγά σιγά θα πιάσει όλες τις χώρες της Ευρώπης, θα φορτίζεις το Tesla σε όποιον τρίτο φορτιστή θες όπως ακριβώς κάνεις και με τους Superchargers. Χωρίς, κινητά, κάρτες, κλπ. Τίποτα. Κουμπώνει - φορτίζει. Τα υπόλοιπα τα κάνει το app. Έχει φροντίσει η Tesla. Πρώτος σταθμός των παραπάνω η Ολλανδία.

 
Last edited:

Μηνύματα
17.833
Reaction score
25.714
δεν υπάρχει σύγκριση, στο bev μπαίνεις μέσα με 10% μπαταρία και αντιθέτως με όσα υποστηρίζουν οι απ έξω , μπορείς να πας Διδυμότειχο γιατί θες να δεις αν τσουλά το νερό στο ποτάμι.
Γράφεις τον προορισμό στο ματζαφλάρι και σου λέει που θα πας και πόσο θα φορτίσεις.
μια στοιχειώδη εξοικείωση με το θέμα της φόρτισης χρειάζεται και μετά από 5-6 προσπάθειες με μπινελίκια κάποιες γίνεται συνήθεια και φυσική κίνηση.
τώρα με τη μηχανή, δηλαδή να δεις τι καιρό κάνει , τι θα φορέσεις, να το φορέσεις να δεις αν θα κουβαλήσεις κάτι πως θα το κουβαλήσεις , που θα σταματήσεις για βενζίνη (να μην θέσουμε το θέμα των διοδίων που για έναν ηλίθιο λόγο ασφαλείας δεν δίνουν πομποδέκτη διοδίων σε μηχανές - ηλίθιοι - οπότε κάθε στάση και περίμενε και βγαλε κάρτα ή κινητό ή ρολόι (βγάλε και ένα γάντι βασικά για να τα κάνεις αυτά, και ξαναβάλτο μετά) , σου λέω ευκολάκι.

ξεχνάμε τον θόρυβο για όσες ώρες και θέματα άνεσης γιατί πες είμαστε νέα παιδιά, κατά τα άλλα το πρόβλημα είναι να κουβαλάς καλώδια και να ψάχνει το αυτοκίνητο μόνο του για σταθμό φόρτισης με live status αν δουλεύει και είναι άδειος.

ναι οκ μέσα όλα...
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.926
Reaction score
144.984
Και με το νέο update που σιγά σιγά θα πιάσει όλες τις χώρες της Ευρώπης, θα φορτίζεις το Tesla σε όποιον τρίτο φορτιστή θες όπως ακριβώς κάνεις και με τους Superchargers. Χωρίς, κινητά, κάρτες, κλπ. Τίποτα. Κουμπώνει - φορτίζει.
Ναι, οκ, αλλά για ταξίδια, δεν βλέπω το λόγο να κάνεις στάση σε οτιδήποτε άλλο εκτός από superchargers.

Έχοντας δει από πρώτο χέρι το εκπληκτικό δίκτυο των superchargers σε όλες τις χώρες της Ευρώπης, όπως ήταν προ 2-ετιας, και ιδίως με το ρυθμό αύξησής τους, δεν βλέπω κανένα λόγο να χρειάζεται να σταματήσεις σε άλλο φορτιστή.

Άλλωστε οι σταθμοί των superchargers έχουν πολύ μεγάλους αριθμούς φορτιστών, από 30 και πάνω είναι πάρα πολλοί, και αποκλείεται να περιμένεις.

Άλλες φίρμες συχνά έχουν 1-2 θέσεις, και οι βλάβες δεν είναι καθόλου λίγες. Μακριά. 😁🤣🤪

Μόνο μέσα στην πόλη, αν βολεύει άλλης φίρμας φορτιστής, οκ, να το αφήσεις εκεί, αλλά στα ταξίδια, όχι, δε χρειάζεται. Η ασφάλεια των σουπερτσάρτζερς (ξέρεις πως σίγουρα θα φορτίσεις, λειτουργούν) δεν παλεύεται. Σε όλη την Ευρώπη, 1 πρόβλημα, μόνον 1, έτσι για ποικιλία, δεν συνάντησα. Όλα δουλεύουν. Μεγάλη υπόθεση. 😎
 

gid

Μηνύματα
8.989
Reaction score
10.282
Ξεχνάς πως κάποιοι εδώ μέσα έχουμε Τέσλα. 😁🤣🤪
Πράγματι, και μόλις παραπάνω έγραψες σε τι μπελά μπαίνεις για να καλοπιάσεις τη μπαταρία σου... :lolsign:

Όσο για τα ταξίδια, η ευκολία του "πάω να φορτίσω" θα πάρει χρόνια να φτάσει την ευκολία του "πάω να βάλω βενζίνη". Ακόμη και για τα Τέσλα. Όχι μόνο πόσο εύκολα βρίσκεις (ελεύθερο) φορτιστή αντί για βενζινάδικο, αλλά βέβαια και το πόσο πρέπει να περιμένεις για να φουλάρεις, συγκριτικά. Εφευρίσκοντας πάντα προφάσεις τύπου "ναι μωρέ θα σταματούσα έτσι κι αλλιώς για καφέ...".
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
19.204
Reaction score
33.154
Απλά αρνείσαι να αλλάξεις τις συνήθειες σου. Στο θερμικό γεμίζεις μια φορά στο τόσο. Στο ηλεκτρικό φορτίζεις για την μέρα, στη χειρότερη. Δε υπάρχει κάποιος σημαντικός λόγος να κυκλοφορείς πάντα γεμάτος kWh.
 

rose.athens

Not in the mood Mod
Super Moderator
Μηνύματα
48.844
Reaction score
102.994
Μπα, μια χαρά το πας.

Και 0% ακόμα καλύτερα.

Αλλά δε χρειάζεται:


Υπερβολικό.

Μια φορά το εξάμηνο, ναι.

Τώρα αν τύχει καμιά φορά ακόμα, σε διαδρομή που κάνεις σε ταξίδι, ακόμα καλύτερα.

Γενικά την μπαταρία δεν πρέπει να φοβόμαστε να την πάμε στο 0%, ίσα ίσα, αυτή είναι η χρήση της, να τη στίβουμε αν χρειάζεται στο ταξίδι.

Καλό είναι όμως να μην αφήνουμε το αυτοκίνητο παρκαρισμένο για ώρες με τόσο χαμηλό SOC, αλλά να το φορτίζουμε αμέσως.

Προσωπικά, κάθε φορά που τελειώνει ένα ταξίδι με SOC<20%, είτε με 16% είτε με 0%, το βάζω κατευθείαν στην μπριζα για να πάει άμεσα έως 20%.
Μετά το αφήνω εκεί, και θα συνεχίσει τη φόρτιση στις ώρες χαμηλής κοστολόγησης του ρεύματος (πρώην νυχτερινό).

Για τη διαδικασία του καλιμπραρίσματος, το ιδανικό είναι από 0% SOC να πάει 100% SOC με τη μία, χωρίς διακοπές.

Και μόλις φτάσει 100% να το ξεκουμπώσεις και να κάνεις μια διαδρομή να πέσει έστω στο 90%, διότι δεν είναι σωστό να παραμείνει σταθμευμένο με 100% για ώρες..
Τι τραβάτε κι εσείς με τα ηλεκτρικά.... :tongue::roflmao:
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
176.159
Μηνύματα
3.044.215
Members
38.538
Νεότερο μέλος
Evasound
Top